navijáky - přívlač - cena/výkon

Podělte se o své zkušenosti - které navijáky mají podle vás cenu úměrnou výkonu , nebo které jsou naopak cenově nadhodnoceny a nic nevydrží...
Autor diskuse: martinmtb - Profil , 20.11.2005 dravci - náčiní, doplňky
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NTomo | Út 29.11.2005 20:29:38

Mirmene:Nenapsal jsem, že podle mne to jiný naviják nevydrží.Nechtěl jsem preferovat jednu značku, ale kdybychom měli vyzkoušet všechno, tak to stejně nestihnem.Mně prostě shimano vyhovuje.Tady je adresa na servis navijáků shimano : Kancler-opravna, Krokova 42, Brno , 61500.

    NPiscicapus - Profil | Út 29.11.2005 11:53:39

    Milan B. MB: není Cardinal jako Cardinal, stejně tak jako Shimano a Shimano... A co je lepší, stará tříatřícítka a Tap, nebo Twin Power??? Co chceš porovnávat???
    Životnost: jednoznačným poraženým je Shimano!!!
    Ergonomie: vítězem je Shimano!!!
    Máš ale pravdu, Cardinal se občas (ale jen občas) provětrá a Tap leží ve skříni... Jo a mimochodem, má Twin Pover křížové ukládání vlasce??? :-)))

    Nejen Shimano dělá dobré vláčecí navijáky!!!

      NRasto. - Profil | Út 29.11.2005 10:59:23

      PJ:co na tom ze Abu kleslo na cene?Ja osobne si nekupim lacny navijak od Abu rovnako ako drahsi shimano navijak v rovnakej kvalite.Mozno tento nazor zmenim ked mi zacnu odchadzat moje stradicy.Zatial mam dva.Jeden super druhy ma zneistil.Napriek tomu ziadna zavada len pocit.Takze teraz som v skusobnom obdobi.Oplati sa investovat alebo raz rocne kupit nieco nove?Ja som sa trochu rozmlsal.Stradic ma velmy (pre mna) prijemny chod.Pri vlacke nepocujem,necitm chod strojku a to je pre mna dolezite.Samozrejme brzda,sila navijania... su tiez dolezite

        NPJ - Profil | Út 29.11.2005 10:06:55

        Rasto: souhlasím, ale pokles kvality by měl doprovázet pokles ceny a to u Shimana rozhodně neplatí.

          NRasto. - Profil | Út 29.11.2005 10:04:15

          Az na to ze abu rovnako ako shimano dnes robi levne dreky.Aj ja som videl 20rocny navijak Shimano na prvom premazani a rovnako stare shimano co mazane nebolo nikdy.Takze podla mna to nieje o znacke ale o trhovom mechanizme.Dnes je neakceptovatleny vyrobok co vydrzi vela.Proste naradie treba menit inak vyrobca nezarobi

            NBosanac - Profil | Út 29.11.2005 8:53:49

            Milan B. MB : navijaky ABU - Cardinal byly pojem kvalitniho navijaku , tady v Ceskoslovensku nebyly k mani , muj tata ma Cardinala tak nejak tvuj rocnik a to je navijak , ten bych chtel mit .

              NMilan B. (MB) | Út 29.11.2005 8:10:06

              Piscicapus - Snad nam nechces rict ze Cardinal, nebo Tap je lespi jak Twin Power....to snad ne...ty navijaky nelze srovnavat, asi je nepouzivas tak casto :-)

              Jinak souhlas, Shimano dela dobre navijaky na vlacku ( stradic, twin power, ... ) ale taky si za ne clovek pekne zaplati. Za tri tisice o nich dostane neco, co jde jinde koupit za polovinu ceny.

                Nmirmen - Profil | Út 29.11.2005 1:06:20

                Tomo: pro extremní rybařinu je světově uznávanou značkou například Penn , a například o legendárních navijácích Abu suveren jsem četl jen pochvalné recenze mnohaletých uživatelů.
                Proto by mne zajímalo, kde jsi se dozvěděl, že ŽÁDNÝ JINÝ NAVIJÁK nevydrží tolik jako Shimano??
                A - platí to pro všechny výrobky pod touhle značkou?

                to kep: prodavač nejspíš řekne, že se jedná o opotřebení používáním ( a nepromazáváním), na které se záruka nevztahuje :-(
                S rolničkou mám taky problém, trochu opotřebovaná díky FireLine a budu ji muset vyměnit ( zatím nemám kontakt na servis kvůli dílu). Jinak - občas prostříknu některá místa navijáku silikonovým sprejem. A k tomu volnému místu - dotahovat uvolněné.

                  NPiscicapus - Profil | Po 28.11.2005 21:26:32

                  Tomo, pro tebe, jen a jen pro tebe:
                  už dvanáct let Abu Cardinal 33 a před tím osm let Tap Tlustoš... Tak dlouho mi žádné Shimano nevydrželo a nevydrží...

                    NTomo | Po 28.11.2005 19:55:44

                    Pro všechny: Shimano.Při opravdu extrémním vláčení,to je u mně aspoň pět dní v týdnu,neznám kompromis.Žádný naviják to nevydrží tak dlouho jak shimano.Už druhou sezónu twin power,před tím pět let aero.

                      Nkep - Profil | Po 28.11.2005 10:49:13

                      To mirmen:
                      toho Cardinála mám taky,letos jsem po 10 letech znovu začal a tak jsem si nechal poradit v krámě.
                      Chtěl jsem něco do dvojky,tak mě ho prodavač vychválil a na vláčku vřele doporučil a nakonec i prodal
                      Dal jsem mu celkem pokouřit cca 70 vycházek a šlapal bez chybně,ale asi před měsícem se nějak uvolnila rolnička a začala vrzat a skučet.Došlo to tak daleko,že se začal zachytávat vlasec mezí ní a jejím uchycení.Párkrát jsem při záseku upálil vlasec a druhej konec zůstal zaseklej v té mezírce.
                      Tento týden ho půjdu reklamovat a su celkem zvědavej,co prodavač na to?

                        Nrybomil | Po 28.11.2005 9:09:56

                        vraník: Kvalita výrobců Asia bude asi taková, jako když moje mamča repasuje u CZ firmy pro španělské majitele kopírky HP. Mají normu 8 ks / den. Někdy, když to dělá super poctivě udělá max. 5 strojů. Jindy i 9ks, všechny projdou úspěšně výstupní kontrolou.Jsou tam baby, co dělají stabilně 12 ks / den. Po zabalení do nových krytů je vyvezou jako nové do Polandu, Litvy, Moldávie aj. a samo nejvíc Rusko. Možná některé prodaj i v ČR ??????????????????????????????????................
                        Holt kšeft je kšeft.

                          Nmirmen - Profil | Ne 27.11.2005 23:09:48

                          Kdes v archívu je otázka znějící přibližně " Do jaké míry je Vaše hodnocení objektivní " (či subjektivní???).

                          Chybí mi nějaké laboratorně podložené testy, kolik hodin točení kličkou vede k rozčvachtání strojku, kolik kilometrů šńůry vede k prodření rolničky atd.

                          Sám bych napsal k otázce, že jsem docela spokojený s AbuGarcia C102. Několikset hodin přívlače, cca 150-200 hodin feeder.
                          Jenomže i tohle hodnocení je subjektivní.
                          Vodím lehké až střední nástrahy, většinou ( s vyjimkou posledních 15ti vycházek) lovím na menších vodách, házím tedy na kratší vzdálenosti.
                          Málo používám ( v poslední době) rotačky, spíš vodím gumy ( a tam víc pracuje prut) , něco plandavky, něco málo lehčí woblerky.
                          Takže se nedá objektivně srovnat mých pársethodin se stejným počtem hodin někoho, kdo chytá těžké nástrahy na velké dálky.

                          Jinak : u vláčky si říkám - tisícovka ceny = zhruba rok životnosti navijáku ( při řekněme 50ti vycházkách po 5ti hodinách???? - prostě 200-500 hodin podle namáhání).


                            Nvraník - Profil | Ne 27.11.2005 21:50:36

                            Vokoun
                            nezlob se, ale pokud tohle neobhájíš je to tvoje chyba. Kdyby se mě tohle stalo s navijákem a některý prodavač by odmítal reklamaci, diskuze by byla velmi krátká vlastně by to byl monolog.......všichni co mě znaj by ti to potvrdili :-)

                            PJ
                            ad výrobci v asii. Odbory tam opravdu nejsou :-) zkušenosti mých kamarádů, kteří si tam nechávají vyrábět jsou takové, že je nutná absolutní kontrola. Kšefty se dělají s majiteli ( i v číně) Jsou to univerzální továrny a továrničky, které vyrábí jeden týden auta, druhý propisky, třetí pruty a boty, čtvrtý nevím co ještě.... :-) Majitelé slibují kvalitu, ale otočíš se a jde to do kopru, protože to chtěj mít rychle hotový. Od příštího pondělka už totiž vyrábí zapalovače........

                              NHamon - Profil | Ne 27.11.2005 18:50:07

                              Cajo: Neviem ti presne povedat,ale skus najst obchod,kde by si ich mal v ruke obidva a ten, ktory ti lepsie sadne, plus podla toho,aky mas prut a kam ho chces dat.Zatial nan nemam zleho slova,este aj cievka sa mi celkom pravidelne toci.

                                NHamon - Profil | Ne 27.11.2005 18:46:50

                                Cajo : Skus http://rybyrybkyrybicky.cz/shopik/product_info.php?manufacturers_id=10&products_id=2584
                                Tam to mas vsetko, inak super.Dnes som mu dal poriadne zabrat,chcel som vediet,co znesie 16 a bolo to neskutocne,z vody som vytiahol asi 2 kg konar zapichnuty v zemi.Neskutocna sila

                                  NFlip - Profil | Pá 25.11.2005 18:01:41

                                  Kluci nebojte, se on se těm těm,, zlatokopům" jak už je jednou někdo nazval do toho naveze a budou mít po pr...Podívejte se na Kajmany,,jak dopadli s Berklym.Teď to koupíte u Braunstara a o třetinu levněji.Kajmani teď vsadili na Fenwicka a během 3 měsíců jsou s cenama dole.Oni tomu ale honosně říkají Vánoční slevy,ale vsadím se ,že tak zůstane i po vánocích

                                    Nholas - Profil | Pá 25.11.2005 17:57:47

                                    čajo: mám 300x už delší dobu a nemám s ním žádné problémy. Avocet jak říkáš vypadá taky v poho, ale cenově se teď dá 308x pořídit za 2litry a k tomu dostaneš docela slušný vláčák zdarma.

                                      NJapčák - Profil | Pá 25.11.2005 17:49:25

                                      Vokoun - tak,tak jsem rád že nejsem sám koho takové věci se...

                                        NVokoun - Profil | Pá 25.11.2005 17:40:40

                                        vraník: jo, to máš sice pravdu že na naviják máš dva roky záruku. Ale co naděláš když do krámu doneseš naviják kterej (relativně) normálně chodí, závada se pozná JEN !!! u vody při určitém zatížení (křupání, vrzání, chvění cívky-viz moje hodnocení GT-RA 2500 v nádobíčku a jak jsem se tu dozvěděl, ty samé potíže s tímhle typem navijáku má víc lidí !!!). Naviják sice pracuje, navíjí, ale nejradši by jsi s ním praštil :-( Shimano by se mělo pochlapit a tuhle sérii navijáků stáhnout z trhu a postiženým kupcům jejich bolest nějak vykompenzovat. To by ale nesměl tuhle značku prodávat Gammarus. A u nás je to i tak stejně utopie ať to prodává kdokoliv....

                                          NČajo - Profil | Pá 25.11.2005 15:46:25

                                          Hamon----> moye blizsie popisat.... som ich pozeral a je ich tam viac... napr. kolko lozisk, kapacita cievky atd.... lebo ja rozmylam nad 308x a ten avocet sa mi mi zda byt tiez v poho tak teraz neviem pre ktory sa mam rozhodnut....

                                            NRasto. - Profil | Pá 25.11.2005 14:53:18

                                            Milda:co takto rolnicka?Skusal si s nim tocit ked tam nemas cievku?Ak piska aj vtedy tak je to nieco ine.Ked nie zmontuj dole rolnicku vycisti a premaz

                                              NMilda | Pá 25.11.2005 14:49:05

                                              Používám Daiwu samuraie xi 35 .Zatím spokojenost,líbí se mi jemná přední mikrobrzda,ale štve mě,že mi při navíjení píská a nejde to nijak namazat.Ještě používám okumu epix s přední i zadní brzdou,za tu cenu v pohodě.

                                                NPJ - Profil | Pá 25.11.2005 14:39:56

                                                To all: jestli Shimano pod svým označením vědomě pouští zmetky, pak jsou dementi, naopak si myslím , že tlačit na kvalitu v Asii bude pro výrobce mnohem snadnější než třeba v Německu, představa korejských odborářů je celkem veselá. Navíc si nepředstavuju, že v Evropě na výrobním pásu sedí nějací specialisti, jsem si jist, že tam budou naši oblíbení asiati, bývalí sověti, Turci.....

                                                  NPvl - Profil | Pá 25.11.2005 14:38:37

                                                  MilanB.(MB) : jestli je to u nás tak se nemůžeš divit honem aby bylo hotovo. Vyhodíš špatný kus a bude chybět do serie dalších .To přeci nejde. Taky tak se vyrábí . Možná je to podobné nebo i stejné . Míval jsem jiné představy ,opak je pravdou .

                                                    NMilan B. (MB) | Pá 25.11.2005 14:32:29

                                                    To PJ : Ano lecktere asijske zeme, maji lepsi uroven jak CR, ale vetsinou ( !! pokud se tyka strojirenstvi !!) jen ve vyrobe obrovskych objemu jednoduchych soucastek....u slozitych sofistikovanych zarizeni tomu tak vubec neni

                                                      Nsemínko - Profil | Pá 25.11.2005 14:30:19

                                                      PJ: problém těchto ,rozvíjejících se, výrobních zemí je právě v tom kompletování a lícování a taky v tom, že i komponenty se u nich vyrábějí.
                                                      Další problém je ten, že výroby řídí ekonomové, který uvažují v horizontu účetní uzávěrky, protože z toho se vyplácejí jejich prémie...

                                                        NMilan B. (MB) | Pá 25.11.2005 14:29:50

                                                        To PJ : Ono by celkove mohlo byt jedno ze ktere zeme to je, jde jen o to, jak si zadavatel prace pohlida kvalitu vyrobku. Mozna bude trosku neco na tom, ze lide v rozvojovejsich zemic, jsou za svou praci mnohem mene placeni a tudiz maji mnohem mensi odpovednost a vztah ke sve praci. Nedokazu si predtavit, jak japonec hodi do dobrych kusu zmetek, proste si to nemuze dovolit. Ale dokazu si predstavit jak delnik v Malaisii zmetky co se mu nepovedli klidne zamycha do dobrych kusu, jenom pro to, ze vi ze vic kusu znamema vic penez uz i v tak mizerne placene praci. Neco podobneho lze videt ve Svycarsku, delnik dela velmi pomalu, ale osobne ruci za kazdy kus co vyrobi....jejich povestna kvalita, ale i cena...
                                                        Mozna rozdil muze byt materialem, mozna finalnim zpracovanim, mozna ze provozovatele se chcou ukazat pred investorem z Japonska a tak se snazi maximalizovat zisky, na ukor nakladu a kvality... Mozna vsecko co jsem napsal je hrozna hovadina.

                                                          NPJ - Profil | Pá 25.11.2005 14:04:15

                                                          Nechápu jak se země původu konkrétně projeví na kvalitě výrobku. Předpokládám, že problém je v použití nekvalitních materiálů, takže nový Super jede jako po kolejích, ale po roce vzniknou vůle, protože použité materiály nejsou dostatečně rezistentní. Samotné kompletování, slícování ap. je přece v pořádku. Problém je prostě v kvalitě komponentů, které Shimano nekvalitní vyrábí nebo nekvalitní pouští do prodeje. Jinak věřím, že leckterá asijská země může mít lepší úroveň než třeba ČR.

                                                            NFlip - Profil | Pá 25.11.2005 12:30:34

                                                            Kevin-většina výrobků Korea je OK.Relativně i China není špatná.Ale Malaisie,Taiwan musíš vybírat.V současný době je Jižní Korea nazývána Asijským tygrem a její ekonomika a výrobky je srovnatelná s Japonskem.

                                                              NHamon - Profil | Pá 25.11.2005 12:29:36

                                                              Cajo: No mitchel avocet s prednou brzdou a velkost asi 4000 alebo tak nejak, nepametam.Ale dal som mu zabrat a zatial nesklamal, mal co robit hlavne pri vlaceni z lodi, ked som mal snuru a na prut mi prichadzali rany v plnej sile od bolena a vydrzal to, inak vytiahol takmer vsetky moje tohtorocne zubace a bolo ich dost.Takze zatial spokojnost, co sa tyka vlastnosti a aj co sa tykalo ceny.

                                                                NTommy - Profil | Pá 25.11.2005 12:24:13

                                                                Ahoj, tak teda ani mi moc nezáleží na značce, ale nakonec mi to stejně nejlíp vychází na Shimano Twinpower - je to asi 10-ti letá zkušenost s aktivním vláčením. (porovnávám s Tica, Penn, Mitchell)

                                                                  NKevin | Pá 25.11.2005 12:17:45

                                                                  Ahoj všem, prosím vás, měl bych k vám takový poddotaz. Všiml jsem si, že asi ve dvou případech je zde relativně "pochválen" naviják Exage od Shimana. Já ho dřív neznal, ale zabrousil jsem do katalogu a všiml si, že je shodný s typem Nexave. Exage má dle mě jen "hezčí" kličku a celý se víc leskne:)), což mě nezajímá při lovu:). Ovšem rozdíl v ceně je nejméně 500 Kč, což sice není moc, ale zas to není zanedbatelné. Jinak, abych se připojil, myslím a někde jsem četl, že když kupujete naviják licenční někde z JV Asie, může být relativně důležité odkud. Já osobně mám Abu Ascent, made in Korea, používám ho 3 roky k vláčce dost často a zatím v pohodě. Ovšem nejvíc mě zarazilo, já vůl ten reel koupil za tři trojku a teď ho koupíte kdekoliv za babku(vždy do dvou tisíc). Už asi nikdy nekupuju novinky:)). Zdarec pánové, Kevin.

                                                                    Nvraník - Profil | Pá 25.11.2005 10:52:37

                                                                    Tak jsem se tím prokousal a koukám že se to zvrhlo v boj šimanistů proti zbytku světa. Proklínané, zatracované a předražené shimano by ale chtěl mít každý doma, protože to je synonymum slova přívlač :-) Ne teď vážně kluci na každej reel je dva roky záruka a tak je jedno jestli si koupím Tica, DAM, nebo Shi. Buď ho za dva roky zničím a když náhodou ne, tak stejně neodolám a koupím si nový model. A bude to zase modní záležitost nebo Shi :-) Já osobně jsem se vydal cestou drahého reelu, který se bude jen těžko ničit.

                                                                      NFlip - Profil | Pá 25.11.2005 10:32:12

                                                                      PV-také jsem to slyšel,ale nemohu posoudit já mám Stradic 4000 FG a Twin power 3000XTR a 2500 FA a to ještě Japoni jsou,ale znáš to časem vše dobré skončí u těch méně šikovných asiatů a to je konec.

                                                                        NPV - Profil | Pá 25.11.2005 10:10:26

                                                                        Flip: Re Shimano Stradic: již jsem se níže zmínil, že ani nové Stradiky nejsou ty staré dobré made in Japan. Dost lidí si na ně stěžuje, včetně prodejců. A stále stojí okolo 5k.

                                                                          NFlip - Profil | Pá 25.11.2005 9:35:16

                                                                          Karel-promiň vloudila se mi tam chyba,chtěl jsem napsat minimálně 2-3 Ticy.A ještě jeden detail.Až ti někdo řekne,že má Ticu 2-3 roky a že mu šlape jako hodiny,tak se ho zeptej kolik má na ní odchytáno prutohodin.Možná zjistíš,že na ní chytá minimálně.Já v sezoně vláčím téměř denně,tak vím o čem mluvím.Znám totiž kolíky co tvrdí,že jim do dnes funguje starej Rex,ale to že chodí k vodě 5x za rok ti už neřeknou.

                                                                            NPJ - Profil | Pá 25.11.2005 9:32:34

                                                                            Je fakt, že třeba DAMy jsou asi celkem solidní. Znáte někdo ten kovovej přívlačák Dura?

                                                                              NFlip - Profil | Pá 25.11.2005 9:25:51

                                                                              Karel -máš naprostu pravdu,že šímo okolo 2000 je srágora na přívlač.Ale jakmile skočíš třeba do Technia,nebo do Stradica jejich ceny jsou okolo 4-5 tisíc,hned jseš někde jinde.Uznávám,že to jsou ceny hodně přemrštěné,ale máš na dlouho pokoj,a nemusíš sebou tahat náhradní naviják a bát se co se ti vysype.Dále si myslím že za dobu,nežli se ti Stradic vysype odděláš Ticy,takže vlastně neztrácíš nic,pouze vyděláš na dobrém pocitu z vláčení.Favoritem taky do Bratislavy dojedu,ale když tam pojedu Medvědem,tak mám z jízdy lepší pocit.

                                                                                NKarel - Profil | Čt 24.11.2005 23:22:19

                                                                                Filip a co by jsi mi doporucil za navijak???Ale nepocitej s tim ze si za 2000kc koupim SHIMANO se 2loziskama nevyvazenym rotorem a bez bojovky...jsemm neupadl si kopit za 2000kc ten napis SHIMANO.Ale nechci nic rikat,ale na Tica a D.A.M nedam dopustit,kdyz si nekoupis Shimano za 4000kc a vic,...je to s***ka...srry ze to tak rikam ale je to zkusenost moje a meho okoli...

                                                                                  NČajo - Profil | Čt 24.11.2005 21:58:01

                                                                                  Hamon----> Aky Mitchell????

                                                                                    NVokoun - Profil | Čt 24.11.2005 20:16:17

                                                                                    Kocháč: na feeder je GT-RA dobrý, používám ho a pohoda, ale jak ho dám na přívlač, tak při vedení kopyta cca 15 gr. bych rošlapal naviják i s chudákem prutem. To se fakt nedá zkousnout. Viz moje hodnocení v "nádobíčku". Kuwa, si na to jen vzpomenu a jsem vosypanej :-(

                                                                                      NPJ - Profil | Čt 24.11.2005 19:57:35

                                                                                      Filip: asi Tica prodává 10x víc, protože Shimano je drahý...

                                                                                        NHamon - Profil | Čt 24.11.2005 19:47:26

                                                                                        Podla mna zivotnost navijaka odzrkadluje starostlivost on.Asi pred 7 rokmi som si kupil navijak dam za 700SK a vydrzal mi az doteraz,aj ked teraz uz mam mitchel,ale ta damka stale slape,takze nemam nanho zleho slova.Aj ked som ho asi dvakrat opravoval sam,prasla mi pruzina v preklapaci.
                                                                                        Co sa tyka toho mitchelu,mam ho jednu sezonu a vyuzival som ho nonstop.Nemam zatial zleho slova,ale dufam,ze to nezakriknem.

                                                                                          NFlip - Profil | Čt 24.11.2005 19:08:39

                                                                                          Karel-Mám kolegu,který dělá servis navijáků poměr oprav Shimmano versus Tica je 1:10.

                                                                                            NKarel - Profil | Čt 24.11.2005 18:18:41

                                                                                            KUPUJTE TICA!!!Fakt bomba,vyborna kvalita,osobne bych je srovnal se Shimanem a jso za polovicni cenu!!!

                                                                                              NPV - Profil | Čt 24.11.2005 9:16:07

                                                                                              Já bych taky do Shi už nešel, mám Stradica 40 FE už asi pět let, měl jedinou závadu- odešel mu překlapěč, ale jinak šlape jako hodinky.Je to origoš Japan. Ale podle zkušeností jiných není už Shimano to co bývalo, snad jenom navijáky za 6k a výše, ale to si zase za tu cenu pořídím třeba tři Okumy Epix. Epixe mám druhý rok a taky nemá chybu- tehdy stál 2k- tak si vyberte. Ale pokukuju po Daiwě Capricorn.
                                                                                              Zatím jenom pokukuju.

                                                                                                NRasto | Čt 24.11.2005 8:57:16

                                                                                                Osobne sa postupne tiez odShimanovavam.Nabuduce budem skusat nieco ine (quantum,daiwa).Red arc budem bedlivo sledovat :-) Od shimana mam skusenosti s Stradic FG.Jeden slape 4 sezonu bez chyby.Zatial jedno mazanie.Na zaklade toho som kupil druhy.Chod mal "iny" dal som ho do Gamarusu premazat a prezriet.Vraj mu nic nieje.Zatial sa zda ok.Sahara super navijak za super peniaze ale castu vlacku resp feeder podla mna neznesie.Na plavacku v pohode.Spheros tazny kon na ukor plynulosti chodu.Vhodny na feeder.Pri vlacke mi vadila hlucnost a neohrabany chod.Mozno ho skusim na sumcoprivlac

                                                                                                  NPJ - Profil | St 23.11.2005 22:11:53

                                                                                                  Šlehy: já myslím, že to možná nebude problém výroby v Malajsii nebo kde, ale nového S systému, možná až to projde nějaký "faceliftem", tak vychytají mouchy. Osobně navíc postrádám velikost 30, připadá mi standardní pro běžnou přívlač s pruty 2,4 a 2,7m. Pro sebe to mám vyřešený, na Stelu nemám, TwinPower se tu prodává za dvojnásobek, takže s Shimanem končím, naštěstí jsou tu dobré alternativy. Mám Ryobi Zaubera a SPRO BlueArc a momentálně jsem o.k. Mlsně koukám po Daiwách a Quantu, jak se znám, na jaře to budu mít doma.

                                                                                                    NŠlehy | St 23.11.2005 21:25:53

                                                                                                    PJ:Stradiky s bojovkou(Japan) mám již pár let,ale na plavanou (vel.3000)a na light feeder (vel.1000) a šlapou jak hodinky.Na bolo mám Saharu a taky je stále dobrá(ještě jednu funglovku mám v záloze).Ale Super aero s přední brzdou po přesně dvou letech vláčení (nijak intenzivního) již vykazuje jisté známky opotřebení.V horní úvrati cívky je slyšet takový nepříjemný chroupnutí a to se mi nelíbí.Jinak to je (byl) celkem ucházející naviják s dobrou brzdou a celkem slušným křížovým navíjením.Díky této možná jen drobné závadě jsem se rozhodl vyzkoušet teď naviják za poloviční cenu.

                                                                                                      NPJ - Profil | St 23.11.2005 21:14:58

                                                                                                      Šlehy: je fakt, že když dáš za naviják 1200, pak ho klidně za roky můžeš vyhodit. Když se ti za rok podělá Shimano za tři litry, pak soudruzi z NDR udělali někde chybu.

                                                                                                        NŠlehy | St 23.11.2005 20:38:50

                                                                                                        Letos jsem zvolil trochu jinou taktiku.Již žádné Shimano(nejaponské).Po dobré zkušenosti se značkou Shakespeare(před pár lety),jsem zakoupil naviják Shakespeare Catera za 1200,-.Má dvě kovové cívky a velmi jemnou přední brzdu.Po intenzivním víkendovém vláčení (hlavně gumy a taky trochu rotačky) se mi jeví jako velice slušný.Pokud vydrží do příštích vánoc,tak budu spokojen a klidně si každý rok udělám radost a za tuto cenu koupím nový.

                                                                                                          Ngun - Profil | St 23.11.2005 20:22:57

                                                                                                          Mám ABU (konkrétně Cardinale 602 U), používám na přívlač i jako alternativu při plavané a ačkoliv to možná zní neuvěřitelně (to pod dojmem některých příspěvků zde), funguje bezchybně.

                                                                                                            Nkarel - Profil | St 23.11.2005 19:30:05

                                                                                                            hlavne ne ABU. Cena se zda dobra, ale po overeni vykonu se jedna o mizernou investici Alespon u dvou poslednich kousku, ktere jsem si koupil. U posledniho kousku s centralni brzdou jednak nepreklapuje, jak ma a jednak se pravidelne blokuje zarazka zpetneho chodu. Pak je treba navijak rozebrat. Problem je zjevne v pouzitych materialech a naslednem poddimenzovani dulezitych prvku.

                                                                                                              Nmartinmtb - Profil | Út 22.11.2005 17:04:28

                                                                                                              Japčák : je jasné že vercajk sám nechytá,ale ono dost nasere když dáš hodně peněz za něco co pak pořádně nefunguje..

                                                                                                                Nmartinmtb - Profil | Út 22.11.2005 17:01:20

                                                                                                                PJ:to ryobi vypada dodela dobre....

                                                                                                                Zajimalo by mě jesti má někdo zkušenosti se zahraničními e-shopy-objednával si tam někdo něco????a jaká je doba za kterou to třeba z německa přivezou, jaké je poštovné atd...

                                                                                                                  NJapčák - Profil | Út 22.11.2005 15:09:12

                                                                                                                  PJ - někdo řekne že jsem blázen, ale jediná chybička když mě nepracuje naviják na 100% mě neskutečně se.e.
                                                                                                                  Japčák.

                                                                                                                    NPJ - Profil | Út 22.11.2005 14:48:29

                                                                                                                    Japčák: souhlasím, ale s dobrým cajkem se líp snáší když neberou

                                                                                                                      NJapčák - Profil | Út 22.11.2005 13:27:19

                                                                                                                      PJ - toť pravda, ale sám (myslím si to ) Víš že vercajk sám o sobě ryby nechytá. To je jenom cesta k úspěšnému lovu.Těch jiných věcí je mnohem, mnohem víc !!!

                                                                                                                        NPJ - Profil | Út 22.11.2005 13:11:59

                                                                                                                        Kocháč: českej problém je, že sumy v tisících jsou pro nás slušný peníze , který do rybařiny nejde vrazit každý měsíc. Američan chrastící naviják hodí do koše a skočí si pro novej, protože za 150USD, což uřčitě přežije i "chudina", koupí třeba tu Daiwu, která u nás stojí kolem 10tis. Kč

                                                                                                                          NVik - Profil | Út 22.11.2005 13:08:00

                                                                                                                          rett.rett:- jestli máš na mysli SPRO RedArc tak ho mám ve velikosti 1010 a jsem velice spokojen, tahám nástrahy asi do 18-ti gramů a je v pohodě, zatím, možná jen ta velikost ale vzal jsem nejmenší kvůli váze. Skvělý chod a nahazování.

                                                                                                                            NKocháč | Út 22.11.2005 13:00:41

                                                                                                                            PJ - ® : jo jo, pravda je, že Tica třeba na kaprařinu je pohodová volba při porovnání cena výkon, kvalita. Tam bych šel asi radši při porovnání cena kvalita do Sceptru než LC big bait :-)

                                                                                                                              NPJ - Profil | Út 22.11.2005 12:55:27

                                                                                                                              Kocháč: feedrování je přece jenom menší zátěž než vláčení, kde se naviják nezastaví. Je fakt, že na začátku i to moje "předlo" a byl jsem nadšenej, dneska nemůžu potvrdit ani údajný propastný rozdíl mezi Ticou, moje GD slouží při plavačce 3 roky zcela bez potíží.

                                                                                                                              Vraník: dík, sraz zejtra, ničeho se nebojte.

                                                                                                                                NKocháč | Út 22.11.2005 12:47:33

                                                                                                                                Pj: to doufám, když to tady čtu. Vůbec se o ně nestarám, žádnej servis, žádná údržba. U vody je válím po zemi. Na konci sezóny jsem je otřel hadrem a šup do rohu:-)
                                                                                                                                Šlapou nádherně a nic lepšího jsem v ruce za trojku ještě neměl:-) pravda, neměl jsem toho v ruce dost, třeba Zaubera ani neznám:-)