- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Děličky Century FMJ & Shimano Tribal Extreme
Chtěl bych si pořídit sadu prutů vyloženě na daleké hody. Cca 100g olovo, 20mm koule, + 4-5 koulí na PVA a nebát se do toho pořádně opřít i za cenu, že ty pruty budou do jisté míry na zdolávání tvrdší. Proto by mně zajímalo ze zkušeností vlastníků Century FMJ ( www.century.gb.com/carp-fmj.html ), jak se při zdolávání kapra např. 45-50 cm pruty chovají. Shimano Tribal Extreme ( www.angelgeraete-wilkerling.de product_info.php?pName=shimano-tribal-extreme -p-10916&cName=ruten-karpfenruten-c-32_41 ) je novinka pro rok 2008 a vypadají také zajímavě.
Autor diskuse: Pivař - Profil , 28.11.2007 kaprařina - náčiní, doplňky
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
1x v oblíbených a 0x v ignorovaných.
Pivař - Profil | Čt 29.11.2007 19:42:58
Pánové, jak to tak sleduji, nerad bych, aby kvůli téhle diskuzi vznikly nějaké osobní spory. Vpodstatě se snažím o to, dát dohromady nějaké názory a praktické zkušenosti a udělat si o těch prutech vlastní obrázek. Když jsem dělal aktivně muziku, bylo to jednoduché. Člověk zajel na veletrh do Prahy a měl možnost si na všechny nástroje a aparaturu od všech výrobců zahrát. S prutama je to nereálné. Abych řekl pravdu, dnes jsem ty pruty od Century telefonicky řešil i s p. Flídrem, který je prodává a všechny je měl v ruce a výsledek byl takový, že pravdu má jak J.P., tak Klikař.
Pokusím se to ve zkratce zhrnout a odpusťte za špatné info, jestli jsem si něco špatně zapamatoval:
FMJ - házecí poměrně tvrdý prut, ale jen v rukách toho pravého.(Fyzické proporce, extra švih...). A to já pravděpodobně sebekriticky nejsem. Takže by mi to asi podle mé představy nelítalo.
SP - špatné lakování. Odpadá z hitparády.
NCS - výborný házecí prut, zřejmně by vyhovoval, ale má slabší stěny.
FG - to je novinka. Házecí, poměrně levný (250Eur) prut, moc pěkný design,
ale stejně jako Shimano Extreme neodzkoušený. Musím ho ještě proštudovat.
NG v 3,5lb - tak to je podle p. Flídra ( a myslím, že i J.P.) pro mně vítěz hitparády. Silné stěny, nezničitelný a především odzkoušený.
Jenže taď to dilema: Můj přítel, jehož názory na pruty jsou mi dost blízké, ty Century NG vyměnil za Shimana Tribal XTR-A a libuje si, že dobře udělal. Asi skutečně každému padne do ruky trochu něco jiného.
Trochu mně mrzí, že na ty Shimána Tribal Extréme (dole na foto) nebyla v podstatě žádná reakce. Těm mým požadavkům by měly vyhovovat. Co o nich vím, že jsou 3lb, doporučená zátěž od 85 - 125g, koncové očko 16 mm, exkluzivní zpracování. Je to novinka pro rok 2008 a výrobce uvádí, že je s vlastnostmi těch prutů, co se týče ohozů, ale i zdolávání, zase o kus dál oproti předchozím modelům. Abych řekl pravdu, vždycky mně to né rozumem, ale srdcem přivede zase k tomuto prutu.
Pokusím se to ve zkratce zhrnout a odpusťte za špatné info, jestli jsem si něco špatně zapamatoval:
FMJ - házecí poměrně tvrdý prut, ale jen v rukách toho pravého.(Fyzické proporce, extra švih...). A to já pravděpodobně sebekriticky nejsem. Takže by mi to asi podle mé představy nelítalo.
SP - špatné lakování. Odpadá z hitparády.
NCS - výborný házecí prut, zřejmně by vyhovoval, ale má slabší stěny.
FG - to je novinka. Házecí, poměrně levný (250Eur) prut, moc pěkný design,
ale stejně jako Shimano Extreme neodzkoušený. Musím ho ještě proštudovat.
NG v 3,5lb - tak to je podle p. Flídra ( a myslím, že i J.P.) pro mně vítěz hitparády. Silné stěny, nezničitelný a především odzkoušený.
Jenže taď to dilema: Můj přítel, jehož názory na pruty jsou mi dost blízké, ty Century NG vyměnil za Shimana Tribal XTR-A a libuje si, že dobře udělal. Asi skutečně každému padne do ruky trochu něco jiného.
Trochu mně mrzí, že na ty Shimána Tribal Extréme (dole na foto) nebyla v podstatě žádná reakce. Těm mým požadavkům by měly vyhovovat. Co o nich vím, že jsou 3lb, doporučená zátěž od 85 - 125g, koncové očko 16 mm, exkluzivní zpracování. Je to novinka pro rok 2008 a výrobce uvádí, že je s vlastnostmi těch prutů, co se týče ohozů, ale i zdolávání, zase o kus dál oproti předchozím modelům. Abych řekl pravdu, vždycky mně to né rozumem, ale srdcem přivede zase k tomuto prutu.
Klikař - Profil | Čt 29.11.2007 18:40:26
Jiříku ja nikoho nehájím to seš někde jinde ale píšu a bavim se o prutech které vlastním!!! Proti tvému názoru nic nemám a to že zastávám jiný názor nemá nic společného s nikym (myslím že toto bys vědět mohl .-) )jinaak jak jsem psal níže záleží na vkusu a na tom jak co komu padne.Vidíš NG čka jsem měl a nevyhovovaly mi SP jsem nikdy nemněl tak těžko posoudím.
J.P. - Profil | Čt 29.11.2007 16:21:12
Klikař-ty pruty nemusím vlastnit, stačí když jsem je s P.Bydžovským zkoušeli, byli u toho i lidé od V.Vápeníka, věř, že to bohatě jedno odpoledne stačilo, něco jsme se s Petrem na závodech naházeli a dost prutů nám prošlo rukama, a FMJ přesto že je speciál na házení, tak žádná sláva(a to jsem zastáncem tohoto výrobce), po pravdě bych je nechtěl ani zadarmo!!!SP jsem měl hned první pár co před lety Vlasta z Anglie dovezl, to už je taky pár let, a NG mám již dva roky, takže vím o čem mluvím.Nemůžeš počítat že budu chválit něco o čem jsem přesvědčen že neni dobré(a to jak jsi si všiml nejsem v žádném týmu u Vlasty Vápeníka, ale přesto má v katalogu u Century mé fotky s rybama), žádný výrobce nemá patent jen na povedené výrobky, občas se mu taky něco nepovede, dle mého názoru jsou to právě FMJ.Jít o FBS nebo jiný typ, tak to jiná, to je budu taky chválit!!Je dobře že ho hájíš, ještě čekám že se ozve Vojta:))
Klikař - Profil | Čt 29.11.2007 13:41:48
No pánové na to že Century FMJ nikdo nevlastníte to jsou světoborné názory a to že ten prut někdo v držel v ruce a už ví co a jak je fakt machr
J.P. Jiříku máš pravdu v tom že NG jsou jemnější na špičce ale jinak co se týče hodu asi záleží kdo a jakou technikou hází.
Pivař: Je to extrémní prut ale věř mi že v kombinaci s dobrým naviákem je i zdolávání radost (tedy pokud tě nebere ohnutý prut až do pr... :-) )
J.P. Jiříku máš pravdu v tom že NG jsou jemnější na špičce ale jinak co se týče hodu asi záleží kdo a jakou technikou hází.
Pivař: Je to extrémní prut ale věř mi že v kombinaci s dobrým naviákem je i zdolávání radost (tedy pokud tě nebere ohnutý prut až do pr... :-) )
Pivař - Profil | Čt 29.11.2007 13:37:01
Pvl- nevím, kde je zrada, to je můj firemní mail a pošta mi na něm funguje. Zkus to prosím poslat na PC dětí: k.bouckova@atlas.cz
Pivař - Profil | Čt 29.11.2007 9:56:37
Pvl: Díky, teď už mám konečně jasnější představu. Zadání otázky je jasné, můžu Tě poprosit o komentář, jestli tý otázce ty SP 3,5 lb zcela vyhovují, nebo je tam ještě rezerva a uvažovat o měkčích NCS, nebo dokonce o NG ve 3,5 lb?
Pvl - Profil | Čt 29.11.2007 9:20:52
Sherner - ® Se zrovna Tobě, nebudu svěřovat co mám za hůlky . :o§)
Sherner - Profil | Čt 29.11.2007 9:14:43
Pvl - ® ty máš i SP,jo? Já myslel že NGčka. Sakra to je nemocenská tak vysoká, že máš na tolik klacků?:-DD
Pvl - Profil | Čt 29.11.2007 9:08:25
Pivař - ® Pro mne dotaz nebyl určen . Banda jsem vlastnil, teď mám SP .Řekl bych , že SP je měkčí .
Pivař - Profil | Čt 29.11.2007 8:47:35
J.P. - nevím jestli jsme si rozumněli. To Bando jsem kdysi vlastnil a proto jsem se ptal na srovnání tvrdosti s Century SP pro mou představu, jak se to SPéčko může chovat při zdolávání (tvrdší - měkčí).
J.P. - Profil | Čt 29.11.2007 7:46:06
Pivař-jsme v kaprařině,tak si musíš vybrat,pokud chceš prut určený(vyrobený)na kaprařinu,nebo prut určený na surfové(příbojové) chytání.Pokud ti nevadí,že budeš mít ve stojanu surfový prut(těžký,a masivní-špička skoro stejně silná jako spodní díl kaprového prutu),tak si kup surfáky,je to krok zpět,ale taky poslouží:((Tento typ prutu se hodně používal v devadesátých letech,než přišli kaprové pruty určené k dlouhým hodům.Kaprový speciál,se vyrovná surfovým co v délce hodu.Je jen na tobě co koupíš a co ti bude vyhovovat a dělat radost?! m.kindl- pivař se v otázce ptal,na pruty určené k dalekým hodům, to je 100+m,proto si nemyslím,že SP 2.75lb(i když taky může zvládnout)je určené k těmto vzdálenostem se 100g olovem a PVA.S tímto prutem by požadované vzdálenosti nedosáhl,a jeho stálé přetěžování by prut nevydržel.
Živě na MRK.cz
Kde to žije - kaprařina
22:45Fanclub značky Shimano 10442
22:06Kolik tekutin s sebou na výpravy? 15
16:23Kyjský rybník, Džbán 49283
16:05pan K. Nikl nebo Mik kuličky? 58
15:15Splávek proti vázkám / lov z lodi / kaprařina 2
12:59Krátkodobá kaprařina x 6769
10:36Co Labe 8 441024? 2
8:09Dyje 5, 6, 7 - Mušov a Nové Mlýny - diskuse 52571
ČtBoilies výbava správného kapraře 26
ČtLithiové baterie - srovnání 1106
StKorda Developments a vše co k této značce patří 867
St10ft pruty s teleskopickou částí rukojeti 178
StLegenda s názvem Daiwa Tournament S5000-T, S5500-T či S6000-T 4551
ÚtDalešice ?? 7359
ÚtSolar titanium swinger 677
Co je nového - kaprařina + obecné
PoBleskovka: Mladý rybář boří sociální sítě svými videi. Děti odhazují mobily a jdou do přírody
SoBleskovka: Chlumečtí rybáři získali poprvé povolení k odstřelu chráněného bobra, ulovit se ho ale zatím nepovedlo
PáBleskovka: Světové šampionáty v muškaření na jihočeských vodách - hájení revírů a pozvánka
. . . Článek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . Článek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . Miničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . Recenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . Miničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
. . . Video: Měření hloubky ze břehu
Oznámení - kaprařina
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - kaprařina
3.5.Carp marathon Těšetice 3 kola -...
3.5.Poslední místo !!! Májový závod...
3.5.!!DUBENEC OBSAZENO CT RETRO!!...
3.5.Lastiashop Fanatik Cup Bohušice...
3.5.OSTRATA CUP - jednotlivci ve...
3.5.Jarní Brodský maraton...
3.5.Magic Wolf Carp Race POSLEDNÍ...
3.5.9 ročník- jarní 50tihodinovka
4.5.Závody jednotlivců - LUŽE
4.5.Jarní rybářské závody Vranovská...
NEJLEPŠÍ Z KATALOGU
Doporučujeme e-shop
Saccon Carp
Rybářský e-shop se zaměřením na moderní kaprařinu. Máme dlouholeté zkušenosti, na trhu úspěšně působíme přes 10 let....