Po střetu skútru s loďkou na přehradě Orlík zemřela 18letá dívka

Kategorie: Všeobecné

Po střetu vodního skútru s loďkou na přehradě Orlík byla dnes odpoledne těžce poraněna osmnáctiletá dívka, po letecké přepravě do nemocnice zemřela. Další dva muži, kteří byli na plavidlech, utrpěli méně vážná zranění.

https://www.novinky.cz/krimi/408825-po-stretu-skutru-s-lodkou-na-prehrade-orlik-zemrela-18leta-divka.html

Bláža, 12.7.2016

Diskuse k bleskovce

toughpower700 - Profil | Po 31.10.2016 7:05:29

Ono se to dá dělat i civilizovaně.. Spalovák provozuji a troufam si říct že nikoho, vyjma těch které to sere kvuli jejich móresum, tím neprudím. Někdo tvrdí že stačí elektromotor. V některých situacích určitě, někdy ne. Zavážet pár desítek či stovek mětrů bojky nebo koule, zajisté si jeden vystačí s elektro, ale pokud na přehradě člověk šmejdí (více dní), dělá přesuny tak dojezd na 100Ah (starší) motor 55 minnkota je s mým gumákem 4,5m cca do 20km tuším a to za ideálních podmínek.. Pokud není možnost (a i čas dobíjení 10h není málo) baterii nabít je řešení jaké? Vyjma spalováku žádné..Dalším problémem je stále se rozrůstající trend zamezování příjezdu, takže od legálního místa k zaparkování v rozumné vzdálenosti od vody (kdy je člověk ještě sto to všechno z auta došmejkat) až k místům na kterých chce člověk lovit může být vzdálenost také pár kilometrů (po vodě) Někdo může argumentovat více baterek. 100Ah má přes 30kg a v rozumné kvalitě cenu přesahující 5000,- Což je včetně elektromotoru cena spalováku 5hp a to jen při koupi 2ks baterií. Optimum na dlouhé vícedenní "tůry" by bylo mít baterie tak tři. Neznám nikoho kdo by to takto řešil (tím netvrdím že nikdo takový není) a ani já bych nechtěl vozit 100kg aku a ani nemluvim o dobíjení, tahání se s tím a též OMEZENÉ životnosti která při "expedicích" parkát do roka by byla značně finančně průserová.. Zpět k té vzdálenosti. Na elektro dam tak 6km/h takže taky žádné plus pro delší přesuny.. Vozim proto oba motory..
Základní má pravidla pro provoz mám taková že: ráno spalovák nehoním (nechci tím nikoho budit, nebo srát při ranní kávě) k večeru taktéž ne..Pokud není jiná možnost pro kapacitu baterie a musím na spalovák, jedu na nejnižší možné otáčky, kdy to "valím" těch cca 6km/h a to si motor (4T) jen tak vrní a jen těžko ho někdo vůbec zaregistruje..
Co se týče plavců, koupáčů, nafukovacích lehátek a ostatních plavidel, všemu tomuto se obloukem vyhýbám navíc s ubraným plynem na min. Pokud musím na pláž kde jsou lidi tak na okraj kde se již nikdo nekoupe nebo nerybaří a to tak že v dostatečné vzdálenosti spalovák típnu, shodim do vody elektromotor a dojíždím na něj..Taktéž to dělám když z pláže odjíždím..
A co se týče rybářů.. Obecně se na vodě snažím jet od nich co nejdál. V místech kde toto možné není a je to užší jedu kolem nich elektro a to na pomalý režim. Kolem nich nemyslím v jejich blízkosti ale přejedu co možná nejdále od toho kde usuzuji že mají nástrahy (dle směřujících vlasců, způsobu lovu, atp.), obvykle k protějšímu břehu. Pokud někde vidím krmnou bojku, taktéž jí velkým obloukem objíždím.
Samozřejmě vyjímkám se meze nekladou :D
Nu takže tak nevidím vlastně racionální důvod proč bych někoho měl srát tím že provozuji spalovák..
A pokud co se týče dojezdu někdo myslí že je dobrá volba pádlovat a tak vlastně žádný motor není na člunu potřeba, rád jej uvítám u oněch pádel a já se zatím alespoň po dobu přesunu budu moci věnovat něčemu příjemnějšímu, třeba dlouhému spánku..

Macinek - Profil | Pá 15.7.2016 22:43:09

Hele nevim,dočetl jsem se zde, že nemají lodě,lodě mají a i služebně starší.Další flotilu má SPS.Co dál.. ?Není na benzín a potom je jich bude málo?

1975 - Profil | Pá 15.7.2016 22:30:16

Tak ze to dopadne ze budou vyjizdet dvakrat do mesice kdyz jeden mesic nevyjedou vubec

voz - Profil | Pá 15.7.2016 22:25:13

Macinek >> Taková 1 loďka bude tak za 2 mega, co?

Bláža - Profil | Pá 15.7.2016 21:39:40

lipenak >> Tak to je docela smutné, hlavně, že má Chovanec na restruktualizaci PČR a přidání zbytečným úředníkům....

lipenak - Profil | Pá 15.7.2016 21:35:19

Macinek >> nechci aby to vyznělo ironicky ale foto pěkný ,inspirativní ,,pomáhat a chránit ,, ale víš co je problém na Moři i Hněvkách něco podobnýho mají ale ještě nevyjeli ,oni nemají PHM na běžný kontroly ,,jen pro případ pomoci ,, ale čluny dobrý dokonce některý mají přední čela sklopný .. :-))

Macinek - Profil | Pá 15.7.2016 20:09:12

Bláža >> -:)) jasně-:)

Bláža - Profil | Pá 15.7.2016 20:00:26

Macinek >> Tak na těch vlecích jaksi nikoho nelapnou, jinak pěkná kulisa....

Macinek - Profil | Pá 15.7.2016 19:48:34

Bláža >> Nazdar Chlapče,co např.:tyto-:))

Bláža - Profil | Pá 15.7.2016 19:13:07

NOVAS >> Ještě tam měl napsat, kdo a jak důsledně to bude kontrolovat, a bylo by to perfektní.

NOVAS - Profil | Pá 15.7.2016 7:14:35

INFO - Odpověď SPS na můj dotaz ,zda se počítá se zavedením opatření obecné povahy 61/2016 (nebo podobným) také na Slapech :Ano, je samozřejmě společně se starosty obcí v jednání zřízení takových prostorů na nádrži vodního díla Slapy, nicméně neznamená to, že vodní skútry budou muset plout jenom v tomto prostoru, v tomto prostoru budou moci provádět akrobatické prvky. Mimo tyto prostory mají povinnost plout v režimu v jakém plují jiná malá plavidla se spalovacím motorem. Předně to znamená, že vůdce vodního skútru nesmí provádět na vodní cestě mimo vymezenou plochu žádné akrobatické prvky a musí dodržovat všechna pravidla plavebního provozu.

Pokud vůdce plavidla pravidla plavebního provozu dodržuje, tak jak jsou nastavena, je provoz těchto plavidel bezpečný.

Na vodní cestě VD Slapy a Orlík budou ve spolupráci se správcem vodní cesty vymezeny prostory pro koupání, kam nebude možné vplouvat plavidly se spalovacím motorem. Tím bude posunuta hranice 50 m, kde platí omezení rychlosti plavby na 10km/hod nebo na výtlačný režim plavby od těchto vymezených prostor.


S pozdravem

Josef Leffler

vedoucí oddělení plavebního dozoru,

zástupce ředitele pobočky

Telefon: +420 234 637 420



Státní plavební správa - pobočka Praha

Jankovcova 4

170 04 Praha 7 - Holešovice



Ústředna: +420 234 637 111

Fax: +420 266 710 545

E-mail: pobockapraha@plavebniurad.cz

Internet: www.plavebniurad.cz