Diskuse k článku: Jeden na jednoho - lov amurů

Autor diskuse: Fishky - Profil , 30.1.2006
57 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NDawemaster - Profil | Ne 1.7.2012 9:22:04

Já amury lovím u nás na zatopeném lomu úplně jednoduše. Stačí navázat velkou bublinu,pod ní tak 1,5 metru dlouhý návazec,na konec veliký hák a pořádný žvanec selského rohlíku,pak už si jen vychytat to správné počasí,najít si amury,kde jsou na hladině (u nás na lomu je blankytně modrá voda,takže to není nic těžkého) a o zábavu je postaráno :-)). Zrovna včera jsem si parádně zachytal.Jednoho amura 67 jsem zmasil,ten je hezky naloženej a dnes bude v alobalu na grillu :) a dalších několik menších i větších jsem pustil. Už ani nepočítám kolik jich bylo,protože chytit u nás amura není nic světoborného. Tahal jsem tam kusy okolo 10 kilo už jako malej capart se starou děličkou Orava a rozvrzaným Roenem....rybáři pořád vymýšlejí kouzelné návnady,kupují drahé vybavení,stavějí bivaky,pípají signalizátorama na celý revír a přitom stačí pomalu kus klacku,šňůra na prádlo,kus rohlíku a zachytám si jako nikdo jiný... ;)) :D.

    Ntoliplzen - Profil | Ne 17.7.2011 21:01:52

    Pěkný článek za 1, objevil jsem revír s torpédama a tenhle článek mě dost inspiroval, tak snad to půjde tak hladce jak píšeš...

      NNatural 95 - Profil | So 28.8.2010 15:48:25

      Nazdar,u nás na rybníku 0,2h máme pěkný amury,nevíte jak na ně ??? Petrův zdar.

        NKrtek11111 - Profil | Po 4.5.2009 9:00:43

        ale bohu žel mě to vždycky ukousne,tak když na amura tak z lankem:)))

          NKrtek11111 - Profil | Po 4.5.2009 8:59:41

          nejlepší je když chytáte dejme tomu na kukuřicu,nebo jahodu a příde záběr a zjistíte že vám to vzala štika,můžu říct že se mě to stává čím dál častěji:)

            NPepe188 - Profil | So 5.5.2007 14:58:46

            Jsou amuri i u kraku??napiste

              NFishky - Profil | Po 6.2.2006 14:20:03

              Bachy: promin, už mlčím
              /nezobecňuji, takhle chytám všude, samozřejmě kam dohodím s malým olůvkem, delší hod = větší olovo, ale tam už mi to strácí tu "jemnost" a ovoce amurci sundaji... už fakt zámek na ruce :)/

                NBachy - Profil | Po 6.2.2006 14:15:48

                Fishky: Pořád mi připadá jako bys popisoval lov na pouhém jednom revíru a způsob montáže pak zobecnil na všechny typy. Když nechceš číst negativa tak to sem nepiš.

                  NFishky - Profil | Po 6.2.2006 14:07:34

                  Bachy: mám to vyzkoušený a i v reálu pokud člověk není absolutně mimo mísu, tak mu dojde, že nahozený bylo rovně a po dvou pípnutích (cca 6 cm) a okamžitým záseku je ryba "ihned" cca 1,2 m vlevo... nechci dávat těžší, protože chci aby to bylo přirozené a kolikrát nahazuji i 5-10 krát (dva pruty), než trefím oko v lektnínech, mit olovo 60g - tak mohu jít domů, to bych vyplašil i amura bez postraní čáry :) opravdu mi nevadí, že s tím kousek popojede, než mi to kolikrát dá vědět, že se něco děje - protože to takhle funguje. Navíc na vodě kde chytám je hodně bláta a bojím se, že těžší olovo by zapadalo a konečně - určitě i zralé ovoce by se tvářilo "kysele", kdyby o hladinu dopadlo pod tahem 60g olova.

                    NBachy - Profil | Po 6.2.2006 13:58:24

                    Fishky: Jak už jsem psal - Tvůj článek se mi velmi líbil a dal jsem Ti osobně za 1. Jestli chceš odemne nějaké negativum, tak Ti doporučuju vyzkoušet jednu věc: Navaž si svou montáž jak jsi zvyklý, ale neházej do vody. Hoď to podél břehu (nebo třeba i před domem) a dopni silon jak jsi zvyklý. Pokud tedy použiješ olovo 5g na vzdálenost 8m a vyzkoušíš si různé typy záběrů - počítám že budeš velmi překvapen signalizací. Rozhodně stojí za vyzkoušení, věř mi. :o)

                      NKato | Po 6.2.2006 12:24:17

                      Nemyslím si, že to známkování je o tom jestli líbí nelíbí, ale není moc lidí, kdo cíleně vyhledává a loví amura.

                        NFishky - Profil | Po 6.2.2006 12:20:18

                        ...myslím, že zas tak dobrý to není /viz známkování/ nebo spíš, že se to až tak nelíbí :o) docela by mě zajímala negativa, klidně dejte vědět... i mailem a anonimně, za každý "ujasnění chyb" budu jen rád, dík

                          NKato | Ne 5.2.2006 18:47:50

                          No tak vidíš jak jsi šikovný, že to bude takové dobré, jsem si ani nemyslel. Ale stejně z principu za 2 :) kecám

                            Njepice.cz - Profil | So 4.2.2006 20:20:42

                            pekny clanek, i videa. nejlepsi video je c.2. komentar co je na nem je bez komentare... ;-)

                              NFishky - Profil | Čt 2.2.2006 13:13:15

                              Bachy: z toho jsem už vyrostl. Dovedeš si představit 112 rybářů na revíru, 3 mladí kluci chytí cca 60 kaprů a zbytek cca 5 kousků? Jó to jsou pak keci, to tě chcou i házet do vody... taky radší lapím "o samotě v rákosí" ale občas to není možný...

                                NBachy - Profil | Čt 2.2.2006 13:00:20

                                Fishky: Na mém revíru se na mě divně dívají rybáři i když jen fotím, natož kamera vedle. Dovedu si představit jejich řeči. Snažím se chodit co nejdál od jiných rybářů, letos se asi budu snažit ještě víc. Je to těžké. :o)

                                  NFishky - Profil | Čt 2.2.2006 12:20:32

                                  Bachy: mám novýho noota, toz se včil na tom učím, je to pakárna. Nějaký video se časem třeba zas oběví a v lepší kvalitě... Každopádně co se týče kamery a rybářů - stud musí stranou, jinak bych teď v zimě neměl doma na co koukat :)

                                    NPetr.J | Čt 2.2.2006 12:18:29

                                    Bachy : S tím videem mp4 maprostý souhlas, jen nechápu proč to není rozšířenější formát, protože zkopírované DVD se krásně vejde na CD a v televizi se skoro nepozná rozdíl, jenom někdy trochu předbíhá zvuk, ale to se dá napravit tim že se to trochu posune a potom zase vrátí a jede to normálně.

                                      NBachy - Profil | Čt 2.2.2006 6:53:24

                                      Včera jsem si ještě jednou ověřoval kvalitu videa s co nejmenší velikostí. Použil jsem záběry rychleji přejíždějící po okolí - kde je kvalita obrazu nejcitlivější:
                                      Z avi/dvd bezkonkurenčně nejlepší bylo převézt video do formátu Nero digital - standard - mpeg4......velikost necelých 6MB na minutu videa. Otázkou je, kolik lidí by si doma nemohlo stáhnutou mp4 přehrát.
                                      Formát Video CD - mpeg1....10MB/min (dá se na to koukat)
                                      Formát Super Video CD - mpeg2....15MB/min (ostřejší obraz ale zase už větší)
                                      Fishky: tím v žádném případě nechci říct, že by se mi Tvé video nelíbilo - kéž by takových záběrů bylo na MRKu více. Za sebe musím ale říct, že jsem se zatím styděl sednout si někde mezi rybáře a hodit vedle sebe kameru na stativ. Když budu letos někde sám - nebudu váhat. :o)

                                        NPete - Profil | St 1.2.2006 19:12:33

                                        Lachtan: no jo pán od fochu se musel vyjádřit:o)))
                                        Fishky: fakt super..mě stačilo slyšet jen zvuk brzdy jak to rozjel do tý vázky a okamžítě sem měl tep 300 x za minutu :o)) nádhera jen tak dál ...

                                          NPetr.J | St 1.2.2006 19:06:06

                                          V poslední době jsem také dělal pokusy s ripováním videa a zdá se mi, že nejlepší kvalita při nejmenší velikosti je, když se to převede do VMV.

                                            NBachy - Profil | St 1.2.2006 14:06:46

                                            Z dvd/avi formátu to převést na kvalitu Video CD (mpeg2) v obyčejném vypalovacím pr. Nero 7. Zkoušel jsem to včera a kvalita byla nesčetněkrát lepší při zachování minimální velikosti souboru. Ovšem záleží na kvalitě originálu. Ale to jen tak ode mne. :o)

                                              NLachtan | St 1.2.2006 13:16:42

                                              MM: v pohodě,když jsem to dělal poprvé já,tak to vypadalo ještě hůř. Dělat to nějakým programem ALL-IN-ONE je jednoduché,ale není sranda najít nějaký z kterého je výsledek koukatelný. A dělat to ručně fakt není sranda.

                                                NMartin M. - Profil | St 1.2.2006 13:10:40

                                                Lachtan> to jsem prevadel ja. Urcite by to slo udelat lepe, delal jsem to poprve, polepsim se :-) Byl jsem pro tentokrat rad, ze se mi to vubec povedlo z toho dvd nejak dodstat a nemelo to 100 mega...

                                                  NLachtan | St 1.2.2006 13:09:14

                                                  Fishky: ale i tak je to video pastva pro oči,zvláště teď v zimě. Jinak já na podzim též pokřtil svůj feeder amurem 63 na Berounce. Typ místa přesně jak si psal a zážitek neuvěřitelný.

                                                    NLachtan | St 1.2.2006 13:07:10

                                                    Fisky: myslím,že toto není problém několikáté kopie. To by bylo zrnité a tak. Kostky dělá špatný program (kodek) pro ripování DVD. Z kamery mám nejlepší zkušenost to prohnat nějakým střih.sofwarem. Případně potom nějakým ripperem,ale to je potom docela práce s nastavováním.

                                                      NFishky - Profil | St 1.2.2006 12:54:14

                                                      Lachtan - kvalita není nic moc, to máš pravdu, bohužel jsem udělal chybu a videa z ryb jsem z nouze začal ukládat na video pásku, takže převod z5 do PC znamenal vypálit na DVD rekordéru a pak převod do *.avi, no kvalita šla dolů už při první kopii, pak HDD rekordéru, vypánení DVD a převod, no příště se polepším, zálohovat budu rovnou na DVD, bude s tím míň práce a kvalita bude vyšší :(

                                                        NLachtan | St 1.2.2006 12:46:29

                                                        Opravdu hezké čtení,poučné. Video je super,akorát kvalita komprese je špatná. Špatný program či kodek pro komprese.

                                                          NFishky - Profil | St 1.2.2006 11:12:36

                                                          Bachy - se stativem je to klidný, to jo, ale v ruce to je větší sranda! A video mi připadá jakoby "živější" - u stativu musím dodatečně nahrávat většinou zvukové pozadí, protože to za moc nestojí, kdežto když mám kameru v ruce, tak je tam slyšet všechno... ale je to samozřejmě úhel pohledu, já to vidím takhle, zkoušel jsem oboje a volím točení rukou, ale samozřejmě - pokud mám možnost, dávám kameru druhé osobě, která se věnuje plně točení a já soupeři :)
                                                          Jinak co se týče kapra a tlouště - na všech revírech, kam chodím, je abnormálně zastoupen kapr, ostatně to je na většině MP vodách, tloušť hojně jen na řekách, ale ať jeden, či druhý - nedělali mi nikdy "potíže". Zkoušel jsem chytat i na hrách, čerstvý, denně jsem krmil 5 kg a výsledek? Na tom samém místě, kde jsem na ovoce neměl ani potah od jelce, jsem za dopoledně po asi 50-tém jelečkovi lov vzdal, to se fakt nedalo. Hrách jim šmakoval, ovoce ne. A u kapra jsem se přes 60cm nedostal, takže pouze "dorost", amuři naopak vesměs začínají od 70ti cm...

                                                            NBachy - Profil | St 1.2.2006 10:55:38

                                                            Fishky: Jen doplnění, když jsi na takovém revíru relativně sám, je lepší dát kameru na stativ (popř. jinak). Zapnout pak většinou stačí dálkově při záběru. Video je pak kvalitnější a můžeš se více věnovat zdolávání, při kterém často jde ryba udržet ve vhodném záběru kamery.
                                                            Taky jsem se Tě chtěl ještě zeptat, jestli máš zkušenosti s předkrmením ovocem na revíru, kde je ve větším množství zastoupen kapr a tloušť.

                                                              NFishky - Profil | St 1.2.2006 10:41:14

                                                              Michal Stehlík: no když řekl Martin M. že to je tajný, tak to je tajný a taky to nevykecám, sorry :o) /navíc je to docela těžký revír, takže nedoporučuju :/
                                                              Fotky bohužel dělám pouze obyč fotákem a navíc se mi líbí matné, takže následné scanování nevypadá pěkně - proto vlastní nemohu dodat /ale požádám parťáka, ať sem dá nějaký torpédo na čumandu/. Kamera je opravdu super věcička. Točit a držet prut jednou rukou, druhou otáčet kličkou navijáku byla fakt prča :)

                                                                NKorda | St 1.2.2006 9:40:32

                                                                Cerebro:Ještě že tě máme .Já s tím taky na PC bojoval:-)))

                                                                  NKorda | St 1.2.2006 9:39:03

                                                                  Fishky: Parádní článek jak má být!!!

                                                                    NCerebro - Profil | St 1.2.2006 9:48:47

                                                                    V poho. Já na to přišel teprve před 2 tejdnama.

                                                                      Noliv | St 1.2.2006 0:24:16

                                                                      perfektneeeee!!! zasa mam paradny abstak. Fu ale je fakt dobre, skoda ze u nas neni moc amurov. Taketo videjka by tu mali byvat castejsie a hlavne v zime. Dnes po dlhej dobe iba -3. Tazka je cesta odysea.

                                                                        NCerebro - Profil | Út 31.1.2006 21:14:45

                                                                        rudolf: musíš kliknout pravim a dát "uložit cíl jako" a kam to chceš ono se to stáhne a pak se na to můžeš mrknout.

                                                                          NMirek B. | Út 31.1.2006 20:13:04

                                                                          Pěkný článek, fantastické video - málem jsem si u něj poslintal triko. Dík za zprostředkování tohoto zážitku.

                                                                            NMartin M. - Profil | Út 31.1.2006 19:30:44

                                                                            Michal Stehlik> ta prvni fotka je moje a tajne to je, omlouvam se.

                                                                              NMichal Stehlik | Út 31.1.2006 19:24:08

                                                                              Fishky - ®: inspirativni clanek, jen by me zajimalo odkud je ta prvni fotka? jestli to neni tajne, staci na mail

                                                                                NFishky - Profil | Út 31.1.2006 18:08:09

                                                                                Milan Smutek - Daiwa Laguna 2500, "malej, ale šikovnej" :o) http://gbab.dk/fiskegrej/product_info.php?products_id=408

                                                                                  Nrudolf - Profil | Út 31.1.2006 17:59:59

                                                                                  Článek je pěkný. Bohužel ať dělám co chci ,jak kliknu na název videa tak se zobrazí chybová stránka. Už nevím co s tím.

                                                                                    NMilan Smutek - Profil | Út 31.1.2006 17:56:11

                                                                                    Jakou to máš prosímtě tu Daiwu?? Chci si koupit taky Daiwu, ale nevím jakou, asi si koupím Emblema

                                                                                      NFishky - Profil | Út 31.1.2006 17:49:34

                                                                                      Jinak myslím, že průměr vlasce není důležitý, ani při takovém lanu, jako je 0,38 jsem nepozoroval rozdíl v počtu záběrů. Důležitá je pouze barva - nesmí být příliš kontrastní vůči dnu. Ale je fakt, že na jemnější silon je to větší sranda :o)

                                                                                        NMilan Smutek - Profil | Út 31.1.2006 17:32:35

                                                                                        Fishky-dokonce sám autor, díky.

                                                                                          NFishky - Profil | Út 31.1.2006 17:24:41

                                                                                          Milan Smutek - vlasec používám Berkley Big Game 0,20-0,38mm, ve světle hnědé barvě. Mohu jen doporučit, max. spokojenost

                                                                                            NMilan Smutek - Profil | Út 31.1.2006 17:17:20

                                                                                            Fakt bomba, určitě to vyzkouším, jen bych se chtěl ještě zeptat na nějaký vlasec na amury, cena nehraje roli.

                                                                                              NKóĎA | Út 31.1.2006 15:56:21

                                                                                              stahni si codeky... třeba z www.stahuj.cz videa za to určitě stojí ;-)

                                                                                                NŠuli - Profil | Út 31.1.2006 14:54:58

                                                                                                Super článek.Bohužel video mi nejde přehrát.Stáhnu ho ve formátu .avi a funguje mi jenom zvuk,obraz nikoli:-((

                                                                                                  NMotýlek - Profil | Út 31.1.2006 14:31:56

                                                                                                  Zdravím autora příspěvku a děkuji za sdílnost a převyprávěné zkušenosti. Článek je nejenom čtivý, navíc však okořeněný o záznam z utkání... Klobůček dule. Tímto patří velký díky i všem ostatním přispěvatelům na tyto stránky .
                                                                                                  P.S.:Ani se nedivím Tvé přítelkyni, že toleruje Tvou vášeň, neboť rybářský virtuoz, toť velká chlouba:)
                                                                                                  Tímto zdravím i Anděla na rybách

                                                                                                    NFishky - Profil | Út 31.1.2006 11:54:06

                                                                                                    Touto cestou jsem chtěl ještě poděkovat Martinovi M. za korekturu a pomoc s videem a mojí mladé, že mi tu moji druhou lásku vůbec trpí, a ještě mě v ní podporuje... :o)

                                                                                                      NKóĎA | Út 31.1.2006 11:11:09

                                                                                                      článek je v pořádku. ale ty videa jsi sem dávat neměl. Pokouší se o mě dobrou hodinu infarkt, nesoustředím se na práci ... a rozumné počasí v nedohlednu :-(

                                                                                                        NPetr.J | Út 31.1.2006 11:09:18

                                                                                                        Pěkné a inspirující, už jsem dlouho amury nechytal a asi to zase zkusim. Před lety jsem je chytal na přezrálé hrušky, máslovky, protože jiného ovoce jsem měl nedostatek a také jim chutnaly, část jsem jich krájel a část rozmačkal v ruce na kaši. Také ale část plavala, ale dost jich kleslo na dno.

                                                                                                          Ndrda - Profil | Út 31.1.2006 9:39:25

                                                                                                          Co víc si můžeš přát. Uznání od ospreye je už "vyznamenáním" samo o sobě :-) I mně se článek moc líbil. Dávám za 1.

                                                                                                            Nosprey - Profil | Út 31.1.2006 9:28:01

                                                                                                            Krásné čtení. Škoda, že u nás na řece jsou v drtivé většině amuři do 3 kg a ještě jen pár, na léto vytahují do proudů a najít je dokážu jen někdy...
                                                                                                            Loni jsem si na dva větší kousky sáhnul na MRKosrazu a nemělo to chybu. Takže máš můj obdiv a tichou závist:-))

                                                                                                              NBachy - Profil | Út 31.1.2006 7:35:47

                                                                                                              Opravdu nádherný článek o cíleném lovu amurů. Už se těším až si doma prohlídnu to video, díky. Amury se mi na kukuřici podaří sem tam chytit hlavně na plavačku u břehu. Na mém oblíbeném revíru je celkem větší rybářský tlak, proto větší amuři jsou velmi chytří a opatrní. Už jsem dlouho plánoval vyzkoušet ovoce na amury, ale zatím u mne bohužel vždy zvítězila chuť na pár jistých zdolaných kapříků. Letos jsem si dal předsevzetí na léto právě lov větších amurů, tak doufám že budu mít štěstí. Tvůj článek mi určitě dodal inspiraci a také mi potvrdil správnost volby ovoce. Díky :o)

                                                                                                                NPetrson - Profil | Út 31.1.2006 4:41:30

                                                                                                                Fakt perfektní článek, dokonce s "třešinkama na dortu" ve formě videa. Zatím se pořád stahují, už se těším, až mi přikrmí rybářský absťák :-)

                                                                                                                  NHora - Profil | Po 30.1.2006 23:55:48

                                                                                                                  Já dávám kratší návazec od 10 do 15cm a sebemenší pohyb nástrahy je potom lépe vidět.Jako signalizátor dávám předšpičkové čihátko - proříznuté gumové kolečko.Věřím,že je o moc citlivější a mám to také hodněkrát vyzkoušené.Pokud se háže na malou vzdálenost s ovocem(do 10m), tak stačí jenom hmotnost nástrahy k dopravě na místo lovu a potom se obejdu i bez policajta.Jinak dobrý článek Fishky.