Pasohlávky v září a pořádná chytačka

Kategorie: Všeobecné
Pasohlávky a Pavlov jsou jediné stojaté vody, na kterých se v České republice chytá první liga LRU Feeder. Na Moravě jsou Pasohlávky velice oblíbené, ale můžou i hodně zklamat. Při výběru dobrého termínu, kterým září rozhodně je, může být výsledkem výborná chytačka. Letos jsem Pasohlávky chytal dvakrát. Poprvé v červnu Divizi s Krajským přeborem MRS, kdy se mi podařilo pouze druhé kolo, první jsem dělal „bezrybku“. V srpnu zde bylo Grand Prix Moravy, které jsem totálně zmastil, experiment s krmením se nepovedl. První liga v září tedy měla být opravou předešlých závodů a hlavně v družstvu se chytá na jistotu. Je to závod třech rybářů a tam se chyby neodpouští.

Nepříznivé počasí by mohlo závody zkomplikovat a proto jsme je bedlivě sledovali dlouho dopředu. Předpověď vypadala dobře a nakonec se i vyplnila. Za poslední tři roky, co pořádám třetí kolo 1. ligy LRU Feeder, bylo vždy počasí přímo letní. Sice ne přímo rybářské, ale vždy to byl příjemný víkend strávený na Mušovských jezerech.

Na páteční trénink se dostavilo překvapivě dost lidí. Všichni zůstávali na nejbližších sektorech E a F, protože se jim nechtělo vláčet náčiní v rukách na další vzdálená místa. To také znamená, že vylosovat si v sobotu sektory D, E a F je nevětší možností si zachytat. Neděle bývá vždy lepší. Na tréninku se chytaly menší ryby, ale až v neobvyklém množství. Aktivní byli hlavně skaláci, plotice a menší cejni. Občas se chytil kapřík nebo klasický Mušovský zlaťák. Krátce poté, co se k vodě posadilo hodně závodníků, aktivita ryb znatelně ustala. Ta po celý zbytek odpoledne nevypadala nijak slibně, ale mnohdy se stává, že v závodě je to prostě jinak. Večer ve stánku jsme všechno důkladně probrali, něco i dvakrát a kolem půlnoci jsme zalehli do spacáků. Ráno proběhly všechny přípravy: krmení, živá, náčiní, všechno musí být nachystané. Napíchali jsme trať. Na Áčko ty byla hodně dlouhá štreka, ale A2 bych si klidně nechal líbit, tam to vždycky bere a A1 už nemůžeme vylosovat. Kluci losli forhont hned v prvním kole a tak už letos nebude. Ale umět losovat je taky umění, to já bohužel neumím, tak čekám, co mi parťáci vylosují.

Po zahájení a začátku losování jsem odešel a čekal, co bude. Kluci mi donesli placku a na druhý straně bylo A2. No jo, když to kluci umí, tak se pěkně projdu. To ale nevadí. Je to zatraceně daleko a všechno se musí nosit v rukách a na vozíku. Na cyklostezce je udělán nový asfaltový povrch z fondů EU a vjezd auty nám letos nebyl umožněn. Jarda vylosoval E1 a Petr D9. Vypadalo to, že si všichni zachytáme, zbytek je na nás.

Všechno jsem odtahal na místo skoro nejvzdálenější, šel jsem nadvakrát a to mi kluci ještě pomohli. Na A1 si sedl Mirek Melcher a na A3 Jindra Stecher z Robinsonu, ten je letos nový a nevím, jak chytá. Viděl jsem na další dva, dál už kvůli rákosí ne. Původně jsem měl naklipováno na 47 metrů, ale vzhledem tomu, že Mirek Melcher šel lehce přes 50 metrů, couvl jsem na 43 metrů. Po signálu jsem se skoro celých deset minut věnoval krmení. První nához a během pár vteřin prudký, ale krátký škubanec. Za chvíli záběr a zásek seděl. To se mi na Mušově ještě nestalo! První nához a hned ryba. Byl to cejn kolem 35 cm. Pěkný začátek. Další nához, zase záběr, ale do prázdna. Ryby byly na místě, záběry přicházely do pár vteřin. Horší bylo proměňování. Dlouho jsem laboroval, než se mi podařilo vyladit sestavu. Ale ryby byly hodně malé - skaláci a plotičky. Pět náhozů, pět rybek a zase třeba tři netrefené záběry. Kromě menších rybek se mi podařilo zdolat zlatého karasa, kterému jsem hned pošeptal, že bych rád jedničku. Z průměru úlovků vyčuhoval jeden krásný zlatý Mušovák a jeden polomušovák. Prostě jsem se celé čtyři hodiny nezastavil, to se mi ještě nikdy nestalo. Viděl jsem, že Mirek chytil asi 4 pěkné cejny, ke konci mu velká ryby nešla a tak se dal taky na droboť. Vpravo vedle mě toho Jizerák moc nenalovil, zprávy od procházejících a rozhodčích byly příznivé, ostatní moc nechytali, spíš vůbec. Váha mých rybek měla 11 920 g, forhont vážil 13 120 g. Tak z toho byla pěkná dvojka. Na trojku stačilo Pavlovi Krýslovi 3 600 g. Petr Chadraba dělal s 7 920 g trojku na Déčku a Jarda na Éčku s 11 870 g pětku. Dohromady 10, to vypadá na slušnou pozici po prvním dni. Po sečtení výsledků to byla krásné třetí místo. První Milo Praha 9 bodů, druzí Vasr.cz taky 10, ale lepší váha. V neděli obsadit s kolegy z Vasru, jakožto dalšími zástupci MRS druhé a třetí místo v družstvech, to bychom před závodem brali hned. Průměr na závodníka byl šest kilo, to bylo slušné, protože Béčko a Céčko chytalo oproti D, E a F hodně málo.

Na neděli jsme domíchali krmení a nachystali živou. Já jsem se zase prošel, i když A5 už bylo o kousek blíž  Včera se na A5 dělala rovná desítka a tak jsem doufal, že to dneska bude jinak. Vlevo seděl Roman Srb, vpravo Míra Stejskal a ostatní jsem moc neviděl. Na obě strany mi ve výhledu bránilo rákosí, což možná byla výhoda, budu se věnovat jen svým prutům. Trošku mě děsila hloubka, na 43 metrech od břehu bylo podstatně méně vody, odhadem do 1,5 metru. O půl desáté se začalo chytat. Na třetí nához jsem měl záběr – nezáběr, zásek a nic. Za deset minut se situace opakovala a zase bez ryby. Pořád se u mě nic nedělo. Zleva jsem slyšel šplouchání zdolávaných ryb. Roman už vytahoval asi pátého cejna a já pořád nic. Zkusil jsem nahodit Medium s dlouhým páterem a výsledkem byly čtyři oukleje. Tudy cesta nevede. Podle zpráv měl na A7 na dobrý výsledek pěkně našlápnuto Martin Maťák, hned ze začátku chytil cejny a asi čtyřkilového kapra. Podle aktuálních zpráv zrovna odlovoval velké cejny „na hod“. Konečně po více než hodině a půl první záběr a do vezírku putoval celkem slušný skalák, asi jednou tak velký, než včerejší. Hned následovaly čtyři záběry za sebou a čtyři stejné ryby. Pátá ryba byl klasický Mušovák, nádherný cejn. A hned následovaly záběry velkých Mušovských cejnů, které se mi dařilo proměňovat. Jak jsem začal pravidelně vylovovat cejny, vlevo Romanovi záběry ustaly. Asi hodinu do konce záběry cejnů ustaly i mně a občas jsem chytil menší ryby. Proto jsem přikrmil asi sedmi košíčky, trochu to pomohlo. Ještě se mi podařilo vydolovat pár menších a dva pěkné cejny. Dvě minuty do konce se mi podařilo zaseknout slušného cejna. V časové tísni jsem se do ryby trošku víc opřel, po pár metrech zdolávání mi ryby spadla. Nastalo vážení. Vůbec jsem netušil jak jsou na tom kolegové z levé strany. Já jsem nakonec vážil 17 700 g a to bylo zatím nejvíce. Martin Maťák nezklamal, jeho 28 120 g ryb jsme museli vynést z vody dva, jasná jednička. Poslední v Áčku vážil Petr Kabát 18 640 g, Takže k včerejší dvojce mi přibyla trojka. Do družstva je to hodně dobrý základ. Jarda dělal na Déčku šestku s váhou 8 280 g, Petr na Éčku taky za 6, váha 9 960 g. To už bylo trošku horší, ale na přední pozice by to mohlo stačit. Kluci z Vasru dělali 1+1+2 a tak bylo rozhodnuto o vítězi. My jsme čekali, jak dopadneme. V jednotlivcích zvítězil Martin Maťák 1+1, váha krásných 55 160, druhý Venca Kabourek 2+1, 47 820, a třetí Petr Kabát, 1+2, 23 960. V družstvech byl jasně první Vasr.cz, 14, 106 700 g, druhé MIVARDI Feeder Team Haná, 23, 81 320 a třetí TRABUCCO Feeder Team Český Šternberk 25, 69 220. My, Feeder Team JIHOMORAVÁCI MO MRS Vyškov, jsme nakonec skončili na čtvrtém místě. Na třetí, medailovou pozici, nám chybělo 1 670 g. Smůla, ale co se dá dělat. V druhém kole byl průměr ulovených ryb na závodníka krásných 14 600 g. Troufám si říct, že tyto váhy na 1. lize LRU Feeder nebudou v dohledné době dlouho překonány.

Druhý zářijový víkend na Mušovských jezerech se povedl, počasí vyšlo. I přes nevalné výsledky pátečního tréninku byly ryby zejména v nedělním závodě velice aktivní, nachytaly se velice pěkné váhy. Celkově bylo uloveno 1 206 560 g ryb. Je vidět, že i pomocí košíčku a bez praku se dá zachytat. Letos už nikdo neprotestoval, že je zakázáno krmení rukou nebo prakem. Po nevyvedeném Mistrovství světa v Ghentu bude přisvojení si světových pravidel jediná cesta k úspěchu na mezinárodním poli.

Na závěr musím poděkovat rozhodčím, všem co se na závodě podíleli, Marianovi Vahilovi, že se staral celý víkend o naše žaludky a hlavně Oldovi Daňhelovi – Rybářské centrum Olomouc, že se sponzorsky podílel na 3. kole 1. ligy LRU FEEDER. Díky.

Za rok se na Mušově sejdeme znovu.

Feederu zdar.

RADYNEK - 22.9.2012

Diskuse k miničlánku

numen - Profil | Po 1.10.2012 15:42:19

Petr Havlíček >> zatím 50-60úplně v pohodě. Ale nechci strašit,hlásí změnu počasí. Jinak zatím supr,netáhne to,ryby jdou,sice malý,ale za to hodně. Určitě se stavím. Podlouhé době budu koukat z druhé strany,budu mít klid pár lidí obhlédnout.

Petr Havlíček - Profil | Po 1.10.2012 13:37:28

numen >> jak to teče vím, ale neumím si dosadit, jak těžký budou potřeba krmítka ... poraď, děkuji předem ... odhad 50-60??

RADYNEK - Profil | Po 1.10.2012 13:21:01

numen >> z Labe nemám strach, letos sem chyta Labe 2x a měl sem 5+1, 2+4 :-) Domluvili jsem se před sezónou, že budu chytat 2. a 3. kolo.

numen - Profil | Po 1.10.2012 9:18:07

RADYNEK >> si nebyl hodný,nebo ti na Labe nevěří? Má se měnit počasí,možná budeš rád , že tam nesedíš. Ale zatím koušou hezky!

Horda - Profil | Ne 30.9.2012 22:38:00

ještě by měl někdo napsat kolik ryb to nerozdejchalo

Tomajo - Profil | Ne 30.9.2012 21:51:17

RADYNEK >> ale jinak pekny cteni ;-)

RADYNEK - Profil | Ne 30.9.2012 21:09:12

Tomajo >> to tak bejvá :-)

RADYNEK - Profil | Ne 30.9.2012 21:08:23

numen >> na Mlíkárnu nejdu, nemám flek :-)

Tomajo - Profil | Ne 30.9.2012 19:42:59

RADYNEK >> moc pismenek a malo peknejch obrazku :-)

numen - Profil | Ne 30.9.2012 19:33:22

přijdu se podívat do Mlékojed. Tak doufám že vám vydrží forma... !

HP - Profil | Ne 23.9.2012 15:50:01

Pěkné shrnutí.

MM Gratulace!!!

RADYNEK - Profil | Ne 23.9.2012 13:49:19

nextfish >> ;-)

nextfish - Profil | Ne 23.9.2012 9:43:06

RADYNEK - >> Něco podobného jsem měl napsat i já. Ale když už jsi to napsal ty.... a velmi dobře, takže já už nemusím.