Mistrovství ČR ve feederu 2014

Kategorie: Feeder
Letošní Mistrovství ČR v LRU feeder se kolalo na Labi v Pardubicích. Pro mne to byl téměř neznámý revír, kde jsem chytal jen jednou - letos na jaře několik hodin. Věděli jsme, že zde bývá hodně plavačkářských závodů a právě od plavačkářů jsme měli informace, že dominantní rybou měl být cejnek malý a cejn velký a že nebývá problém nachytat přes 20 kg ryb (pořadatel nás strašil až 50 kg a nutnými dvěmi vezírky). I díky tomu se na tento nejdůležitější závod sezóny přihlásilo rekordních 112 účastníků - největší počet za posledních mnoho let.

Jak už to tak ale bývá, již týden před závodem začaly prosakovat informace, že to žádná sláva nebude - chytaly se malé ryby a málo.

V pátek se na tréninku sešlo opravdu hodně závodníků. Někdo si zachytal, ale většina se shodovala, že měli jen pár záběrů nebo vůbec žádné. Mně se podařilo chytit asi 8 ryb, což bylo v mém okolí suverénně nejvíce, ale za 4 hodiny lovu je to každopádně propadák. První 2 hodiny jsem odchytal na ploticové a druhé dvě hodiny na cejnové krmení a nebyl v tom rozdíl. Zkoušeli jsme i různé vzdálenosti, ale chytří jsme z toho nebyli. Jediné, co se zdálo být "jisté", bylo pár záběrů těsně pod břehem, kde prudce klesala hloubka a již půl metru za rákosím bylo přes 1,5 metru vody. Zkoušel jsem na tohle místo 3x nahodit a měl jsem 2 záběry. Nechtěl jsem ostatním moc ukazovat karty, tak jsem toho nechal dříve, než něco opravdu chytím. Kdyby zítra opravdu nic nebralo, tak tady se pár rybek vytáhnout dá.

Dá se říct, že s krmením jsme měli jasno již předem - mícháme cejnové. K tomu každý půl litru malých patentek - od které nás plavačkáři odrazovali, že nám sníží velikost ryb, ale plavačkáři s tímto budou mít vždy větší problémy než my na feeder, takže jsme to ignorovali. Dále každý půl litru žížal, nějaké kukly, červy živé i mrtvé a pinky.

Proudění bylo minimální, dalo se udržet 30g krmítko na prostředku řeky a když jsem tam dal 40g, mohl jsem si dovolit dát prut špičkou dolů, což upřednostním, kdykoliv je to možné. Dva pruty jsem si nachystal na paternoster, čtyři na průběžky.

Večer jsme něco popili, pogrilovali a pokecali s mnoha kamarády - bylo to fajn.

Ráno doděláváme krmení a jdeme losovat. Papin (Martin Brückner) si tahá F6, což je první flek nad mostem a má zde pěkný forhont uprostřed sektoru. Skvělý los! Já si vytahuji A4 - dobrý los, ale nemám rád sektory s forhonty, pokud nemám forhont sám :-) Dalo se čekat, že bych si mohl zachytat, ale těžko budu přechytávat první 3 lidi pod sebou po proudu. Radynek (Radek Černý)tradičně losovat nechce, a tak mu vytáhnu já nicneříkající místo C9.

Po přesunu na své místo vidím, že hned pode mnou sedí Pavel Krýsl, pod ním Míra Matas a forhont má Láďa Chalupa - všichni z první ligy. Byl bych spokojenější, kdyby byli po mém druhém boku :-) Další silné mám až mimo dohled v druhé půlce sektoru (18 -19 lidí na sektor) - jmenovitě hlavně "numen" (Zdeněk Novák), Láďa Konopásek a Jarda Kameník.

Na začátek jsem to s krmením nepřeháněl - asi 8 středních krmítek na vzdálenost 36 metrů (a jedno těsně za rákos u mého břehu - předběhnu a napíši hned, že jsem zde pak stejně vůbec nechytal, nebyl důvod). Všichni zde chytáme podobně daleko na 30 - 40 metrech.

První nahození nic, druhé nahození cejn kolem 40 cm a první ryba v sektoru, o které vím. Pak už to šlo samo. Asi od páté ryby už to šlo tak dobře, že jsem přestal chytat na patentky a dával tam hnojáka s červem. Později jsem přešel i na větší háček a silnější vlasec. Snažil jsem se co nejvíce selektovat ryby tak, abych chytal ty větší, což je skvělé, pokud si tohle v závodě mohu dovolit (letos takový závod ještě nebyl, musel jsem vždy chytat "cokoliv"). Pavel Krýsl chytat také pěkně a za první hodinu měl asi víc jak já. Míra Matas se zdál trochu horší, zato Láďa Chalupa naplno využíval forhont a tahal rybu za rybou, na toho jsem v této fázi závodu neměl. Druhou hodinu už jsem s Pavlem držel krok a oba jsme si pochvalovali, jak to krásně bere - odhaduji to tak na 10 -15 kilo u každého.

Před polovinou závodu se ale zatáhlo a ryby téměř z minuty na minutu přestaly úplně brát - chvíli na to přišla velká průtrž mračen trvající asi půl hodiny - opravdu silný déšť, naštěstí jen se slabým větrem. Během deště jsem chytl snad jen jednu rybu, i když jsem se stále snažil chytat aktivně.

Od Radynka a Papina jsem měl zprávy, že se jim zatím také daří a že se cítí do trojky v sektoru, což by bylo super, a na podobné umístění jsem se cítil i já. Informace nám tentokrát předávala, na břehu pomáhala a občerstvení zajišťovala Radkova žena Romana.

Po dešti jako bychom seděli u jiné řeky - ryby nebraly a jen jsme na sebe smutně koukali, co že se to stalo. Po asi 20 minutách jsem si řekl "a dost" a vrátil jsem se na začátek - znovu jemnější sestava, znovu patentky na háček a pomalinku jsem to začal lámat na svou stranu. Během hodiny jsem znovu chytal v podobném tempu jako před deštěm a cítil jsem, že tímto tempem stahuji náskok forhontu. Ke konci kola to bralo naprosto skvěle, ale potřeboval jsem buď více času, nebo více štěstí. Poslední nahození asi minutu a půl před koncem na 2 červy a prázdné krmítko, abych neztrácel čas, ale stejně mi chybělo asi 15 sekund - musel jsem pustit největšího cejna, kterého jsem ten den chytil (asi kilo a půl).

Popravdě, cítil jsem se na jedničku. Závěrečná hodina byla skvělá a přechytával jsem všechny na dohled. Mám 23,8 kg, ale Láďa Chalupa měl silnější první polovinu závodu a dal mě o 1,8 kg. Jdu s váhou dál, všichni nalevo ode mne mají do 7 kg, ale překvapil "numen", který z opačného konce sektoru udělal 24,2 kg, což je s takovým losem naprosto skvělý výsledek (čím vyšší číslo v sektoru A, tím méně ryb k vám doplave z volné vody, kde se nechytá). Takže mám trojku. No, před závodem bych to bral, ale vzhledem k průběhu kola jsem trochu zklamaný a hlavně naštvaný na sebe, protože se to dalo vyhrát.

V úlovku převažovali cejni kolem 40 - 45 cm, občas podoustve, cejnci a kapři, ale nachytalo se i několik desítek sumců kolem 50-90 cm.

Voláme si s Radynkem a Papinem a je to skvělé - Radek má dvojku, Papin dokonce jedničku a všichni máme přes 20 kg :-) U Radka v sektoru se nachytalo hodně ryb jen na 3 místech vedle sebe - Siky udělal jedničku s 23,3 kg, Radek dvojku s 21 kg a mezi nimi sedící Bohuslav Man trojku s 11,2 kg. Ostatní v sektoru měli do 4 kg včetně několika nul - rozumíte tomu? Papin využil místo na středovém forhontu, kde narozdíl od ostatních chytal především skaláky.

Po prvním dnu je náš tým Preston feeder team MRK.cz první, ale jen díky lepší váze - tým Spro Litoměřice měl stejné skóre 1+2+3 jako my, ale asi o kilo méně. Třetí PUR už má ztrátu 8 bodů, ale za ním už to je seřazené s minimálními odstupy.

Opět bylo zajímavé sledovat, jak rozdílné taktiky vedou k podobným výsledkům - někdo zkrmil celých 12 litrů a dařilo se mu, jiný zkrmil 3 litry a dařilo se mu také. Někdo dával patentky a pinku na malý háček na jemném vlasci, někdo 3 hnojáky na velký háček na silném vlasci. Museli jsme se shodnout, že los měl obrovskou roli na výsledek jak na krajích u forhontů, tak i na některých středových místech, která ze břehu vypadala zcela průměrně, ale rybám se líbila více než jiná místa. Pokud někdo takové místo měl a uměl jej využít, bylo nereálné jej přechytat z "obyčejných" míst. Z tohoto vybočili jen dva závodníci - již zmíněný "numen" a pak na opačném konci závodní tratě Luboš Kuneš, který na F1 (papírově nejhorší místo v sektoru) udělal jedničku s 16,7 kg. Oběma patří má poklona. Na ostatních "plonkových" místech nikdo neudělal přes 10 kg - obecně byl často problém vykouzlit aspoň pár záběrů - průměr byl kolem 3 kg.

Na druhé kolo nebylo co měnit. Domíchali jsme jen krmení na původní objem - každý asi 8 litrů, což na naši taktiku bohatě stačí. Losujeme: Papin A7 (sedmé místo od forhontu), Radek F14 (šesté místo od forhontu) a já C8 (Radek byl včera na C9 a zachytal si). Tedy dá se říct, že lepší průměr.

Začínám stejně jako včera - krmím opatrně opět na 36 metrů a začínám s jemnějším chytáním. Pode mnou sedí Franta Pelíšek, který na první nahození vytahuje pěkného cejna. Zdálo by se, že to bude brát, ale opak je pravdou. Na dlouhou dobu to je jediná ryba v dohledu. Svou první rybu vytahuji asi po hodině - menší podoustev. Po hodině přidávám druhou, ale jsou to jediné dva záběry, co jsem měl. Zkouším i taktiku pod břehem, kde vytahuji jednoho ježdíka, který nemůže nic ovlivnit. Kolega nade mnou už také cejna má a Franta pode mnou vytahuje druhého. Pokud chci trochu slušný výsledek, potřebuji také cejny.

Radek s Papinem ryby chytají - ne tak jako včera, ale ono to nejde nikomu tak dobře, a tak i to málo, co mají nachytáno, jim zatím stačí na první příčky v jejich sektorech.

Vytrvávám ve své taktice - nevěřím tomu, že dělám něco špatně. Konečně mám i já záběr a tahám prvního cejna. Koukám na hodinky a je 40 minut do konce. Další nahození a další cejn. Říkám Frantovi, že jsem si těmi dvěma rybami pomohl tak o 5 -10 příček v sektoru a Franta potvrzuje, že možná i o víc. Každé další nahození byl záběr, ale přestalo se mi dařit - jednu rybu jsem utrhl při záseku, u jedné se mi rozvázal uzlík na háčku, párkát sekám do prázdna a pár ryb mi i spadlo z háčku po záseku. Daří se mi vytáhnout už jen jednoho cejna.

Váha přichází zleva, kde jsou zatím 4 nuly a nejvíc má zatím právě Franta Pelíšek s 2 kg za dva cejny. Já mám 3,8 kg. Horní půlka sektoru si ale zachytala lépe - dva závodníci mne přechytali o 100 gramů, pak Láďa Konopásek už má víc o kilo a dva nám hodně utekli - Jan Ouředníček 12,8 kg a Siky (David Sigmund) 23,4 kg (cejni + 4 sumci kolem 70-80 cm). Takže pro mne šestka. Na první dva jsem neměl, ale ta trojka byla blízko. Opět zachytal střed sektoru, i když trochu jinam posunutý, než včera. Siky seděl včera na C11 a dnes na C14 a oba dny měl přes 20 kg a jedničku - o vítězi asi nebylo pochyb.

Opakuji si v hlavě - více jak 4 hodiny prakticky bez záběru a pak 40 minut co hod, to záběr. Kde byl sakra problém? Nic jsem neměnil, prakticky celou dobu jsem chytal přesně tak, jako když to pak bralo. Jediné, co mi z toho vychází, tak jsem tam ty ryby prostě neměl a pak odněkud připlavaly, a teprve poté jsem měl šanci s tím něco dělat.

Volám Radkovi - hlásí dvojku - paráda! Pak volám Papinovi a už podle pozdravu vím, že to bude dobré - tak vysmátého ho neznám - zopakoval jedničku a to docela s přehledem, tak to je bomba. Má také součet 1+1 jako Siky, ale bohužel mnohem menší váhu. Že to bude v jednotlivcích celková dvojka a tedy vícemistr ČR pro rok 2014, je skoro jisté. V týmech nás může ohrozit jen Spro - ani kdyby někdo další udělal 1+1+1, tak nás po včerejším náskoku nemohl již ohrozit. U Spro zjišťujeme, že Siky má jedničku, "numen" také jedničku, ale Papin hlásí, že v jeho sektoru Karel Plzák "nakoupil" patnáctku, což je v součtu o 8 bodů více než máme my, a je již jasné, že titul za týmy je náš!

Výsledky jednotlivců:

Martin M. - 13.7.2014

Diskuse k miničlánku

numen - Profil | Pá 25.7.2014 17:24:44

Knecht >> ono to dost často přestane fungovat i o závod. Musíš přijít na to co je potřeba změnit. Občas stačí maličkost.

Knecht - Profil | Pá 25.7.2014 16:54:08

numen >> opet nemuzu napsat nic jineho, nez ze mi to hlava STEJNE nebere a z krmeni jsem v kopru kazdou chvili, jednou mi na danem miste neco pise neskutecne a za par tydnu, bez nejake podstatne zmeny jak v krmeni tak ve vode nechytam skoro vubec nebo uplne jine ryby.
Rad bych zazil, ze si vyberu nejakou komercku, co mi bude sedet (dobre michat a nezruinuje mne to) a navic to ty mrchy nevdecne slizke a supinate ve finale budou papat...

numen - Profil | Pá 25.7.2014 6:27:51

Knecht >> nejzajímavější je že jsem s tím krmením před rokem dělal za deset......... :-o Letos jsme jeli dříve vyzkoušet co a jak. Měli jsme sebou kompletní řadu spra krmení,plus další krmení od dvou značek. namíchali jsme tři krmení a fungovalo všechno. Tak si každý vybral co se mu líbí

numen - Profil | Pá 25.7.2014 6:18:40

Knecht >> siky měl cejnove krmení. Hodně jemné sladké , nic silného. Já měl kaprové sladké krmení s dost silným krmením na velkou říční rybu slaný , dle výrobce. oba jsme chytali podobné ryby.

Knecht - Profil | Čt 24.7.2014 23:16:10

numen >> tak z toho tedy moc chytry nejsem... hlavne tedy z te Luznice...

numen - Profil | Čt 24.7.2014 10:50:41

Knecht >> krmení jsme měli takového zvláštního kočkopsa. (krmení více faktorů dohromady) posilovač jsme nepoužili ale když si do krmení hodil červy běhali jak o život.žížaly do pár minut ko.
Nemyslím si, že los hrál nějakou velkou roli
Prostě jsme se jim trefili do noty. Potěšující je že jsme na Lužnici míchali něco jiného, tam dokonce siky něco jiného a já pravý opak co.Siky a fungovalo obojí.

poky82 - Profil | Po 21.7.2014 10:00:50

Pánové ty ryby tady nejdou neustále. Už možná měsíc. Podaří se vytáhnout jednu rybu z hejna a poté se čeká na další hejnot. Nešlo mi do hlavy,co dělám špatně. Takže neberte to ve zlém,ale potěšilo mě že nejsem jediný kdo nezachytá a neví proč.

antifaky - Profil | So 19.7.2014 15:13:38

Petr Havlíček >> díky

Knecht - Profil | St 16.7.2014 20:16:19

Siky >> jjj. tvuj los na prvni pohled nemastny neslany, ale rybky se tam nekde asi motaly trosku vic nez jinde. V kazdem pade - pred sobotou bych se osobne na tahle mista nijak extra nehrnul ;) Ale vytezil jsi to excelentne - vsechna cest! Pro mne osobne skoda, ze jsem se trapil na tom D a opravdu jsem si z toho zavodu neodnesl vic nez spaleny ksicht a mokre tasky. Nevadi mi az tak moc, kdyz mi nekdo nalozi parnik, ale kdyz nevim, co delat priste jinak a lip mne stve prevelmi. Takze priste si radeji probehnu zavodni pole jako divak a snad se neco priucim. Jsem hodne zvedavy na Veterany.

Petr Havlíček - Profil | St 16.7.2014 19:36:35

antifaky >> forhont je první a poslední místo na závodní trati.

pavka 96 - Profil | St 16.7.2014 19:07:03

Pátek bez záběru sobota 3 záběry 2 ryby neděle opět bez , zlatý Mlékojedy,

Tacud11 - Profil | St 16.7.2014 18:32:47

Knecht >> Můžu jen souhlasit..... 1ryba za pět hodin a dva záběry které jsem netrefil :-).... Byl to opravdu hnus velebnosti.... :-)

antifaky - Profil | St 16.7.2014 17:42:07

...co je forhont?....jinak pěknej článek a blahopřeji k úspěchu týmu mrk!