Rybáři chytili obřího sumce. Má 252 centimetrů a 100 kilo

Autor diskuse: mrkva - Profil , 15.7.2009
200 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 13:03:55

rommi >> vždyť má pravdu... Já jsem byl naZemplínský Šíravě a tam to vypadá jako u nás v první polovine devadesátejch let... kvalita služeb, přístup lidí k práci, laxnost ke všemu, co neni moje atd. tim nechci nikoho urážet ani zasejvat nějaký nacionální rozbroje, ale to je prostě fakt. je to o mylšení lidí a obrazí se to třeba i v těhlech směrech. Stejně jako je rozdíl mezi lidma v Mnichově a v Praze...

    Nslamakos - Profil | Čt 16.7.2009 12:57:25

    Regress >> bylo to myšleno pouze že ta skupinka lovců mi názorně připomněla tu již zmiňovanou partičku dělníku z oné destinace jinač věřím že na blbce natrefíš úplně všude a naopak i na východě na normální lidi ..

      NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 12:52:02

      Malda512 >> to je to samý... a pak se snažej sami sobě nepřipustit, že to maso stojí na vyližkapsu...

        Nrommi - Profil | Čt 16.7.2009 12:39:30

        hraji >> pisanim obdobnych prispevkov klesas pod svoju uroven....

          NNeznaboh:-D - Profil | Čt 16.7.2009 12:37:02

          Regress >> Já to nemyslím konkrétně proti národnosti. Ale spíš proti jednotlivci v tomto případě skupině...

            Nsven - Profil | Čt 16.7.2009 12:29:33

            splávkař >> splavkař >>
            N splavkař - ® Čt 16.7.2009 10:50:28
            Moc pěkně a výstižně jsi to napsal. :-)))

              NRegress - Profil | Čt 16.7.2009 12:29:17

              slamakos >> Neznaboh:-D >> Ale no tak.. Nejde přece o to odkud byli lovci či jaké byli národnosti. Zastoupení pitomců najdete v jakékoli z národnostních skupin, stejně tak jako na kterémkoli místě týhle planety. Znám "východňárů" docela dost, a jsou mezi nimi jak pitomci, tak inteligentní a fajn lidi. Prostě jako všude, ať je to východ, nebo třeba střední Čechy. Kolik záznamů o chování u vody nebylo natočeno, a nad kterými by se v případě jejich prezentace spoustě z nás zvedal kufr, není asi ani potřeba spekulovat.. Prostě se v tom videu prezentovala parta blbců, ale tahat do diskuse tyhle věci není potřeba, ne?

                NMalda512 - Profil | Čt 16.7.2009 12:28:51

                Venca888 >> To máš to samé jak na Slovensku zmastili 30 kg kapra.

                  Nmateas - Profil | Čt 16.7.2009 12:20:00

                  mrkva >> Tak a pro odlehčení napětí v této diskusi se můžete podívat na zdolávání tohodle ubohého fousáče :-)))

                  http://www.youtube.com/watch?v=eAoelagBQPA

                    NDAVISS - Profil | Čt 16.7.2009 12:18:24

                    Venca888 >> těžko soudit, já takovou rybu nikdy nechyt ale řekl bych, že fousáč do toho dá všechno a proto je asi dost grogy. Pokud tedy ještě dejchal ...

                      NNeznaboh:-D - Profil | Čt 16.7.2009 12:15:49

                      slamakos >> Plně souhlasím! To bude sumcova satisfakce ze záhrobí:-)

                        NNeznaboh:-D - Profil | Čt 16.7.2009 12:13:57

                        DAVISS >> V pohodě jen jsem chtěl poukázat na vědomé a nevědomé chování. Myslím,že retardovaným-mentálně je to taky jedno:-D

                          NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 12:13:46

                          DAVISS >> Tak o tom chování žádná. Ovšem na druhý straně - já jsem sice to video moc do podrobna nestudoval, ale nejsem si jistej, jestli ten sumec byl živej nebo už mrtvej, když tam s nim dělali ten tyjátr. Nemyslim si, že by si dovolil ho tam máchat jednou rukou ve vodě u relativně hlubokýho břehu, pokud by byl živej.
                          Ale znovu opakuju - ať si každej bere trofeje jak chce, je to jeho právo. Ale mně přijde úchylný zabít stokilový zvíře jen kvůli fetiši... tim nikoho nenapadám ani nechci urazit, je to jen muj názor.

                            Nslamakos - Profil | Čt 16.7.2009 12:12:49

                            Neznaboh:-D >> Tak se pak nedivme jejich chováním nad 100kg masa a i tak se ještě o to maso pobijou a uvidíme další reportáž na NOVĚ --- jak vychodňáre o sumca prišli..

                              NDAVISS - Profil | Čt 16.7.2009 12:12:09

                              Neznaboh:-D >> rozhodně jsem nechtěl napadnout mentálně retardované! Byl to jen příměr - asi ne moc vhodný ...

                                NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 12:10:01

                                MrKos >> to je hodně orientační - podívej se tady do rybí karty kapra a cejna - kapr dosahuje 60 cm v 5-ti letech, cejn týhle velikosti dosáhne ve 12-ti letech (a to ještě v místě, kde roste velice rychle). Nemluvě o tom, že 60-ti centimetrovej kapr je relativně běžnej jedinec. 60-ti centimetrovej cejn je už víceméně kapitální ryba.

                                  NNeznaboh:-D - Profil | Čt 16.7.2009 12:10:01

                                  slamakos >> A to si tady pouštíme... Díky,zase u mě vzrostla poslední dobou nevraživost vůči těmto lidem...

                                    NNeznaboh:-D - Profil | Čt 16.7.2009 12:08:40

                                    DAVISS >> Že Vám do toho pánové vstupuju-zde urážíte mentálně retardované! Ti díky své retardaci nedokáží vyhodnotit ,ovlivnit chování v důsledku nedostatečného inteligenčního koeficientu,avšak tento člověk je scela vědomý a jeho počínání je pouhým výsledkem jeho charakteru,popř osobnostní ,společenský rys,který je narušený. V tomto případě by se dalo spekulovat o úchylce,než-li o jakékoli mentální retardaci.

                                      Nslamakos - Profil | Čt 16.7.2009 12:07:40

                                      Neznaboh:-D >> Uvedu jen pár příkladů ať tady nespamuju a nezasírám to -,ale běžné bylo i že o rukavice které od nás dostávali se dovedli poprat , hrozně se divili tomu že přes vrátnici nemůžou vynášet bronzové demontované součástky a vrcholem byl pokus o znásilnění uklízečky na pánském WC...

                                        NMalda512 - Profil | Čt 16.7.2009 12:05:28

                                        MrKos >> Asi tě zklamu ale docela dost. Od 55cm Do 60 cm každý rok tak 20ks. A nad 60 také několik. Nebot se ty ludry naučili kousat boili. A kdyby měli trochu rozumu tak nebudou najednou do sebe valit dvě koule 18.Jen nerozumím tomu jak můžu vycházet s toho že růstový věk je stejný. Pokud bude cejn žít v nádrži kde je méně živin a studená voda tak za celej život nedosáhne ani 40 cm. A pokud bude žít třeba na Mušově tak za 5 let bude mít přes 2kg. Ale toto není otázka, tá se týká snad toho sumce ne?

                                          NDAVISS - Profil | Čt 16.7.2009 12:05:14

                                          Venca888 >> celé to má dvě roviny - 1. zacházení se soupeřem, který byl úctyhodného věku i vzrůstu a při souboji ze sebe vydal asi vše
                                          2. chování lovce, který se právě tím chováním degradoval na úroveň mentálně retardovaného
                                          Ponechat si úlovek bylo jeho právo ale tento způsob zdá se mi poněkud nešťasným ....

                                            NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 12:04:56

                                            splávkař >> splavkař >> to jsme subjektivnim pocitem přeplácli objektivní argument...

                                              NMrKos - Profil | Čt 16.7.2009 12:03:57

                                              Venca888 >> ber to hodně orientačně ... předpokládejme že cejn je většinou starší ale asi záleží na vodě. ůživnosti atd

                                                Nmateas - Profil | Čt 16.7.2009 12:03:07

                                                MrKos >>tvůj výrok:vycházejme z toho že věk i růstové schopnosti jsou v této velikosti srovnatelné....... je podle mně kravina..

                                                  NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 12:01:32

                                                  MrKos >> myslíš, že cejn 60cm a kapr 60 cm jsou stejně starý?

                                                    Nsplavkař - Profil | Čt 16.7.2009 12:01:23

                                                    Venca888 >> nevíš o čem mluvíš když dáč maso kapra před cejna!!!

                                                      NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 11:59:52

                                                      hraji >> Moje řeč. Sumce jako rybu v kuchyni řadim velice vysoko, ale jak říkáš - do metru, jinak je to moc tučný.
                                                      Netvrdim, že to neni jeho věc. Muj názor ovšem je, že bych prostě nezabil rybu kvůli hlavě na stěně... Buď jí vezmu kvůli masu, nebo jí pustim.

                                                        NMrKos - Profil | Čt 16.7.2009 11:59:40

                                                        Malda512 >> kolik jsi za život chytil cejnů 60+ a kolik takových kaprů? podle toho jejich iq poznáš snadno a vycházejme z toho že věk i růstové schopnosti jsou v této velikosti srovnatelné

                                                          NNeznaboh:-D - Profil | Čt 16.7.2009 11:59:09

                                                          slamakos >> O tom by ses mohl rozepsat,abychom měli představu o mentálním zdraví,popř stavu některých divokých východňanů...?-D

                                                            Nmateas - Profil | Čt 16.7.2009 11:57:37

                                                            slamakos >> No to je věc o které jsem nechtěl začínat ale když jsi to nakousl... Maš 100% recht na 8 z 10 revíru kolem baráku jsme jako kluci chytali plaskače jednoho za druhým od 10 do 60 čísel a dneska když ho tam někdo chytne tak je to svátek .Dokonce jedne revír "MK" (určitě víš) je vybitý totálně od fousatých a kapr tam žije pořád..Hlavně ti tu někdo bude vykládat že kapr "hlupák" nepřežije tam kde cejn "pán ryba"....

                                                              Nslamakos - Profil | Čt 16.7.2009 11:56:21

                                                              hraji >> Svatá pravda je to divoký východ ,kdysi jsme je u nás ve firmě zaměstnávali a někdy mi to hlava nebrala co dokázali..

                                                                NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 11:55:43

                                                                Regress >> jojo... řiká se, že je to i dobrý. Ale jak řikám - já radši koupim v Tescu sledě. Už jenom kvůli tomu, že vyvrhovat a čistit tolik cejnů, to by se mi teda nechtělo...

                                                                  Nhraji - Profil | Čt 16.7.2009 11:54:20

                                                                  Venca888 >> ale já se ani slovem nezmínil o kulinářské kvalitě té ryby. Protože to neumím posoudit. Já mám rád sumce dlouhé maximálně jeden metr, ti jsou na konzumaci nejlepší.
                                                                  A co bude dělat lovec na trofejí je jeho věc, opět to nehodnotím. Někoho třeba bude těšit pohled na vypreparovanou hlavu, já v tom nevidím nic pohoršujícího. Proti gustu.
                                                                  Myslím že je třeba si uvědomit, kde (myšleno geograficky) byla ta ryba ulovena. Kdo tam někdy byl a měl možnost lovit ryby s místními lovci, tak ví, že nějaké chyť a pusť je tam rozšířené asi jako prasečí chřipka.

                                                                    NRegress - Profil | Čt 16.7.2009 11:53:33

                                                                    Venca888 >> u nás na přehradě se cejnů tahá docela hodně, a na řece taky. A když jsem si nedávno hrál s tlouštěma na třešně, bylo tam okolo pár lidí co přišli vyloženě na cejny, jak oni říkali "na kyselo". A v povolence pak uvidíš např. jen "bílá ryba, 5 kg"

                                                                      Nslamakos - Profil | Čt 16.7.2009 11:50:26

                                                                      mateas >> brácha tak choď dál na pískovny v okolí našeho bydliště a tam už roky díky sumíkům o cejna nezavadil a když zazpomínáš na naše mladé roky tak jich tam byla spousta...Né????

                                                                        NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 11:50:12

                                                                        DAVISS >> já mu to právo neberu. Ovšem stejně tak mně nemůže vzít nikdo právo na názor, že zmasit takhle velkou rybu je zoufalství... :-)

                                                                          Nmateas - Profil | Čt 16.7.2009 11:46:41

                                                                          Malda512 >> Vubec nemůžu nic namítat nikdy jsem nezkusil tudíž nemůžu soudit,hlavně tomu rybímu masu moc nedám a je pravda že když už tak si dám nějakého dravce..A pravda je že když se vypravíme na kapry a najedou cejni tak mi to místy i leze na nervy..
                                                                          Jde mi jen o to že tady někdo skálopevně bude vykládat jak je cejn chytrá ryba a jak dokázal přežít tam kde se musí kapr vysazovat atd...To jsou takové žvásty že pochybuju o pisatelově mentální vyspělosti..

                                                                            NDAVISS - Profil | Čt 16.7.2009 11:45:58

                                                                            Venca888 >> je to právo každého lovce

                                                                              NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 11:44:28

                                                                              hraji >> to máš sice pravdu, ale na druhou stranu takovou rybu vezme akorát jalovec, kterej bude nad vypreparovanou hlavou onanovat. Protože jíst se to nedá. Mně by teda nenapadlo ho zmasit.

                                                                                NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 11:42:44

                                                                                hraji >> mně kapr chutná moc. O tom uzenym cejnovi jsem už slyšel, ale nechutnal jsem Prý je to dobrý. Jako kluci jsme cejny měli a je to samá kost a maso mě teda nijak zvlášt nezaujalo...

                                                                                  Nhraji - Profil | Čt 16.7.2009 11:41:36

                                                                                  K tématu diskuze, myslím, že usmrcením uvedené ryby nevznikla žádná podstatná škoda ani na revíru, ani na přírodě. Prostě prohrál v konkurenčním boji s větším predáterem než byl sám.
                                                                                  Chování k rybě bylo opravdu hodně špatné, ale odpovídá lidské a společenské úrovni lovce a jeho pomocníků

                                                                                    NMalda512 - Profil | Čt 16.7.2009 11:41:24

                                                                                    hraji >> Souhlasím s tebou.

                                                                                      NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 11:40:58

                                                                                      mateas >> já si je zachytám rád - jemnej vlásek, špička a je to pak zábava, protože to bere furt a když tam občas skočí větší kousek, dá se pobavit i při zdolávání. Ale z gurmánskýho hlediska význam nemá. Je to samá kost. Některý lidi je nakládaj jako zavináče nebo salát, ale na to já si radši koupim sledě. A ty velký kusy prej nejsou špatný uzený. Ale já to braní cejnů pokládám spíš trochu za zoufalství...

                                                                                        Nhraji - Profil | Čt 16.7.2009 11:39:36

                                                                                        Venca888 >> co je proboha dobrého na kapřím mase? Jedls někdy uzeného cejna? Nebo vůbec jinak dobře upraveného cejna?

                                                                                          NMalda512 - Profil | Čt 16.7.2009 11:38:53

                                                                                          splávkař >> splavkař >> Cejn je jen přerostlá plotice.A nebýt vysazování kaprů tak by hnil maximálně v nějakým rybníku někde na kraji dědiny.Nic víc a ani nic mín.Jo a cejna jsem chytil i na 50 vlasec a to se mi u kapra zatím nepodařilo.

                                                                                            NMalda512 - Profil | Čt 16.7.2009 11:36:25

                                                                                            mateas >> Nechci být nějaký oponent. Ale cejn má daleko lepší maso než kapr a to hlavně v létě. Mám na mysli kusy nad 45cm. Jinak je tato ryba z hlediska rybářů jen na obtíž. Jinak já osobně nějak netoužím ho mít na háčku.

                                                                                              NKomboj - Profil | Čt 16.7.2009 11:35:13

                                                                                              http://old.fishnet.cz/fns-sport/rekord95.htm No je to krapátko staršííí.o)))

                                                                                                NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 11:30:26

                                                                                                splávkař >> splavkař >> to je ale jenom jedna půlka pravdu - ta druhá zní, že je lovenej vehementně proto, že lidi chtěj dobrý rybí maso. A to jim cejn nedá, takže na něj každej, kdo loví ryby kvůli masu (nebo i kvůli masu), kašle. Zkrátka a dobře kapr je u nás ryba, ve který se spojujou výhody snadnýho (=levnýho), odchovu, možnosti masovýho vysazování a oblíbenosti u rybářů.
                                                                                                Nevim, kde chytáš ty, ale já na jednoho kapra chytim možná desítky cejnů, pokud chytám na feeder a nesnažim se selektovat.

                                                                                                  Nsplavkař - Profil | Čt 16.7.2009 11:25:28

                                                                                                  Malda512 >> kapr se ale loví tak vehementně proto, že je nejsnáze a nejlevněji odchovanou rybou. a to je ryba o který tu mluvím- je to kapří brojler který ve vodách kde si cejn dokázal po léta uchovat populaci vydrží zpravidla dny, týdny....

                                                                                                    NM@1r - Profil | Čt 16.7.2009 11:22:50

                                                                                                    afjee >> spocitej si kolik jich sezere a pak mluv jezis....a nevim co resis protoze jsem rekl ze nevim co bych s takovou rybou delal protoze jich sezere hodne....nic s tim delat nechci ani nic vychytavat.jen jsem rek ze chytit ji tak nevim jestli pustit...nebud zbrklej a cti poradne.....jezis

                                                                                                      Nmateas - Profil | Čt 16.7.2009 11:20:41

                                                                                                      Malda512 >> tak to víc než polovina dle mého názoru.. Osobně jsem cejna nikdy neochutnal ale podle informací co mám prý ma dost hodně kostí v poměru k masu a kvalita masa taky nic moc tak proč by ho někdo cíleně lovil? že by jako okrasu do jezírka??..hmm. to sotva...Samozdřejmě neberu v potaz lovce typu co chytím to pomelu nakarbošuju a sežeru...

                                                                                                        NMalda512 - Profil | Čt 16.7.2009 11:13:48

                                                                                                        splávkař >> splavkař >> Kdyby se cejn lovil tak venhementně jako kapr tak by byl už dávno fuč. to je ryba akorát tak na sumce. Netvrdím že je nějak nepostradatelná ale myslím že více jak polovina rybářů se bez ni obejde.Jen nechápu jak může někdo tvrdit jaká ryba je chytřejší a jaká ne.Ale v této otázce nejde o cejny ale o sumce.

                                                                                                          Nmateas - Profil | Čt 16.7.2009 11:07:01

                                                                                                          splávkař >> splavkař >> Tak ty jsi chlapče v lese.nemá smysl ti oponovat..

                                                                                                            NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 11:04:52

                                                                                                            splávkař >> splavkař >> nutno taky dodat, že porovnáváš dvě ryby - kapra, na kterýho se specializuje většina rybářů, a kterýho taky většina rybářů zmasí, pokud ho chytí a cejna, kterýho za účelem získání masa chytá minimum lidí. K tomu připočti fakt, že kapr, s ohledem na svojí velikost, je kapku náročnější na podmínky přirozenýho rozmnožování.
                                                                                                            S populací má problémy i candát, štika, někde sumec, pstruh.... oproti tomu s populací nemá problém cejn, ouklej, perlín, plotice, slunka... chceš tedy tvrdit, že na základě tohohle faktu, že ouklej chytřejší než candát? :-)

                                                                                                              NDAVISS - Profil | Čt 16.7.2009 11:03:42

                                                                                                              splávkař >> splavkař >> co to tady motáš za nesmysly? Druh který se podle tebe nedokáže v našich podmínkách přirozeně reprodukovat je hloupej? A co třeba úhoř. To je taky magor?

                                                                                                                Nsplavkař - Profil | Čt 16.7.2009 11:03:06

                                                                                                                mateas >> ty populace co znám nepocházejí myslím z produkčních chovů, ano,je!!

                                                                                                                  Nhraji - Profil | Čt 16.7.2009 11:02:47

                                                                                                                  Regress >> sumarizace je každý rok k dispozici na územním svazu, za naši MO ti mohu říct, že kaprů si rybáři odnesou mnohokrát více než cejnů.

                                                                                                                    Nmateas - Profil | Čt 16.7.2009 10:59:38

                                                                                                                    splávkař >> splavkař >> A cejn podle tebe taková ryba je??

                                                                                                                      Nsplavkař - Profil | Čt 16.7.2009 10:58:07

                                                                                                                      mateas >> naprosto vážně!! Považovat za chytrou tu rybu která si i přes takřka ideální podmínky nedokáže zachovat svou populaci mi fakt moc nejde!!

                                                                                                                        NVenca888 - Profil | Čt 16.7.2009 10:55:19

                                                                                                                        splávkař >> splavkař >> život ryby řídí instinkt, kterej se vytvářel x-milionů let. Posledních 40 let nasazování na to zase takovej vliv nemá.
                                                                                                                        To, že je možný chytat právě nasazený kapry ve velkym je danný spíš jejich žravostí v novym prostředí. Pokud si vezmu feeder a pudu chytat na průměrně zarybněnej rybnik, tak vytahám bezpočet cejnů... s kaprama bych si takhle jistej nebyl...