Diskuse k článku: Legenda o monstru – jezero Redmire

Autor diskuse: Raf - Profil , 16.3.2009
99 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nberlinan - Profil | Ne 5.7.2020 16:15:17

A jen pro zajimavost: Leneyho kapri vysazeni do Redmire zrejme nebyli cisti Galician kapri vyslechteni v oblasti Bialsko-Biala. Jak Kevin Clifford popisuje ve sve knize History of Carpfishing Revisited, jednalo se zrejme o krizence tri kaprich odrud: Aischgründer, Bohemian a Galician Carp. Tyto krizence pak Leney vybiral v Holandsku na farme De Nederlandsche Heidemaatschappij osobne a importoval do Anglie. Pokusy ukazaly, ze tito krizenci rostly skoro o 20 procent rychleji, nez ostatni druhy nebo krizenci kapru.

    Nberlinan - Profil | Ne 5.7.2020 16:03:03

    Uz docela dlouho to slo s Redmire s kopce (mimochodem spravny originalni nazev je opravdu Bernitham Court, Redmire se zacal pouzivat z duvodu utajeni a pri nem to jiz zustalo). Pred asi 12ti lety nejaci vytecnici vysadili sami nejake kapriky do teto vody, coz by mohlo vest k zniceni genofondu tohoto jezera, tedy originalni Leney ryby by se pokrizily s jinym druhem kapru. Mark Walsingham (autor knihy Fool And His Eel - kniha pojednava o jinem jezere) byl uz asi pred ctyrmi lety poveren, aby vypracoval plan na zachranu teto legendarni vody. Vyuzivani okolnich poli za ucelem maximalniho vydelku a ubytek srazek melo za nasledek silne zabahneni jezera, prumerna hloubka nepresahovala ani metr. Pres leto se posledni roky musely instalovat specialni kyslikove pumpy, aby se predeslo nechtenym umrtim ryb. Migrujici vydry nadelaly bohuzel nejakou tu paseku take. I kdyz byl Redmire minuly rok prodan (3,25 milionu Liber), novy majitel samozrejme s rekultivaci souhlasil. Vize byla takova, aby byla obnovena podobnost jezera, tak jak vypadalo v padesatych letech minuleho stoleti. A to se take stalo. Diky zachovanym mapam dna bylo z Redmire vytezeno skoro 6000 tun bahna. Puvodni kanal, ktery se tahl prostredkem byl znovu vycisten, melciny zatlaceny zpet vice k brehum a u hraze se vytezilo bahno do hloubky az 15ti stop. Vsichni kapri mladsi nez 14 let se uz do jezera nevrati, timto se zachova jistota pokracovani zivota pouze cistych Leney kapru. Vysadily se nove stromy, upravily brehy atd. Velmi dulezity faktor je vsak tajemno a kouzlo, kterymi tato voda po dekady oplyva... Mark Walsingham to tedy vyresil tak, ze pri vylovu bylo pritomno minimum osob. Spolu s nim pouze dalsi dve osoby vi, co vsechno se tedy vylovilo a zda mezi temito rybami byly i povestna monstra. Zdroje tu nebudu vypisovat, ale jsou to vsechno docela velke a zname anglicke rybarske periodika volne dohledatelne na netu jako napr. anglingtimes nebo fallonsangler atd. Davam to sem jen pro doplneni.

      NTomass1 - Profil | Čt 27.1.2011 9:25:42

      Opravdu krásnej článek!!!

        NMartin M. - Profil | Po 26.4.2010 14:45:31

        Capturing Clarissa - a sound recording by Dick Walker, in his own words.
        http://www.fishingmagic.com/features/reference/147​79.html

          NMatheus71 - Profil | Čt 9.4.2009 22:05:29

          nádhera!! videa i článek je supr...

            NMaxxx - Profil | Ne 5.4.2009 6:28:08

            perfektní článek tohle mne vždy fascinovalo- zapomenutá voda a to co ukrývá...

              NZdenall - Profil | Pá 20.3.2009 20:33:45

              pěkné počteníčko

                Nsoulfly - Profil | Čt 19.3.2009 12:24:01

                Úžasný článek, fakt super. Úplně sem se u něj zamyslel.

                  NMartimo - Profil | Čt 19.3.2009 7:02:11

                  uzasny clanek.....

                    NPetr Koch - Profil | St 18.3.2009 15:55:19

                    Marda >> jasný, jsem přesvědčen, že rybáře nedělá rybářem jeho vybavení, ale přístup k lovu a to bez ohledu na to jaký to vybavení používá. Stejně jako může být blbem člověk co vlastní moderní vybavení může být i absolutně v pohodě. Jde jen o to, zda to vybavení používá s rozumem. Možná se to dá říci i tak, že moje svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého a to by jsme si mnohdy měli uvědomit. Někomu hlásiče u vody vadí a nabourává mu to tu pohodu ( ani se nedivím, když kde jaký jelito šponuje vlasec, přes hlásič nebo ho neumí nastavit). Druhý si zase neumí lov bez hlásiče představit a při dlouhodobějším lovu je to prostě tak. nezbývá než být ohleduplný jeden k druhému. Já si hlásiče utlumím tak, aby upozornil mě, ale nezburcoval celé jezero a on kousne to, že to při záběru pípne. Je to jednoduché, je to o toleranci a ohleduplnosti. O co jsou horší důchodci s teleskopy než kaprař se stojanem, děličkama a hlásiči? Já když přijedu k vodě, tak tam raději narazím na dědouchy s babetama a vezírkama než na kapraře, protože dnešní pojetí kaprařiny je převážně póza a ego. Co si budem vyklídat.

                    Na těch videích jsou nejkrásnější záběry na plavku, jak se splávek pohupuje dokud nezajede pod hladinu...

                      NMarda - Profil | St 18.3.2009 15:30:23

                      Ještě jedna připomínka v souvislosti s Chrisem Yatesem, Redmire a způsobu lovu mě napadá. Občas se tu na MRKu řeší vyhraněnost "kaprařů", použití boilie jako jediné nástrahy, naopak konzervativní zastánci všech jiných, možná tradičních druhů návnad. To vše stavěné proti kaprařům lovícím výhradně na boilie atd... Na videu je krásně vidět, že k ulovení kapra lze používat všech různých způsobů lovu, všech nástrah včetně moderních a stále je to o tom, jít na ryby... :-)

                        NMarda - Profil | St 18.3.2009 15:03:37

                        Líbí se mi, tam tam Chris loví z loďky. Při velikosti Redmire... U nás neznám žádný menší revír, kde by se z loďky smělo chytat...

                          NRaf - Profil | St 18.3.2009 14:53:53

                          Jste - li někdo fanouškem Facebooku (osobně ho používám jen k pracovním pokusům), tak Redmire tam má svoji skupinu. Přijde mi to vzhledem k velikosti jezírka a cílové sociální skupině současných globálních komunitních serverů, minimálně celkem zajímavé..

                            NMarda - Profil | St 18.3.2009 14:33:31

                            Petr Koch >> Video je neskutečný - už ho znám od Ricka. Bob James má super navijáky, legendární ABU Cardinal C4. Měl jsem ho v ruce, moc krásná věc.

                              Ndyndy - Profil | St 18.3.2009 13:11:58

                              u nás v ČR jsou takové malé zapomenuté vody s tajemstvím taky, ale bohužel jich ubývá, protože se všechno zasypává a zaváží odpadem. Jinak chytat na podobné vodě je opravdová radost, já jsem v letech 2004-2007 pravidelně několikrát do roka jezdil na podobnou polozapomenutou propadlinku a byly to moje nejhezčí výpravy. První výpravy bez úspěchu, ale postupně jsem zjišťoval, co tam ně (kapry) platí a na poslední výpravě jsem dostal zřejmě největší rybu toho revírku (93cm, 13,3kg). Byl to skvělej pocit, kterému se těžko něco vyrovná. Bohužel loni se ta voda proflákla a je po radosti. Všude odpadky, nasrá...no, hnus.

                                NPetr Koch - Profil | St 18.3.2009 12:50:56

                                Martin M. >> Vzhledem k tomu, že koketuju s myšlenkou složení zkoušek na RS, tak asi budu muset velice brzdit a začít sekat latinu :o) A taky bych nerad přišel o noty už jen kvůli muškařině, který se chci věnovat...

                                  NDědek - Profil | St 18.3.2009 12:22:25

                                  Krásný počteníčko. A ta diskuze, zase jednou pohlazení po duši…

                                    NRadek Fox - Profil | St 18.3.2009 0:21:35

                                    Raf >> Pane, nedá mi to a musím reagovat. Nádherný článek, který mne vtáhnul do popisované atmosféry a přál jsem si, aby ještě nekončil a mohl jsem tam být co nejdéle. Děkuji za hezký zážitek R.

                                      NMojo - Profil | St 18.3.2009 0:11:51

                                      Nádherný video a článek k němu pěkně pasuje. Tyjo, takový místa...to je úžasný.

                                        NOMO - Profil | St 18.3.2009 0:05:15

                                        Pescador >> souhlas, kde se hrabou novodobé dévédé. Cyklus s Chrisem & Bobem je fakt luxusní podívaná. Článek taktéž supr !

                                          NPescador - Profil | Út 17.3.2009 23:34:21

                                          Zajímavý článek. Mám doma video Redmire Legends (součástí 5 dílného cyklu od úžasných rybářů z Anglie pod názven "A PASSION FOR ANGLING"). Tito hoši chytají krásné ryby - většinou na původní nářadí s bambusovými rákoskami a klsickými kolovrátky. Je to nádherné video s krásnýmou přírodou a hezkým příběhem. Nic lepšího jsem zatím neviděl. Rozhodně se po shlédnutí tohoto videa vypravím do jejich kraje! Pokud chcete, mám všechny díly :)

                                            Nvladys - Profil | Út 17.3.2009 22:36:09

                                            Raf >> krasne citanie. dakujem

                                              NMartin M. - Profil | Út 17.3.2009 22:26:35

                                              Petr Koch >> to bude hned, az prijdes o papiry ... To najednou bude na vsechno cas ;-)

                                                NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 22:14:58

                                                Martin M. >> ještě je třetí cesta. Za ničím se nehlat... A až dojdu tam, dám ti vědět, zatím na to jen myslím, ale nejde to realizovat.

                                                  NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 22:13:08

                                                  osprey >> tak polívka byla dobrá a byl i chleba :o))

                                                  Ano v tom to taky je, mnoho lidí neunese neúspěch, když je zahlcován ze všech stran monstry...Ale asi je dobře, že to těm lidem nedochází a ženou se tam, kde ta monstra plavou a jsou "lehce" ulovitelná. A už vůbec jim nedochází ten potenciál takového neúspěchu a mluvit o třeba kaprech do 10kg na malých zapomenutých vodách už vůbec nemá smysl. Málokdo to pochopí.

                                                  Tak co ty nenažraný složenky? Zbavil jsi se jich?

                                                    N1kolda1 - Profil | Út 17.3.2009 16:31:46

                                                    Znam jednu vodu (byvali lom, ma tak 1Ha) patri tady vesnici ktera se o nej absolutne nestara (nevysazuje necisti brehy... napadane stromy ve vode a tak) je to stary cca 30-35 let... a nikomu to proste nepatri az na tu obec ktera to neresi .. chytaji tam akorat bezdomovci na klacky... a znamej rikal ze tam kdysi dali par beden kapru i nakyho sumce a nakou drobot a ze je to uz dobre 20-25 let.. od bezdomovcu sem se dozvedel ze tam chytaj ploticky a jednou prej chytli i kapra ... z rozhazovani rukou sem usoudil ze mel tak kilo kazdopadne pokud se tam ryby nevysazujou a tohle byl vytrenej... pro me je to uzasna voda letos tam mam v planu zkusit chytat... to sem trochu odbocil.. kazdopadne tenhle clanek mi to dost pripomnel a je hodne povedenej :) PS: pokud moje predpoklady o rybech ktere tam nikdy nebyli uloveny budou pravdive napisu o tom clanek, ale urcite misto zustane v utajeni

                                                      Ntomashr - Profil | Út 17.3.2009 16:28:34

                                                      Fakt je, že v jiných mých zálibách retrostyl vyloženě táhne - ať už třeba spousta replik historických modelů v modelařině, tak třeba určitá renesance "nedigitálního" focení na film, často s vyloženě historickými přístroji. Není to samozřejmě ani v jednom případě nějaký převládající styl, ale na druhé straně to ale není nic, na co by se "většina" koukala nějak divně - bere se to naprosto normálně.
                                                      Mám ale takovou obavu, že kdybych vyhrabal prut ze štípaného bambusu, nebo si dokonce koupil vhodný 2-3 metry dlouhý kus tonkinského bambusu a vyrazil s tím jako s bičem, tak na mě budou koukat všichni jak na totálního magora a pokud nebudu na daném místě známý, tak na mě nejspíš rovnou zavolají RS, že je tam nějaká podezřelá existence. Ale kdoví, třeba se časem podobné metody, kde půjde víc o stylovou relaxaci než o úlovek za každou cenu, začnou objevovat i u rybářů u nás...

                                                        NCarpHunder - Profil | Út 17.3.2009 15:53:35

                                                        ano i u nás jsou takové vody, ale je jen otázkou času, kdy je někdo zplundruje jak na břehu, tak i ve vodě. Je těm anglánům co závidět.

                                                          NMartin M. - Profil | Út 17.3.2009 14:30:24

                                                          Petr Koch >> lidska prirozenost je hledat si sve vzory a podobat se jim. Naproti tomu je tu snaha byt jiny nez ostatni a jit vlastni cestou. Az zacnes chytat na bambusaky, potvrdis obe tato pravidla ;-)

                                                            NMarda - Profil | Út 17.3.2009 14:29:43

                                                            Raf >> Moc pěkný čtení, za 1* :-)

                                                              Nosprey - Profil | Út 17.3.2009 14:07:32

                                                              Petr Koch: Mám za to, že jsem takovou vodu už i viděl. Ale zhusta se tam stává, že přijedeš a nezachytáš.
                                                              Ne každý je taková osobnost, aby to překous a přijel zas. Musí v tom být kus takového toho správného šílenství.

                                                              A pak jsou tu původní říční ryby. V jejich případě jsou zásoby vzrostlejších jedinců velmi omezené.

                                                              Na závěr ti přeju, aby sis vydělal na opravdu dobrou polívku. Já půjdu zaplatit složenky...

                                                                NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 13:23:11

                                                                kakr - ® : mě, mě , mě, budu hodnej, budu nejhodnější :o))))
                                                                No nic, jdu si vydělat aspoń na tu polívku, mějte se .....

                                                                  Nkakr - Profil | Út 17.3.2009 13:20:30

                                                                  Bacillus >>
                                                                  Ten štípanej tonkin (mušák) orig. Troníček mám doba převázaný a přelakovaný i s Ladarem. Jen nevím, komu ho mám odkázat, aby neskončil jako hůlka u rajčat.

                                                                  Petr Koch:
                                                                  Když budeš hodnej, tak ti na suprkapry půjčím origoš pepřovku s prvním Tapem. Ta je lepší jak grafiťák.

                                                                    NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 13:19:18

                                                                    Bacillus >> si kuř, že si to jedno schytáš :o)))) Já být tebou, tak snad raději ani těma bačkorama nezaklepu :o)))

                                                                      NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 13:18:27

                                                                      osprey >> Ano, ujíždí,ale proč ujíždí? Nováček rybář se s podobným přístupem nesetká dokud na něj někde nenarazí a když ho osloví, potom může být teprve řeč o takovém provozování rybařiny. Dneska je to jako ve všech oborech lidské činnosti hlavně o kšeftu. Nebrečím, já se s tím dokážu smířit, ale bylo by moc dobře, kdyby vzniklo pár vod, kde by to takhle fungovalo a byly tak aspoň nějaké vzory i u nás. Ať nemusíme pokukovat jen ven. je to jako s tou opěvovanou a i zavrhovanou metodou chyť a pusť. Nechci řešit, jestli je to dobře nebo špatně, ale dokud se do toho pár lidí neobulo, nikdo to neznal a skoro 100% lidí masilo. Dneska už podle mě minimálně 5% rybářů ryby cíleně chytá a pouští. Stejně tak by se daly prolomit ledy i v tomto směru. A stačilo by kdyby se medializovaly takové vody, kde si prostě nezachytá každej kdo k tomu nemá ten čistší vztah... To by mohla být cesta. Třeba existují i u nás čisté vody s pár rybama, které nefungují na základě dekretu a každoročního sypání masa nebo podle tržních pravidel tzv. soukromáků...

                                                                        NBacillus - Profil | Út 17.3.2009 13:11:40

                                                                        Taky mám jeden trojdíl štípák,má hodně zničenou rukojeť a sedlo navijáku,ale jednou se do toho pustím a bude na zdi jako památka na dědu.A já idiot asi před třiceti rokama dal pryč štípanej mušák Troníček s navijákem Ladar.Bojím se umřít,páč děda nahoře určitě čeká a hned mi ji flákne.

                                                                          Nosprey - Profil | Út 17.3.2009 13:09:18

                                                                          Stanley 87: Mám ho ve futrálu - zas tak často ho vidět nemusím:-))

                                                                            Nosprey - Profil | Út 17.3.2009 13:08:07

                                                                            Petr Koch: Je to mušák, ale nádhernej. Vzal jsem ho k vodě, chytat by se s ním dalo.

                                                                            A máš pravdu v tom, že dneska rybařina ujíždí, kam by neměla. U nás moc velkých ryb není, takže ujíždí prostě do masařiny. Pokusil jsem se navrhnout, že by naše MO takový rybník s pár pěknýma rybama provozovala.
                                                                            Nakonec to udělali, dokonce tam dali hotrní míru - a vyžrali ho víceméně celej...

                                                                              NStanley 87 - Profil | Út 17.3.2009 13:05:44

                                                                              Petr Koch >> Jeden takovej doma mám na půdě. až se osamostatním tak ho chci trošku poopravit a vyzdobit si s ním obývák

                                                                                NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 13:03:37

                                                                                osprey >> vím, že Dušan Mikerásek dělal nějakou udržbu na štípaným prutě. Říkal, že to nebyly levný proutky a že se musely každej rok obracet očka. Borec na ně normálně chytá a není to levná sranda, jak zakoupení, tak údržba. Chtěl bych si to někdy vyzkoušet, lov se splávkem na nějakej pěknej štípanej prut a kolečko. Jako děcko jsem měl bambusák s očkama s takovou červenou výplní. Vím prd co to bylo, ale dneska kdybych věděl kde skončil...

                                                                                  NStanley 87 - Profil | Út 17.3.2009 12:51:27

                                                                                  osprey >> to už je prostě ozdoba. jednou za čas utřít prach a pak zase vystavit

                                                                                    Nosprey - Profil | Út 17.3.2009 12:45:38

                                                                                    Stanley87: Mám doma štípaný prut, ale beru ho už jen jako nádheru do vitríny. Věřím, že by vydržel dost, ale když ho zlomím, nikdo mi ho nespraví. Je to nádherná řemeslná práce a bylo by ho škoda.

                                                                                      NStanley 87 - Profil | Út 17.3.2009 12:24:40

                                                                                      Petr Koch >> Klasický ,,štípáky" to je nádhera

                                                                                        NHonza LoVeC - Profil | Út 17.3.2009 11:58:20

                                                                                        Mě přijde do tak nedotčené přírody vůbec jezdit.Už vůbec né si tam nahodit a chytat....Častýmy návštěvy turistů atd..se z toho stane za 100let něco jak brněnská přehrada.Nejde o rozhlohu ale o to ninčit to kouzlo tajemné přírody..

                                                                                          Nberlinan - Profil | Út 17.3.2009 11:52:32

                                                                                          Petr Koch >> a je to skoda

                                                                                            NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 11:48:39

                                                                                            berlinan >> Máš pravdu. Současná doba chrlí kluky s top výbava co jen kopírují techniky druhých a lov postrádá jakoukoliv poetiku a invenci. je to jen byzna a honba za trofejním kaprem. A všichni jsou z toho posraní :o))))
                                                                                            Stačí se podívat na otázky. Co je nej za vybavení je každá druhá....

                                                                                              Nberlinan - Profil | Út 17.3.2009 11:43:51

                                                                                              Prave tihle dva rybari si to uzivaji brutalne, navic jeden je zastancem staroanglickeho gentleman stylu a druhy ma zase to nejmodernejsi, nachytat se da na oboje, jen ten Chris Yates ma fakt dobre napady. Co je ukazane v techhle videiich, to stejne nejsou ty nej triky. Nej triky musi clovek vymyslet sam, a to je kolikrat to, co me u moderni kaprariny moc nesedi.

                                                                                                NLajnator - Profil | Út 17.3.2009 11:40:12

                                                                                                Ten dokument je užasná záležitost! Pouštím si ho 1x měsíčně pro navození klidu v duši !-)

                                                                                                  NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 11:32:49

                                                                                                  Kamy >> no to je ono, co jsem myslel

                                                                                                    Nmládě - Profil | Út 17.3.2009 11:30:56

                                                                                                    Je to krása, ty videa i ten článek, je to opravdu magické...:-)

                                                                                                      NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 11:30:46

                                                                                                      Stanley 87 >> ale je pravda, že kdybych si měl vybrat mezi těma dvěma extrémy, tak bych šel do toho retra se štípanejma prutama a bekovkou než do Skypodu a moderního příposlechu s dosahem 500m :o))) Ale to by bylo potřeba asi podstatně víc peněz než na ty moderní proutky a blikající hrazdu...
                                                                                                      Kdysi jsem založil otázku o štípanejch proutcích. Moc pěkné kousky.

                                                                                                        NKamy - Profil | Út 17.3.2009 11:30:10

                                                                                                        Petr Koch >> Tohle je lepší
                                                                                                        http://www.mrk.cz/rybarska-videa.php?id=8846

                                                                                                          N5Kr4FF - Profil | Út 17.3.2009 11:23:19

                                                                                                          Stanley 87 >> Presne tak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                                                                                            N5Kr4FF - Profil | Út 17.3.2009 11:22:54

                                                                                                            Petr Koch >> To video som videl. Tam chytali na klasický anglický spôsob. Nahodil na ťažko a z dialky sledoval, kedy kapor zobral nástrahu a zasekol. Bez "veškerých" signalizátorov záberu.
                                                                                                            Raff - Viem, že aj také tam písali. Ale uvedomil som si to už neskoro! :)

                                                                                                              NStanley 87 - Profil | Út 17.3.2009 11:22:43

                                                                                                              Petr Koch >> Asi máš prvdu. prostě je to něco úplně jiného. Každopádně to nic nemění na tom že článek i revír jsou opravdu pastvou pro oči

                                                                                                                NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 11:20:25

                                                                                                                  NCerebro - Profil | Út 17.3.2009 11:19:41

                                                                                                                  Petr Koch >> koukni dolu už jsem to sem dal je to přímo z této vody

                                                                                                                    NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 11:16:52

                                                                                                                    Skraff >> 5Kr4FF >> ty proutky mají své kouzlo a před časem tady běželo video od anglánů co tak chytají. Je to kouzelný. Nemáte někdo odkaz na toho strašáka ve vodě a seskakování ze stromu? To by se asi na dotvoření atmosféry hodilo a kdo to neviděl, bude se dobře bavit:o))

                                                                                                                      NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 11:15:18

                                                                                                                      Stanley 87 >> nechci, aby se to v takové pěkné otázce zvrhlo v dohadování jestli technika ano či ne. Oboje má svoje kouzlo a tím nemyslím blázny co ladí jen tu techniku a neustále dokupují novinky a na každý rybačce to svoje harampádí 100x vyfotí, viz třeba fox a jeho vyladěný stojany :o))) Jezdím i sám a měl bych čas sledovat špičku nebo policajta, ale to bych se nemohl kochat přírodou. nehledě na to, že nejezdím na míň než dva dny a dvě noci a to se prostě nedá. Některý ryby musíš vysedět a nestačí je jen lokalizovat. Prostě si myslím, že rozumný vybavení se dá. A biwak a postel? Jezdil jsem se spacákem a karimatkou, ale rád bych si v klidu bez bolestí zachytal i za deset let a proto s sebou tahám i biwi i postel. Je to o tom, držet to v rozumný míře. Kdyby jsi jel vláčet někam daleko, asi by jsi byl za stan vděčný taky...

                                                                                                                        NRaf - Profil | Út 17.3.2009 11:15:06

                                                                                                                        Skraff >> 5Kr4FF >> Přečti si pozorně článek. Takováhle výbava (i mnohem klasičtější) se na Redmire používá zcela běžně.

                                                                                                                          N5Kr4FF - Profil | Út 17.3.2009 11:12:03

                                                                                                                          Petr Koch >> No tak neviem, či by som tam išiel s takouto výbavou. Ale ak tam chytajú na takúto vývavu, tak klobúk dole!!!

                                                                                                                            NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 11:09:52

                                                                                                                            Skraff >> 5Kr4FF >> i takové :o)))

                                                                                                                              NStanley 87 - Profil | Út 17.3.2009 11:08:33

                                                                                                                              Skraff >> 5Kr4FF >> To jsou věci, které jako vláčkař nepochopím. Sedět v křesle, spát, .....to mi prostě nic neříká.

                                                                                                                                N5Kr4FF - Profil | Út 17.3.2009 11:05:39

                                                                                                                                Petr Koch >> Outfit je síce klasický, ale chcel by som vydieť ich "klasickú" výbavu :)

                                                                                                                                  N5Kr4FF - Profil | Út 17.3.2009 11:04:24

                                                                                                                                  Stanley 87 >> Ja mám najradšej na rybárčine, keď prídem k vode, porozkladám veci a potom si kludne sadnem na pohodlnú stoličku a oddychujem!!! Poprípade si pospím :) A nechce sa mi sledovať dva body predomnou, ale radšej si užívam prírodu, pokecám s kamošmi atď. Mne nejde o to aby som mal čo najdrahšie veci, ale aby som si užil zdolávanie ryby, radosť z úlovku a pod....

                                                                                                                                    NStanley 87 - Profil | Út 17.3.2009 10:59:24

                                                                                                                                    skwor >> vystihl jsi mé myšlení. Prostě už nejd jen o samotný lov, ale o to mít perfektní bivak, lehátko, stojan a na něm pruty, které budou vzbuzovat obdiv široko daleko. Hlásič nám řekne že to bere a tak jen přijdeme a vytáhnem rybu. Nejsem kaprař a tak mi jsou utajena všechan úskalí, ale prostě mi to přijde už takový méně přirozený, než když človek u prutů seděl a sledoval čihátka a nebyl obklopen technikou. Prostě nakrmil šrotem a nastražil kolínko a čekal na záběr. neřešil jestli přícht královský losos nebo smrdutá oliheň

                                                                                                                                      NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 10:58:01

                                                                                                                                      Ale ten outfitek mají někteří vyladěnej. Ty podložky tam vyloženě nepatří.... :o)

                                                                                                                                        NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 10:57:09

                                                                                                                                        Ale takhle pěkný vody jsou i u nás, jen nejsou opředený takovým magičnem a atmosférou.

                                                                                                                                          N5Kr4FF - Profil | Út 17.3.2009 10:56:28

                                                                                                                                          Petr Koch >> No jo no. Ale ešte by sme mohli zobrať aj nejaké tie karavany + samozrejme večer velká opekačka!!! Myslím že nad 50 dávajú zlavu... :)

                                                                                                                                            NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 10:45:32

                                                                                                                                            Skraff >> 5Kr4FF >> hele já to myslím vážně :o)))
                                                                                                                                            Martine, brnkni tam a zamluv to na konec prázdnin, než se tam nacpou ti frajeři v těch sáčkách a bekovkách s bambusákama...Když nás bude cca 60, mohli by dát i slevu, ne?

                                                                                                                                              Nskwor - Profil | Út 17.3.2009 10:43:40

                                                                                                                                              Stanley 87 >> Ono je těch rozdílů víc, ale v zásadě s Tebou souhlasím. Tohle byla doba objevování, i ten vztah k rybám byl jiný (nedávno jsem někde vyštrachal časopis, kde byl článek o nějakém kaprovi Douglasovi, který se měl chytat na Labi tak před deseti lety a to se mi líbilo). Jak sleduju kaprařinu dnešní, tak tam je pro lovce na prvním místě výbava a boilie, na druhém honba za kilogramy a samotný lov až poslední. Samozřejmě to ale nejsou všichni.

                                                                                                                                                N5Kr4FF - Profil | Út 17.3.2009 10:43:31

                                                                                                                                                Petr Koch >> Celkom sa na Tvojich príspevkoch bavím! d:-DDD

                                                                                                                                                  N5Kr4FF - Profil | Út 17.3.2009 10:42:42

                                                                                                                                                  Raf >> No ak by bola taká akcia, tak by som sa snáď na takú dovolenku aj ulakomil. Ale ak som dobre čítal, tak tam môžu chytať len 4 rybári naraz!!!

                                                                                                                                                    NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 10:42:36

                                                                                                                                                    Raf >> 226let je dost, to už tu rybu ani nemůže bavit....

                                                                                                                                                      NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 10:42:08

                                                                                                                                                      Raf >> No já bych tam udělal sraz MRKu 2009, bečka, buřty, čluny echoloty, tyčovky. No ale to by bylo potřeba udělat trochu víc místa, z jednoho břehu bych doporučil stromy vykácet a trochu bagrem srovnat břeh. A jestli to nevysypou štěrkem tak nikam nejedu....

                                                                                                                                                        NRaf - Profil | Út 17.3.2009 10:36:34

                                                                                                                                                        Petr Koch >> Petře, v jámě "Pitch fords" je myslím 18 stop. S KOIákama jsem nežertoval. Nejstarší snad má mít dokonce 226 let. Jsou trvanlivější než Japonci a bonsaie dohromady :-)

                                                                                                                                                          NRaf - Profil | Út 17.3.2009 10:33:43

                                                                                                                                                          Jsem moc rád, že vás legenda o monstru zaujala. Pište, hledejte a vyšťourejte o této vodě, co se dá. Založíme fanclub a třeba se tam jednou i společně vypravíme :-)

                                                                                                                                                            N5Kr4FF - Profil | Út 17.3.2009 10:19:16

                                                                                                                                                            Stanley 87 >> No vieš, niekto má rád jedno a niekto zase druhé. Niekto má rád teleskop a niekto delený prút. Niekto hlásič a niekto policajta. Napr. ja mám radšej pohodu, čiže hlásič a mám delené prúty, stojan, swingre, boilies..... Môj brat je klasik. Ten má teleskop, policajta, vidličku a kuku. A v pohode ideme spolu na ryby. Pre každého má kúzlo niečo iné! :)

                                                                                                                                                              NPetr Koch - Profil | Út 17.3.2009 10:18:23

                                                                                                                                                              Stanley 87 >> I dnes to může být pěkný. Však počkej za pár let, jak budem vzpomínak jak to bylo ještě někde krásný...

                                                                                                                                                              Článek moc pěknej, ale na té mapce jsem nenašel větší hloubku než 11ft což není tak moc. V článku mne zaujala věta o Koi s dožitým věkem nad 200let, to bylo myšleno vážně?