Bez reklamace

Zdravím
Chtěl bych se zeptat jak jste na tom s reklamacemi rybářského náčiní. Stalo se mi, že jsem si před měsícem koupil fungl nový naviják od OKUMY, na kterém mi po čtyřech vycházkách k vodě odešla bojovka. Klasicky jsem ho odnesl zpět na prodejnu k vyřízení reklamace. Za týden byla reklamace hotová, s tím, že jsem přišel o záruku a opravu jsem simusel zaplatit. Důvod: prý jsem naviják otevřel a při jeho zavření strhl závity na šroubkách. Upozorňuji, NIKDY jsem ten naviják neotvíral. Co vy na to?
Autor diskuse: Alcapone - , 22.5.2004 všeobecné - náčiní, doplňky

Dumy - Profil | Út 25.5.2004 12:08:23

Urob co napisal mirmen a zarucene zmen predajnu(mozno aj znacku), i ked zavadu priamo asi riesil vyrobca, nie je o com

hraji - Profil | Po 24.5.2004 11:22:45

Takový přístup je hanebný, bohužel nepíšeš, zda jsi sám dodržel všechny náležitosti, které ukládá zákon pro reklamace. Ale i tak je třeba písemně odmítnout (doporučeně) jejich vyřešení reklamace a dožadovat se bezplatného opravení, ale spíše bych trval na vrácení peněz z důvodu ztráty důvěry. Na ČOI bych se rozhodně obrátil se stížností na vyřízení reklamace, zase doporučeně.

Radek | Ne 23.5.2004 18:40:45

Jako mirmen a pafka bych do toho vtáhnul ČOI. Mimomochodem nekupoval jsi to v Pardubicích? Tam to jeden prodejce takto praktikuje. A nedělá to jenom u Okumy, ale i u Daiwy, tak si myslím, že to nebude v dovozci, ale v jednotlivých prodejcích. Teda pokud to není domluva prodejce s dovozcem

pafka | Ne 23.5.2004 14:37:12

Tak jak napsal mirmen. Jednou jsem takhle reklamoval discman. Nejdříve se kroutili, ale pohrůžke ČOI docela zafungovala. Podle mě je i nesmysl, že jsi přišel o reklamaci pokud bys i naviják otevřel. Jak bys ho asi jinak mazal? To během 2 let, co je záruka bys mu nedal vazelínu?

mirmen - Profil | So 22.5.2004 9:18:14

Alcapone: obrať se na Českou obchodní inspekci s žádostí o informace, jak postupovat,postačí na regionální pracoviště a telefonicky či mailem. Poté se obrať na prodejnu s tím, že jejich postup necháš prověřit zmíněnou inspekcí. Možná zareagují tak, jak by měli, tj. oprava bez poplatků a ztráty nároků na záruční servis.

Držma,kuzma - Profil | So 22.5.2004 9:01:12

A tu reklamaci ti vyřizovali přimo na firmě ve Znojmě?

Jura | So 22.5.2004 8:42:17

Nevím, jestli jsem to dobře pochopil, ale reklamoval jsi vadu na BB, tak co s tím mají co dělat stržené šroubky krytu. Pokud jde o tyto šroubky, alespoň jeden by měl být zákápnut nějakou specifickou hmotou s otiskem výrobce. Pokud není a výrobce to nepraktikuje, nemůže věrohodným způsobem doložit, že naviják byl otevřen. Při koupi dražšího cajku je možná na místě si nechat od prodejce napsat do záručního listu, že výrobek není zajištěn proti neoprávněnému otevření v záruční době. Petrův zdar.