Návrh na omezení počtu ponechaných dravých ryb (předkládá hospodář JčÚS)

34 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

Naleš vavřina - Profil | St 1.3.2017 10:31:42

venca1 >> S tou omezenou docházkou je to nefér. Celosvazová povolenka je taky násobně dražší, tak si tím násobkem vynásob 40 a ...? Ale reálně jaká část členské základny ten limit 40 ks naplní?
Osobně bych okamžitě odebral povolenku tak polovině členské základny - za neodpracované brigády. Původním posláním brigád byla péče o revíry. Je zde sice možnost brigády zaplatit, ale to je "facka do tváře" těm, kdo brigády odpracují, často i v násobku jejich roční povinnosti. Splněním si brigádnické povinnosti dává člen najevo i svůj vztah k dotčenému revíru - výkon rybářského práva na svazové vodě by měl býti provázán i s péčí o revír, kde je lov prováděn. To máš jako se zahradou - chceš-li bohatě sklízet, musíš se starat. A kdo chce pouze lovit, tak může jít na soukromé revíry - zde si ale "neodpracované brigády" zaplatí v ceně povolenky.

    NBig Mike - Profil | Po 27.2.2017 11:59:15

    Tady jde Hladíkovi vlastně jen o Lipno - impérium vrací úder. Reakce na tu petici co se podepisovala na záchranu. Takže to vzal sakumprdum a je to takto.
    Ještě bych přidal míru ca. 50cm a štiky 60cm, když už se to takto postavilo, to by pomohlo ještě více!
    Otázkou je, kdo to uhlídá. Co zavedli 50ks ušlechtilých ryb na jihočeskou, u nás to v MO od té doby nikdo nepřetáhl a ani si další povolenku nekupoval, tak si to domyslete!
    A já ještě jako RS budu muset při kontrole krom kaprů atd. sčítat dravce, abych se pod to nepodepsal, že byl bez závad a on jich neměl 21 nebo 54 ušlechtilých:))
    I když oni si to ti hodněchytové korigují od jara, aby jim to vyšlo na celý rok na těch 47-49ks:)

      Nhraji - Profil | St 1.3.2017 11:20:04

      aleš vavřina >> jeden by předpokládal, že takové pozitivní myšlenky ohledně brigád, které tu prezentuješ, prosadíš především v pobočném spolku, kde jsi členem. Ale zjevně to není pravda. Vybíráte za brigádu 1000 korun, a nestačí to, tak ještě máte fond oprav a manipulační poplatky. A chceš brát povolenky těm, co neodpracovali. Takový hezký přežitek dnes, mi připadá.
      Nebo když jdeš do kina, tak dostaneš hadr, abys vytřel foyer?

        Naleš vavřina - Profil | Út 28.2.2017 10:46:41

        Přesně jak píší kolegové přede mnou, návrh 20ks je alibistický výsměch dnešnímu smutnému stavu. Pokud by byl zájem dravce hájit a pokusit se navýšit jejich stavy, měly by pravidla pro lov dravců upraveny spíše v tomto duchu :
        - omezit lov z loďky a jiných plavidel pouze na určité úseky těch vodních ploch, kde to je aktuálně možné, úseky s povoleným lovem střídat, ještě efektivnější by bylo lovit dravce pouze ze břehu
        - zakázat použití echolotu
        - lov dravců pouze na 1 prut, druhý prut nesmí být při lovu na rybku nastražen
        - min. velikost rybky nebo její části 20cm
        - ...

        Je třeba se smířit s tím, že pokud má být nějaké opatření účelné, tak musí být dlouhodobé (nejlépe trvalé) a s tím, že každý budeme muset ze svých dosavadních zvyklostí dost slevit. Je to otázkou priorit : uspokojivé stavy dravců X omezení sebe samého.

          Nhraji - Profil | Út 28.2.2017 8:27:49

          Tomáš7 >> smyslem omezení počtu dravců není udržení bohatých rybářů na revírech za každou cenu, smyslem je zvýšit ochranu dravců a snad následně docílit jejich většího počtu v revírech. Proto je celkem nesmyslné argumentovat tím, že slušní rybáři odejdou na soukromáky. Kakr na rozdíl od tebe ví, na základě dlouholetých zkušeností a znalostí výsledků sumarizace v našem spolku, že navrhovaná hranice 20 ks nic neřeší. Protože větší počet dravců uloví a ponechá si (a hlavně zapíše) naprosté minimum rybářů. Náš spolek má téměř 3000 členů, loví na dobře zarybněných revírech MRS, a přesto je počet těch, kteří mají 20 a více ponechaných dravců, zcela mizivý až zanedbatelný. Nabízí se tedy otázka, proč zavádět omezení, které skoro nikoho neomezí, to je takový alibistický krok.

            NXeeN - Profil | Út 28.2.2017 4:02:54

            Zákaz používání echolotů, vábnicek a hlubinné přívlače by byl daleko rozumnější. Kolik lidí pak dokáže nachytat kvanta dravců?
            Další je přístup při chytání na živou rybu. Je zvykem čekat se zásekem cigaretu, někdy i dvě, pak vytáhnou kudlu 50 za střeva i když ji pustí, stejně to většinou nepřežije. Nechápu zákaz přívlače na některých vodách, je to nej šetrnější způsob, naopak bych značně zvýšil velikost na strážních rybek.

              Nkarlak - Profil | Po 27.2.2017 18:50:19

              jsme jedina zajmova organizace kde porad nekdo vymysli nejake zakazy a omezeni za chvilku mi bude nekdo narizovat co mam na sobe nosit a co mohu u vody jist atd,zadam nechte nas normalni rybare zit a jestli chcete stanovovat nejaka sva pravidla tak si poridte svuj soukromny revir dekuji

                Nsven - Profil | Po 27.2.2017 12:10:35

                Nebylo by lepší řešení zakázat JčÚS ?

                  Nnofish - Profil | St 8.3.2017 15:07:42

                  mannice >> právě že kecáš blbosti a neumíš to ničím podložit. Jsem blbý vyučený rybář co pár let házel keserem a lopatou, k tomu se učil na maturitu.... Proto mě zajímá, co píšeš. Píšeš domněnky, ne fakta, neumíš je ničím podložit....
                  Vymýšlet blbosti, anož bych to ěnjak znal, umím taky - na rovinu řečeno....
                  Takže finále, něco tu padlo, nějaká myšlenka, ale doslova padla, na prdel, protože je to jen myšlenka jdince, ničím nepodložená... takových slyší dnes a denně spousty a je jedno jestli jde o rybařinu, nebo chov králíků... český člověk je odborník na vše a rybolovec, ve chvílí získání prvního rybářského lístku, je větší odborník, jak chlapi co mají 40 let praxe....

                    Nnekut - Profil | St 1.3.2017 9:55:49

                    Něco mimo diskuzi - v mládí jsem chytal na Sázavě a na Labi. Na obou řekách, ať už se chytalo nebo ne, květen - červen bývalo při břehu doslova černo potěru. Od toho se odvíjel podle mne stav dravců. Proč to už nevidím je podle mne ta otázka. Že bych měl tak špatné oči vylučuji.

                      Nhraji - Profil | Út 28.2.2017 11:55:51

                      Tomáš7 >> to by musela stát povolenka o hodně víc, než jen o stokoruny, aby se zajistila důsledná kontrola profesionální ostrahou. Jenže ani profesionální ostraha nedokáže vymýtit porušování předpisů. Vem si, kolik máme policistů a městských strážníků, jak jsou placení a vybavení a krade se, loupí se, vraždí se, distribuují se drogy. Represe je jen jedna součást systému. Chce to systémovou změnu, kterou zavedl zákon a bohužel ji brzo zrušil, protože nebyla domyšlená do důsledku, ale byla účinná - odebrání RL na tři roky.

                        NSerjoža - Profil | Út 28.2.2017 8:12:10

                        Tak jak to bévalo dříve(vody plny ryb)to už bohužel nikdy nebude.Ryby se ve vodě vytíraly,nebylo tolik otrav,nebylo tolik rybářů,chodilo se k vodě pěšky nebo na kole.Dnes i když bude uzákoněny že si můžeš vzít jen jedu rybu za rok,tak to lidi vyberou,auto mají s otevřeným kufrem za sebou,mobilem si zavolá kamarády a ti chycené ryby odnesou.A poctivé rybář zas bude mět ho..o.

                          NIza - Profil | Po 27.2.2017 12:51:50

                          už aby to bylo, nejlépe celosvazově

                            Nrybomil - Profil | Po 27.2.2017 11:18:51

                            rosa 2 >> Si asi upad, štiky už jsou zregulovaný tak, že už snad ani méně jich být nemůže. a sumců je až až kde ? ... pár revírů.

                            Pamatuju doby, kdy jsem chytil při tom úplně primitivním vybavení pár rotaček a pland klidně 300 štik, prakticky 90% z nich bylo mírových. Vzal jsem tak 20ks. Okyšů na Lipně 10,15, taky 50ks některý den. Teď lapnu 1 ks okyše nad 25 / rok na X revírech.
                            Při maximální časovým nasazení a super výbavě vším možným přívlačovým cajkem max. 50 štik, z toho tak 2-3 mají míru ( 60 ), některé roky taky žádná. Když se nasype Š2 - Š3, nedá se tam ani vláčet, máš jí pomalu na klacku každej 5. - 10. nához, natož pak lovit na živou. Za půlrok z těch nemírovek je tam minimum.... NTW se nějak vypařujou či co ?

                            20 let zpět 10 sumáků / rok přes 90cm na jednom revíru a to jsem na ně neměl spešl cajk ani na ně cíleně nechodil. Teď objíždím 5 revírů do 100 km daleko, a chytnu tak 1 -2 ks pod nebo přes 70cm, nad 1m jednoho za 2-3 roky.

                            Jo tam u vás v Náchodě, tam je asi štik a sumáků jak nas...o. To ti tak věřím :§(
                            Ještě napiš, že tam máte přemnožený potočáky !

                              Nmilanpindryc - Profil | Čt 2.3.2017 9:33:05

                              aleš vavřina >>Nezbyva nez souhlasit a neco pridat:
                              - po ponechani 1 drave ryby lov konci.
                              - omezit lov z loďky(zakázat použití echolotu, a motoru), ještě efektivnější by bylo lovit dravce pouze ze břehu
                              - min. velikost rybky nebo její části 20cm
                              - lov dravců pouze na 1 prut, druhý prut nesmí být při lovu na rybku nastražen
                              - Lov dravcu max 3 dny v tydnu, oznaceno v dochazce, zakaz zmeny zpusobu lovu behem dne.

                              S tim ze to posledni dva jsou nejsnadneiji udelatelne a kontrolovatelne.

                                Naleš vavřina - Profil | St 1.3.2017 20:09:59

                                rybomil >> Rybomile, rybomile, ...nějak mi uniká přímá vazba na můj názor. Každý z členů může ovlivnit obsádku revíru tím, že pokud má k revíru (vodě) pozitivní vztah podpořený vlastní činností na jeho zvelebení, tak bude vždy uvážlivější v braní ryb. Pokud bude svou brigádnickou činností se podílet na budování trdlišť a úkrytů pro ryby, tak obsádku rovněž pozitivně ovlivní.

                                To co píšeš je svou věcnou podstatou spíše o násadě než o obsádce.

                                A zbytek raději nebudu komentovat.

                                  Naleš vavřina - Profil | St 1.3.2017 12:09:15

                                  hraji >> Hlavní přínos brigády je dle mého efekt výchovný - ten finančně vyjádřit nejde. Můj názor je ten, že osobní účast na péči u vodu, respektive rybářský revír vede k šetrnějšímu přístupu toho, kdo se stará - tedy odpracuje brigádu.
                                  To jste asi měli špatné brigádnické referenty, ne? :-) A nebo brigády zastřešoval výbor jehož jsi členem?:-) ... to jen k těm podvodům.
                                  Kvalita provedené práce na brigádě je odrazem kvality práce toho, kdo brigádu zajišťuje.

                                  Ten výpočet ceny za lístek v kině je jednoduchý - máš rok 2017, cena lístku 150,-Kč/představení není v současném 3D kině přehnaná a film trvá 3 hodiny, tedy 1 hodina zážitku za 50,-Kč. Ten víkendový rybolov v létě obnáší 40 hodin zážitku - 50 x 40 je přeci 2000,-? Nebo neumím počítat?

                                    Nhraji - Profil | St 1.3.2017 11:57:38

                                    Mrknato >> navrhoval jsem zrušit brigády v době, kdy ty jsi byl ještě Pizda ;-)

                                      Naleš vavřina - Profil | St 1.3.2017 11:36:40

                                      hraji >> Neuvádíš jeden důležitý fakt - zde prezentuji svůj soukromý pohled, nastavení pravidel v dané organizaci je společným usnesením výboru - tj. klidně můžeš být přehlasován a přesto výsledek hlasování musíš respektovat.

                                      Povinná brigáda má hlavně (teda dle mého názoru) výchovný účinek - pokud je člověk osobně zainteresován se o něco starat, tak má mnohem menší nutkání výsledky své činnosti ničit. Viděl jsi někdy zahradníka sbírat nezralé plody (v rybařině by tomu odpovídalo ponechání si podměrečných ryb) nebo šlapat ve zralých jahodách (v rybařině by tomu odpovídalo dupání lovců lipanů v trdlišti potočáka) nebo otloukat květy na ovocných stromech (v rybařině by tomu odpovídalo nerespektování hájení ryb)???

                                      p.s.: Dnes si v kině tu uklízečku zaplatíš. Ať se to dobře počítá 3hod. film za 150,-Kč. Takže za jeden víkendový lov v létě by jsi zaplatil 2x20x50=2000,-Kč. A teď mudruj ...

                                        Naleš vavřina - Profil | St 1.3.2017 9:44:11

                                        Řízek 5,125 >> Martine máš pravdu v tom, že nejen rybáři ovlivňují stavy dravců - jsou zde i faktory biologické - nemoci (virové i bakteriální), parazitózy, či sekundární vliv přes absenci potravních zdrojů jednotlivých věkových kategorií ryb. A ty zase ovlivňují faktory navazující.
                                        Bohužel ovlivnit jiné faktory než lidské jde poněkud komplikovaněji. Jsem si vědom toho, že nejlepším regulačním opatřením je vlastní sebekázeň každého kdo lov provádí, ale v tomto případě to je běh na hooodně dlouhou trať - jež bude vycházet z nekompromisních a velmi tvrdých postihů, jinými slovy metoda cukru a biče.

                                          Nmannice - Profil | Út 28.2.2017 20:58:16

                                          Kdyby se už konečně někdo rozhoupal a začal chránit bílou rybu.. Alespoň u nás na některých revírech to je slabina, celého potravinového řetězce...Hlavně řeky

                                            NFurtmustahl - Profil | Po 27.2.2017 18:51:34

                                            karlak >> souhlas. Chcete-li se uplne urvat od zdraveho rozumu, na me se prosim vyserte. Diky.

                                              Nkakr - Profil | Po 27.2.2017 16:30:45

                                              computerfish >>
                                              Na povolence (známce) je krom čárového kódu ještě asi 12ti místné číslo. Na povolenkách ručně vypisovaných je nenajdeš ani náhodou, tak je celý systém k hounu.

                                                Nkritik - Profil | Po 27.2.2017 12:32:13

                                                Big Mike >> Pouze tě krátce doplním: impérium vrací úder a zároveň vypouští maskovací mlhu. Petice, rybička 15 cm a vše, co s tím souvisí jsou věci, od kterých je třeba odpoutat pozornost jiným směrem.
                                                Proto byl "vymyšlen" tento nesmyslný návrh, který bude zřejmě odsouzen k nezdaru ještě dříve, než byl napsán na papír.

                                                  NPedro1 - Profil | Po 27.2.2017 12:28:50

                                                  Vlk se nažere a koza zůstane celá.

                                                    NKnapík - Profil | Po 27.2.2017 12:13:02

                                                    Siven Polní >> já pouštím hodně ryb, ale vybrané druhy ve velikostech odpovídajících mým ideálním představám o konzumní rybě si vždycky rád odnesu. Pokud bych to takhle neměl, asi bych se nepřemluvil k tomu, abych chodil k vodě a ukájel se tím, že cokoli chytnu zase pustím bijíc se v prsa, jaký že jsem to pašák, ta vidina konzumovatelného úlovku u mě hraje dost výraznou roli.

                                                      NSiven Polní - Profil | Po 27.2.2017 12:07:52

                                                      kakr >> I to se stává...

                                                        Nkakr - Profil | Po 27.2.2017 11:33:58

                                                        rybomil >>
                                                        Máte špatné rybolovce, naši dokáží duháky během tří dní sežrat.

                                                          Nkakr - Profil | Po 27.2.2017 11:31:56

                                                          computerfish >>
                                                          Samozřejmě čísla, ne jména.
                                                          Pokud tomu dobře rozumím, tak jednotlivé PS (MO) posílají na ÚS a potažmo na sekretariát ČRS údaje z jednotlivých povolenek nějak sbalené a lze je rozbetlovat. Je tak?
                                                          Já vyčuchám je svůj spolek, nic víc.

                                                            Nkakr - Profil | Po 27.2.2017 11:21:17

                                                            computerfish >>
                                                            V tvém počítači se dá dohledat jmenovitě sumarizace každého člena ČRS?

                                                              Nkakr - Profil | Po 27.2.2017 11:18:35

                                                              milanpindryc >>
                                                              Ano, jen Brno 3. Ale tyto údaje mám jen já v celkové sumarizaci se zjistit nedají.

                                                                Nkakr - Profil | Po 27.2.2017 10:53:09

                                                                computerfish >>
                                                                Jak jihočeši zjistí z celkové sumarizace kolik rybolovců ze sedmi ÚS+ MRS se na úlovcích candáta (dravců) podílí, myslím kusově? To ví jen zpracovatelé na úrovni PS (MO), nebo se mýlím?

                                                                  NDarďas - Profil | Po 27.2.2017 10:35:18

                                                                  Tolik dravců u nás ani není.:-)))
                                                                  Na druhou stranu,pokud by se člověk choval slušně,tak není třeba -zákazů a omezení.

                                                                    NSerjoža - Profil | Po 27.2.2017 10:20:51

                                                                    Dnes to bude 20ks a zítra si nebudeš moct vzít ani jednu.Nikdy jsem neměl chycených víc jak 5 štik.Štiku sem třeba 2 roky nevzal,ale sere mě furt někoho něčím omezovat.Nebylo by lepší omezit dobu chytání(hodinama i dny) tak jak je to na pstruhových vodách.Třeba 3 dny v týdnu lov dravců a 4 lov jiných druhů.To jen tak.