Poroč nebýt/nejsem masařem...?

Hodně lidí tady mluví o tom jak nesnáší masaře, o tom jak praktují C&R, ale možná bz bylo vhodné dát nějakou osvětu oněm masařům, proč by neměli být masaři, nemyslíte? Dle mého víceméně každý z nás si sem tam odnese nějakou tu rybu, povětšinou kapra a dle mého na tom není nic špatného, pokud to nejsou ročně metráky. Mělo by se spíš vymyslet něco motivačního než represivního, nemyslíte? Cenu povolenek bych zvedal nepřímo a to třeba zvýšením počtu brigád/zvýšením poplatku za neodpracované hodiny a zapracovat do toho i důchodce. Nic proti nim, ale když můžou dojet k vodě, můžou udělat i něco pro ryby v jakém koliv slova smyslu, nemyslíte? Možná je to ale všechno otázka času až se na ta správná místa dostane nová krev a NĚCO změní...
Autor diskuse: Kubis - Profil , 19.5.2007 kaprařina - ostatní

MrCement - Profil | Ne 20.5.2007 0:48:35

Steewee: to že dokážeš za rok při velkém počtu docházek chytit = v tvém případě odnést pět kusů ušlechtilé ryby je pro mě jako scifi. Tolik se mi "oběsí" kolikrát za den, na svazovce a nechápu jak poznáš při záběru rybu "ušlechtilou" od "plevelné" - kterou si řešíš lovecké ambice. Ale pokud se nad tebou zamyslím - ty jsi dál než CHaP, ty si chodíš k vodě odpočnout, posedět a to je asi dobře. A teď ti i odpovím - ryby lovím, protože je ve mě kus člověka minulé doby - lovce. A jsem deformován jako asi všichni - každý trochu jinak. //// A když máš rád fér hry, tak věř, že ten na druhé straně možná nechce hrát (viz. karta)

Steewee - Profil | Ne 20.5.2007 0:35:59

Ne . Tzv. plevelná rybka odskáče mé lovecké ambice. Pokud není ve tření. A pustit ryba se dá i tak, že ji nesekneš, jestli mi rozumíš. A mám z toho stejnou radost jako ten, co ji musí vyvláčet na břeh, vyfotit se s ní a pak ji velkohubě pustit zpět.

MrCement - Profil | Ne 20.5.2007 0:22:28

Steewee: dokážeš selektovat "ušlechtilou" rybu ? a chytneš za rok 5 kusů a ty si ponecháš? Co ty "neušlechtilé" - ty pouštíš?

Steewee - Profil | Ne 20.5.2007 0:18:51

Ano, přesto dokážu odnést od vody asi 5 ušlechtilých ryb za rok i při velkém počtu docházek. Jde to i bez velkých keců. Přestože splňuji bez problémů " limity" navrhované ctěnými zelenými mužíčky, nemohu souhlasit se zde prezentovanou formou.

MrCement - Profil | Ne 20.5.2007 0:08:23

Steewee: každou rybu co ulovíš bereš ?

Steewee - Profil | Ne 20.5.2007 0:06:04

znaky++++++ jsou odstavec. Nemám problém se vyrovnat s kdečím. Určitě se netrápím Ch a p. :-))) Tyto otázky mají ambice na 400 odpovědí. Pokud jim nepomůžeme zhynou na 35tce.:-)))+ +++ Mrcement: Kdybych měl každou ulovenou rybu chtít, tak hlavně nevím co bych s nimi dělal? Tak proč je lovíš?

MrCement - Profil | So 19.5.2007 23:54:07

Steewee: bohužel nevíme komu adresuješ své texty :-) a co znamenají znaky +++++++.

MrCement - Profil | So 19.5.2007 23:52:58

Steewee: Pěkná demagogie - jsi druhý extrém od CHaP. Kdybych měl každou ulovenou rybu chtít, tak hlavně nevím co bych s nimi dělal /asi jim kopal masový hrob/. Při rybolovu (a je mě jedno zda před to někdo dává slovo sportovní) druhá strana trpí a občas i umře. Snažím se to minimalizovat a pokud se s tím nedokážeš vyrovnat - kup si foťák.

Steewee - Profil | So 19.5.2007 23:47:03

rozeber mi do mailu jak uvažuji? Docela bych na ten elaborát reakce na netu byl zvědavej:-))) +++++++ Ryb je ve vodě dost. Pouze masařky a Ch a P mají stále málo. Za ty prachy co zaplatily se nelze divit, že ano ? :-) Pouze slepý nevidí .

Steewee - Profil | So 19.5.2007 23:35:39

Soupeř? Např sportovec, který chce porazit mne. Dobrovolné střetnutí dvou stran. Vyrovnaných stran. Od tohu tu máme pánové kategorie. Např. váhové. Ne umlátit klackem ježka. Nebo konkurence v podnikání++++++++
Ryba je výzva.++++++ ....zakázal hrát- Nechceš rybu ? Tak ji nelov ! A nejde tady jen o popíchané a roztrhané rypáky. Je to stres. Řekl bych, že pokus o únik je dost velký adrenalín. / Když teda je pro SPORTOVCE, tak pro ryby asi taky, že? To nepopřete. A být zdoláván na " jemném cajku" téměř ke zdechnutí, aby si mne mohl sportovec vyfotit, to musí být pro rybu to pravé terno. A nezapomeňte při vracení ryby ji natočit směrem od břehu, aby si zblblá ryba sama nepřála radši z té vody vylézt.

Sp. - Profil | So 19.5.2007 23:19:08

pytlak dobre si to napisal....plne stebov suhlasim...

pytlák - Profil | So 19.5.2007 23:14:55

Steewee: Těch masařek je tak 95%, možná víc. Stačí otevřít u vody oči. Viděl jsi někoho že by pouštěl mírový kapry a žádnýho nezmasil? Jak často se ti to stává? To je pro mě fanatismus, že většina lidí zmasí co může (u vody to tak vypadá, tady na Mrku kupodivu ne).A potom ty jejich keci že nesypou pořádný kapry. Když každej uvažuje jak ty, tak se nemůžou divit že tam ti kapři nejsou. Prober se...

MrCement - Profil | So 19.5.2007 23:12:27

Steewee: píšeš "na státní vodě bych zakázal, si s rybama hrát" - to je co? Končíš s rybařením? :-) Ryba je kolikrát lepší soupeř než jsem já. Ty se pereš s medvědem (pardon pane medvěd od muškařiny :-) ) ? nebo jen hraješ šachy? Kdo je pro tebe soupeř.

Steewee - Profil | So 19.5.2007 23:04:03

Mistře : Můj post o h..nu tak docela nebyl. Vzkázal jsem adminům, že pro neustálé navážení militantní skupinky do naprosté většiny rybářů dodržující zákony, tady nebudu konzumovat tolik reklamy jako dosud. Na webu je místa opravdu dost. Nemám nic proti např. kaprařům, ChaP, provádějící svůj způsob lovu s pokorou a k vůli sobě. Tak jak se tady cpe nějaké zasrané Ch a P, je pro mne naprosto nepřijatelné. To hraničí s ideologií, náboženstvím, fanatismem . A s tím jděte pánové do .....Zopakuji- na státní vodě bych zakázal, si s rybama hrát. Osobně mi je líto ryb na soukromých revírech. To nepodpořím. Ale to Vám pánové přezelenalí nevadí, že . Za svoje peníze si chcete užívat co nejvíce zpustlé zábavy. Nejlépe zakázat ostatním brát ryby aby bylo co pouštět. Copak ryba je pro dospělého chlapa soupeř? Mastíte si EGO, jak třináctiletý klacek. O co jste lepší než ty vaše masařky??? A teď dotaz na zasvěcené- kolik v procentech, je těch tzv. masařek? Ať víme co za PROBLÉM to tady furt dookola řešíme.

Mr.Stick - Profil | So 19.5.2007 22:38:46

@Steewee: Mě je srdečně jedno, co se řeší v této otázce, na to jsem nereagoval, reakce byla na tvůj post. A končím, tvoje posty sleduju dýl, takže vím, že nemá cenu reagovat víc, než jednou. Nazdar.

Steewee - Profil | So 19.5.2007 22:35:38

1:0 mám prvního:-) Chceš do vezírku nebo si tě mám vyfotit a pustit hned?

Mr.Stick - Profil | So 19.5.2007 22:31:05

@Steewee: Na podobné bláboly už jsem si zvykl nereagovat, ale teď musím. Mám pocit, že o hovnu, abych tak použil tvoji terminologii, je hlavně tvůj post.

Steewee - Profil | So 19.5.2007 22:27:56

....Ohledně tohoto téma vidím problém jinde a to když někdo jde na ryby jednou za 14 dní a nebo tam sedí stále.... Wo co go ? Nejsem líný jít k vodě na 20 minut. To mě chceš řešit?
Řekl bych pánové, že se bavíte o hovnu. Mrk mi už nemá co nabídnout. Takže přehodnotím priority času na internetu. O hovnu pánové! Už dlouho se neřešili masaři. Nechce se někdo zeptat?

MRKnato - Profil | So 19.5.2007 17:29:48

Petrson : Za SOUČASNÉHO stavu statutu CS hospodaření mě predátoři s prutem na P revírech i menších MP vadí (viz důvody řečené minule) a je jedno odkud (z kteréhokoliv jiného ÚS) to k té minulé dikusi.

Ohledně tohoto téma vidím problém jinde a to když někdo jde na ryby jednou za 14 dní a nebo tam sedí stále.

Petrson - Profil | So 19.5.2007 17:06:14

>> MRKnato > Mně jak kteří :) V minulé diskuzi se´s vyjadřoval jinak, ale to je fuk. Zajímavě si tam nakousl ten pražský ÚS, možná se přemůžu a ještě k tomu vrátím. Ale to sem nepatří, takže k věci.
Jistě, svaz tu osvětu činit nebude, já se to jen snažil zdůvodnit. I když...
>> Georgino > Přestože georgino je masař (vezme-li opravdu vše, co může), s tím má co do činění pouze jeho svědomí. Pokud by vzal a ještě jak zmiňuje porušoval, pak je navíc pytlák.
V globálu bych ale jev "masaření" v intencích zákona nepřeceňoval: je třeba počítat i s jistou výtěžností, pokud se do revírů sadí více ryb, než by tam žilo přirozeně. Svaz nejede cestou nějakého menšinového (extenzivního) hospodaření a je pravda, že jeho praktickým prvotním cílem je uspokojit poptávku rybářů po úlovcích. Spoustu zkušených hospodářů poukazuje na disharmonie v ekosystému, které může způsobit jediný, v nevhodném množství vysazený druh - pak jedinou cestou řešení je korekce odlovem (tedy nejpohodlněji a nejpraktičtěji lov rybáři na udici).
Na druhé straně, kdyby svazu byla vlastní otevřená komunikace s členskou základnou, ani volání opačného druhu značné části rybářů by nemohl ingorovat, jako doposud. Netřeba se bát o osudy kaprů, karasů, trumanů, cejnů.... Spoustu jiných druhů však vykazuje poklesy stavů, a zde by určitá svazová motivační rétorika byla třeba jako sůl. Tedy v praxi nejen to - může svými pákami a BP obsádku těchto ryb více chránit, ale až na výjimky k tomu nedochází.
Pravda tedy asi bude někde uprostřed - stačilo by najít rozumný kompromis a klást důraz alespoň na ochranu mizejících druhů, tedy i propagovat jejich ChaP.