Pytlák zastřelil dvě chráněné vydry

Autor diskuse: MAXXSKATER - Profil , 1.4.2022

Pvl - Profil | Čt 19.10.2023 21:38:29

21:17:27 "Proč nejsou vydry přemnožené " .........

Pvl - Profil | Čt 19.10.2023 21:17:27

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11821959440-ceske-rybi-legendy/222562230600006
Zajímavě povídání jedna pasáž cca 10:44 min -------- 8:35min začátek celého rozhovoru

bart.bm - Profil | Čt 28.4.2022 18:27:31

bleble >> skutečnost je asi taková že známej nahlásil uhynulou vydru. Přijel týpek pomalu z druhé strany ČR a strašně se divil že ta vydra tam byla. Že ani neví o tom že by se tam vyskytovala. A to u nás vydry řadí už hezkých pár let.

mita22 - Profil | Čt 28.4.2022 8:53:45

Bacha San >> el. ohradník je dobra věc. Jen se musí každodenně kontrolovat. Nejlepší je oplotit. Záleží na velikosti rybníku. Je to dost darda, ale 100% funkční. Osobní zkušenost rybník 1,2 ha.

Rožnovák - Profil | St 27.4.2022 23:09:18

bleble >> Přes zimu plný komorový rybník amurem a kaprem -navíc bez ochrany je velké lákadlo- vydra tu je- aspoň na těch rybnících pokud to trochu jde se s ní musí počítat- měli by dostat nějakou tu kačku z náhrad pokud zažádali, když to bylo na rybochovném zařízení. Všeobecně reakce i na ostatní- nelegální lov povede jen a pouze k důslednější k ochraně a je to vždy jen dočasné řešení- vždy ji na lokalitě nahradí časem jiný predátor- pokud se reguljue bez rozmyslu, neodborně a nepovoleně- jedná se o § 299 trestního řádu - trestní sazba je tam až na 8 let podle okolností- ať máme všechny informace pohromadě :-).- Ještě originální článek-https://olomoucka.drbna.cz/zpravy/spolecnost/25195-z-peti-tisic-amuru-zbyly-dva-kusy-rybare-na-prerovsku-trapi-vydri-predatori.html

Bacha San - Profil | St 27.4.2022 22:15:05

Rozumný člověk, když už něco takového "spáchá", se postará, aby se nikdo nikdy nedozvěděl, že se vůbec něco takového přihodilo.
Jinak kamarád má kolem rybníčka el. ohradník a drzé lutry si mohou tak akorát stříknout do gatí.

sumec 1950 - Profil | St 27.4.2022 20:42:07

Ten nadpis je nějakej divnej. Správně by bylo že, ochránce toků a rybníků zastřelil dvě neustále pytlačící nenažrané vydry, které doslova vyžraly co se vyžrat dalo.

Pvl - Profil | St 27.4.2022 7:25:53

bleble >> Ať se bavím s kýmkoliv kdo má rybník --ček ,katastrofa . Poslední hovor cca50 kaprů + štiky cca do 10 ks Po kontrole -- kaprů do 10 ks štiky na stejno . Rybník není v zástavbě ,takže relativní klid u vody :o§(( EDIT není můj cílený zájem o škody- výskyt Dozvěděl jsem se to jen tak mezi řečí .

bleble - Profil | St 27.4.2022 6:25:45

Taň ňak se znalý člověk nediví,že je někdo picne. Ekoteroristi to dovedli k dokonalosti ,jak uvádí čerstvá zpráva z Přerovska,kdy rybářům vydry sežraly 4998 amurů z 5000 a z 1500 línů jim zůstalo 105 kusů. A paní mluvčí AOPK Karolína Šůlová řekne,že je vše OK. Vyder je na našem území "jen" 4800. A to přiznali. Kdoví,jaká je skutečnost.

Řízek 5,125 - Profil | St 6.4.2022 9:02:58

Rožnovák >> no. ta realita a kdy se to naplní, to je právě ono,
nařídit něco je věc jedna, uspěšně to dotáhnout do konce věc další. úspěšně myslím uplné odstranění.
dotyčný přestupce má hodně možností, jak to oddalovat.
kort když je to firma, která zanikne.. tak už to není po kom vymáhat. např.

sousedské vztahy sou nekonečným příběhem- bohatě stačí, když jeden soused má na pozemku tři zdravý pěkný smrky a druhý soused se bojí, že k němu spadnou na zahradu, barák, družku, ženu, psa, vnučky, dceru, děti...:-)
co tři smrky- bohatě stačí jedna bříza:-))

Řízek 5,125 - Profil | St 6.4.2022 8:52:29

xycht >> jediný co spolehlivě funguje je právě OSSZ a další uřady spojené s vyplácením "sociálních dávek" a penězma obecně- jinak by se ten systém dávno zhroutil.
:-)

Rožnovák - Profil | Út 5.4.2022 18:35:32

Řízek 5,125 >> ono není tak zle-a něco se i daří- jinak by to nikdo už nedělal :-).

navážka není často nic jiného než stavební odpad tedy skládka - tak se postupuje podle zákona o odpadech- za poslední 2 měsíce jsem na 2 větší narazil- na jedné byly i kýble z nebezpečným odpadem- nedaleko potoka -Ožp zjistil porušení zákona o odpadech a vyzval majitele pozemku k odstranění a uvedení pozemku do původního stavu- celkem pěkné se na ten papír se Sdělením z Ožp kouká- uvidíme jaká bude realita a kdy se naplní.

K těm sousedským vztahům- příklad z nedávné praxe- vodoprávnímu úřadu se po několika měsících podařilo sousedské vztahy okolo chovného potoka "urovnat" natolik- že znesváření majtelé domů budou realizovat přípojky na kanalizaci-jejíž realizaci spor právě bránil a trošku je k tomu muselli postrčit rybáří :-)
-ale jak začnou oba chalupníci asi nadávat na úřad že musí teď budovat novou přípojku pravděpodobně už za své a vzpomínat že před tím mohli své volně pouštět do potoka a hádat se mezi sebou o 2 metry pozemku- budou z nich nakonec ještě kamarádi :-)

xycht - Profil | Út 5.4.2022 17:56:56

Rožnovák >> :-))) Máš recht, musí si najít karma.

Rožnovák - Profil | Út 5.4.2022 17:32:42

xycht >> rozbí sousedovi hubu a zaměstnáš úředníka na dalším odboru- možná i policii, zdravotníky nedej bože naše soudnicví a správu věznic- to sobě ani rozpočtu státu moc nepomůžeš :-)

Bacha San - Profil | Út 5.4.2022 15:48:46

Řízek 5,125 >> Souhlas:-)

xycht - Profil | Út 5.4.2022 12:25:13

Řízek 5,125 >> Vykašli se na to, to jsou prostě lidi. Já obecně jsem s úředníky spokojen. Já se popravdě nedivím tomu, že někdo nejde proti místní vlivné svini.

Řízek 5,125 - Profil | Út 5.4.2022 12:02:45

xycht >>obecně- já sem jako z toho poměrně neštastný, no, bud se s tím nejak vyrovnám, nebo holt pujdu dělat neco jiného.

xycht - Profil | Út 5.4.2022 11:58:27

Řízek 5,125 >> Jo máš pravdu. Měl jsem mu rozbít hubu, ale zase, je to důchodce.

1Mara - Profil | Út 5.4.2022 11:31:55

Řízek 5,125 >> Já s tebou souhlasím, ale proto píšu všade, proč nekoná naše vedení ? vždyť od toho tam jsou, aby konali různé schůzky a tlačili na vládu, aby se to či ono mohlo změnit !! Ale to se neděje, jen sedí na svých teplých židlích a přepočítavají peníze za kapříky .-((((

Řízek 5,125 - Profil | Út 5.4.2022 11:17:36

xycht >> tak, už o tom vím všechno, jako je to peklo:-)
nejjednodušší řešení- sebrat lidi z ulice a jít to sousedovi vysvětlit.
prostě úředník se musí řídit nějakým postupem a je to věc tak na pul roku..
bohužel.
a to ti ani nebudu psát, jakou roli v tom často hrají klasické sousedské vztahy, kdy jeden druhýmu nemůže přijít na jmeno- tohle žádnej úředník taky nevyřeší.
to je celý na delší povídání, člověk měl nějakou představu, a realita je uplně nekde jinde.

xycht - Profil | Út 5.4.2022 11:08:26

Řízek 5,125 >> Na ovzduší mám kamaráda, ale právě ten mi poradil podání na magistrát :-) Obecně, proti úředníkům nic nemám. U nás na finančáku super, OSSZ super, ale na městě mám dvě špatné zkušenosti.

Věřím tomu, že ty bys byl lepší - bez ironie.

xycht - Profil | Út 5.4.2022 11:06:58

Řízek 5,125 >> Jak to má úředník prokázat je jeho věc. Je to jeho práce :-)

Ohledně té představy - právě proto, že úředníkům věřím, tak jsem v dobré víře podal jako občan podnět. Udělal jsem to proto, aby okolí nemuselo dýchat to svinstvo. Jsem proto špatnej?

A nečekal jsem rychlé řešení, ale tak blesková odpověď ve mě nebudí rozhodně důvěru.

Řízek 5,125 - Profil | Út 5.4.2022 10:54:51

xycht >> jo, představa- podám na někoho podnět, a " úředník" to obratem ruky vyštetří a nastolí spravedlnost- ta je dost naivní.
Bohužel.

Řízek 5,125 - Profil | Út 5.4.2022 10:49:52

xycht >> tak sou u vás debilové, co ti na to mám říct.
podávej podněty na policii, toč ten kouř co jde z kamen, shromažduj důkazy.
jinak další věc je- mu to prokázat- to, že na někoho něco podáš, to taky neznamená, že to je pravda- a to si neber osobně. to je prostě obecné- porušení zákona se musí prokázat.
jak to asi ten úředník má udělat?
zeptej se na ovzduší- jestli mají v popisu práce chodit v deset večer kontrolovat, čím kdo topí... no, nemají.
tohle je věc hygieny a policajtů.
udělat u dotyčného pozorování, zjistit kde má sklad pet flašek a vyjetýho oleje, vyslýchat svědky,
tohle prostě úředník z úřadu dělat nemůže. samotnýho ho do baráku nikdo nepustí.
je to naprosto smutné, ale je to tak.

xycht - Profil | Út 5.4.2022 10:41:57

Řízek 5,125 >> Tady u nás je chlap, který léta topí PET láhvema, dřevotřískou atd. Podal jsem na něj podání pod svým jménem datovkou. Ani žádný právníky nepotřeboval, ty joudo. Jednoduše se ho lekli, protože byl kámoš jednoho lokálního politika. Do týdne mi přišla odpověď, že topí dřevem. Hlavní je teplý místečko, aby bylo na splátky hypo :-)

Řízek 5,125 - Profil | Út 5.4.2022 10:39:56

1Mara >> prostě podle legislativy si jen tak někdo nemůže stavět hrázky na potoce.
je to dle zákona tzv zásah do významného krajinného prvku- a je na to třeba mít závazné stanovisko kompetentního orgánu ochrany přírody.
dále vyjádření tzv. správce vodního toku- což může být povodí, nebo třeba lesy čr, nebo taky obec.
a povolení do vodoprávního ůřadu- nebo jim to alespon dát na vědomí.
dalo by se to jistě udělat dle zákona, ale to jsou tak dva měsíce času- než s ek tomu všichni vyjádří

Řízek 5,125 - Profil | Út 5.4.2022 10:34:53

xycht >> neřeší nic, protože to neumí, to je celé.
a ty se už vzpamatuj:-)
kauzy obyčejných lidí se řeší v rámci toho, kdo se přizná, kdo se nepřizná s tím se prakticky neudělá nic.
když to nevyšetří ani policie, jak to může řešit úředník, který má dost omezené možnosti šetření.
ČIZP má přímo v popisu práce šetření- a kolik toho vyšetří a za jak dlouho.
vlivní lidé- mají většinou dobré právníky, kteří najdou chybu v úředním postupu- a pak rozhodnutí ůředníka shodí odvolací orgán, a že tu chybu najdou- je dost pravděpodobné, protože je celý ten systém hodně složitý.
a úředník nemá vystudovaná práva, i když by je vystudovaný měl mít.
vo tom to celý je.
btw- zjisti si třeba- jak by správně melo probíhat odstranění černé stavby, jak by mělo probíhat odstranění nelegální navážky- to jsou v podstatě neproveditelné ukony, taky proto se to nenařizuje.
stejně jako blbý zastavení černý stavby- ůředník tam sám tělem nepůjde bránit bagrům, protože to nemá v popisu práce, navíc musí v kanclu "udělat" další stoh papírů, který když nevyplní, tak si lidi budou stěžovat.

valcha186 - Profil | Út 5.4.2022 10:34:28

rybomil >> Amina pro vydráky. Chudák autobusák co počmáral volební plakáty, škodu uhradil a stejně si to musel odsedět. Kapsy si mastí všichni co jsou nahoře. Máme ale potoky bez života, raci, škeble, žáby, muhule. to vše je skutečná minulost, tvrdá realita. Nejsou mateční ryby v kapilárách, líhně se zavírají. Ze zoufalství se oplocují rybníčky . Jinak to nejde, ale co velké vody, potoky ?

Řízek 5,125 - Profil | Út 5.4.2022 10:29:56

Bacha San >> ale jo, to nejsme v vzporu:-)
tvl, i uředník by chtěl mít jednoduchý život, když má kvuli nějaký banalitě vydávat čyři papíry a zabere to měsíc a pul, tak je to špatně.
ono obecně- je dost blbě nastaveno, kdo vlastně může regulovat nějaké ty invazní druhy,
myslivci to můžou dělat jen podle svého zákona, cokoliv navíc se jim musí povolit,a to je dost složité, do toho nikdo nejde, bo to neumí.
jako pověřit někoho likvidací něčeho. to prostě není vubec jednoduché, hodinu vo tom přemýšlíme a nic sme nevymysleli:-)

xycht - Profil | Út 5.4.2022 10:26:42

Je úsměvné, když úředník na životním prostředí píše o legislativě. V praxi je to tak, že si na ty vlivné netroufne, protože by přišel o teplé místečko na úřadu. Takže se řeší jen kauzy obyčejných lidí.

Řízek 5,125 - Profil | Út 5.4.2022 10:25:51

rybomil >> nerozporuji nic.

xycht - Profil | Út 5.4.2022 10:22:55

Vydra je tak přemnožená, že na některých úsecích Vltavy člověk kličkuje mezi vydříma exkrementama. Chránit přírodu ano a tvrdě, ale s rozumem.

rybomil - Profil | Út 5.4.2022 10:21:09

valcha186 >> U její realizace jsem byl osobně, jinak by se to propouštění časově, papírově i technicky mnohem protáhlo. Takže tehdy všici pomáhali, dělali všechno možné. Byl jsem vypomáhat ve skladu kde se odevzdávaly výstrojní věci a dávaly podepsat škoďáky za věci ztracené. Taky se při tom náhlým propuštění ukázalo, jak nečekané počty žen ve věznici jsou vyložené špindíry.
Si piš že všici jsme pápá Klausovi daly jmen, takže v klídku určitě ne. Propouštěli jsme tehdy hned cca 370 žen, další pak na základě rozhodnutí soudu později. Morální dopad to mělo obrovský. Dost příslušníků odcházelo a ti bachaři a vychovatelé co zůstali byli demotivovaní, nějakou dobu na hodně věcí vyloženě srali. Pro odsouzené pohodička, místo 8 najednou na pokoji 4, žádný čekání na jídlo, sprchy, nákupy v kantýně aj.Samo do 2 let se tak 70 % amnestovaných zase vrátilo.

valcha186 - Profil | Po 4.4.2022 21:25:30

rybomil >> A co amina pana Klause, to odneslo daleko více lidí a byl klídek.

Bacha San - Profil | Po 4.4.2022 18:46:25

jurasoft >> Otterhound, česky vydrař:-)

jurasoft - Profil | Po 4.4.2022 16:12:35

Jak se jmenuje ta rasa psa co byla vyšlechtěná na lovení vyder? Zajímalo by mě kdyby šel venčit páníček tohoto psa a ten zareagoval tak jak byli jeho předci cvičení a donesl by mu zakousnutou vydru? Kdy by byla chyba? Že pes k tomu zrozený udělal co měl? Nebo v tom kdo vysadil zpět vydry do našich toků? A co dinosaury? Už to snad umí je vrátit, nebo né?

Bacha San - Profil | Po 4.4.2022 15:56:53

rybomil >> No vzhledem k tomu, že hasiči v Mynářovo "skartované" hospodě hledali trezor, nenašli ho, oheň se rozšířil z Mynářova bytu a u ohně byli nejdřív "pomahači a chrániči" na alarm a nikdo z nich nechtěl nic říct, tak to tam asi taky vanulo někam nahoru :-D

Bacha San - Profil | Po 4.4.2022 15:49:56

Řízek 5,125 >> Mluvím o úřednících jako celku, i s vládou, parlamentem, různými komisemi.... Prostě o všech, co rozhodují za naše těžce vydřené prachy. Spolupráci rybářů a myslivců znám velmi dobře z obou stran, jen jsem psal to, že říční toky jsou velmi často hranicemi honiteb a proto tam nejde o spolupráci myslivců a rybářů, ale dvou i tří mysliveckých spolků, což někde jde a jinde ne.