- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Zafixování délky náhozů
Zdravím rybáři, ať na internetu, nebo i tady na Mrku v radách/tipech i v diskuzích jsem viděl takovou "vychcytávku". Jedná se zafixování dílky vlasců pro nahazování do stejné vzdálenosti pomocí gumičky, která je omotána okolo cívky a zároveň zachycena za caplik na cívce, která nedovolí nahodit dál, než je zafixováno. Nechápu jak to funguje, přece když po náhozu gumičku sundám, tak zafixovanou vzdálenost ztratím. Ovšem, když gumičku nesundám, zabere velká ryba, přijdu u ni. Není to náhodou metoda k *****?
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit nejlépe hodnocené.
4x v oblíbených a 4x v ignorovaných.
NSteel - Profil | Ne 15.6.2014 10:05:48
To se mi zjistit nepovedlo, někdo dělal chytrolína, někdo ochotně a výborně poradil způsob lepší, než je ten, na který jsem se ptal.
Ve finále jsem se nedozvěděl nic o metodě, o které jsem se chtěl dozvěděl, ale jeden hodný uživatel mi poradil metodu velice podobnou,akorát lepší. Ostatní uživatelé také psali velice užitečné informace, jistě je někdo v budoucnu využije. Díky moc všem.
Noskus - Profil | So 14.6.2014 20:05:49
NSteel - Profil | So 14.6.2014 20:01:36
No tehle vlasec musí zas pár let vydržet, nehodlám převíjet zpátky světlý, ale díky za tip. ;)
NSteel - Profil | So 14.6.2014 20:00:07
Viď, přemýšlím, že si koupím právě ten bílý. Když ten černý je mi už k ničemu. :( Blbost mě stojí další lihovku. :D
NSteel - Profil | So 14.6.2014 19:55:26
Je to lihovka, stačí vzít ředidlo/lihobenzín, či něco podobného. Já jsem diabetik a jako dezinfekci používám právě lihobenzín, tak tím vždy otřu lihovku z vlasce. :)
NSteel - Profil | So 14.6.2014 19:54:43
Ta páska také není vůbec špatná asi. Nemáš problémy při nahazování, pokud nahodíš trošku dál, jak tu pásku snáší přední očko? Vlastně asi v pohodě, vlasec při náhozu je volný. Napadlo mě, aby se ta páska nezasekla třeba o očko, ale to je hloupost. Díky za radu.
Npaia - Profil | So 14.6.2014 19:54:24
NSteel - Profil | So 14.6.2014 19:51:22
Na bílý vlasec jsem také používal obyčejný Centropen, přímo, jako je na obrázku. Nicméně, neuvědomil jsem si to a při výměně vlasců na navijácích jsem letos navinul vlasec černý. Musím tedy sehnat nejlépe bílou lihovku.
NSteel - Profil | So 14.6.2014 19:49:04
Děkuji, žes nám vylíčil, jak chytáš ty, já chtěl jen vědět, co si myslíš o metodě kterou jsem poslal a jak vlastně funguje. Nicméně díky za tu gumičku, už chápu, příspěvek uživatele Čerman. Díky za hodnotné informace. Podívej se prosím na starší příspěvky, je tam video. Myslím, že by se ti také mohl líbit podobný zpsůob bez klipování gumičky.
Npaia - Profil | So 14.6.2014 19:46:56
NSteel - Profil | So 14.6.2014 19:44:58
No nechtěl jsem se tu bavit o jiných způsobech, ale zjistit jak funguje způsob, který jsem poslal na obrázku.
Používám obyčejnou lihovku, ale není to ono, nejspíš koupím něco pořádného, jak jsi poslal, díky.
NSteel - Profil | So 14.6.2014 19:43:15
Pravda, že tento způsob jsem si zkusil taky, omotat cívku gumičkou, aniž bych ji zaklipoval. Nepřišlo mi to vhodné, myslím, že jsem o tom už psal. Nicméně s tužší gumičkou z duše, by to už mohlo být o něčem jiném.
NSteel - Profil | So 14.6.2014 19:41:08
Bude to asi tím, že já feedrování moc nemusím, buď si to nepamatuji, nebo jsem prolétnul video, viděl feeder a prostě ho přeskočil a šel na další video.
NSteel - Profil | So 14.6.2014 19:39:52
Ano, Maták to dělá stejně, jiný uživatel mi poslal video. Nemusím se zabývat tím, jak funguje gumička za klipem, když jste mi ukázali způsob, ve kterým nevidím problém. Díky. ;)
NSteel - Profil | So 14.6.2014 19:37:51
Nechtěl mi poradit, namísto namistrovaně napsal. My co koukáme na videa víme, heč. Jenom se mi vysmál, namísto rady. Kdežto tys mi poradil, jsi opak jeho a zastávat se ho rozhodně nemusíš.
Nehledě na to, jak jsem psal, všechny videa, které se týkají lovu, u kterého by se dala aplikovat gumička jsem už dávno prohlédnul. Nevím co to je "guvno", jestli je to "hovno", tak to těžko. Chytám už něco let, nachytal jsem něco ryb. Že neznám gumičku přes cívku neznamená, že neumím rybařit. :D
NSteel - Profil | So 14.6.2014 19:32:43
No viděl jsem všechna videa ze sekce: Kaprařina, kde jsou všechna videa, u kterých bych čekal, že bude více informací ke té gumičce přidělané k cívce. Nicméně i komentář, kterému jsem poděkoval psal o gumičce přidělané k cívce.
Tis mi poslal podobný, mnohem lepší způsob, bez přidělání gumičky k cívce.. Děkuji ti pěkně.
NSteel - Profil | So 14.6.2014 19:08:14
Proč bych si měl vyplnit kartu? Proč se o mě zajímáš? Sorry, jsem heterák.
Zato ty profil máš vyplněný a píše se tam, že jsi důchodce. Jako dchodce se nudíš, to chápu, ale nemusel bys opruzovat.
Upozorňoval jsem tě, abys mi nekazil diskuzi tvýma hloupýma kecama od tématu. Vysloužil sis červenou. :P
NRybkin - Profil | So 14.6.2014 18:42:56
http://www.kofix.cz/popisovace/solid-marker/
NRytíř - Profil | So 14.6.2014 18:05:33
NRytíř - Profil | So 14.6.2014 17:54:41
NRybatorstr - Profil | So 14.6.2014 17:39:48
Za to bych si ho nechal přivést stáčený z Hradce :-)))
NSven - Profil | So 14.6.2014 17:32:59
NSven - Profil | So 14.6.2014 17:24:49
Jinak, když jsem to používal, tak naměřená míra na kmeni, posloužila na několik vycházek.
Měním en návazce.
Případně bys mohl při další akci použít jinou barvu. Je na výběr z černé, bílé, modré, zelené a červené..
Mě osobně to příliš nevyhovuje, protože většinou hodím víc nebo méně a pokud chytáš na mělčí vodě, tedy s rozpadavější směsí, je krmení při popotahování tak nějak všude a nikde..
A tedy podle znalosti/ neznalosti revíru, jednoduše zaklipuju rovnou na cívce nebo používám dvě obyčejné gumičky, každou na dvakrát převlečenou. Kdyby přišlo k nějaké dramatické akci, tak gumičky jednoduše sklouznou neboi prasknou.
Noskus - Profil | So 14.6.2014 16:59:27
NP1SK0T - Profil | So 14.6.2014 14:40:53
http://www.youtube.com/watch?v=psMpSfUSuw8
NSven - Profil | So 14.6.2014 14:29:16
Bych musel trkat abych takové věci kupoval v rybařině...
http://potreby-skolni.cz/popisovac-centropen-8566-permanentni-cerny.htm?utm_source=Heureka.cz&utm_medium=CPC
http://permanentni-popisovace.heureka.cz/centropen-8586-bily/
http://permanentni-popisovace.heureka.cz/centropen-9211-bily/
NSAMI - Profil | So 14.6.2014 13:28:47
U kaprařiny klipuju přímo do klipu a vlasec si označím nějakou gumičkou před špičkou prutu, jakou sem dal čeman (uzel na navázání máš nakreslený na etiketě). V praxi to funguje tak, že nahodíš se zaklipovaným navijákem, potom odklipuješ, nasadíš swinger. Když ti nezabere ryba, znovu zaklipuješ vlasec a stáhneš montáž. Když ti ryba zabere, zdoláš ji, a potom nahodíš úplně bokem, vlasec domotáž až budeš mít tu gumičku na vlasci zase před špičkou a zaklipuješ.Až potom nahodíš zase "naostro" a zase odklipuješ. Ta gumička se oddělává tak, že odstřihneš přední "cancourek" přímo u uzlu a tahem za ten druhý se ta gumička rozváže (a vlasec není nikde poškozený-žádný zkroucení.
A na plavačku používám jenom rybářskou voskovku, kdy lovný místo přehodím (počmáraný vlasec vyletí) a s ponořenou špičkou prutu přitáhnu vlasec pokaždý na stejný místo.
Noskus - Profil | So 14.6.2014 13:24:46
http://www.milorybarskepotreby.cz/rybarske-vlasce/znackovac-na-vlas
Nmarmyš - Profil | So 14.6.2014 13:05:46
Npaia - Profil | So 14.6.2014 12:57:45
NJuraj - Profil | So 14.6.2014 12:18:26
Npaia - Profil | So 14.6.2014 12:17:08 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
NJuraj - Profil | So 14.6.2014 12:07:06
Inu jistě znáš to přísloví o chytrých a napovídání.
NJuraj - Profil | So 14.6.2014 11:57:15 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Jde o to, že jsi napsal: "Steel - .marmyš >>
Myslíš, že neznám jiné způsoby? Rozvíjím diskuzi o tomto způsobu, nezajímá mě informace, že koukáš na videa s MM. Taky mám prohlídnutá veškerá MRK videa a necpu ti to. :P"
Opakuji, že jsi neviděl, jinak by jsi nemohl ani založit tuto otázku. Všechny rady, které označuješ za skvělý zápis už v Martinových videích padly.
Jde o to, že lžeš a děláš ze sebe, co nejsi. Opravdu neznáš jiné způsoby. Tak se nevykrucuj.
http://www.mrk.cz/rybarska-videa.php?id=23690 čas 05:10
Nmarmyš - Profil | So 14.6.2014 11:50:30
NRytíř - Profil | So 14.6.2014 11:45:17
NSteel - Profil | So 14.6.2014 11:44:12
Kdybys uměl porozumět psané větě, pochopil bys, že jsem neocenil radu ustřihnuté duše.
NJuraj - Profil | So 14.6.2014 11:38:56
Všechno toto MM už na svých videích ukázal.
A logicky by jsi potom vůbec nezakládal tuto otázku.
NRytíř - Profil | So 14.6.2014 11:31:48
NSteel - Profil | So 14.6.2014 11:30:55
Super, díky, protože díky tvé reakci jsem si uvědomil, že gumička při záběru velké ryby, s trochou zručnosti půjde vycvaknout z capliku na cívce, čímž sice přijdu u zafixovanou vzdálenost, ale nepřijdu o velkou rybu.
NRytíř - Profil | So 14.6.2014 11:29:35 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Npaia - Profil | So 14.6.2014 11:28:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
NSteel - Profil | So 14.6.2014 11:27:32
A když zapřáhneš něco většího, co prostě potřebuje kousek z cívky odervat? Co se potom stane? Praskne gumička? Zlomí se oblou překlapěče? Rozerve si ryba hubu a upadne? Stalo se ti někdy, že jsi zapřáhnul něco většího, cos prostě nezdolal pouhým navíjením a taháním cejna po hladině až k břehu?
NSteel - Profil | So 14.6.2014 11:24:29
Ano fix používám, jde o to, že není dobře vidět, no co zkusím sehnat invertní barvu fixu a zkusím to bez gumičky. Napadlo mě tu gumičku nekotvit k cívce, že gumička nához přibrzdí a já tak poznám, že mám cívku také zabrzdit. Já si poradím, šlo mi jen o to zjistit jak funguje ta gumička okolo cívky na obrázku a jestli funguje, jak si myslím. ;)
NRytíř - Profil | So 14.6.2014 11:23:55
NSteel - Profil | So 14.6.2014 11:21:22
Pan gramotný se zase ozval. Já se ptám na jiné způsoby? Ne, pro ty mně chápavé. Ptám se jestli opravdu gumička přes cívku funguje tak, jak myslím. Začátečníkům mže maximálně plést hlavu obrázek, který jsem našel tu na mrku a dalších x podobných zde na mrku a po celém internetu. Ještě jeden hloupý komentář a využiji možnost odebrat ti přístup k této diskuzi, kterou kazíš svýma hloupýma kecama. Děkuji za pochopení.
Nunudle - Profil | So 14.6.2014 11:10:31
Nmarmyš - Profil | So 14.6.2014 11:09:58
NSteel - Profil | So 14.6.2014 9:58:33
Promiň, ale já tu tvojí zarážku moc nechápu. Jakože si takhle uděláš zarážku na vlasci a při náhozu se o tu zarážku vlasec zasekne? Jak zas na konci lovu zarážku sundáš? Když je to nějaká gumička, sundat třeba půjde, ale bez zkrouceného vlasce to nepůjde, ten se zase po návinu na cívku asi narovná co? Beztak nevím jak tu gumičku vážeš, protože mi není jasný, jak se ti ji potom daří sundat. :O
NSteel - Profil | So 14.6.2014 9:55:32
Myslíš, že neznám jiné způsoby? Rozvíjím diskuzi o tomto způsobu, nezajímá mě informace, že koukáš na videa s MM. Taky mám prohlídnutá veškerá MRK videa a necpu ti to. :P
Nmarmyš - Profil | Pá 13.6.2014 22:11:16
NJuraj - Profil | Pá 13.6.2014 22:08:52
Řešení je prosté a vyplývá z logiky věci. Plavačkáři používají z anglickým splávkem jinou metodu. Když jí spojíš s touto - máš řešení. Namáhej trochu mozek. :-)
Popř. si tu najdi nějaká videa o lovu s angličákem. To by v tom byl čert, aby to tam nebylo.
Červené karty: marmyš
Kde to žije - kaprařina
20:51NKrátkodobá kaprařina x 9710
19:24NDalešice ?? 8158
14:14NLongCast vs. Parabola 29
6:46NPrut Caperlan Xtrem 900 Suprem ( DECATHLON )🎣 27
PoNOhře, úlovky, nástraha 1048
PoNTěrlická přehrada - aktuálně !!!! 14604
PoNDyje 5, 6, 7 - Mušov a Nové Mlýny - diskuse 54869
NeNAnaconda Bent Hopper Pod stojan 29
NeNKyjský rybník, Džbán 50838
NeNSyr do boilies? 1
SoNKterý kaprový podběrák je pro vás TOP? 149
SoNDaiwa Infinity XBR 5500 198
PáNZavážecí loďka Flytec V030 GPS+ECHO z Allegra 4
PáNFilmy o kaprech na dlouhé zimní večery 1625
PáNFanclub značky Shimano 16187
Co je nového - kaprařina + obecné
PoNBleskovka: V Litovelském Pomoraví našli invazního raka, ohrožuje tuzemské druhy
NeNBleskovka: Přes milion překážek na evropských řekách: EU chce osvobodit 25tis. km toků
StNBleskovka: Vypuštěná Labská přehrada - takový pohled se naskytne jen výjimečně
. . . NBleskovka: Drsný sever Čech: candát schovaný v tašce a lov v zákazu
. . . NBleskovka: Rybáři, plaťte alimenty, nebo přijdete o lístek!
. . . NBleskovka: Zákaz olova se blíží: V obchodech už ho nekoupíme, u vody ale (zatím) zůstává
Oznámení - kaprařina
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.















