Třikrát stříbrné Hracholusky

Kategorie: Feeder
Poslední kolo první ligy LRU feeder se stejně jako loni konalo na přehradě Hracholusky. Pamatuji si z loňska hlavně rozblácené břehy a hodně rozdílné sektory. Někde se chytalo přes deset kilo a někde stačilo k vítězství chytit dvě až tři kila ryb. Oproti loňsku se letošní závod posunul o týden dříve. Pořadatelům nadělal problémy vysoký stav vody v přehradě, která se naplnila po velkých deštích do plného stavu. Naštěstí deště včas skončily a hladina přehrady klesala přímo před očima. Ve středu organizátoři závodu Franta Pelíšek a Laďa Chalupa provedli měření závodní tratě a bylo jasno. Závod není ohrožen, všech 60 závodníků se vejde na trať! Jako důkaz dali kluci na MRK pár fotek z měření trati, a tím i uklidnili všechny, kteří pochybovali o tom, že voda nespadne na chytatelnou hranici.

My, Preston team MRK.cz, jsme byli po předposledním kole na druhé pozici. Před námi byl Fishing feeder team MO ČRS Uničov o 2,5 bodu a za námi o 1,5 bodu Habakuci. Habakuci chytali svou životní sezónu a chtěli si bednu udržet. Uničováci minulý rok chytali na Hracholuskách dobrý závod, a tak se dalo počítat, že budou v posledním závodě velkým adeptem na celkové vítězství. Možných vítězů mezi družstvy I. ligy bylo více, protože bodové rozdíly byly minimální. Mezi jednotlivci byly přední pozice našlapány a jakékoliv zaváhání znamenalo propad směrem dolů. Martin si držel 4. pozici se ztrátou 2,5 bodu na první místo. Obě výchozí pozice byly hodně nadějné, teď už jen zabojovat a uvidí se...

Nechtěli jsme nic nechat náhodě, a proto vyrážíme s Martinem směr Hracholusky ve čtvrtek po šesté hodině večerní. S malou zastávkou na jídlo jsme na místě, v kempu Keramika, těsně před desátou hodinou. Posezení s kamarády jsme nepřeháněli a brzy uleháme do jedné z mnoha chatek v areálu. V pátek ráno podle plánu vyrážíme k vodě vyzkoušet, jak jsou ryby aktivní. Dopoledne je nás u vody málo a záběrů máme dost. Po obědě už se místa na břehu hodně plní. Tolik, jako letos se nikdy netrénovalo a na záběrech je to hodně znát. Odpoledne to vypadá jako na závodech. Chytá se pomálu a až navečer, kdy ubylo trénujících závodníků, začaly i ryby opět trochu brát. Chytili jsme cejny menších velikostí do půl kila, plotice, některé i pěkné přes půl kila, oukleje, okouny a menší boleny. Podle aktivity ryb odhadujeme, že to v závodě nebude lehké a že bude potřeba mít štěstí na los. Večer vlhčíme krmení, chystáme pruty a vše potřebné.

Ráno se nám nějak nechce vstávat. Večerní návštěva místní hudební akce se „trošku“ protáhla. Všechno v klidu chystáme a připojuje se Papin, který dorazil sólo. Krmení a živá je nachystána. Máme připraveno: plný limit půl litru malé patentky, velkou na háček, trochu pinek a červů, půl litru kukel a hnojku akorát na háček. Po uvítání a úvodní rozpravě jedeme losovat první. Papin losuje C3, Martin B8, a mně vytahuje F1. Céčko je mělčina, takže nic moc los – bude se lovit asi droboť, Béčko těžko soudit, ale také patří k mělčí části a na F se bude chytat dost stejně, jako loni, ale F1 je nejvzdálenější místo od kraje. Papin si nakládá věci na vozíček a my s Martinem do auta. Martin mi vykládá věci na nejvzdálenější místo, kam se dá dojet autem a i tak je to na mé místo ještě pěkná „štreka“. Věci se mi daří odnést nadvakrát. Vedle mě sedí Kája Skalický, minulý rok závod vyhrál, a na F7 je Láďa Hrabal - jeho tým je před námi o 2,5 bodu.

Pruty klipuji na 52 metrů, kde odhaduji hloubku kolem pěti metrů. Vedle mě si Skalda klipuje na 82 metrů. Po úvodním zakrmení začíná závod. Karel má záběr na první nahození a tahá plotici. Já čekám na první záběr půl hodiny. To už má Karel ve vezírku asi pět ryb. Začínám mít pravidelně záběry, ale mám problémy s jejich proměňováním. Napravo vytahuje nějaké ryby Siky (David Sigmund) a dál k forhontu se zatím nic neděje. Z telefonického hovoru vedle Martina chytá z osmdesáti metrů Čabi (Jakub Šabata) a Martin má jen dvě ryby. Papin se pustil do ouklejí, protože v jeho sektoru spodová ryba vůbec nebere. V půlce závodu se začíná v našem F chytat i napravo. Hlavně Laďovi Hrabalovi se daří. Nejvíce tahá vedle mě Skalda a zhruba stejný krok se mnou drží Siky. Pořád hledám vhodnou kombinaci na háčku. Proměním dva – tři záběry a nemůžu se zase trefit. Martin se v Béčku rozchytal a spolu s Čabim chytají nejvíce. Papin pokračuje v lovu ouklejí a své pozice vidí dobře, nejhůře „do pětky“. Ke konci závodu se mi proměňování záběrů zlepšilo, celkem tahám ryby, hlavně cejny. Mám i pěkného okouna a bolena ke kilu. Siky ke konci stagnuje a jdou zprávy, že Laďa Hrabal se pěkně rozchytal. Karel pokračuje ve svém tažení a není pochyb, že náš sektor vyhraje. Se signálem pět minut do konce vytahuji cejna a těsně před závěrečným signálem hloupě trhám rybu při záseku. Spěch se mi nevyplácí. Váží se zkraje a tak si pomalu sklízím věci a čekám. Vážení už je u souseda Karla, váží pěkných 15.100 g. Moje úlovky váží 9 232g. Je z toho trojka. Ještě více má Laďa Hrabal a to 9 782g. Čtvrtý je Jirka Denemarek, 8 199 g, dobrý počin k záchraně. Kluci z „bratrského“ Feeder Klubu Třebíč jsou průběžně na první sestupové pozici. Martin hlásí z telefonu za dva a později Papin krásnou trojku. Martina přechytal jen Čabi. Později se dozvídáme, že třetí člen Uničováků Petr Přidal zachytal nejhůř a má za 7. Hned nám je jasno, že stahujeme náskok na půl bodu. V tomto kole zachytalo MIVARDI.cz, 3+3+1 a stahuje ztrátu z prvních kol. My jsme s 8 body po prvním dnu druzí. Martin se posouvá na průběžnou třetí pozici. Laďa Chalupa dělal za 6 a v jednotlivcích padá z jedničky na čtverku. Po prvním dni jsme spokojení a po jídle v restauraci našeho kempu si jdeme chystat vše na druhý den. Restaurace funguje na jedničku a spolu s ubytováním v chatkách přispívá k pěknému průběhu posledního kola.

Ráno vstáváme před šestou, ale vůbec nikomu se nechce vylézat z teplého pelíšku do zimy. Přes noc bylo jasno a tak je venku pěkná zima. Po snídani losujeme - tentokrát skoro poslední. Papin si vytáhnul E10, tam se bude chytat stejně jako včera, Martin D6 a na mě zbývá B4. Obojí spíše horší los. Rozdělíme živou a všichni se vydají na svá místa. Pořád je slušná „kosa“, nad vodou se válí mlha a není vidět na druhý břeh. Ke konci přípravy je mlha pryč a začíná svítit sluníčko. Všechny nadbytečné svršky jdou dolů. Vlevo sedí Jirka Vitásek a Jarda Kameník, oba vítězové sektorů ze soboty. Vpravo mám Jirku Denemarka a za pontonem sedí Laďa Chalupa. Vzdálenost nechávám na 52 metrech. Začátkem závodu se u mě nic neděje. Vlevo Jarda a Jirka začínají chytat cejny a plotice. Já mám první kontakt asi po hodině. Pak vytahuji vycucnuté červy a jednou prázdný háček. Rychlý záběr proměňuji v pěknou, půlkilovou plotici. Další ryby mi padají nebo je trhám o dno. Vlevo kluci pěkně tahají ryby. U Martina v sektoru se nic nechytá, ale Martin s okouny a ouklejemi je na tom dobře. Papin hlásí úlovky a taky slušnou pozici v sektoru. Po sérii ztracených ryb vytahuji další slušnou plotici a pak jsem bez záběrů. Po poradě s Martinem přikrmuji a dávám do krmítka hodně patentky. Vytahuji další pěknou plotici a špička je pořád v pohybu. Na místo se mi stahují oukleje a já začínám vytahovat často vycuclé červy bez záběru. Pár ouklejí se mi podařilo vytáhnout. Rozhoduji se posunout na 60 m, kde i Jirka Denemarek po změně místa má záběry. Hned mám záběr a vytahuji cejna. Další rybu ztrácím o dno. Zase vyháknutá ryba a do vezírku přidávám dva cejny a okouna. Tři minuty do konce trhám při záseku forpas. Zase spěchám! Při vážení mám 3.013 g, je to za 7. V sektoru vyhrává Jarda Kameník – 13 336 g, druhý je Jirka Vitásek – 10.223 g a třetí Laďa Chalupa 5.763 g. Martin hlásí za dva a Papin za čtyři. Dostávám zprávu, že Čabi a Laďa Hrabal mají za jedna. Spočítávám si, že i za deset Petra Přidala nám stačit nebude. Nakonec Petr dělá za 10 a nám celkové vítězství utíká o bod a půl. Jsem naštvaný sám na sebe, protože minimálně dvě umístění mi utekly pod rukama.

Všechno uklidím a odjíždíme do chatky. Sprcha a rychle na oběd. Po obědě se za chvíli vyhlašuje.

Čtyři jednotlivci mají 1+1. Vítězí zaslouženě Karel Skalický, rovných 30 kg. Druhý je Čabi – 29.447 g a třetí Jarda Kameník – 20.702 g.

Mezi družstvy jsou nejlepší MIVARDI.cz se součtem 12 a váhou 51.709 g. Pro nás se koná překvapení, jdeme si pro druhé místo! Součet umístění 21, 40.602 g. Trošku náplast za moje nepovedené druhé kolo, ale jen trošku. Třetí jsou Uničováci, 23 - 49.822 g.

Mistrem I. Ligy LRU se stává Čabi. Jeho součet umístění je 19,5 – váha 101.001 g. Druhý je Martin Maťák 22, 76.157 g a třetí Laďa Chalupa 24,5 – 79.709 g. Numen (Zdeněk Novák) v posledním kole dělal za 8, a tím i přišel o „bednu“ - skončil na 4. místě, 25,5 – 74.313 g. Pátý je Laďa Hrabal – 27,5 a 83.718 g.

Mezi družstvy vyhrál tým Fishing Feder Team MO ČRS Uničov (Hrabal, Šabata, Přidal) – 97,5 – 224.911 g. My, PRESTON FEEDER TEAM MRK.cz (Maťak, Brückner, Černý), jsme byli druzí – 99 – 191.999 g. Třetí po výborném finiši bylo MIVARDI.cz (Ouředníček Jiří, Ouředníček Jan, Skalický) – 104 a 204.727 g.

Nejvíce mi na háčku fungovali dva červi nebo patentka s červem nebo pinkou. Hnojáci mi tetokrát vůbec nefungovali. Za každé kolo jsem spotřeboval 5 litrů krmení, půl litru malé patentky, půl litru kukel a asi dvě deci červů a pinek dohromady. Na Hracholuskách jsem výjimečně zkoušel i paternoster, protože mi minulý rok hodně fungoval. Obě montáže fungovaly, ale na průběžku byly záběry o hodně čitelnější.

Víkend se nám povedl, vynesl nám tři stříbrné pozice. I když bod a půl na celkové vítězství je zatraceně málo, ale to je už minulost. Zopakovat druhé místo mezi družstvy z loňského roku je určitě úspěch a my si toho ceníme. Martinovi se nepovedlo potřetí vyhrát I. Ligu LRU FEEDER, avšak i druhé místo nebylo letos jednoduché „vychytat“.

Další sezóna je za námi a teď nás čeká zimní odpočinek před dalším rokem.

Feederu zdar. Radynek

Foto: Radynek a Karel Skalický (Mivardi.cz)

Radynek - 12.10.2014

Diskuse k miničlánku

Nils Master - Profil | Út 14.10.2014 19:11:43

ještě to chce z výšky jak potom pustili ty ryby zpět... To muselo být bílo...

RADYNEK - Profil | Út 14.10.2014 19:08:46

Martin M. >> moc pěkný videjko!

HdvěO - Profil | Po 13.10.2014 16:36:35

pěkné záběry z let.pohledu,článek taky dobrej

čabi - Profil | Po 13.10.2014 9:59:45

Z výšky to vypadá fakt brutálně! :-)

Martin M. - Profil | Po 13.10.2014 2:27:00

Tady nam organizatori tohoto kola pripravili video s leteckymi zabery: