Proč vlastně propalovat?

Diskuse k mini článku Proč vlastně propalovat?

Autor diskuse: metal - Profil , 24.2.2014

4646 - Profil | Út 25.2.2014 10:47:35

Nevím, jako ne-kaprař to neumím posoudit, ale připadá mi to, že všechny vody v mém okolí, kde by se dal případně kapr chytit, jsou valnou část roku obsazeny bobkaři v rozestupech cca 5 metrů. Co se na takové vodě dá ještě propalovalovat?

elhierro - Profil | Út 25.2.2014 9:49:17

Takovouto fotkou člověk nic nepropálí. Jen z ní jaksi není patrné, že vypaseného kapře člověk chytil na zaručeně ty nejlepší "koule" na trhu. :-) Tedy marketingový potenciál z takovéto fotky rovná se nule. Musím se pousmát, stačí si otevřít jakýkoliv rybářský časopis (obzvláště kaprařský) a je vidět, jak si kapraři velmi rádi "propalují" ty své revíry, a to za účelem následného byznysu. Já osobně na tom nevidím nic špatného, i rybolov je byznys a je to tak správně. To je jako by lyžaři nechtěli propalovat dobré sjezdovky, páč jim pak vadí velké fronty u vleků. Jinak autor článku to jistě myslí dobře, rád by si zachoval u vody klid. Ale doba je trochu jiná.

Bobertik - Profil | Út 25.2.2014 9:42:47

dada11 >> dík

sidneyv - Profil | Út 25.2.2014 9:37:06 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

metal - >> 100% suhlas, hovoris mi z duse. Dnes, aspon v mojom okoli, je produktivnych miest malo, a este menej velkych ryb. Viem, co to da usilia, najst si miesto, spoznat vodu, zakonitosti, ktore na nej funguju. Preto uz niekolko rokov som nezverejnil ziadnu svoju fotku ulovku na verejnosti. A ked aj fotim,tak sa snazim o to, aby nebolo mozne poznat, kde to je.

Co sa tyka sakovania, tiez som si kupil sak okolo roku 2000, a vtedy aj pouzival, ale uz dobrych 5 rokov som ho nepouzil. S dnesnou foto technikou nie je problem spravit peknu spomienkovu foto za akychkolvek podmienok.. Ked sa rozhodnem rybu pustit, tak ju nebudem predsa trapit sakovanim, eventualne odfotim, a sup naspat. Za zhovadilost najvyssiu povazujem sakovanie na velkych priehradach....

Kocháč - Profil | Út 25.2.2014 9:21:00 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

metal - >> Neber to jako rýpání, ale píšeš, že nejkrásnější na kaprařině je to objevování nových míst, tak kde je problém? :o) Můžeš objevovat co hrdlo ráčí.
Nicméně máš pravdu, lidí co chytají kapry je hrozně moc a internet hodně přispěl k propálení produktivních míst. Jenže ono je stejné zlo jen ústní přenesení informace, troufám si tvrdit, že možná větší než nějaká fotka na netu. Z osobní zkušenosti vím o čem mluvím. Člověk v dobré víře poradí pár lidem a ve finále tam narazí na kamarády kamarádů těch lidí a je vymalováno.
Aby si člověk uchránil svá místa, nesměl by se nikde prezentovat, s nikým se nebavit a jezdit sám a hlavně se nefotit s rybou.

Malda512 - Profil | Út 25.2.2014 9:09:34

hraji >> ale on psal, ,, že se s rybama nefotí,,, však na fotce není ON ale jen ryby . :-))))

Malda512 - Profil | Út 25.2.2014 9:07:23 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

metal - >> proč propalovat ?
1).... rybářské ego.. neodolatelná touha se pochlubit ?
2)....rybářská neznalost poměrů a mentality rybářů ?
3)....bo jsem testr a je ukradený kdo zjistí kde lovím ?
4)... udělám fotku a pak ji ve fotoshopu zmrším aby nešlo zjistit místo ?
5).... jsem chytrej a chci si místo udržet a tak fotíim rybu aby nešel poznat revír a nemusel bych doma použít bod 4) ?
6)........... abych se pomstil přespolním že majíkrásnou vodu s pěknýma rybama ale je tam omezená docházka. ?
7)...... vážně nevím proč se tohle děje. jinak se mi tvůj článek hodně libí a doufám, že i ti co jím je tohle ukradený pochopí, že užnení tolik revírů kde se dalo lovit zcela vklidu . Mám 3 revíry kde jsou ryby jkolem 15kg. Jsou to revíry které jiní zavrhli a myslí, že jsou mrtvé.

elhierro - Profil | Út 25.2.2014 9:02:40

Mrknato >> Nemám co přiznávat, nedostal mě. S rybami se nefotím. A je mi toho chudáka líto, jak mu asi ležím v žaludku. :-) A na rozdíl od mnoha zde přítomných se nestydím za to, že k vodě chodím i pro maso.

hraji - Profil | Út 25.2.2014 8:50:46

Vložím citát kolegy elhierra a jednu jeho fotku z dnešního dne.
"Mám to trošku jinak. Zásadně se nefotím s rybami, nepotřebuji fotografiemi ohromovat okolí, protože chytám pro své potěšení, ne pro potěšení kolegů rybářů. Mé úlovky mám uloženy v paměti a to mi stačí. Avšak velmi rád fotím přírodu, tedy okolí kde chytám"

http://www.mrk.cz/all_inserts.php3?zadal=30981&acti​on=pictemp

Nádherná ukázka přírody, jen co je pravda.

dada11 - Profil | Út 25.2.2014 8:43:09

Bobertik >> Líp bych to nenapsal. Souhlasím a podepisuju :-).

Bobertik - Profil | Út 25.2.2014 8:33:15

Když něco chytnu, tak to vezmu a sežeru. Když se mi nechce to sežrat, tak to zase pustím. Každý dle svého gusta, chci se podělit, tak se podělím, nechci, tak to neudělám.

elhierro - Profil | Út 25.2.2014 8:31:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Mám to trošku jinak. Zásadně se nefotím s rybami, nepotřebuji fotografiemi ohromovat okolí, protože chytám pro své potěšení, ne pro potěšení kolegů rybářů. Mé úlovky mám uloženy v paměti a to mi stačí. Avšak velmi rád fotím přírodu, tedy okolí kde chytám. Takový východ či západ slunce je na každé vodě krásný. Následné "náladové" foto klidně rád zveřejním, tudíž danou vodu "propálím". Ale nikdo neví, co jsem tam chytil a zda vůbec jsem tam vůbec něco chytil. Takže není propalování jako propalování. Nemám rád hlášky typu "můj flek". :D

Mrknato - Profil | Út 25.2.2014 8:30:36

metal - >> Jestli je článek pěknej, nebo ne, je vedlejší. Pan Krpeš je podle všeho "zloděj", protože krade kapry na poli, bez toho, aby se alespoň zmínil, jak se vypořádal s majitelem kaprů z pole. Stejný to je i s bojem proti sakování. Je to projev "pytláctví" a s ním se "bojuje" zcela jinak a konkrétně, pokud je pan Krpeš RS. Je to výsměch celý rybařině a místo aby tady někdo psal o panu Krpršovi a jeho přestupcích, píše on, jak chce měnit rybařinu zákonu 99/2004 najust. Revíry s velkými kapry si propalují WaM sami, stejně jako si převáží kapry. No a na základě toho to odnáší všichni K sedumdesátkou. Sami odsuzujete ty, co chrání neopodstatněně kormorána a sami to samé děláte s ještě daleko větším tyjátrem sami.... Postrádám kritický článek o samoseku, jako skutečné metle úbytku velekapře.....)))

Čingi - Profil | Út 25.2.2014 8:18:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Bohužel je tento článek víceméně pravdivý.Ale prvopočátek je chování a slušnost.To je totiž co většíně takyrybářů chybí.Odtahat od vody co nejvíc aby se mi ten pobyt vyplatil a zanechat spoušť.Potom je jasná reakce od těch slušných,že nemají chuť a zájem propalovat místa kde se jim daří.Já jsem pro.

Pr3v1t3k - Profil | Út 25.2.2014 7:44:05 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Takze snad poprve, ale opravdu poprve by se dalo hovorit doopravdy o tom, ze blbci jsou mezi nami vsemi, tudiz i kaprari? Me totiz ten kaprobolsevickej ukricenej pristup nesmirne vadi! Clanek za jedna!

Poušťák - Profil | Út 25.2.2014 7:33:05

splávkař >> v tom s tebou naprosto souhlasím.

splávkař - Profil | Út 25.2.2014 7:30:52

Poušťák >> Jen jsem si při čtení článku vzpomněl na argumenty těch,co se vehementně snaží prosadit ústupky z předpisů tak,aby mohli ty kapry lovit ještě víc a ještě snáz. Samozřejmě,že jsem si vědom toho,že jsou rybáři co jsou vodě ozdobou ale v systému svazového rybolovu se statisíci členů je každý ústupek z toho co dnes rybám dává životní prostor jen cestou,jak tu vodu odrybnit,zasrat bordelem a rozhádat uživatele revíru se sousedy co hospodaří,žijí na přilehlých pozemcích.
Zatím o žádném institutu jako certifikovaný kaprař nevím a tady v článku kolega kaprař žadoní aby kolegové kapraři ochránily kamarády kapry a jejich domovy před kolegy kapraři které sám považuje za škůdce.

Poušťák - Profil | Út 25.2.2014 7:10:43

metal - >> pěkně napsané Kamile.

Poušťák - Profil | Út 25.2.2014 7:10:13

splávkař >> nehaž všechny do jednoho pytle.

splávkař - Profil | Po 24.2.2014 22:49:06 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Ty jsi tím článkem propálil,co jsou ti kapraři vlastně zač a jako jeden zmála z nich veřejně přiznat jak to dopadá tam kde to ,,objeví,,. Zatím se většinou prezentovali opačně a svým příkladným chováním ospravedlnovali své permanentní porušování předpisů a touhu po ústupcích z předpisů který tu chrání co ve vodách ještě plave.

Červené karty: šmudla007