Víkend plný překvapení

Kategorie: Všeobecné

Začátek přemítání

Píše se datum 9.6.2012 sedím ve školní lavici a poslouchám další nudný výklad na téma Speciální teorie relativity, nemohu si pomoci, ale tato hodina mě naprosto ubíjí. Pomalu se ubírám v myšlenkách k následujícímu víkendu, kam vyrazím na ryby. Pochvíli uvažování mám zcela jasno, už dávno jsem se chtěl vrátit navštívit jednu větší svazovou vodu, o které vím že zde plavou kapři krásných rozměrů ( až 18kg ale o tom až později ). Zbývá, už jediné domluvit si to doma a vše zařídit. Nemohu se dočkat, až přijdu domů a vše domluvím. Najednou jak kdybych měl, stroj času vše neuvěřitelně ubíhá.

První překážka

Už jsem mimo školu a při jízdě v autobuse přemýšlím jak si to doma zařídit abych mohl o víkendu k vodě. Hned mi je jasné, že to nebude snadné, rodiče budou mít jistě mnoho námitek a faktů proč zrovna tento víkend zůstat doma. Za zkoušku nic nedám, doma toto téma u večeře nadhodím a slyším jen jak se mi na hlavu hrne veškerá kritika, že přeci jen bych mohl nějaký ten víkend zůstat doma. Ovšem po pár slibech dostávám svolení a nabídku, že mě tam tedy dopraví. Odškrtávám si tedy další starost z pomyslného seznamu.

Přípravy

Jak již to tak bývá, další den chytám "rybí a cestovní horečku" okamžitě po příchodu ze školy pokládám tašku do rohu a jdu hnedle připravovat partikl a namočit pšenici. Samozřejmě ani návazce a zhotovení udic nesmím podcenit a tak každý večer něco vážu a chystám.

Zklamání

Bohužel ve čtvrtek po zhlédnutí počasí se mé naděje zcela hroutí. Hlásí velmi proměnlivé počasí a bouřky. Z předchozích zkušeností z této vody je mi jasné, že na ulovení větší ryby budu mít úplně minimální šanci, ale co už mám vše naplánované, přeci to nevzdám, musím to zkusit. Dokupuji poslední drobnosti a pár "kouzelných kuliček" na které nedá mnoho rybářů dopustit, uvidíme, snad budou kapři trochu spolupracovat.

A je zde pátek

Už od rána jsem jako na jehlách a nemohu se dočkat konce školy. Po příchodu do školy se dozvídám skvělou věc dnes končíme již ve 12:00 tak to je skvělé to budu u vody brzo a stihnu vše připravit a nahodit na pár hodin pomyslel jsem si.
Než se rozkoukám je konec školy a já jsem již doma. Rychle vše narovnat do auta a vzhůru směr voda. Beru si jen ty nejdůležitější věci sebou žádnou zbytečnou zátěž, pohodlí obětuji raději mobilitě.

Příjezd k vodě

Po, celou domu jízdy jsem byl nějak nervózní, jak kdybych na něco zapomněl nebo udělal špatně. Ovšem nedovedl jsem si vzpomenout, proč mám jen takový ten divný pocit. Nevadí, to bude jen nervozita, řekl jsem si nakonec a více se tím nezaobíral. Po příjezdu vše vyložím z auta a loučím se. Domlouváme se, že mě zde vyzvednou až v neděli. Hned po odjezdu rodičů si uvědomuji proč jsem měl ten špatný pocit, vždyť já doma nechal přístřešek, podložku pod ryby a všechny "kouzelné kuličky". Rychle hledám mobil, že zavolám o pomoc, jestli by mi chybějící věci někdo nedovezl, ale to né!!! Mobil je zcela vybitý tak to nám to pěkně začíná, pomyslím si. Po chvíli uvažování mám jasno, co se dá, dělat už jsem tu, hlavu složím pod širákem a budu doufat, že se slíbené bouřky nedostaví a ty parné dny nějak na sluníčku taky přežiji. Ale co na háček? Rychle začnu prozkoumávat obsah všeho co mám jediné co tu mám je trochu rohlíkového boillies různých příchutí, nakvašený partikl a naklíčenou pšenici. no nic uvidíme co z toho dokážu vykouzlit.

Jedno zklamání za druhým

Vše poberu a jdu si obejít revír a najít nějaké zajímavé místo. V půlce vody zjišťuji že všechna zajímavá místa i to sebemenší jsou již obsazena... Tak pořídím aspoň pár fotek na památku, pomyslím si.

Nakonec se usazuji na místo vedle party dvou mladších rybářů. Vše v klidu nachystám, prozkoumám dno a zjišťuji, že je to dno velmi bahnité bez jediného zlomu a celkem zarostlé u břehu. No co zmůžu, ryby se tu ze člunu zdolávat nesmí a tak při záběru půjdu do vody a zdolám rybu dál od břehu a pak ji na břeh vynesu, pomyslím si. V klidu si tedy zakrmím, a vydám se za rybáři zjistit jaká je situace. S rybáři se dávám rychle do řeči a za chvíli jsme přátelé. Z rozhovoru se dozvídám, že nejsou z blízkého okolí, že si sem přijeli jen na pár dní zachytat. Ovšem zatím je to jen slabé a špatné, dozvídám se, že ryby se zde třou a moc záběrů nepřichází. Jelikož místo na kterém se usadili,znám pár krát jsem ho již navštívil a ulovil zde i lepší ryby tak probíráme taktiku lovu a zkouším jim poradit, aby byli přeci jen úspěšní. Každá voda je specifická svými věcmi a pro nově příchozí někdy hodně záludná. Pomalu se s nimi loučím s tím, že se večer po ukončení lovu zastavím a popovídáme si. Rád bych totiž ještě dnes nahodil a zkusil, jestli už jsem nějaké ryby k sobě přilákal. Zjišťuji, že je to velmi slabé zatím berou jen cejni a větší plotice snad čas "kapřích velikánů" teprve přijde. Večer se ještě zastavuji za novými přáteli a zjišťuji, že byli úspěšní. Chytili pár středních ryb a jedna velká jim prý spadla. Nabízí mi přístřeší nad hlavou na noc, ale s díky odmítám. Chci totiž spát pod širákem a nevypadá to, že by přišli slíbené bouřky, odpoledne byla obloha jasně modrá.

Sobota

Ráno vstávám časně, abych stihl ještě přikrmit a jakmile nastane, ta správná hodina k povolení lovu letí první montáž do vody a za ní hned ta druhá. Na jeden háček jsem dal rohlíkové boillies s příchutí ananas a na druhý jsem si odebral z partiklu hrášek a kukuřici a umístil to pod háček. Jelikož se nic většího do oběda neděje, jen občas se ozve prut, na kterém je rohlíkové boillies, ale většinou se tam jen "oběsí plotice nebo cejn" ale i za tyto ryby jsem rád lepší jak nic. Po obědě už mě to nebaví a měním taktiku, jeden prut dokrmuji partiklem a pod háčekem nechávám kukuřici s hráškem. Na druhý prut se rozhoduji, že budu trochu experimentovat a dávám tři naklíčená zrnka pšenice a po nahození ho mírně pšenicí zakrmím a usedám zase zpátky na zem na to hrozné sluníčko. Není se kam schovat, v okolí není žádný stín a tak to musím vydržet. Bohužel nic se neděje, jedinou útěchou je mi to, že kolegové jsou také bez jediného kontaktu s rybou. Na večer se mi konečně rozezní prut, na kterém byla nastražená pšenice. Nastává brutální jízda a delší souboj s rybou. Po dlouhých minutách zdolávání, kdy si ryba brala neúprosně metry vlasiny, jí mám už skoro na dosah, ale jako by nabrala další dech a zase mizí. Toto se několikrát opakuje až nakonec rybě dochází síly a vynoří se na hladinu. Najednou se mi rozklepou nohy je to neuvěřitelné je to vážně obrovský amur, bohužel když ho už navádím do podběráku, podaří se mu zbavit háčku a já vycházím ze souboje jako poražený. Jsem velmi zklamaný, ale co měl jsem kontakt s rybou, ještě mám, jeden den třeba mi bude přát štěstí.

Neděle den "D"

V neděli ráno to nevzdávám a pokračuji se stejnou taktikou. Už za pár minut se mi to vyplácí a na břehu se objevuje první větší kapr.

Kolegové taky začínají po ránu velmi dobře a zdolávají pár slušnějších ryb. Konečně se ta trpělivost vyplácí, hned po ránu a krásně nám to začíná, říkáme si. Bohužel už ve zbytku dopoledne jsme byli bez kontaktu s rybou. Odpoledne nastalo další spalující vedro, byl jsem rád za jakýkoliv kousek stínu, tekutiny pomalu docházeli a na spalujícím slunci se už nedalo vydržet. Ryby byli, ale při chuti a brali jedna za druhou. Pár ryb jsem ztratil díky vázkám, kam se okamžitě vydali při záběru, a než jsme se dostal k udicím bylo pozdě už jsem stahoval jen prázdnou montáž pár ryb mě také spadlo, ale to k tomu patří.
Pár ryb jsem přeci jen zdolal.

V závěru mi přišly dvě krásné jízdy v jeden moment, sice to nebyli ti největší kapři z té vody, ale udělali mi ohromnou radost. Šupináč a lysec.

Šupináč měl trochu větší ranku od háčku tak jsem mu ji ošetřil a pustil ryby zpátky do rodného živlu, Zbylo mi úplné minimum krmení a tak jsem už vše vsadil na jednu kartu vším co jsem měl, jsem zakrmil a doufal, že přijde ještě nějaký záběr.

Příjemné překvapení

Když už jsem měl vše sbaleno a chystal se stáhnout i pruty a vyrazit na předem domluvené místo a jet domů. Rozjely se mi oba pruty naráz, na jednom se mi u břehu vypíná krásný lysec. To co mě ovšem čekalo na druhém prutu, pro mě bylo to nejlepší zakončení víkendu, v jaké jsem mohl doufat. Zdolal jsem na něm krásně stavěného kapra, který pokud vydrží , bude jednou krásnou trofejní rybou této vody.

Až doma jsem tohoto kapra poznal z fotek. Už jsem se s ním jednou setkal, tenkrát jsem ho chytil, když byl mnohem menší a byl na tom celkem špatně, myslel jsem, že to nepřežije. Ovšem dnes je z něho překrásná ryba.

Závěr

Nakonec jsem přeci jen rád, že jsem to hned na začátku nevzdal a vytrval až do konce. Víkend se z mého pohledu celkem vydařil na to, že vím, jak je to těžká voda čekal jsem že, bez "kouzelných kuliček" si ani nesáhnu na větší rybu. Ano oproti kolegům jsem chytal menší ryby, ale ne vždy musím chytat jen ty největší, nachytal jsem ryby v dobré kondici a to mě těší. I když se třeli dokázal jsem nějaké přelstít i bez "kouzelných kuliček" a to je pro mě úspěch. Pochopil jsme že i z cela obyčejnými nástrahami lze nachytat pěkné ryby možná, že kdybych měl "kouzelné kuličky" tak bych nachytal třeba i víc a větší ryby, a nebo taky ne, to se nedozvím....

Mnoho krásných zážitků od vody tak ať koušou
Ghoost

Ghoost - 22.7.2015

Diskuse k miničlánku

Buffalo1969 - Profil | Út 4.8.2015 20:27:36

pěkný počteníčko.....:-)

konky - Profil | Po 27.7.2015 3:15:53

simpaticky clanok

superweb - Profil | Čt 23.7.2015 12:08:02

"( až 18kg ale o tom až později )"
cekal bych ze se k tomu 18kg kaprovi behem clanku dopracujeme..nebo bude pokracovani? :)

SlavnýLovecPampalini - Profil | St 22.7.2015 22:25:11

Ghoost >> fyzika sama o sobě nudná není když jí rozumíš, ale bez dobré znalosti matematiky toho člověk moc pobrat ani nemůže, chce to nejdřív se pořádně naučit matiku (jak lineární algebru, tak analýzu funkcí více proměnných) bez toho to nejde

Ghoost - Profil | St 22.7.2015 18:28:00

SlavnýLovecPampalini >> fyzika sama osobě je nudná záleží na tom jak a kdo podává výklad kecat o stažené prezentaci umí totiž každý

SlavnýLovecPampalini - Profil | St 22.7.2015 17:52:59

Ghoost - >> Tebe jako nebaví speciální relativita jo? To je podle mýho jedna z těch zajímavějších věcí ve fyzice. Takový věci jako kontrakce délek a dilatace času jsou natolik zvláštní, že mě teda naprvní pohled zaujaly.