Wobler, smáček nebo kopyto???

Dobrý den rád bych se zeptal jaké upřednostňujete nástrahy, jestli jsou woblery tak dobré jak jsou drahé, na můj vkus dělají moc věcí za rybáře a trochu to krade požitek ale klidně se tu podělte o své zkušenosti a já za to budu moc rád
Petru zdar!!!
Autor diskuse: Sumik007 - Profil , 30.3.2018 dravci - nástrahy, návnady
56 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NEl Duffus - Profil | Ne 6.5.2018 16:43:12

Sumik007 - >> jakozto zadavatel otazky muzes mazat zapisy dle libosti, neni zadna ostuda toho vyuzit a udrzet tak prinosnost diskuze na urcite urovni...
Chytam jak woby tak gumy, smacky malo. W od zahajeni do va zari, pak vetsinou presedlam na gumy. Ano, nekdy se stane, obzvlaste u mensich stik, ze ti vezme w.kktereho jen tahnes ma blbecka, tedy jen navijis, ale az se postupem casu prokousnes k candatum a sumcum, k mistum v rekach za kameny, do jam kam je nutno w dostat, poznas ze i wobler je hodne zabavna nastraha a lov s nim rozhodne neni fadni. Podotykam, ze chytam z 90% plovouci woblery. Jak vis ceny wobleru jsou nekdy zavratne, je jen na tobe zdali podlehnes a nebo vyzkousis levnejsi modely, coz bych ti doporucil.

    NTom - Tuk - Profil | So 5.5.2018 16:39:15

    Ale no tak..., chlapci...

      NBachy - Profil | Út 17.4.2018 14:23:36

      Pedro1 >> Jo jo, a když začnou brát ryby a začnete všici zasekávat, tak v nejbližší vesnici se lidi schovávaj, bo jim to svištění připomíná letící kulky kolem uší. :-))

        NBachy - Profil | Út 17.4.2018 14:02:38

        Shabazz >> Jo, už jsem se díval, že chodíš na rybník. U nás jsem takových 10 wobů urval i za víkend, to bys měl z toho asi infarkt. :-)

          NShabazz - Profil | Út 17.4.2018 13:54:47

          Bachy >> tak to budes letos chodit bosej , chytám převážne CDJ 9,11/SSR 9,14ky od a jak už asi víš ty jsou drahý ,ale to z obrázku nepoznáš , stejne jako jakej je motor pod kaslí v oktavce :D

          jdu měj se, sejdem se zase u nějaký tvý pohádky jak už řek Pedro :)

            NBachy - Profil | Út 17.4.2018 13:21:34

            Shabazz >> to jsem naznačit určitě nechtěl, myslitel z tebe nebude

              NBachy - Profil | Út 17.4.2018 13:17:48

              Shabazz >> Ty jsi asi silně proti trhání, viď. Vsadil bych boty, že se zaměřuješ na povrchovky, tedy budeš povrchník. To jsi hodně omezen, tvůj boj. Jinak největší vláčkařský guru je Pedro1, ale má své zástupce a ti samo mají zase své oblastní zástupce atd. těch je hodně.

                NShabazz - Profil | Út 17.4.2018 13:07:49

                MB >> on tím Bachy chtěl naznačit, že každá oktávka jezdí , a je jedno jestli má o samolepku nebo spoiler víc než soused :)

                  NShabazz - Profil | Út 17.4.2018 13:04:16

                  Bachy >> To s tim propalováním , je to samé jako kdo netrhá nechytá , jestli ty nejsi takovej českej vláčkarskej guru :DDDD

                    NPedro1 - Profil | Út 17.4.2018 12:58:16

                    Bachy >> Jasná věc:-)

                      NBachy - Profil | Út 17.4.2018 12:53:53

                      Pedro1 >> Ale tohle je pravda. :-)

                        NPedro1 - Profil | Út 17.4.2018 12:52:51

                        Bachy >> Ty jsi strašnej vypravěč:-))))

                          NBachy - Profil | Út 17.4.2018 12:48:17

                          MB >> Nemůžu propalovat nástrahy se kterýma chytám. Navíc by vám to nic neřeklo, neznáte je a vůbec si neumíte představit jejich chod, natož detaily vedení...

                            Nyarda_1 - Profil | Út 17.4.2018 12:33:55

                            Sumik007 - >> Čau, já woblery jedu hodně, baví mě, že každý jde vodit trochu jinak, hodně rad tady už zaznělo, rozhodně bych ale neopomněl už kvůli vyšší cenové náročnosti wobů prozkoumat chytaný revír/revíry zejména dno a případné pevné překážky, kde se zejména woblery hodně "nechávají". Jinak samozřejmě Petrův zdar :-) A pokud budeš vláčet většími hloubkovými, tak vedle prutu pořídit i odolný naviják ;-)

                              NMB - Profil | Út 17.4.2018 12:21:39

                              Bachy >> myslel jsem si to

                                NBachy - Profil | Út 17.4.2018 12:12:56

                                MB >> Si myslíš že mám tolik času? Navíc než bys to dočetl do čtvrtky, tak vyčerpáním usneš.

                                  NMB - Profil | Út 17.4.2018 12:08:37

                                  Bachy >> můžeš mě prosím napsat jen tak namátkou 100tisíc detailů....

                                  díky moc

                                    NBachy - Profil | Út 17.4.2018 12:01:17

                                    MB >> Až si zapneš mozek, tak mi to napiš. :-)

                                      NBachy - Profil | Út 17.4.2018 11:59:02

                                      Shabazz >> Neradím, nepřemlouvám, jen diskutuju. K tomu co tu napíšu mám vždy důvod, u kolegy Sumíka zvlášť. Nevím proč by měl být chudák klučina co bude vázat potmě uzlíky, a ani mě to nezajímá, protože je to stejný nesmysl jako ten tvůj chytrý výplod s twistříkem.
                                      Pro mne je přívlač o zábavě a wobler je prostě nuda. Navíc kolikrát zbytečně drahá nuda.

                                        NMB - Profil | Út 17.4.2018 11:57:00

                                        Bachy >> 2 až 3miliony?

                                        fakt nevím co bereš....ale mě by jsi změnit dávkování

                                        :c))))

                                          NShabazz - Profil | Út 17.4.2018 11:33:38

                                          Bachy >> jasný ale praktikovat u vody a prezentovat někomu něco na internetu je to co mícháš dohromady proto jsem napsal toho 3cm twistříka na 3háku :D
                                          Ve finále potůček s 1m vody a se pstruhama za barákem není jez s vázkama to ví snad každej rybář kterej koukne na hladinu :)
                                          Chudák klučina až bude v létě po tmě vázat uzlíky co utržená gumka,protože vlastně wobler okrádá pocit z lovu :DDDDDDDD)
                                          Někdy by si se měl zdržet rad a špíš někoho navést na správnou cestu úspěchu to je vše :)

                                            NShabazz - Profil | Út 17.4.2018 11:33:11



                                              NBachy - Profil | Út 17.4.2018 10:41:32

                                              Shabazz >> To určitě. :-) Já už na woby chytám minimálně. Je to něco jako bys řekl kámošovi ať ti zasekne rybu. Pak ještě druhému ať ti ji podebere a můžeš se na fotce tvářit jako Pampalini.
                                              Vím co to je pracovat s woblerem, dá se s ním vyhrát, to zas jo, ale většinou to sklouzne do jisté automatiky. Třeba rotačka je na tom podobně. Naproti tomu jsou nástrahy, které musíš vyloženě oživovat, hlídat polohu, hloubku, sledovat asi dva až tři miliony dalších nejjemnějších detailů. Pak je to úplně jiný lov. :-)

                                                NShabazz - Profil | Út 17.4.2018 9:49:55

                                                Bachy >> přestaň toho mladocha opíjet rohlíkem , stejně všichni ví , že dáváš 3,5cm twistříka na poslední trojhák u wobleru :D

                                                  Notoš - Profil | Po 16.4.2018 21:05:20

                                                  mascha >> ...já mám vždy problém ,,oživit" wobler Rapala Risto Rap, když se ,,přilepí" k potopenému stromu na Staré Dyji v hloubce kolem 3 metrů...Někdy ho oživuji i po půlnoci a pak mám zase problém s lovem přes čáru...Není jednoduché to vláčení s voby když se setmí...

                                                    Npunkáč - Profil | Po 16.4.2018 20:36:58

                                                    P!F >> 😂😂😂

                                                      NP!F - Profil | Po 16.4.2018 19:58:06

                                                      punkáč >> viem, že si to porekadlo napísal správne, ale v tomto prípade je to skôr hádzať hrach na hnoj.
                                                      Zapusti korene, vyrastie, ale nebude sa dať použiť 😉

                                                        Npunkáč - Profil | Po 16.4.2018 19:33:30

                                                        Pedro1 >> Jj,bylo by jako házet hrách na zeď😂

                                                          NPedro1 - Profil | Po 16.4.2018 18:15:24

                                                          Bachy >> Já se ani nesnažím:-)

                                                            NBachy - Profil | Po 16.4.2018 15:56:35

                                                            mascha >> Ano, čekal jsem, kdy takováto reakce přijde, byla to otázka času. Ale ten blábolismus je pěkné slovo, to jako jo. :-)

                                                              Nmascha - Profil | Po 16.4.2018 15:25:51

                                                              Bachy >> Vyvoláváš dojem, že tomu dost houby rozumíš. Samozřejmě, že jsou woblery, určený lidem, co to jen nahodí a pak jen motají kolovrátkem. Ale existujou taky woblery, který se musí oživovat, musí se s nima pracovat aktivně a kreativně. A existujou mušky a steamery, který se musí dost sofistikovaně vodit, ale existujou i mouchy, který stačí držet třeba v proudu a rána přijde sama. Tvrdit, že nějaký typ nástrahy apriori krade část požitku z lovu může sumík, kterýmu je pár roků. Od tebe je to blábolismus.

                                                                NBachy - Profil | Po 16.4.2018 14:10:09

                                                                Pedro1 >> Vůbec se to nesnaž pochopit, je to úplně zbytečné. :-)

                                                                  NPedro1 - Profil | Po 16.4.2018 12:53:26

                                                                  Bachy >> Třeba ručně vyrobená muška s korálkem a twistrovým ocáskem precizně vedena na 0,08 mm vlasci a prutu do 2 g.Tomu neodolá žádná ryba,viď?:-)))))

                                                                    NBachy - Profil | Ne 15.4.2018 20:14:17

                                                                    Sumik007 >> Řekl bych, že wobler není nijak víc účinnější nástraha než jakákoliv jiná, podstatně levnější. Je to ale jednodušší lov a určitě souhlasím, že krade určitou část prožitku z lovu, tím jsem si jist. Jako protipól wobleru vidím různé druhy mušek, strýmry, smáčky. S těmi je potřeba opravdu jemně pracovat. To jak někdo píše, jak je potřeba "pracovat" s woblerem, tak tyhle nástrahy vyžadují o dost víc.

                                                                      NIvan. - Profil | Ne 15.4.2018 11:58:34

                                                                      Ono pri samotnom love niekedy zistis, ze to co platilo vcera neplati dnes. A je na tebe ako zareagujes. Preto sa neda podla mna povedat, co je lepsie celkovo. Ide o to, co najlepsie v danu chvilu. Preto vzdy nosim vo vybave gumy, voblery aj blyskace. Mam dni, kedy mi zubac bere iba kopyto, sumec 5 cm woblera, tloust iba woblera 7+ a mrena v prude rotacky c. 2. S kazdou nastrahou musis vediet pracovat, ak zvolis spravny wob pracuje sa s nim jednoduchsie, to je pravda. Tiez sa vies dostat jeho splavenim na miesta, kde by si napr gumu nevedel presne dostat.. A k znackam, vela lacnych nepracuje spolahlivo, naopak ceny japonskych znaciek su brutalne. Myslim, ze Salmo a Rapala su cenovo v strede, preto ich aj najviac pouzivam.

                                                                        NStanda17 - Profil | So 14.4.2018 22:04:14

                                                                        whitehunter >> Já vydělávám, nemám sice malý příjem, ale chytám pouze rok a když Rapalu nahazuji, tak mám propocené dlaně stejně jako kdybych měl jen to kapesné... :-D Myslím, že by se mělo spíše řešit, zda např. ta Rapala a vlastně všechny tzv. profláknuté značky, jsou adekvátní cenou, někdy mi to přijde vážně hodně přehnané...no asi si hold teprve zvykám. Ale jinak pro Sumik007 určitě pravdivý příspěvek.:-)

                                                                          Nbarbusna - Profil | Ne 1.4.2018 8:38:01

                                                                          GTdpcfix >> Ahoj Kubo. Ono je to celkem jednoduchý - chci, aby ten wob chytal - ale jak to udělat to prostě taky nevím :-D
                                                                          Volšový ruce nejsou to nejhorší (taky jsem vlastníkem); ty máš v každým případě jednu výhodu: znáš se s lidma, kteří mají ruce šikovný a byť i nejsou vývojáři NASA, tak si troufnu tvrdit, že některé firmy by byly o level výš, kdyby měly takové nadšence jako zaměstnance

                                                                            Ndeni 79 - Profil | So 31.3.2018 6:19:03


                                                                            A tady mas diskusi o vyrobe vobleru. Jen tak pro tvoji motivaci ci pro pripadnou radu od zkusenych modelaru....
                                                                            https://www.mrk.cz/diskuse.php?id=14217

                                                                              NGTdpcfix - Profil | So 31.3.2018 5:47:06

                                                                              barbusna >> cau Ivo:)ty jako ja bych si je taky rad vyrobil pac uplne presne vim co od nej chci ale ruky mam volsove😂
                                                                              A vlastnosti ktere bych pozadoval by muselo resit snad nasa😂

                                                                                Nbarbusna - Profil | Pá 30.3.2018 21:48:43

                                                                                Sumik007 >> Díky.
                                                                                Jestli se zajímáš o dřevořezbu, tak to pro tebe bude o hodně jednodušší. V každém případě si o tom něco přečti, neboj se napsat o radu (je tady spousta opravdu skvělých borců, kteří umí) a hlavně: NENECH SE ODRADIT případnými neúspěchy. O chodu kolikrát rozhodují úplné maličkosti, které tě třeba ani nenapadnou.

                                                                                  NSumik007 - Profil | Pá 30.3.2018 21:37:01

                                                                                  barbusna >> super!!! Zajímám se o dřevořezbu tak si určitě něco zkusím vyrobit
                                                                                  Taky přeji hodně úspěchu!!!

                                                                                    NSharry - Profil | Pá 30.3.2018 20:57:35

                                                                                    Rožnovák >> ahoj, taky mam zkusenost, ze tichy wob ma kolikrat vice utoku za den ci vecer... ( okoun, jalec, stika, candos)

                                                                                      Nbarbusna - Profil | Pá 30.3.2018 20:52:54 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                      Sumik007 >> Zkus si nějakého wobíka vyrobit - není to až tak složité. Pročti si diskusi Výroba woblerů a uvidíš sám. Nemusí být až tak moc vyšperkovaný a přesto může chytat. Když poté chytíš něco na vlastní výrobek, je radost o to větší. A taky poznáš, že wobler toho za rybáře až tak moc neudělá a požitek nekrade ani trochu... Je spousta rybářů, kteří si je vyrábí ne kvůli ceně, ale protože ví, co od svého výtvoru chtějí a třeba to nemůžou v obchodech sehnat. Samozřejmě je to baví. Ať se daří

                                                                                        NRožnovák - Profil | Pá 30.3.2018 20:02:52

                                                                                        Sumik007 >> Sharry to napsal velice pěkně. Ještě bych si rozmyslel woby s kuličkama nebo ne, někteří výrobci je do všech svých produktů tvdohlavě perou jiní zas nikoliv. osobně mám lepší zkušenost z tichýma wobama bez kuliček ale může to být revírem a druhem ryb co chytám. Zkus si pořídit pár kuličkových na zkoušku a uvidíš. SPRO dělá cenově dostupné řady kuličkových woblerů jsou ale potápivé a přijdou mi trošku těžší, ale cenově jsou zajímavé a někde jsem na ty jejich kuličky zvlášt na jaře něco chytil obzlášť tlošti na ně pěkně reagovali, 2 kosky na zkoušku tě vyjdou tak na 150 kaček.

                                                                                          NSumik007 - Profil | Pá 30.3.2018 14:14:40

                                                                                          Sharry >> díky moc za radu urcite se do te diskuse podivam a zkusim se s tim woblwrem naucit

                                                                                            NSharry - Profil | Pá 30.3.2018 13:56:28

                                                                                            Sumik007 - >> hola ;-), nejakeho woba si urcite porid. Pokud nemas predstavu na jakou rybu, tak idealni velikost pro zacatek do ktere kousne okys, stika i candos je 8-10 cm. Zalezi v jakych hloubkach budes chytat a podle toho se odviji velikost lopatky, ale zase obecne potapivost do 1,2-2m je pouzitelna skoro vsude, u wobu je to na krabicce a nebo primo i na wobu. Ja osobne mam rad potapive a nebo splyvajici woby, protoze se s nimi perfektne pracuje , kdyz poskubavas a nebo zastavis navijeni v hloubce, tak je to podle me mnohem efektivnejsi, nez kdyz mas plovouci verzi a ta se sekne ve sloupci a zacne primocare stoupat k hladine. Zase ale, pokud pouzijes plovouci na melcinach a nebo sypanych hrazich, tak z pravidla lepe funguji pri pomalejsim vedeni ( ale zalezi), plovouci wob je fajn na reku, kde muzes nechat proud at ti po nahozu zanese nastrahu treba pod previsle vetve, kde to nenahodis uplne ke brehu. Co se tyce efektivnosti, tak to nelze napsat o zadne nastraze :-))) nejak presne. Nekdy ryby reaguji na gumy, nekdy na plech, nekdy na woba, slidera atd, nekdy vubec, ani kdyby jsi tam napichnul 5ti stovku. :-D. Co se tyce vzoru, tak kup nejakou imitaci oukleje a treba redheada na stiku a zlutozelenou a bilou kombinaci na candose , na foto jsem ti oznacil +/- barvy, ktere by ti obcas mohly " zafungovat", ale zase jsou urcite casto pouzivane a tedy i okoukane na prochytavanych revirech , takze ta prace v rukach rybare je taky dulezita a urcite wob neudela vsechno za tebe :-)) . Nemusis utracet primo za rapaly nebo nejakou drahou znacku, dnes sezenes na netu plno napodobenin, kde je cena desetinova... Mrkni i sem do diskuze burza na privlacove nastrahy, nekdy se tam da sehnat pekny kousek za rozumny peniz ;-)

                                                                                              NSumik007 - Profil | Pá 30.3.2018 13:55:33

                                                                                              Rožnovák >> moc dík za radu zkusim si néjákou levnější koupit
                                                                                              A uvidim
                                                                                              Petru zdar

                                                                                                NRožnovák - Profil | Pá 30.3.2018 13:43:49

                                                                                                Sumik007 - >> Není wob jako wob. Je dost důležité jaký kde zvoliš, mají nějaké pracovní hloubku a taky někomu vyhovují potápivé někomu zase víc plovoucí. Hladinové jsou samostatná kapitola. Variabilita vedení tam je, Já chytám nejraději s plovoucíma a vedu je přerušovaně, takže se na chvíli zastaví a začnou ve sloupci stoupat a potom jdou zas dolů což mi přijde pro ryby zajímavé. Jak psal někdo přede mnou jsou značky co mjí slušný poměr cena kvalita, např. Kenart, Bonito. Smáčci jdou mimo mně, Někdy zkusím rotajdu, twister. Rippery(kopyta) mi přijdou z gum nejlehčí na vedení a ryby je můžou.
                                                                                                Vidím to u nás na řece nejčastěji když potkám vláčkaře má tam kopýko nebo woblera, rotajdu vidím už méně třeba když je víc podkalená voda a klasické twistra, gumovou nymfu, nebo smáčka vyjímečně.
                                                                                                Jinak na stojáku zas vidím skoro jen gumaře.

                                                                                                  NMilan 66 - Profil | Pá 30.3.2018 13:01:34

                                                                                                  Je to hlavne o hlave!!

                                                                                                    Ndvorák - Profil | Pá 30.3.2018 12:27:02

                                                                                                    Sumik007 >> Tak si jich pár kup a uvidíš. Nemusíš nějaké kor moc drahé,stačí např.Kenart. Ale počítej s tím,že prut se kterým taháš smáčky zřejmě stačit nebude...

                                                                                                      NSumik007 - Profil | Pá 30.3.2018 8:56:50

                                                                                                      whitehunter >> Díky moc. Já totiž vláčim chvíli a mám hodně smáčků, a zajímalo mě jestli má cenu investovat...
                                                                                                      Petru zdar!!!!

                                                                                                        Nwhitehunter - Profil | Pá 30.3.2018 8:52:56

                                                                                                        Sumik007 >> je to spíš o rukách a o tom, co komu vyhovuje a co jak umí. Podle karty si ještě nevyděláváš, takže je pro tebe asi zbytečný utrácet celý kapesný za rapaly a pak se je bát nahazovat, abys je neutrhnul... s gumama si (minimálně pro začátek) určitě vystačíš

                                                                                                          NSumik007 - Profil | Pá 30.3.2018 8:45:04

                                                                                                          whitehunter >> a je wobler TAK uspěšná nástraha??? Protože je to celkem investice

                                                                                                            Nwhitehunter - Profil | Pá 30.3.2018 8:42:23

                                                                                                            Sumik007 >> já chytám jak na gumy, tak na woblery... podle toho, co jdu lovit. Neumim si moc představit, že bych šel na sumcovláčku a oživoval někde na Labi pod jezem 20 cm smáčka a doufal, že mi to sumec vezme... :-)

                                                                                                              NSumik007 - Profil | Pá 30.3.2018 8:38:04

                                                                                                              whitehunter >> Asi máš pravdu ale opravdu za tu cenu co wobler stojí je to tak zaručená nástraha???
                                                                                                              A máš z toho i ten požitek( jako že tkřeba se smáčkem musíš furt napodobovat nějáký typ rybky a je to hodně o přemýšlení a s woblwrem musíš taky něco napodobovat? Že na mne to působí jako že dělá většinu práce za rybáře)

                                                                                                                Nwhitehunter - Profil | Pá 30.3.2018 7:13:37

                                                                                                                Woblery většinou nestačí monotónně přitahovat... a zvlášť u opatrnějších ryb to chce s wobem trochu pracovat