NMaugli001 - Profil | Čt 21.8.2014 12:21:58
Přidám i já něco na amury.Několik let již chytám na spařenou brokolici s jedním zrnkem kuku.Zatím jsem s touto kombinací spokojen víc,nežli s ovocem.Dobrá nástraha je i mladý výhon rákosí.
NHovy - Profil | Čt 21.8.2014 12:09:40
Glasy >> sorry ne nikdo ale většina teda hned to berete osobně já třeba chytám na pečivo a kuku no a když jsem to tu pročítal tak tak chytá spoustu rybářů samozřejmě vím že se chytá i na ovoce a spoustu jiných věcí ale já to nezkoušel tak nemůžu soudit
NKaczer - Profil | Čt 21.8.2014 10:18:14
Já je chytám na pečivo z hladiny, ale je taky dobré zakrmit kukuřicí zalitou dipem na amury(tráva, rákos) a nahodit přeletu na amury v menším průměru tak 10-15 mm
NGlasy - Profil | St 20.8.2014 8:17:25
Hovy >> no já mám letos 4 amury na mirabelky a jednoho na pečivo z hladiny... loni mam jednoho z hladiny a jednoho ze dna....ale jde hlasovat v anketě jen jednou...
Malda512 >> souhlasím s tebou...také nerozumím "řeči jeho kmene".
NMalda512 - Profil | Út 19.8.2014 15:07:53
F.Jack >> na řece to nemá význam na pečivo. Na řece se amuři dají chytat mnohem líp ze dna když silně nakrmíš a víš, že amuři se v místech kde chytáš zdržují.
NMalda512 - Profil | Út 19.8.2014 15:06:49
Hovy >> přečti si pořádně jakou slátaninu jsi napsal. Tvá reakce nemá hlavu ani patu.
amury na ovoce chytá mnohem víc lidí než si ty vůbecv dokážeš představit. Na revirech severní moravy se amuři chytají převážně na kukuřici... mirabelky..... a na třešně .
PS ..... Psal jsem o anketě ... to jsou otázky ne odpovědi :-) :-)
At se ti daří u vody .
NF.Jack - Profil | Po 18.8.2014 16:46:45
Chytáte na pečivo z vrchu i na řece, kde je pomalejší tok?
NHovy - Profil | Ne 17.8.2014 20:18:02
Malda512 >> víš proč jsou odpovědi takový? Asi proto že nikdo amura na ovoce nechytá každý má svůj vlastní styl a tu napíše a ovoce v tom prostě nefiguruje ;)
NMalda512 - Profil | Ne 17.8.2014 13:56:30
Moja - >> Vím, že bere na ovoce .. Jaké by jste mi doporučili ?
Pečivo z hladiny ....... Pečivo na položenou ..... Kuku na plavanou..... kuku na položenou .... špenát ...... Listy .... připadá ti že je to ovoce ? :-)))))))))))))))))))))))))))
NMartimo - Profil | Ne 17.8.2014 8:56:45
Valime to cilene jen na chleba.. 117cm skoda ze tak hloupe foceno. To byli zacatky lovu chlebem z hladiny.
NROAST - Profil | Ne 17.8.2014 8:19:59
Já osobně nedám dopustit na odlechčenou kvašenou kukuřici se skořicí 4 zrnka a žlutej plováček hezky na vlas
NHovy - Profil | Ne 17.8.2014 4:28:59
Když amura tak na chleba s hladiny a nebo u někde u rákosí pěkně zakrmit kuku a na položenou ale každému co má rád ;)
Nlupacomp - Profil | So 16.8.2014 18:48:41
Tak ze sve zkusenosti s lovem amurama se nam nejvic s kolegou osvedcilo ovoce.samozdrejme nejvic top jsou tresne,svestky,merunky,nirabelky... kuku je samozdrejme taky dobra ale nejvetsi kousky sli na ovoce....ale jak tu nekdo psal nastraha neni vse.
Ndada11 - Profil | Pá 15.8.2014 19:46:53
Martimo >> Někdy to hlava prostě nebere :-)).
NMartimo - Profil | Pá 15.8.2014 8:03:09
dada11 >> kdyz mi byli cca 16let sel sem o prazdninach se strycem na candaty.dali sme kazdy jeden prut na svitici splavek zivou rybucku a na druhy prut na dno odlehcenou rybku z mrazaku..stryc na tu mrtvou na 4ha svazovem rybnicku chytil 86cm amura..nikdo to nechapal:-D
NPatan - Profil | Pá 15.8.2014 2:26:13
Nastraha je to poslední co mě při lovu amuru zajímá...již tabulka napovídá, ze žerou témeř vse. Jde jen o to jakým způsobem docílit záběr a věř, že v barvě ani příchutí nástrahy to není...je to to samé, jak někdo rekne na teto vodě to na boilies nejde a pak jsou tam závody, kde polovina startovního pole natahá ryby na boilies a ještě ktomu každy na to svoje...
Nhofi - Profil | Pá 15.8.2014 0:56:23
Steel - kupujem už farebný vyrábajú to Maďari /Techno pufi/
NBlue - Profil | St 13.8.2014 0:19:45
Na lov amurů používám starou dobrou knoflíkovou montáž a nemůžu si stěžovat.
jen bych chtěl dodat co se týká návnad několikrát jsem dostal amura na rohlíkáče (merunka nebo česnek).
Ndada11 - Profil | Út 12.8.2014 21:29:05
Moja - >> Já je chytl vždy, kromě jednoho na rohlík z hladiny. Ten jeden byl loni na ocásek z oukleje, ze dna.Políčeno na candáta :-).
NKozič origin - Profil | Út 12.8.2014 19:59:27
Moja - >> Úplně stejná, jako na tolstolobiky. Mepps Aglia long 3.
NUnkas - Profil | Út 12.8.2014 18:26:51
Koupil jsem taky nějakou plastovou kuku. Velikostně je jako normální. Deset zrníček za 39 Kč. Ještě jsem jí nestačil vyzkoušet, tak uvidím.
NKubas - Profil | Út 12.8.2014 13:54:19
Steel >> Není zač, je to nějaká pěna, ale velmi dobře plave :) jedna nadlehčí 3 zrnka v pohodě.
NSteel - Profil | Út 12.8.2014 13:51:28
Kubas >>
Dobrý nápad, hlavně, že sem v prodejně přímo na tuhle plastovou kukuřici koukal. Hlvaně, že sem dnes dopoledne byl v potřebách, to abych tam šel znova... :D Díky, výborný nápad, protože sem si dneska koupil takovou kukuřici hodně svítivou, takže je téměř nerozpoznatelná od té platové. ;)
NSteel - Profil | Út 12.8.2014 12:28:29
hofi >>
Ahoj, čím obarvuješ ten polystyrén na žluto? Co třeba korek, ten by šel taky použít ne? Ten by se snad nemusel ani obarvovat ne? Jak já sem už několik amurů chytil a nikdy jsem nástrahu nenadlehčoval, ale nadlehčení mi přijde lepší, chtěl bych to zkusit.
NKubas - Profil | Út 12.8.2014 10:46:53
Martimo >> Však jo, každému funguje něco jiného a na každé vodě může fungovat něco jiného :) proto mě pobavilo to jedině :) ale souhlas s tebou. Mám jich taky pár, na kukuřici ale i třeba na boilie mušle :)
NMartimo - Profil | Út 12.8.2014 10:19:35
Kubas >> tak kazdemu se na ne dari jinak :-) ja lapl par amurku 80-95 na sladke boilies, nejake mensi na kuku a jeden 70cm na kapri mls.. Jako dorostenec sem je lovil na varene obili a foukacku obalovanou testa z kurecich granuli.. Ale nejvic amuru na chlebika... Tenhle 101 zatim muj nej...
NKubas - Profil | Út 12.8.2014 6:45:49
Líbí se mi jak tady každý píše: jedině to a ono, tak se přidám jedině tři zrnka kukuřice odlehčené jednou plovoucí kukuřičkou ze dna.
NMartimo - Profil | Út 12.8.2014 6:31:25
Jedine pecivo z hladiny!!!! Poslat jej pres olovo zaklipovat vlasec na klip na prutu odklopit obloucek a polozit prut na pipak.. To sou jizdy chlapy!!!!
Nmmmml - Profil | Po 11.8.2014 21:06:06
Tohle je fešák z minulé soboty,zobl špendlík v té největší bouřce,je to zatím můj osobák. 95 cm a 12 kg :-)
NF.Jack - Profil | Po 11.8.2014 20:48:29
Jaké máte zkušenosti v kalné vodě? Chystám se přes víkend ale byl jsem omrknout vodu a je po tech deštích jak kakao... Má to na ně vliv?
NSteel - Profil | Po 11.8.2014 19:57:57
1kolda1 >>
Amurů sem chytil už mraky a všechny mi vyráželi spíš do stran, alespoň teda ty nad 70cm.
NDawemaster - Profil | Po 11.8.2014 18:38:07
Nejvíc amurů jsem zatím chytil na pečivo na hladině ale ten zatím největší to vzal na pečivo u dna. U nás je top nástraha čerstvý rohlík. Na kuku ani nic jiného, se mi zatím amura chytit nepovedlo.
Nruprd - Profil | Čt 30.7.2009 21:54:19
Amury nejlépe hledat tam, kde je na dně zelené rostlinstvo, nastraha se nám nejlépe osvědčila 2-3 zrnka kukuřice pod háčkem.
NLauri - Profil | Čt 30.7.2009 21:49:32
já mám nevětší úspěch s rohlíkem na hladině, dávám maličký háček vlasec maximálně osmnáctku avětšinou chytám bez olůvla. Prošiju několikrát rohlík boilie jehlou a maličký háček schovám dovnitř. Před náhozem to na chvíli namočím,aby to bylo těžší a já nahodil dál. Odklopím překlapěč navijáku a čekám. Většinou pozoruji přímo rohlík, ale stane se také, že ho ztratím z dohledu, potom čekám na odvíjení z navijáku. Amura nechá odjet dva až tři metry a sekám. Téměř vždy má háček zapíchlý na kraji tlamy.
NRapl - Profil | Čt 30.7.2009 17:06:41
Já používám salát jakoby vázanej na trhačku
Nhofi - Profil | Čt 30.7.2009 16:44:24
c@rpmaniak - ® Do trávy by som moc nešiel. Tej tam majú dosť... A bolo by to zbytočne komplikované. Už som to písal nižšie, že chytám na kukuricu. Kamoši dávnejšie mali úspechy aj na jahodové boilies, ale to je už zopár rokov dozadu a počty amurov sa odvtedy poriadne preriedili...
Nc@rpmaniak - Profil | Čt 30.7.2009 14:29:16
hofi >> tak to je mazec;o)))... zní to trochu divně, ale každopádně tohle stopování musí být dost efektivní,,,Chce to ovšem ideální průhlednost vody,,, Jinak za nástrahu používáš teda co? když v takvé míře požívají tyto rostliny?nebylo by třeba od věci některé z těchto rostlin natrhat a pokusit se z nich za pomocí pop-up mixu vytvořit plovoucí, ale potápivé boilie, třeba je nevařit(potápivé) ale kvůli stravitelnosti a a rozpadu nechat jen vyschnout... bez jakýchkoliv esencí to mlůže být sice nevýrazné, ale přírodní,,, Tytoi rostliny taky zcela jistě nevoní nějak výrazně... Nebo za použití tekutých potrav -mořských řas,mouček atd,,,??????
NProgramátor - Profil | Čt 30.7.2009 14:21:32
včera jednoho na berounce 70cm na nadlehčenou kuku
Nburgy - Profil | Čt 30.7.2009 13:53:59
ještě jsem zapoměl výběr místa: Ten je podle toho jak amuři plavou chce to týden pozorvání a hledání amurů prohazování kůrkama a hned zjisíš v jakou hodinu jsou tam a tam. Amuři mají vždy stejné cesty kudy plavou. zdržují se v hejně takže tam kde je jeden bude i další.
Nburgy - Profil | Čt 30.7.2009 13:49:23
koukám že každý máme na amury to svoje i já přidám svojí metodu. I když je níže uvedená mam jí vylepšenou o pár maličkostí. Moje montáž spočívá v průběžném olovu, karabinky a háčku. Je to velice jednoduchá montáž: karabinka funguje jako zarážka a ta karabinka je tam proto aby abych mohl adepínat cca 10cm dlouhej návazec s háčkem kterým prošívám chleba . Prošití je výhodné a to že odolá dorážení menších amurů, kaprů a bílé ryby. Velikost chleba volím spiše větší cca kostka 4x4cm a tlustou 2cm. montáž se při dalekých hodech nazamotává a spolehlivě vyplave z 98% . Chleba vydrží na hladině klidně i 1 hodinu někdy i víc. Jinak menší nevýhoda je přilákání kačen a labutí na nástrahu proto je dobré při jejich chtivosti potopit minimálně o 0,5m včera se mi za tim kačeny potápěly a to jsem to potopil asi jen o 40cm. Amuří záběry jsou pomalejší většinou to pomalinku rozjedou. Co se týče chytání na ovoce tak jsem zkoušel: jahody a třešně . jablko plave !!! ale výsledky nic moc zkoušel jsem i meruňky a to ani ťuk. jinak pečivo jasná volba občas to veme i větší kapřík takže se to dá. Jinak na boilii amury nechytám u nás se amuři vyskytují v malých rybnících cca 1 - 3 ha a nechci se dostávat do konfliktu s místníma o kazení vody atd.. koule mam na jiné revíry. jinak přeju hodně zdraru.
Nhofi - Profil | Čt 30.7.2009 13:35:13
Sla - ® Presne tak! Využívam tú možnosť aj napriek tomu, že je to niekomu možno na smiech. Zistil som že je jednoduchšie ich stopovať a potom loviť. V takomto prípade si vystačím aj s pár kilami kukurice a je to poriadny rozdiel, ako keď som valil do vody metráky a márne sa snažil naučiť ich chodiť na môj flek. Množstvom kukurice som si natiahol na miesto nežiaduce ryby,:pleskáč, karas, lieň a malé kapre a amur sa k tomu mnoho krát ani nedostal...
NSalmon - Profil | Čt 30.7.2009 13:31:40
hofi >> dík za vysvětlení! Jak to jen půjde, tak se zkusím podívat, jestli neuvidím jejich "stopy".
NSla - Profil | Čt 30.7.2009 13:21:52
hofi >> ty je stopujes jak vysokou podle bobků:)) ale kdyz mas tu moznost tak proc ji nevyuzit. ja je jdu dnes potrapit tak uvidime jak se bude darit.
Nhofi - Profil | Čt 30.7.2009 13:00:07
Salmon - ® Áno aj podľa toho ich hľadám. Ono keď začne amurom chutiť, tak sú tie ,,sračky,, po celom jazere. Ja sledujem kde ich je sústredených viac na hromade a kde sú navyše aj vytrhané rastliny .To znamená že sa tam amure zdržujú dlhšiu dobu a chodia sa tam aj kŕmiť. Ak tam je ešte aj tá vytrhaná tráva je to dobré znamenie. Ďalej sledujem či sú tie sračky čerstvé, alebo staršie. Dá sa to ľahko rozoznať. Tie staršie sú už rozpadnuté a sú akoby zaprášené a vyblednuté. Čerstvé sú v kope a zelené. Aspoň u nás sa amure zdržujú v plytších partiách. Jednak majú radi teplú vodu a podľa mňa si zájdu pochutnať na mladé výhonky tráv, ktoré rastú na plytčinách. V hlbších partiách ta tráva po vytiahnutí na breh strašne smrdí a to im asi moc nebere...
NSalmon - Profil | Čt 30.7.2009 11:27:11
hofi >> jo, jestli hledáš místo podle těch sraček. S amurama nemám moc zkušeností, tak nevím, jestli bývají i na úplných mělčinách. To nebyla provokace:-) Kam chodím já na ryby, tak víc jak metr pod hladinu neuvidíš.
Nhofi - Profil | Čt 30.7.2009 8:09:30
Salmon - ® A do jaké hloubky jsi schopný je vidět?
Čo presne máš na mysli? Tie amurie sračky? :-)))
NSalmon - Profil | Čt 30.7.2009 7:28:05
hofi >> si nás celkem dostal:-) Taky jsem tipoval nějaké špenátové granule. A do jaké hloubky jsi schopný je vidět? Podmínkou bude určitě čistá voda.
Nhofi - Profil | Čt 30.7.2009 7:18:08
A tu máš dôkaz, ako to z neho práve vyšlo :-)))
Nhofi - Profil | Čt 30.7.2009 7:12:02
c@rpmaniak - ® Nebo nějaká ta rostlina slisovaná?
Si celkom blízko! Je to amurie ho.no /bobek/ :-))))
Kŕmia sa tou trávou čo je na fotke a toto s nich potom vypadáva. Vypadá to podobne ako granula pre králikov, ibaže je to kapánek väčšie. Ak to pod vodou rozdrvím, je to nadrobno posekaná a zlisovaná tráva. Aj podľa týchto znakov vyhľadávam kde sa amure zdržujú a tam ich potom aj lovím. Je to logické, kde je najviac ,,nasr.no,, tam sa asi zdržujú najčastejšie.
Nc@rpmaniak - Profil | St 29.7.2009 23:05:05
hofi >> ahoj, co to je?:o))nějaká obalená plovoučka či peleta?Nebo nějaká ta rostlina slisovaná?
Nhofi - Profil | St 29.7.2009 16:52:20
Minulí týždeň som bol na pretekoch v Maďarsku a amurov sme sa nevedeli zbaviť. Brali nám na halibut pelety aj na všetky druhy boilies a aj na chobotnicu, pečeň...
Doma ich chytám jedine na kuku.
Nc@rpmaniak - Profil | St 29.7.2009 14:24:59 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Jít přímo na amury tak bych teda skusil buď sladké nebo ovosné boilie, nebo větší várku kuku a jiných semen uvařené, či spaření, klidně ochucené jakýmkoliv sladidlem,,,,, Montáž pevnou, podle toho co jsem s nimi zažil při souboji:o)))) Já měl olovo 120g na závěsce, 1m olověnky, návazec Snake-bite v nevyšší nosnosti a háček vel.6 a vše dobře dopadlo, ovšem nebyli to nějací velikáni
Nc@rpmaniak - Profil | St 29.7.2009 14:16:42 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Moja >> Volil bych ovocné boilie.... já teď při poslední výpravě s tátou chytil dva na CSLsměs s brusinkou+3esenciální oleje,,, Nastěhovali se na krmák hned jak jsem se ho pokusil na malám prostoru rozkrmit větším množstvím pelet a partiklu,,, jakmile jsme partikl vynechali, tak bylo po amurech,,,, jsou to velcí jedlíci a spořádají mraky krmení....
NBaluCZE - Profil | St 29.7.2009 14:11:34
na Plumlovské přehradě jsem je krmil z hráze česnekovýma kolečkama z tesca mohli se po tom umlátit během 5 minut z 5 kusů jich ta bylo aspoň 50
Nnumen - Profil | St 29.7.2009 12:15:41
Kdysi jsem zkoušel krmit kapry frolikem a kuku s pšenicí. Kaprů jsem chytl pár ,ale amurů moc. Bohužel v téhle vodě nejsou žádní obři nej 87cm.
Nmartin01 - Profil | Po 13.7.2009 23:27:37
já osobně používám obyčejný kus rákosu.
NMartimo - Profil | Po 13.7.2009 21:51:25
ja pouzivam feedrovy prut,0,18 vlasec mensi hacek a taky mensi kostku .navazec je prubezny pres obratlik a olovo dle delky nahozu.a funguje skvele nejlepe v noci viz foto
NI.M.O.T.H.E.P. - Profil | Po 13.7.2009 20:29:51
dneska se mi podaril prvni amur vetsi kategorie 84 cm na boilie brusinka v dipu liskovy orisek ,skorice ,hrebicek od mikbaits.. foto je slabsi amuri brali jak divi
NBest Carp - Profil | Po 13.7.2009 17:46:12
já si vezmu polarizačky a podívám se na hladinu jsou tam hejna anurů 8-10 ks tak to nehodím přímo do hejna někdy se vyplaší ale spíš nějakého chytnu
NMoja - Profil | Po 13.7.2009 17:41:31
Jo na ten rohlík by to šlo ... ovšem na revíru kde chytám jsou mraky a mraky plotic a ty nenechají v klidu žádnou nástrahu. To by jsem dostal na břehu asi infarkt :-)
NBest Carp - Profil | Po 13.7.2009 17:15:32
já je chytám když jsou na hladině na bublinu na plovačku na háčku mám rohlík nebo chleba lotos už jsem jich vytáhl cca 30 a nebo není špatná kukuřice s plovoucí pěnou nebo hrašek
NLauri - Profil | Po 13.7.2009 15:20:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Pro mě je nejlepší nástraha na amura rohlík na hladině. Mám 0,16mm vlasec a pouze malý háček,krerý prošiju za pomocí boilie jehly několikrát pečivem (to proto aby amur nemohl nasát jen část pečiva a potom s nedůvěrou odplout). Pečivo před náhozem na vteřinu namočím,aby trochu ztěžklo a potom nahodím cca15m (tam kam na ně jezdím to úplně stačí), když chci nahodit s pečivem o něco dál, tak tam dám na volný vlasec olověnou kapku a pečivo bez namáčení nahodím. Ale už se mi stalo že takto předložený rohlík opatrní amuři ignorovali a brali s důvěrou jen rohlík na volném vlasci. Důvod vidím v tom,že se rohlík na volném vlasci pohyboval přirozeně po hladině stejně tak jako ostatní ,,bordel" a rohlík na hladině ukotven olověnou kapkou ke dnu ležel pouze na jednom místě a ostatní bordel plaval okolo. Používám slabé vlasce,amuři v tom lest nevidí a to je důležité,ale musím říct,že když bych věděl,že se na daném revíru vyskytují amuři nad cca devadesát centimetrů,tak bych asi zvolil jinou taktiku lovu. Taktika kterou používám já funguje v pohodě na amury do sedmdesáti cm.
NMára-16 - Profil | Po 13.7.2009 14:37:46
luli >> Vezmu list 3krát ho přehnu zbytek odtrhnu.A hlavně nech pořádně koukat háček jinak ho nasekneš.(teda aspoň já ho neseknul)
NDr.Ploutvička - Profil | Po 13.7.2009 13:27:47
Záleží na lovném místě,ale nejvíce amurů jsem ulovil na velký kus rohlíku nechaný na hladině spolu s kulovým(čirým) plovátkem s návazcem dlouhým cca 70cm.Jakmile se přidá větrnější počasí a voda se zavlní nebo přijde déšť záběry jsou velice razantní.Podle mě je to nejůspěšnější sestava na amury.
Nluli - Profil | Po 13.7.2009 12:37:42
Mára-16 >> jak tam ten rakos davas? ja o tom uvazoval ale jeste nevyskousel
NMára-16 - Profil | Po 13.7.2009 12:29:43
Mě se nejvíce osvědčil rákos na hladinu
Nvláčkař 92 - Profil | Ne 12.7.2009 21:10:50
nej je kukuřice, mirabelky a nebo pečivo z hladiny, někdo doporučuje špenát, ten sem ale neskoušel
NRadek Fox - Profil | Ne 12.7.2009 19:41:40
Moja - Jak píše Hofi, kukuřice je na ně opravdu nejlepší, jako její nadlehčení používáme s oblibou plovoucí boilie s příchutí Scopex, které amurům moc chutná.
NAnýzový dědek - Profil | Ne 12.7.2009 19:41:12
Zkus chleba namoceny do špenátu na hladinu. Nebo spenatove testo a obalit do nej hacky, aby nebyly videt.