Diskuse k článku: Jednoduchá preparace trofejí

Autor diskuse: Jan Opatřil - Profil , 6.1.2007

NEl Duffus | Út 9.1.2007 19:06:30

Caira-Já to vidim tak, že Bachyho článek měl hodně tzn.styčných ploch... Proto ta diskuze. Když se podíváš na článek po něm tuším Vzpomínka na podzim- reakcí 12, všechny vesměs kladné. Jenže ten článek moc styčných ploch neměl...Myslim, že mi rozumíš.

    NCaira - Profil | Út 9.1.2007 18:59:32

    Ne ne. Podívej, já se vrátil k chytání po strašně letech. Na MRKu mi pár lidí (Osprey, Bachy, Flip a spol.) opravdu pomohli se po těch letech zorientovat v novym vybavení atd. Byla to veliká pomoc a ušetřili mi mnoho tisíc hledáním kvalitního vybavení. Opravdu ! Poslední dobou tu ale kvantita diskusí převyšuje kvalitu. Vem si třeba bachyho moc pěknej článek Feeder vs Položená. Jaká se strhla rádoby-diskuse mezi "normálními" rybáři, "nadrybáři feedraři" a "polobohy kapraři". Oh my god.

      NEl Duffus | Út 9.1.2007 18:54:06

      Caira- Ještě jednou jsem si přečetl Tvůj první komentář. Opravdu Ti to tak přijde?-to co jsi psal. Já na Mrk poslední dobou chodim docela často. Mrk mi toho hodně dal a doufám, že dál bude dávat. Přijde mi, že soudíš, jenom podle téhle jedné debaty.

        NCaira - Profil | Út 9.1.2007 18:42:02

        Duffus > Trefné !
        To je z dob, před novou vyhláškou ... ber to jako žert. Teď jezdím :-D. vedeš 1:0

          NEl Duffus | Út 9.1.2007 18:39:38

          Caira- Dovol, abych se Tě optal, jestli jsi nazapoměl editovat svojí klubovou kartu? Podle ní opravdu 85 na osmdesátce nejezdíš... Nechci Tě napadat, jenom se ptám.

            NMartin M. - Profil | Út 9.1.2007 18:18:27

            Caira> Ja tomu fakt nerozumim - netolerance k cemu? Netoleranci k postoji k rybareni uvedenem v clanku, nebo netoleranci k opacnym nazorum, ktere tu pak zaznely v diskusi. Nevidim v tom zadny velky rozdil a nevidim v tom ani nic spatneho. Nekdo ma chut se slusne vyjadrit, tak to udela a je to. Nedelal bych z toho zase takovou vedu. Sdelovat si opacne nazory je normalni.

              NCaira - Profil | Út 9.1.2007 18:03:14

              Bez ohledu na můj názor k čemukoli musím bohužel konstatovat, že MRK je přesným odrazem naší prvobytně pokomunistické společnosti.
              Tj.: nesnášenlivost, netolerance k názorům druhých, pravá česká tupost a neschopnost dialogu.
              Ale bohudík, je tu i pár jedinců, jejichž názorů si vážím a respektuji je. Při čtení těchto "tahanic" je mi podobně, jako když na osmdesátce jedu 85 a "nějaká" šunka na mě troubí a bliká. Je to to samé, ptám se proč ? Odpověď je - česká povaha :-(

                NMr.Stick - Profil | Út 9.1.2007 16:13:37

                Má tohle cenu?

                ....nemá....

                  Nhraji - Profil | Út 9.1.2007 15:24:24

                  Blahopřeji, další znechucený, který už sem ani nepáchne, natož aby něco napsal. :-((((

                    Nosprey - Profil | Út 9.1.2007 15:01:40

                    Sanča: Vím, že je to mírná nadsázka, ale v podstatě máš pravdu. My se tu pokoušíme řešit problémy, které nás trápí u vody tím, že jen se najde náznak něčeho takového u jednoho z nás, dáme mu to sežrat.
                    Přitom většina lidí si unáhlené reakce kolegů v podstatě nezaslouží, protože se jedná taky o slušné rybáře jen s jiným úhlem pohledu na věc.

                    Já si letos nechal taky několik štik, dvě proto, že jsem je shodou okolností dost ošklivě poranil, z toho jednu twisterem (nechápu jak, ale krve teklo jako z vola a háček byl v koutku tlamy). Pustil jsem desítky dalších mírových štik. Už jsem dostal u vody vynadáno, za to že pouštím, klidně mi teď někdo může vynadat za to, že sem tam nějakou vezmu. Já to ustojím.

                    Problém je systém jako celek - jestli je možné nechat si legálně 2 štiky denně, je spousta lidí, kteří toto právo využijí a ani si nebudou vědomi něčeho špatného. Zvlášť když vidí kolem sebe realitu, kdy řada lidí odnáší ryby i za hranicí takto benevolentních předpisů.
                    Je to smutné, ale vše se odvíjí od dvou věcí - hospodaření na revírech (včetně ostrahy) a rybářské osvěty. Úroveň obojího zatím pokulhává.

                    Proto si tu ale zatím nemusíme vyškrábat oči. Anebo jo?

                      NSanča - Profil | Út 9.1.2007 13:51:56

                      MartinM a RomanC: Kluci navrhuji, aby u každého článku byly 2 diskuzní fóra.
                      1. týkající se článku
                      2. Ch&P

                      Už mě začíná tyhle každodenní žabomyší hádky unavovat a vůbec se nedivím, že spousta lidí začíná na MRK nadávat a raději sem nechodit. Osobně neznám jediného návštěvníka MRK, který by byl masař. Někdo si veme ryby 3, někdo 10, někdo žádnou, jaký je v tom problém. Pokud někdo problém má, ať to posílá dotyčným na e-mail. Možná, že bobkař-masař zabije méně ryb za rok, jak sportovní rybář. Tak ty ryby nechytejme vůbec a je klid.

                      Tak se mějte

                      K článku:
                      Trofej bych doma mít nemohl. Moje by mě s tím vyhnala:-)

                      Enfield: V myslivosti se nedá aplikovat Ch&P?:-)

                        NGroow | Út 9.1.2007 12:39:56

                        Jan Opatřil > Nějak jsem tuhle diskusi zanedbal, ale i tak tvrzení, že jsi předloni jednu štiku 55 čísel pustil ... to je fakt možná, že by jsi měl dostat razítko C&R(loni se asi nepoštěstilo co ????),
                        ale ještě k příspěvku "znalce" Enfielda. To že štika chcípne potom co je chycena na háček, to si hodně dlouho myslel i němec co sídlí vedle a tak se u něj musela všechna ulovená ryba zmastit ... . Samozřejmě se dá polemizovat na téma jestli je lov štik na přirozenou návnadu úplně oki, ale co ti mohu říct, že já štiky chytám jen na přívlač loni jsem pouště pár kousků přes 80 a jednu 94 a co by jsi nevěřil, že polovina těhlech štik byla ještě téhož roku ulovena a kupodivu nevypadaloto jako kdyby byly mrtvé. To jsou věci co ...

                          NBachy - Profil | Út 9.1.2007 9:34:13

                          Jan Opatřil - Jinak samozřejmě se nezastávám myšlenky, že každá mírová štika by se měla brát. To ani náhodou, jen dokážu pochopit 8ks za rok, nepříjde mi to až tak moc a na druhou stranu je lepších ponechaných 8ks do 70cm než 8ks nad 70. :o)) Je to takový trochu střet zájmů, na jednu stranu by se štiky měli pouštět, je jich málo, jak sám píšeš, ale na druhou stranu je rybí maso zdravé a je nesmysl aby si rybář nemohl sem tam dopřát čerstvé maso z úlovku v rozumném a vhodném množství. Takže asi tak.
                          MrKos - Samozřejmě odborná preparace je něco úplně jiného, tohle bych bral jen jako takový návod (názor) na podomácky vyrobenou trofej. Nemám v tomhle podrobnější znalosti abych se mohl k odbornosti článku víc vyjádřit. :o) Beru že né každý má na to prostředky aby si ji nechal udělat (udělal) profesionálně. Za sebe bych si třeba asi nedělal trofej štiky pod metr, ale každého věc.

                            NEl Duffus | Út 9.1.2007 9:22:42

                            Enfield Po 8.1.2007 15:25:18-Stejně si myslím, že není o moc lepší tek, kdo úchylně jen chytá rybu dělá jim háčky díry do tlam a hlav a pak je háže zpět i taková ryba ve spoustě případů umře ---Jan Opatřil Po 8.1.2007 16:28:25
                            Zprvu poděkuji Enfildovy za zeho pravdivá slova...

                            Vážený pane Opatřile to si snad děláte prdel ne???

                              Nmodrák | Út 9.1.2007 9:21:13

                              No nevím, chemik nejsem, ale dle mého je trofej v tomto případě konzervována pouze vysušením a líh slouží jen k zastavení rozkladných procesů při preparaci a dále k částečnému odvodnění preparátu. Takže takto upravená trofej, třeba lakovaná, rozhodně není odolná vůči hmyzu a nepříznivým vlivům prostředí. Pokud bych se do podobné akce pouštěl, rozhodně bych použil formalín a obdobný postup jako např. na http://www.orso.cz/dvorak/ .

                                NMrKos - Profil | Út 9.1.2007 9:01:06

                                Bachy: a tak to potom ano :-)
                                a co si myslíš o odbornosti článku?... vynechme zmasené štiky a držme se pouze toho jestli stačí líh a nebo nestačí... osobně si myslím ža je to sice dobrá desinfekce ale to by mohlo za určitých okolností být málo...

                                  NBachy - Profil | Út 9.1.2007 8:36:23

                                  MrKos - Uff, bral jsem to obrazně, nebyla to narážka na tebe. Co se týče tvého příspěvku jsem se až divil té toleranci. :o)))

                                    NBachy - Profil | Út 9.1.2007 8:32:58

                                    Petr - Já znám jednoho opravdového masaře, co po omezení počtu odnesených kaprů přesedlal na candáty. Na řece Opavě a v okolí Opavy odnesl za rok kolem stovky candátů (chodí dennodenně) - vzhledem k celkem malé řece se dá říct, že ji tento člověk prakticky vyraboval a ještě se tím chlubil. Taková nenažranost mi přijde až nechutná.

                                      NMrKos - Profil | Út 9.1.2007 8:22:13

                                      Bachy: vážený kolego... poměr 8 ku 4 jsem použil pouze já takže hovoř pokud možno v čísle jednotném... a kdyby jsi četl můj příspěvek pozorně tak ani v nejmenším jsem kolegovi autorovi nevyčítal jeho 8 štik... však ať si je klidně odnese a vypreparuje... jeho věc...
                                      byla to pouze reakce na jeho jakousi takovou jeho vlastní stížnost že větší tam ( v té nějaké řece ) nechytá... a byl to pouze příklad... taky mohl z osmi chycených zmasit třeba jen dvě, že? tedy to nelze považovat za rýpání a natož za přesvědčování...

                                      a hodnotit odbornost článku si netroufám protože tak jako poznamenali někteří kolegové níže si myslím že vymáchání v lihu je sice velice funkční a jistě i biologicky to zlikviduje kdejakého mikroba :-) avšak poněkud postrádám nějaký způsob konzervace... nalakování totiž nepovažuji za dokonalé tak aby zabránilo přístupu vzduchu a parazitů... možná se pletu a až jednou vyrostu a začnu masit ryby tak budu taky lakovat hlavy :-) pak uvidím...

                                        NBachy - Profil | Út 9.1.2007 8:09:31

                                        Článek zajímavý. Jednou jsem viděl něco podobného naživo, kolega měl na stěně hlavy pěkných potočáků, docela dost a jelikož to bylo na jeho chatě v horách u moc pěkné řeky, líbilo se mi to. Kdybych si něco takového dělal, asi bych se snažil tam nechat trošku víc hlavy mezi skřelema, aby to vypadalo přirozeněji.
                                        K diskuzi - Myslím že si J.O. nijak nenaběhl, to jen někteří směšní extrémisti se snaží vždycky do někoho rýpat a přesvěčovat že si neměl brát 8 ryb, když by mu měly stačit 4. Jinak to pěkně napsali mejkpis a tomvec.
                                        Martin M. - Určitě máš pravdu, ale co se týká odnesených ryb - někdy to už znechucuje a znekvalitňuje pokec o daném tématu. Aspoň mi to tak příjde.