ČR rekord halibut 206 cm/115 kg

Diskuse k rybářskému videu ČR rekord halibut 206 cm/115 kg

Autor diskuse: MifakM - Profil , 10.7.2012

Kapr555 - Profil | Po 13.8.2012 20:17:38

MifakM >> nz ;-) ježiš halibut přez 2 metry 115 kg to neni možný :DD

meteor - Profil | Po 13.8.2012 20:14:14

Malda512 >> virtuálně ano :-) tudíž vím, že nejsi CHaP a že kapry nelíbáš... také souhlasím s tvým názorem, že CHaP je kolikrát horší než masař.

Taktéž jsem vyjádřil názor, že ta plechovka tam být nemusela... no co už. Na druhou stranu vysvětlení - jak ho tu podal "MifakM" - beru.
Kdyby se u nás chytil 120kg sumec, tak nevím... řekl bych, že je to tak 50na50 (pustit vs. zmasit). Ale už J.Tečka ve své knize "Rybářský sport" psal, že když už brát ryby, tak ty velké a staré, které si "užily" svoje, x-kráte se vytřely atd.
Ještě k mírám a braní ryb obecně: líbil se mi (někde zde) zveřejněný názor, že je nanejvýš vhodné mít "vlastní" míry (např. míra kapra 40cm, já beru 45cm+) a přístup k braní ryb "založený" na vztahu k revíru (brát z malé říčky každodenně 7kg ryb je úplný nesmysl).
Jinak "mexik" měl s tím "průmyslovým" rybolovem docela pravdu: člověk se vzteká na jedince, který si vezme třeba takovou megarybu, ale na druhé straně si třeba ani neuvědomí, že ty lodě vytáhnou sítěmi totálně všechno, přičemž minimálně 50% (již mrtvého / zmrzačeného / pobitého) úlovku jde zpět do vody (a nezapomeňme na limity jednotlivých ryb!). Tudíž za takovou lodí zbyde jen "mrtvé" moře :-( IMHO je důležité začít od sebe a chovat se tak, aby se člověk sám před sebou nemusel stydět.

PS: máš nachytány krásné ryby... tak trošku ti závidím :-)

MifakM - Profil | Po 13.8.2012 19:56:13

Kapr555 >>

Díky

MifakM - Profil | Po 13.8.2012 19:52:15

Malda512 >>
Promin, ale taky 99% rybaru si tam jedou prave pro tento zazitek - zabojovat si s zivotni rybou a odvezt si jeji trofej. Stejne jako myslivci se snazime rybu netyrat a co nejrychleji a nejsetrneji usmrtit, pokud si ji chceme ponechat. Nevidim v tom nic morbidniho ani neetickeho.

Tentokrat vyhral rybar, priste vyhraje 100x priroda. Nebojim se, ze by diky rekreacnimu rybolovu bylo more vycucane natolik, ze by se nestacilo obnovovat.

Kapr555 - Profil | Po 13.8.2012 19:51:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

twl to je luxus :D gratulka ;-)

mexik - Profil | Po 13.8.2012 19:50:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Malda512 >> od pěti let tam máčím pruty, to že jsem začínal lovit okounky a plotičky, to tě asi neuspokojí, jako argument. A už vůbec nereaguji kvůli svému egu, pouze jsem reagoval na tvoji kritiku, která byla neopodstatněná. Pokud máš na moři něco odchytáno, tak víš, že je na každém lovci, jak s rybou naloží, tedy pokud ten souboj nebyl pro rybu smrtelně vyčerpávající. Takže hodnotit někoho, zda si rybu nechal či nikoliv ti rozhodně nepřísluší. Kdybys napsal, že ty bys ho pustil a nekritizoval, tak se tu nemáme o čem bavit. A utíkat z boje nemusíš, nikdo tu s tebou nebojuje, ale pouze diskutuje;o)

bremic - Profil | Po 13.8.2012 19:50:09 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Uzenej veliká dobrota. Gratulace. 1

Malda512 - Profil | Po 13.8.2012 19:44:16 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

MifakM >> Máš pravdu, že jsem to napsal pěkně stupidně... a to vtloukám kámošům stále do hlavy že nebudu pokládat nebo spouštet nástrahy do míst kde je hjeno ryb .. protože ty ryby jsou za 10 minut na druhém konci přehrady...
Vím jak to chodí.. místa jsou většinou vytipované předem .... spíš se tam jezdí na GPS a sonar je k přesnému spuštění nástrah a k zjištení dna ..( přechody ze skály na šterk písek atd..

Spíš mně mrzí, že drtivá většina videi ) 95%) kde figuruje verliká ryba je zakončena její krvavou lázní. A vide ze severu takto končí v 99%

Malda512 - Profil | Po 13.8.2012 19:38:30

mexik >> Jsi borec .. jezdíš na přehrady od 5 let.. Já se bavím o rybařině ne o rekreaci. nikdo nikoho neháže do stejného pytle.. To ty je nechápeš co jsem napsal. Na moři mám něco odchytné také .. možná víc než ty. Ale oto tady nejde. Jde oto, že nechápeš vůbec očem píšu. Spíš tvé ego tě nutí reagovat.
Ukončil bych to asi tak..... dolši mně argumenty a dutíž vzdávám boj s větrným mlýnem a odcházím jako neznalí a poražený z boje.

MifakM - Profil | Po 13.8.2012 19:36:25

Malda512 >>

Ty jsi psal : cituji "Najet echoloten nad rybu,, spustit to dolů a doufat.". Ja te jen opravil ze mas zkresleny pohled na morsky rybolov.

Ono jezdit po mori se zapnutym echolotem a hledat nejake ryby je jaksi ekonomicky a časově nevyhodne, zvlaste pak, kdyz echolot ti vykresli tak maximálně vetší nebo velké hejno a to jsou z 99% malé ryby (sledi, keleři). A to nejsou pro nas cilove ryby.

Echolot vyuzivame jen ke kontrole hloubky, ne k nalezeni ryb.

Malda512 - Profil | Po 13.8.2012 19:31:26

MifakM >> Koelgo... Pokud jsi rybář který neloví první den tak sám moc dobře víš, že to že musíš znát návyky , místa , dobu atd kde a jak rybu ulovit neplatí jen u mořských ryb ale celkově u všech ryb na světě, třeba náš sumec nebo candát je ryba po které prahne mnoho lidí a zcela neuspěšně( trofejní ryby ) A záruku tu ti nedá nikdo nikdy.. vše je věc náhody, štestí a rybářského umu.
Celou dobu se bavím jen otom...Bylo nutné rybu zabíjet??

MifakM - Profil | Po 13.8.2012 19:30:39

Malda512 >>

Chytit tady 120 kg sumce tak by sel z reviru takovym fofrem, ze by jsi nevedel ani jak... duvody kazdemu normalnimu rybari jsou zrejme, ochranci at si trhnou nozkou.

Pustit zpet? Tohohle jsme chytili jako prvniho... takze po par dnech by to slo asi dost tezko

mexik - Profil | Po 13.8.2012 19:29:04

Malda512 >> No když už tě to zajímá, tak na moři jsem strávil něco přes dvacet dní a na velkých přehradách..to ani neumím spočítat, jezdím tam už 25let:) Tak doufám, že tě tato informace uspokojila. A to že házíš všechny rybáře co jezdí na sever do jednoho pytle ukazuje, že dané problematice opravdu nerozumíš;o)

Malda512 - Profil | Po 13.8.2012 19:27:11

meteor >> Sakra chlape známe se ne?, Přece víš že nejsem chty a pust.. kapry taky nelíbám... Kolikrát chyt a pust je horší než masař...

Spíš mně jde o jakou si neuctu.. když teda chytnu rekordní rybu tak si ji budu vážit jako férového bojovníka. a ne že jej budu fotit v pozici mrtvé hadry a plecháčem v hubě. kdysi jsem sem dal fotk sumce ze sumcem v hubě. do dneška se zato stydím... ale tady jsou borci co tohle ještě podporují. a když se tady vychloubal kolik toho nalovili tak si myslím, že nemohl být problém tuhle rybu pustit zpět.
?? Myslíš, že kdyby u nás ulovili sumce 120kg že by ho taky zabili??????

MifakM - Profil | Po 13.8.2012 19:24:55

Malda512 >>

Opravdu nevíš o čem píšeš. Ale je to tvůj názor a já si ho vážím, takže si tě dovolím poupravit.

Halibut je ryba dna a tuhle bohudik echolotem nenajdes. Takze musis o te rybe neco vedet, znat jeji zvyklosti a vsimat si dalsich okolnich vlivu a jevu, aby jsi mel aspon sanci se do jeji blizkosti dostat. To jestli tam je nikdy nepoznas pokud se ona sama nerozhodne napadnout tvoji predlozenou nastrahu a ver mi, ze jakmile se ji jen neco malo nezda, jen za ni pluje a zkouma co to vlastne je.

Takze uz opravdu neco musis umet, neco znat a mit velke stesti, aby jsi tuto rybu v takove trofejni velikosti ulovil. Ale jen to ze ji dostanes "na prut" neni zarukou ulovku. Teprve nyni se ukaze jaky jsi ty sam lovec a jestli jsi schopen podstoupit souboj a vyjít z něj jako vítěz.

Ta ryba ma tedy velmi velmi velmi velkou sanci uniknout. Toto hovadko pokud by se rozhodlo jet proste do hloubky, tak nezastavis. Je to proste tank.

Malda512 - Profil | Po 13.8.2012 19:21:52

mexik >> Hele nebudu s tebou vůbec v této věci nijak debatovat. Píšeš zcela z cesty a nesmysly. nevím kolikrát jsi chytal na moři nebo na velkých přehradách. To je je jedno ale dle tvé reakce... že to oni vytahnou lodí za jeden ... mně stačí. víc nepotřebuji vědět. Právě tobě podobní se nezastaví před ničím.... To co dělají lodě je věc vlády... a tak to znamená že se musí všechno pozabíjet a namrazit. že? Máš velice kladný přístup k rybám a rybaření jako takovému. Nemoralizuj a raději ani nepiš.

meteor - Profil | Po 13.8.2012 19:14:38

Malda512 >> nemusíš dotyčnému nic psát - já jen, že na podobné příspěvky reagoval, tzn. že by bylo vhodné si to alespoň přečíst...
Popravdě, já třeba echoloty taky nemám moc rád, na druhou stranu na moři mi to použití přijde pochopitelnější nežli na místním krcálku :-) a také jedním slovem doplním, že je mi milejší rybář, který si semtam vezme domů rybu, nežli CHaP "sportovci" pohoršující se nad každým klepnutým kapříkem...
A slovem do pranice je pak otázka, jestli "nenormální" nejsou rybáři fanaticky pouštějící každou rybu, když současně zastávají postoj "ryba je kamarád" :-D

mexik - Profil | Po 13.8.2012 19:13:42 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Malda512 >> Nevíš o čem píšeš;o) To co tam nachytají rybáři za rok, vytáhne jedna obrovská loď do sítí za den..;o) Když něčemu nerozumím, tak to nekritizuju..

mexik - Profil | Po 13.8.2012 19:11:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

MifakM >> Nádherná ryba..obrovská gratulace;o)

Malda512 - Profil | Po 13.8.2012 19:03:50

meteor >> Nebudu mu psát nic. Já tento masochistickej sport nemám rád. Najet echoloten nad rybu,, spustit to dolů a doufat. Pak to přijde .. chvíle slávy.. ryba rozpáraná a jako u divočáká místo halouzky plechovka od piva.
PS: Tohle masařina na svém vrcholu. tihle borci tam jedou vyloženě nacpat ledničky. Jsem hodně zvědavej kam budou jezdit za 10let až to všechno vymlátí... chápu ono se najde zase něco jinýho co se bude dát pozabíjet a zamrazit.

meteor - Profil | Po 13.8.2012 18:28:14

Malda512 >> až na tu plechovku pohoda :-) jinak si to tu pročti celé (zejména příspěvky "MifakaM"), bo jsou tu podána jistá vysvětlení a zmíněny různé názory.

PS: masařina vypadá (řekl bych) jinak...

Malda512 - Profil | Po 13.8.2012 16:00:14

Co dodat... velkej humus a ta pivní plechovka jen podtrhuje jak moc jste si te ryby vážili. Myslím, že tohle je ta masařina o které se tady tak hojně píše. Ještě jsem neviděl, že by se tam nějaká ryba pustila. ryba pěkná konec humus.

MifakM - Profil | Út 10.7.2012 20:09:58

Fanax >>

Jak kde a jak kdo :-) Třeba v okolí Tromso ta šance ulovit velkého halibuta je daleko větší.

Možná máme jen štěstí, nebo prostě víme kam a jak na ně. Loni 10 halibutů (68,78,82,86,90,99,101,111,121,161 cm) a to nám 2 vyjeli za nástrahou až k lodi a jednoho jsme ztratili při zdolávání, letos také 10 halíků (60,60,62,64,89,100,111,121,122,206 cm) a dvakrát nám vyjel za nástrahou (kolem metru).

MifakM - Profil | Út 10.7.2012 20:03:22

pohan >>

Ryba není zdechlá, ale usmrcená a vykrvená. Tak jak má být. A jestli jsou ty fotky pěkné, nebo hnusné je pouze subjektivní názor.

Nicméně zkoušel jsi někdy udržet v náručí, nebo na klíně 115 kg slizké hmoty? To jde opravdu jen ztěží.

Fanax - Profil | Út 10.7.2012 19:47:40 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

MifakM - >> Ahoj moc pěkné video,kdo tam jezdí,tak ví,že se taková monstra nechytají na každé výpravě.Velká gratulace a ať se Vám všem daří.

pohan - Profil | Út 10.7.2012 19:40:03 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

ty fotky zdechle ryby kazi pekne video,proc se s rybou nevyfotit pekne,kdyz to jde hnusne.

MifakM - Profil | Út 10.7.2012 19:28:54

PYTLAKS >>

Shimano Nexave, ale kolikatka to byla to netuším.

PYTLAKS - Profil | Út 10.7.2012 18:09:33 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

MifakM - >> pěkná ryba,dobré video,gratulace všem zůčastněným,co to bylo za naviják,připadal mi takový malý jak na těžší přívlač

PYTLAKS - Profil | Út 10.7.2012 17:51:17

Venca888 >> jsem si to myslel,včera kámoš mi tvrdil opak,že se jedná o úplně rozlišné dva druhy,dík

Venca888 - Profil | Út 10.7.2012 17:48:32

PYTLAKS >> halibut=platýs obecný

Emilooo - Profil | Út 10.7.2012 17:36:17 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Chlapáci jste jedničky.Velká gratulace

PYTLAKS - Profil | Út 10.7.2012 17:36:10

jen dotaz pro znalé,je halibut platýs obecný nebo je to úplně jiný druh ryby

Kapr555 - Profil | Út 10.7.2012 16:56:37 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

krásná placka gratuluju ;-)

LosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 16:30:33 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Krásná čistá práce chlapci,jen tak dál :--)))

Howy - Profil | Út 10.7.2012 16:09:25 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Moc krásná ryba, krásné video a určitě krásný zážitek. Veliká gratulace pánové. Tichá závist:-)

makass - Profil | Út 10.7.2012 15:44:59 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

moc pěkná ryba, dávám za 1 a gratulace.Takové ryby se prostě nechatají každý den.