Co Vám KAPRAŘI přinesla sezóna 2006?

Zajímá mě, jak by jste zhodnotili pomale končící sezónu 2006. Jakou cestou jste se vydali, co jste si vyzkoušeli v praxi, jednoduše jestli jste se něco nového dozvěděli a posunuli se dál. U mě je to markantní rozdíl a to ne jen v pohledu na rybolov u nás jako celek, ale i v přístupu ke kaprařině. Pár věcí jsem si vyzkoušel v praxi a zjistil, že je to jinak, ale o tom až v otázce. Jak jste na tom vy?
Autor diskuse: Kocháč - Profil , 25.10.2006 kaprařina - ostatní
79 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nm.kindl - Profil | Ne 19.11.2006 18:13:57

Ondra (tloušťák) - ® Sakra....na tebe sem úplně zapomněl...jinak bych to samozřejmě napsal jinak :-)))

    NOndra (tloušťák) - Profil | Ne 19.11.2006 16:43:25

    m.kindl: Taky jsem tě rád poznal... :o)))

      Nm.kindl - Profil | Ne 19.11.2006 16:38:54

      Mě nic...ale dost mi toho odnesla :-))
      Ale vážně,pro mě tahle sezona byla v duchu mizerných úlovků z nedostatku času ale na oplátku jsem poznal spoustu nových tváří takže jsem spokojenej,ale běda ta další :-))

        Nzbojo - Profil | So 18.11.2006 16:39:06

        tato sezona mi priniesla mnoho pozitivnych ale aj negativnych okamzikov...pri vode som stravil priblizne 70 dni a noci,kedze som mal predlzene prazdniny....potesil osobacik,ale aj vsetci ostatni kaprici...skoro vsetci nadalej plavaju vo vode....uz nech je zaciatok tej dalsej,lebo bude mi chybat to skore ranne vstavanie,vychod slnka,cerstvy vzduch a hlavne pokoj samozrejme pri nahodenych udiciach...bola to aj drina niekedy,hlavneu nas na rybniku,cln sa nemoze,tak po kazdom kaprikovy,alebo zakrmeni pod ho do plavok a zaniest...bolo mi jedno ci su dve hodiny v noci,ja naobliekany pri vode...tuzba po kaprikovy bola silnejisia ako pohodlie...udica na suchu,vyzliect,zaniest...jednu noc aj 8x...ale stalo to za to....:o)
        nejako tu zimu vydrzime...:o)

          NLc 1 - Profil | So 18.11.2006 15:58:53

          Protože pro mě už kaprařská sezona roku 2006 skončila můžu taky hodnotit. V dnešní uspěchaný době potkávám u vody lidi, kteří jsou u vody třeba 60 nocí a lidi, jako jsem já , který jsou u vody cca 25 nocí. Vým, že tohle nebude číst moje manželka a ani lidi kvůli, kterým jsem se dostal na kapry, ale chtěl bych vám všem poděkovat. Sezona 2006 mě pomohla k novým kamarádům, krásným chvýlím u vody a hlavně krásným úlovkům. Jen maličkost, vy kteří pouštíte ryby a chováte se k nim jako k soupeři, Vám přeji mnoho krásných úlovků v roce 2007

            NDenny | St 15.11.2006 22:51:51

            Vase zprava

              NPytlák kok - Profil | St 15.11.2006 22:50:47

              tak vidím že mezi kaprařema se rozšířil nový nešvar

                NDenny | St 15.11.2006 22:49:49

                Pokud mohu rict tak letosni sezona pro me nebyla nic moc,stehovani,nove vody,novy lide a zadne super ulovky. ALE pro me je rybarina hlavne konicek a to pro me znamena odreagovani bez ohledu na to jestli ten den chytim kapra 40 a nebo 90,ktery samozdrejme vic potesi,ale kazdy zna urcite ty rana v prirode,kdy v mlze zacinaji zpivat ptaci,nad hlavou vam preleti hejno divokych husi,pod prutama proplave ondatra nebo bobr,par metru od vas se prijde napit jelen atd.V tu chvili clovek zapomina na zimu,zkrehle ruce a uvedomi si ze to vsechno k te rybarine patri a ze snad neni az tak dulezite,kolik vlastne ulovim ten den ryb,jsou zkradka dny kdy odchazim od vody s pocitem spokojenosti i kdyz jsem mel jen par zaberu a naopak jsou dny kdy si rikam dneska nic moc i kdyz mam chyceno treba deset kapru

                  NXI XAO - Profil | St 15.11.2006 22:40:13

                  Bachy- To je rozumný :-D

                    NBachy - Profil | St 15.11.2006 22:37:02

                    XI XAO - Někdy jo, ale né proto abych si tu chvilku zkrátil, spíš líp užil. :o))

                      NXI XAO - Profil | St 15.11.2006 22:36:56

                      Frostty- tak to joooo :-D

                        NFrostty - Profil | St 15.11.2006 22:35:05

                        THC je pro děti , dospelí chlastaj...:)))

                          NXI XAO - Profil | St 15.11.2006 22:33:22

                          Bachy- Neřikej že si taky krátiš chvilku na rybách s THC ???

                            NBachy - Profil | St 15.11.2006 22:26:23

                            XI XAO, Kok - :o))

                              NPytlák kok - Profil | St 15.11.2006 22:01:35

                              XI XAO- to mně bylo jasný už podle tvýho nicku, že ti to taky nebude cizí, ale já su radši zfouklej a ještě když to bere

                                NXI XAO - Profil | St 15.11.2006 21:56:00

                                Kok- S tim hulenim taky souhlasim hlavně když to nebere. To si člověk aspoň zkrátí to čekání na záběr!!

                                  NPytlák kok - Profil | St 15.11.2006 21:52:39

                                  soulfly-seš borec, že jsi přiznal, že si byl masařka, takových moc není, jinak si pochopil dobře, ale teď musíš ještě odříkat sto otčenášů za ty hříchy a pak ti bude odpuštěno.
                                  Ten pytlák, to je recese, navíc mě takhle označilo pár lidí za to, že porušuji RŘ (vyvážení, chytání non stop atd...), jinak kapra na vánoce kupujeme, a s tím hulením si mně potěšil, kaprařina a hulení, to jsou dvě věci, které k sobě, jak už jsi napsal neodmyslitelně patří

                                    Nsoulfly - Profil | St 15.11.2006 21:33:13

                                    Mě tento rok a předešlej přines uplně jinej pohled na rybařinu. Ostatní léta pro mě nebyl problém na konci roku mít v ulovkáči nad 100 kg ryb chycených na starý teleskopy letos sem si nevzal nic až na štiku kterou sem vytah jedno ráno na sumčák a měla zažraný trojháky až v řiti a neměla šanci přežít. Taham větší ulovky, mam mnoho nových kamarádů, založili jsme carp team. Brigády jež sem dělal sem všechny vrazil do rybařiny. Takže mam supr cajk a mnohem víc mě to baví. A hlavně sem pochopil, že co sežereš nechytíš!!!!!!!!!!!!!!!!

                                    Pytlák kok - Hulení k rybařině neodmyslitelně patří. Znam 60-ti letý kapraře který na rybách v klídku zahulí a je s nima hrozná sranda. Ale nick pytlák to moc nechápu asi náká recese.

                                      NPytlák kok - Profil | St 15.11.2006 20:36:38

                                      Liborcarp - já zas myslím, že jsem pochopil až moc, jinak hulit budu dál, hned teď si ubalím a shulím špeka, abych zapomněl na ty "moudra" co jsi před tím psal, jinak zhulenej pytlák kok je dobrý nick, ale je to moc dlouhý, ale i tak dík za typ

                                        Nliborcarp - Profil | St 15.11.2006 20:26:26

                                        Koku-jseš už únavnej s tím jakej seš pytlák ,k jaké skupině se pořád řadíš a pro mně už to není ani vtipný-vážím si a obdivuju trofejního kapra a na druhou stranu je mi upřímně líto že takové ryby chytá takovej člověk jako seš ty-přestań už hulit,zase si vůbec nic NEPOCHOPIL.Docela by ti slušelo-ZHULENEJ PYTLÁK KOK.

                                          NTopoľčanec - Profil | St 15.11.2006 20:04:05

                                          A mne sezóna 2006 priniesla tenisový lakeť z veslovania :-)

                                            NPytlák kok - Profil | St 15.11.2006 19:36:44

                                            libore, ty opravdu víš o čem píšeš, já patřím k těm o kterých je škoda mluvit, protože krom toho, že mám rád pobyt v přírodě tak chytám na svazových vodách, kde mi jde o to, abych ulovil trofejního kapra, vyfotil si jej a poté pustil zpět, jinak jestli ti jde jenom o to vypadnout z baráku, tak se dej na čundr a ještě ušetříš a navíc ti nikdo nebude závidět

                                              Nliborcarp - Profil | St 15.11.2006 18:46:27

                                              Trochu to zde opepřím nějakou fotkou,nechci se chválit ale tato letošní 2006 je pro mně nejlepší.

                                                Nliborcarp - Profil | St 15.11.2006 18:33:44

                                                Letošní sezóna byla pro mě co se týče úlovků do foťáku super.Jsem rád že se mi potvrdilo to co jsem očekával.Osobák na těžké svazovce a hafo jinejch zkušeností no prostě paráda.Také jsem letos poznal pár fakt dobrejch lidiček kterejch si vážím,však to známe dobrejch lidí je málo.Abych se přiznal tak můj celkovej pohled na lov na svazovejch vodách není moc dobrej,upřímně mě to tam začíná dost vadit.Pár nadšenců co jsou schopni spát v mrazech,jen aby chytli kapra a vyfotili a hodně málo rybářů na kterejch poznám že jim tak o tu rybu nejde jako o to jenom vypadnout z baráku do přírody,takovejch lidí je ale sotva jedna třetina a zbytek škoda mluvit.U vody se motám skoro každej den takže vím o čem píšu.Soukromé vody jsou pro mě super odvaz,klid,pohoda-žádné votravování ostatních nenažranejch a nepřejících rybářů atd....Hlavní je to že se sejde super parta dobrejch lidí a jestli to bere to je vedlejší a to nás tímto posouvá úplně jinam a to se mě líbí ze všeho nejvíc.Takže na závěr,co mi přinesla sezóna 2006?No Kocháči hlavně úplně jinej pohled na rybolov a dění kolem.

                                                  NPytlák kok - Profil | St 15.11.2006 17:23:41

                                                  něco k tématu - Leošní sezonu bych zhodnotil a oznámkoval na jedničku s hvězdičkou. Teď nejde o úlovky, ale spíš o zážitky, které mám a na které budu dlouho vzpomínat. Letošní rok byl pro mně i hodně poznávací, přestal jsem chytat na domácích vodách a věnoval jsem se pouze novým vzdálenějším vodám, na kterých jsem ještě nikdy nechytal. Taky jsem se zde seznámil se spoustou fajn lidí, kteří sdílejí mé pytlácké názory a nejen to, našel jsem si zde i několik parťáků kaprařů, kteří jsou skoro stejní magoři jako já. Jinak jsem objevil i pár skoro panenských vod a na dvou z nich, jsem přesvědčen, že by mohl plavat i nový český rekord kapra a tak už se těším na nastávající sezonu.

                                                    NKocháč - Profil | St 15.11.2006 17:05:13

                                                    Pytlák kok - ® : tady nejde nesouhlasit :o)))) To bije do wočí co se u nás děje:o))))

                                                      NPytlák kok - Profil | St 15.11.2006 17:04:22

                                                      Kocháč-I když, já zrovna nejsem ten pravý, kdo by mněl mluvit o rybářských zákonech a jejich dodržování, tak s tebou stoprocentně souhlasím.

                                                        NKocháč - Profil | St 15.11.2006 16:58:13

                                                        Pytlák kok - ® : těch změn je potřeba prosadit víc a ne jen na svazových vodách. Změna zákona, která ošetří divoké podnikání s tzv. soukromýma revírama by taky nebyla na škodu.

                                                          NPytlák kok - Profil | St 15.11.2006 16:50:25

                                                          Kocháč- s tou soukromou vodou máš asi pravdu, ale potrvá to ještě asi delší dobu, zatím se majitelé snaží na své vodě co nejvíce vyrejžovat - a proto většina z nich je přerybněná a to je kámen úrazu. Voda nestačí tuto obsádku uživit, ale to asi zřejmně majiteli nevadí, hlavně že má návštěvnost. Tím, že je tu nedostatek potravy, ryba je hladová a tak žere co se dá, tudíž si tu každý rybář ( ne jenom kaprař )přijde na své a nemusí chytat ani na boilies a to majiteli opět vyhovuje, protože, když si tu někdo parádně zachytá tak se sem určitě zase vrátí a nejspíš to poví i svým kámošům, jinak jak píšeš bylo by super, kdyby i u nás byly jiné podmínky, ale bohužel je více lidí, kteří si raději zajedou " zastřílet do zoo " než aby jeli na soukromou vodu, kterou si popsal a proto si myslím, že je to běh na dlouhou trať. Snad jediná soukromá voda co má alespoň trochu nějaký řád, a kde jsou vhodné podmínky pro život trofejního kapra je Hejlov.
                                                          Jinak je také podstatné, aby se soukromé vody zarybňovali jiným způsobem než rabováním a převážením ryb z D5 apod, ale o tom už jsem se zmiňoval dříve. Do té doby, než se takhle stane, tak budu nadále zarputilým odpůrcem soukromých vod.

                                                            NKocháč - Profil | St 15.11.2006 16:33:16

                                                            Pvl - ® : beru zpět každej Edit: většina

                                                              NPvl - Profil | St 15.11.2006 16:20:13

                                                              Kocháč : cožééééééééé , tady je špatně slyšet :o§)))

                                                                NKocháč - Profil | St 15.11.2006 16:11:16

                                                                Tak jsem si říkal jaký se mi podařilo téma, jaký to bude masakr. Každej je tady chytrej jako rádio a když by měl hodit do placu svoji kůži, tak je ticho :o)))

                                                                  NOtta - Profil | Čt 26.10.2006 13:49:06

                                                                  Kocháč-pávě proto píšu některých.Záleží na tom kam kdo jezdí!a pro mě bude rozhodně lepší ,když budu muset toho big kapra na soukromáku přelstít!!!To by ani nebylo ono -přijed a nachytat jen tak-to by mě moc dlouho nebavilo.Já to beru podle sebe!!!Kam jezdím já --na soukr. nachytám docela často a na Labi jen někdy.Já kdybych neměl moc času na ryby tak raději jedu na soukr.,protože vím ,že tam aspoň nějakého pěkného lapnu.na Labi je to jen někdy!!!!a to mě baví víc!!!!Měj se frčim na Labe-až přijedu dám vědět!!!čau

                                                                    NKocháč - Profil | Čt 26.10.2006 13:37:07

                                                                    Otta - ® : jasně, mluvím o tom, že tady brzo budou klubové vody kde bude na 2ha třeba jen jeden kapřík +20kg nebo taky na větší plocu. Prostě vody prestyžní, kde ulovit trofejáka nebude jen tak. Pořád ještě málo rozlišujem. U nás je synonymem kaprodromu soukromák a složité vody svazovka, jenže ono to tak mnohdy není :o)

                                                                      NOtta - Profil | Čt 26.10.2006 13:31:09

                                                                      Kocháč-Máš pravdu,ale na soukom. revírech je obsádka velkých kaprů větší než na (některých)svazovkách.na sokromáku je velkých kaprů dost,ale tím ,že jsou hodněkrát uloveni se z nich stávají chytřejší ryby,které nebude(není) lehké přelstít.a na svazovkách(některých) je velkých kaprů podstatně méně a jsou to profesoři.Takže neříkám,že je snadné na soukr. ulovit trofejního kapra!!!!Ale jak už jsem psal tak svazovek si vážím víc.Záleží na té které lokalitě!!Já jezdím tam kde moc těch velkých kaprů není -tak mě to potěší víc,když nějakého přelstím.A já měl dost času na ryby tak jsem jezdil na svazovky.I když na soukrom. sem byl letos tak cca. 15krát.-na Labi skoro pořád!

                                                                        NKocháč - Profil | Čt 26.10.2006 13:01:25

                                                                        Otta - ® : Bude to ještě nějaký čas trvat, ale věřím tomu, že i mezi soukromýma vodama budou takové, kde nebude jednoduché toho trofejáka ulovit a ne díky tomu, že by tam nebyl. I u nás vzniknou soukromé klubové vody s vyváženou obsádkou a ceněnou rybou :o))
                                                                        Nechci se pouštět do spekulací, ale podle mne už u nás jsou i takové vody a mnohdy je svazovka větší kaprodrom než hektarový soukromák:o) Jen to její kaprodromové období trvá pár dní než se z ní stane znovu standartní svazovka :o)))
                                                                        O nechutném masakru pod vratama na dyji ani nemá cenu mluvit :o))))
                                                                        Dost lidí by o tom mohlo vykládat hodiny, co tam se dělo.

                                                                          NOtta - Profil | Čt 26.10.2006 12:29:02

                                                                          Sezona 2006 pro mě byla velice inspiruicí.Hodně času jsem trávil na Labi.Poznal jsem mnoho krásných míst k rybaření ,spoustu dobrých i špatných lidí.Vyzkoušel jsem mnoho tipů montáží,vnadící techniky....Boilies jsem si kupoval i vyráběl z již osvědčených směsí a přísad.Chytl jsem si i nový osobáček-nebyl to žádný velikán,ale potěšil mě ,protože to byla zatím nejdelší a zároveň i nejtěžší ryba ,kterou jsem v tomto úseku Labe viděl na fotografii.Také jsem byl několikrát na soukromém revíru,kde jsem si taky parádně zachytal.Tato sezona pro mě ještě nezkončila a budu se věnovat Labi,protože pro mě je ryba ze svazové vody cenější než z vody soukromé(toť můj názor).

                                                                            NSla - Profil | Čt 26.10.2006 7:10:36

                                                                            Letošní sezona pro me nebyla nic moc na velikost ryb. Prestehoval jsem se a chodil na nove reviry tak me nejaky cas zabralo seznameni s novyma vodama. Taky jsem zacal chytat trochu feedr tak o to bylo min vychazek na velke kapry. Ale jinak jsem nabral hafo zkusenosti a pristi sezonu jim to natru:)

                                                                              NAiwen - Profil | St 25.10.2006 22:02:36

                                                                              šwec: ó díky, ale pochybuju :-))

                                                                                Nšvec - Profil | St 25.10.2006 21:49:19

                                                                                Aiwen - ® :o 10 levelů??Tak to už seš víš jak Kocháč.:-))))))))

                                                                                  NAiwen - Profil | St 25.10.2006 21:46:38

                                                                                  Kocháč: dobře oprave : tento rok jsem postoupil aspon o 10 levelů a začal jsem chytat na boilies kapry nad 70cm äsi za 15 vycházek 9ks nad 70 a pár vyřízlích, to je dost náhodou když jsem ještě na začátku roku měl chycenýho nej kapra kolem 60 :-)) a to se vyplatí :-))

                                                                                    Nšvec - Profil | St 25.10.2006 21:34:10

                                                                                    Hodnotit sezonu 2006 je vzhledem k tomu že se párkrát na kapříky ještě chystám předčasné.Prozatím tedy v letošní sezoně jsem sice chytl podstatně víc kaprů,ale nebyly tak velcí jako loni.Zainvestoval jsem více do výbavy ale to ty "potvory" šupinatý vůbec nezajímá.:-)Vyzkoušel jsem si něco ušoulet a zjistil že to kaprům taky chutná.Poznal jsem nové tváře "stejného zaměření" a až na pár vyjímek to jsou pohodový společníci k vodě.Co se týká různých novinek a "reklamních tutovek"?Taky jsem naletěl.:-))Stejně se člověk nakonec vrátí ke starým věcem.No a co se Kocháču týká fotek snad do konce roku ještě lapnu něco s čím se rád pochlubím a nebude to svědit.:-)

                                                                                      Nliborcarp - Profil | St 25.10.2006 20:39:57

                                                                                      Dle mého názoru,každej má jiné kaprařské sny,mě třeba letos potěšil kapr kterého jsem chytil když voda měla 8.5stupńů byla to skoro 60tka ale velmi potěšil.Potom samozřejmně 15kilovej kapr ze svazovky moc potěšil a hlavně jsem si ujasnil mnoho věcí které jsem mohl letos vyzkoušet.Dále jsem přišel na to že když opravdu najdete to správné místo(a dá to dost práce) tak se dá pěknej kapr chytit za pár hodin lovu.Letošní rok je pro mě velmi úspěšný a už se těším na ten další,protože nápadů mám v hlavě hafo.

                                                                                        NSparta vole | St 25.10.2006 16:13:51

                                                                                        Kocháč - Jojo a o tom to je. Ale ono to určitě chce se naučit radovat i z těch třeba 7kg+. Ale mám každou sezónu podobný požadavky, 10+ sem si taky překonal, tak sem spokojen až až. A kdyby nepřišel, tak co, akorát bych se na další sezonu těšil tim víc a věděl, že mám pořád co překonávat:)

                                                                                          NMilda - Profil | St 25.10.2006 14:56:52

                                                                                          Tak já musím rekapitulaci hodnotit jako Other side oproti většině spokojeným kolegům.Nejhorší sezona za několik posledních let,bohužel.Změnil jsem model docházek k vodě a má docházka k vodě klesla na polovinu.Dříve jsem hned po práci vzal proutky,pár bobulí a hurá k vodě aspoň na pár hodin.Byl jsem tam sám a vodu měl přečtenou a pochytal za sezonu dost pěkných kaprů,i když zrovna ne trofejních,ale na dané vody to byli ti nej.Každý rok kolem 130 docházek,jenže na konci sezony totálně vyčerpaný organismus,takže jsem se rozhodl na letošní rok to změnit,protože skloubit to s prací a s hospodářstvím doma to už nešlo.Takže letos něco málo přes 60.docházek(ještě nějaké snad přibudou) a většinou na prodloužený víkend ve vícero lidech.Je to sice tak pohoda a nejsu strhaný,to uznávám,ale co se týče velkých kaprů,tak je to bída a utrpení.Těch kolem 50cm je jich mraky,snad kolem 200ks,ale těch větších jen pár,navíc jsem letos ztratil(většinou vyřezal)tolik velkých kaprů,jako snad ne za celou dobu mého rybaření.Takže opravdu hodně špatná sezona,možná su jen nevděčný,ale prostě to tak vidím.

                                                                                            NKocháč - Profil | St 25.10.2006 14:17:48

                                                                                            Před dvěma lety byl pro mě kapr nad 10kg sen. A taky jsem šel do sezóny s plánem 10+ svazovka 15+ soukromák. Oboje jsem si splnil a měl bych být spokojen, jenže :o))) ta hranice 20kg je lákavá a vím, že až přijde a ona přijde, tak to bude dál ještě složitější :o) Měl bych se naučit radovat i z těch kapříků do 10kg :o)))

                                                                                              NBigcarp - Profil | St 25.10.2006 13:36:06

                                                                                              Tak letos to byl pro me mega rok!!!!!!Letos sem totalne propadl kaprarine=))Asi 3x sem si vylepsil osobak poznal plno lidi s kteryma ted muzu diskutovat na tema"jak chytit toho mobidicka"=)))
                                                                                              Uz aby tady bala ta nova sezona ktera bude snad taky tak uzpesna!!

                                                                                                NRobertak | St 25.10.2006 13:17:08

                                                                                                Kocháč Tak na "stovku " jsem se ještě nedostal a ani to neplánuju :) Ale přecijenom ten základ mít musíš :) jak píšeš. A potom jenom záleží na finanční situaci a hlavně kolik do "toho" člověk chce dát. A hlavně si neříkat:" To se ti na těch rybách nemůže vyplatit". To vždy jenom otočím oči v sloup a říkám : " Já jezdím NA ryby ne PRO Ryby " no a pak jsem už odepsanej, protože si všichni myslí , že jsem magor :) A já jsem magor rád

                                                                                                  NJaro - Profil | St 25.10.2006 13:15:25

                                                                                                  Mne táto sezóna priniesla zistenie, že trpím chronickým nedostatkom času a to čo som si naplánoval v zime som nedodržal ani na 10%. Najdlhšie sa mi podarilo chytať 24 hodín, ale stále dúfam, že sa niečo zmení. Najbližšie s Marcusom Šírava.

                                                                                                    NKocháč - Profil | St 25.10.2006 12:50:20

                                                                                                    Robertak - ® :Ono to financování ryb je pořád náročnější, ale nemuselo by. Na trhu je pořád víc novinek a vychytávek. Všechno je postaveno tak, že bez těchto věcí nemáš v podstatě šanci, jsme pěkně masírováni od všech výrobců co všechno musíme mít. Za poslední sezónu jsem do kaprařiny narval pár desítek tisíc a do sto moc chybět nebude. A co si o tom myslím teď?
                                                                                                    Jsem rád, že mám biwak, postel, kvalitní spacák, všechno to harampádí a mrak bižuterie od různých Kordů a Krystonu, ale v tom kaprařina nebude :o)
                                                                                                    Jediný bez čeho se neobejdu je dobrá postel, spacák a biwak stačí i ten Hurikán. Samozřejmě prut a naviják vhodný na kaprařinu. Zbytek jsou věci navíc. Ještě by se dalo mluvit o kvalitní podložce a velkým podběráku, ale mnohdy není potřeba ani to.

                                                                                                      NRobertak | St 25.10.2006 12:29:57

                                                                                                      Jelikož jsem chytal ryby v dětství a letos jsem opět začal( je mi 29 ), tak určitě radost z pobytu u vody.Krásné západy slunce, krásné východy slunce, plno svěžího letního deště bez pláštěnek a dalších zbytečných věcí. Ubytek volného času a stav mého bankovního konta neustále stagnuje, holt ryby nejsou levná záležitost , když se kupuje vše najednou a nové. No prostě paráda. Akorád bych některé lidi a předpisy poslal někam :) Tak hurá na ryby !!! ještě je letos čas

                                                                                                        NFishky - Profil | St 25.10.2006 12:28:48

                                                                                                        Aiwen: kde a kdy ses naučil chytat ty velké kapry prosím tě? :)))
                                                                                                        Kocháč: letošní sezona mi toho moc nedala, totálně sem začal takřka nanovo, ale oproti loňské sezoně se mi podařilo chytit i jinou rybu než kapra - jednu štičku a minulý týden i lopaťáka :)))

                                                                                                          NKocháč - Profil | St 25.10.2006 12:07:54

                                                                                                          A vůbec, kolik procent v naší úspěšnosti hraje náhoda. Kolikrát se člověku podaří vytáhnout kapr nad 10kg a je šťastnej, ale při tom čase stráveném u vody, třeba tři dny v kuse, je to cílený lov nebo si ho jen vysedíme. Co je cílený lov trofejních kaprů a co čekání na náhodu.
                                                                                                          Kdo si vybírá místo podle toho co je ve vodě a ne podle toho jaké pohodlí je na břehu?
                                                                                                          Já třeba o čtení vody nemůžu napsat nic, protože to ještě neumím. Že se někde vyhodí kapr, dobrá, ale co to znamená? Krmí se tam? :o)
                                                                                                          Odhadnout podle dna kapří stezky, spižírny,...... :o)
                                                                                                          No do další sezóny je co dohánět :o)))

                                                                                                            NVojtěch Přikryl | St 25.10.2006 12:06:18

                                                                                                            Tahle sezóna? Určitě byla pro mne zlomová. Úspěšně se mi podařilo založit CC, našel jsem si skvělého parťáka, zvednul si osobák, pochytal spousty krásných ryb, poznal nové revíry a hlavně pobral strašně velkou škálu zkušeností. Poznal jsem spousty skvělých lidí.

                                                                                                            co se nevyvedlo?
                                                                                                            Vyleťěl jsem ze školy :( , opakuju ročník ... holt na něčem se to muselo promítnout :((

                                                                                                              Ncertbert | St 25.10.2006 12:05:41

                                                                                                              Kocháč-ještě spíš ten co ho nechytneš protože vždy ve vodě jsou ty největší a hlavně v rybářské mysli otom je celé rybaření-:o)))

                                                                                                                NSparta Vole | St 25.10.2006 12:04:01

                                                                                                                Tato sezóna bylo pro mě super, přínosná a nejlepší. Samozřejmě, že příští bude ještě lepčí! Každý rok je totiž lepší a lepší...Zvlášť pro mne, protože se kaprařině nevěnuji moc dlouho, něco kolem pěti let...Naštěstí sem ještě ve škole, takže času na ryby je celkem hodně, proto můžu pořád zkoušet různé směsi, různé vody, prostě nový místa, nová technika. A to je na tom to super. Horší je to potom s penězma...Přístup ke kaprařině je u mě rok od roku, no řeknu citlivější...Už si i někdy připadám jako cvok, že si ty svoje kapry tak obhajuju, chránim a já nevim co ještě:) Ale prostě sem do toho ponořenej víc a víc. Celková kaprařina u nás jde hodně hodně do předu. Ale je Kaprař a Kaprař. Bylo by to na strašně dlouhé povídání a jak už tu někdo psal, tak je to nemožný vlastně to celkově rozebrat probrat a podat nákej ucelenější závěr. Takže chytejte, pouštějte a mějte se. Jinak poslední věta ještě je, že sem rád, že u nás jsou takový férový kapraři, od kterých tu čtu příspěvky atd...Jiný "rybáře" nebudu komentovat, jinak se naštvu. Zdar

                                                                                                                  NSla - Profil | St 25.10.2006 11:59:51

                                                                                                                  Kocháč: velký kapr je takový kterého neuzvednes:)

                                                                                                                    NKocháč - Profil | St 25.10.2006 11:54:20

                                                                                                                    Rädarus, Aiwen - ® : kapry se nenaučíte chytat nikdy, můžete se zlepšovat, ale nikdy nebudete umět. Co je dokladem toho, že umíš chytat kapry? To, že chytáš na boilís? Nebo, že máš pár velkých kaprů? Co to je velký kapr?

                                                                                                                      NAiwen - Profil | St 25.10.2006 11:48:50

                                                                                                                      No musím říct to samé co Radarus!!!

                                                                                                                        NRädarus | St 25.10.2006 11:47:48

                                                                                                                        No já jsem se naučil chytat na boilies a tudíš taky velké kapry, mám i new výbavu tento rok mi přinesl hodně!! Díky roku a všem co mi pomohli, inak sezona byla sqelá :-DD

                                                                                                                          NDOC-SLAVA - Profil | St 25.10.2006 11:47:23

                                                                                                                          certbert. Tomu se říká kolaborace:-)))))))))))))))))))

                                                                                                                            NKocháč - Profil | St 25.10.2006 11:45:58

                                                                                                                            certbert : já jsem se naštval právě u toho feederu :o) Tento způsob lovu je sice aktivní, ale nedovoluje mi se dostávat na větší a pro mě cenější kapry. Neříkám, že se na feeder nedá chytit pěkná ryba, ale na cílený lov trofejních kaprů to není :o))
                                                                                                                            A lízání čokolády přes sklo mě nebaví. Stejné platí o plavačce.

                                                                                                                              Ncertbert | St 25.10.2006 11:39:22

                                                                                                                              to že jsem se po letech kaprařiny naštval koupil Feeder a učim se zase něco nového.

                                                                                                                                NCucák - Profil | St 25.10.2006 10:57:26

                                                                                                                                Letošní sezonu jsem strávil jen na svazovkách a zjistil jsem že : za trofejníma kaprama není třeba jezdit za hranice, že berou i na úplně obyčejný boilí za 40 kč / kg, že není třeba laborovat s návazcema, že je možný používat kmenovej vlasec 0,50 mm a k tomu trojnulku háček, že je možný se s porybným domluvit.

                                                                                                                                  NDOC-SLAVA - Profil | St 25.10.2006 10:48:24

                                                                                                                                  Kocháč: Místo velkýho kremení, jsem začal používat jen pva a funguje to celkem dobře. Jo a ještě musíš mit dobrý žížalky:-))))

                                                                                                                                    Nlibkos - Profil | St 25.10.2006 10:40:46

                                                                                                                                    Kocháč-Tak jak píšeš.V jednoduchosti je síla Komaxitov olovo nebo šutr,0.14 šnůrka a 6 maruto háček a neházet na vymydlené dno.S tímto jsem měl největší uspěch.

                                                                                                                                      NKocháč - Profil | St 25.10.2006 10:23:17

                                                                                                                                      A co montáže a udice? Jste někdo přesvědčen o tom, že vám výrazně pomohly nějaké vychytávky? Třeba rovnátky, štětinky, kombinované návazce, fluorkarbon, ztužené, přední olova, torpily nad olovem, olověnky,.... a podobné vychytávky?
                                                                                                                                      Já osobně jsem měl nej úspěch na klasický jednoduchý návazec.
                                                                                                                                      Dá se vůbec zjistit, která montáž funguje a která méně? Situace pod vodou se neustále mění a člověk se musí přizpůsobovat, jenže čemu?
                                                                                                                                      Není jednoduchý návazec to nej?
                                                                                                                                      Otázek mám spoustu, ale rád bych odpovědi od lidí co si to v praxi vyzkoušeli, knížek s teorií mám doma dost :o))))

                                                                                                                                        NDOC-SLAVA - Profil | St 25.10.2006 10:22:00

                                                                                                                                        Kocháč: Můj nej kapr letošni sezóny není rekordní, ale strašně si ho vážím za to kde byl chycenej!

                                                                                                                                          Nmarty101 | St 25.10.2006 10:16:21

                                                                                                                                          Kocháč: Máš recht, ale ono to jednou příjde........ Vždyť i amur na tu blbou kuličku je dobrej.....62 na svazovce, na místě, kde bych to na kouli vůbec ani omylem nečekal....

                                                                                                                                            NKocháč - Profil | St 25.10.2006 10:00:31

                                                                                                                                            DOC-SLAVA : sjou i takoví jedinci jako ty :o))) Chápu, ale doufám, že jich nebude moc a ostatní se s náma podělí o svoje nej kapry této sezóny.

                                                                                                                                              NDOC-SLAVA - Profil | St 25.10.2006 9:57:48

                                                                                                                                              Sezóna 2006 byla ta nej, protože ta příští bude taky nej! Někdy od dubna bylo tak 5 vikendů kdy jsem nebyl na rybách. Poznal jsem strašně moc topořníků a wostrejch(Kocháč,tomtom:-)) Jsem strašně rád, že ´můj koníček je i moje práce, tak jsem na rybách vlastně každej den. Ps: Kocháč a nezlobse, že nepošlu žádnou fotku do nejvostřejší kaprař, ale já na foto moc nehraju! Mám sice fotky z NM a zMaďarska, ale někde u kamarádů a ani jsem je pořádně neviděl.

                                                                                                                                                NKocháč - Profil | St 25.10.2006 9:40:50

                                                                                                                                                marty101 - ® : tak tomu rozumím, byly doby, kdy bych dal za kapra chyceného na tu jednu kuličku bobku s jahodovou příchutí hodně. Jenže s jídlem roste chuť. Dneska se spíš přistihnu při tom, že dostanu jízdu od kapra což je dobře, ale po vytažení kapříka do 60cm se žádná blaženost nedostavuje, Spíš obráceně. A to asi moc dobře nebude, nicméně je to tak. Touha po ulovení nějakého velikána je silnější než kdy před tím.

                                                                                                                                                  Nlibkos - Profil | St 25.10.2006 9:38:18

                                                                                                                                                  Poznání,že že ubytek velkých kaprů na svazovkách v místě mého bydliště je fakt obrovský a jelikož chytání 2kg kapříků mne nebaví,tak jsem přešel na dravce a nelituji.Mám božský klid,nikdo mi neleze do rozkrmeného místa a záběrů určitě víc než od velkých kaprů.

                                                                                                                                                    Nmarty101 | St 25.10.2006 9:33:26

                                                                                                                                                    Mozoly na zadku a spoustu zkušeností, pokusů a omylů a úspěchů při objevování tajů chytání na boilies. Jsem poněkud ze starší školy, takže nejnovější trendy objevuju postupně.:):):):):) Ale taky spoustu krásných vycházek k vodě, i nějaké úlovky... Nic trofejního, nebo na chlubení, ale každý záběr potěší.......

                                                                                                                                                      Nm.kindl - Profil | St 25.10.2006 9:29:34

                                                                                                                                                      Pro mě byla tahle sezona vyjímečná v tom že jsem začal jezdit (konečně)na srazy kaprařů a poznal spoustu báječných lidí.Na ryby to nebylo protože se mi rozrostala rodina a čas holt nebyl.Ale ty lepší zítřky se rýsují a už se těším zase na další sezonu.Nicméně tahle ještě neskončila a jestli to dobře dopadne tak snad vyjdou dvě výpravy na víc než dva dny tak uvidíme :-)

                                                                                                                                                        NBachy - Profil | St 25.10.2006 9:22:52

                                                                                                                                                        Sezona mi taky přinesla docela dost nových zkušeností. Ujasnil jsem si spoustu souvislostí, přehodnotil pohled na rybolov, pozměnil svůj přístup k lovu na krátkou vzdálenost a dozvěděl se spoustu zajímavých věcí. Pěkně mi fungovaly vlastní levné recepty na boilies, takže spokojenost, ale taky jsem zjistil co všechno nefunguje na domácí vodě. :o) Bohužel, tak jako i v minulých letech jsem neztrávil u vody tolik času, kolik bych chtěl a vycházek delších než pár hodin bylo jen několik.

                                                                                                                                                          NMarsip | St 25.10.2006 9:13:28

                                                                                                                                                          Jak píše Míra, cituji Murphy: "Odborník ví stále více o stále menším počtu věcí. Nakonec ví opravdu všechno - o ničem.", toho bych se vážně nechtěl dočkat. :o)


                                                                                                                                                            NMira Ř - Profil | St 25.10.2006 8:53:22

                                                                                                                                                            V rybařině platí - čím více toho znáš,tím méně toho víš.Obsah tedy na knihu a názorů ještě víc.A dále stále všeobecně platí ,že mnohé záleží na lidech.Problematika prakticky neřešitelná.

                                                                                                                                                              NKocháč - Profil | St 25.10.2006 8:27:40

                                                                                                                                                              Takže začnu jednoduše, proti roku 2005, kdy jsem jezdil hlavně na malé kaprodromy, tuto sezónu jsem si užil nadmíru. Díky změně životního stylu :o)) jsem strávil u vody zatím asi 60dní a o trochu méně nocí, poznal spoustu zajímavých lidí a měl možnost si v praxi ošahat to co bylo do té doby pouhá teorie:o)
                                                                                                                                                              1. Věc, se kterou jsem experimentoval, byly vlastní směsy. A zjištění? Jo ryby to zobou :o) Ale stejně tak zobou i některé osvědčené hotovky :o) 90% je místo a čas.

                                                                                                                                                              2. Velikost nástrahy není selektivní. Zkoušel jsem vyrábět boilís velikosti až 50mm s naivní myšlenkou, že malý kapr kouli tohoto rozměru jednoduše nenasaje :o)
                                                                                                                                                              On ji opravdu nenasaje, ale asi kvůli velikosti plochy pláště tohoto boilísu snad funguje jako krmítko naducané voňavým šrotem. Na koule těchto velikostí jsem pár miminek vytáhl. Asi tu kuličku tak dlouho chutnají, až se jim podaří háček nasát. A ryby nad 10kg jsem stejně vytáhl na jednoduchou kouli do 22mm nebo halibuta.

                                                                                                                                                              3. Nejdůležitější zjištění je to týkající se změn, ale to sem nepatří, chtěl bych tady řešit techniku, krmení a věci spojené přímo s lovem kapra.