Současnost a budoucnost našich revírů a ryb.

Zdravím všechny slušné i méně slušné rybáře.Sezona pomalu končí a ja se už delší dobu zamýšlím, nad jednou pro nás rybáře nesmírně důležitou problematikou a to počtu ryb v našich vodách.Všude kolem slyším kolik
ryb bylo dřív a jaká je to dnes bída.I když jsem v životě optimista tak v tomto ohledu začínám být také skeptik.A proto se Vás, myslím většinou slušných rybářů ptám.
1)Je v našich vodách dost ryb a to i trofejních a ted myslím i co se týče druhové pestrosti a dravců.
2)Změnili by jste dle mého názoru hodně zkostnatělý systém ryb.svazu hlavně co se týče plánování počtu a druhu násad?Kde si myslím,že by se ze státní kasy a případně EU dalo vytáhnout mnohem více prostředků na podporu různých projektů(násad,odborných analýz revírů-aby jsme věděli co vysazovat a kolik,revitalizace revírů atd...)
3)Vyhradili by jste určité revíry(i části řek) jen pro chytání systémem Chyt a pust...(nemyslím soukromé)
4)Jak vidíte zvyšující se rybářský tlak na našich revírech.

Předem děkuji za odpovědi.Snad moje otázka(y) není moc dlouhá a dozvím se jestli nejsem sám kdo nad tímto přemýšlí.Sám chytám hlavně feeder a přívlač okrajově plavačku.
Autor diskuse: Aleš Babinský - , 14.11.2006 všeobecné - ostatní

fotojakes - Profil | Čt 10.11.2011 16:56:39

kakr >> MO most a pod něj patří litvínov a okolí. To je to o čem mluvím, samostatná, ale silná organizace, jenže na vodítku a pod diktatůrou kraje

jinak 1000 členů stačí na silnou organizaci, třeba při sloučení dvou tří menších.

kakr - Profil | Čt 10.11.2011 16:54:44

fotojakes >>
MO Litvínov má 3 700 členů, to je pěkný číslo.
Takovou organizaci v MRS nemáme...

fotojakes - Profil | Čt 10.11.2011 16:52:29

kakr >> počítám cca 1800 na hlavu a 3700 členů.

kakr - Profil | Čt 10.11.2011 16:51:53

fotojakes >>
Asi jsi v dobrém oddíle, když ročně protočíte v MO 6 mega.
Kolik vás je?

fotojakes - Profil | Čt 10.11.2011 16:47:52

kakr >> tak v naší MO je účetní na částečný úvazek. Na ÚS a v praze mají těch zaměstnanců vcelku dost, jen by bylo lepší je rozdrobit do jednotlivých MO a v jiných funkcích.

Při mzě, kterou mají správci soukromých revírů, tak kolem 300 000 kč ročně a to i s odvody státu. Což by třeba v naší organizaci bylo cca 4-5% příjmu organizace, tedy pokud by je nemusela posílat dál.

petan77 - Profil | Čt 10.11.2011 16:41:06

fotojakes >> A přitom jsou sami proti sobě. Vždycky když se 14 dní po vysazení vytahaj všichni nasazení kapři, tak by rybáři alespoň nesděli u vody jak pecky a zahytali by si pěkný plotice, cejny, okouny a další bílou rybu. Takhle akorát MO slyší jak to zase úžasně zarybnili, že za 14 dnů není co chytat. Zaplať pánbú, že to mám kousek na Labe, kde to ještě nestihli zmršit. ale to je jen otázka času.

kakr - Profil | Čt 10.11.2011 16:37:05

fotojakes >>
Vážně jsi přesvědčen, že například ekonom (účetní) je zaměstnán v MO na plný úvazek?
A z čeho budeš platit hospodáře , máš trošku ánung kolik by stál ročně?

fotojakes - Profil | Čt 10.11.2011 16:26:58

petan77 >> přesně tak, ale to je tím, že to nejsou rybáři, ale funkcionáři. Bílou rybu v zarybňovacím plánu nemají, tak to asi není bráno za rybu.

Poušťák - Profil | Čt 10.11.2011 16:26:39

petan77 >> Nejhorší je,že tam chodí maminky s malými dětmi a ten masakr sledují,tak se učí už od malička jak správně zacházet s živým tvorem.

petan77 - Profil | Čt 10.11.2011 16:24:00

fotojakes >>
Jak se poslední dobou zachází s bílou rybou jsem byl svědkem na pár výlovech a už na ně radši nejezdím abych se nemusel rozčilovat. Hlavně vydolovat všechny kapry a zbytek ať klidně pochcípe.

fotojakes - Profil | Čt 10.11.2011 16:21:23

Poušťák >> zatím zárodek, ale možnost určitě bude, i když to chci především s lokální působností. Mělo by to být ukázkou toho, že to jde i jinak a návodem pro další.

fotojakes - Profil | Čt 10.11.2011 16:20:01

petan77 >> ano, to je problém všude. Ono i bez vytrávení je to stejné, ale trvá to déle. Vysazování jednoho druhu v jedné velikosti časem vede k potlačení ostatních druhů.

Poušťák - Profil | Čt 10.11.2011 16:19:49

fotojakes >> a dá se vstoupit do toho vašeho združení,nebo je to zatím v zárodku?

petan77 - Profil | Čt 10.11.2011 16:16:30

fotojakes >>
Ono je to s tím kaprem všude stejný. Nedávno u nás vytrávili malou říčku, kde bylo plno tloušťů, pěkných plotic, hrouzků a také štik a okounů. Teď po zarybnění tam chytám jenom kapry. O jinou rybu skoro nezavadím. Dle mého mínění by měla probíhat obnova rybí populace zcela jinak, ale to je asi všude stejný.

fotojakes - Profil | Čt 10.11.2011 16:16:25

Poušťák >> v posledních měsících jsem zjistil tolik špíny, že je mi z toho zle a stále tomu nemůžu věřit. Podle mě už je pozdě a jediná možnost je rozpad na menší celky zhruba velikosti MO, které budou muset máknout. Já zkusím cestu jinou, vytvoření nové organizace kde se začne od základů jinak. Bude to sice složité, ale podpora téhle myšlenky je obrovská a kupodivu i napříč generacemi.

Poušťák - Profil | Čt 10.11.2011 16:11:42

fotojakes >> Jo vím,ale neměli by jste vy mladí s touto situací už něco začít dělat,než bude úplně pozdě?

fotojakes - Profil | Čt 10.11.2011 16:10:30

Poušťák >> Dle mého, by měl být hospodář jeden z mála zaměstnanců u takové organizace a měl by být v oboru vzdělán. Nechápu proč takové organizace zaměstnávají účetní a podobně, když to jim udělá externí firma za zlomek nákladů a ještě s větší zárukou kvality. Hold odborníci se v hospodaření takové organizace nehodí, protože vidí do karet.

FilipCierny - Profil | Čt 10.11.2011 16:08:11

fotojakes >> souhlasím.

fotojakes - Profil | Čt 10.11.2011 16:05:06

Poušťák >> policie, vězeňská služba, řidiči náklaďáků, fabriky. Jen málo dělá rybařinu, i když pár se jich tak jako já chytlo ve sportovní rybařině. Svaz o tyto lidi némá zájem ani na dobrovolné funkce, vím o čem mluvím. Svou pomoc jsem nabízel roky a nakonec mi ani neřekli, kdy je výlov a ani se nedivím, když tam bylo běžnou praxí nechat zdechnout hromady ryb na blátě. Byl jsem u toho, když tam hospodář nechal na blátě cca 100-200 kg převážně okouna s perlínem a ploticí, na můj dotaz kam ten zbytek v lovišti mi řekl, že by musel ještě jednou poslat auto a že to vyzobou ptáci. Tento hospodář má dnes vysokou funkci na ÚS a dokonce sedí v jednom z nejvyšších orgánů svazu jako takového. Ty víš o kom mluvím, ale jméno psát nebudu.

Poušťák - Profil | Čt 10.11.2011 15:55:52

fotojakes >> Chci se tě Jirko na něco zeptat.Kam mizí ty desítky každý rok vyštudovaných kluků z ryb.škol?

fotojakes - Profil | Čt 10.11.2011 15:48:52

současný stav mě dovedl až k myšlence založení vlastní rybářské organizace a provozování revírů v jejím rámci. Fungování CS rybolovu je sice krásné a pohodlné, ale spolu s českou náturou absolutně zničilo vazby rybářů na revíry a k přírodě kolem vody a v ní všeobecně.

1. ryb celkově asi neubývá, protože kapra sypou do vydy bohatě. Mnohem větší problém je v druhové a velikostní rozmanitosti. Tupé vysazování monokultury tržního, nebo trofejního kapra na revírech určitě neprospívá dané lokalitě a životu v ní. Toto "špatné" hospodaření je ospravedlňováno tím, že rybáři to chtějí. Na ostatní druhy se doslova s*re, protože s tím je mnoho práce a stojí to více peněz. Třeba okouna celý svaz vysadil za rok za 500 000 Kč a kapra za cca 220 000 000 a to okoun stojí minimálně 5x více. Podobné je to s dalšímy druhy, jako hrouzek, parma, pstruh obecný a další.

2. těm kteří jsou uvnitř systému a řídí ho, ten stav vyhovuje, protože čím složitější systém, tím větší příležitost pro vlastní zájmy. Ohledně hospodaření na revírech je největší problém ten, že se o ně i rybochovná zařízení starají většinou elektrikáři, pekaři, či jiné profese po krátkém kurzu na hospodáře. No a ví o tom asi tolik co já o připojení elektromotoru na 380 voltů.

3. absolutní chyť a pusť je hovadina a nemůže dlouhodobě fungovat, spíše by se měl omezit počet přisvojených ryb a omezit počty kusů i u ryb jako lín, či okoun

4. je to jen lokální problém, jinak je vodních ploch na počet rybářů dostatek. Je to jedeno z mnoha negativ CS rybolovu, že skoro všichni ve svazu se mohou nahrnout na jednu vodu najednou. Většinou se to děje po nasazení.

JamesT20 - Profil | Čt 10.11.2011 15:26:39

honzin2236 >> aha díky no

honzin2236 - Profil | Čt 10.11.2011 15:25:25

JamesT20 >> tak chytej cejny, plotice, karasy, perliny...Vsude jich jsou mraky:)

JamesT20 - Profil | Čt 10.11.2011 15:23:36

honzin2236 >> když budu chtít kapra mužu si ho i koupit. Lovím je že je to koníček

honzin2236 - Profil | Čt 10.11.2011 15:21:30

JamesT20 >> a proc ty ryby lovis? Je to lov, takze se predpoklada, ze si uloveneho kapra odneses k rodine domu.

JamesT20 - Profil | Čt 10.11.2011 15:18:18

To je jak u nás. RS nakoupí metráky kaprů a vysadí. Kapr v průměru 2kg. Na rybníku se nedá kde sednout tak týden, cca po dvou týdnech už je v rybníku minimum ryb že na záběr čeká se jak na boží smylování. Nebylo by lepší kdyby se koupily cca 0,5kg kapři a vysadilo by se jich podstatně víc. Sice by byly podmírové ale zase by člověk si i zachytal. Nejde mi o ryby do mražáku ale jen chytnout ryby nebo aspoň o poskočení policajtu. To je můj názor

retrívr - Profil | Čt 10.11.2011 15:02:31

sněžný muž >> Když si to myslíš, tak já Ti v diskuzi určitě bránit nebudu.OK.

sněžný muž - Profil | Čt 10.11.2011 14:40:13

Viděl jiste u nás skutečnou revitalizaci (zpřírodnení vodních toků )?
U nás je mnoho potoků mimo zástavbu a přitom jsou zregulovány .
Hrouzci ,střevle ,pstruzi,mřenky nemají šanci se rozmnožit.

sněžný muž - Profil | Čt 10.11.2011 14:28:04

retrívr >>
Pane Pes toto je dost odlišná diskuse.

retrívr - Profil | St 9.11.2011 20:06:31

Současně probíhá téměř stejná diskuze.

Ladineeek - Profil | St 9.11.2011 20:02:20

Vážení přátelé, revitalizace, když to vezmu extrémně zjednodušeně, z rybářského pohledu je věc dosti komplikovaná. Jde především o rozvolnění toku (ať už uměle narovnaného, vyspádovaného, opevněného atd.) a to na vodu max. Q1 (tzn. jednoletou) a lépe ještě méně. Primárně má řešit úplně jiné věci, než které by mohly zajímat rybářské zájmy. Navíc se projektuje tak, aby napomáhala zpomalení povrchového odtoku vody z krajiny, tzn. i s naprojektovanými úseky pro vybřežení - rozliv. Tůně a revitalizační nádrže apod. spojené s revitalizací se projektují drtivě bez výpustného zařízení....no je to na dlouhé povídání.

LudvaBrno - Profil | St 9.11.2011 20:01:59

Co jsem měl možnost vypozorovat ve svém okolí já, tak na ryby dnes chodí i lidé, do kterých bych to nikdy neřekl, a chodí proto, neboť je to in, vyjde to levněji než golf a potenciálně je z toho užitek v podobě kusu masa, které má narozdíl od filé z Alberta prověřený původ. Mnoho psů, zajícova smrt.

sněžný muž - Profil | St 9.11.2011 19:46:33

Ještě jsem u nás neviděl vzorový příklad revitalizace , kde by se z koryta potoku odstranili betonové žlaby , odstranila pravítková přímočarost ,vytvořili tůně a podél břehu se vysázela pobřežní vegetace .

Michal | Pá 24.11.2006 9:05:25

Pyzda: fuj, tak to jsem se uklidnil :-) zase můžu v klidu spát

Pyzda | Pá 24.11.2006 9:00:50

Michal :" vandrák" je ten, který chce ulovit co nejvíc ryb, za co nejmenší cenu povolenky a třeba je i CaR. Vandrák je často nezaměstnaný, nebo v penzi, a je na rybách každý den, uloví dosti kaprů a tím se umocňuje poptávka po kaprovi na úkor ostatních ryb. Kdyby všichni vandráci souhlasili se zvýšením cen povolenek, a to "vandráci" jsou i ve vedení MO a ÚS, tak by stav mohl být podstatně lepší než dnes. Souhlasím se ZN, že myšlení většiny rybářů zatuhlo v r.89 a sebe progresivnější snaha MO i ÚS s tím nic neudělá. "Zkostnatělost" jak se zde rádo říká není výhradně ve svazech, ale hlavně v rybářích samých.

Michal | Pá 24.11.2006 8:11:29

ZN: když při chytání chodím, tedy vandruju, kolem vody nebo i ve vodě, jsem vandrák ?

ZN - Profil | Čt 23.11.2006 21:07:39

1. ryby jsou, dost jich není
2.ne jen co se týče plánování, změnit by se měla podstata. Proboha, proč z EU a ze státní kasy? Aby se někdo víc nažral?
3.nechal bych to na uvážení každého
4.souvisí z bodem 3. Dokud bude chytat kdejaký "vandrák", tak se nic nezmění

Pike | Čt 23.11.2006 21:00:55

Co se tyce tech C und R reviru, tak kdyz uz vyhlasovat, tak bych byl pro, podobnym systemem jako je tomu na V28. Proste urcity usek a nemusi byt ani moc dlouhy a pak je vystridan normalnim usekem. Ryby se tam aspon hned nevychytaji a muzou dal migrovat.

Pyzda | Čt 23.11.2006 17:40:50

Petr Havlíček : Rozdělme CaR na stojáky a tekoucí vody. Za další je podmínkou, aby i revíry CaR byly hospodářsky rentabilní. Je to obdobné jako u RMV, kdy vše táhl "svaz" a místní si jen zobali, to se nyní mění a RMV mizí, i když pomalu. Tak si to asi představujete i s CaR a proto se právem domnívám, že vám tuto zábavu mají hradit vámi opovrhovaní "masaři". Na stojácích je komerčních revírů s CaR relativně dost a mnohé krachují, protože neprosperují. Na tekoucích vodách je dobré vzít v potaz více věcí. A to úživnost, vodní poměry, stavby na řekách, což přináší přirozený úbytek všech, i trofejních ryb. Na většině toků (menších) ryby nedorůstají, divně mizí a bohužel CaR to nezachrání. Je to jen iluze.