3. Kolo zimní Colmic ligy - Feeder - Prígl

Kategorie: Feeder
autor: Pepa Konopásek

3. kolo bylo naplánováno na 2. prosince a celý týden jsme s Radynkem konzultovali, jestli ho vůbec uspořádat. Počasí nám moc nepřálo a od čtvrtka byla naplněna předpověď s velkýmy mrazy, které atakovaly i v Brně teploty okolo - 8°C. Nezbývalo nic jiného, než se tam v pátek vypravit a zkusit to přímo na místě.

Vyjeli jsme tam společně s Jirkou Malým na takový mini trénink. Na místní parkoviště jsme dojeli po 10 hodině a příjemně nás překvapilo počasí, bylo bezvětří a po ranní mlze se klubalo i sluníčko. Zasedli jsme na místa a začali zkoumat podmínky lovu na zdejší nudypláži. Bylo vidět, že voda v těchto dnech rychle klesala. Na prut jsem dal 45gr krmítko a začal jsem zjišťovat hloubku. Překvapilo mě, že už 10m od břehu to neskutečně padá. A podle mě už ta hloubka je někde na 5-6m. Myslel jsem si, že tady na pláži bude dno pozvolnější a větší hloubka bude až tak na 30-40 metrech. Přišlo mi, že na vzdálenosti 15-40 metrů už se hloubka moc nezvětšuje. Zaklipuju si na vzdálenost 21m a Jirka vedle mě na vzdálenost 17m. Na základ dávám 10 náhozů s 1dc krmítkem s relativně větším množstvím pinek ( asi 0,1l). Beru druhý prut s jemnější pletenkou a menším plastovým krmítkem se zátěží 30gr. Návazec 0,08mm a háček velikosti 16, jako nástrahu 3 pinky.

První dva náhozy, dva nekompromisní záběry a dva skaláci (cejn malý) jsou na břehu. Jirka vedle mě je zatím bez záběru. Další nához mi záběr nepřichází a ani dalších 30-40 minut se nic neděje. Zato Jirka dostává první záběry a postupně mu rybky přibývají. Když jsem asi hodinu bez záběru, tak je mi jasné, že je něco špatně. Namíchal jsem dnes na zkoušku nové krmení a tím, že vedle mě sedí Jirka, tak mám srovnání. Přecházím na vzdálenost 40metrů a zkouším, jestli to nebude lepší. Opět žádné zlepšení nepřichází a tak se obracím na Jirku, kolik toho dneska namíchal :-) a už se k němu blížím s nádobou. Beru si asi 1,5l osvědčeného krmení a přecházím na třetí vzdálenost asi 27m daleko. Zakrmím asi osmi krmítky a hned to má viditelný účinek. Jirka je najednou hned bez záběrů a mě pomalu začíná ryba najíždět. Jen těžko bych uvěřil, že to je krmením, protože i to moje původní mi přišlo sympatické. Pomalu začíná zapadat sluníčko, což je okolo třetí hodiny a v tom momentě už máme oba záběry na každý hod. Převládají skaláci, chytne se i plotice a občas cejni. Začíná přituhovat a tak balíme. Cestou vše probíráme a je mi jasné, že to při závodě žádný masakr nebude, ale že se nějaká rybka chytit dá a počasí bude snesytelné, z čehož mají všichni největší obavy.

Ráno vyjíždíme o půl 7 z Poličky a teplota je okolo -10°C.! Je krásně jasno. Po cestě se stavujeme na benzínce a dáváme si i na cestu jedno plzeňské pivko. O řidiče je postaráno, což se v tomto počasí taky hodí :). Přijíždíme na místo a vyrážíme asi 400 metrů od parkoviště na pláž, kde už je většina závodníků připravena. Probíhá přivítání, ochutnávka buchet minulého vítěze Radynka a společně si rozdělujeme vše potřebné (losování, vytyčení trati atd). Vylosuji si číslo B2, což je zhruba uprostřed pláže. Připravuji si 3 pruty, jeden krmící, druhý prut 3,6m se zátěží do 90gr a třetí prut jemný 3,3m se zátěží do 60gr. Zaklipuju na vzdálenost 35m a snažím se jít dál než kolegové sedící vedle mě. Při zkoušení dna vidím, jak se ukážou ještě dvě ryby na vzdálenosti 50-60m od břehu. Je to pro mě jasný impulz, překlipuju na vzdálenost 45m, protože čekám, že to žádné rychlostní chytání nebude a každá ryba bude dobrá.

Je tady začátek prvního kola, krmení si rozděluji na polovinu, s tím, že 1l bych chtěl použít jako základní a přidávám do něj jen velmi malé množství pinek. Po 10 náhozech relativně velkým krmítkem zjišťuji, že to ani nevykrmím a přestávám mít i trochu obavy, že by 2l krmení mohli být na 1 kolo málo. Než jsem dokrmil, vidím už Tondu Kunsta zdolávat první rybu. Beru prut s pletenkou a klasickou průběžkou, která je posledních 5 let mojí top montáží a na nic jiného ani nechytám. První nahození a hned krásný záběr, který neproměňuji. Druhý nához, třetí, čtvrtý, pátý, šestý a pořád stejná písnička. Je to neuvěřitelné, ale neproměňuji prvních šest záběrů a sedmý nához mi ryba při zdolávání spadla. Tonda už má na břehu 4 ryby a i další závodníci začínají ryby zdolávat. No nic, zajíci se počítají až o honu :). Beru do ruky druh prut, který jsem si navázal na průběžného pátera, abych po několika letech zkusil nějakou změnu. A je to tady, první rybka je na břehu a i další náhozy se začíná dařit. Jsem taky daleko trpělivější a čekám na lepší záběr. Karta se mi začíná plnit a postupně jsem dohnal všechny soupeřem kterým záběry přestávají přicházet. Tím jak mi ryby pěkně berou, své místo pravidelně dokrmuji a mám záběry snad na každý nához. Závodníci postupně přecházejí na delší vzdálenost, ale myslím, že to pro ně je to nejhorší co můžou udělat, obzvlášť pro ty, kterým ryby celkem berou. Celkově mám nachytáno necelých 5 metrů ryb a je z toho jednička v sektoru. Martin Maťák má podobný výsledek v sektoru C a ryb se chytlo opravdu hodně.

Přichází pauza na občerstvení a losování druhého kola. Mám neskutečné štěstí a losuji pro druhé kolo stejné místo B2. Mám radost, že se hlavně nemusím stěhovat a nemusím ani nic měnit. Občerstvení se malinko protáhlo a pomáhám kamarádovi strécovi Radkovi připravit pruty.

Malinko nestíhám začátek, připravím si vše jako na start v prvním kole. Na začátek dám osm velkých krmítek s minimem živé a nesázím jen na to, že mi ryby v zakrmeném místě zůstanou. Po nakrmení mám asi 20-ti minutovou pauzu a Jenda Stárek vedle mě začíná chytat plotičky, které jsem celý den nepotkal. Pak už mi začínají přicházet pravidelně záběry od cejnů, které bez problémů odchytávám. Je z toho další jednička v sektoru a celková délka přes 6 metrů. Celkově se mi povedlo tento závod vyhrát a z šesti odchytaných kol na Príglu mam 6 jedniček. Je tady znát, že ryby si tady vždy pěkně zachytáme.

Na závěr bych chtěl ještě malinko popsat chyby, které vidím hlavně u začínajících kluků. Především co se týče krmení, tak je dobré si ho připravit a namíchat už v pátek večer. V sobotu si ho už jen doladit. Krmení musí být hlavně dostatečně navlhčené a je dobré přidat malinko hlíny. Hned je o trochu těžší, což je při chytání na velké hloubce taky potřeba. Všimnul jsem si, že už skoro všichni mají zaklipováno, což je správné, ale není dobré nahazovat úplně na plný klip s prutem před sebe. Podle mého názoru se část krmení vytrousí po cestě a krmítko skončí na dně o 2 - 3m blíž než při dopadu na hladinu. Proto se snažím po nahození mít rezervu, nechat propadávat krmítko kolmo dolů a dopíná se mi na klip až poslední 1-2 metr před dopadem na dno. Při zakrmení i při chytání už si vůbec nedovedu představit chytat bez pletenky na navijáku. Obzvlášť i na to zakrmení je to nemírně důležité. Vlasec má velký průtah a při vyklepávání krmítka to je nepřesné. Samozřejmě přesnost nahazování je velice důležitá. Při zimním chytání používám velmi slabé návazce a malé háčky. Do krmení jen pinky a ještě velmi opatrně.

Použitá výbava

25% Sensas 3000 Lake
+ malinko černé barvy
+0,75l černé hlíny Marcel Van Den Eynde

Celkové množství 4l v navlhčeném stavu.

S pozdravem Pepa Konopásek

pepa-konopásek - 11.12.2017

Diskuse k miničlánku

RADYNEK - Profil | St 13.12.2017 19:11:59

TonyK >> ještě musíš jet na Domanin 😀

TonyK - Profil | St 13.12.2017 18:50:01

Pepo, ty seš fakt suverén, smekám svou nově vyhranou čepici Colmic :-) Takhle otevřeně napsat návod jak vyhrát závod se jen tak nevidí.

Nejhorší je na tom, že většina ostatních závodníků to nezvládne ani s tímhle podrobným popisem. Byl jsem na Priglu schválně ještě další sobotu, voda byla níž a ryba brala malinko hůř. Záměrně jsem zkoušel tu tvoji vzdálenost, ale ani když jsem tam byl sám, tak jsem za 2,5 hodiny nebyl schopný nachytat stejnou delku jako ty odpoledne :-(

Ladináč - Profil | Út 12.12.2017 23:53:57

Prečist se takovej clanek je super.dik pepo

clovek1 - Profil | Út 12.12.2017 17:29:02

Pepo, děkuji Vám za krásně napsaný článek a informace v něm obsažené. Petrův zdar!

Petovsky I - Profil | Út 12.12.2017 15:25:44

Moc krásně napsaný miničlánek se spoustou zajimavých informaci :)