- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Návrh na usmrcení ponechané ryby
Dobry den, rad bych Vám představil návrh na změnu BP. Ušlechtilá ryba, kterou si chce rybář ponechat, by měla být po ulovení usmrcena tupým úderem do hlavy a následným prořezáním žaberních oblouků. A to z následujících důvodů:
1. Zamezit nešetrnému uchovávaní ryby, které je neslučitelné s well fare (vezírky s velkými oky, sakovaní v mělké prohřáté vodě, vícedenní sakování a podobně).
2. Zamezit převozu živých ryb. Převoz ryb na sucho. Málokdo má na rybách prostředky, aby rybu převezl tak, aby netrpěla. Většinou rybu převážíme v igelitce autem i na vetší vzdálenost nebo v samotném vezírku na kole. Pak rybu doma ještě oživujeme v čerstvé chlorové vodě atd.
3. Zamezit při vícedenních výpravách dopisování ulovených ryb zpětně do neproškrtnutých kolonek v povolence jak tomu bývá na větších vodních plochách, a tím snížit počet neoprávněně odnesených ryb od vody. A zvýšit šanci na přivlastnění ryby rybářům, kteří chytají čestně anebo nemohou být tak často u vody. Dále zamezit vyměňování zasakovaných ryb za větší.
4. Zamezit převozu ryb na soukromé revíry. V dnešní době rostou soukromé revíry jako houby po dešti. Tím i poptávka po větších rybách. I přesto, že na některých revírech existuje k70, která tuhle skutečnost částečně u kapra eliminuje, avšak nejedná se jen o kapry,ale i o ryby ostatní. Určitě nemáme nic proti tomu, když si rybář ponechá rybu pro sebe nebo své blízké. Ale hnusí se nám obchodováni s rybou. Nejen to, že někteří rybáři vidí cestu k zisku, ale hlavně na těchto rybách vydělává třetí strana provozovatelů soukromých revírů. Myslíme, že tohle opatření by mohlo k tomuto prodávání ryb částečně zamezit. Zájem o soukromé revíry neustále roste a ty tvoří v poslední době i konkurenci pro svazové vody.
5. Zamezit k podvodům s ušlechtilými rybami, které si rybáři zakoupí jako nástražní a poté používají doklad i několik měsíců a vydávají ulovené ryby ve vezírcích za nástražní. Jistě si položíte otázku, jak by to fungovalo s nastražením ušlechtilé ryby na dravce? Myslíme, že je ještě spoustu druhů ryb, které by použití ušlechtilé ryby na dravce nahradily a tudíž by byl zákaz používání ušlechtilých ryb, jak živých, tak i mrtvých k tomuto účelu.
Závěrem bych Vám chtěl říci, že ryba je tvor jako každý jiný a podle toho bychom se měli k rybě chovat. Nestresovat zbytečně ulovenou rybu a nepůsobit jí zranění, které při manipulaci, uchování a převozu vznikají. Buďme těmi rybáři, kteří něco v tomhle změníme a nečekejme na to, až nám to někdo nařídí. To že rybu chceme nechat na konzumaci neznamená, že ji kvůli tomu musíme trápit. Měli bychom jako lovci dodržovat k ulovené rybě úctu a etiku k rybařině. Na ryby chodíme si odpočinout a mít chvíli klidu, pokud si rybu chci ponechat zabytou po čas rybaření, existují mnohé způsoby jak usmrcenou rybu uchovat.
Nejde o žádnou novinku v rybařině, ale pouze prosadit to, co už dlouhá léta funguje u lososovitých ryb. Jen na mimopstruhových revírech by se několikanásobně tohle opatření vrátilo v dobro rybařiny, a to jak pro rybáře, tak hlavně pro ryby.
Dále moderuje: Drinks Profil
Jste pro?
A) ano28%
B) ne72%
Od 1.1.2014 hlasovalo 251 čtenářů.
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
- Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit všechny zápisy.
7x v oblíbených a 16x v ignorovaných.
NTomáš - Tom - Profil | St 1.1.2014 15:08:14
NPike - Profil | St 1.1.2014 12:22:16 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
řešení je jednoduché - nebacit kapra chyceného ráno, ale kapra chyceného večer. A když se to nepovede? Tak se svět nezboří, nejde o život, na konzumaci ryby není nikdo existenčně závislý.
A kdyby to byl nepřekonatelný problém, tak se nebude sedět u vody do večera, ale odjede se za včas dom, případně se naučí uchovávat mrtvá ryba tak, aby fresh zustala.
Ntuzemak - Profil | St 1.1.2014 10:27:40
Nhraji - Profil | St 1.1.2014 10:21:40
Všechny ryby jsou živí tvorové a všechny si zaslouží stejnou péči a opatrnost při manipulaci a uchovávání.
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 15:03:00
Naleš vavřina - Profil | St 1.1.2014 13:59:28
Naleš vavřina - Profil | St 1.1.2014 13:30:50 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Např. při naplánovaném celodenním rybolovu ulovíš dopoledne rybu jež si chceš ponechat a večer ti proteče skrz tašku. Tím jen poškodíš slušného rybáře co chce úlovek přiznat, dle tvého návrhu si dopolední úlovek prostě nemůže ponechat aniž by rybu znehodnotil a tím vlastně zničil i důvod ponechání si ryby.
Jiná věc je používání k rybě šetrných vezírků - to lze velmi snadno kontrolovat a následně s každým na místě i řešit. Ponechání živé ryby nebo její usmrcení při odchodu od vody je sporné, zde je každý odpovědný za dodržování legislativy v oblasti týrání zvířat, ale v reálu je kontrola a vymahatelnost spíše iluzorní - zde to spíše stojí na morálních kvalitách každého rybáře.
K ponechávání si více ryb a jejich zpětnému dopisování na velkých nádržích - sám víš co se tam děje (ukryté potopené vezírky na silných vlascích a pletenkách, vzájemné se krytí rybářů bez oznámení tohoto přestupku RS, ...). A kdo tyto přestupky dělá??? Děcka na prázdninách, dědoušci s kolínkem nebo žížalou na špuntu kousek od břehu, plavačkáři, feerraři, ...????? Odpověz si sám, odpověď známe oba.
Spíš než vymýšlení dalších nesmyslných zákazů by bylo mnohem efektivnější a účelnější se zaměřit na morální kvality členů cechu Petrova a důsledně vymáhat dodržování BP, resp. platné legislativy. Ten kdo pomůže přestupce usvědčit by měl být odměněn a ne peskován jako bonzák. Veškeré přestupky a postihy evidovat a rodné číslo s tím, že jakmile "pomyslná číše přeteče", tak bude doživotní distanc jak na svazových, tak i na soukromých vodách - prostě na území ČR již nositel daného rodného čísla nebude nikdy moci legálně vykonávat právo rybolovu. No ale je mi jasné, že v této banánové republice plné korupce, bezcharakternosti a vychcánkovství to je jen plané novoroční přání.
NPYTLAKS - Profil | St 1.1.2014 11:21:08
Nsplávkař - Profil | Pá 3.1.2014 10:39:35
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 18:13:46
NWoohooo - Profil | Čt 2.1.2014 14:28:37
Ntuzemak - Profil | St 1.1.2014 15:19:00
NFRANK71 - Profil | St 1.1.2014 13:37:52
NMartin M. - Profil | St 1.1.2014 12:01:38 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
NJOP - Profil | St 1.1.2014 11:44:30
Jestli to je trolling, tak se podle již zveřejněných příspěvků povedl, ale jímá mne hrůza při pomyšlení, že by tohle někdo mohl myslet vážně a chtít prosadit. Komančové před 89. hadr ...
,,...zvýšit šanci na přivlastnění ryby rybářům, kteří chytají čestně anebo nemohou být tak často u vody."
Valím bulvy.
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 15:07:07
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 14:44:11
Nhraji - Profil | St 1.1.2014 17:05:06
Moje zkušenost je, a je podpořena dlouhými roky strávenými mezi rybáři, že vždy se najde rybář, který bude tvrdit, že ve vodě nejsou žádné, nebo jen velmi málo ryb. A klidně bude tento nesmysl tvrdit stoje na břehu řeky, kde je na první pohled vidět stovky ryb.
Málo kdo z rybářů si totiž dokáže přiznat, že není málo ryb, ale je málo schopnosti je chytit.
Jestli si myslíš, že by tvůj návrh nějaké ryby zachránil, jsi idealista odtržený od reality.
Ntuzemak - Profil | St 1.1.2014 16:02:49
Nb.gun - Profil | St 1.1.2014 13:28:17
a) nikdo tě nenutí ponechávat si rybu ulovenou např. v poledne, je to tvé svobodné rozhodnutí
b) pokud si ji ponecháš a nejsi schopen zajistit její účinné uchování, opět tě nikdo nenutí být na rybách až do večera, je to tvé svobodné rozhodnutí
c) pokud si chceš ponechat rybu v poledne a zůstat na rybách až do večera, máš možnost přijmout taková opatření, aby nedošlo ke znehodnocení úlovku
Ale chápu, že pro mnohé členy rybářského svazu by taková porce vlastní vůle a svobodného rozhodování byla nepřekonatelnou překážkou...
NRytíř - Profil | St 1.1.2014 12:45:35 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Kategorie: Rybářský řád a legislativa
Dotaz: Rybářská stráž při kontrole zjistila, že rybář si přivlastněné dva kapry v průběhu lovu vyčistil, vykuchal a oddělil od těla hlavu a ocas. Na základě zapsaných úlovků předložil rybář ke kontrole pouze těla ryby délky shodně 19 cm. Je to podle legislativy přestupek? Odebrala RS oprávněně za tento čin povolenku? 19 cm svaloviny tzn. 16 cm zbývá na délku hlavy a ocasu, je možné se pouze domnívat, že ryby byly na hraně se svojí zákonnou nejmeší délkou.
Odpověď: Žádný právní předpis neupravuje povinnost osoby provádějící lov ryb mít připravenou ke kontrole RS ulovenou a přisvojenou rybu v živém stavu. To znamená, že pokud osoba provádějící lov ryb ulovenou rybu vykuchá a rozporcuje, neporušuje žádné ustanovení zákona o rybářství a ani prováděcí vyhlášky. Samozřejmě, že musí respektovat dobu hájení ryb, min. lovnou délku atd. Povinnost lovícího uchovávat ryby po ulovení živé (např. ve vezírku), pro potřeby kontroly RS, není skutečně nikde v Rybářském řádu upravena.
Odpovídal: Ing. Branislav Ličko
NPYTLAKS - Profil | St 1.1.2014 11:56:42
N: vydrák - Profil | St 1.1.2014 11:01:52
Z jiného pohledu:
Jako kluk jsem vůbec nevěděl,že existuje nějaký vezírek na uchování ryb.Rybařil jsem za chalupou na potoce a všechny ulovený ryby bez milosti masil.
U potoka to ale bylo jednoduchý.Ulovená ryba dostala karate,byla vyvržena,omyta a následně zabalena do lopuchovýho listu kterýho bylo všude dostatek.
Takto zabalená ryba putovala do stínu pod vrbu a bez problému vydržela čerstvá až do konce lovu.
Dělali to tak již indiáni na divokým západě a tohle moudro jsem vyčetl v Mayovce,který sem hltal:-)
O žádným trápení či chyť a pusť nemohla být ani řeč.
Ale vraťme se do současnosti.
Jak to praktikovat dneska?A tady se vracím zpět k tuzemákově reakci.
Kam dám ulovenou a klepnutou rybu,když chci ještě lovit a venku je hic jak v prádelně?
Co vyvržený vnitřnosti? Nebudou se válet a zapáchat vnitřnosti všude kam se podívám?
Já myslím,že se budem nad tím ještě mušet zamyslet než to pošlem ke schválení:-)) Petrův zdar
Nelhierro - Profil | Pá 3.1.2014 14:17:44
Svým způsobem jsou muškaři a vláčkaři oproti kaprařům již takto diskriminováni, co se týče doby lovu kvůli hájení ryb. Já bych třeba hájil kapra v době tření stejně, jako dravce. To by se asi kapraři zbláznili a mě ukoulovali bolelízem.
NPYTLAKS - Profil | Pá 3.1.2014 11:37:56
Nelhierro - Profil | Pá 3.1.2014 9:47:31
Jinak řeči, co stát vymůže a zda je něco proti etice, to neberu. Podívej se jak u nás kvete lichva, kolik lidí bylo tvrdě perzekuováno např. za černé jízdy v MHD (někdy ani nebyli pachateli, když jim byl ukraden OP), kdy jim po deseti letech (promlčecí lhůta) z dluhu 800 Kč narostl na desetitisíce i statisíce, kdy v rámci neoprávněných exekucí lidé přicházejí o milionové nemovitosti atd. V tomto státě se dějí takové věci, že by mi třeba pokuta 100 tisíc Kč za pytláctví nepřipadala nějak zvlášť vysoká. Takže hrát si na lidumila je úsměvné a proto je v této zemi nehorázný bordel a "šmejdi" si dělají co chtějí. Zrovna včera mě dojal příběj jedné ženské, která nemá řidičské oprávnění a má 20 zákazů řízení motorových vozidel. Nebo jak je možné, že někteří opilci opakovaně sedají za volant? Prostě si jel pod vlivem nad 1,0 promile, doživotní zákaz řízení. Jaké pak sr.ní s takovou nezodpovědnou pakáží. Ale nechme to být, tady stejně jen plkáme.
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 21:08:13
Nshiro utsuri - Profil | Čt 2.1.2014 18:35:42
NMichalU - Profil | Čt 2.1.2014 18:07:02
Nhraji - Profil | Čt 2.1.2014 17:44:06
Svaz nastavil pravidla, kdo loví ryby podle nich, a v těch pravidlech je i možnost ponechat si ulovené ryby, pokud nejsou hájené nebo podmírové, nemůže být ze strany svazu nijak sankcionován, bylo by to nelogické.
Ty ses rozhodl, že něco zachráníš, od stolu, bez hlubší znalosti souvislostí a mechanismů financování a fungování svazu a MO.
Na začátku (úplně první příspěvek v diskuzi) jsem ti napsal, že si pleteš pojmy, nyní o pár dní později a po stovkách příspěvků vidím ještě i to, že nechápeš jak svaz funguje a za tři dny ses nepoučil ani o kousek.
Jako svazospasitel mi tudíž připadáš zcela nevhodný. Argumenty na podporu tvého návrhu jsou povrchní a jednostranně zaměřené. Nemyslím si, že by realizace tvého návrhu přinesla něco rozumného.
Nkolib - Profil | Čt 2.1.2014 15:01:20
NStarc55 - Profil | Čt 2.1.2014 14:35:27
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 14:34:32
NMichalU - Profil | St 1.1.2014 20:37:07
NAnýzový dědek - Profil | St 1.1.2014 16:09:43
Snad nejsi tak naivní, abys tomuto věřil.
Pokud bude hlavní hnací silou společnosti mamon a vědomí, že za prachy lze skoro cokoliv, tak bude váha nakloněna vždy na stranu těch prachatejch a slušných rybářů bude jen ubývat kvůli znechucení a nesmyslným zákazům jako je tento.
Nkakr - Profil | St 1.1.2014 15:45:38
Kvalita členů je přímo úměrná kvalitě populace. Dříve nikdo žádnou selekci neprováděl, RL dostal koupit na počkání každý.
Troufám si tvrdit, že mezilidské vztahy, vzájemná tolerance, úcta ke stáří a pod. byly dříve postaveny zcela jinak, než je tomu dnes.
Naleš vavřina - Profil | St 1.1.2014 15:39:55
NAnýzový dědek - Profil | St 1.1.2014 15:32:20
Prostě tímto zákazem porušuješ právo každého rybáře zacházet se svým majetkem. (Ponecháním ryby a jejím zapsáním se stáváš majitelem věc- ryby)
Jinak i když je vše podle řádu a BP v pořádku, tak lze rybáře za toto postihnout- i podle jiných předpisů třeba o týrání zvířat atd.
Jinak Jak chceš zabránit tomu převážení? Do kufru auta mi vlízt nesmíš a pochybuju o tom, že bys volal PČR, aby mne přijela zkontrolovat kufr auta, když papírově budu mít vše v pořádku.
Prostě nechápu smysl- v praxi toto co navrhuješ není proveditelné.
Parchant bude furt parchant a můžeš mít stoh vyhlášek a předpisů- stejně je poruší.
Takhle jen budeš omezovat slušné rybáře.
Toť můj názor.
NKocháč - Profil | St 1.1.2014 13:36:04
Nsplávkař - Profil | St 1.1.2014 13:35:00
NPiškothonza - Profil | St 1.1.2014 13:16:49
Nb.gun - Profil | St 1.1.2014 13:13:46
"Ryba ve vodě je věc ničí, přisvojením se stává majetkem lovce.
Je čistě na něm, zda rybu sežere, daruje, nebo prodá. Prodejem do kapřího nevěstince zachrání vlastně pupíkovi život a umožní mnoha dalším "sportovcům" jeho opakovaný lov.
Co je na prodeji vlastního majetku hnusného???"
Na druhou stranu sem vkládáš část vašich BP, která se nám snaží namluvit, že to, jak s rybou lovec naloží, není až tak čistě na něm. Že by tedy MRS omezoval vlastnická práva občanů ČR? By mne zajímal následný spor před správním orgánem, případně soudem v případě, kdy by byl lovící s naporcovanou rybou přistižen RS (nebo by rybu daroval druhé osobě).
NMrknato - Profil | St 1.1.2014 13:11:40
NKocháč - Profil | St 1.1.2014 13:05:57
Dalo by se to praktikovat u ryb třeba nad 70cm tedy D-70 (D=death):o))))
NKocháč - Profil | St 1.1.2014 12:59:08
Nnahodil - Profil | St 1.1.2014 12:36:47
Ti co chodí k vodě pro maso, stejně tyhle diskuze nečtou a ti co si užívají chvilky klidu za městem, ti to číst nepotřebují.
Běžte si dát čočkovou polívku, ať máte čím platit za žížaly, nástražky, červy...kde jsou vlastně jejich práva?? :-)
Nzdeněk21 - Profil | St 1.1.2014 12:32:36
bude-li každý úkon uzákoněn a předepsán, můžeme zapomenout na svobodu.
i když, je pravda, že demokracie je pouze pro vyspělé...
raději mějte hezký nový rok :-)
p.s.
a nemělo by se taky podrobně nainstruovat, co se žížalou? taky je to živý tvor!
Ntuzemak - Profil | St 1.1.2014 12:16:03
Nneutral - Profil | St 1.1.2014 11:45:08
Nneutral - Profil | St 1.1.2014 11:30:02
Nkakr - Profil | St 1.1.2014 10:49:44
Je čistě na něm, zda rybu sežere, daruje, nebo prodá. Prodejem do kapřího nevěstince zachrání vlastně pupíkovi život a umožní mnoha dalším "sportovcům" jeho opakovaný lov.
Co je na prodeji vlastního majetku hnusného???
NMrknato - Profil | St 1.1.2014 10:43:22
NMichalU - Profil | Pá 3.1.2014 15:28:43
2. De o to ze ty stejne jako ten kdo ma cas denne platis stejne delas stejny pocet hodin brigad a podobne tak proc by jeden rybar mel 250kg a tys sedel u prazdneho rybnika, myslel sem to tak ze by se ulovky prerozdelili mezi ostatni. 3 mas pravdu dopisovani ryb to neresi ale vymenu za vetsi ano 4 dnes celkem bezna praxe prevoz ryb na sokrome rybniky se deje denne a naposledy sem se prokazatelne s nim setkal neceli mesic zpatky. A to obchodovani s rybamy bych chtel taky zakazat ale to vse postupne, pokud bych udelal komplex zmen tak to jako celek nikdy neprojde, ano je to zpusob obzivi o pradavna ale 'sportovní''' rybolov by k temto ucelu memel byt 5 de o to ze nekteri koumaci si koupi napr 20kg kapra nechaj si paragon nachytaj ryby a kdyz prijde rs tak maj nastrzky prece. ktere si koupili stejne tak by to bylo i u mrtvich, prece u plotice ktera ma honotu 15kč-kg to nebude tak zhave6- ano za ucelem fotky sakovani ryb nesnasim, pokud se ti nelibi foceni tak to muzes zkusit prosadit taky zakaz nebo zakaz rybolovu?
Nelhierro - Profil | Pá 3.1.2014 15:26:11
A ještě mám jednu věc. Plně chápu, že důchodci po dosažení určité věkové hranice mají krajskou povolenku zdarma. Souhlasím s tím. Ale taková povolenka by měla být třeba omezena tím, že by na ni bylo dejme tomu max. 20 ušlechtilých ryb, pokud limit bude vyčerpán, další povolenku je potřeba si už zakoupit. Ale zase jsme u těch kontrol.
Nsplávkař - Profil | Pá 3.1.2014 15:15:21
Sám jsem chytal velký kapry na bolky,v sezoně spal u vody častěji než doma,za řízlýho kapra bych brečel,vraždil,soukromky ještě prakticky nebyly a převážet nebylo kam a pak se pomaloučku začaly objevovat partičky co si říkali kapraři,dva roky soužití u vody mi stačilo na to abych se zastyděl když o mě někdo řekl ,,kaprař,, koupil jsem si první matchku a za těch 15 let jsem bolku ve vodě máčel celkem asi 10hodin.
Nelze si nevšimnout,že největšími ,,reformátory,,v kapradině jsou často lidé pro které je kaprařina obživou-vím,je to docela logické ale všechno co prosazují má pomoc chytit více lidem více kaprů a to žádnému kaproj nesvědčí. Kde tam je ta láska ke kaproj??
O kolik myslíš % velkých kaprů by plavalo ve svazovkách víc kdyby se tu posledních 20 let mohlo lovit poloviční dobu na polovině míst a dodržovaly se platné předpisy?
Nfreddys - Profil | Pá 3.1.2014 15:08:51
1) Pojem ušlechtilá ryba je velmi zvláštní, když už tuto zásadu zavést, tak pro všechny druhy ryb bez rozdílu (krom toho, že třeba kapr či amur jsou velmi rozšířené nepůvodní druhy ryb, z čehož nějak nechápu jejich ušlechtilost). Plotice cítí bolest úplně stejnou jako štika, sumec nebo třeba kapr.
2) K bodu tři: šanci ulovit rybu má každý stejnou, je to jen na něm (krom léta se jen výjimečně dostanu na ryby mimo víkend, mám tedy dle tebe menší šanci něco chytit, ale nějak nehodlám třeba zakazovat lidem lov v týdnu, je to můj problém, že se k vodě nedostanu). K tomu dopisování ryb, jak by si zabránil, aby si lidi nevymysleli jinou fintu.
3) Hned mě ta finta napadla: si na vícedenní výpravě za účelem naplnit mrazák. Vezmeš si sebou přenosný mrazák, ten den nic nechytneš. Druhý den chytneš kapra, zapíšeš, zabiješ, uložíš do mrazáku. Chytneš druhého kapra, zabiješ, zapíšeš (samozřejmě oba do minulého dne). Chytneš dalšího kapra, zabiješ, uložíš, nezapíšeš. Příjde kontrola, ty ukážeš mrazák, dva kapři ze včera, jeden z dneška, vše je v pořádku...
4) K bodu čtyři: prodej ryb je pod mojí úroveň, ale v podstatě je to dnes každého věc.Jen bych se chtěl zeptat, jak často jsi potkal nějakého převažeče a kdo to vlastně je. Mimoto rybolov je samozřejmě od pradávna cesta k zisku (dříve jen masa, dnes i psychické pohody a u některých i k penězům).
5) Ad 5, zase nevím v čem je horší použít na dravce kapra, amura než třeba cejna, lína, podoustev?? A když bys zakázal přechovávání živých ryb, ten paragon ti může ukázat stejně, jen bude chytat na mrtvou, ne?
6) O uchovávání ryb za horka se ani nezmiňuji, to by si hold každý musel nějak ošéfovat.
Ale předpokládám, že by si zakázal i sakovat ryby za účelem fotky? Že by si zakázal focení (další pořádný stres a někdo fotí rybu na suchu dost dlouho)? Nebylo by lepší zakázat ryby pouštět? Přece je zvrácené ubližovat živým tvorům jen pro vlastní zábavu?
Že je třeba se k rybám chovat šetrně a s úctou (jako ke všemu živému), je jasné. Ale také si musíme uvědomit, že jsme lovci a ony kořist (a pro kořist není lov nikdy nic příjemného).Kdo se s tím nedokáže vypořádat, měl by radši chodit k vodě třeba jen s fotoaparátem.
Neber to jako útok, spíše jako příspěvek k zamyšlení. Rád si počkám na odpověď.
Nelhierro - Profil | Pá 3.1.2014 15:05:48
NMichalU - Profil | Pá 3.1.2014 14:51:28
Nelhierro - Profil | Pá 3.1.2014 14:24:24
Nmancek - Profil | Čt 2.1.2014 20:22:47
Nhraji - Profil | Čt 2.1.2014 18:54:58
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 18:51:29
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 18:48:39
Nhraji - Profil | Čt 2.1.2014 18:47:05
NMrknato - Profil | Čt 2.1.2014 18:41:12
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 18:40:32 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nhraji - Profil | Čt 2.1.2014 18:36:38
A navíc, jakmile si rybu přivlastní, je jeho majetkem a Ústava zaručuje každému občanu tohoto státu nějaká práva. Například nakládat se svým majetkem podle svého uvážení. Například jej prodat.
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 18:22:23
Nrover - Profil | Čt 2.1.2014 18:03:57
NMichalU - Profil | Čt 2.1.2014 18:03:53
NSven - Profil | Čt 2.1.2014 17:55:18
ROH nedávalo kolekci každému jednu a ale jejich počet se odvíjel od počtu pobíraných příspěvků na děti.
Tedy např. člen ROH, zaměstnanec - rodič s třemi dětmi, obdržel kolekce tři a bezdětný anebo nečlen, nedostali zhola nic.
Nshiro utsuri - Profil | Čt 2.1.2014 17:54:58
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 17:51:24
Nhraji - Profil | Čt 2.1.2014 17:46:12
NMichalU - Profil | Čt 2.1.2014 17:34:19
Nhraji - Profil | Čt 2.1.2014 17:23:12
Nmancek - Profil | Čt 2.1.2014 16:22:01
To co ty chceš prosazovat ( jen doufám,že zvítězí zdravý rozum) je naprosto mimo mísu .
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 16:18:51
Ntrubadurek - Profil | Čt 2.1.2014 16:10:44
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 15:32:22
NMichalU - Profil | Čt 2.1.2014 15:08:48
NMichalU - Profil | Čt 2.1.2014 14:58:11
NMrknato - Profil | Čt 2.1.2014 14:56:37
Uvedu jen malý příklad. Na pstruhovkách byl zakázán lov na červa, pak i lov na mrtvou rybku a na mnoha revírech je dnes zakázán i lov přívlačí.....
NMichalU - Profil | Čt 2.1.2014 14:55:09
Nelhierro - Profil | Čt 2.1.2014 14:54:48
Každopádně je smutné, když mnoho rybářů nerozezná základní druhy ryb. Jak se pak mají řídit RŘ, když nerozeznají parmu od amura.... :-(
NMichalU - Profil | Čt 2.1.2014 14:36:32
NMichalU - Profil | Čt 2.1.2014 14:10:30
NMichalU - Profil | Čt 2.1.2014 13:58:01
NMichalU - Profil | St 1.1.2014 20:41:51
Nrybomil - Profil | St 1.1.2014 20:19:12
1) nemusíme přejímat vše co se jinde třebas i osvědčilo,
2) zadavatel měl asi ještě po Silvesrtru vypito, počkáme až vypláchne závity
myslel jsem si že to aspoń principielně bude káčkař..a zřejmě se nemýlil , chjooo to už bude nemoc :-(
Nneutral - Profil | St 1.1.2014 20:13:44
NNetipa - poslední hrdina MRKu - Profil | St 1.1.2014 19:26:03
Zabít kapra přeci můžeme kdykoliv ne? Místo toho, abychom nutili zabíjet kapry ostatní, pojďme vzít do štěstíčko do vlastních rukou a zabijme co nejvíc kaprů můžeme.
Nkakr - Profil | St 1.1.2014 19:00:49
Můžeš napsat k čemu hlasování v anketě je?
Myslíš si, že se tím bude někdo zabývat??
Nkritik - Profil | St 1.1.2014 18:43:04
NLadineeek - Profil | St 1.1.2014 18:29:33
NMuffíno - Profil | St 1.1.2014 18:27:14
NLosPafkos - Profil | St 1.1.2014 17:53:58
Červené karty: rover, Mrknato
Kde to žije - všechna témata
14:32NNash Titan Bivvy 379
14:25NČeští rybáři čelí poklesu úlovků - vliv predátorů a rostoucích nákladů (Bleskovka) 157
14:17NAntares Fan Club 253
13:10NSháním horní díl od prutu delphin etna 3,6m 3dily 3
12:34NSolar titanium swinger 714
10:54NZáhada pro vědce: Ryby po celém světě se zmenšují (Bleskovka) 7
8:01NNash Křeslo Indulgence Low Moon Chair 32
1:03NLipno, candát. Co bude dál... (Bleskovka) 50
PáNMůžu chytat menší sumce na 30cm karase? 5
PáNChov okrasného ptactva 858
PáNPřeprava věcí na ryby v uzavíratelných boxech 68
PáNZrušení revíru Markovka 1, nádrž Střítež (Bleskovka) 10
PáNMá smysl zachraňovat i krase stříbřité? (Bleskovka) 7
PáNPolsko revíry hlavně kapr ,samozřejmě pro všechny odvětví rybařiny . 718
PáNPřívlač v Chorvatsku 68
Co je nového - všeobecné
PáNBleskovka: Má smysl zachraňovat i krase stříbřité?
PáNBleskovka: Zrušení revíru Markovka 1, nádrž Střítež
StNBleskovka: České muškařky kralovaly světu: MS v jižních Čechách patřilo domácím týmům!
. . . NVideo: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . NČlánek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . NČlánek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . NMiničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . NRecenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . NMiničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Akční nabídky
Za 599 Kč
Ochrana interiéru vozu v elegantním a jedinečném kamuflážovaném Scope designu se silikonovým logem Scope Compass pod hlavou.
Vyrobeno z jemné tkaniny Matte 5000. Univerzální, elastický potah s rychlým uchycením na sedadlo. Potahy jsou prodávány v párech.
Za 799 Kč
Využijte skvělé akce na kvalitní voděodolné kalhoty od věhlasné firmy Nash. S cenou již od 799 Kč činí z těchto kalhot naprostý bestseller. Akce pouze do vyprodání zásob.
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
1.6.Benátky Sranda Mač 2024 Léto
1.6.6.Veřejný závod rybník,,Babínek"...
1.6.Závody na Kocandě
1.6.Rybářské závody na rybníku v...
1.6.Rybářské závody Řeznovice
2.6.Benátky Dětský Den 2024
2.6.Dětské rybářské závody Řeznovice
7.6.Přívlačové závody dvojic 3...
8.6.Dětské rybářské závody -...
8.6.Šilheřovice Sranda Mač Evolution...
Doporučujeme cestovku
PEPA cestovní kancelář s.r.o.
Široká nabídka rybářských zájezdů a výprav: Švédsko, Norsko, Finsko, Irsko, Kanada, Aljaška, Kamčatka, Chile, Argentina,...