Zablácené Hracholusky

Kategorie: Feeder
Na poslední kolo I. Ligy LRU Feeder jsme se vydali s Radkem již ve čtvrtek odpoledne, abychom mohli celý pátek trénovat a zjistit co nejvíce informací. Udělali jsme dobře, protože cesta z Moravy byla nekonečná (s přestávkami 6 hodin) a při obvyklém výjezdu v pátek dopoledne bychom již rozumně chytat nestihli.

V pátek chvílemi lilo jak z konve.

Trénink se nesl ve znamení deště - hlavně kolem oběda napršelo asi 20 milimetrů srážek a z břehů se začínal stávat blátivý tankodrom. Měli jsme informace, že se budou chytat náhodné kusy plotic a malých cejnů daleko od břehu a jinak jen oukleje, ale my jsme si zachytali celkem slušně - a to především cejny. Na místo vzdálene 45 metrů se ryby dostavily až po delší době, ale na 55 metrech byly téměř okamžitě. K večeru docela také fungovalo nahodit naslepo třeba 65 metrů do nezakrmené oblasti. Na jiných místech se prý ale v tréninku chytaly jen oukleje.

Večer jsme převázali pruty, doplnili návazce a neustále se radili, co bude zítra nejlepší. Nachystali jsme si také krmení, abychom ráno nemuseli zmatkovat. Limit 12 litrů návnad nám v tomto chladném období a při malé aktivitě ryb dával dostatek prostoru pro 2 různé směsi - jedna více na plotice a druhá více na cejny, a k tomu ještě každý asi 2 litry hlíny.
Ráno jsme si jen rozdělili živé nástrahy (červy, pinky, patentky, hnojáky - opět hluboce pod povolený limit 2,5 litru) a šli losovat.

Radek tradičně své losování nechal na mne a tahám mu B6 - přímo pod naší chatkou přesně tam, kde jsme seděli na tréninku, takže pohoda. Papin (Martin Brückner) jde dozadu na F6, kde by měla být trochu hlubší voda. Já vytahuji střed D9, kde je prý naopak vody nejméně. V sektoru mám konkurenci v boji o celkové týmové vítězství - Míru Melchra z týmu Mivardi.cz, tak jej aspoň budu mít pod dohledem. Ztrácíme na ně šest a půl bodu, což se dá dohnat. Včera v těchto místech jeho tým trénoval a v mělké vodě jim braly jen oukleje.

Moje místo v sobotu - paleta se v blátě hodila.

Měl jsem nachystané 4 pruty - dva heavy pro lov na 55 metrech a dvě media pro lov na cca 30 metrech, kde by měly být oukleje a občas nějaká plotička. Nahazovacím echolotem jsem dohodil jen cca 40-45 metrů a tam bylo kolem 3 metrů vody a na 30 m byly cca 2 metry. Tipoval jsem, že vzadu na 55 metrech více jak 4 metry nebude, špíše tak 3,5. V této čisté a studené vodě to nebude žádná sláva. V tréninku jsme chytali na hlubší vodě a bylo cítit, že rybám by se líbilo ještě nějaký ten metr hloubky přidat. Bohužel 55 metrů je moje házecí maximum, na které si se svými pruty ještě troufnu chytat "na přesnost" (zaklipovaná vzdálenost a trefovat opakovaně stejné místo s co nejmenším rozptylem - ideálně do 1 metru).

Martin Brückner v závodě.

Na úvod jsem zakrmil zadní místo a pak se věnoval lovu ouklejí u břehu. Byly velké, bylo jich dost, ale chytat je na feeder není příliš efektivní - na jednu rybu jsem měl tak 3-4 záseky do prázdna. Po asi 40 minutách se zvedl větřík a oukleje zmizely. Kdo je nechytal hned od začátku, měl to pak již hodně těžké. Mně se jich podařilo asi 10-15 kusů, což mohlo být cca půl kila váhy. Tou dobou se již vpravo ode mě (jiný sektor) začaly tahat slušné ryby z dálky, takže jsem neváhal, vzal heavy prut, nabil háček patentkama a červem a poslal jej dozadu. Za tři minuty první kontakt - nenazval bych to ani záběrem, ale signál, že tam jsou ryby, to byl. Po několika dalších náhozech přišla první plotice, a pak už to šlo pěkně a k ouklejím jsem se za celé kolo nemusel vracet. Poslední 2 hodiny závodu mi sice plotice odjely, ale místo nich mi tam lehli okouni okolo 15-22 cm - chytil jsem jich asi 10-15 kusů. Cejn se neukázal ani jeden, na ně tu asi bylo příliš mělko. Celkem jsem nachytal přes 8 kg, přičemž druhý v pořadí měl 3x menší váhu. Letos poprvé jsem měl na velkých závodech ten příjemný pocit, který jsem loni zažil několikrát a dlouho mi chyběl, že mi to zkrátka jde.

Radek v sektoru B, kde se chytalo velmi málo ryb, vychytal velmi pěknou trojku. A Papin v sektoru F slušnou čtverku. Po prvním dnu jsme stáhli náskok týmu Mivardi na 4 body. V jednotlivcích jsem si udržel na prvním místě náskok 3 body, neboť Karel Skalický opět potvrdil, jak skvěle dokáže využívat své znalost z vrcholné plavané (a jistě nejen to) ve feederu, a i on svůj sektor v sobotu vyhrál s cca 8 kg. V něděli by mi mohla stačit čtverka, tím bychom se srovnali na body, ale celkovou hmotnost mám zatím o 16 kg vyšší, což se zdá být na této vodě nereálné dohnat. Pro týmové vítězství ale musím kluky podržet a myslet výš.

Radek Černý v závodě.

V něděli ještě za tmy znovu losujeme - já jdu na E10, Radek C6 a Papin na A9.

V mém sektoru se včera ryby docela tahaly, občas i cejni, což zní slibně. Echolot již nevytahuji, ale podle doby klesání na 55 metrů nahozeného krmítka je zde slušně hluboko - 4-5 metrů určitě. Zakrmuji dozadu a pro jistotu i pár krmítek dopředu (nakonec jsem zde v neděli vůbec nechytal). Začínám chytat rovnou vzadu.

Během prvních 15 minut se nic zajímavého neděje, ale sousedi na dohled již nějaké ryby mají. Po pár signálech mám první plotici asi po 30 minutách - zafungovala změna na nástrahu, která se mi osvědčila i první den - z jemných záběrů byly rázem poctivé ohýbačky. Posílám hned informaci i klukům z týmu. Začalo se to slušně rozbíhat a záběry přicházely prakticky s každým nahozením - pokud jsem trefil správně místo, záběr vždy přišel - třeba jsem jej neproměnil, ale přišel. Opět se mi mezi plotice a pár cejnů připletlo několik okounů, ale nebylo jich tolik jako první den a byli větší - jeden měl snad půl kila a slyšel jsem, že se občas chytli i větší. Tentokrát jasně převládaly plotice ve velikosti 20 až 35 cm.

V půlce závodu mne začali znervózňovat Kuba Šabata a Petr Bromovský, kteří seděli vedel sebe na druhém konci mého sektoru - kdykoliv jsem se podíval tím směrem, aspoň jeden z nich tahal rybu. Zbytek sektoru se trápil a jen občas někdo vytáhnul plotici. Naštěstí jsem byl (aspoň co jsem stačil sledovat) jediný, komu to bralo pravidelně prakticky celé kolo. Horší to bylo s Radkem a Papinem, od kterých jsem měl zprávy, že na tom nejsou moc dobře.

Svůj sektor jsem vyhrál s 11 kg, druhý byl Petr Bromovský s 8 kg a třetí Jakub Šabata (čabi) s 5 kg. Radek nakonec vychytal suprovou dvojku s 1,9 kg v sektoru, kde se skoro nic nechytalo. Bohužel Papin úplně propadl a byl poslední s desítkou za asi 2kg ryb. Přitom vedle něj Karel Skalický nachytal 15 kg a opět svůj sektor suverénně vyhrál.

Karel Skalický byl můj letošní největší soupěř - ikdyž jsme se za celou sezónu ve stejném sektoru nepotkali.

V týmech jsme s výsledkem 1+2+10 nemohli myslet na vítězství a nakonec jsme byli rádi, že jsme o dva body udrželi druhé místo v I. lize LRU feeder pro rok 2013. Skvělý výsledek, ale samozřejmě nás mrzí, že jsme byli tak blízko a nevyužili toho. Nakonec zjišťujeme, že Mivardi.cz zachytali úžasně a že by nám na ně stačil jedině výsledek 1+1+1, což hodně dlouho nikdo v jednom kole nedokázal.

V jednotlivcích jsem si udržel náskok a obhájil tak loňské vítezství I. Ligy LRU Feeder. V tomto 4. kole jsem skončil druhý za Karlem Skalickým (shodně 1+1, ale já měl menší váhu) . Karel naopak skončil druhý v celkovém pořadí, tři body za mnou. Za námi byla již větší mezera 9 bodů, když třetí místo patřilo mému týmovému kolegovi Radkovi Černému.

Kdybych měl toto kolo zhodnotit, byl bych trochu na rozpacích. Na jedné straně jsem rád, že to byl těžký ale přitom spravedlivý závod, ve kterém se dobře ukáže, kdo umí a kdo ne. Podobný závod na stojaté vodě tu chyběl a jsem rád, že to organizatoři riskli a zkusili nový revír (i když jsem tomu předem sám moc nevěřil, to připouštím). Na druhé straně cítím, že mne nebaví chytat takto brutálním stylem, kdy se s heavy pruty nahazuje na hranici pevnosti materiálu. Jako opačný závod bych uvedl GP Moravy na Hradeckém rybníku - chytalo se blízko i daleko jak kdo chtěl, nachytaly se mraky ryb a bavilo to snad každého, což je super, ale bylo to takové "hloupé" chytání, kde, když to přeženu, mohlo s trochou štěstí být do trojky v sektoru i nemehlo.

Jsem rád, že letošní ročník byl bohatý na různé typy revírů, na kterých bodovaly různé strategie lovu. Díky tomu tento mladý styl závodního rybolovu nepřešlapuje na místě, ale posunuje se dopředu.

Výsledky 4. kola I. Ligy LRU Feeder - Hracholusky

Jednotlivci:
1. Karel Skalický, 1+1, 22.640 gramů
2. Martin Maťák, 1+1, 19.960 gramů
3. Zdeněk Novák, 1+2, 24.180 gramů

Týmy:
1. Fishing feeder team MO ČRS Uničov (Hrabal, Přidal, Šabata), 14 bodů, 29.920 gramů
2. Mivardi.cz (Melcher, Ouředníček, Skalický), 17,5 bodů, 42.020 gramů
3. Daiwa feeder team (Srb, Chalupa, Pelíšek), 19 bodů, 38.120 gramů

Všechny výsledky najdete zde: Výsledky 4. kola I . Ligy LRU feeder - Hracholusky

Celkové výsledky I. Ligy LRU feeder za rok 2013

Jednotlivci:
1. Martin Maťák, 1+6+1+1+2+1+1+1 = 14 bodů, 100.060 gramů
2. Karel Skalický, 2+2+4+3+3+1+1+1 = 17 bodů, 86.940 gramů
3. Radek Černý, 10+1+3+3+3+1+2+3 = 26 bodů, 83.020 gramů

Týmy:
1. Mivardi.cz (Melcher, Ouředníček, Ouředníček ml., Skalický), 81 bodů, 225.700 gramů
2. Preston feeder team - MRK.cz (Brückner, Černý, Maťák), 91 bodu, 236.000 gramů
3. Colmic feeder team Český Štemberk (Štěpnička Radek, Milan a Martin), 93 bodů, 212.280 gramů

Všechny výsledky najdete zde: Celkové výsledky I. Ligy LRU feeder 2013

Preston feeder tým - MRK.cz - 2. místo I. Ligy LRU Feeder pro rok 2013
Zleva Radek Černý, Martin Maťák, Martin Brückner.

Související články

Martin M. - 16.10.2013

Diskuse k miničlánku

Fishky - Profil | Pá 18.10.2013 10:45:05

Pěkně klucí, Papin do příštího roku vypiluje techniku a rozsekáte všechny, moc prima článek.

PS: na 55m házet do 1m? no ty bláho, krásná práce.

Martin M. - Profil | Čt 17.10.2013 21:37:45

u.x.a. >> to jste mohli, ja bych vas rad poznal (bez ironie).

u.x.a. - Profil | Čt 17.10.2013 21:01:20

gratuluju,to jsem měl vědět že jsi tu u nás na naší domácí vodě, mohli jsme s Antonem přijít a popřát osobně k jedinečnému výsledku...

RADYNEK - Profil | Čt 17.10.2013 20:34:18

JJanekk >> Pepa kromě plavaný umí i feeder. Taky má mraky zkušenností ze zahraničních závodů. To se letos určitě zužitkuje.

Zajda - Profil | Čt 17.10.2013 18:26:16

JJanekk >> Jestli se nepletu tak snad předloni byl Pepa mistrem republiky...

Button - Profil | Čt 17.10.2013 18:17:05

Gratulace No.1 :)

Burdik - Profil | Čt 17.10.2013 14:46:38

gratulace - jak se u nás traduje tak obhájení je vždy mnohem těžší než první výhra .-)

Martin M. - Profil | Čt 17.10.2013 14:41:53

Louda >> to je pomalu lepsi jet do Madarska :-) A dekuji.

Louda - Profil | Čt 17.10.2013 14:16:38

Martin M. - >> gratuluji k výsledku
tak teď alespoň vidíš jaké to je když musíme jet k vám na sraz je to daleko co ?!?! :-)

JJanekk - Profil | Čt 17.10.2013 14:08:48

Aha, dík. Docela sranda že tam je i Josef Konopásek :) Ale on je takovej fenomén že by tomu pomohl i když toho ve feederu moc neodchytá.

Zajda - Profil | Čt 17.10.2013 13:23:37

JJanekk >> Když si v TK sroluješ až úplně dolů, tak tam nominaci najdeš.

JJanekk - Profil | Čt 17.10.2013 13:19:49

Martin M. - >> Ahoj, gratuluju k obhajobě titulu. Koukal jsem teď na stránky ČRS / sport / feeder a nevidím tam nikde nominaci na MS, tak by mě zajímalo jestli jsi nominovanej? Nebo případně kde je nominace k vidění? Dík.