Zástupci vodní dopravy kritizují vyřazení Labe z vodního koridoru

Kategorie: Všeobecné

Praha - Návrh na vyřazení labské větve z připravovaného vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe se nelíbí představitelům vodní dopravy v Česku. Podle nich je rozhodnutí předčasné a stát tím do budoucna zahodí strategicky významnou investici. Vyplývá to z jejich vyjádření pro ČTK. Podle ekologů je naopak vyřazení Labe ze zvažovaného kanálu pozitivní, protože zásahy do krajiny by u této řeky byly největší. Centrální komise ministerstva dopravy navrhla dále pokračovat v přípravách vodního kanálu jen mezi Dunajem a Odrou, protože labská větev se jeví jako riziková.

Představitelé vodní dopravy rozhodnutí centrální komise vesměs kritizují a shodují se, že labská větev měla být v plánech zachována alespoň pro možnou realizaci ve vzdálenější budoucnosti. Stát by tak podle nich mohl reagovat na možnosti a potřeby, které bude mít.

Zdroj: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/zastupci-vodni-dopravy-kritizuji-vyrazeni-labe-z-vodniho-koridoru/1713410

MAXXSKATER, 28.1.2019

Diskuse k bleskovce

Honza7 - Profil | St 30.1.2019 12:37:19

Z kterých peněz byla prováděna dopravní analýza a především jak moc asi bude objektivní? Uvedení pánové jako je předseda dopravní sekce Hospodářské komory Emanuel Šíp, tajemník Sekce vodní dopravy na Svazu dopravy ČR Jiří Aster a prezident Agrární komory ČR Zdeněk Jandejsek by svá tvrzení měli především něčím významným doplnit - a to je minimálním finančním plněním, každý za svou osobu a to aspoň řádově v několika desítkách miliónů korun. Je víc, než pravděpodobné, že po takové podmínce by takových stupidních projektů výrazně ubylo.
Státu by se výrazně do budoucna ulevilo - nemusel by tolik toho splácet za všechny ty šejdíře, který tento stát v minulosti o prachy připravili, poněvadž by nejdříve bylo finanční krytí zajištěno od lidí co po tomto státu něco chtějí.
Uvedený projekt občanům tohoto státu nic nenabízí, pouze velmi malá skupina lidí se napakuje.

Ravachol - Profil | Út 29.1.2019 12:21:48

jeden3 >> Jako to mě taky dostalo a to už jsem celkem otrlej divák - nikdo neví kolik to bude stát, nikdo neví jaký lodě tady budou jezdit (státní? německý? eskymácký?), nikdo neví co budou vozit, ale proč prostě za pár miliard dva roky (by mě zajímalo kolik let to nakonec bude, jak s D1) nebagrovat z mělníka do prahy a nezvýšit mosty...že raději nedodělaj záplaty na tý D1...to né...budou nákladní lodě, bude se pokračovat v přetváření řek na odtokový kanály. Se zas tři čtyři lidi nechutně napakojou z daní, ach jo

aartu - Profil | Út 29.1.2019 12:09:08

Pedro1 - 29.1.2019 11:50:22 To je radost.

jeden3 - Profil | Út 29.1.2019 12:07:59

Ravachol >> kdyby kopali kanal a vysvetlili to,ze se nejak bude prepoustet voda,aby se zajistila plavba alespon v soucasnem objemu-to bych jeste pochopil...ale tohle??
oni zacnou prohlubovat koryto :-)) coz pri stejnem mnozstvi vody ,ktera jim tece muze znamenat jedine-zew z toho udelaji mozna hlubsi,ale zato hodne uzky kanal
pocitam,ze i poradne porce betonu se tma naleji.....a pak budou mudrovat,jak to ,ze v krajine neni voda,z betonovyhc koryt celkem spatne dochazi ke vsakovani do okoli
bud tam fakt nejsou zadni odbornici,nebo vsichni maji diplomy z letniho dvoumesicniho studia v Plzni,jinak si tyhle napady nedokazu vysvetlit

Ravachol - Profil | Út 29.1.2019 11:55:40

jeden3 >> Přesně, hlavně žádný vhodný přístavy neexistujou :) Plná republika kolejí....jako ministerstvo dopravy fakt boduje rok vod roku víc

Pedro1 - Profil | Út 29.1.2019 11:50:22

aartu >> Ten už v Labi je.

aartu - Profil | Út 29.1.2019 11:48:20

Pedro1 >> A taky hlaváči,pohroma dunajského povodí.

jeden3 - Profil | Út 29.1.2019 11:32:36

Ravachol >> k lodi do pristavu musi zbozi dovest - kamion nebo vlak-pokud vlak-nejspise to k vlaku stejne doveze kamion........u vykladky lode bude opet stat kamion a nebo vlak-ze ktereho se to stejne prelozi na auto
pokud to vsichni ti,co budou nakladat a vykladat nebudou delat zadarmo v akci Z ,bude to neskutecna raketa za dopravu
a jeste cas dodavky........poslat takto zbozi z Hamburku do Prahy...to by zakaznik asi zestarl,nez by to dorazilo :-(
nevo jineho je vozit po Labi kontinualne uhli do elektrarny a neco jineho je doprava kontejnerovaneho zbozi

Pedro1 - Profil | Út 29.1.2019 11:21:33

Ravachol >> Nedá se vyhovět všem:-)

Ravachol - Profil | Út 29.1.2019 10:55:11

Pedro1 >> Zas budou nasratý Slováci, že jim to všechno zdrhne proti proudu do Kolína :)

Pedro1 - Profil | Út 29.1.2019 10:48:13

Ravachol >> Vyza je fajn,ale to bych musel dokoupit vercajk.
Spíš jsem myslel ty 20 kg candáty a 15 kg parmy:-)))

Ravachol - Profil | Út 29.1.2019 10:40:54

Pedro1 >> :)) jedinej argument pro, uznávám. Vyzy už se před Železnejma vratama v Srbsku balej na cestu do ČR od sedumdesátýho druhýho, jestli tam teda nějaký trpělivý ještě vydržely :) Nebo myslíš metrový candáti z Moravy?

Pedro1 - Profil | Út 29.1.2019 10:33:05

Ravachol >> Nojo,ale vezmi si,že by se propojilo Labe s Dunajem.Těch obřích ryb co by sem připlulo:-)))

Ravachol - Profil | Út 29.1.2019 10:11:04

jeden3 >> Hlavně máme v ČR setsakramentsky hustou síť železnic. Tak proč nepřesunout nákladní dopravu z kamionů (což je hlavní argument pro investici miliard do přetváření říční sítě stavebními firmami) na železnici. Je otázka jestli vůbec bude v tržním prostředí zájem o jinej než kamionovej způsob dopravy. Nebo se to nařídí ze zákona? Nebo se lodní doprava bude dotovat z daní na úkor železnice? Nikde jsem nenašel studii, v čem je výhodnější rozkopat řeky oproti využívání železnice. (jestli někdo na něco takovýho narazil, poprosím o odkaz) Stejně by ten materiál dovezenej na lodích musely z přístavů (který se budou muset postavit za další miliardy) rozvážet kamiony. Pochybuju že si to supermarkety a velkoobchodníci budou z přístavů tahat v malejch dodávkách :) A k tomu bagrování Vltavy v Praze z Mělníka do Radotína: kamarád správně podotknul, že už vidí jak se mezi součastnejma výletníma loděma v centru Prahy ve velkým motaj a čekaj před komorama nákladní lodě s pískem a štěrkem pro deponii v radotínským přístavu :)) I když chápu že firmě co provozuje deponku v Radotíně se to zamlouvá, aspoň někdo má radost.

jeden3 - Profil | Út 29.1.2019 9:58:16

na jedne strane tvrdi,jaka obrovska sucha nas cekaji a jak to bude cim dal tim horsi
na druhe strane se chteji vrhnout na lodni dopravu
bud jsme uplne blbej ja,nebo .... :-)))

Ravachol - Profil | Út 29.1.2019 9:43:37

venybit >> miliardy už se za lodní dopravu do prahy začaly vyhazovat (by mě zajímalo kterej z neexistujících vyhovujících pražskejch nákladních přístavů má být nákladama a jakejma konkrétně zásobován a kdo mu prahou postaví dopravní infrastrukturo pro rozvoz těch materiálů do okolí). Nejvtipnější je, že nikdo asi neví kolik to vlastně bude stát. V prvním článku z odkazu se mluví o 1,7miliard, v druhým, vydaným O TÝDEN POZDĚJI už jsou to 3 miliardy. Zajímalo by mě kolik to tímhle tempem bude za rok.
https://zdopravy.cz/reditelstvi-vodnich-cest-spusti​lo-velke-bagrovani-vltavy-ze-dna-vytezi-130-tisic-m​3-22243/
https://www.novinky.cz/domaci/495094-podvodni-buldo​zery-zacaly-prohlubovat-dno-vltavy.html
Se ministerstvu dopravy divím, že po několikaletým fiasku s D1 a havarijním stavem mostů v ČR má tu drzost investovat miliardy do tohohle.

venybit - Profil | Po 28.1.2019 18:58:14

Vždyť je to hloupost. Lodní doprava se ještě po takto malých řekách nikdy nikde neosvědčila a nevyplatila. Vždy je to na ukor vlakové dopravy. Lodě prostě vozí to co vlaky ,uhlí, písek ,hnojiva,naftu atd. Kamiony ze silnic to nedostane ,ani jeden. Naopak potom budem muset v řádek desítek miliard dotovat České dráhy ,které přijdou o zákazníky. Obhajovat ten kanál může jen tupoun ,a nebo vychsánek,který v tom vidí vlastní zisk. Jinak je to naprostá blbost . To ukázali podobné projekty v cizině. Všude to sebralo zákazníky vlakové dopravě. My jsme země s jednou z nejstarších a nejlepších vlakových sítí na světě. Proč by jsme vlakové dopravě měli házet klacky pod nohy? A hlavně vyhazovat desítky miliard za takovou zbytečnost.