Diskuse k článku: Jednoduše a po svém

Diskuse k článku Jednoduše a po svém

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 8.1.2017

NPr3v1t3k - Profil | Út 10.1.2017 20:41:34

To by byla sranda kdyby spolu lidi zase museli mluvit normalne...

NxDanielS - Profil | Út 10.1.2017 20:34:42

venybit >> Já bych všechny ty internety taky zrušil, aby si pak důchodci nemohli stěžovat, že dříve bylo lépe :-)

Nvenybit - Profil | Út 10.1.2017 19:53:15

Osobně jsem pro to, všechny rybářské weby zrušit . Nikomu nic neradit . Alespoň to spoustu lidí přestane bavit :)) Už mě lezou ty lidi na nervy :)) Rybářů jak hnoje , zredukoval bych to tak na půlku . Sry lidi , všude se motáte :) chytáte moje ryby , to by takto nešlo .

Nstenli - Profil | Út 10.1.2017 18:26:13

Mildo,nádhernej článek jako vždy.Vím velice dobře očem je řeč z vlastní zkušenosti.

NDědek - Profil | Út 10.1.2017 17:25:43

Ámen.

Nvazka - Profil | Út 10.1.2017 14:52:55

Jako vždy moc pěkné (asi máte nadání na psaní, pane Tychlere:) Ikdyž patřím k té ,,nové generaci", naprosto souhlasím s tímto postojem. I moje nejoblíbenější sestava je 1g-ový splávek, malý brok a háček. Na pětimetrovou říčku neexistuje lepší varianta lovu:))))

NPr3v1t3k - Profil | Út 10.1.2017 13:46:23

Bojím se dne, kdy technologie překoná hranice mezilidské komunikace. Svět bude mít generaci idiotů...

NPavel D. - Profil | Út 10.1.2017 13:12:42

Pěkně napsané. Souhlasím beze zbytku. V jednoduchosti je síla.

Nzdevac - Profil | Út 10.1.2017 12:19:18

Džoncek >>

Mám tři děti 10-12 let a k tomu dělám i trenéra dětí a mládeže v celkem náročném sportu. Myslíš, že o mladých nic nevím?

Problém u tebe je, že jsi nesmyslně a bez rozmyslu smíchal několik věcí dohromady a vydáváš to za obecné moudro. Například nákupy na internetu jsou hezké a opravdu máš vše, co si zamaneš, ale nijak to nesouvisí s postojem k rybaření. Řada lidí, včetně mých dětí, tam nakupuje prostě proto, že je to tam za 1/4 ceny, co v tom krámě. To, že na internetu někdo nakupuje háčky, šňůry nebo woblery či nože ještě neznamená, že do krámku pravidelně nechodí pro červy.

A něco podobného platí o internetu a videích - co je třeba špatného na tom, když se někdo nauží podle webu montáže? Není jedno, zda kouká do 1000+1 nebo do monitoru?

NDžoncek - Profil | Út 10.1.2017 12:04:54

zdevac >> Podle sebe soudím tebe ? Smutné.......já pár lidí takových znám a každý ať se dívá na co chce a chytá si jak chce jen tímto směrem se to teď ubíra. Ono je rozdíl mít kamarády kterým je do 35ti a nebo kamarády přes 60, od těch bych vážně nečekal internet skillz

NE-FOX - Profil | Út 10.1.2017 11:57:51

Super článek a svatá pravda!!!

Nzdevac - Profil | Út 10.1.2017 10:47:35

Džoncek >>
Píšeš nesmysly. Jestli se takhle chová tvé okolí, najdi si jiné kamarády. Rozhodně nepopisuješ většinu.

NRK - Profil | Út 10.1.2017 9:49:22

aleš vavřina >> Máš pravdu. Ale to se nezmění, je to daň době. Stejně jako má každej malej špunt mobil a tablet, tak podobné je to v rybařině. Zkusím si zafilozofovat. Vem si, jak se rybařina brala kdysi, třeba před blbejma 20-30lety. Byl to koníček, nic víc nic míň. Dneska slyšíš od mladýho ucha, že je to životní styl, životní postoj-jsem kaprař, jsem feederař. Jako by mu to mělo suplovat opravdové životní hodnoty. Je to k smíchu. Jsme všechno možné a až na posledním místě za důležitými věcmi je koníček, třeba rybaření. A protože si v životě procházíme různými etapami, kdy se rodí děti, rozvádíme se, bereme si hypotéky, překonáváme nemoci a pereme se z životem, tak i tento krásný koníček se do určité míry přizpůsobuje svojí intenzitou našemu životu. Tím chci říct a zároveň se zeptat, kde se vzala ta urputnost, kdy se jde bezhlavě a ,,přes mrtvoly" třeba za velkou rybou, kdy se rybaření bere jako určitá berlička, která nás má odvést od reálného světa, alespoň na chvíličku. Tak to dříve nebývalo. Dříve se chodilo k vodě jakoby s menším očekáváním. Byl to bonus, třešnička na dortu. Dneska vidím ten konzum. Ten záměr a cíl............

NDžoncek - Profil | Út 10.1.2017 9:28:34

aleš vavřina >> Hold moderní doba FB. youtubu, videí o kapřích mostrech, mili=ony možností co jsem já třeba před 15ti lety vůbec neměl. Dříve se člověk dozvědel podstatné u vody a v rybářském krámě. Těď se vše chce dozvědet za pomocí internetu (diskuze / videa). Moderní rybář nechce zkoušet a čekat, chce jen tahat kapry 20kg+. Dřív co si člověk neudělal, nesehnal prostě neměl. Teď k tomu stačí asi 20 sec na nějakém int. obchodě a má vše co si zamane......

Naleš vavřina - Profil | Út 10.1.2017 8:46:43

Moc moc pěkný článek a do posledního písmenka pravdivý. Proč ale jsou "ti mladí" jinak vychovaní než jsme byli my? Komerce, komerce, komerce - to je oč tu běží - chudáci jsou od svých prvopočátků (ještě před rybářských) názorově konfrontováni s tím, že pokud nejsi vybaven neuspěješ - tj. nenachytáš, je třeba mít ohromující úspěchy - tj. kapr pod 20 kg je potěr nehodný pozornosti, své snažení (již ani ne úlovky) je třeba sdílet, ... no a ještě nekonečná hromada dalších sraček dnešní doby. Nastávající generace je učena přijít k hotovému, je učena být nejlepší a ohromovat - prostě všechno špatně. Pokud někteří intuitivně jinak smýšlející chtějí držet krok se svými vrstevníky, tak ani nemají šanci skončit jinak - jak se bude skromně chytající mladý rybaříček asi cítit vedle několika kamarádů chytajících dle posledních trendů doby? Buďto začne k vodě chodit sám (což je v tomto věku nepravděpodobné) a nebo se jim přizpůsobí, jen aby byl s kamarády....

NMiroslav Kanďár - Profil | Út 10.1.2017 8:05:28

Myslím, že opět vynikající, není co dodat. Snad jen to, že ti kluci, co sedí u vody týdny s výbavou za roční plat se nebudou mít k čemu vracet. Prošel jsem si kaprařinu a je to pro mě uzavřená kapitola. A znovu přicházím na to, že velké štiky hledej v malých rybníčcích. A oči jsou někdy víc, než sonar...

NMrTom - Profil | Út 10.1.2017 7:36:50

Jak již psalo spousta přede mnou. Knihu 1000+1 mám také doma. Svého času to pro mne byl jedinný zdroj informací. Nyní "zaučuji" malého synovce s rybařinou. Lískový prut, vlasec, malý spláveček, broček, háček. Do kapsy chleba a krabičku červíků a jde se na potok, který se dá přeskočit, ale jsou tam tloušti, plotice, okounci, hrouzci a jak se dokáže vyblbnout... Rybky berou a on je štastnej. Letos začnu i já po letech rybařit, tak určitě půjde se mnou a bude mi hlídat jeden prut. Určite na plavačku, ať se s drobotí pobaví a hlavně naučí.

Nvenybit - Profil | Út 10.1.2017 6:54:19

Pěkný článek. Ale je vidět ,že to vůbec nechápeš Milane. :)) Přeci jak nemáš vybavení od FOXe za 100k ,tak nejsi rybář ! A rozhodně nemůžeš nic chytit! :)) 1000+1 má doma snad každý, je to legendární kniha,která bude fungovat i za 500let (pokud tu budou ještě nějaké ryby). Já jsem začínal s Lískou a Bezinkou. Kus vlasce , korkový špunt od vína do něj díru a sirku ,háček. :) A s tímto jsem nachytal stejně většinou víc než ostatní .Pěkně u břehu kde nikdo nechytal v rostlinách atp. Už od 4 let jsem běhal kolem Orlíku s touto udičkou :) Bič je bič a kdo neumí nachytat ryby na bič není rybář. I když se dnes také věnuju spíše kaprařině. Rád prostě bivakuju v přírodě, a když je to u vody tak ještě 100x lépe. Ale chytám pořád všechno, pár závodů v plavané , občas feedra ,položenou, někdy si zavláčím. A když už mě bolí záda, hodím tam kouli zapnu pípák a jdu se natáhnout do bivaku. Má to obrovské výhody. Koho by napadlo chytat ve 4 ráno po tmě plavanou , já to mám krásně připravené od večera , když mám náladu tak tam ráno místo kapráků hodím splávek :)) Občas si člověk opravdu dost dobře zachytá právě tu rybu, co se jinak snaží vyřadit a selektovat. Ale ta ryba tam je, přijela za tím bojlí co se tam týden hází a nikdo jí nechytá :) Jen já. To pak také občas mám v 6 ráno už 20 cejnů , 4 jeseny, 2tlouště a jednu parmu .Prostě si chytám jak píšeš "po svém" :))

NKobarid - Profil | Po 9.1.2017 23:47:00

mám kluka 8 a 1/2 roku a svou vlastní povolenku má od loňského dubna. Když jdeme spolu na ryby ( nebo jde s mým otcem), nechytá nijak jinak, než na udici se splávkem - ať už je to bič, nebo plavaná, či položená na řece..........
Když jsem mu před 2 lety u vody dal poprvé prut do ruky, tak jsem mu řekl - takhle "na splávek" chytal už můj praděda, stejně chytal i můj děda a otec a já chytám taky stejně jako oni.......... A ty se to musíš taky naučit, protože to je základ rybařiny - splávek, na háčku žížala, nebo rohlíkový těsto a nachytáš ryb, že je ani nespočítáš. A až se to pořádně naučíš, tak pak můžeš začít vymýšlet něco dalšího........!!!
Proč bych mu měl blbnout hlavu nějakýma kravinama, když si v klidu spolu sedneme k řece a stejně chytáme na "obyčejný" žížaly, rohlíkový těsto, nebo sterilovanou kukuřici. Kluk je spokojenej jako želva a já jsem rád, že ho to baví................

NLuckyman - Profil | Po 9.1.2017 22:21:47

Jak praví filmový klasik: Souhlasím, a podepisuji v plném rozsahu :-)