- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
Vaše začátky s feederem
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
- Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit všechny zápisy.
24x v oblíbených a 10x v ignorovaných.
NMatěj H. - Profil | St 6.5.2015 13:01:30 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Už jsem sním zdolal pár rybek první byl Jelec Tloušť.
A teď jsem dám moji největší rybu na Feeder byl to Cejn velký 44cm.
NKarlosCarp - Profil | Út 5.1.2016 21:16:13
Vnořuji se do diskuse hodně pozdě ale přeci!
Souhlasím že Martin M. podává svá videa moc pěkně a spoustě začínajících feederařů osvětlí spoustu věcí.
Vzkaz pro TG07: to že neoslovil tebe je docela možné, ale to že se tu o Martinovi mluví v tom nejlepším světle je jisté.
To jak popisuješ v komentu ze dne So 8.6.2013 cituji: ,,všiml jsem si, že je tu poměrně hodně lidí, kteří byli ovlivněni M. Maťákem. Musím se také přidat. Mě jmenovaný neovlivnil vůbec jelikož, když jsem začínal s feederem tak se jmenovaný aktivně věnoval plavačce s angličákem a v tu dobu asi ani netušil, že na feeder někdy bude chytat".
Tím si chtěl říci co?
Asi bys nám mohl také ukázat nějaké video a podělit se s námi o své zkušenosti,myslím že budeš mazák za ty léta:
Martin je pan rybář a o to hezčí je, že se o své poznatky a názory podělí i s ostatními formou krásných videíí.
Nejsem žádná vlezdoprdelka, ale lidi kteří jen nekecaj a taky sem tam něco natočí mě teda rozhodně osloví, je totiž jenom na mě co si z toho vemu.
Martine držíme palce a těšíme se na další tvá videa, myslím že mluvím za většinu tady z nás.
NSven - Profil | St 12.6.2013 15:10:50 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Jednak jsem chtěl vyzkoušet něco nového, o čem se mluvilo a psalo v superlativech a pak i z důvodu zhoršeného vidění po úrazu oka.
Do té doby jsem chytal převážně na plavačku, trochu na přívlač a trochu na lehkou položenou. A i tu buď se splávkem nebo bez zátěže.
To mé rybářské touhy zcela naplňovalo.
Ale jak už to na světě chodí, vše má svůj začátek i konec a je třeba jít dál..
Mohu konstatovat, že jsem s přechodem na novou metodu žádné větší problémy neměl, zužitkoval jsem zkušenosti a návyky z plavačky.
Nedá se říci, že by se nedařilo ale stále to nebylo jaksi ono... Plavačka je holt plavačka. Není krásnější pohled, než na splávek mizející pod vodou....
Vystřídal jsem cca dvacet feedrových prutů nejrůznějších značek, délek, gramáží a kvalit a nakonec to dopadlo tak, že šly všechny postupně do světa.
Lovím převážně na stojatých vodách, na řece jen příležitostně.
Kdyby tomu bylo naopak, s největší pravděpodobností by mé rozhodnutí bylo opačné.
Pokud porovnávám úspěchy z předfeedrové éry lehké položené s érou feederovou, jsou zcela srovnatelné. Proč si tedy komplikovat život.
Položená s jemnějším prutem mi poskytuje zcela srovnatelné, ne-li lepší pocity, zážitky a výsledky.
Opět jsem zužitkoval své zkušenosti a návyky z plavačky a navrch přidal poznatky a montáže z feedru.
V mém rozhodnutí mě podpořily i úvahy lidí, kteří mají k nejen k feedru ale celkově k rybařině rozhodně co říci.
Vybral jsem několik z nich:
"Je nesmysl tvrdit, že feeder je úžasná jedinečná a nepřekonatelná technika lovu ryb, vyzdvihovat ho nebe a myslet si, že jeho pořízením se rázem ocitnete o level výš. Některé články a diskuze takto vyznívají (je pravda, že dnes už tolik ne, ale jeden čas to bilo do očí). Část lidí to pak vede k pocitu, že s feederem jsou něco víc než zbytek populace a další se zase diví, když někdo dokáže za použití mnohem obyčejnější náčiní chytat daleko efektivněji.....
....Feeder není nic jiného než jedna z mnoha forem položené a pokud jde o detekci záběru pomocí špičky prutu, tak to je trik známý spoustu let a feederový prut k němu nepotřebujete."
Zdroj: Osprey - Základy feedru - feeder a ostatní techniky
Pochybnosti připouští i Milan Tychler:
.."Od té doby už neřeším nejasné záběry hned tím, že bych upravoval koncovou sestavu, ať už délku návazce, nebo velikost nástrahy či háčku. Nejdřív ze všeho vyzkouším jednoduché povolení vlasce, přičemž nechávám špičku ne předepjatou, ale napnutou jen naprosto lehce, mnohem méně, než je běžně zvykem. V extrémních případech nechám špičku dokonce téměř uvolněnou, což se mi mnohokrát opravdu vyplatilo. Tento lov se nejvíce ze všeho podobá chytání s lehoučkým policajtem umístěným před špičkou prutu. Zdá se, že ryby, které neberou s náležitou vervou, dokážou snadno prokouknout i jemnou feederovou špičku. S průběžnou montáží ale stačí povolit napětí ve špičce a vlasci, abyste byli opět ve hře..."
Zdroj: Milan Tychler - Jak vybrat tu správnou špičku
Velice zajímavý je rozbor s argumenty v článku "Položená vs. feeder" od autora Bachy
http://www.mrk.cz/clanek.php3?id=734
Netřeba připomínat i řadu úvah v článcích M.M. a hlavně jeho špičková videa, prezentující konkurenceschopnou účinnost bobkařských metod v jeho podání.
Závěrem tedy:
feeder ano ale odůvodněně pouze pro položenou na řekách, pro jeho skalní příznivce a jejich vyšší level -závodníky specialisty.
Pro položenou na stojatách vodách je to jen jedna z technik, nepřevyšující ostatní.
Btw. pro pochybovače, kteří tvrdí, že "jemně" lze chytat pouze s feedrem, přidávám foto.
Úmyslně jsem pro tento účel použil teleskop, jakožto symbol kopyta...
SPRO Dyno force 270/20-40g , vlasec 0,10 DAM, zátěž cca 500g
NKarlosCarp - Profil | Čt 7.1.2016 17:32:46
Jestli si myslíš tady někdo někomu leze do zadku, tak se nech vyšetřit!
MM to nedělá jen kvůli tomu že chce vydělávat na serveru, to že se jeho koníček stal i jeho živobytím je přeci to nejhezčí co může být! Každej se nějak živíme.Ale to závistivec jako ty nikdy neunese.
Co jsem si všim tak umíš jen kritizovat ale nic rozumného si sem zatím nepřispěl.
Proč tedy komentuješ ostatní? buď chlap a ukaž něco svého a počkej na reakce!
abys to pochopil, tento server je tu pro rybáře a hodně věcí se tu člověk přiučí a jestli si myslíš že když o Martinovi napíšu jen chválu tak to není proto že mu lezu do zadku, ale protože si ho na rozdíl od blbců jako si ty vážim za to co dělá a že se o to podělí i s ostaními!
takže asi tak::
NVash - Profil | Út 2.7.2013 22:17:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Protože chytam krátce a rybařinu si teprve osahávam a nemam nějak extra vyhraněný styl lovu tak sem si loni pořídil fídr. Okuma solitron 3,60. No a rázem šli ostatní pruty do kouta a já propad chvějící se špici. To je přesně způsob lovu, který mi vyhovuje. Být neustále ve střehu, sledovat špičku až se zachvěje, ohne....
Překvapilo mi jak je to účinný nástroj. A kolik rybých druhů a velikostí se na to dá chytit. Pak teprv přišli na řadu nějaký videa, hlavně s M.Horáčkem.
Teď, když du sednout na ryby tak jedině s fídrem a většinou si vystačim s jednim prutem.
Přeji všem ať se jim špice stále ohýbají pod krásnými záběry! :o)
NCorey.T - Profil | Ne 23.6.2013 12:50:43 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nosprey - Profil | Ne 9.6.2013 17:50:37 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nemusel bych odcházet s feederem (nebo i jinými technikami) od vody jako bezrybka, ale stává se mi to čím dál častěji. Nemusím roztrhat hubu všemu, co ve vodě plave, jen pro uspokojení svého ega. A tak zkouším věci, kde šance na úspěch je malá, znova a znova si nabíjím hubu a skutečnost, že jsem už zase nic nechyt, mě v podstatě netrápí.
Když mám mindrák a potřebuju si sáhnout na rybu, tak to není zas takový problém, ale mám pocit, že v uplynulých letech jsem jich popíchal víc než dost.
NJuraj - Profil | Po 11.1.2016 22:05:04 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nosprey - Profil | St 12.6.2013 14:34:23
Skončilo to ostrou diskuzí se zástupkyní, která mě označila za elitáře.
Pravil jsem něco ve smyslu, že investovat čas do člověka, který pochopí, zorientuje se, postará se o sebe a vydělá i státu, je smysluplnější než natlouct hlupákovi do hlavy poznatky, které mu tam vydrží 14 dní. Dnešní trend je věnovat maximum času těm nejhorším (budou ti tvrdit, že to není pravda, ale...).
No a dneska už neučím:-)) I když možná ještě někdy budu.
No nic, mizím. Mám venku rozdělanou práci.
Nosprey - Profil | Ne 9.6.2013 18:06:15 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Rozešel jsem se ale s představou, že kvalita mé rybařiny se bude odměřovat schopností narvat ve stanoveném čase do vezírku co nejvíc živých zvířat.
Pozval sis sem hodně závodníků, jsou to často lidi, kterých si vážím a nerad bych se jich dotknul. Takže tady tyhle svoje teorie ohledně závodění dál rozvíjet nebudu. Můj odpor k této činnosti je všeobecně znám, ale nehodlám druhým vnucovat svůj pohled na věc.
NHonza. - Profil | So 8.6.2013 12:17:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
NCajzik - Profil | Út 12.1.2016 14:58:12 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nbig carpman - Profil | So 15.3.2014 19:36:41
NLuckyman - Profil | Čt 27.2.2014 22:18:41 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Takže jsem se po několika letech vrátil k lovu na MP vodách, feederování mě neskutečně baví. A na další sezonu mám nachystaný další feederový prut a těším se až to rozjedu.
Nrybomil - Profil | Út 19.11.2013 22:52:59
Jak rozmrzlo, udělal jsem montáž dle nákresu z časáku a vyrazil k místnímu stojáku. Kupodivu hned jsem měl záběr a na 2. nebo 3. nához vytáhnul první malou feedr rybu, pak ještě několik dalších. Bylo rozhodnuto, každo volnou chvíli jsem chodil do knihovny k internetu a hltal feeder moudra, protože přístup na net v práci ani doma ještě nebyl.
Šlo to stále dobře, naučil jsem se časem i trefovat kam potřebuju, míchnout nějaký futro a proti jiným běžným rybářům se si připadal jak jednooký mezi slepými. Měl jsem problémy jen při větru a silnějším proudu, někdy mi to větší ryby i trhaly. Asi za 2 roky jsem přikoupil picker, vyměňoval zkušenosti tady na Mrku i s feedraři u vody, kterých postupně dost přibylo.Taky jsem si začal dělat feederkrmelce podle vlastního nápadu, jednoduše a lacino.
Dnes už si nedokážu rybařinu bez feedru či pickeru vůbec představit.
NPYTLAKS - Profil | Po 1.7.2013 10:05:42 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nkolinkovýdědek - Profil | Po 10.6.2013 22:47:02 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
NFlorish - Profil | Pá 7.6.2013 16:02:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
NSťopa - Profil | Pá 9.12.2016 16:19:11 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nfheavy - Profil | Pá 9.12.2016 14:00:28
Sportex exl.heavy 420/210,preston dutch master 420/160, a nektere dalsi.
NWillow - Profil | Čt 8.12.2016 23:37:15
NJAJAK - Profil | Út 5.1.2016 22:06:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
když se objevili první zmínky o novém způsobu lovu ryb na feeder,tak jsem si říkal,zase nějaká nová móda,nesmíš tomu podlehnout.Ale nedalo mě to a začal jsem to zkoušet.Nejdřív na plavačkový prut
4,20 dlouhý ,na konci páternoster.Pořád se to dost motalo,ale vydržel jsem.Začal jsem tahat mnohem víc ryb,než dříve a to jsem v těch dobách byl na rybách každý víkend od května do konce října.Na Skalce u Chebu se začaly konat mezinárodní závody na feeder,tak jsem chodil okolo závodníků a očumoval,jaké používají systémy a snažil jsem se to navázat,něco jsem vymýšlel sám.Byl jsem lapen.
První prut byl schimano alivio.Do dneška mě jich prošlo rukama asi patnáct.Jak jde vývoj,tak obměňuji
a zároveň hledám,co by mě nejvíc vyhovovalo. Dnes se mnozí učí od Martina M.,přiznám se i já jsem od něj hodně věcí okopíroval.
Čau a zdravím feeder blázny.
NFanu - Profil | Po 10.3.2014 16:54:09
NObrtlik - Profil | St 5.3.2014 19:52:31
Nšumava - Profil | Ne 2.3.2014 11:47:27
Freddys, máš pravdu, téměř každá metoda rybolovu má cosi do sebe a přesto, že u každého je vždy nějaká top, je škoda se ochuzovat o jiné zážitky, nehledě k tomu, že nějaký typ vody mnohdy ani není k nějakým metodám vhodný, zvládnutí více metod je pak klíč k tomu, že můžeš chytat v různých obdobích na vhodných místech tím nejlepším způsobem. Na sobě ale vidím, že stejně skoro vždy zvítězí nejoblíbenější metoda i když v dané situaci nemusí být tou nejúčinější. Chytáme většinou ryby pro zábavu a ne na uživení a pokud mi až tak nejde o úlovek - zahnat hlad, vydělat peníze či si naleštit ego, nemá přece smysl chytat jinak než tak, jak mne to nejvíce baví :-). Zkusil jsem snad všechny způsoby, včetně sumcařiny a koulís a tak si troufnu říci že mohu porovnávat. Nejzajímavější je to, že jedny z nejméně tolerantních rybářů jsou ,kapraři,, přitom tento styl je dle mého snad nejtupější :-), ale osobně mi až tak nevadí. Soustředí se na relativně malou část vod a tudíž je nemusím celý rok potkat a druhou zvláštní ale v něčem podobnou sekcí jsou muškaři (tím sice střílím do ,svých řad´. ale je to tak) Rádi by se považovali za tu elitu, ale mnohokrát je to hodně otázka snobismu a módy a mnohým chybí základní znalosti a někdy bohužel i obyčejná slušnost, o toleranci ani nemluvě:-)
NRK - Profil | Pá 28.2.2014 12:15:35
Moje začátky s feedrem byly pěkný.Bohužel záhy jsem přišel na to ,že pokud se mu lze vyhnout,tak je to dobře.Když to nejde,tak je velice užitečný.Myslím si,že každý,kdo má nějakou delší rybářskou historii ,tak mi dá za pravdu.Kdo mi nedá za pravdu,tak ten chytá krátce a pouze na feeder.Ale ,že je feeder extra univerzální o tom žádná.Ale v tom je zároveň jeho průměrnost....
NFlying trout - Profil | Čt 27.2.2014 21:55:13
NFewllet - Profil | Po 1.7.2013 11:44:53
NVrbis1 - Profil | So 29.6.2013 12:37:48 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
NBicák - Profil | Po 24.6.2013 17:59:12 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
NSven - Profil | Pá 21.6.2013 12:20:31 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Souhlasím, i já mám jinou představu o pojmu "jemný prut."
Sám dávám přednost prutům s nižší gramáží a s parabolickou akcí. Ale jak jsem psal, úmyslně jsem pro svou demonstraci, použil teleskop abych dokázal, že zde často papouškované klišé, se nezakládá na pravdě a že chytat s jemným vlascem (v tomto případě 0,10) lze nejen s feedrem.
Není to jen o prutu ale také o rukách a správně seřízené brzdě...
Konečně, pokud se vrátíme k feedru, tak např. mezi závodníky velmi oblíbená Sema Amnesia, je mimo špičku jemná asi jako násada od smetáku..:
Pro ilustraci, ti sem dávám akci vůbec nejtužšího extra haevy feedru, který prošel mým prutoparkem:
Sarfix Positive HH. Na fotce je v akci při plném tahu kapříka cca 60cm... Přesto s ním nebyl problém při použití při lovu plotic a cejnků na slabý návazec.
Tvým představám by nejspíš vyhovoval prut z opačného pólu mého bývalého prutoparku: Shimano Beast Master L. Tak ten se umí ohnout řádně.. A to tak, že u lovce s olšovýma rukama a neseřízenou brzdou, hrozí namotání špice do navjáku.. :-)
Ntym - Profil | Pá 21.6.2013 7:19:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
NKóĎA - Profil | St 12.6.2013 16:13:25
Co je na tom demagogické?
NKóĎA - Profil | St 12.6.2013 15:25:23 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Nosprey - Profil | St 12.6.2013 14:23:13
Spousta lidí se pokouší ten poměr obrátit:-))
NWoohooo - Profil | St 12.6.2013 14:20:55
Nmarmyš - Profil | St 12.6.2013 13:05:43
NP.&.S. - Profil | St 12.6.2013 12:29:02
Čo ti však poskytne feeder čo iný prút nie, je že ak sa rybe háčik zapichne do mäkkej časti tlamy tak máš oveľa väčšiu šancu tú rybu vytiahnuť, pri tvrdom prúte by sa rybe len natrhla tlamka a háčik by sa uvoľnil, feedrový prút je však dosť pružný na to aby sa to nestalo, hlavne pri väčších rybách.
Hlavne na rieku je pre mňa najvhodnejší feeder, s výnimkou veľkých sumcov sa s tým dá chytať prakticky čokoľvek. Feedrové prúty však určite nie sú prúty len na menšie ryby.
Nevravím že feeder je najlepší spôsob lovu rýb, len som stručne odpovedal na tvoju otázku že aké má feeder výhody. Kedysi naozaj neboli feedrové prúty a napriek tomu sa nachytalo veľa rýb, ak nie viac, lenže o tom nemá zmysel hovoriť keďže tie časy sú už preč. Výhody feedru však podľa mňa nepochopí nik kto si to sám nevyskúša, ja som si predtým tiež myslel že je to len na menšie ryby ale nie je to tak.
NTG007 - Profil | St 12.6.2013 6:33:52
Nmarmyš - Profil | St 12.6.2013 5:15:18
NM0RGAN - Profil | Út 11.6.2013 18:07:06
My ostatní si chceme rybařinu i užít a ne tam sedět s dubovou fošnou a kotevním lanem a doufat, že se něco oběsí natolik, aby se to dalo vytáhnout.
e: jinak na feeder Shimano Beast Master Medium spolu s 0.29mm kmenem a 0.26mm návazcem jsem si utahal na kaprodromu (byť za 20-30 minut) jesetera přes metr a to byl parádní souboj. Ale když tam dám 0.18mm vlasec, tak si vychutnám i souboj s kapříkem násaďákem. To s kapřákem a šňůrou na žraloky nejde.
NWoohooo - Profil | Út 11.6.2013 17:34:52
NŠlapeto - Profil | Út 11.6.2013 16:11:36
NKóĎA - Profil | Út 11.6.2013 15:47:43 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Jinak nechápu tvůj útočný styl, otázka se týká jak kdo s tímto způsobem začínal, ne o tom jak je to jediný a nejúčinnější způsob lovu ryb.
Ale ono to spíše souvisí s tvojí inteligencí soudě podle způsobou tvého vyjadřování...
edit: reakce TG007 mi přijde jako nejpříhodnější...
Ndevastator.ccmore - Profil | Po 10.6.2013 16:28:56
čest HOŠI prece mi nechcete řict že záleží na cem ten silon mám navázaný ta ryby to vlastně ví žeje to na feedru nebo na dubove fošně uz jsem psal na mensi ryby BERU ale jinak u mě absolutně nic uz jste zapoměli jak jste jako kluci chcytali kolecko se silonem v ruce a kolik se nachztalo ryb a žadny feeder nebyl je to tak?
Nosprey - Profil | Ne 9.6.2013 18:20:04
Stále víc zjišťuju, že se do tohohle světa nehodím.
Nmarmyš - Profil | Ne 9.6.2013 18:01:59
Nosprey - Profil | Ne 9.6.2013 17:40:16
JInak na feeder jsem chytat nepřestal, ale beru to už jen jako prostředek k chycení ryby. Schválně píšu ryby - pro mě je cílem vycházky chytit třeba jen jednu pěknou rybu vybraného druhu, i když samozřejmě jich většinou je víc. Ale když jdu např. na tlouště, chci chytit pořádného tlouště, ne hafo malých.
Feederový vlak dnes jede po jiné koleji a směr udávají hlavně závodníci nebo lidi, kteří jedou v rybářském byznysu. Asi je to tak dobře, ale můj šálek čaje to není.
NMAXXSKATER - Profil | So 8.6.2013 16:41:29
Ndevastator.ccmore - Profil | So 8.6.2013 13:35:54
NiPetulak - Profil | So 8.6.2013 13:24:55 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
NStarc55 - Profil | Pá 7.6.2013 18:54:26
Nnumen - Profil | Pá 7.6.2013 17:15:31 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Tohle byl můj první proutek a mám ho dodnes.
NDóla - Profil | Pá 7.6.2013 14:15:00
Červené karty: TG007, KarlosCarp
Čtenáři této diskuse také sledují
NS feederem na kapry95205
NFeederařina na řece44011
NPickermánia-ultra light fishing27388
NMethod feeder a vše kolem něj38382
NZimní Feeder chytačka62
NPelety Sonubaits a minikuličky Cralusso4660
NFeeder videa - výběr MM147
NNaviják na feeder s přední rychlobrzdou460
NVlasec na návazce - feeder?319
NKarlovarsko Vabank vo pade4533
Kde to žije - feeder
18:56NPickermánia-ultra light fishing 27388
18:55NPreston - vše kolem této značky. 3500
13:17NFeederařina na řece 44011
PáNMethod feeder a vše kolem něj 38382
PáNJihočeská Feederliga . 9403
ČtNKlub Fanoušků Feederů Daiwa. 9917
ČtNS feederem na kapry 95205
StNPelety Sonubaits a minikuličky Cralusso 4660
StNKladenská Feeder Liga 39071
ÚtNGURU - vše kolem téhle značky 5896
ÚtNFree Spirit feeder 120
ÚtNPoradna: Feeder 8062
PoNKlub fanoušků SPRO+Döme Gábor 5355
PoNSportex feeder pruty 4937
. . . NDélka návazce Method 17
Co je nového - feeder + obecné
PáNBleskovka: Má smysl zachraňovat i krase stříbřité?
PáNBleskovka: Zrušení revíru Markovka 1, nádrž Střítež
StNBleskovka: České muškařky kralovaly světu: MS v jižních Čechách patřilo domácím týmům!
. . . NVideo: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . NČlánek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . NČlánek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . NRecenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . NMiničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
. . . NMiničlánek: Pár zážitků od vody 2 aneb s feederem na výpravě
Oznámení - feeder
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Doporučujeme e-shop
www.chytil.cz
Firma Chytil byla založena v roce 2000 a od té doby vyrábí nejrůznější návnady a nástrahy pro lov nejen kaprovitých ryb....