Lov na rybičku (aneb jak narušit ekosystém)

Myslíte si ,že naši legislativci jsou schopni domyslet své jednání?
Myslíte si , že je dobré podle současného RŘ chytat , prakticky na kteroukoliv rybku (s vyjímkou ,těch co jsou na červené listině+několik málo dalších) . Jako odstrašující případ by snad mněl působit ,,karas stříbřitý" (sexuálně parazitický druh),dále pak střevlička východní .

To je takový problém formulovat věty takto //
Lov na rybičku je povolen jen na ,,původní druhy ryb":
(a jmenovitý výčet ryb).

Dočkáme se za několik let v českých vodách hadohlavců , lopatosů a dalších ryb ?
Nebo to bude do příštího roku upraveno ?
Autor diskuse: sněžný muž - Profil , 22.5.2011 dravci - RŘ, MO, svazy

P!F - Profil | Út 31.5.2011 17:07:02

LuboO >> :D

LuboO - Profil | Út 31.5.2011 17:05:28

P!F >> neurves, ked mas lanko ako kmenovy vlasec...:D

P!F - Profil | Út 31.5.2011 17:03:55

LuboO >> ja som to aj tak bral :-) nejak pockam do 16teho a neskoncim kym neurvem vsetky woblery...

LuboO - Profil | Út 31.5.2011 17:00:59

P!F >> Ok, ok, ved sa len pytam, nic v zlom...

P!F - Profil | Út 31.5.2011 16:57:11

LuboO >> A to mam odkial vediet?


Neni cas, moc prace :-(

LuboO - Profil | Út 31.5.2011 16:56:25

P!F >> Ako vravim, je to tazka debata, a nechce sa mi premyslat :DDD

A ako u vas, beru?

P!F - Profil | Út 31.5.2011 16:50:53

LuboO >> hej, mas recht, rychnavske jazera poznam a napriek tomu ze je to jeden revir je to uplne ina voda a teoreticky je tam mozne spravit to co pises. To by si mala uz holt kazda organizacia upravit v osobitnych predpisoch ktore sa uvadzaju v zozname revirov.

LuboO - Profil | Út 31.5.2011 16:46:55

P!F >> Mas pravdu, co sa tyka tych nepovodnych druhov, ale opytam sa ta takto, budem chytat na napr. hruza pod plavakom stuku na stojaku, pride ku mne RS a opyta sa, odkial mam rybicku, ja poviem, ze som ju tu chytil a on povie, ze tam nie su. Ja si budem stat za svojim, ze som ju tam chytil. Ako mi dokaze, ze nemam pravdu? To sa bez vypustenia vody neda. Prave z dovodu nezodpovedneho vypustania prebytocnych rybiek do vody.

Su aj reviry, kde je pod jednym cislom viac uzavretych vod, napr. Rychnavske jazera. A na jednom plevel hnusna nepovodna bude, na druhom nie. Ale zavliect si ju mozes aj do druheho, lebo zakon ti to povoluje. Toto je tema, ktora sa asi nedoriesi, moc komplikovane a neustriehnutelne. Ja osobne na rybku nechytam, ani v plane nemam, a ak som nahodil mrtvu, tak len taku, co som nasiel na brehu uz pouzitu, po predchadzajucich lovcoch a ver tomu, ze ich najdes popri vode dost.

P!F - Profil | Út 31.5.2011 16:33:09

mascha >> hej, len toho asi nikto nepouziva ako nastrazku - k tomu sa strasne podoba na rybycky co som mal v akvarku ked som bol maly, takze ma u mna docasne vynimku :-)

mascha - Profil | Út 31.5.2011 8:56:53

P!F >> v pozdravu jsi zapomněl na trumana, ten umí být taky pěkný zlo...

P!F - Profil | Út 31.5.2011 1:29:52

LuboO >> mas pravdu. Lenze polka rybarov v SR nema sajnu ktory druh je povodny a ktory agresivny pristahovalec. Napriek tomu v pripade ze chytas na hrone 6 a rybky lovis v hrone 7 by malo byt irelevantne, bohuzial akykolvek zakaz ako tento tazko spravis natolko univerzalny aby fungoval 100%ne vsade. Mozno ty akurat budes kvoli tomu zakonu trpiet ale kvoli tomu istemu zakonu niekto nedovlecie nejake kriplave karasy striebriste s vodnatielkou z maleho dunaja na moravu.


Bohuzial, vsetko je to len teoria, pokial u nas nefunguje RS si mozes nachytat rybky kde kolvek a nikto ti nic nespravi a hociktory blb pusti 20 nepovodnych rybiek na miesto kde nemaju co robit.

Je to fuk, pri aktualnom systeme je to len kecanie o teorii. Chcel som tym co som pisal povedat to, ze nas zakon co sa tohoto tyka je podstatne lepsi ako cesky. Radsej budem mat sakramentsky problem nachytat rybky ako by som suhlasil so zamorenim nejakej normalnej vody s nejakym nepovodnym agresivne sa mnoziacim druhom.

S heslom tolstojom, amurom, karasom S, slnecniciam, hruzovcom, vselijakym divnym nepovodnym byckom a inej verbezi smrt sa lucim.

LuboO - Profil | Po 30.5.2011 20:59:16

P!F >> N to, ze mozes pouzit na lov len rybicku z konkretneho reviru. Napisal si, ze je to vymyslene dobre. Ja si myslim, ze je to blbost. Pokial viem, bolo to vymyslene kvoli tomu, aby sa neprenasali choroby a parazity z reviru do reviru. Ale predstav si, ze chytam na Hrone c. 7 a 50 m podo mnou je Hron cislo 6, kde si chytim rybku, lebo je tam zrovna miesto, kde sa daju nachytat. Tam je tento predpis uplne irelevantny. To iste je pri stojakoch, kde je pritok rieka, ako u nas VN Motova a pritok Slatina. Osobne by som dal zakaz pouzitia rybky z ineho povodia. Hovorim teraz o povodnych druhoch, nie agresivnych dovezenych.

P!F - Profil | Po 30.5.2011 20:37:50

LuboO >> nejak som mimo, co je podla teba ptakovina a podla mna dobre?

FrancJosef - Profil | Po 30.5.2011 15:12:35

sněžný muž - >> Nevim, jestli to tu již někdo nezmiňoval, ale můžeš chytat jen na rybyčku ulovenou v daném revíru. Tím se celá tato diskuze řeší a nějni o čem mluvit.
Dodržování je věc jiná...

SOPTIK 52 - Profil | Po 30.5.2011 13:49:28

je pravda,že té drobné ryby dosti za poslední dobu ubylo.Ale podle mě to není tím,že byla ponechána jako nástražní ryba.Toto rozhodování o zákazu lovu na daný druh by měla také posuzovat místní MO.Jen ta zná jak to s daným druhem v její lokalitě je.Je pravda,musí tam být rozum.Znám vodu,kde diskutovaných stříbrňáků je tolik,že tam muselo být jako takový regulátor,nasazeno zvýšené množství štiky.Podle mě byla velikou zásobárnou těchto drobných ryb strouha.Jen škoda,že se obnově také těchto vod neklade větší význam.

LuboO - Profil | Po 30.5.2011 13:23:46

P!F >> preco si myslis, ze je to dobre? podla mna je to ptakovina.

šmudla - Profil | Po 30.5.2011 13:07:19

sněžný muž >> ale mám pravdu. já jen konstatuju že jsem nevěděl, že je aji stříbřiták samec. To jsem nevěděl a včil už to vím. To že stříbřiták samice+cokoliv kaprovitýho= narodí se stříbřitáci samice, sem věděl dávno. Stříbřiták samec je pro mne objevením ameriky, stejně si myslím že stříbřiták je nějaká želva nebo malej aligátor převlečenej za rybu, že třeba podle teploty vody se rodí samice nebo samci. Vlastně u nás takhle fungujou slepice a ještěrky, pohlaví co s vyklube ovlivňuje teplota na vajíčka při klubání. Mě se jako ryba líbí, fajn bere a při té velikosti co dorůstá se dá aji sníst, kostra jest megarobustní, možná by se z jeho žeber daly vyrábět nějaký pravěký nástroje (jehly, háčky atd :))
Přimluvil bych se za jeho větší rozšíření na severu moravy, zvláště do krcálků kde se násada kapra vychytá za dva tři týdny a zbytek roku není co chytat. Tu na severu se vychytá aji stříbřiták, 30+ ryba je už kus ryby :)

jinak v zadání otázky, hadohlavec(snakehead) si poradí aji se stříbřitákem, veslonos je planktonožravá ryba podobná tolstolobikovi .. když tu může být vysazovanej necyhtatelný tolstolobik tak nějakej veslonos by byl zajímavej. Jesetery by se taky mohli sypat, i když nevím jak je drahý semínko jeseterů( jeseteříci 10-20cm).

R.P. - Profil | Ne 29.5.2011 14:39:28

sněžný muž >> psal sem bez druhého pohlaví, to znamená jikernačka plus mlíčák jiného druhu

sněžný muž - Profil | Ne 29.5.2011 14:11:35

R.P. >>
Karas stříbřitý je schopen reprodukce :
Karas stříbřitý (samice )+Karas stříbřitý (samec)
Karas stříbřitý (samice ) + jiná kaprovitá ryba(samec)

P!F - Profil | Ne 29.5.2011 10:07:28

Jaroch >> a do p....e! Tak to radsej psssst aby sme neboli rasisti!

R.P. - Profil | Ne 29.5.2011 9:13:49

sněžný muž >> samci se u nás vyskytují až v poslední době, dřív u nás nebyly žádní, schopna reprodukce bez druhého pohlaví je pouze jikernačka mlíčák ne

Jaroch - Profil | Ne 29.5.2011 8:54:49

P!F >> To jsi si ale spletl dojmy s pojmy !
Ve skutečnosti to byli Luníci z Košic :-)

nofish - Profil | So 28.5.2011 19:59:58

LudaT >> Na střevličky stačí i okouni a ti jsou žravější než candát, ale to by je miuseli nasazovat, ne prodávat no......

sněžný muž - Profil | So 28.5.2011 13:02:07

šmudla >>
A nemáš pravdu , samci karase stříbřitého se vyskytují.Samec a samice karase stříbřitého jsou schopny reprodukce i bez jiných kaprovitých ryb . Ten nepoměr mezi samicemi (např 500ks) a samci(např 1ks) je v počáteční fázi zabírání nového teritoria .

LudaT - Profil | Pá 27.5.2011 8:35:02

No myslím že pokud jde někomu opravdu o "ekosystém" jako takový, tak nebude hlavně vůbec chytat na živou....případně nebude lovit ryby vůbec (to už je ale krajní řešení).
Napadá mě snad jediný řešení a to už bylo uvedeno níže, stříbrňáky zakázat pouštět zpět, ale neumím si představit ten smrad na některých revírech :-)). U střevličky východní sadit hodně candátů a ty hájit :-))

šmudla - Profil | Pá 27.5.2011 8:25:27

trubadurek >> Zřejmě jsi nečetl ani můj příspěvek na který si reagoval,, píšu to na třetím řádku..jakékoliv mlíčí kaprovité ryby. Jinak zase takovej vědátor nejsem, byl jsem přesvědčen že mlíčnák karas stříbřitý neexistuje... a 500ks jsem jich zatím taky ještě nechytnul a nekuchnul abych se přesvědčil o omylu. Ta partenogeneze vím o co se jedná. Máme u nás v ČR dokonce rybu nějaký hlaváči či co který se množí ze snad neoplodněněných jiker klonováním.
V asii odkud pochází kapr sumec i ten stříbrňák a candát tyhle ryby žijou vedle sebe a žádný výkyvy přemnožení jednoho druhého či třetího nedochází, každej každýmu žerou jikry, žerou se navzájem, užírají si potravu a dohromady to funguje.

trubadurek - Profil | Čt 26.5.2011 21:11:50

mascha >> nečetl jsem tvůj příspěvek... Jsou populace, kde se kluci vyskytují více, někde méně...

trubadurek - Profil | Čt 26.5.2011 21:10:44

šmudla >> ???????????Nexistuje kluk stříbrňík? To si četl v Blesku, nebo viděl na Nově? Tomu jevu se říká Gynogeneze... Nedochází k fyzickému oplození jiker, mlíčí pouze nastartuje reprodukci

mascha - Profil | Čt 26.5.2011 20:11:53

šmudla >> v literatuře se píše, že se samci vyskytují, v populaci je to prý cca každý pětistá ryba. Jinak karas k aktivaci jiker nepotřebuje jen kapra, stačí mu mlíčí jakékoli kaprovité ryby. Jikry nejsou cizím mlíčím oplozeny, ale aktivovány, říká se tomu partenogeneze.

šmudla - Profil | Čt 26.5.2011 11:05:43

sněžný muž >> Karas stříbřitý k životu nutně potřebuje přítomnost mlíčnáka kapra. Rybník plný karasů stříbřitých je odsouzen k vymření, karas stříbřitý mlíčnák neexistuje. A rybník plný samic stříbřitáka se nevytře, k oplození je třeba mlíčí jakékoliv jiné ryby ale z jikry se vyklube zase karas stříbřiták jikernačka.
Je to dobrá ryba pro CaR rybolov i jako zpestření do revírů. přemnožení se snadno vyřeší sítěmi a převozem na jinou vodu kde se vychytá. Nechápu hospodáře na rybnících u Lednic že přebytečné karasy štříbřitáky neprodávají jako krmivo pro kačeny kuřata husy jako bílkovinovou složku do granulí nebo nelisují granule pro kapry či výkrm pstruhů.
Jak čtu že jim proplácejí likvidaci tun ryb do kafilerie mě čerti berou jak je takováhle prasárna možná,a že to někdo financuje. Vysypat do řeky či kamkoliv jinam nic nestojí a ještě by byli někde rádi.

sněžný muž - Profil | Čt 26.5.2011 10:40:29

Čelo >>
Tak to necháme tak jak to je , Co? . Podle současné legislativy je povolen lov na všechny ryby co nejsou vč.k. + pár dalších . Někteří rybáři se chovají tak ,že co není zakázano je povoleno. Jenom těch druhů co se chová v akvárku je několik tisíc druhů .