Podběrák do lodi na moře

Poradí mi někdo dobrý velký podběrák na moře?
Chci jej do Norska do lodi. Vhodný pro ryby kolem 80cm s pogumovanou sítí a robustní "hlavou".
Za rozumnou cenu jsem našel Mivardi Hardcore a Delphin Omega.
Máte někdo zkušenost, případně lepší tipy? Ideálně do 1000,- Kč.
Autor diskuse: Salmon - Profil , 2.2.2019 dravci - náčiní, doplňky
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nmilanpindryc - Profil | Ne 19.5.2019 12:41:34

Bennedeto >> tak na tom mori bych to tak nehrotil. Ryb je tam dost kdyz ju zranis tak ju neco sezere...
Tresky beru do ruky, halika gafem az jednou prijde fakt velkej tak mam smycku. Verim ze i podberak muze nekomu vyhovovat. Do lode u nas mam fox rage large

    NBennedeto - Profil | Pá 17.5.2019 12:49:44

    Mate pravdu, taky na h.......:-), jinak omlouvam se adminovi za vulgarismy

      NHawk123 - Profil | Čt 16.5.2019 15:06:37

      Bennedeto >> Zato ty sítky z komparativně tvrdýho nylonu, nebo ještě lepší ty s těma uzlíkama ty nedělají absolutně nic......

        NBennedeto - Profil | Čt 16.5.2019 13:44:45

        Pokud ryby berete, tak pogumovany povrch ano, pokud ne, je to na hovno, ta guma drhne a z ryby sundava ochranny sliz, jinak pro absenci vytahovani hacku ze sitky je to samozrejme plus a pro rychle vysuseni taky......

          NAbramis - Profil | Ne 14.4.2019 19:14:07

          Ryby z kleští puštěných jsem pár viděl - hrůza. Stačí, pokud sebou párkrát klepne, nebo se zatočí...kompletně rozervaná spodní tlama. Díry, přes které bys prostčil několik prstů. Z mého pohledu je to jen tahač peněz z kapes rybářů.

            Nrambutan - Profil | Ne 14.4.2019 17:07:25

            Salmon - >> pokud chceš ryby pouštět stačí za 600 kč vylovovací kleště.

              NSalmon - Profil | Po 1.4.2019 13:03:35

              leiramo >>
              Nakonec jsem sehnal za výhodnou cenu Westin W3 CR Landing net L.
              Chtěl jsem něco do tisíce, ale nakonec jsem dal jen lehce něco přes.
              Vypadá perfektně a snad i bude. Vyzkouším jej na moři až koncem srpna.

                Nleiramo - Profil | Pá 29.3.2019 16:52:48

                Salmon >> Zdravim, aky podberak si nakoniec vybral ? Ja praveze byvam na severe Norska, a tu je to s vyberom podberakov katastrofa. Vacsinu ryb pustam naspat do mora, takze gaf nepouzivam.

                  NPaul van Drax - Profil | Út 12.3.2019 16:46:37

                  Přidám ještě jeden skládací, co mě zaujal na výstavě.
                  https://www.chytiljsem.cz/novinky-2019/snapper-late​x-folding-pike-spoon/
                  Bytelná kontrukce a velikost síťky podle mě bohatě stačí na cokoli, co jde reálně v podběráku uzvednout.

                    NLukas J - Profil | Út 12.3.2019 15:38:24

                    Cca 85cm štika se v effzett heavy duty boat/pike net rubber mesh docela ztratí. Pogumovaná síť.https://rybanahacku.cz/podberaky/6224-podberak-effz​ett-heavy-duty-boatpike-net-rubber-mesh-70x55cm-570​6301558688.html

                      NKliknis - Profil | So 9.3.2019 13:56:55

                      Lauri >> na co harpunu?

                        NLauri - Profil | So 9.3.2019 13:00:20

                        Salmon >> na co podběrák? My používali harpunu :-)

                          NPavel FM - Profil | Pá 15.2.2019 19:07:10

                          P!F >> čau, měl jsi možnost mít ho v ruce?
                          Nebo Gunki celkově patří do slabší kvality?
                          Já ho naživo neviděl, ale líbil se mi.
                          Zajímalo by mě, jak pevná je ta hlava podběráku Gunki.

                            NSalmon - Profil | Pá 15.2.2019 19:02:18

                            Pánové, vybráno již mám, ale vítám jakýkoliv další tip.
                            V budoucnu možná bude někdo další hledat podobný podběrák, tak bude za každou radu a diskuzi rád ;-)
                            Všem tímto děkuji ;-)

                              NPaul van Drax - Profil | Pá 15.2.2019 9:26:30 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                              Pavel FM >> Radsi bych vzal tenhle - vetsi a skladaci:
                              https://www.raven-fishing.cz/savage-gear-pro-tele-f​olding-rubber-large-mesh-podberak-xl/cs/product/801​00/
                              Mam tu mensi velikost L a zpracovani vyborne, jsem s nim naprosto spokojeny.

                                NP!F - Profil | Čt 14.2.2019 23:12:07

                                Pavel FM >> oproti predchadzajucim modelom... Za mna zbytocne dlha rucka, malý, drahy. Ak si chcem priplatit, vezmem ten od Dobesa, ak nie, tak link na raven nizsie. Zrovna gunki je firma čo ma kvalitou hodne sklamala...

                                  NPavel FM - Profil | Čt 14.2.2019 21:47:01 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                  A co říkáš na tenhle? Narazil jsem na něj náhodou na internetu a docela mě zaujal.
                                  Máte s ním někdo zkušenosti???
                                  https://www.parys.cz/gunki-podberak-pike-addict-net​-190-cm?PaggingValues=2:24:3;

                                    NPedro1 - Profil | Čt 14.2.2019 13:34:06

                                    Monot >> Tarpon a smradlavka,tak to nic,nic pro mě:-)))

                                      NMonot - Profil | Čt 14.2.2019 13:33:17 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                      Pedro1 >> Na Labi, tam to neni nic neobvyklého :-) btw. Candát tam už není, musel jsem rychle schovat filety před místními :-)

                                        NPedro1 - Profil | Čt 14.2.2019 12:11:46

                                        Monot >> Kde jsi podebíral ty tři ryby najednou?

                                          NMíra-okoun - Profil | St 13.2.2019 13:17:46

                                          Pojedu na výstavu FOR FISHING a podívám se osobně. Pokud nezakoupí přímo na výstavě, tak objednám.

                                            NMíra-okoun - Profil | St 13.2.2019 12:22:35

                                            Monot >> Mohu se zeptat na přesný název nebo odkaz.Vypadá perfektně. Předem děkuji.

                                              NMonot - Profil | St 13.2.2019 10:05:30

                                              Pete >> Jo, mám zážitek, kdy jsem podebíral 3 ryby najednou (Štika 90, candát 80 a bolen 75) a nebyl sebemenší problém. Sumíka 140cm tak jak nic. Za mě je to za tu cenu pecka 😀

                                                NPete - Profil | St 13.2.2019 9:59:56

                                                Monot >> ten mam taky, tam se vejde kazda ryba 😁

                                                  NMonot - Profil | St 13.2.2019 9:44:26 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                  Salmon >> Za mě DLT, mám ho rok a spokojenost.

                                                    NPete - Profil | Út 12.2.2019 7:28:26

                                                    Salmon >> a uz mas vybrano? :-)

                                                      NSalmon - Profil | Po 11.2.2019 22:41:35

                                                      Pete >> souhlas! Diskuze není JESTLI podběrák, ale JAKÝ PODBĚRÁK :-)

                                                        NPete - Profil | Po 11.2.2019 22:35:17

                                                        u x a >> v tom pripade nespamuj tuhle diskuzi.. nevim nakolik dokazes porozumet textu, ale ma jasne zadani...

                                                          Nu x a - Profil | Po 11.2.2019 18:46:25

                                                          na moři zásadně gafuju..

                                                            NKnecht - Profil | Po 11.2.2019 17:35:04

                                                            musim dat za pravdu kolegovi Candat62, videl jsem tenhle kousek v akci na Labi a sumik 130 se tam stocil jak malina, pohoda...
                                                            https://dobes-site.cz/wp-content/uploads/2018/08/Ke​ser-pro-morsky-rybolov-1.-1.jpg

                                                              Ncandát62 - Profil | Ne 10.2.2019 17:41:36

                                                              leta vozim do norska podberak na more od firmy Dobeš site .je znerezu sit je ze silneho nylonu,ani pilkr se do ni moc nemota.čus

                                                                NSalmon - Profil | Ne 10.2.2019 15:11:27

                                                                Abramis to tady napsal naprosto výstižně a srozumitelně!
                                                                Není co dodat ☺️
                                                                Naprostý souhlas!

                                                                  NPete - Profil | So 9.2.2019 19:20:25

                                                                  Abramis >> no s tema klestema mam podobnou zkusenost :-)

                                                                    NAbramis - Profil | So 9.2.2019 13:27:18 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                    Tak ještě něco málo k tématu...........na moři jsem byl 7x, takže mám taky něco vytáhnuto. Celou dobu jsem byl názoru, že podběrák patří k čudlinám v našich vodách a ne na loď. Loni ale přibral jeden člen výpravy podběrák a po první vytažené rybě jsem měnil názor. Podběrák po ruce, okamžité, bezproblémové vylovení zařadilo gaf z větší míry k nepotřebným věcem. Ryby 90+ v pohodě, bez stresu. Kolikrát jsem viděl gafovat na vícekrát, taky se podařilo rybu shodit- čekat na to, až se natočí.......minulost. Dopadlo to tak, že se vercajk v kolektivu rozrůstá o 3 (možná 4) další kusy. Škoda jen, že se nedá sehnat ten, který jsme měli - byl s prackou, kterou se podběrák pověsil na lodní zábradlí - no, ale co bychom to byli za koumáci, abychom si neporadili - vyrobil jsem nerezové ,,packy,, pro naše podběráky. - Skvělá věc - nikde se to nepovaluje, nezabírá to místo a je vždy je po ruce.
                                                                    Ještě k tomu, co tady bylo napsáno dříve - vytahování rukou - ne vždy je bok lodi nízký, ne vždy mají lidi v pořádku páteř k tomu, aby se sehli (např. můj problém)
                                                                    Tak samo i kleště - nejen že je třeba mít možnost se k té rybě přiblížit, ale větší problém vidím v tom, že ne vždy je ryba ,,jak beránek,, a čekat, až se dotočí, je opruz - trefit se ji do tlamy je někdy nadlidský problém, nehledě k tomu, že když se začne točit ve vodě, když už ji držíš, je na problém zaděláno - namožené zápěstí a pochroumané prsty na delší dobu vyřazuje lovce z pohodového chytání. Byl s námi na lodi taky kolega s kleštěmi - podotýkám, že dost drahé, značkové (žádná made in China) a obecná při běžné míře je rozebrala na neposkladatelné součástky jen tím, že sebou párkrát mrskla........
                                                                    Zkusím přiložit pár dokumentárních fotek, ale nehledejte tam nějakou kvalitu.
                                                                    Přeji mnoho pohody u vody, nehledě na to, jak bude tu svou vysněnou vytahovat.

                                                                      Nvaga - Profil | Čt 7.2.2019 22:21:58

                                                                      Borek-kerob >> ja mam 121 cm obycajnu z necelych 40 m

                                                                        NPete - Profil | Út 5.2.2019 18:17:43

                                                                        Borek-kerob >> jo k Britt jezdi zase tchan s bandou :-) No na haliky je to od pulky srpna do konce sezony dobrej termin, hlavne na ty vetsi :-) My letos trefili kelery severovychodne od Sildy a to byla dobra posilovna, pod nama 100 metru a kdyz Ti to vzal ve 20 tak to byl mazec...:-)

                                                                          NBorek-kerob - Profil | Út 5.2.2019 17:52:28

                                                                          Pete >> Mám v těch norech obcas guláš. Myslel jsem Steinera. Gunnar je zas někdo jinej a bydlí kousek jinde :-)
                                                                          Jezdíme "k bábě", tedy k Britt do Sor-Tverrfjordu.

                                                                          Přesně v týhle oblasti mezi Sildou a malou Loppou jsme chytili nějaký halibuty teď v říjnu. A na těch zlomech jsme trefili kelery, všechno ryby 105+.
                                                                          A halík jak dveře se přijel kouknout až k lodi za brosmou...

                                                                            NPete - Profil | Út 5.2.2019 17:39:28

                                                                            Borek-kerob >> souhlas, zapadne od maly Loppy je to fakt pecka a nejvetsi dorse mame vzdy odsud, jinak na pocet zaberu od halika jsou super ty pisecny lavice mezi Sildou a malou Loppou. Jinak jezdime ke Steinerovi, super zazemi a ty jeho novy lode nemaj chybu.

                                                                              NBorek-kerob - Profil | Út 5.2.2019 17:33:08

                                                                              Pete >> Většinou fouká západ nebo severozápad, takže jsme krytý Lofotama jako takovejma. Chytáme ve Vestfjordu, do cca 7 km od pobřeží. Loni byl problém, že nefoukalo dva dny vůbec a loď nedriftovala. Letos se uvidí...

                                                                              Ale Loppa je prostě Loppa, dá se schovat ze kterýkoliv strany Sildy... a zlomy západně od malý Loppy jsou naprosto top a pochybuju, že jsem v Norsku někdy natrefil na lepší fleky.

                                                                                NBorek-kerob - Profil | Út 5.2.2019 17:28:07

                                                                                Pete >> Nemám rád Gunnara :-D

                                                                                  NPete - Profil | Út 5.2.2019 17:19:34

                                                                                  Borek-kerob >> jo slysel jsem ze je to dobrota :-), ja zase miluju okounika to je taky pecka :-) Jinak ty Lofoty maji oproti treba Loppe nevyhodu ze se tam nemas kam skryt kdyz funi ne?

                                                                                    NPete - Profil | Út 5.2.2019 17:16:30

                                                                                    Borek-kerob >> jezdime na sandland :-)

                                                                                      NBorek-kerob - Profil | Út 5.2.2019 14:18:36

                                                                                      Pete >> taky jsem s tim měl etickej problém, ale na místě už mi to tak nepřišlo. A romantika to je, wo tom žádná. Jako vážně, zasněžený a sluncem zalitý Lofoty jsou něco, co jsem vždycky chtěl vidět. Loni se to vyvedlo, tak letíme i letos.... nikdy jsem asi nežral lepší rybu, než skreie :-)

                                                                                        NBorek-kerob - Profil | Út 5.2.2019 14:08:30

                                                                                        Pete >> hlavně Loppa

                                                                                          Nmilanpindryc - Profil | Út 5.2.2019 13:01:45

                                                                                          martcv >> ani ne :-) prut ma 2.10cm vazi cca 250g k tomu navi vel 4000 o vaze 300g a neni problem hazet celej den coz ale nedelame pac vetsinou jezdime tak na 4h na vodu...

                                                                                            Nmartcv - Profil | Út 5.2.2019 12:58:57

                                                                                            milanpindryc >> tak to už je opravdu sport.....musíš bejt po lovu utahanej jak po maratonu....:-)

                                                                                              NPete - Profil | Út 5.2.2019 12:25:56

                                                                                              Borek-kerob >> kam jezdis ve finnmarku?

                                                                                                NPete - Profil | Út 5.2.2019 12:22:26

                                                                                                Borek-kerob >> chytat tehotne tresky mne nelaka, ale v breznu na Lofotech to bude asi romantika :-)

                                                                                                  Nmilanpindryc - Profil | Út 5.2.2019 12:22:19

                                                                                                  martcv >> 40g prut; tak to sem v norsku jeste nezkusil. Ja chytam na Daiwa megaforce do 300g a do 500g, 50lbs pletenku 0.80 FC navazec guma 20cm+ nebo mrtva ryba 30cm takze uplne jinej sport :-)

                                                                                                    NPete - Profil | Út 5.2.2019 12:20:07

                                                                                                    martcv >> no bychom si na lodi rozumeli :-), vzdy se snazim chytat co nejjemneji to jde, pilkrak vytahnu jen na hloubky 200+ kdyz jdu na okouniky a to jen na zpestreni a dobrou veceri 😁. Jinak treba pilker vytahnu jen kdyz potrebuju nastrazniho kelera na halika, ale i ty uz chytam prevazne na velky gumovy shady.

                                                                                                      NBorek-kerob - Profil | Út 5.2.2019 12:05:49

                                                                                                      martcv >> velká obecná trochu zatahat umí, ale keler to opravdu neni.
                                                                                                      Prut 40g a pletenka 10kg... těžší výbavu použivám i v ČR na candáty :-D

                                                                                                        NBorek-kerob - Profil | Út 5.2.2019 11:59:06

                                                                                                        milanpindryc >> ok, dik. Já jezdim rád kolem Sandnessjoen.

                                                                                                          NBorek-kerob - Profil | Út 5.2.2019 11:57:12

                                                                                                          Pete >> ano každý má svoje, proto jezdím 2-3x do roka. Do středního Norska (někam těsně pod polární kruh) i do tý Finnmarky. Jen na ten jih úplně kašlu.
                                                                                                          14.3. odlétám na skrei na Lofoty, letos začínám dost brzo :-)

                                                                                                            Nmartcv - Profil | Út 5.2.2019 11:57:07

                                                                                                            Borek-kerob >> Pete odpověděl vlastně za mě...obecňačky nejsou moje cílovka....zaměřuju se hlavně na polaky a kelery....nej polaka 98cm...kelera 108cm....
                                                                                                            chytám dost na jemno (na moře)....prut jak u nás na štiky...kolem 40g...pletenka cca 10kg....
                                                                                                            nejvíce mě baví tahle přívlač.....ty úniky jsou pecka.....to obecňačka neumí

                                                                                                              Ndraveček - Profil | Út 5.2.2019 11:53:56

                                                                                                              Chlapi díky za různé informace o nastrahach. Kde prosím nakupujete jigove hlavy na již zmíněné gumy? Jaká je správná velikost na gumy do 12-15cm?

                                                                                                                Nmartcv - Profil | Út 5.2.2019 11:53:27

                                                                                                                Pete >> mám trochu pocit, že jak jsou ty chlupy jemný...tak to víc nacucne....:-(

                                                                                                                  Nmilanpindryc - Profil | Út 5.2.2019 11:51:59

                                                                                                                  Borek-kerob >> Kolem Bodø.

                                                                                                                    NPete - Profil | Út 5.2.2019 11:48:50

                                                                                                                    Borek-kerob >> mam rad v rybarine pestrost a proto miluju, jak chytani polaku ve strednim tak lov haliku ve finnmarku. Kazde ma svoje :-)

                                                                                                                      NBorek-kerob - Profil | Út 5.2.2019 11:48:18

                                                                                                                      milanpindryc >> kam jezdíte?

                                                                                                                        NPete - Profil | Út 5.2.2019 11:43:35

                                                                                                                        milanpindryc >> pekny ryby, ano taky mam nejvetsi z hloubky 50-100m na otevrenym mori

                                                                                                                          NBorek-kerob - Profil | Út 5.2.2019 11:40:10

                                                                                                                          Pete >> mělčiny jsou území polaků tak po Vesterály, možná trochu nad (Senja), ale na severu moc polaků nechytíš.
                                                                                                                          Asi mám úplně jiný pojetí Norska. Primárně se snažim chytit velkou rybu a klidně se u toho nadřu.

                                                                                                                            Nmilanpindryc - Profil | Út 5.2.2019 11:32:01

                                                                                                                            Borek-kerob >> Ja chtytam taky hlavne melci mista rekneme do 40m na vetsi hloubky jsem linej. Ryby pres metr mame bezne, loni ale bylo hodne teplo a tak to byla slabota, a opradu vetsi kusy byly az na zlomech z 50m do 100m dal na mori. Ve fjordu skoro nic.

                                                                                                                              NPete - Profil | Út 5.2.2019 11:31:07

                                                                                                                              milanpindryc >> pisu svoje zkusenosti ;-) stat se muze vse, vyjimka potvrzuje pravidlo ;-)

                                                                                                                                Nmilanpindryc - Profil | Út 5.2.2019 11:24:31

                                                                                                                                Pete >> tak jsme nahodili dve nastrahy tak 5 m od sebe a nejadnoui klep ja klep mati...

                                                                                                                                jsou to obe cca 20cm na 50-100g hlavickach.

                                                                                                                                :-)

                                                                                                                                  NPete - Profil | Út 5.2.2019 11:19:33

                                                                                                                                  Na mělčiny se nejezdí chytat metrový dorši ani keleři, ale je to území polaků a trochu jiná disciplína...a taková 90ka polak na prutu do 60g je fičák :-)

                                                                                                                                    NBorek-kerob - Profil | Út 5.2.2019 10:55:09

                                                                                                                                    martcv >> Jen dotaz... když chytáš v Norsku do těch cca 30m, chytneš taky občas nějakou slušnější rybu? Třeba tresku metr plus? Ptám se proto, protože kdykoliv chytám v takovejhlech mělčinách, tak tahám akorát malý tresky obecný, řekněme do 80 cm a to neni to, proč jezdim do Norska. Přesmetrovku mám z takovejch hloubek asi jen jednu, všechny slušnější tresky mám z hloubky 50+. Když chci slušnýho kelera, taky musim na hloubku. Největši ryby mám z hloubek kolem 100m...

                                                                                                                                      NPete - Profil | Út 5.2.2019 10:51:29

                                                                                                                                      martcv >> to byl vlastně směrem k Tobě zbytečnej dotaz :-) ..krásná práce :-) No já polaky chytám nejčastěji na rippery 10-12 cm na hlavičkách 20-30g a fakt se mi nestalo, že by to měl nějaký hluboko.

                                                                                                                                        Nmartcv - Profil | Út 5.2.2019 10:26:28

                                                                                                                                        Pete >> hlavně jigstreamery......

                                                                                                                                          NPete - Profil | Út 5.2.2019 8:17:35

                                                                                                                                          martcv >> a jaky ste pouzivali nastrahy?

                                                                                                                                            Nmartcv - Profil | Út 5.2.2019 0:41:38

                                                                                                                                            Pete >> já lovím jen přívlač a to většinou do hloubky 30m........poslední výpravu jsme používali jen podběrák....ta manipulace je fakt supr...obzvlášť s tou pogumovanou sítí....ty ryby co to nedali byli spíše že to měli hluboko a nešlo jim to vytáhnout.......ale prostě jsme je brát už nemohli....měli jsme plnej mrazák a nebyl v nejlepší kondici....moc nemrazil.....:-(...proto jsme je užž museli pouštět bez vyjímky
                                                                                                                                            proto píšu že chyť a pusť prostě nejde v Norsku úplně moc praktikovat....

                                                                                                                                              NPete - Profil | Po 4.2.2019 23:44:14

                                                                                                                                              martcv >> máš v tomhle recht, proto jsem se snažil říct, že podběrák není na všechny situace a to, že ho zde obhajuji, vychází ze zadání této otázky a fakt nechápu, když to někdo paušalizuje a rovnou zavrhuje. Když jsem v Norsku chytal poprvé, tak to bylo jen o pilkru a paprikách, ale poslední výpravy už chytám jinak (z 90 % na gumy) a i když mám ryby na talíři moc rád, tak je plná bedna to poslední, co řeším. Nechci tím říct,že je to ta správná a jediná cesta, jen, že pro mé účely (a vím, že nejsem sám), je použití podběráku nejlepší možné řešení pro obě strany. To co popisuješ, se týká často velkých kelerů, kteří pokud je zasekneš na hloubkách 50-100 m, tak mají na rozdíl od halíka a dorše s dekompresí velký problém a pokud už člověk nechce rybu do bedny, je lepší to zabalit, protože to vážně není hezký pohled :-(. Podběrák je třeba skvělej na lov polaků, což je vedle halíka ryba, kterou chytám na severu nejradši. A protože hot spoty jsou převážně na hloubkách do 30 metrů, tak se mi nikdy nestalo, že by to nějaký nerozdýchal.

                                                                                                                                                Nmartcv - Profil | Po 4.2.2019 23:12:50

                                                                                                                                                Pete >> super loď....:-)......ona je pravda někde uprostřed.....naposled jsme poslední tři dny jen pouštěli....a to také není ideální....pár ryb to nerozchodilo...jako je to moře i ta mrtvá ryby nepřijde nazmar...kraby a další havět se postará, ale přijde ti to líto....

                                                                                                                                                  N1Mara - Profil | Po 4.2.2019 18:43:02 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                                                                                  Já si na podběrák nemůžu stěžovat, metrová treska do něj se taky vešla a ryby či jsme chytali cca průměr délky 60-80cm byl v podběráku dřív jak někdo s rukou či gafem. Gaf jsme sebou ani nevozili, jen podběrák a kleště.

                                                                                                                                                    NPete - Profil | Po 4.2.2019 18:41:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                                                                                    jen pro dokresleni, proc mi prijde odhackovani ryby ve vode jako hazard..mozna kdybych meril 2,10... :-D

                                                                                                                                                      NPete - Profil | Po 4.2.2019 18:36:34

                                                                                                                                                      I v Norsku se dají chytat ryby, aniž by člověk musel masakrovat a přesně na tyto situace je podběrák vhodný a komentář typu ...pokud nemasíš - tak tam nejezdi je stupidní a může to napsat jen člověk, který mu jde jen o jedno a má velice omezený přehled o způsobech mořského rybolovu. Psal jsem, že to není černobílé (proto jsem i níže uváděl pro jaké situace je to vhodné) a sám gaf a výjimečně i vytažení rukou používám, i když jak jsem psal na lodích na kterých chytám je to velice nebezpečné. Vadí mi, že tady někdo hned píše takové komentáře, že to je nesmysl, že podběrák je pro kapraře apod. Pokud dotyčný, používá gaf v jakékoli situaci je to jeho věc, ale ať nespamuje tuhle otázku, která měla jasné zadání. Salmon...ja Ti rozumim :-)

                                                                                                                                                        NSalmon - Profil | Po 4.2.2019 18:31:17

                                                                                                                                                        Esox 2 >> v Norsku jsem byl 10x, tak už jsem "pár" ryb vytáhnul😉
                                                                                                                                                        A z bagrování padesáticentimetrových kelerů už jsem vyrostl!
                                                                                                                                                        Teď hledám kvalitní robustní podběrák do lodi a do vln 😉

                                                                                                                                                          Červené karty: P!F