Stříbro lepší brambory

Kategorie: Feeder
Mlékojedy jsou kromě pěkné přírody překrásná voda, kde se dá ulovit jakákoliv ryba. Od velkých parem, přes velké cejny a jeseny, tak i ostatní ryby jsou velice zajímavé. Minulý rok jsme se jako družstvo na Mistrovství republiky v LRU FEEDER umístili na pátém místě, kousek za „bednou“ a Martin byl na pěkném druhém místě. Navíc Martinovi Mlékojedy „jdou“ a tak jsme tajně doufali, že si páté místo vylepšíme. Místo Ševči letos chytal Papin.

Hodně nás děsily povodně, kvůli kterým bylo také přeloženo druhé kolo I. Ligy na červenec. Poslední zprávy zněly, že je Labe relativně pořádku, a že se závod bude konat. Jak jsme se blížili autem k Mlékojedům, vyděsily nás malé rybníčky, které zůstaly po povodni na polích. Byla to hrozná představa, kde byla všude voda. Brrr.¨

Přijeli jsme na páteční trénink po obědě. Pozdravili jsme se přítomnými feederaři a „hodili“ pár slov i s Běloruskými závodníky a postavili na známém místě bivak. Po namíchání krmení a nachystání prutů a jsme hned valili k vodě. Po delší době se nám podařilo ulovit pár ryb, spíš rybek. Já jsem za celý trénink vlastně nepoužil podběrák. Trénink jsme přerušili na občerstvení, které nás mile překvapilo, a pokračovali ve zkoušení před závodem.

Večer jsme navlhčili krmení a všichni se vrhli na stánek, kde bylo celkem plno. Jídlo nám chutnalo a pivo taky. Povídání u piva se vždycky protáhne a tak jsme ulehli až po půlnoci. Ráno jsem se jako vždy vzbudil hodně brzo a tak jsem se šel projít k vodě. U stánku bylo ještě veselo. Pár jedinců nechtělo do „hajan“, prostě si to trošku protáhli. Musel jsem z místa občerstvení sprostě utíct, protože ráno v šest hodin není panák zrovna nejlepší začátek dne. Alespoň pro mě ne.

Po namíchání krmení a živé jsme vyrazili na zahájení a losování. Losování nechávám na klukách, já nemám moc šťastnou ruku. Martin vylosoval B7, já dostal C1 a Papin E8. Papin zůstal nahoře a já s Martinem jsme vyrazili dolů. Byli jsme od sebe kousek. Všechno jsem nachystal a taktak jsem byl připraven na začátek. Čekal jsem na zatroubení a najednou začali všichni nahazovat. Nic sem neslyšel. Zahájil jsem čtyřmi krmítky a hned začal chytat. Záběr byl hned na první hod, byla to plotička. První hodinu jsem měl záběrů hodně, všechno bylo od plotic. Vedle mě vlevo zahájil velice dobře v Béčku Pepa Peřina. Chytil cejny, podoustve, menší parmu. Začátek jako hrom. Oproti mým plotičkám to byl velký rozdíl. Ještě, že seděl ve vedlejším sektoru. Na C2 chytal Laďa Konopásek, ten chytal převážně menší podoustve. Dál už nebylo moc vidět, ale občas se něco ulovilo. Asi po hodině a půl mi záběry začaly ustávat. Po telefonu jsem se od Martina dozvěděl, že něco nachytáno má, ale zase žádný zázrak to není. Fungovalo mu chytat na menší háčky a malou nástrahu. Papin si taky nevedl špatně. Ale do konce bylo času hodně, všechno se dá změnit i dvakrát. Hned jsem Martinovy poznatky vyzkoušel. Fungovalo to i mě. Začal jsem chytat pravidelně plotice. Pak přišel záběr od větší ryby. Po delším boji putoval do vezírku velký jesen, určitě ke dvěma kilům mu moc nechybělo. Po nějaké době se mi povedl pěkný cejn, klasická lopata. Po další chvíli mezi záběry plotic přišel i záběr od velké podoustve. Ta se bránila jako čert. Asi půl hodiny do konce prvního kola se mi po záseku rozjela ryba proti proudu. Byl to velký odpor. Neměl jsem vůbec šanci, forpas uletěl jako nic. Po druhém signálu znamenající konec, začalo vážení. Vážilo se od Áčka. Jak se vážení přiblížila k nám, Martin hlásil, že má zatím nejvíc. Ale Pepa Peřina Martinových 6 800g překonal, vážil 8 600 g. Tak dvojka, to je dobrý, hodně dobrý. Já jsem vážil 9 020 g. Bylo to víc než soused Pepa, který měl famozní začátek, ale byl vedlejší sektor. Vedle Laďa Konopásek vážil 5 360 g. Nikdo neměl víc, tak to byla pěkná jednička. Super, 2+1. Ještě co Papin. Po sbalení věcí a odjetí autem, konečně vidíme Papina. Žulí se jako měsíček na hnůj, tak to vypadá dobře. Za „4“. Super!! U stánku jsou vyvěšené výsledky. Jsme po prvním kole první, součet umístění 7, další Plzeňáci 8 a Colmici 9. Paráda! Co víc si přát. Navlhčili jsme krmení na neděli. Po koupačce v řece a pořádném „dlabanci“ ve stánku a nějakém tom pivě uleháme po půlnoci.

Ráno je budíček oproti sobotě brzy. I losování proběhlo dříve. Martin losuje krásných A2, já D7, což je druhé místo od laguny, taky to nevypadá zle. Papin jde na F7. Každý se stěhujeme na své místo, Martin mě „vyhazuje“ na Déčku a valí na A2. Začátek závodu je podobný jako v sobotu. Oproti 80 g krmítek v sobotu stačí 60 g. První hodinu chytím několik plotiček a podouství. Vedle mě vlevo sedící Petr Přidal chytá velkého jesena a pak velkého cejna. I Jarda Břoušek vylovuje pěkného cejna a chytá i plotice. Konečně se i mě podařilo chytit velkého cejna, tak jsem v kontaktu. Petr ještě přidává další cejny do vezírku, na konci závodu jich má pět. Já v průběhu nedělního kola vyřežávám chvíli po záběru tři větší ryby, asi cejny. Pak záběry ustávají a je velká pauza. Chytají jen místa na druhé straně sektoru. Půl hodiny před koncem zasekávám velkou rybu, pomalu odjíždí po proudu až ke klipu. Tak ji zastavuji a začínám navíjet vlasec zpět na naviják. V tom mi ryba padá. Je to v háji. To mi bude chybět. Do konce závodů chytám slušného karase a pár malých ryb. Ryby ke konci závodu začaly být aktivní. Ale pozdě. Je konec. Pro mě to nevypadá dobře. No uvidíme. Martin hlásí jedničku, Papin za 7. Já vážím 4 240 g a na víc, jako na 7 to nestačí. 1+7+7, jsme v háji. Uvidíme co ostatní. Balíme věci a chystáme se na vyhlášení. Po cestě zpovídáme ostatní. Zatím to vypadá, že nás přeskočili Plzeňáci a o nikom jiném nevíme.

Na vyhlášení se dozvídáme, že zvítězil Petr Kabát 1+1 – 29 020g, druhý je Michal Soukup 1+2 – 25 820 g a třetí Pavel Velebný 2+1- 24 340g. Martin je na konec na nepopulárním čtvrtém místě o 280 g. Je na něm vidět, že je zklamaný, ale tak to občas bývá. Já se umisťuji na 13. a Papin na 28. místě. Vyhlašují se družstva. Třetí jsou RSK Pardubice COLMIC 24, 41 500 g. Tak to je super, jsme druzí. A taky že jo! Druhé místo: Preston feeder team MRK.cz 22, 49 640 g. Super, paráda. A vyhrávají Přátelé ušlechtilého rybolovu Plzeň 1 team SENZAS 20, 54 920g. Je to o dva body.

Po vyhlášení se pozdravíme skoro se všemi závodníky, chvilku se zdržím s kolegy z Běloruska a hurá na jídlo. Po jídle balíme bivak a odjíždíme jako poslední. Máme toho oba plný zuby. Po cestě musíme třikrát zastavit, únava je velká. Doma jsem v deset hodin, Martina čeká ještě hodinová cesta.

Víkend se povedl, druhé místo na Mistrovství republiky v LRU FEEDERU je skvělé! Jen Martinovi utekla těsně bedna. Za týden nás čekají Nové Dvory, tam máme co vylepšovat z Vraňan.

Feederu zdar.

RADYNEK - 20.7.2013

Diskuse k miničlánku

MAXXSKATER - Profil | Ne 21.7.2013 15:13:35

Gratulace vítězům a čest poraženým. Martinův výraz je super. :-))

čudlman - Profil | So 20.7.2013 19:51:46

Velká gratulace...

Saturnak - Profil | So 20.7.2013 19:05:05

Krásná práce a určitě skvělé zážitky, přeji vám je a tiše závidím. Jen tak dál