Křížové navíjení a prodloužení hodů

Máte někdo praktické zkušenosti s tím zda u navijáku s křížovým navíjením se dosahuje delších hodů? Výrobci tvrdí až o 30%. Má to i jiné výhody či nevýhody? Např cuckání vlasce ap.
Autor diskuse: Standas - , 9.10.2003 dravci - náčiní, doplňky

Zdeněk | Pá 10.10.2003 22:39:33

Igor: v zásadě máš pravdu, ovšem ta rychlost dvojnásobná není.

Igor - Profil | Pá 10.10.2003 11:03:04

Standas: Myslím, že princip křížového navíjení např. u Shimana je ten, že při pohybu cívky nahoru je rychlost 2x vyšší než při pohybu dolů (nebo obráceně?) při stejných otáčkách rotoru a tím se vlasec ukládá rozdílně.

Radek | Pá 10.10.2003 10:37:29

brach>OPRAVA!!!(myslím)

Radek | Pá 10.10.2003 10:36:28

brach,Standas> Pokud vím, tak firma TOKOZ již byla úspěšně rozkradena. Tapy jsem úspěšně prodal jednomu chlápkovi co se zabývá opravami starých navijáků. Docela rád bych ho ještě potkal, protože mám několik navijáků MK 100 a 110.
brach> myslím, že ten rozíl je ve zdvihu. Aero ukládání není provedeno tak hustě jako u běžného navíjení(myslí) a navíc má Aero vyšší cívku

Standas | Pá 10.10.2003 8:19:47

Přiznám se že princip toho soudobého křížového navíjení taky nechápu.Rád se nechám poučit. Co se týká TAPu : on se snad ještě dělá?!

brach - Profil | Pá 10.10.2003 7:22:29

Standas, jestliže Honzas řekl, že je lepší naviják s dobrou přední brzdou a křížovým navíjením, tak mu věř, protože Honzas nikdy nemluví do větru.

Honzas - Profil | Pá 10.10.2003 7:04:55

Bojovku nepotřebuješ. Lepší je dobrý naviják s dobrou přední brzdou a křížovým navíjením.

brach - Profil | Pá 10.10.2003 7:00:34

Radku , tomu se dalo lehce zabránit. Historie to není - tapy jsou velmi často vidět (i když u starší generace).
Standas - moc rád bych měl oba navijáky v ruce, abych mohl porovnávat. Já osobně nedám dopustit na bojovku. Co to je křížové navíjení na dnešních navijácích, jsem zatím nějak nepochopil (ale ani po tom nepátral).

Radek | Čt 9.10.2003 19:40:03

Petr> souhlas. Jenže mě na něm sralo to věčný tahání vlasce namotaného pod cívkou. Je to však již historie.

Petr | Čt 9.10.2003 16:01:23

Jasně, že SHIMANO jsou dobrý navijáky, (taky je mám), ale jeste jsem v dnešní době neviděl naviják s tak precizním křížovým navíjením jako jsou TAPy. Jak to dnešní výrobci myslej s křížovým navíjením když na žádnym nejsou vidět křížky jako na TAPu. Mám doma jak 1.typ TAPu tak i jeho nastávajíci model a udivuje mě jak to navíjení je krásně jednodušu vyřešeno. Zlatý český ručičky!

K&R - Profil | Čt 9.10.2003 15:42:45

šel bych do super éra

Standas | Čt 9.10.2003 15:36:21

Je dobře, že když se člověk na něco zeptá, doví se i spoustu jiných zajímavých věcí. Zkusím si ještě nechat poradit. Když byste se měli rozhodnout zda naviják s bjovkou bez křížového navíjení, nebo s křížovým navíjením ale bez bojovky. Co zvolíte? Mít obojí je investicí větší než kam chci jít. Znalci možná tuší že se rozhoduji mezi shimano shara GTE a Shimano super aero R. Díky za odpovědi.

K&R - Profil | Čt 9.10.2003 13:26:12

Moolis: to radši půjdu na ryby a chytnu hovno

G. Moolis - Profil | Čt 9.10.2003 13:15:23

KandR: doporučuji ti přečíst si poslední National Geographic. Je tam znovu publikován článek amerického reportéra o benešovském Československu roku 1938. Něco ve smyslu - Čechoslováci - yankeeové Evropy. To by jeden zvracel.

brach - Profil | Čt 9.10.2003 13:04:09

Tak, tak...

K&R - Profil | Čt 9.10.2003 12:54:32

brach: jo, za první republiky jsme ještě stíhali evropskou špičku a pak jsme z toho 50 let zkoušeli žít - to nemohlo fungovat.

brach - Profil | Čt 9.10.2003 10:13:52

Zírám .. a,a, a nezbývá, než souhlasit (i když patřím mezi ty, kteří s jistou nostalgií vzpomínají na 1. republiku).:))
Byl bych však samozřejmě nerad, aby bolševický zmar vydržel to, co Tap.:)

K&R - Profil | Čt 9.10.2003 9:26:44

Alan: přesně, TAP byl symbolem bolševického zmaru. Druchema Wonderod a MK 100 byly pak symbolem perestrojky (asi jsme vyměnili tehdy licenci od Ryobi za několik lokomotiv z ČKD). Pruty a navijáky Shakespeare a třpytky jako Mepps, Celta, Veltic (o Rapalách nemluvě) pak byly symbolem kapitalistického pozlátka, které bylo součástí podpultového směnného systému.

Alan | Čt 9.10.2003 9:14:24

brachu, TAP přece nezaspal dobu, naopak ji naprosto věrně kopíroval.

K&R - Profil | Čt 9.10.2003 9:06:45

daleko důležitější jsou jiné faktory - průměr vlasce, průměr oček, průměr cívky, tvarová paměť a stáří vlasce, hladkost okraje cívky atd. atd.
To vše má vliv na délku hodu, nemyslím, že zrovna křížové navíjení by mohlo prodloužit hody o 30%, to je kravina.

Goba | Čt 9.10.2003 8:15:46

dobrej naviják udělá určitě 15 možná 20%

brach - Profil | Čt 9.10.2003 7:50:39

Promítni si křížové navíjení a normální navíjení. Je logické, že silon se lépe odvíjí po křížovém navíjení - nehrozí totiž "zaseknutí" silonu.
Kdyby TAP nezaspal dobu, zvýšil cívku a tím zvětšil délku namotaného silonu, zlepšil design, vylepšil převod, byl by to naviják na který bych nedal dopustit - i když, tyhle změny by úplně změnily naviják.

Honzas - Profil | Čt 9.10.2003 7:11:13

Co tvrdí výrobci je reklamní tah. Křížové navíjení je fajn a hody o něco prodlouží, ale o 30% rozhodně ne. Záleží na nářadí, průměru a vlastnostech použitého vlasce a ze svých zkušeností bych odhadl tak 5 %. Nevýhody u křížového navíjení žádné nevidím.