Reklamece prutu

Letos na jaře jsme si se synem koupili feedry,já Albastar a on Mittchel. Mně se pořád nechtělo jít do tohoto způsobu lovu a až jsem v prázdniny navázala poprvé, tak po třech dnech prut nad očkem prasknul.Klukovi se pro změnu na špičce uvolnilo celé první očko a zrovna při"veverce"utrhl vlasec a očko skončilo ve vodě.V Babicích, což je servis na tyto značky,mi potelefonickém dotazu řekli, že to očko není reklamačka a s tím mým prutem to asi nebude lepší co mám dělat?
Autor diskuse: máma - , 1.12.2005 feeder - náčiní, doplňky

Obrfišlař - Profil | Út 15.1.2013 6:00:15

Vláda >> No přístup od nich byl vyloženě ukázkový, jak se to dělat nemá:-( Jinak je můžeš upozornit na jejich jednání i v této diskuzi jestli chceš: http://www.mrk.cz/diskuse.php?id=628682

P.S.: pokud někomu píšeš odpověď, tak stačí kliknout na jeho přezdívku před dannou reakcí, na kterou reaguješ a on dostane upozornění, že má reakci na svůj příspěvek:-) Jinak pokud to uděláš tak, že to vypíšeš ručně, tak si to také dotyčný nemusí dozvědět/přečíst. Měj se...

Vláda - Profil | Po 14.1.2013 18:02:01

Obrfišlař Díky za radu, aspon vím jak příště postupovat. Ale, jak jsem jim i napsal, budu je všudě hanět, co jsou za podvodníky. Proto, jsem si uložil veškerou korespondenci, co jsem s nima psal.

Obrfišlař - Profil | So 12.1.2013 20:17:21

Vláda >> měl jsi odstoupit od smlouvy, protože ze zákona mají 30 dní (viz zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. § 19, odst. 3) na vyřízení reklamace. Pokud zašleš reklamované zboží poštou tak běží lhůta ode dne jeho doručení. Dále oni musí dát vědět v co nejkratší možné době o průběhu a způsobu vyřízení reklamace. Pokud do 30-ti dní nedostaneš vyrozumnění, tak můžeš odstoupit od smlouvy (dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku) a požadovat celou kupní částku a oni ti musí vyhovět. Zde je opět menší problém při posílání poštou, oni musí ze zákona odeslat zboží nejpozději 30-tý den.
pokud nechtějí vrátit peníze, tak doporučuji vyhrožovat Čoi-kou. Pokud to nepomůže tak vážně dát podnět na Čoi-ku o nedodržení povinností vyplývajících ze zákonů ČR. Ale z mých zkušeností stačí pohrozit:-)

Mrakoš - Profil | So 12.1.2013 20:12:58

Vláda >> Reklamace vyřizovaná dýl jak měsíc = vrácení peněz. Měl sem to letos stejný. Reklamaci mi sice zamítli, ale to mě po 6 týdnech nemuselo zajímat. Vzal jsem peníze a koupil něco jinýho.

Vláda - Profil | So 12.1.2013 19:51:25

Rád jse s Vámi podělím o svou reklamaci z ulomeným očkem. Zakoupil jsem si přívlačový prut u f. Kaprářská specialka Sluneční náměstí PRAHA5. Prut mi přišel a po rozbalení jsem zjistil, že je jedno očko ulomené. Okamžitě jsem volal do prodejny a bylo mi zděleno, že očko opraví v Anglii. Po měsíci jsem se dotázal, jak to z prutem vypadá a bylo mi řečeno, že ještě z Polska nedorazil. Tak, že mi lhali, že ho posílají do Anglie. Po měsíci a půl mi prut přišel a výměna byla provedena tak, že očko vytrhli nacpali pod ovin úplně jiné a ani, to nezalakovali. Prut jsem opět, okamžitě zaslal zpět. Po dalším měsíci přišel znovu opravený, ale očko bylo zalepené ve stejném ovinu VTEŘINOVÝM LEPIDLEM. Znovu jsem, tedy prut zaslal zpět a žádal jsem jiný, nebo vrácení peněz. Prut ale, tato prodejna znovu opravila tak, že tedy celí původní ovin jen přelakovala.Proto už v životě od této f. Kaprářská speciálka nic nekoupím.

Obrfišlař - Profil | So 12.1.2013 19:06:50

Odvec21 >> tvou reklamaci by měl vyřídit kladně, protože keramika v očku jen tak nepraská.
edit: a hlavně když ty pruty máš teprve týden.

kubah - Profil | So 12.1.2013 19:02:25

Odvec21 >> a na co ses díval při koupi?

Odvec21 - Profil | So 12.1.2013 18:57:17

A co kdyz ne

Pallermo - Profil | So 12.1.2013 18:46:54

Odvec21 >> tak urcite pujde mas ho tyden tak proc by ne

Odvec21 - Profil | So 12.1.2013 18:30:41

Ahoj koupil jsem před týdnem feeder mivardi a dnes jsem ho chtěl skompletovat a zisjtil jsem ze největší očko je trochu prasklé a lehce vysypané myslíte ze to půjde reklamovat díky

Alan - Profil | Pá 2.12.2005 12:14:29

Spinner>Takze ty obchodni podminky sis vycucal z prstu, zejo?

Carlos - Profil | Pá 2.12.2005 11:38:13

Nevím, co tu pořád řešíte za problém, jedná se přece o feedry s vyměnitelnou špičkou (nebo ne ?) a pokud se zlomila špička, koupím si za stovku nebo dvě novou a neřeším to. Stejně jsem jich dokupoval několik. Pokud prasknul prut jinde, prostě ho předat do reklamačního řízení a hotovo. Upadlé očko z blanku je na reklamaci vždy!

Fešák Hubert | Čt 1.12.2005 23:51:35

Všechny zdravím, souhlasím s Fishky, popsaná závavada na prutu (konkrétně prasklá špička), by měla být posouzena jako oprávněná reklamace. Na Vašem místě bych postupoval takto: Prut bych očistil, dal do obalu a vzal si účtenku - pokud účtenku nemáte, nic není ztraceno pokud prokážete, že jste si u prodejce koupila v určité době. U prodejce bych prut reklamoval, prodejce je povinen s Vámi sepsat reklamační protokol. V případě, že reklamaci do 30 dnů nevyřídí, má se za to, že se jedná o vadu neodstranitelnou a Vy můžete od smlouvy odstoupit. Nejlépe písemně a požadovat vrácení peněz. Pokud reklamaci vyřídí s tím, že je Vaše reklamace neoprávněná, upozornil bych prodejce na to, že s jeho výrokem nesouhlasím a obrátím se se svým nárokem na soud. Možná se lekne . Zde musíte podat žalobu, nejlépe prostřednictvím advokáta (pokud jste nemajetná, můžete se obrátit na Českou advokátní komoru, která by Vám advokáta mohla určit a náklady by nesla sama komora – v tomto případě to nevidím příliš reálně). Je velmi dobré nechat vypracovat posudek příslušným znalcem pro daný obor, který by měl říci, že se jedná o konstrukční vadu, případně vadu materiálu. Znalecký posudek stojí i několik tisíc a je třeba si ponechat účtenku. V žalobě, uveďte správné správné obchodní jméno a sídlo prodejce, a pošlete ji na Okresní soud v sídle žalovaného (tj. prodejce). Žaloba je zpoplatněna – soudní poplatek, pokud prut nebyl dražší než 15000,- Kč činí 600,- Kč. I zde Vás na odůvodněnou žádost může soud zprostit zaplacení soudního poplatku. V žalobě uvedete, že jste toho a toho dne zakoupila prut, ten se někdy zlomil, že jste ho reklamovala (kdy), prodejce reklamaci neuznal a vy požadujete, aby soud uložil žalovanému (prodejci) zaplatit žalobkyni cenu prutu, částku za znalecký posudek, oproti tomu, že vy jako žalobkyně jste povinna vydat prut žalovanému, a náklady řízení (tj. za zaplacený soudní poplatek), to vše do tří dnů od právní moci rozsudku. Pokud jste v právu, soud žalobě vyhoví. Vím, že je to všechno na dlouhé lokte, a spousta z vás si klepe na čelo, ale to co je uvedeno níže mě poměrně zaráží. Obchodní podmínky, kde je psáno, že se např. reklamace vztahuje pouze na spodní díl prutu a nikoliv na špičku. To je stejné, jako by napsal, že reklamace se vyřizují každé sudé pondělí, nebo že záruční doba je půl roku. Tyto podmínky nemají cenu ani toaletního papíru. Nemá cenu vyhrožovat různými pochybnými publicistickými pořady, důležité je, že ze sebe nenecháte dělat blbce. Takže mé resumé je takové, že Máma by rozhodně měla prut reklamovat a případně si nenechat jen tak něco líbit. Mějte se fajn.

brach - Profil | Čt 1.12.2005 20:46:42

máma - rad je dostatek (a děkuji za sebe klukům). Teď bych byl rád, kdybyste sem později napsala, jak jste uspěla. Díky.

Spinner - Profil | Čt 1.12.2005 19:27:38

alan:ty obchodni podminky asi neni ten nejlepsi vyraz.Vetsinou pri koupi prutu dostanes nejakej papir, kde mas napsany podminky reklamaci, pripadne sam dovozce(prodejce) ma nejaky svuj reklamacni rad...

prodejce | Čt 1.12.2005 18:03:06

bb:máš naprostou pravdu,v 95% je to chyba rybáře a je jen dobrá vůle prodejce,že v tomto případě reklamaci uzná,je smutné když slyšíš borce,který přijde na prodejnu s prutem do 150g,má ho uražený 2cm za koncovým očkem a drze tvrdí,že ho zlomil o cejna a používá 0,14mm vlasec a přitom víš,že si kupoval 0,40.

Máma: nedělal bych z toho tragédii,pokud to je jak říkáte,vezměte prut k prodejci,reklamaci musí přijmout a vyřídit do 30 dnů. Jestli je prut zlomený jak tvrdíte,neměli by reklamaci zamítnout.
Já osobně ji uznávám i v případě z hora ač nerad-), nikdy jsem reklamaci nezamítnul,pokud dotyčný řekl pravdu a přiznal co se opravdu stalo,jenže takových je fakt málo,většinou se z Vás snaží udělat blbce.

bb | Čt 1.12.2005 16:59:27

bohužel z vlastní mnohaleté zkušenosti vím že každá reklamace je problém je pravda že u prutu drtivá většina reklamací je bohužel vinnou rybáře ,at se jedná o transport,přišlápnutí,zavření do dveři a podobně.problém oček je v tom že sic material v očkach je tvrdý ale křehký .tak že stačí někde bouchnout a očko se vysype .nejvíce problémů je však se spičkou ta je nejtenčí a tudíž nejnáchylnější k poškození .nedivme se že neuznají reklamaci do 30 cm od špičky ta se dá zlomit opravdu jen chybou rybáře nejvíc nešetrným transportem,ale především neopatrným zdoláváním ůlovku ,většinou to vypadá tak že rybář zdolává rybu a v zápalu boje(ještě hůř když má krátký podběrák)prut zakloní do ůhlu kde už jsou vlákna tak napružená ,že stačí nepatrný výpad ryby a špička praskne(v drtivé většině podle druhu prutu a jeho osazení očky mezi 3 až 5 očkem)protože vlastně jiná možnost neexistuje z fyzikálního hlediska se nemůže stát aby při ohnutí špičky a tudíž její vrcholové akci praskla v těchto místech ale měla by prasknout(když je to chyba materiálu)někde u spojky.ale vše také záleží na vzájemné dohodě mezi kupujícím a prodávajícím (ale hlavní slovo má dovozce)jak říkám někdy se rozbije i ferari.

Alan - Profil | Čt 1.12.2005 15:30:04

Spinner>Co myslis tema obch. podminkama? Nejakou smlouvu? Zakonnou upravu?

Danek | Čt 1.12.2005 14:57:34

Pokud to očko ze špičky spadlo a nebylo ulomeno,je to chyba výroby a měla by být provedena bezplatná oprava v rámci reklamace.

Spinner - Profil | Čt 1.12.2005 14:34:57

Špičku nikdy nevyreklamujete, protoze vetsinou primo v obchodnich podminkach byva napsano, ze za prvnich 20 cm spice (zlomeni apod.) muze chyba rybare a tudiz to neni vada materialu.

profo - Profil | Čt 1.12.2005 12:10:36

Rozhodně bych to řešil reklamací u prodejce a pokud by ji nechtěl z jakého koliv důvodu uznat (někdy mu stačí jako důvod způsob, kterým je povinnen řešit reklamace - třeba tzv. garanční paušál), pak bych se snažil zkontaktovat jeho dodavetele nebo dovozce této značky prutů do ČR a pokusil bych se s nimi domluvit. Pokud takto obejdeš prodejce může to mít pro něho i negativní dopad a někdy jen požadavek na adresu dodavatele je tou správnou hnací pákou, aby začal něco dělat. V každém případě za ten pokus to stojí a neboj se toho. Co se týká prutu kluka tak to je závada, kterou ti opravdu nikdo neuzná jako reklamaci a těžko dokážeš, že chyba nebyla na tvé straně. Tady bych to řešil koupí nového očka a odbornou montáží na špici nebo placenou opravou v některém servisu.

Fishky - Profil | Čt 1.12.2005 2:01:39

no, právě jsem dopsal práci ohledně reklamace, ale odpovědět na tvůj dotaz mi nejspíš stejně bude delat problém...
1) právo na reklamaci samozřejmě máš a prodejce tvou reklamaci musí prijmout, tj. postoupit
2) jelikož došlo k poškození prutu i přes to, že jsi postupoval v rámci "návodu na použití" máš dle mého právo na bezplatny servis - v podobě výměny celého dílu, nebot přelakovat prut v zákonné 30ti denni lhůte v žádném případě obchodník nestihne a náleželo by ti pak právo bud na odstoupení od kupní smlouvy tudíž okamžitého vrácení kupní ceny prutu, nebo výměnu prutu za nový. Osobně se však domnívám, že reklamace bude zamítnuta, (tak to většinou u reklamace prutu byvá) a tobě nezbyde než se s tím smírit, v opačném případě máš možnost zaplatit si znalecný posudek a s tímto posudkem se obrátit spětně na prodávajícího s písemností nazvanou "poslední pokus o smír", nepomůže-li ani toto, pak váš spor rozhodne príslušný soud. 3) svůj dotaz však můžeš umistit na http://www.spotrebitele.info/poradna/ a osobně jsem docela zvědav, co ti tamní právník konkretně poradí... ale neveřím, ze se to bude nejak diferencovat s jiz zmíneným postupem... lovu zdar :-))

Hamon - Profil | Čt 1.12.2005 0:12:05

Ja by som to riesil tak,ze by som to nechal asi v mieste predaja ako reklamaciu a nech sa tym deje co chce, casu je teraz celkom dost.Ak ti uznaju reklamaciu, tak mas vyhrane,ak nie, tak si asi budes musiet zaplatit reklamaciu, teda opravu.Nic lepsie poradit neviem.