Srkačka

Diskuse k montáži Srkačka

Autor diskuse: Martin M. - Profil , 9.2.2006

Shalaka - Profil | Pá 28.3.2014 16:54:19

joti, ryba váhu krmítka ucítí, jenže až v momentě, kdy už z něj vysála háček a píchla se o něj. Logicky se pokusí vzdálit od krmítka, jenže jediné čeho tím docílí je, že si háček na krátkém návazci zasekne ještě hlouběji do tlamy oproti váze krmítka a dá avízo "rybáři", že je tam. Toliko princip srkačky.

strejda16 - Profil | Čt 27.3.2014 19:39:32

Myslím si, že 99% rybářů ji na prutě mělo, včetně mě. Funguje skvěle na krátké vycházky pro toho kdo si chce rybu odnést. Já osobně jsem ji vyřadil už dávno. Dá se vyrobit srkačka velice šetrná, nebo taky hodně nebezpečná, já osobně jsem u vody viděl více těch nebezpečných, ale to je o lidech. Třeba taková pevná helikoptéra taky není pro rybu žádná hitparáda.

sasík - Profil | Čt 27.3.2014 19:24:41

49% to chápu, 51% prasárna, čaukes :)

joti - Profil | Čt 27.3.2014 19:15:38

A neciti ryba odpor krmitka?

Anýzový dědek - Profil | Út 28.6.2011 14:11:44

článek se mi líbil.Ten hodnotím za 1.
Montáž jsem používal, ale právě kvůli častému trhání kmenového vlasce jsem jí opustil
a používám s koncovým krmítkem

wt - Profil | Út 28.6.2011 13:42:26

anebo používat háčky bez protihrotu ryba se ho lépe zbaví

piskacek - Profil | Ne 26.6.2011 19:28:37

Všechny srkačky jsou strašné,na nic nepoužívat!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaroch - Profil | Út 25.5.2010 0:02:16

Myslím že když se použije například kmen 22 a návazce silon 8-10-12 tak povolí ten návazec a ne kmen.
Nebo se mýlím a i tato varianta je špatně a musí tam být ta pletenka ?

GRUPA - Profil | Út 23.2.2010 16:53:19

Montáž je důležitá, ale to by se pak mohli zakázat lanka na štiky, protože těm to tam zůstáva určítě víc, než kaprovi krmítko, všechny věci na vláčku kde je víc než jeden TROJháček atd. A myslím si že velká většina rybářů se srkačkou začína, nebo s něčím hodně podobným a nemá to smysl zakazovat, raděj bych víc radil v tom jak je ta montáž méně nebezpečná při případném přetržení kmenovky a proč..........tak to vidím já.

solich76 - Profil | Út 23.2.2010 16:52:34

kam!kaze >> no to m je jasné. Ale nevím proč se tak zasává když sám kritizuje a nezná lidi.

kam!kaze - Profil | Út 23.2.2010 16:47:58

Tomino555 >> Málokdo dokáže v klidu uznat že se mohl mýlit,děkuji.Jsem rád že jsem aspon u někoho vyvrátil mýtus o 100% škodlivost srkačky.Je to fakt o způsobu navázání.Pokud to je ta standartní,kterou popisuješ ty,tak je to masakr.To je neoddiskutovatelný fakt.

Tomino555 - Profil | Út 23.2.2010 16:43:21

kam!kaze >> Dobře uznávám chybu.Nejsem v oboru srkaček nějaký odborník a proto znám jen jednu a to klasickou kde je navázáno vše na pevno, a kapr pak zátěž vláčí sebou.Samozdřejmě jestli se na srkačku dá chytat šetrně,tak na to nemám negativní názor,ba naopak.Jde přeci o zdraví našich šupináčů! :)

vydrák - Profil | Út 23.2.2010 16:42:58

Nedělej ze sebe hloupějšího než si.Spolu jsme vedli jinou debatu-viz.Výroba Krmítek (Síťka)

kam!kaze - Profil | Út 23.2.2010 16:41:26

kasch >> solich76 >> No on se Vydrák klidně může vyjadřovat ke všemu co chce.Stejně jako ty.O tom je MRK.A jestli je jeho názor kvalitní nebo ne už rozhodne zakaldatel a moderátor diskuze.

kam!kaze - Profil | Út 23.2.2010 16:39:17

Tomino555 >> Není srkačka jako srkačka.A přesně tak nemůžeš házet všechny kteří používají něco co spojuje společný název "SRKAČKA" do jednoho pytle,protože jejich variant je několik a ne všechny jsou tak strašné jako to co popisuješ ty.Je to trocho unáhlené a nerozvážné.

solich76 - Profil | Út 23.2.2010 16:39:04

kam!kaze >> doufám že na tom nákresu nemáš klasiku co tam bude ležet tisíce let. To by ti asi u VYDRÁKA neprošlo

solich76 - Profil | Út 23.2.2010 16:36:01

kam!kaze >> souhlasím jen nevím proč se ozývá VYDRÁK když sám odsuzuje že? VYDRÁKU mám tu prsknout odkaz?

vydrák - Profil | Út 23.2.2010 16:35:46

Tomino555 >> To ti nikdo nebere,tady šlo o Tvoje vyjádření o přemýšlení.

kam!kaze - Profil | Út 23.2.2010 16:35:08

Bezpečná srkačka

Položená > Klasické > Srkačky

Při utržení za sebou ryba nevleče težké krmítko.

* Kmen: já používám 0,25 mm
* Návazec: pletenka na 5-8 kg cca 5-10 cm
* Háček: to je každého věc, ale myslím si, že nějaký gaf není vhodný
* Ryby: kapr, cejn, lín ...
* Nástraha: lisovaný rohlík, kukuřice, foukačky ...

Montáž je jednoduchá a účinná snad jako každá jiná srkačka. Do prokrmených míst, kde je ryba najetá a je větší šance ji ulovit.
Montáž drží pevně i při větších rybách, které jsem měl tu čest tahat (3-8 kg).
Postup

Provlečení kmenového vlasce skrz krmítko, nasazení zarážky, poté obratlíkem s návazcem a zpět zarážkou a krmítkem. Na volný konec vlasce přivázat návazec s pletenkou a zarážku.
Je třeba použít zarážky, aby nedošlo k odření vlasce v uzlu.

Cukr - ® [Poslat soukromou zprávu.] , 5.5.2009


Autorem tohohle příspěvku je uživatel Cukr.Jen jsem jej překopíroval včetně obrázků z jiné diskuze.Zdá se mi že tohle by mohla být "srkačka" s nejmenším rizikem poškození ryby při utržení.
Doufám že se Cukr nebude zlobit :)

Tomino555 - Profil | Út 23.2.2010 16:34:33

Nebudu se tu hádat!!je to můj názor.Protože už sem viděl poměrně dost ryb co měli pověšenou srkačkku v hubě a ta byla ošklivě natrhnutá.Toť vše!

vydrák - Profil | Út 23.2.2010 16:30:43

kam!kaze >> souhlas.Ale on je ještě velmi mlád,tak dělá unáhlené soudy.

Mrknato - Profil | Út 23.2.2010 16:28:22

Tomino555 >> a co bolelís? Neříkej, že takový Ivo, Havlíček, Vítek neumí přemýšlet? Tomu nevěřím, mají ty srkačky jen trochu víc vyladěné.....

kam!kaze - Profil | Út 23.2.2010 16:28:15

Tomino555 >> Lidi které nezná,odsuzuje jen člověk co neumí přemýšlet!!!

vydrák - Profil | Út 23.2.2010 16:26:43

Chytám na to a se mnou nadpoloviční % rybářů.Ale souhlasím s tím,aby návazec byl slabší než kmen.Nevidím v tom sebemenší problém.

Tomino555 - Profil | Út 23.2.2010 16:25:51

srkačky používaj jen lidi kteří neumí přemýšlet!!!

Ian - Profil | Út 23.2.2010 16:20:35

jsem za, tohle je jen masový rybolov, žádné umění!!

luft - Profil | Út 23.2.2010 16:16:48

Tohle monstrum jsem nikdy nepoužíval. Jestli budou návazce mít menší nosnost, než kmenový vlasec, tak by to snad bylo přijatelné. Kdyby se to zakázalo, taky dobře.

whoau - Profil | Čt 28.8.2008 14:07:47

Souhlasim s autorem prispevku. Pokud setrne navazete nemelo by to byt tak nebezpecne a tim se dostavame k jadru problemu. Poksozovani ryb proste je bylo a bude ne o navazcich jako o lidech. Verim ze treba kolega ketry tady krittizuje tuto montaz by navazal mnohem bezpecneji pro rybu nez nejaky masar. Lasku k rybam a celkove postoj k tomuto sportu / zalibe je treba pestovat a ne si ho vynucovat po lidech a jako u vseho by mel kadzy zacit u sebe :) jinak lovu zdar! osobne jeste dodavam ze tuhel montaz nepouzivam.

Kopfjägr - Profil | Ne 16.3.2008 12:01:37

Musím říct, že tento způsob montáže bych zakázal pokud to utrhnete, jak s rybou, tak bez ryby. Ryba může později sežrat, musí krmítko s druhým háčkem stále vláčet za sebou. Dále možnost zranění ryby nebo při zaseknutí do něčeho jiného i ožný úhyn. Takž bych tuto montáž zakázal. Ahoj Kopfjägr