Candáti v tomto deštivém počasí?

Zdravím všechny vyznavače jak přívlače, tak i klasiky na mrtvou rybku. Mám na Vás otázku, jaké jsou vaše úspěchy v tomto deštivém počasí při lovu candátů.
Autor diskuse: Radoo - Profil , 14.7.2016 dravci - ostatní
16 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NTibiik - Profil | Út 5.9.2017 18:15:05

Piskořík >> ahoj,ok,já jenže jsem se vrátil na MRK po 17ti letech a zdá se mě,že se tady lidi nějak do sebe navážejí,místo aby poradili,podiskutovali co a jak,za ty roky tady přibylo několik desítek tisíc lidí-"rybářů" a vím že každý s každým nevyjde,ale o tom je právě třeba ta diskuze,poradna a tak.Když jsem na MRKu začínal bylo členů do dvou tisíc a nezažil jsem že by někdo někoho setřel,nebo se povyšoval nad druhým apod.
Samozřejmě čím víc lidí,tím víc různých názorů a různých individuí.(názory jsou potřeba)
Jasně co je mezi váma a co je mezi dalším členem s dalším členem je mě celkem jedno,ale chtělo by to jakousi soudnost,co si ty nový a mladí členi tady řeknou,když se zeptá na nějakou radu a místo rady se tady poštěkají 2-3místní matadoři,vždyť to si můžete vyříkat třeba přes SZ nebo tak nějak,,Jinak ať se daří a určitě ještě poplkáme,toto nebylo mířeno proti tobě,ale celkově..

    NPedro1 - Profil | Út 5.9.2017 9:13:30

    Stále žije dost praktiků,kteří na rybku s prstem v nose přechytají jakéhokoliv vláčkaře.
    Ale to nejsou lidi,co by chodili na internet,nebo lovili v motokrosových drésech.
    Každopádně rybka je v rukách přemýšlejícího rybáře stokrát větší jistota úlovku,než jakákoliv umělotina.

      Nčolkař,zloch - Profil | Út 16.8.2016 13:21:14

      drvoštěp >> příště zkus tu rybu vyfotit 5vteřin po zdolání a bude to pěkné,takhle je to jen oschlá mrtvola.

        NMíraš - Profil | Po 18.7.2016 20:55:26

        nofish >> nemám sebemenší snahu někoho "uhnat dostat" a jakkoliv na kohokoliv "mířit". Prostě mě jen udivuje naprosto rozdílný názor na chování k rybám ve dvou diskuzích. Jistě je dobře že prosazuješ svůj názor nicméně na mě to působí, že žádný nemáš a rozdáváš přebytečná moudra jaxe právě hodí. Jednou se vydáváš za citlivého a moudrého ochránce ryb, který živé okouny ani nefotí a jindy za "drsňáka" bez citu k nasuchu váleným okounům...

          Nnofish - Profil | So 16.7.2016 11:45:58

          S&F - pescador >> Kašli na to. Tohle většina nepochopí. Když napíšeš, že zabiješ za rok deset pětikilových candátů, tak se půlka mrku posere vzteky, že takovou rybu nechytil už pár let a druhá půlka, protože si myslí, že když ho pustíš, tak ho chytí on a sežere :-)
          Lidem nevysvětlíš, že je nemají omatlávat a pokud ho che sežrat, tak klidně, ale pokud toho malého nechce, tak ať ho pustí a hotovo.
          Normálně se domluv v Hodoníně, ať ti udělají pr fotek na podzim, jak vypadají candáti a okouni po tom co je někde jen blbě škrábneš - jako že na výlovu se tomu prostě u nějaké ryby neubráníš. Stejně to většině nedojde...
          A proto závodníci počítají a omatlávají.... a nejen u dravců...

            Nu x a - Profil | St 6.9.2017 10:34:25

            Knapík >> a ti dobří jsou nadobro z mrku pryč:-(např. paulus,šmudla,xaxap atd.jde to tu na mrku hodně z kopce ,například v hlavní diskusi muškaření se nic týdny neděje ,když tam někdo vnese dotaz tak se na něj sesypou dravcí co tam tomu velí(nebudu jmenovat) ,jinak závist a škodolibost jede napříč celým mrkem ...

              NTarn - Profil | Pá 4.8.2017 13:54:40

              lovecdravec >> kukám pěkně nechat zažrat, na cigárko. To je důvod, proč by se mělo chytání na rybku zakázat. Až budete sedět u prutů a sekat hned, nezmrvíte podměrečný ryby zbytečně.

                Ndrvoštěp - Profil | Ne 14.8.2016 16:09:53

                Tak se mi podařil tento kousek 5 vteřin po náhozu. 72cm/3,95kg

                  NŘízek 5,125 - Profil | So 16.7.2016 21:29:20

                  candáti neexistují.

                    NNils Master - Profil | So 16.7.2016 19:34:13

                    No pokud se něco neudělá s chytanim na rybku... tzv zakázat úplně nebo dát velikostní minimum aspoň 20cm.. tak se hold malý candáti budou prasit pořád dokola... každý to jak Pako nechává zazrat a candátci 30-40cm jsou v 90% odepsany... takhle jich ročně pojdou miliony a logicky je tak málo i těch větších...cili každý si ho zmasi toho většího, protože jich za rok chytne sotva 5....

                      NKnapík - Profil | St 6.9.2017 9:06:25

                      Tibiik >> uvědom si, kolik lidí mělo před 17 lety přístup a připojení k internetu ..., dnes je on line každý, kdo má do zadele díru a není tedy divu, že každý přispěvatel nemůže být rozumný a v poho, ba naopak, zastoupení volů v populaci se jednoznačně muselo projevit na i diskuzích a jejich aktérech. A jak dobře víme, většina průměrné populace u nás bude mít IQ do 105, což je dost výmluvný ukazatel, který se zkrátka projevit musel.

                        NS&F - pescador - Profil | Po 4.9.2017 19:27:42

                        Tibiik >> Rybka nebo guma - guma nebo rybka ..... dravcům je to jedno. Žerou vše .....

                          NP!F - Profil | Pá 1.9.2017 23:36:13

                          Willow >> už keď sme mali 12-13 rokov a chytali sme ryby na zakrmenom fleku na plavacik, keď prestali brať plotice a pleskace, bolo jasné, že sa tam nasackoval nejaký dravec... Hneď tam išla kacena. Žiadne hahahaha. Veľká koncentrácia potravy pritiahne akúkoľvek rybu. A fungovalo to. Pokiaľ ryby nečítajú fejsbuk, funguje to dodnes. Napriek tomu, že to je pomaly 30 rokov...

                            Nmzxy - Profil | Út 29.8.2017 18:59:06

                            andrej190 >> k vodě s sebou nosím 4.5 m bič a na masňáky nachytám pár ouklejí, ouklej usmrtím a oddělím šikmým řezem zadní část, asi 2/3 , od přední části hřbetní ploutve směrem k řitní ploutvičce...větší část břišní dutiny je tak oddělena , háček používám velký jednoháček, momentálně s delším ramínkem a část rybky upevňuji mimo háček asi 3-cm jako boilies, část rybky asi 5 cm od ocasu propíchnu jehlou na boilies a upevním rybku mimo háček..jako zarážku používám kousek silěnjšího stébla trávy .chytám na obyčejné parmové barbel speciály s bílou špičkou ( 3oz - 90 g) ale mezi očka prutu ještě pověsím čihátko - záclonový kroužek s průvěsem cca 20 cm...montáž úniková, návazec asi 30 cm pletenky s kevlarem, obratlík, gumový korálek, posuvný korálek s malou karabinkou k upevnění olůvka cca 20g...záběry jsou plynulé pomalé a záseky spolehlivé, pokud dám kousek rybky přímo na háček také se mi často stane že zásek nesedí a candát spadne, ale jde jen o to že candát může kousek rybky uchopit pod takovým úhlem že při záseku se nemůže háček spolehlivě zapíchnout do příliš tvrdé části tlamky, případně se může nejdřívě hlouběji zapíchnout do nastražené rybky, pokud jí napíchneš jen po kůži .....Mimochodem montáž mimo háček funguje spolehlivě i na plavanou, s lehkým prutem na vyvěšenou s výše uvedenou nástrahou cca 10-20 cm nade dnem jsou záběry plynulé , relativně pomalé a záseky spolehlivě sedí...odborníci doporučují na candáty tvrdší pruty, záseky prý lépe sedí ...dle mého názoru je důležité obojí, jak způsob nastražení tak akce prutu ...a samozřejmě velikost zátěže i háčku...také mám někdy na těžko záběry, kdy čihátko 2x relativně prudce poskočí o 3 cm a spadne, na mé řece to dle mého názoru dělají tloušti, když jsem nastražil malého štíhlého hrouzka po 3 divokých poskocích čihátka se tam pověsil 45 cm tloušť
                            Když používám kousky rybek, pro zlepšení pachové stopy udělám na každé straně do části rybky cca 5 zářezů , po setmění candát zřejmě moc dobře nevidí a kousek rybky který se nepohybuje, resp, na plavanou jen vlaje v proudu najde podle čichu, candáty chytám tam, kde jsem předtím chytal kaprovitou havěť s feederovým krmítkrm, je tam prostě nakrmeno, zdržují se tam rybky různých velikostí a proto tam zpravidla vždy připave i nějaký candát...už jsem v jiném vlákně psal, že jsem při feederování na druhý prut / druhý po proudu/ místo feederové montáže s krmítkem nastažil rybku a měl jsem téměř okamžitě zábět na candáta a někdo se mi tady smál že píšu science fiction...smát se může jen hlupák který to nikdy nevyzkoušel, protože to funguje

                              Notoš - Profil | So 16.7.2016 19:14:26

                              semi5 >> ...když mi bylo tak 10 let a šel jsem na ryby, tak se mě rodiče ptali: máš sebou mýdlo a ručník?....(pochopil jsem až mi to vysvětlili...když howno chytím, abych si mohl umýt ruce ...) Protože chytám i po 45 -ti letech howno, tak to mýdlo a ručník mám vždy sebou. Když se mi něco omylem povede chytit nehrozí po mém dotyku zaplísnění ryb...Je to logické, mám čisté ruce...:-))
                              Tenhle mrňous ani nevěděl, že jsem ho zbavil háčku...chce to rutinu...a pak i foto malé ryby je hezké...ale vždy jen ve vodě...!

                                NS&F - pescador - Profil | So 16.7.2016 10:38:54

                                jarda85 >> Závídět takového candátka nebo rybičky které ještě teprve mají být ryby ? Tedy přežijou-li zbytečné omatlávání,manipulaci , focení? Ne ... to opravdu ne. Prostě ,... není co !! ....... A potažmo chytrý ? To víš .... čtu mezi řádky, soustředěně a pozorně. Hlavně s těch mouder co píší někteří lovci které si tady mnohdy přečtu.

                                  NPiskořík - Profil | Út 5.9.2017 18:57:43

                                  Tibiik >> V pohodě....:o)

                                  Ono to chce hlavně na MRKu mít nadhled......povětšinou totiž v diskusích dominují různá jelita, co sežrali šalamounovo howno a nebo se zase ptaj jak pětiletej mongol....;o)

                                    NPiskořík - Profil | Po 4.9.2017 19:39:38

                                    Rybka nebo šidítko......hlavně, že se nám tu zrodilo nové přátelství......;o)

                                      Nu x a - Profil | Pá 4.8.2017 16:33:06

                                      Tarn >> souhlas a min délka 15cm ...

                                        NPedro1 - Profil | St 3.8.2016 14:10:32

                                        nofish >> Ty malý ryby jsou lehký takže je nemusíš mačkat a navíc nekloužou.A kolikrát je vysokej břeh a pod jejich břicho se už přes svoje břicho nenatáhnu:-)

                                          NŘízek 5,125 - Profil | Ne 17.7.2016 1:12:55

                                          nofish >> to by sedělo, historicky mám podobnou rybu, před třením, narvanou, 85 cm, a s bídou 6,9kg...

                                          z Péčka:-)

                                            Nnofish - Profil | So 16.7.2016 21:57:24

                                            martcv >> nažraná ryba na zimu je mýtus, žerou furt, jenom se dobře nažral přes léto :-)
                                            kolik má tohle? 84cm myslím

                                              Npoldeci - Profil | So 16.7.2016 14:07:01

                                              Willow >> dokazuje to len vyspelosť rybára,tak isto ako dobrý fitter/montér/ nepremeriava každú matku ,ktorú chce povoliť ale rovno vazme správny kľúč
                                              takto sa pekne delí zrno od pliev! ))

                                                NS&F - pescador - Profil | So 16.7.2016 7:37:55

                                                jarda85 >> Nepočítá. Počítají jen závodnická přiblbla !!

                                                  NŘízek 5,125 - Profil | St 6.9.2017 13:21:26

                                                  Tibiik >> navíc, to máš pořad dokola, jakej prut na hlavy do 20g, jakej prut na jezero...
                                                  Tajemství grafitu jsem hledal v dobách, kdy jsem byl mladý a nerozvážný, ale co je grafit v porovnání s rukou, která jím vládne?
                                                  Co sem se nahádal, jestli je lepší Sage nebo Orvis...
                                                  a přitom se dá chytat se vším...

                                                    NPiskořík - Profil | Út 5.9.2017 11:54:55

                                                    afjee >> Přímo sluníčkové..... není nad to, vyblekotat po SZ velká moudra neznámému příteli.... až mě to zahřálo u srdíčka... ;o)

                                                      NTarn - Profil | Pá 1.9.2017 12:05:58

                                                      Willow >> hele já bych si z toho, že to někdo zpochybňuje, nic nedělal. nakonec jak kdysi říkal a psal Pepa Čadek, učit lidi chytat ryby je pitomost. Rozhodně to logiku má. I vláčkař chytá tam kde se zdržují rybky a očekává tam dravce, zcela logicky. Kdysi dávno se při lovu štik na rybku na kačenu, dával krajíc chleba pod kačenu. Klasika, dravec zalovil v chumlu a na místě zůstala jen ta nastražená. U candátů to bude podobně.

                                                        NWillow - Profil | Pá 1.9.2017 8:10:24

                                                        mzxy >> Tohle o tom rozkrmení fleku při lovu candátů jsem napsal do Přívlače,rozpoutal jsem hrozné ha ha ha.Ono to některým rybářům dojde až později,nic si z toho nedělej.Třeba to za rok za dva bude uznávané,ale to by se pod to musela podepsat nějaká ikona MRKu.;-)

                                                          NS&F - pescador - Profil | So 5.8.2017 11:27:06

                                                          lovecdravec >> Asi nejvíce o tomto ,,problému" ví své feedraři specialisté lovící cíleně na mrtvou rybku tyhle dravce

                                                            Nlovecdravec - Profil | So 5.8.2017 11:23:20

                                                            S&F - pescador >> Já vím, máš pravdu. Já třeba úplně vynechal přívlač, od 16.6. do Silvestra chytám JENOM na živou rybičku. Jak na položenou, tak na plavanou.

                                                            A sekám to taky hned, prostě když je dravec hladový a hltá, tak dost často to má hluboko.
                                                            Rovněž podotýkám, že preferuji spíše větší nástražní rybičku, abych eleminoval menší, podměrečné ryby, někdy to ale neovlivníš.

                                                              Nnofish - Profil | Út 16.8.2016 22:30:29

                                                              marsalo >> a o tom to je.... někdo si fotí ryby pro sebe, zajímá ho, aby na fotce bylo vidět jak jsou velké a tím to končí, jiný fotí, aby machroval, natahuje před sebe ruce, lže, ale má pěkné fotky a tak je frajer....
                                                              Když jsme byli malí, nikdo neřešil ani focení lidi i mohli věřit. Občas se někdo vyfotil s opravdu velikou rybou v náručí (bez předpažených rukou). Rybařina strašně zdegenerovala.... ibecně, celkově, je to pravda...

                                                                Nnofish - Profil | Út 16.8.2016 19:57:35

                                                                čolkař,zloch >> oschchlá mrtvola taky dobrá.... když má 6 kilo..

                                                                  Nčolkař,zloch - Profil | Út 16.8.2016 16:19:10

                                                                  drvoštěp >> naštěstí se mnou většinou jezdí soused který umí fotit a má kvalitní mobil,ode mne je to vždy nějak mázlé a mimo objektiv,takhle jsem mu vyfotil Ca 90cm...

                                                                    Nnofish - Profil | St 3.8.2016 21:07:22

                                                                    Pedro1 >> Já vímjak držet candáta. Když brakuješ ryby na výlovu, většina jsou padesátky. Ale nikdy jsme si toho prostě nevšímal. Vezmu, hodím do kádě, vezmu další rybu :-) Na rybách jsem si too nikdy nevšímal.
                                                                    Mi něco říkej, o tom břichu, za chvilku budu nechávat bágl na zádech ať tu váhu srovnává.... ale oni mě kdysi varovali.... počkej po třicítce, to už nebude že žereš, chlastáš pivo a nikde to není vidět... :-)))
                                                                    Už normálně i nosím podběrák, radši. Buď se ty ryby tak zrychlily, nebo já zpomalil :-)

                                                                      NMíraš - Profil | St 20.7.2016 22:00:53

                                                                      jarda85 >> ... dík... zřejmě ho znáš.

                                                                        Njarda85 - Profil | Út 19.7.2016 20:13:47

                                                                        Míraš >> Ten zato nestojí mele si furt to stejné, zbytečně s ním něco řešit.🙋

                                                                          Nnofish - Profil | Ne 17.7.2016 7:40:54

                                                                          Řízek 5,125 >> tohle je týden stará fotka, takže vytřená ryba.
                                                                          Nevím, kde všichni na ty váhy chodí. Asi tu máme papírové ryby a co jsem chytal kdysi jindy tak byly stejné.
                                                                          edit: Fakt to nechápu. http://www.mrk.cz/Data/NejNej/8414.jpg měl jsem podobnou rybu, daleko kulatější, ale po zvážení asi dlouhodobě hladovou.

                                                                            NMíraš - Profil | Ne 17.7.2016 0:43:31

                                                                            nofish >> Hele... dneska tady moudříš, že candát a okoun se živí nefotí a před čtrnácti dny si při fotkách živých a pomlácených okounů blábolil úplně jiná moudra... ty seš opravdu chytrej na všechno... nebo se rád ke všemu vyjadřuješ přičemž je jedno co zrovna... meleš.

                                                                              NMira Kolínek - Profil | So 16.7.2016 13:44:14

                                                                              jarda85 >> Opravdu nějak nechápu, co vede rybáře k tomu, aby měřil candáta 37 cm?

                                                                                Nnofish - Profil | So 16.7.2016 11:47:28

                                                                                jarda85 >> Připojím se ke kolegovi. Candát a okoun se fotí mrtví, nebo nefotí... (s nadsázkou) jsou tak náchylní na zaplísnění, až to není pěkné a nepřál bych ti vdět jak taková ryba vypadá a jak dlouho to trvá, než ji to zabije.

                                                                                  Nkritik - Profil | So 16.7.2016 11:00:01

                                                                                  S&F - pescador >> Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí :)

                                                                                    Njarda85 - Profil | Pá 15.7.2016 7:35:20

                                                                                    Čau podle mě když jsme seděli na rybách a pršelo tak nám zase naopak přišlo že máme více záběru, více záběrů přicházelo na splávek,ze dna nic moc ale přišlo, po nahozu na splávek jsme měli vždy do 15min jízdu, některé seknuto do prázdna a někdy byl úspěch,foto stáří 3až 6 dní.

                                                                                      NProgramátor - Profil | Pá 15.7.2016 0:14:21

                                                                                      Žerou furt vo106 :-) Ne vážně, zrovna dnes jsem právě kvůli tomu, že se tak ochladilo a pršelo, donutil k vodě a oproti minulému týdnu, kdy bylo chvílema tropické počasí, rozdíl v počtu záběrů nebyl.

                                                                                      Ale začínam se utvrzovat v tom, že počasí hraje rozdílnou roli na řece a na stojáku. Na řece je podle mě tolik neovlivňuje.