Tento obr brázdil Labe!

Diskuse k bleskovce Tento obr brázdil Labe!

Autor diskuse: Kajman60 - Profil , 9.7.2012
214 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NKajman60 - Profil | St 11.7.2012 2:05:55

Jelikož se úspěšný lovec P.Bartoš vyjádřil ke svému úlovku - Út 10.7.2012 21:07:51-....čímž vysvětlil důvody svého konání v neprospěch ulovené ryby, měl dost odvahy a charakter toto zde zdůvodnit, uzavírám tuto diskusi nad již nežijícím "obrem z Labe". Jen je s podivem,že se nad tímto "slovenským obrem" skoro nikdo nepozastavil....natož naší slovenští kolegové.
http://www.mrk.cz/bleskovky.php?id=27341
http://zahori.sk/v-sekuliach-chytili-najvacsieho-su​mca-na-slovensku/
Petrův Zdar.

    NP!F - Profil | St 11.7.2012 1:44:04

    Kozič origin >> Meles pycoviny.

      NKozič origin - Profil | St 11.7.2012 0:01:40

      sumcobijec >> Stavíš se k tomu sice jako chlap, ale přesto se mi tvé vyznání nelíbí. Lov není a nebude sportem a už vůbec není o nějakém pomíjivém rekordu. Lov je o zabíjení, je to jeho samozřejmá součást. Co mě fakt vadí, je ta šou s ještě nemrtvým tvorem. Mě to příjde prostě divné a takové dětské. Něco jako běhat po lese s hříbkem a řvát "mám". Třeba to však vnímám blbě. Prostě k tomu, abys věděl a pamatoval si, žes chytil rybu nepotřebuješ svědky, prostě víš, jakou jsi chytil rybu. Nebo já to tak apoň mám. Ryby fakt chytám jenom pro sebe a kupodivu nepotřebuju ani fotografii či článek v obecním plátku, abych věděl, že se to opravdu stalo.
      Příjít za tebou nemohu, a tak jsem tedy jen napsal, byť těchto mých pár vět asi nebudeš brát jako potřebné.

        NChosé 2 - Profil | Út 10.7.2012 23:38:41

        Sven >> §§§§§§§§§

          NSven - Profil | Út 10.7.2012 23:36:36

          Chosé 2 >> i já Ti díky :-)
          Bohužel dnes tu etiku a čirou radost z rybolovu, nahradil byznys, snobství a hon za rekordy...

            NChosé 2 - Profil | Út 10.7.2012 23:27:29

            Sven >> Na ing Šimka to ovšem sedí také a díky za Tvůj vstup, protože o etiku a přístup k přírodě a živočichům v ní se vyskytujícím šlo, a v tomto případě pánbůh nenadělil.

              NSven - Profil | Út 10.7.2012 23:20:40

              Chosé 2 >> Ahoj. Tak toho zase neznám já.... :-))

                NChosé 2 - Profil | Út 10.7.2012 23:15:11

                Sven >> To je trochu omyl, v tomto případě jsem měl na mysli bývalého letitého parťáka Ivoše Slámy,který je v této diskuzi s uloveným sumcem vyfocen.
                Rozhodně ing Šimek byl velký znalec ryb a autor knih o rybách.

                  Nmalamut - Profil | Út 10.7.2012 23:12:52

                  sumcobijec >> tyhle bláboly, co jsi za pět let vzal, a co ne , nemaj cenu, každýmu je prdel, jestli jsi ho vzal, či ne, ale tvoje chování k úlovku je hodno prasete, tyhle kecy, že se novináři objevili zčistajasna neobstojí. Kdybych někdy měl cestu za Ivošem nebo Vašíkem na sever, rád tě poznám osobně a sdělím ti do tvého nablblého a odulého ksichtíku, že jsi prase. Ano, chováním k úlovku jsi dobytek a prase a nikdo ti to neodpáře.

                    NLosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 23:05:32

                    Sven >> tak ing.Šimka neznám.

                      NSven - Profil | Út 10.7.2012 23:00:43

                      LosPafkos >> já znám Šimků asi dvacet.......:-)
                      Ale řeč je o ing.Zdeňku Šimkovi: http://www.muskareni.cz/czech/artic3.php?ID_Article​=329

                        NChosé 2 - Profil | Út 10.7.2012 22:51:33

                        LosPafkos >> Ano vím to byl ten PAN RYBÁŘ na té fotce co sem dával Ivoš.
                        Své mínění na úspěšného lovce jsem již napsal a vcelku jsem se trefil.

                          NLosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 22:45:37

                          Chosé 2 >>Který Šimek,jednoho znám a ten je jak to říct kulantně :--))

                            NChosé 2 - Profil | Út 10.7.2012 22:31:52

                            Koukám, že jste tady pěkně vyměkli, PAN ŠIMEK by z Vás neměl radost.

                              Nsumcobijec - Profil | Út 10.7.2012 22:25:24

                              P!F >> Díky za gratulaci a radu určitě se podle ní budu řídit.

                                Nsumcobijec - Profil | Út 10.7.2012 22:21:41

                                LosPafkos >> To musel být mazec. Snad se někdy poštěstí.

                                  Nsumcobijec - Profil | Út 10.7.2012 22:19:43

                                  Čekura >> To je právě to že z těch fotek toho o mě moc poznat není.

                                    Nu.x.a. - Profil | Út 10.7.2012 22:18:02

                                    afjee >> jo mam doma ještě plivátko!

                                      NP!F - Profil | Út 10.7.2012 22:16:25

                                      sumcobijec >> palec hore, paci sa mi ze si sa ozval. Tak dodatocne gratulacia ku krasnej rybe. Do zobrania ci nie ti kecat nemienim, ale nabuduce ked dolezie telka posli ich vo vlastnom zaujme niekam daleko, na mieste kde si ho lapol si tak skoro nesadnes .

                                        NLosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 22:13:44

                                        sumcobijec >> byl jsem předloni u chycení na chleba na Vltavě a jako ta 100cm pěkně pojezdila,zalehla do koryta jak sumec.

                                          Nafjee - Profil | Út 10.7.2012 22:13:38

                                          Soulfish >> Tak ono kdyby si měl brát na všechno toto ohled, tak by sis nemohl opéct ani buřta nad ohněm nebo grilovat maso.

                                          Stejně všichni jednou na něco umřeme (:

                                            NČekura - Profil | Út 10.7.2012 22:12:07

                                            sumcobijec >> V tom článku to vypadalo trochu jinak, ale klidně uvěřím že je to práce redaktora, aby z toho udělal co největší senzaci. Holt je okurková sezóna a noviny se chytí všeho. Mě osobně podle článku připadalo že ten sumec byl neůměrně dlouho na břehu, v dost nesnesitelným hice, což už opravdu zavání týráním. Jinak palec nahoru, že jsi měl po přečtení příspěvků vůbec odvahu sem vlézt. Myslím že to lecos vypovídá. Klasickej masař by si myslel něco o pr..li a celou tuhle diskusi by měl tamtéž.

                                              NSoulfish - Profil | Út 10.7.2012 22:10:42

                                              afjee >> ono to rozhodně vydrží několik desítek let - tuším, že u nás (za dob komunismu) to bylo zakázané dřív jak v celém slavném USA...

                                              a je ještě mnoho látek, které nejsou samy o sobě nijak nebezpečné, ale pokud projdou některými změnami v buňkách, stávají se z nich taky slušná sviňstva :)

                                                Nafjee - Profil | Út 10.7.2012 22:10:35

                                                u.x.a. >> Doma?

                                                  Nsumcobijec - Profil | Út 10.7.2012 22:10:14

                                                  LosPafkos >> Je fakt že máš pravdu je to šíleně ošklivá ryby ale slišel jsem že je to dobrý bojovník???

                                                    Nu.x.a. - Profil | Út 10.7.2012 22:09:24

                                                    když jsem viděl fotky musel jsem si odplivnout...

                                                      NNeBeroun alias Qwert - Profil | Út 10.7.2012 22:09:17

                                                      jednoduché... získal rybářský lístek, legitimaci, zaplatil členství, zakoupil povolenku, jel na ryby, ulovil sumce, vyfotil ho a následně zapsal do přehledu o úlovcích a ve finále zkonzumoval či zkonzumuje... proč tolik rozruchu? nějak tomu přestávám rozumět..

                                                        NLosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 22:09:15

                                                        afjee >> to jo,viděl jsem pár nebožtíků přes 20kg při výlovu Hostivařské přehrady.

                                                          NLosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 22:08:06

                                                          sumcobijec >> jedl jsem ho pravidelně při podzimním výlovu jednoho kačáku,jezdil tam s tím uzenář,jako chutnalo mě,ale jak říkám lovit je neumím a snad to ani cíleně nejde,krom podsekávání velkýma wobama :--))

                                                            Nafjee - Profil | Út 10.7.2012 22:06:08

                                                            Soulfish >> Mně se automaticky vybavila rozpustnost.

                                                              NSoulfish - Profil | Út 10.7.2012 22:04:04

                                                              afjee >> tím rozkladem není myšleno rozpouštění :) ono se to dobře rozpouští v tuku, v podstatě je to špatně až skoro vůbec nerozpustné ve vodě, ale i rozpuštěná věc může být stabilní

                                                                Nafjee - Profil | Út 10.7.2012 22:03:46

                                                                LosPafkos >> To cíleně snad asi nikdo. Je to hnusná ryba, která šilhá a má převrácené oči.

                                                                  Nsumcobijec - Profil | Út 10.7.2012 22:03:06

                                                                  LosPafkos >> tak toho já jsem v životě neviděl natož ho zkoušet chytat :-))

                                                                    NLosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 22:01:39

                                                                    afjee >> ještě,že neumím chytat tolstoje :-))

                                                                      Nsumcobijec - Profil | Út 10.7.2012 21:58:18

                                                                      Fery >> To je pravda že fotka je dobrá vzpomínka ale po zkušenosti že jsem na něj čekal 5let a nemusel jsem ho chytit nikdy natož ho chytit dvakrát??? Asi fakt potřebuji k sobě někoho s jiným názorem (a foťákem :-) )

                                                                        Nafjee - Profil | Út 10.7.2012 21:58:06

                                                                        Soulfish >> DDT se rozkládá ve vodě hodně blbě, ale zase hodně dobře v tucích...

                                                                          NLosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 21:56:29

                                                                          Soulfish >>ona ta povodeň co vím vypláchla i nějakou chemičku a to taky není za pár roků v cajku a samozřejmě komunistické hospodaření zaťalo našim vodám smrtelnou ťafku :--(((

                                                                            Nafjee - Profil | Út 10.7.2012 21:56:01

                                                                            Soulfish >> O PCB (polychlorované bifenyly), PCDD (polychlorované dibenzo-p- dioxiny) a PCDF (polychlorované dibenzofurany) jsem mluvil letos u maturity a pevně věřil, že na to už nikdy nenarazím. Mýlil jsem se, tak díky za připomenutí .o)

                                                                              Nsumcobijec - Profil | Út 10.7.2012 21:52:14

                                                                              LosPafkos >> To je fakt to jsi psal jen mi to hned nedocvaklo :-)

                                                                                NSoulfish - Profil | Út 10.7.2012 21:51:05

                                                                                lubos666.p >> to je dobrá otázka, na kterou ti neodpovím, protože tohle nesleduju - já jsem přes tu molekulární biologii buňky a přes genetiku, tudíž nás zajímaly akorát možné efekty těchto látek na DNA..

                                                                                Nicméně obojí to jsou látky, které byly hodně dlouho používané, takže se stále v přírodě bohužel vyskytují a třeba ty PCBčka se rozkládají opravdu pomalu.. Jak moc je stabilní DTT nemám tušení.

                                                                                  Nmypeters - Profil | Út 10.7.2012 21:51:01

                                                                                  Fery >> Cau,Fery...dobra otazka.

                                                                                    NSoulfish - Profil | Út 10.7.2012 21:47:13

                                                                                    LosPafkos >> rádo se stalo :)

                                                                                      Nlubos666.p - Profil | Út 10.7.2012 21:46:46

                                                                                      Soulfish >> Platí to i po propláchnutí koryta(nejen) v roce 2002,nebo se těmito bonusy zaobírají vědci dále po proudu?.-)

                                                                                        NFery - Profil | Út 10.7.2012 21:45:42

                                                                                        sumcobijec >> je to samozřejmě tvoje věc,ale nad fotkou by sis nevzpoměl,jaký to byl tenkrát souboj?..a navíc s pocitem,že ho můžeš chytit znovu?..

                                                                                          NLosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 21:45:00

                                                                                          Soulfish >> Děkuji :--))

                                                                                            NSoulfish - Profil | Út 10.7.2012 21:41:20

                                                                                            sumcobijec >> konkrétně ty PCBčka jsou karcinogenní (podporují vznik nádoru) a reprotoxické (negativně ovlivňují schopnost mít děti).

                                                                                            Z vody a říčních sedimentů jsou PCB
                                                                                            akumulovány řasami a planktonem a
                                                                                            dostávají se tak do potravních
                                                                                            řetězců. Ryby žijící po delší dobu ve
                                                                                            vodě kontaminované stopovými
                                                                                            koncentracemi PCB v sobě tyto látky
                                                                                            zakoncentrovaly až tisíckrát.
                                                                                            Distribuce PCB v tělech ryb přitom
                                                                                            není rovnoměrná. U kaprů se např.
                                                                                            hromadí hlavně v tukových tkáních,
                                                                                            hlavě, centrální nervové soustavě,
                                                                                            žlučníku a dalších vnitřních orgánech,
                                                                                            přičemž koncentrace v krvi a hladkém
                                                                                            svalstvu jsou významně nižší.
                                                                                            (odstavec překopčen z přednášky "chemické mutageny v životním prostředí" od doc.Kuglíka)

                                                                                            ještě ilustračně k té kumulaci v potravním řetězci další příklad - co se týká DTT (dříve používáno jako požerový jed na hmyzí škůdce), tak to je v "primárních konzumentech" (předpokládám nedravé ryby) zastoupeno v nějakém množství X, ale v sekundárních konzumentech (dravé ryby) je toho zhruba 10x tolik.
                                                                                            (v podstatě slovy popsaná část obrázku z téže prezentace)

                                                                                            Nejvyšší koncentrace DDT z českých řek byly zjištěny
                                                                                            v Bílině při jejím ústí do Labe pod Spolchemií. Vysoké koncentrace v rybách z
                                                                                            Labe byly zjištěny v Děčíně a v Obříství (pod Spolanou).
                                                                                            (odstavec překopčen z přednášky "chemické mutageny v životním prostředí" od doc.Kuglíka)

                                                                                            Nevím, jak moc jsou údaje staré, ale jsou reálně naměřené.

                                                                                              NLosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 21:41:05

                                                                                              sumcobijec >> počkej,počkej,já jsem tady v diskusi už psal,kdyby jsi vzal 2 metrovky tak ti popřeju dobrou chuť.Většina zde přispívajících jsou rybožrouti v tom problém není :-))

                                                                                                Nsumcobijec - Profil | Út 10.7.2012 21:30:33

                                                                                                Díky za pořekadlo ale radši už nechci ani ten metr :-)

                                                                                                  NLosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 21:25:21

                                                                                                  sumcobijec >> Zkusím něco pohledat. Staré pořekadlo zní,že z každého sumce je jedlej metr,takže metrovka je nejlepší :--))

                                                                                                    Nsumcobijec - Profil | Út 10.7.2012 21:19:57

                                                                                                    Že je maso šit to jsem taky netušil pošli mi nějaký výsledky studií jestli je máš děkuji

                                                                                                      NLosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 21:16:53

                                                                                                      Zapojil se do diskuse,smekám. Jen mě opět sere to přirovnání rybařina-sport. Že je maso shid zřejmě neva.

                                                                                                        Nmypeters - Profil | Út 10.7.2012 21:15:38

                                                                                                        Tak a mame nazor i z druhe strany,zachoval se jako chlap a napsal to otevrene.

                                                                                                          NPepos.007 - Profil | Út 10.7.2012 21:10:36

                                                                                                          To je názor, kterej sem i pochopil a respektuji ho.

                                                                                                            Nlubos666.p - Profil | Út 10.7.2012 21:08:37

                                                                                                            mypeters >> Po ulovení dlouhého a těžkého sumce se ve spoustě lovců probudí trochu té Vagnerofilie:-) omlouvám se výjimkám.

                                                                                                              Nsumcobijec - Profil | Út 10.7.2012 21:07:51

                                                                                                              Přečetl jsem si všechny vaše názory. Jsou opravdu zajímavé a rád bych na ně reagoval.
                                                                                                              Víte s rybařinou jsem začal před pěti lety a učitele jsem neměl žádného. Vše jsem vyčetl z časopisů a knížek a bůh z čeho ještě. Tak dlouho jsem na takového sumce čekal že potom když jsem ho ulovil jsem byl jako v tranzu. Jen pro upřesnění celé to netrvalo hodinu jak někdo z vás píše a celou dobu jsem sumce proléval vodou z Labe. Novináře jsem na sebe sám nevolal nikdy bych to neudělal ale když užpřijeli tak jsem se prostě nechal vyfotit. Vždy jsem si myslel že ať už rybaření nebo myslivost a vůbec jakýkoliv takový sport je o trofejích. Nachytal jsem spoustu sumců, kaprů, candátů a štik a nikdy jsem to netahal domu. Za těch 5 let jsem si vzal domů možná tak 5-6 kousků candáta kolem 50cm a 2-3kapříky s mírou kolem 50cm. Určitě tomu nebudete věřit a je mi to vcelku fuk ale masař nejsem. Vždy to bylo jen pro rodinu já ani ryby pořádně nejím. Ale mám takový svůj vysněný cíl a to je sumec 2m, štika 1m, kapr 1m, úhoř 1m, a candát 1m a z každé téhle ryby si udělám trofej na své zdi protože není nad to se kdikoliv podívat a připomenout si úžasný boj který jsem s rybou zažil. Sumce už mám takže všichni sumcaři můžou být klidní né že bych na ně přestal chodit ale už půjdou všichni zpět do vody. Myslím si že to není taková katastrofa nechat si za celý život 5 trofejních ryb. To ráno před sumcem jsem vytáhl 70kapra a mazal hned zpět do vody kdybych byl masař tak už to má za sebou míra nemíra. Možná že kdybych měl takové štěstí jako mnozí z vás a měl vedle sebe nějakého zkušeného učitele jako jste měli vy tak tahle diskuze vůbec nemusela vzniknout.Mám renaulta v kombíku
                                                                                                              žádného sumce uvázaného za lodí jsem netahal natož o víkendu- kolego kup si brýle
                                                                                                              zlato nenosím je hnusný
                                                                                                              kérku štíra mám to je pravda
                                                                                                              a pivo nepiju já vlastně vůbec nepiju od doby co se mi narodil první syn a to už bude 6let.
                                                                                                              Možná jsem udělal kravinu s držením sumce na břehu ale nevěděl jsem jak to jinak udělat než seženu foťák který jsem samo nechal doma. Mimochodem v neděli ráno kolem půl desáté jezdí po ciklostezce ku.va lidí který si ho mohli vyfotit.
                                                                                                              To je všechno co jsem chtěl napsat a pokud to bude možné tak netrestejte za jednu chybu.
                                                                                                              PS: Radši přijďte za mnou když víte kde sedím a poraďte mi jak to mám správně dělat.
                                                                                                              Nejsem takovej id.ot jak píšete všichni v diskuzi až na pár vyjímek.
                                                                                                              Pavel Bartoš

                                                                                                                Nmypeters - Profil | Út 10.7.2012 21:04:27

                                                                                                                Proste si chci poslechnout i jeho nazor,muze se tady vyjadrit proc to udelal cele tak nesetrne.

                                                                                                                  NLosPafkos - Profil | Út 10.7.2012 20:56:29

                                                                                                                  mypeters >> si to tu nejdřív přečte a pak Ćasanova zaleza do canafasu :--))

                                                                                                                    Nlubos666.p - Profil | Út 10.7.2012 20:56:16

                                                                                                                    mypeters >> No prostě chytil,vyfotil,nepustil,o čem chceš diskutovat?:-)

                                                                                                                      Nmypeters - Profil | Út 10.7.2012 20:48:58

                                                                                                                      Ivo >> Tak se mi ozval Sumcobijec,ze se prida.

                                                                                                                        NSoulfish - Profil | Út 10.7.2012 19:26:23

                                                                                                                        TomášV >> třeba v Brně podruhé vytrávená Svitava.. :o)

                                                                                                                          NTomášV - Profil | Út 10.7.2012 19:25:08

                                                                                                                          Tolik řečí kolem jednoho vousáče :o((.
                                                                                                                          A u článku o vytrávených 15 kilometrech potoka ani jeden příspěvek ......

                                                                                                                            NSoulfish - Profil | Út 10.7.2012 19:10:44

                                                                                                                            Ivo >> já z toho vyberu pár kousků :)

                                                                                                                            1) Příjde mi úchylné být rybářem a chodit si rybu kupovat, když na ni mám chuť
                                                                                                                            2) Principiálně nevidím problém, když si člověk občas rybu na pekáč veme

                                                                                                                            ad jedna - heslo "co na háčku, to do sáčku" taky nemám rád a příjde mi úchylné aby rybář rybu v případě potřeby šel koupit. Ať si jich pustí kolik chce (vadí mi ortodoxní ChaP, kteří to cpou jiným)

                                                                                                                            ad dva - zdůrazním slovo "občas"

                                                                                                                            K divadlu - to už je jeho věc a jeho osobní jakási prezentace a bohužel ne zrovna nejšťastnější. Pokud se rozhodnu, že rybu vemu, zabiju ji okamžitě po vytažení a změření. Mrzí mě, že tam měl jakési postesknutí nad zničeným prutem za dva tisíce - to o něm myslím něco vypovídá (měl jsem z toho dojem, že si posteskl nad tím, jak jej 50 kilo "masa" přišlo na strašné 2 000kč)

                                                                                                                              Nmypeters - Profil | Út 10.7.2012 19:10:36

                                                                                                                              Ivo >> Proto jsem ho oslovil....:)))))

                                                                                                                                NIvo - Profil | Út 10.7.2012 19:07:58

                                                                                                                                mypeters >> to by nebylo od věci ...

                                                                                                                                  Nmypeters - Profil | Út 10.7.2012 19:06:42

                                                                                                                                  Ivo >> Nedelam ani nahodou,jen doufam,ze si to precte a par veci mu docvakne...

                                                                                                                                    NIvo - Profil | Út 10.7.2012 18:58:30

                                                                                                                                    mypeters >> nedělej si iluze ..:-)))

                                                                                                                                      NIvo - Profil | Út 10.7.2012 18:56:36

                                                                                                                                      Soulfish >> Dovolím si odpovědět. Tvrdíš, že je ti proti mysli pouštění ryb a přijde ti to úchylné. OK – tvůj názor. Asi by bylo dobré se zamyslet nad tím, jak , komu a v jaké míře tato úchylka obecně škodí.

                                                                                                                                      V tomto případě šlo o jednoho z úzké minority velkých sumců v této řece. Nikdo nezpochybňuje jeho práva na usmrcení této ryby, byť většina si myslí, že je této ryby škoda. Tady jde paralelně i o to divadlo, které předváděl s živou rybou na břehu za dohledu kolemjdoucích a redaktora místního deníku.

                                                                                                                                      K tvému rozhoru škodlivin v tělech dravců. Díky za něj. Rovněž se s dovolením připojuji k přání „dobré chuti „ ..:-)

                                                                                                                                        Nlada78 - Profil | Út 10.7.2012 18:50:22

                                                                                                                                        černásmrt >> Pán lovec ji typická burcle kterých je plná republika, na sobě osm druhů maskáče, zlatej řetěz, vykérovanej šťír, ochcávka v kombíku, pije pivo z 2l petky kterou po skončení lovu zanechá na břehu, budiž mu to přáno a rodinka nechť si pochutná, někdy se opravdu stydím za tuhle zemi a lidi v ní.

                                                                                                                                        nějak jsem nepochopil tvůj příspěvěk-mít oktávku,pít pivo z petky,mít zlatý řetěz,maskáče,štíra-to nějak souvisí s tím,že je to,,špatný,,rybář?

                                                                                                                                          NSoulfish - Profil | Út 10.7.2012 18:37:35

                                                                                                                                          přeju dobrou chuť :)

                                                                                                                                          nechápu, proč tolika lidem vadí, že vzal sumce - byl ve správný čas na správném místě narozdíl od mnohých jiných lovců.. Když usoudil, že to využije, tak proč ne? Příjde mi úchylné být rybářem a chodit si rybu kupovat, když na ni mám chuť (něco jako byste měli doma manželku, ale docházeli byste pánové pro potěšení do moulinu, pro prádlo do veřejné prádelny/čistírny atd atd.. Ježkovy oči PROČ byste to dělali, když doma tu babu MÁTE?). Principiálně nevidím problém, když si člověk občas rybu na pekáč veme.

                                                                                                                                          Jedno je ovšem u dravců neoddiskutovatelné - již zmíněná koncentrace škodlivin v těle..
                                                                                                                                          Jako příklad uvedu PCB (polychlorované bifenyly) - kapr má tento sajrajt hlavně v mozku (1000x zvýšená koncentrace oproti prostředí, ve kterém žije), maso zůstává čisté a monitoruje se to. Sumec, který takové rybky žere (jakože tenhle zapříčinil určitě konec dost kapři), toho musí mít za ty roky požehnaně..
                                                                                                                                          Takže z toho plyne, že když chce člověk něco na tu pánev, tak by to měla být taková lehce nadmírová správná "jateční" velikost, třebas kolem metru :)

                                                                                                                                          Pokud toto lovci nevadí, že si domů přitáhl pěkné kvatum jedů a hodlá s nimi přiotrávit nejen sebe, tak opravdu nezbývá než jen popřát dobrou chuť.

                                                                                                                                            Nmypeters - Profil | Út 10.7.2012 18:36:57

                                                                                                                                            Tak jsem SUMCOBIJCE pozval pres SZ do tehle diskuse,treba nam prozradi neco o tom jaky je velky lovec.

                                                                                                                                              NIvo - Profil | Út 10.7.2012 18:13:13

                                                                                                                                              GRUPA >> Drozďáka by ten frája asi nenechal s tím sumcem vyfotografovat...:-)))))

                                                                                                                                                NGRUPA - Profil | Út 10.7.2012 18:09:38

                                                                                                                                                Drozďák >> ten měl asi velké štěstí, že si nešel zrovna okolo, že? :-)
                                                                                                                                                Ať ti to hrrčííí.......

                                                                                                                                                  NIvo - Profil | Út 10.7.2012 17:40:50

                                                                                                                                                  arnošt >> Souhlas – jeho právem je se rozhodnout, zda tu rybu zabije či pustí. Má právo ji i zabít. O tom žádná. Jenže – Pochybuji o tom, že měl okamžitě vedle sebe fotografa z místního plátku. Můžeme sice jen spekulovat o tom, jak dlouho ta ryba musela „někde“ „nějak“ čekat na ono mediální divadlo . Ovšem při troše zdravého úsudku se logicky nejednalo pouze o minuty, ani jen o desítky minut. A o to tady jde především. A´t už tu rybu přechovával do příchodu reportérů a publika jakkoli, je to v každém případě v rozporu s rybářským řádem. A tady už bych se rozhodně nebavil o tom, že si každý s rybou může dělat co se mu zlíbí.

                                                                                                                                                  Stačí si ten článek pořádně přečíst. Tvrdí, že ho vylovil v neděli ráno 9.30 hod. a že sumec vzbuzoval v neděli v Brné velkou pozornost. Kolemjdoucí se s ním fotografovali…
                                                                                                                                                  Pominu-li fakt, že se u vody v neděli ráno v 9.30 moc kolemjdoucích nevyskytuje, tak mám obavy, že toto „představení“ trvalo dost dlouhou dobu. Dělat z živé ryby pouťovou atrakci je fakt odsouzeníhodné… Ješitnost a bezbřehá touha po pocitu vlastní výjimečnosti je někdy otřesná, obzvlášť, když je nechtěným aktérem živý tvor …

                                                                                                                                                    NIvo - Profil | Út 10.7.2012 17:40:29

                                                                                                                                                    Venca888 >> byl jsi nejspíš jediný - soudě dle výsledné známky...:-)))))