- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Vychází lépe kanál Dunaj–Odra–Labe, nebo železnice?
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
0x v oblíbených a 0x v ignorovaných.
sven - Profil | So 10.7.2021 21:43:37
Opakování je matkou moudrosti...
Ano projekt se ekonomicky nevyplatí a ekologicky vymstí ...
Ovšem ani s jedním ani s druhým nemá nic společného, neboť se jedná o ryze politický projekt ...
Kanál naší ekonomice a průmyslu, respektivě zbytkům naší ekonomiky a průmyslu, nepřinese žádný prospěch ale právě naopak..
Navíc nikdo v Česku, nepotřebuje pomalou lodní dopravu.
Je nutné si připomenout naše členství v EU, důvod proč jsme jejím členem a že rozhodovací pravomoci se z Prahy, už dávno přestěhovaly do Bruselu..
Vůbec není rozhodující prospěch jakéhosi Česka ale prospěch Unie...respektivě vyšších pater světového dění...
Našim únijním zadáním mmj. je, být ze severu na jih a naopak a ze západu na východ a naopak, silničním, železničním a leteckým tranzitem, s logistickými centry, překladišti atd...
V unijním plánu je i tranzit těchto zemí vodní cestou D-O-L.....
Ještě jednou ve zkratce. Vůbec není rozhodující, jsme-li pro DOL nebo Intermarium....
Rozhodující je, že tak bylo dohodnuto dne 23. června 1997 v Helsinkách a jménem i České republiky, za éry presidentování Václava Havla, byla podepsána Evropská dohoda o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN).
http://www.sagit.cz/info/sb99163
Souhlas s projektem D-O-L který je zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států EU byl jedním z bodů, podmiňujících přístup České republiky do Unie v roce 2003.
Projekt tehdejší vláda spolu s prezidentem Havlem odsouhlasili a tedy je tato dohoda závazná i pro všechny následující vlády a presidenty.
Česká republika není v postavení aby rozhodovala o unijních projektech. Na to si musíme bohužel zvyknout..
Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:
vodní cesty Rýn-Mohan-Dunaj (v provozu od roku 1993)
vodní cesty Dunaj-Odra-Labe (studie proveditelnost 2016-2018)
vodní cesty Odra-Visla-Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou)
Mezi zastánce urychlené výstavby vodní cesty Dunaj-Odra se řadil i podnikatel Tomáš Baťa.
Po jeho tragické smrti v r. 1933, převzal vedení podniku Jan Antonín Baťa..
Vodní cesta o celkové délce 51 km byla vybavena 14 plavebními komorami. Plavba na této vodní cestě byla zahájena 2. prosince 1938. Návrhy počítaly i s prodloužením této izolované vodní cesty k Dunaji a do Zlína. Na řece Moravě byly také v trase D-O-L vybudovány jezy v Kroměříži, Spytihněvi, Nedakonicích a Hodoníně.
Po „anšlusu“ Rakouska v březnu 1938 se stala realizace průplavu D-O-L životně důležitou otázkou integrace říšské vodocestné sítě.
19. listopadu 1938 byl podepsán Německo-československý protokol o způsobu uskutečnění odersko-dunajského průplavu a jeho labské větve.
K překonání spádu bylo navrženo 27 stupňů (se zdvihadly 16–19) s dvojitými plavebními komorami s rozměry 225×12 m. Šířka kanálu ve dně měla být 32 m a v hladině 45 m, hloubka v některých úsecích až 4 m. Německá strana trvala na původní trase, odbočující z Dunaje u Vídně.
Slavnostní výkop průplavu Odersko-dunajského byl proveden 8. prosince 1939 poblíž Kandřína v dnešním Polsku. Součástí ceremonie bylo i otevření navazující vodní cesty – Gliwického průplavu, který měl následně umožnit propojení Odry a Visly.
Práce započaly i na opačném konci vodní cesty u Vídně, kde bylo vyhloubeno koryto v délce 6 km..
...byla zahájena výstavba zdymadla u Velkého Oseku a dokončen plavební stupeň Hradištko, což umožnilo pravidelnou průběžnou plavbu od roku 1944 až do Kolína. V roce 1943 byly z důvodu válečného vývoje zastaveny veškeré práce.
Důraz na zásadní roli propojení pro zlepšení konfigurace evropské sítě vodních cest se projevil i v přístupovém dokumentu, na jehož základě vstoupila Česká republika v roce 2003 do EU. V tomto dokumentu je projekt D-O-L zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států unie"...
(zdroj wiki)
Propojení Baltu s Černým mořem (případně i Středozemním) je nezvratná, politická a strategická záležitost, tzv. Intermaries..
https://cs.wikipedia.org/wiki/Iniciativa_Trojmo%C5%99%C3%AD
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/donald-trump-ve-varsave-trojmori-andrzej-duda_1707060600_haf
https://www.investicniweb.cz/news-summit-iniciativy-trojmori-podporil-vznik-investicniho-fondu/
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/donald-trump-ve-varsave-trojmori-andrzej-duda_1707060600_haf
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Dunaj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe
Ano projekt se ekonomicky nevyplatí a ekologicky vymstí ...
Ovšem ani s jedním ani s druhým nemá nic společného, neboť se jedná o ryze politický projekt ...
Kanál naší ekonomice a průmyslu, respektivě zbytkům naší ekonomiky a průmyslu, nepřinese žádný prospěch ale právě naopak..
Navíc nikdo v Česku, nepotřebuje pomalou lodní dopravu.
Je nutné si připomenout naše členství v EU, důvod proč jsme jejím členem a že rozhodovací pravomoci se z Prahy, už dávno přestěhovaly do Bruselu..
Vůbec není rozhodující prospěch jakéhosi Česka ale prospěch Unie...respektivě vyšších pater světového dění...
Našim únijním zadáním mmj. je, být ze severu na jih a naopak a ze západu na východ a naopak, silničním, železničním a leteckým tranzitem, s logistickými centry, překladišti atd...
V unijním plánu je i tranzit těchto zemí vodní cestou D-O-L.....
Ještě jednou ve zkratce. Vůbec není rozhodující, jsme-li pro DOL nebo Intermarium....
Rozhodující je, že tak bylo dohodnuto dne 23. června 1997 v Helsinkách a jménem i České republiky, za éry presidentování Václava Havla, byla podepsána Evropská dohoda o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN).
http://www.sagit.cz/info/sb99163
Souhlas s projektem D-O-L který je zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států EU byl jedním z bodů, podmiňujících přístup České republiky do Unie v roce 2003.
Projekt tehdejší vláda spolu s prezidentem Havlem odsouhlasili a tedy je tato dohoda závazná i pro všechny následující vlády a presidenty.
Česká republika není v postavení aby rozhodovala o unijních projektech. Na to si musíme bohužel zvyknout..
Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:
vodní cesty Rýn-Mohan-Dunaj (v provozu od roku 1993)
vodní cesty Dunaj-Odra-Labe (studie proveditelnost 2016-2018)
vodní cesty Odra-Visla-Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou)
Mezi zastánce urychlené výstavby vodní cesty Dunaj-Odra se řadil i podnikatel Tomáš Baťa.
Po jeho tragické smrti v r. 1933, převzal vedení podniku Jan Antonín Baťa..
Vodní cesta o celkové délce 51 km byla vybavena 14 plavebními komorami. Plavba na této vodní cestě byla zahájena 2. prosince 1938. Návrhy počítaly i s prodloužením této izolované vodní cesty k Dunaji a do Zlína. Na řece Moravě byly také v trase D-O-L vybudovány jezy v Kroměříži, Spytihněvi, Nedakonicích a Hodoníně.
Po „anšlusu“ Rakouska v březnu 1938 se stala realizace průplavu D-O-L životně důležitou otázkou integrace říšské vodocestné sítě.
19. listopadu 1938 byl podepsán Německo-československý protokol o způsobu uskutečnění odersko-dunajského průplavu a jeho labské větve.
K překonání spádu bylo navrženo 27 stupňů (se zdvihadly 16–19) s dvojitými plavebními komorami s rozměry 225×12 m. Šířka kanálu ve dně měla být 32 m a v hladině 45 m, hloubka v některých úsecích až 4 m. Německá strana trvala na původní trase, odbočující z Dunaje u Vídně.
Slavnostní výkop průplavu Odersko-dunajského byl proveden 8. prosince 1939 poblíž Kandřína v dnešním Polsku. Součástí ceremonie bylo i otevření navazující vodní cesty – Gliwického průplavu, který měl následně umožnit propojení Odry a Visly.
Práce započaly i na opačném konci vodní cesty u Vídně, kde bylo vyhloubeno koryto v délce 6 km..
...byla zahájena výstavba zdymadla u Velkého Oseku a dokončen plavební stupeň Hradištko, což umožnilo pravidelnou průběžnou plavbu od roku 1944 až do Kolína. V roce 1943 byly z důvodu válečného vývoje zastaveny veškeré práce.
Důraz na zásadní roli propojení pro zlepšení konfigurace evropské sítě vodních cest se projevil i v přístupovém dokumentu, na jehož základě vstoupila Česká republika v roce 2003 do EU. V tomto dokumentu je projekt D-O-L zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států unie"...
(zdroj wiki)
Propojení Baltu s Černým mořem (případně i Středozemním) je nezvratná, politická a strategická záležitost, tzv. Intermaries..
https://cs.wikipedia.org/wiki/Iniciativa_Trojmo%C5%99%C3%AD
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/donald-trump-ve-varsave-trojmori-andrzej-duda_1707060600_haf
https://www.investicniweb.cz/news-summit-iniciativy-trojmori-podporil-vznik-investicniho-fondu/
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/donald-trump-ve-varsave-trojmori-andrzej-duda_1707060600_haf
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Dunaj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe
Garys - Profil | So 10.7.2021 19:46:35
No jo, ale to prostě nevysvětlíš šíbrům typu Mynář & Nejedlý, ti si umí hlavně spočítat, kolik z těch 800 miliard by šlo odklonit, jak si zavázat dodavatele,...to jsou jediné počty, které je zajímají
Martin M. - Profil | So 10.7.2021 0:41:28
Krasny clanek. Kdo to nechce cist cele, tak aspon predposledni odstavec. Pritom to jsou argumenty za predpokladu, ze by byl kanal zadarmo, coz samozrejme nebude (800.000.000.000 Kc) a vysledek by byl jeste mnohem horsi.
Pro predstavu: za plavbu pres Suez se plati cca 5 milionu Kc za jednu lod, takovou tu jak plovouci panelak co veze 20.000 kontejneru a co misto plavby kolem Afriky voli cestu pres Suez jako ta lod (evergiven) co tam letos udelala duc - uveze 220.000 tun. U nas se predpoklada se preprava 30 milionu tun rocne (to je optimisticky odhad, ktery se nenaplni, ale dejme tomu). V Suezu by to prevezlo 136 takovych lodi za poplatek 675 milionu kc. U nas si takovy poplatek rict nemuzeme, nesetrime lodim cestu kolem Afriky, ale co uz, pocitejme stejnou cenu. Srovname-li prijem 675 milionu rocne s pocatecni investici 800 miliard, dostavame navratnost za 1185 let. Plus uroky a jsme na nekonecnu.
Pro predstavu: za plavbu pres Suez se plati cca 5 milionu Kc za jednu lod, takovou tu jak plovouci panelak co veze 20.000 kontejneru a co misto plavby kolem Afriky voli cestu pres Suez jako ta lod (evergiven) co tam letos udelala duc - uveze 220.000 tun. U nas se predpoklada se preprava 30 milionu tun rocne (to je optimisticky odhad, ktery se nenaplni, ale dejme tomu). V Suezu by to prevezlo 136 takovych lodi za poplatek 675 milionu kc. U nas si takovy poplatek rict nemuzeme, nesetrime lodim cestu kolem Afriky, ale co uz, pocitejme stejnou cenu. Srovname-li prijem 675 milionu rocne s pocatecni investici 800 miliard, dostavame navratnost za 1185 let. Plus uroky a jsme na nekonecnu.
Živě na MRK.cz
Kde to žije - všechna témata
9:41Nash Titan Bivvy 361
9:38Překvapení s umělými hnízdy pro candáty na Lipně (Bleskovka) 12
9:34Písník Boudy (Hrádek 451 033) 133
9:14Rybáři a vinařství 240
8:52Zaniknou některé jezy (Bleskovka) 30
8:35Délka návazce Method 16
8:31Kvalitnejší 10ft prút 250
ČtSolar titanium swinger 711
ČtLegislativa - rybářský zákon, prováděcí vyhlášky, RŘ, BP, RS... 372
ČtBoilies začátečník rady 37
ČtHlídač slev eshopů 413
StZápisník - svaro 10
StVN Králová ... 193
StPřepravní vozík k vodě 653
StRIS – rozšíření helpdesku pro potřeby místních organizací (Bleskovka) 851
Co je nového - všeobecné
ČtBleskovka: Překvapení s umělými hnízdy pro candáty na Lipně
StBleskovka: Na apel rybáře k odběru vzorků u výustí do Bečvy podle něj nikdo nereagoval
PoBleskovka: Česká přívlač ze břehu bronzová na mistrovství světa
. . . Video: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . Článek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . Článek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . Miničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . Recenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . Miničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Akční nabídky
Black Cat Čepice Led | SLEVA 54%
Za 149 Kč
Nepohodlné hledání čelové lampy ve tmě patří tímto definitivně minulostÍ, dokonce i při spánku na lehátku má rybář s nasazenou čepicí svůj zdroj světla připravený stále po ruce, a to přímo na hlavě. Svítivost: 150 lumenů.
ZIMNÍ VÝPRODEJ! Zimní komplet Fox Carp Winter Suit Silver
Za 3.100 Kč
Vysoce kvalitní tepelné izolace na obou částech oděvu, která má za úkol udržet teplo v chladných měsících.
Bunda i kalhoty mají PU povrchovou úpravu s voděodolností 5000mm a prodyšnost 3000gsm/24hod
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
24.5.2×20hodin Rybník Talian.
25.5.Noční rybářské závody Kácov 2024
25.5.Dětské rybářské závody Vranovská...
25.5.CELOSVAZOVÉ POVOLENKY na CHOVNÉM...
25.5.Vojický KAPR 2024
25.5.Rybářské závody v Bělčicích
25.5.Jarní rybářské závody Malešovice
25.5.Rybářské závody Tursko v lovu...
25.5.Dražíč
25.5.Rybářské závody o sele v...
NEJLEPŠÍ Z KATALOGU
Doporučujeme prodejnu
RS Fish rybářské potřeby s.r.o
Havířov - Město, Hlavní Třída 438/73