NSrneček - Profil | St 27.8.2008 17:39:11
teda některý příspěvky jsou opravdu k tématu..........................
NKnapík - Profil | St 27.8.2008 10:27:58
A poslední fotky od "zkušeného" lovce v sumcařině jsou taky fajn. Ulovil jich už stovky...
NLauri - Profil | St 27.8.2008 10:13:43
Rybí kosti jsou jemné a křehké,prostě přírodou vytvořené tak,aby jim kostra fungovala ve vodním (oproti vzduchu hustém) prostředí,na vzduchu už je to pro ryby a jejich kosti horší. Ale touha po ,,pěkné" fotce žene rybáře až za hranice rybích možností:(( viz náš NEJ lovec JV fotící se s cca 20ti sumci na holých kamenech v pěkném pařáku nebo fotka JV s dvěma sumci na ramenech přičemž se rychle vynoří z vody adt. Je to ještě sportovní rybařina? Nikdo nejsme dokonalí,ale asi by jsme se měli nad sebou trochu zamyslet.
NRicky - Profil | St 27.8.2008 8:20:16
A ještě jedna zkušenost: měl jsem kdysi sumce okolo 34 kg,zdolan po dlouhém boji .Pak jsem ho měl doma v bazénu 2*3 m , asi dva -tři dny, abych se pochlubil...několikrát jsem ho vytáhl a pak 1 x jsem ho zvedal a ukazoval ho šéfovi..přitom mi vyklouzl...za pár hodin bylo po něm.Proto si myslím,že ti "borci",kteří je vytahují na břeh,zvedají za přední ploutva, ruzně mačkají jejich vnitřnosti a kosti,by si měli uvědomit,že ten sumec s velkou pravděpodobností uhyne.Stejně jako po větším boji uhyne z naprostého vyčerpání.
Nmimi - Profil | Út 26.8.2008 22:31:03
Dallas:" reks to hezky,reks to vsecko"
NMajsher - Profil | Út 26.8.2008 15:01:26
připojuji se k předchozím příspevkům: prosím, snažte se vyvarovat zvedání velkých sumců nad sebe, vytáhování jich nad hlavu, házení přes rameno apod. kravin -zkrátka drcení jejich vnitřností a kostí-ted zase vysla jedna fotka v Kajmanovi-týpek si asi sumce spletl s činkou - vyvalené bricho té ryby mluví za vše... Toto "chlapáctví" je vážně zbytečný! (a péro to těm frajírkům taky neprodlouží :)
NLauri - Profil | Út 26.8.2008 14:39:41
souhlasím se stenym,ten sumec má minimálně zlámaná žebra a nedivil bych se kdyby měl rozšmelcované vnitřnosti. Hlavně že dostal svobodu!!!
NRicky - Profil | Út 26.8.2008 14:13:34
Pokud mužu se svou troškou...uvázal jse sumce jednou jedinkrát u sebe v bazénku..bez problémů tam vydržel dva týdny.Jakmile jsem ho odvázal, poté co přišel jeden chytráka dorážel proč prý ho týrám- druhý den bylo po něm.Nevím čím to bylo, ale je to tak.A u velkého sumce platí, že jestliže někomu - stačí jednomu člověku-při focení nebo manipulaci - vypadne a spadne na zem třeba z půlmetrové výšky, je to jeho smrt.
Nvydrýsek říční - Profil | Út 26.8.2008 13:54:58
steny no nevim jestli to bylo zrovna nejlip ten sumec jel v te nejrizikovejsi oblasti po brise taky
NDalas - Profil | Po 25.8.2008 17:25:55
Majsher- určitě, děje se tak ve většině případů, asi se nebudeš fotit z 10 stejnýma 130kama po sobě. Řešil jsem uvazování a když už se tahá do lodi, - i tak pokud je to možný, tak první drapnu za hubu a odháčkuju.
NMajsher - Profil | Po 25.8.2008 17:09:23
Dalas - nešlo by alespon nekteré exempláře odháčkovat ve vodě?
NDalas - Profil | Po 25.8.2008 17:01:33
ještě jsem zapoměl - při vylovování sumce z lodě- důležitý- určitě netahat rybu přes bort lodě břichem!!!, ale otočit tak, aby šla bokem. Měl jsem na lodi různých lidiček, každýmu pokud vyloženě neodmítne, nechávám dokončit dílo se vším všudy, každýmu je to jasný jak facka, ale každý druhý v návalu adrenalinu na toto zapomene a rval by nešťastnýho sumce přes břicho. Dá se mu tím způsobit vážná zranění, který nerozplave, kdyby jsme se pak při pouštění rozkrájeli. Toť vše, čus.
NBischop - Profil | So 23.8.2008 8:12:37
hroch2: vezírek vůbec nepoužívám, když už chci nějakou rybu zmasit tak ji zabíjím hned. A k tvé odpovědi, ještě jsem neviděl obojek nebo postroj pro jakoukoli rybu ne jen sumce pokud jde o to uvazování. Napsals pěknej blábol.
NDalas - Profil | Pá 22.8.2008 22:24:11
Ahojte. Ono je to těžký, chce to opravdu trochu zkušeností a cviku, je rozdíl fotit a fotit, hodně záleží jak tu rybu kdo a kde uchopí, jak moc ji mačká, určitě jen nesprávným držením se dá ryba defakto zabít. Nejhorší je, když se s nebohým sumcem chce fotit hned celá parta. Někdy může být uvázání opravdu vražda- když je hodně teplá voda, bývá to v létě ve Španělsku i v Itálii třeba i do 7 metrů je voda téměř bez kyslíku, nejde uchovat ani nástražní ryba, stresovaná a vyčerpaná to prostě neudýchá a uhyne, zrovna tak sumec, viděl jsem to dostkrát, stalo se mi to taky, člověk by si nafackoval (nebo bude žrát 5 dnů sumčí maso na stokrát stejný způsob, sežrali jsme povinně na Ebru ve 4 lidech 187ku fakt celou).Když je voda chladnější, je sumec dost odolný a rozchodí kdeco, mě osobně nedělá dobře když je pár hodin uvázaný, ho pak znovu zdolávat a unavovat na špagátě, jinak se mu většinou moc pozovat nechce. Zrovna tak má pravdu druhá strana, - zmordovanýho sumce strčit do proudu (stejně tak i do stojáku) se slovy -tak si plav- můžou být jeho poslední metry. K těm uloveným na vábku- většinou když už fotím, tak hned, pokud to není nějaká super ryba, tak nejezdit na břeh, je to šup rup, dvě, tři fotky a rychle do vody, ale né ho tam hodit a ahoj, ale podržet u hladiny za čelist, druhou rukou něžně pod bříškem, radši počkat, dokud nemá snahu sám odjet, pak je to redy. (může to trvat klidně 15 minut) Teď nedávno jsem vezl 217ku v lodi asi 5km , páč dotyčný zdolávač se se svou životní rybkou samozřejmě chtěl za každou cenu pochlubit zbytku výpravy, tak musel celou cestu kýblovat a polívat, až jsem musel vzadu vytáhnou špunt, páč jsme měli z lodi bazénový remorkér. Při pouštění ze břehu v teplé vodě je taky nejlepší ho nechat radši v malé vodě, jen tak tak po hřbet, nebo přidržovat u hladiny, - když jsou vlnky tak bývá u hladiny o moc víc kyslíku, než třeba v metrové hloubce, dobrý je dát si ho mezi nohy a postát s ním, dokud nemá snahu sám odplavat. Taky je dobrý fotit ve vodě, tahání po břehu kvůli vážení bývá masakr, já osobně jsem ani jednoho ze svých větších sumců nevážil, je mi totálně fuk, jestli má třeba 68, nebo 71kilo. Takže jsem vám vlastě neporadil nic, chce to cit pro danou chvíli, každopádně dnešní digitály nemají s focením v noci žádný problém, navíc má taková fotka svoji- tu správnou atmosféru, i samospouští to jde. Tak ať se vám daří a už se nehádejte. Jdu filetovat candáta- 90cm- visel mi na bojce, ani to necvrklo, nástr. rybka ke 30cm, v žábrách utržený obratlík a jakási cizí teňoučká šňůrka, když jsem za to zatáhl peanem kam že to vede, vyvalil se oblak krve...
NMuskiehunter - Profil | Pá 22.8.2008 13:59:28
boyscout : hel ptaj se lidí jako Dalas , Hrouzek, Bedna7 , Želva atd, to jsou Ti praví sumcaři, já jsem trochu jiné zaměření....jen jsem sem psal tu teorii kterou jsem nadrtil z filmů a knížek a viděl ted v ESP že tomu tak opravdu je, tot vše, jinak spíš vláčim :-)
Nboyscout - Profil | Pá 22.8.2008 13:21:20
Muskiehunter>tak co teda ta řeka (Ebro, Po, Labe...)a chycení několika sumců po sobě s lodě s vábničkou? Uvazujete nebo je hned pouštíte?
NMuskiehunter - Profil | Pá 22.8.2008 13:16:01
langošš : Na stojáku můžeš blejsknout a hned pustit! Přeju ti hodně úspěchů s těmi našimi fousáči :-)
Nlangošš - Profil | Pá 22.8.2008 13:12:47
Zdravim všechny co se připojili k mé otázce.Se sumcařinou teprve začínam a nikdy jsem osobně žádného sumce ještě nechytil.Chtěl jsem jen vědět jak se mám zachovat při ulovení ryby v noci.Z vašich názorů resp.hádek jsem usoudil, že tam kde chytám a to je většinou na stojáku, není potřeba sumce uvazovat, ale hlavně mít gut foťák! Toť můj názor. Nevim jak je to s tím proudem na Ebru a na PO,ale to pro mě teď není to podstatné.Děkuji všem za vaše názory.
Nšeptal - Profil | Pá 22.8.2008 11:49:03
Muskiehunter: Nechyt jsem žádnýho, co by stál za řeč. Ale pouštěl jsem už pěkný parmy, boleny, tlouště, okouny, sem tam kapra, lipana, nebo pstruha a "píkoka". A že ty taky bojují do posledního dechu. Normálně jsem je nechal odplavat a nemyslím si, že by se jim po pár hodinách na špagátu odplouvalo líp.
Nhroch2 - Profil | Pá 22.8.2008 11:40:01
Jozka: máš pravdu!!!takže má odpověď zní:
HNED PUSTIT NEBO ZMASIT!!!
NJozka - Profil | Pá 22.8.2008 11:37:44 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
na otazku odpovidam jednoznacne pustit!!!Myslim si,ze by tak meli odpovedet vsichni!!!Prectete si otazku!!!On se pta na UVAZOVANI SUMCU PRO DENNI FOCENI?????!!!!!!!Nepta se na to co delat z uplne vycerpanou rybou v silnem proudu.Tam je to snad pro kazdeho jasne,ze cim vic sily bude ryba mit tim vetsi ma sanci na preziti.Druha vec je,ze z vabnickou na lodi jsem to nikdy nevidel resit!!!To je taky zajimave.Neberte to jako provokaci,ale na otazku zda se vyfotit hned nebo az rano jednoznacne hned.Jozka
Nhroch2 - Profil | Pá 22.8.2008 11:36:54
Mrkos:srovnání nebylo asi zrovna ideální,ale narážel sem na přílišnou přecitlivělost některých příspěvků.A taky na to vyhrožovaání s kterým se tu setkávám scela běžně!
Pokud jsou k tomu rozumné důvody(což určitě není 100 fotek za světla) tak ať si,každý kdo ví jak na to,ty sumce přiváže a pustí až to bude potřeba.viz návod Maskiho
NMrKos - Profil | Pá 22.8.2008 11:32:43
Muskiehunter: vynechej emoce a zkus to logicky... vycházejme z toho že tedy opravdu potřebuje sumec odpočívat ( i když si nejsem jist zda to potřebuje u břehu a v přítomnosti rybářů ) tak co kdyby sumec byl volně položen na stejné místo jako ho položíš na laně a nechán ať " si odpočine " po dobu kterou k tomu sám uzná za vhodné že potřebuje a pak v klidu odplave?...
to si opravdu myslíš že sumec přivázán na laně z hákem v tlamě nebo špagátem provlečeným kdoví jak ví že má odpočívat a odpočívá? a nebo je to pro něj jen další stresující podnět?
NMuskiehunter - Profil | Pá 22.8.2008 11:30:51
Šeptal : Kolik si chytil velkých sumců? viděl jsi někdy dvojku bezprostředně po odchytu? Ten sumec je tak vyřízenej že neznám jinou rybu a že jich chytám která by byla takhle vysílená...asi ale určitě záleží na rybě, 2 z těch 10 větších byli docela ok, ale jak píšu jen 2 ryby
Nšeptal - Profil | Pá 22.8.2008 11:28:16
Muskiehunter: Že by všechny ryby puštěné bezprostředně po vylovení nepřežily? To by bylo pak lepší vázat na špagát každou ulovenou rybu. Nejen sumce, ale i štiku, okouna, lipana, kapra.... ty všechny taky bojují co jim síly stačí a soubojem se vyčerpají.
NMuskiehunter - Profil | Pá 22.8.2008 11:13:17
Hodim sem poslední příspěvek, přesto že si upřímně myslím že to nemá smysl protože kdo chce psa bít, hůl si najde vždy! Zkrátka a dobře sumcařina ani není rybolov a sumcaři jsou všichni nemyslící honiči svých EG! Chytat plavanou a bílou rybu, věnovat se kaprařině, či jiným dravcům je zřejmě něco víc..... Něco Vám řeknu pánové, já nejsem žádnej sumcař ale kdo má mozek v hlavě a četl zde ty příspěvky tak už si dávno udělal obrázek sám! NENÍ TO O FOTKÁCH ALE O TOM ŽE KDYŽ SE SUMEC VRÁTÍ VODĚ HNED A JEŠTĚ S NIM BUDU DĚLAT BESPROSTŘEDNĚ PO ODCHYCENÍ FOTKY TAK MU DÁM TAKOVEJ KOUŘ ŽE TO VAŠE OKAMŽITÝ VYPUŠTĚNÍ PROSTĚ NEROZDEJCHÁ!!! Ale o to Vám všem jde, vybít tuhle rybu! To jak jsem zde psal že porušim SLAVNEJ ŘÁD KDYKOLI A KDEKOLI SI TADY TAKY PÁR JEDINCŮ VYLOŽILO PO SVÉM ALE NE TAK JAK TO BYLO MYŠLENO! Že jsou v řádu kurew..ý mezery víme všichni a pokud to bude pro dobro ryby tak ho porušim! Viz zákaz sumce vrátit vodě! Neřeknu že někdo sejme hlavatku na Metuji, vysadili je tam ale ta ryba by tam být asi neměla vzhledem k tomu že tam likviduje pstruhy ale sumec??? Shrnme to tedy : Sumce uvazuju ne proto abych měl ráno hezký fotky ale aby si odpočinul! Fotky jsou už jen takovej bonus a nevidim na nich nic špatného!!! Ale možná když sepíšete petici a pošlete jí MM tak zruší můj lov Tam je to jak tu již někdo zmínil samá fotka a to je přeci tak odporné…..
NMartin M. - Profil | Pá 22.8.2008 11:02:32
Opravdu by mne zajimaly ty zahranicni zkusenosti - nevite nekdo, jestli v jinych zemich je uvazovani ryb povolene? Nemyslim Rumunsko apod.
Dalas, Muskihunter> nakolik je tahle osveta znama mezi samotnymi sumcari? Dokazete odhadnout, kolik sumcaru (z tech co nekdy uvazali sumce) o tomto vi a neuvazuji sumce jen kvuli foceni?
NMajsher - Profil | Pá 22.8.2008 10:51:40
boyscout - to bych chtel vedet, co ti na to páni fotografové - teda chtel jsem říct sumcaři - odpoví... :-)
Nboyscout - Profil | Pá 22.8.2008 10:03:35
Dalas>pokud i ty potvrzuješ že čerstvě zdolaný sumec nerozdejchá okamžité puštění a uvazování pomůže tomu aby se vzpamatoval, tak to beru a nic proti tomu nemám. Sám bych to ale u nás v ČR nedělal, nechci přijít o papíry. Jen mě v tom případě trochu zaráží, jak přežijou ti sumci co chytnete během lovu s vábničkou s člunu? Když to tak někdy čtu že jich lapnete třeba několik po sobě, to je pak máte pod lodí všechny uvázané? Nebo tam nevadí že ho pustíte a on se bezvládně odkutálí s proudem po dně pryč? Nerejpu, jen by mě to zajímalo. Protože vyflusnutý po zdolávání musí přece být i ten vyvábený sumec.
NMrKos - Profil | Pá 22.8.2008 9:57:47
hroch2: to srovnání je kapánek mimo mísu, prase je v chlívku aby nezdrhlo a aby správně kynulo protože bude sežráno... jaká je tady podobnost s rybou kromě toho že se nemá jak bránit ?
takže chovatel prasat je trošku něco jiného než rybář který ze sebe dělá hrdinu CaR a váže sumce na lano kvůli egofotce
Nšeptal - Profil | Pá 22.8.2008 9:51:07
Uvazovat ryby kvůli denímu focení je příznáním lemplovství dotyčného, že neumí udělat fotku s bleskem.
Jsem jednoznačně jak proti uvazování, tak sakování. Do vezírku dávám pouze rybu, kterou si chci ponechat.
Kurnik, už ani nevím, kde ten vezírek mám. :o)
Nhroch2 - Profil | Pá 22.8.2008 9:38:22
Bischop-A vezírek je teda košér?Už sen to jednou psal.pokud někdo umí uvazovat (šetrně) sumce tak proč ne.Viz maskihunter.
A jesi tě to tak pobuřuje tak bys mněl zlámat pruty o každýho chovatele krav ,prasat,kuřat atd. protože oni ty CHUDÁČKY mají taky zavřený a přivázaný.Ryba je zvíře jako každý jiný!!
tím nechcu říct že není potřeba nějaká úcta k rybě!!
NBischop - Profil | Čt 21.8.2008 20:28:10
Už jenom nápad uvazovat rybu mi přijde zhovadilej. Potkat takovýho takyrybáře u vody asi bych se neudržel a rozlámal mu pruty vo záda. Jsme snad proboha lidi, takhle se zachází se živym tvorem? Nejsem žádnej cíťa , ale co je moc je moc.
NKnapík - Profil | Čt 21.8.2008 12:13:56
nebo je taky fajn a rybám moc prospívá(zvláště těm těžkým), když si je lovec nahodí na rameno a ryba si sama pomačká vnitřosti vlastní vahou, která na ni ve vodě nikdy nepůsobila. Supr, doporučuji odzkoušet na sobě prostřednitvím 30kg závaží pouštěného z výšky na povolené břicho...
NMajsher - Profil | Čt 21.8.2008 12:10:57
stačí se podívat na fotky těch rádoby sumcařů - jak mají potřebu toho sumce vytáhnout za prsní ploutve co nejvýš nad sebe... aby snad ukázali, jací jsou sami chlapáci..?.. to tem rybám taky asi delá moc dobře..!..
NMrKos - Profil | Čt 21.8.2008 12:04:21
pánové sumcaři: je to hnus, některé formulace jako např ta uvedená se " slavným ŘÁDEM " a nebo tato " Provaz jej udrží na místě a sumec se nějak nepřetahuje..Odpočne si, vyfotí a šup s ním z5... "
vyjadřují přístup prasat ( tady nelze hovořit o rybářích ) k rybám a rybařině jako takové
už díky podobným lidem v tomto státě nemůže být o výrazných změnách řeč
NMajsher - Profil | Čt 21.8.2008 12:03:52
to jsem teda v zivote neslysel, ze by u nás sumci bez uvazování hynuli...
Nhraji - Profil | Čt 21.8.2008 12:00:45
Srneček: nerozumím řeči tvého kmene, zkus to srozumitelně a bez chyb
NMajsher - Profil | Čt 21.8.2008 12:00:03 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
páni sumcari, vratte se laskvě k otázce! - pravdepodobně se otázka týkala nasich vod a focení, takže přestante si tu honit triko se Spanelskem a zamyslete se na sumcem treba z Radbuzy (kde pisatel chytá).
Nhraji - Profil | Čt 21.8.2008 11:59:59
Tohle je nadutost nejvyššího řádu. Cituji: "Pokud to já osobně uznám za vhodné tak ten slavnej ŘÁD porušim a to kdykoli a kdekoli"
NMuskiehunter - Profil | Čt 21.8.2008 11:55:33
Hraji : Řekni mi co je nadutého chovat se k rybám dobře a šetrně!?!? A kecy? Pokud se neumíš vyjadřovat slušně tak vlastně ani nemá smysl na Tebe reagovat ty chudáku......
Srneček : Díky :-)))) Bylo to super....
NSrneček - Profil | Čt 21.8.2008 11:53:40
hraji -zákon??? řekni,kdo vlastně píše RŘ.. nějakej vosas ???...nechci se dohadovat,ale každý vodvětví má svojí pravdu...všude se nejdou zákonodárci
NSrneček - Profil | Čt 21.8.2008 11:49:46
Muskiehunter -měli jste krásný ryby..gratulace....
Nhraji - Profil | Čt 21.8.2008 11:48:54
Bože sumcaři už jsou taky víc než zákon.
Zkuste si ty vaše naduté kecy po sobě přečíst.
NSrneček - Profil | Čt 21.8.2008 11:48:43
martin37 -a co je na neúctě se s rybou vyfotit ať s maličkou nebo s velkou....to už je asi teda lepší dát jí okamžitě klackem po makovici ať se netrápí...no a potom do udírny nebo s česnekem...já osobně mam rád fotky a vlastně napiš tady MM ať zruší v diskusi Můj lov.Tam je to samá fotka a v tom případě jsou ti rybáří podle tebe """ hovada """ obrazně řečeno....
NMuskiehunter - Profil | Čt 21.8.2008 11:46:17
Martin 37 : takže tím vlastně prezentuješ ž žádnou k úctu k rybe nemáš!! Pomineme-li focení z kterého je Ti na blití tak Ty sumce klidně zabiješ tím že ho hned pustíš úplně bezvládného do proudu??? Máš o úctě prazvláštní představu! Pokud to já osobně uznám za vhodné tak ten slavnej ŘÁD porušim a to kdykoli a kdekoli jako ted když jsem byl v Esp! Kdybych tam totiž dodržel řád, tak jsem musel zabít 17 nádhernejch sumců, z toho 8 fakt velkejch......
Nsteny - Profil | Čt 21.8.2008 11:29:41
martin37: ty asi s řádem črs i spíš, kdo řek že to co je tam napsaný je správný?
Nmartin37 - Profil | Čt 21.8.2008 11:26:33
Můj názor je následující:beru rybu jako svého soupeře,a pokud se mi podaří jí ulovit-v rámci pravidel,která mi umožnuje řád ČRS-TAK SE K NÍ TAKÉ JAKO K SOUPEŘI CHOVÁM tzn.vyháčkuji jí,vyfotím ve vodě a pustím.Z jakéholiv pózování s rybou je mi na blití...mnohdy je o dost starší než já a zaslouží si naší úctu,že se ji vůbec podařilo přežít a dorůst.Když pominu to,že u nás není vyvazování povoleno,nebylo by marné jeho propagátory ,,šetrně,,ústy a nosem ,,vyvázat-samozřejmě na gumu či lano s bužírkou-a vyzkoušet,jak se ryba cítí.Martin Rudiš
NSrneček - Profil | Čt 21.8.2008 11:16:45
teda to sou kydy....hoďte utahanýho sumce po boji do proudný vody..poválí se tam jak prase vorve atd...Provaz jej udrží na místě a sumec se nějak nepřetahuje..Odpočne si,vyfotí a šup s ním z5...
Pompajz to napsal jasně.......
NMajsher - Profil | Čt 21.8.2008 10:22:36
jelikož zadavatel otázky neuvedl jinak, pochopil jsem, že se tato týká českých poměrů. Je i zde nutno např. sumce 1.50 m uvazovat? (odhlídnu-li uplně od toho focení !)
NMuskiehunter - Profil | Čt 21.8.2008 9:41:02
To bohužel nemám :-/ Ale je to jednoduché (guma jako gumicuk co vozíme v autě ale 5 metrů dlouhá) pak karabina......metr průhledné bužírky (to už je takový tunning ale být nemusí) a zase karabina! Krásně je to prezentováno Hrouzkem na DVD Jak ulovit 100 kg sumce....sumec tak má provlečenou hubou pouze tu hladkou část a když se snaží odjet tak ho guma stáhne hladce zpět aniž by ho poškodila či odřela...
Nhroch2 - Profil | Čt 21.8.2008 9:25:21
Maski: nemas to nekde vyfocené at všichni víme jak na to???
NMuskiehunter - Profil | Čt 21.8.2008 9:10:56
Siluri : A když máš jen gumu (ne provaz nastavený 2 metry gumy ale celou 4-5 metrů gumu) tak nemá papulu odřenou vůbec...
Nsiluri - Profil | Čt 21.8.2008 7:11:49
Zazvoni rolnicka, my si vytiahneme nejakeho ,,seriozneho,, sumceka hodneho fotky a co spravime? Vytiahneme fotak vybliskame celu stroboskopicku show a so sumcom? - sak fotky uz mame, takze ho vitazoslavne pustime do vody a vidime,jak jeho majestatny chvost mizne pod hladinou rieky.. Idylka, lenze to jak sa v prude ten sumec jak sa tu uz velakrat pisalo nestihne vzchopit a ten ho ho len unasa boh-vie kam uz nevidime, ale co sak mame paradne nocne fotky a sumec je v perfekttnej kondicii bez TRAPENIA NA LANE vo vode.. Takto nejak? :-) Ani bohovi, neblaznite - radsej do rana budem mat sumca na lane a trochu mu odrem papulu (co sa mu za chvilu zahoji) jak ho necham ,,ustateho,, skapat.
A ohladom toho agregatu.. Nevahal by som tam niektorych ludi posotit trosicka
Nkakr - Profil | St 20.8.2008 18:50:22
MŽP i Mze vyslovilo s testováním předběžný souhlas. Oba orgány si jsou vědomy zodpovědnosti a slíbily, že nebudou při schvalování činit žádné obstrukce.
NMUDr. Hnátek Herbert - Profil | St 20.8.2008 18:44:39
kakr: sběrači jsou samozřejmostí, nelze nechat těla sumců a případně dalších ryb ve vodě ... zda-li bude možné odchycené sumce poskytnout pro účely testování s uvazováním nevím. Zkuste se domluvit na MŽP.
Muskiehunter: pacient být nemůžeš, už jsi po zenitu ... já jsem specializován pouze na dorost
NMuskiehunter - Profil | St 20.8.2008 18:39:36
Kakr : Sice máme odlišné názory ale musím uznat že jsi vtipnej!!!! Takhle jsem se už dlouho nepobavil :-))))))))))) myslím to upřímně, žádná faleš :-)))
Hnátek : Provokace, na to Tě asi užije vid? Možná si měl být spíš JUDR, přemýšlej o tom....
Když si čtu co jsi zde všude i v jiných diskuzích napsal tak bych nechtěl být pacient, bál bych se že by jsi mě chtěl oddělat agregátem :-) nosím totiž občas taky fousy......
Majsher : Skvělej nápad chlape :-)
Nkakr - Profil | St 20.8.2008 18:29:35
Bohužel, agregát sumce jen omráčí. Kolega H.H. s ohledem na útlocitnost některých členů zřejmě nechtěl napsat, že po omráčení lovnou četou musí nastoupit četa sanační. Nebudu rozepisovat jaký zodpovědný úkol ji čeká, to si jistě každý domyslí.
Vznikne ale modelová situace, kdy se vzorek omráčených sumců uváže a zde vznikne prostor pro testování vázacích lan, zda používat povlakovaná,či nylonová.I na gumy se dostane, velmi záleží na profilu, zda zvolit kruhový, či oválný. Jde o to, aby naši sumcobijci vyrážející lovit do zahraničí měli výbavu na úrovni a nedělali ČR ostudu.
NMUDr. Hnátek Herbert - Profil | St 20.8.2008 18:17:19
TGH: ano, sumec je přemnožený. Na MŽP už je naštěstí studie, jak s ním pryč.
Pompo-styfler, Muskiehunter: bohužel pánové, když se kácí les, lítají třísky. Agregátová terminace je jedinou možnou rozumnou variantou jak se přemnoženého sumce zbavit. Už s tím nic nelze udělat.
NMajsher - Profil | St 20.8.2008 18:10:30
Muskiehunter - ...jo, proč ne :-) až příště chytím za úsvitu rybu, tak ji taky uvážu, bo se mi zdá, že je večer na focení lepší světlo... :-)))
NMuskiehunter - Profil | St 20.8.2008 18:05:35
Myslím že se tu nikdo nevyvyšuje, než jsem sem napsal první příspěvek všiml jsem si spíš urážek a pohrdání nad chytáním sumců! Ne každý je hovado a jsou i tací, kteří at loví cokoli tak se k tomu chovají hezky a s úctou! Co se týče focení tak ryba zažívá stres od záseku po vypuštění a držením v saku či na laně trpí ale tak už je to od pravěku s tím rozdílem že tenkrát se vše zabíjelo a dnes existují vychytávky jako peány, kleště podložky atd....včetně metody sportovního rybolovu C&R a chytit trofejní nebo jen větší rybu bez fotky? Ryby nežeru ale fotku si na památku udělám rád a vždy....proč ne? :-)
NMajsher - Profil | St 20.8.2008 17:52:04
Vratme se ale k otázce a zanechme potřeb vyvyšovat se nad druhé - vázat ryby jen kvůli focení...?...
Jinak, uvazovat trofejní sumce za speciální gumu kvůli odpočinku je taky názor - bylo by zajímavé vyjádření některých specialistů, popř i biologů.
NMuskiehunter - Profil | St 20.8.2008 17:41:19
Mudr HH : Jdi se terminovat sám a někam jinam a nelez do diskuze se sumci když tomu nerozumíš, agregát je jak píše Pompo smrt pro další jiné organismy! Takovej vejšplecht už jsem nečetl dlouho!!! A riadnu galibu tropí hlavně masaři, sumec je to nejmenší zlo!!! U nás je těch velikých málo, ve špánu či itálii to možná lehčí zlo je :-) ale u nás ani náhodou!!! jsou i jiní dravci a že jich je co masakrují vše co se jim vejde do huby!
Majsher! Po 30 minutách je sumec schopen tak odjet a ne se udržet ve vírech a proudech hluboké řeky! Možná tak pokud se budeme bavit o menší rybě rychle vybagrované na tvrdej klacek ale ne pokud se zde budeme bavit o 70 kg rybě přes dva metry která udělá maximum proto aby jsi cítil bolavá záda celej den a která dá do souboje max sil a dá Ti zahulit, to mi věř!!! Jak píšu, 5 hodin a teprve potom se ta ryba sama pokusí odjet...
NDalas - Profil | St 20.8.2008 17:23:53
a Pompo to řekl taky za mě. Dejte se radši na známky, ať něco nepíchnete háčkem.
NTGH - Profil | St 20.8.2008 17:21:05
MUDr. Hnátek Herbert - Máš pravdu, sumec vie vo vode narobiť riadnu galibu. Ale naozaj je u vás premnožený?? Veď vraj nemáte dosť dravcov a sumec aj dravec je, si myslím.
NPompo-styfler - Profil | St 20.8.2008 17:14:10
Mudr. Hnátek : prosímtě a viděl jsi ty vůbec někdy agregát v akci ? Já s ním nějakej čas odchytával a je jasný, že sumce pochytáš , ale zabiješ při tom, raky ,škeble atd . což je u nás živočich chráněný !!! Agregát je jedno z nejhorších svinstev co je a nevim co je na něm etického , když ryba umíra v křečích a omráčená !
A pro zbytek , vy jste jenom teoretici , kteří si někde našli fotku ,když sumec na provaze chcípnul , většina z vás v životě sumce na gumě neměla , tak si odpusťte trapných komentářů typu, je to nešetrné , když vůbec nevíte ,která bije !!!
Červené karty: XAXAP