MiČR feeder 2016 Račice

Kategorie: Feeder
V letošním roce se ve dnech 17.–18. září 2016 konalo Mistrovství České republiky. Tentokrát se závodní trať přesunula z tekoucího Labe na stojatý Račický veslařský kanál poblíž Roudnice nad Labem a pro mnoho závodníků to byla jistě příjemná změna. Po vzoru velkých a vyhlášených zahraničních závodů, a to především v maďarském Szegedu, se mělo jednat o velmi podobný regulérní závod. Závodní trať byla vyměřena na délku 2 000 m a zhruba na 33 m byla stažena po dobu závodu natažená lana, která vytyčují trať pro veslaře. MiČr je každým rokem nejobsazenějším závodem a také letos tomu nebylo jinak, jak o tom svědčí i startovní listina – přihlášeno bylo 93 závodníků v 31 závodních družstvech. Páteční oficiální trénink si proto nenechalo ujít spousta závodníků, a to především proto, že v místech vytyčené trati se normálně nesmí chytat. Na tomto závodním úseku se feederové závody dosud ještě nekonaly a pro většinu závodníků to byla velká neznámá. Každý si zkrátka chtěl sám vyzkoušet, co ho o závodním víkendu čeká a nemine!! Měli jsme nějaké informace od plavačkářů, že hlavní lovenou rybou by měl být mírový kapr a že sem tam se tu dají nachytat i plotice či cejni.

Páteční trénink

Na trénink přijíždíme s kamarádem Honzou lehce po obědě, a jak vidíme už od vjezdní brány, trať je už velmi hojně obsazená. Proto ani my neváháme a vyrážíme vyhledat kolegy z týmu a kamarády. Po chvilce hledání nacházíme konečně známé tváře, se kterými se pozdravíme, a jdeme zjistit podrobnější informace. Už po příchodu k vodě se dozvídám, jak jsem předpokládal, že aktivita místní rybí obsádky minimální. Když už jsme ale tady, musíme se o tom přesvědčit sami. Hledáme tedy volná místa k lovu, která nacházíme uprostřed závodního pole – jsou značená jako D2 a D3. Vybalujeme věci a zjišťujeme, že je zde břeh kamenitý, ale co se dá dělat, při závodě si také nebudeme moct vybírat!!

Klipuji si pruty na vzdálenost asi 50 cm od bójek, můj kamarád vedle jde o tři metry blíž. Uvidíme, kde to bude lepší. Avšak už po třech hodinách vidíme, že kamarádi měli pravdu – vůbec to nejde. Za tu dobu mám pouze tři záběry a výsledkem je jeden utržený kapr v lanech a druhý kapřík na 0,16mm návazec, kterého jsem ovšem nedokázal otočit. Má bilance je tedy jedna vytažená plotice střední velikosti. Kamarád Honza je na tom o trochu lépe. Jemu se podařilo zdolat jednoho kapříka a pěknou plotici. Včas končíme trénink, aby se nám podařilo postavit stan, než se setmí. Jak posléze zjišťujeme, je doslova nadlidský úkol stan ukotvit, protože zdejší tvrdá zem je samý štěrk a kámen.

Honzův zdolaný kapr v tréninku

Po večeři u piva probíráme s kolegy z týmu taktiku a krmení mícháme až za tmy! Po debatě sázíme na osvědčené krmení SENSAS, hlavně na řadu 3000 kapra, kterého dáme napůl s GG (Gross Gardons) a doplníme sladkými sušenkami.

V sobotu brzo ráno se přihnal silný a vytrvalý déšť, což některé závodníky zcela překvapilo, takže vzdávají závod bez boje! Losování bylo vzhledem k počasí posunuto a i stánek s občerstvením se přesunul vedle ke garažím. Už je slyšet troubení, které svolává všechny účastníky k losování. Náš tým Preston feeder team – MRK.CZ měl tentokrát papírově štěstí na los – máme místa MM A2, Radynek D5 a já F14 . Los se zdá vynikající, ale jak se posléze v prvním kole ukáže, je spíše průměrný. V závodě bude důležité hlavně to, komu se podaří úspěšně zdolat místní extrémně bojovné kapry.

My tedy vše sázíme na jednu kartu – počínaje krmením, přes velikost návazců a nástrah až po volbu vybavení – a to na kapra. Ovšem skutečnost v závodě je jiná. Po třech hodinách lovu je v mém vezírku pouze nádherný karas s mírou minimálně 42 cm a pár ježdíků s okouny. Situaci vyhodnocuji tak, že u mě v sektoru sem tam někdo kapra má, ale žádná sláva to nebude. Pouze Petr Havlíček má asi tři kapry a nikdo další slabému skóre výrazně neutekl. Kolega vedle má na místní poměry docela dost záběrů, ale nedokáže je tolik efektivně proměnovat, jak by si přál. Záběry to jsou jistě od menších ryb, asi plotic, váhově 100–250 g.

Moje místo F14

Z telefonátu s kolegy vím, že nějaké ryby nachytané mají, proto jim nechci kazit týmový dobrý výsledek a ladím tedy sestavu na menší ryby. Beru jemnější prut, měním menší háček a prodlužuji návazec, avšak sílu návazce zatím ponechávám. Co kdyby se přece jenom spletla nějaká větší ryba… Držím se dále zakrmeného místa, jen se snažím chytat aktivněji, což asi po deseti minutách přináší první záběry a poté i úlovky. Záběrů není tolik, kolik bych očekával, ale asi každých pět až sedm minut se mi podaří zdolat pěknou plotici a jejich váhu odhaduji na cca 150 g. Této taktiky se držím do konce prvního kola, jen občas to zkouším položit kus vedle hlavního místa, zda se tam neobjeví nějaký kapřík, ale marně. Záběru od kapra jsem se v prvním kole nedočkal.

Čekáme na váhu a při tom zase začíná pomalu pršet. Rychle balím věci a vše ukládám do auta. V dešti váha ukazuje doslova vybojovaných 3 290 g, což znamená šesté místo v sektoru, z čehož mám, vzhledem k podmínkám, radost.

Vše připraveno, závod může začít

Týmově na tom nebudeme také nejhůř, protože Martin dobře využil svoje místo vedle forhontu a s krásnou váhou za 11 kapříků a nějakou tu droboť navážil 20 710 g a s přehledem tudíž vyhrál sektor A.

Vítězství v sektoru MM

Radynek na D5 také zabojoval a bylo z toho ceněné šesté místo do týmu za váhu 7 310 g. Jak zjišťujeme navečer, jsme po prvním kole na krásném třetím místě, ale pouze o cips před týmem Fishing feeder team Matrix MO Uničov.

V neděli brzo ráno losujeme místa – já mám B8, Radynek F13 a MM jde na C13. Podle výsledků si zjišťuji, že kolega na mém místě v sobotu dosáhl osmého místa s váhou 2 100 g , ale po obou stranách vedle něj kapra chytili, a tak se nechám překvapit. Krmení po sobotě neměníme, osvědčená kombinace zůstává i na neděli. Všichni jsme plni očekávání, že v nedělním kole se ryby rozežerou o něco víc než včera a bude se chytat lépe. Moje taktika zůstává stejná – rozhodující rybou bude kapr.

Pohled na trať

Už při přípravě se intenzivně rozpršelo a vytrvalý déšť všem komplikoval přípravu. Druhé kolo začíná a já se snažím co nejpřesněji zakrmit a rychle se schovat pod deštník. Ryby mi tentokrát najely pěkně. První dva záběry okamžitě proměňuji na dva pěkné karasy. Ovšem i závodníci vedle mě tahají ryby, a tak po celý závod zůstávám ve střehu a musím bojovat o každou rybu. Včera mi naše krmení Sensas dobře fungovalo na plotice a dnes do něj najíždí i kapříci. Po půlce závodu mám pět větších ryb, z toho tři kapry. Vedle mě chytající Martin Štěpnička zdolal mezitím nádherného kapra, minimálně o váze 4,5 kg. Jsme zhruba nastejno, odhaduji přibližně. Do konce závodu se mi ještě daří nějaké ryby zdolat a o dvě pěkné ryby přicházím při záseku. Svůj výsledek neodhaduji, protože na spoustu soupeřů jsem vůbec neviděl a sektory mají 16 závodníků.

Láďa Oliva a jeho pěkný amur z druhého kola

O to víc jsem překvapený, že zatím všem váha ukázala do 10 kg a já navážím za šest kaprů, dva karasy a nějakou droboť krásných 12 100 g a získávám vytouženou “jedničku“ v sektoru.

Nedělní vítězství v sektoru B

Kolegům z týmu se však i přes veškeré úsilí nepodařilo zopakovat včerejší dobrý výsledek, a tak musíme vyčkat, jak se zadaří ostatním týmům. Perfektního výsledku dosáhl můj kamarád a spolucestující v autě Honza Tomšík a ve svém prvním velkém závodě vyhrál první místo v kategorii Junior do 18 let a celkově se součtem 4 obsadil „bramborovou“ pozici pouze o cips body i mezi dospělými.

Stupně vítězů – kategorie Junioři

Náš tým Preston feeder team - MRK.CZ skončil nakonec na pěkném čtvrtém místě celkově, což můžeme mezi 31 týmy považovat za pěkný úspěch. Na první desítku v jednotlivcích mi chyběla pouze vyšší váha – končím na 11. místě se součtem umístění 7 za (6+1) a celkovou váhu 15 390 g. Celkově to beru jako pěkný a napínavý závod. Škoda jen toho počasí, které se z pátku na sobotu naprosto změnilo a otočilo.

Stupně vítězů v kategorii dospělých

Nejlepší tři týmy víkendu

Za Preston feeder team MRK.CZ
Martin Brückner

- 22.4.2017

Diskuse k miničlánku

chřenovák - Profil | St 10.5.2017 17:32:30

Obojživelník >> jsou tam velké i pár prutů utopenich 😂

Obojživelník - Profil | St 10.5.2017 17:28:36

Jsou tam veliké ryby??? Chystám se tam v sobotu ;)