Náhrada za Sportex HM Turbo Spin 1 - 210cm/10g

Ahoj, po 20 letech technologie pokročila a přemýšlím, zda vyměnit starý proutek na vláčku. Hlavní používanou nástrahou jsou woblery salmo hornet 3F + 4S a tiny 3S, Rapaly Jointed Shad Rap 4cm, X Rap 4 a 6cm + občas nějaký kopyto s 5g hlavou. Cenu bych si představoval někde kolem 3000 +/- 1000. Chytám s ním převážně řeky a občas slepý rameno Labe, takže ideální delka kolem 280cm. Koukal jsem na proutky Favorite Aggressor 270/5-20g, Sportex Black Pearl 240/10g, Savage Gear XLNT2 258/3-18g případně úvítám tip na něco podobného. Díky
Autor diskuse: Volejka - Profil , 27.2.2017 dravci - náčiní, doplňky
89 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NPedro1 - Profil | Út 7.3.2017 10:58:29

peterb >> Konečně něco aspoň trochu normálního v té zápavě nepovedených robertků,co tady jsou:-)))

    NPedro1 - Profil | Út 7.3.2017 10:55:36

    Piskořík >> Je vidět že tomu prd rozumíš,což jsem tušil.V jednoduchosti je krása a jde primárně o celek.Který se povedl na 110%:-)))

    Ty Jaxone:-)

      Npeterb - Profil | Út 7.3.2017 4:56:42

      Volejka - >> Objednal som tento http://www.sportex.de/produkte/spinnruten.html#Carb​oflexClassx 2.4m 10g. Sportex nevyraba lahke pruty do 10g dlhsie ako 2.4m. Mam radsej pruty s korkovou rukovatou tak som zobral tento.

        Nminatrix - Profil | Út 7.3.2017 1:25:23

        sergej13 >> Ještě jedno foto klacku jsem vyhrabal

          Nminatrix - Profil | Po 6.3.2017 21:51:55

          sergej13 >> Nn, Westin W4 Ultrastick. Má vložnej blank jako např ten Gunki Shigeki či WFT Penzill...

            Nsergej13 - Profil | Po 6.3.2017 21:48:29

            kaňka >> pak teda hoď foto, taky jsem zvědavý.

              Nsergej13 - Profil | Po 6.3.2017 21:47:24

              minatrix >> je to pěkná akce prutu.

                Nsergej13 - Profil | Po 6.3.2017 21:45:52

                minatrix >> co to je za blank, G.Loomis?

                  Nminatrix - Profil | Po 6.3.2017 21:33:09

                  kaňka >> budu se moc těšit. Jinak jak jsem ti posílal ty mé nápady, netřeba jich. Jedna mi blízká firma dělá prut přesně toho designu i parametru, co jsme se bavili..:-)

                  https://www.sportfiskeprylar.se/sv/artiklar/westin-​w4-powercast-86-255-cm-xxh-40-130-g-2-sec.html

                    Nminatrix - Profil | Po 6.3.2017 21:30:34

                    sergej13 >> souhlas ;-) Jinak teď mám jeden UL jednodíl a spokojenost. Jak na pstruhy, tak i na okounovačku z loďky .

                      Nkaňka - Profil | Po 6.3.2017 21:30:00

                      minatrix >> Samozřejmě , teď budu dělat taky něco trochu nezvyklého a sám su zvědavý co z toho bude . Pak pošlu foto .

                        Nminatrix - Profil | Po 6.3.2017 21:28:43

                        sergej13 >> Líbí se mi to např takhle :

                        https://www.abos.cz/privlac/pruty/14732-privlacovy-​prut-gunki-shigeki-s-19m-2-7g

                        Jinak jsem sw zakoukal tady a i čerpal inspiraci:

                        http://m.angeln-shop.de/item/313838362d31383833

                          Nsergej13 - Profil | Po 6.3.2017 21:21:20

                          minatrix >> máš pravdu, že by každý vypadal stejně, já mám jistotu, že v mém širokém okolí nikdo nebude mít takový prut jako já, a o to mi jde.

                            Nsergej13 - Profil | Po 6.3.2017 21:19:46

                            minatrix >> určo bych tam dal korek nebo duplon jak píše kaňka, já třeba osobně nemám rád kovové sedla, ten jeden jednodíl mám taky avida (10,5g) a pak mám do lodě ještě jednodíl na blanku Legend Extreme (17,5g).

                              Nminatrix - Profil | Po 6.3.2017 21:16:11

                              kaňka >> Tohle sedí v poho.. . Jasný, že v zimě a po potřísnění nic moc, ale líbilo se mi to a ten prut mi už hezkejch pár zážitků přinesl. Kdyby všechny klacky vypadaly stejně, byla by to nuda.

                                Nkaňka - Profil | Po 6.3.2017 21:11:47

                                minatrix >> Proti gustu ... :-))

                                Mě se líbí jinak řešené pruty , nemusí tam být nutně korek , líbí se mi i pruty s duplonem ale takové holé sedla fakt nemusím , i kvůli blbému držení , aspoň mě to v ruce vůbec nesedí .

                                  Nminatrix - Profil | Po 6.3.2017 21:10:06

                                  sergej13 >> St.Croix Avid 9' Heavy . Alps sedlo, Fuji K oka..Dělat si ten prut znovu, tak si nechám udělat "korkové šputny" nad a pod sedlo. Jako to maj např některé Pezon&Michel

                                    Nsergej13 - Profil | Po 6.3.2017 21:07:36

                                    minatrix >> :)) klidně, není problém, jinak to máš co za rákosku, blank atd...

                                      Nminatrix - Profil | Po 6.3.2017 21:05:51

                                      sergej13 >> až budu chtít udělat jednodíl, vím kam se obrátit :-))

                                        Nsergej13 - Profil | Po 6.3.2017 20:58:31

                                        minatrix >> díky, jsem rád že se líbí i někomu jinému, už se těším až ho pořádně otestuji.

                                          Nminatrix - Profil | Po 6.3.2017 20:55:16

                                          sergej13 >> fakt pěkný to máš ;-)

                                            Nminatrix - Profil | Po 6.3.2017 20:54:56

                                            kaňka >> Mý pruty jsou náádherný :-)

                                              Nsergej13 - Profil | Po 6.3.2017 20:30:34

                                              Pedro1 >> Vím, že se někomu nemusí líbit, není to klasika, jinak oka jsou jak tady kluci psali minima gold, mám sněmy dobrou zkušenost, ale na větší gramáž bych je nedal, mám je na prutech 10,5g a 14g.

                                                Nsergej13 - Profil | Po 6.3.2017 20:28:08

                                                Pstruh27 >> Stavím pro sebe a pro kamarády když mají zájem o nějaký proutek, jinak děkuji.

                                                  NPiskořík - Profil | Po 6.3.2017 20:17:55

                                                  kaňka >> To buď rád... sedlo jak od Jaxona... ;o)

                                                  Na lehčí pruty mi příjdou úplně v pohodě... a kdo chce přeočkovat třeba omlácený očka u starých Fenwicků nebo Berkley a zároveň zachovat originalitu, tak jsou možná nejlepší volbou ... :o)

                                                    Nkaňka - Profil | Po 6.3.2017 20:12:06

                                                    Piskořík >> Asi neviděl , nebo si to nějak nevybavuju .-))

                                                    Jako upřímě minimy bych už na prutě asi nechtěl .-))

                                                      Nkaňka - Profil | Po 6.3.2017 20:10:42

                                                      Pedro1 >> :-))

                                                        NPiskořík - Profil | Po 6.3.2017 20:05:23

                                                        kaňka >> A viděl jsi, jak hnusný sedlo má Pedro na Tiborovi?.... :o)

                                                        Budou to PB Minima Gold... zrovna nedávno jsem koukal na Mudhole na očka.... až budeš na mě mít čas, abych věděl... ;o)

                                                          NPedro1 - Profil | Po 6.3.2017 20:02:00

                                                          kaňka >> Ten Minatrixuv je srovnatelný:-)

                                                            Nkaňka - Profil | Po 6.3.2017 19:52:42

                                                            Pedro1 >> Náhodou to není tak špatné , tuším minatrix má/ měl horší :-))

                                                            Tipl bych minimy .-))

                                                              NPedro1 - Profil | Po 6.3.2017 17:18:03

                                                              sergej13 >> 100% jsi šikovnej,ale nic tak hodně hnusnýho jsem už hodně dlouho neviděl.

                                                              EDIT:Co na tom máš za očka?

                                                                NPstruh27 - Profil | Po 6.3.2017 15:04:20

                                                                sergej13 >> pekna praca ..... stavias si pruty iba pre seba ci obcas aj na pre inych na predaj?

                                                                  Nsergej13 - Profil | So 4.3.2017 20:33:17

                                                                  Tomayo >> diky, laku je hodne jen mezi sedlem, to mam schvalne, kvuli drzeni.

                                                                    NTomayo - Profil | So 4.3.2017 20:16:53

                                                                    sergej13 >> to je pěkný :) povedlo se ti ......takhle podle fotky mi příjde že tam máš hodně laku, ale asi se to jen zdá....dobrá práce i ten korek je pěkný že není na jedno brdo

                                                                      NTomayo - Profil | So 4.3.2017 20:13:49

                                                                      doktor multiplikator >> j.sladkay - 4.3.2017 20:03:53 >> to si kup ty!

                                                                        Nsergej13 - Profil | So 4.3.2017 20:04:59

                                                                        Tomayo >> tady jsou ty fotky jednodilu co jsem si delal do lode, posledni dve fotky je zlate mramorovani. U me vitezi cerna,zlata a bila barva, proto si tak delam i pruty. Jinak se omlouvam za kvalitu, foceno mobilem,ale snad neco pujde videt.

                                                                          Nj.sladkay - Profil | So 4.3.2017 20:03:53

                                                                          Tomayo >> kup si hifi ruzovy prut a budes in!

                                                                            NTomayo - Profil | So 4.3.2017 19:28:12

                                                                            sergej13 >> ani já nemám rád duhu ....líbí se mi třeba design Provokátoru, WFT PENZILL GENTLE SPIN, Abu Garcia VENGEANCE II, ABU GARCIA VERITAS 2.0, Abu Garcia Black Max, Black Cat DF Vertical LS prostě jednoduchy design ideálně bez korku. Co se mi nelibi vubec tak pruty co maji korek od navijáku az po konec prutu v kuse. Jak tycka k rajcatum :)

                                                                              Nsergej13 - Profil | So 4.3.2017 19:01:59

                                                                              Tomayo >> to mas pravdu, maji jednoduchy design, nemaji zadny barevny saskarny jak nekteri vyrobci, ikdyz co jsem si ted stavel, tak jsem delal zlate lakovani a vypada to dobre, zkusim to nafotit.

                                                                                NTomayo - Profil | So 4.3.2017 18:48:48

                                                                                sergej13 >> fakt netuším co to bylo za modely, ale asi nic úplně levného...nevím nezaujal mě ani vzhledově, stejně jako Legend Extreme. No ani ten Avid když na to tak koukám....takovej zatuchlej design. Subjektivni vec ale. Jednomu se to líbí druhému nemusí, na to měřítko není

                                                                                  NTomayo - Profil | So 4.3.2017 18:36:48

                                                                                  minatrix >>jj chce to pohlídat u každé značky......třeba tohle byli věci které na funkci nemají žádný vliv, ale mě to vadí......nekoupil bych si ho ani za půl té ceny...neměl bych z toho radost. Ale říkám prohlédl jsem asi 15-20 prutů během 2h a byl jediný u kterého jsem našel vadu. Byl jsem přímo na prodejně v Dobrušce na FF na to nebyl čas ani klid

                                                                                    Nsergej13 - Profil | So 4.3.2017 15:04:19

                                                                                    Tomayo >> Nevím co jsi měl od St.Croix v ruce, ale jestli jsi měl nějaké pruty z nižších řad jeko je Trimuph nebo Premier, tak to jsou opravdu nezajímavé rákosky jsou to jejich nejnižší řady, na stojáku chytám jen St.Croix Legend, a jsou to pro mě zatím nejlepší pruty co jsem zatím měl, a že jich bylo, do lodě jsem si postavil jeden na blanku Legend Extreme (17g) a druhý na blanku Avid (10,5g) letos jsem si postavil ještě jeden ale na blanku od MHX (14g) všechno to jsou dvoumetrový jednodíly.

                                                                                      Nskwor - Profil | So 4.3.2017 14:40:41

                                                                                      Tomayo >> Já bych zrovna tohle nesrovnával....

                                                                                        Nminatrix - Profil | So 4.3.2017 11:58:09

                                                                                        Tomayo >> bylo to právě vidět např na minulym FF, když jsme si prohlíželi klacky ve slevě.
                                                                                        Ale chce si to pohlídat u každé firmy.

                                                                                          NTomayo - Profil | So 4.3.2017 11:55:29

                                                                                          skwor >> vsak rikam kdyby chtel něco uplne jineho nez ma......TD stoji malo a v porovnani s extreme fishing ta cena odpovida. Proste TD se tem prutum ani nepriblizuje

                                                                                            NTomayo - Profil | So 4.3.2017 11:51:55

                                                                                            minatrix >> jo koukal jsem na jednoho WFT Ghoustrider Jerk tuším supr proutek za 1300 az k neuvěření ale mel bubliny v laku, leskly lak pretazeny z ocek do matneho blanku..... ale na jineme prutu jsem to nenasel....asi se na tomto zrovna nejake cinske dite ucilo :-) ale jinak supr blank a padnouci sedlo navijaku do ruky.

                                                                                              Nminatrix - Profil | So 4.3.2017 11:20:18

                                                                                              Tomayo >> Na to WFT si dej pozor na zpracovaní. Číňan tu a tam pošle ukázkovej šmejd ;-)
                                                                                              Tak jistě víš, že dnes máš xy technik a tudíž se snaží prut přiřadit danému způsobu lovu. Twich prut bude jistě tužší, než klasickej pstruhovej proutek. A to budou mít oba stejný parametry.
                                                                                              Westin , no zprvu se mi nelíbily, než jsem si je mohl osahat u vody. Maj jinej design, ale líbí se mi. Už mám doma 4 kousky a není to konečný číslo :-)
                                                                                              Cena je vyšší, ale taky cílí na skandi.rybáře a tam jsou jiný platy. Ale i tady si stopro rybáře najdou. Špatný zpracování? Já jich měl v ruce cca 30 a nikde ani špatně zalakovaný očko.
                                                                                              Měl jsi v ruce 3 St.Croix a hned jsou to všechno žvejky? Zkus si někde ošahat jejich další klacky a prozřeš. :-)

                                                                                                Nskwor - Profil | So 4.3.2017 10:53:19

                                                                                                Tomayo >> Jenomže vem si, kolik stojí ty TD, o kterých se psalo níž a kolik stojí v průměru ty Extreme fishing :)

                                                                                                  NTomayo - Profil | So 4.3.2017 10:32:02

                                                                                                  minatrix >> jo měl jsem jich několik v ruce...od jerkace pres vertikal po ULka....kdybych uz nemel dva jerkace od dragonu tak bych si ho hned vzal. Ale neni vylouceno ze ho nakonec vezmu v baitkast provedeni :-) Ten na vertikal vezmu urcite. A ty prachy mi přijde parádní. .tenký blank, lehoučký, vyvážený, pěkně zpracovaný a super design. Gramazove me to přišlo ok ne jak u daiwy kde napisou do 30 a realne tak 10max. Nevim co to bylo za serii ale koukali jsme na to a uplny nesmysl. Tobě se líbí ten design westin? Mě teda minimálně a co jsem viděl tak zpracování nic moc, když se mi líbil prut tak stál 7tis a víc a za tu cenu si koupim dva stejně dobrý. V prutech je pro mě Westin prozatim nezajímavý. O nastrahach to ale neplatí, ty bych kupoval po krabicich :-). St.Croix jsem měl v ruce jen tři a prostě nebyl to můj šálek. Zdolavacka super ale jinak mi to nic nereklo. Ale mel jsem v ruce pouze tři. Spoustě lidí vyhovuje takovy prut protoze jiny nezkusili....ne vyhovoval taky a ,,ted,, chodim vsude s 2m max. Na candose gumou je to jina,tam je 2.7m tak nejak minimum ale tam chytam gumy 15g plus.

                                                                                                    Nminatrix - Profil | So 4.3.2017 9:14:40

                                                                                                    smike >> Samo, že je lepší vědět od koho kupuješ jakkýkoliv prut. Na tenhle prut musí být člověk zvlášt opatrnej ;-)

                                                                                                      Nsmike - Profil | So 4.3.2017 6:52:40

                                                                                                      minatrix >> tak toto bych z druhe ruky rozhodne nekupoval

                                                                                                        Nminatrix - Profil | Pá 3.3.2017 23:48:21

                                                                                                        Volejka - >> zkus si dát inzerát, zda se někdo nechce zbavit : http://www.rsp-fishing.cz/pruty-delene/privlacove/p​rut-dragon-hm80-ghost-buster-2-90m-2-10-5g-2

                                                                                                        Občas se objeví v bazáči. Pár kamarádů ho má a mohl by se ti líbit. Jen pozor na větve apod :-)

                                                                                                          Nminatrix - Profil | Pá 3.3.2017 23:43:21

                                                                                                          Tomayo >> Ten WFT jsi měl jen v ruce? Já měl ten jednodíl, tedy díl se vkládal do rukojítka. Délka necelý dva metry a vrhajda byla 7g. No reálně 17g. 17tigramovkou si ve Špáňu prý hážou 50tky candoše na prsa. Ty pruty rozhodně nejsou UL. L možná, pro někoho.. .
                                                                                                          Westin je třebas pro nás dražší Čína, ale zas tuze hezky a kvalitně zpracovaná.
                                                                                                          St.Croix žvejky..no comment, evidentně jsi v ruce moc jejich prutů neměl.
                                                                                                          Daiwa má nesmyslně uvedené gramáže? Já dávno nekoukám na čísla a nápisy..
                                                                                                          Pro tebe je prut 270-10g nesmyslem, ale někomu tuze vyhovuje. Rozhodně bych si tady nedovolil paušalizovat, jen ze svého pohledu.

                                                                                                            NTomayo - Profil | Pá 3.3.2017 23:31:06

                                                                                                            SORRYJAKO :) ale nevím k čemu mu bude podobný prut co má se kterým je zdá se spokojený? Buď bych si koupil nějakou jinou délku abych měl změnu nebo bych se plácnul přes kapsu a koupil nějakou lehoučkou žiletku a to pruty Dragon rozhodně nejsou. Jsou velmi dobré na to co stojí, ale L a UL neumí tak jak o Extreme Fishing například. Westin jsou předražený číny. St.Croix žvejky, .... Daiwa má nesmyslné uvedené gramáže. A obecně si myslím prut že prut do 10g s délkou 2.70 je ptákovina.
                                                                                                            Ten favorit vypadá dobře taky, ale 2,4m max

                                                                                                              Nsmike - Profil | Pá 3.3.2017 15:50:09

                                                                                                              Treba ta 2-14 Team Dragon je naprosto luxusni.Za ty prachy, co ji tam ted Prochazka ma, je to paradni kauf.

                                                                                                                NPedro1 - Profil | Pá 3.3.2017 15:41:15

                                                                                                                Palusko >> Je to přesně tak.

                                                                                                                  NPalusko - Profil | Pá 3.3.2017 15:37:07

                                                                                                                  Pedro1 >> Ano je to tak, lenze tie firmy co to vedia takych poprve vela nie je a podruhe si to daju teda pekne zaplatit :)

                                                                                                                    NPedro1 - Profil | Pá 3.3.2017 15:07:21

                                                                                                                    Palusko >> To je přesně ono.Krátkej rychlej prut umí udělat každá firma.Včetně "rychlokvaškových nových" firem.
                                                                                                                    Udělat dobrej a rychlej prut s nízkou gramáží v délce 270 cm a více umí jenom někdo.A to je právě to,co rozlišuje firmy které pruty vyrábějí.
                                                                                                                    Informace o tom,že 270 cm dlouhý blank při nízké gramáži prutu nebude pracovat dobře,bude těžký a neohrabaný platí právě u těch firem o kterých se zmiňuji ve třetí větě.

                                                                                                                      NPalusko - Profil | Pá 3.3.2017 14:53:30 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

                                                                                                                      Volejka - >> Sportex ani dragon sa neorientuju vyslovene na UL a L pruty, robia nieco ale pride mi to take neohrabane dost tazke, vratane toho turbo spinu.
                                                                                                                      Ak chces neco okolo 10g a aby to bolo extra rychle a lahke tak skus napriklad Favorite alebo Norstream/nordic stage pripadne nieco ine s cim nemam skusenosti :)
                                                                                                                      No a ta dlzka... ja hovorim ze na 10g prut je aj 240 moc, max tak 220. 270cm je tak na minimalne 25g, inak ten blank nebude pracovat dobre alebo bude tazky neohrabany a to si mozes skutocne kupit uz radsej 270/35

                                                                                                                        NChelas - Profil | Pá 3.3.2017 14:19:37

                                                                                                                        Zdravim 2 rokem pouzivam Dragon http://www.rsp-fishing.cz/pruty/ a nemuzu si ho vynachvalit.

                                                                                                                          NVolejka - Profil | Pá 3.3.2017 14:02:41

                                                                                                                          GTdpcfix >> Pruty to jsou nádherný, jen mi příjde škoda vyhodit peníze za podobnej produkt, který již mám doma. Myslel jsem, že tam bude razatnější rozdít. Nezbude nic jinýho, než počkat na zahájení a s někým se sejít u vody a vyzkoušet pruty přímo v akci.....

                                                                                                                            NPiskořík - Profil | Čt 2.3.2017 17:05:44

                                                                                                                            smike >> Nepromine.... :o)

                                                                                                                            Ale ještě to tu můžeš zazdít spamem.... ;o)

                                                                                                                              NPedro1 - Profil | Čt 2.3.2017 16:37:53

                                                                                                                              smike >> Tos neměl:-)))

                                                                                                                                Nsmike - Profil | Čt 2.3.2017 16:21:22

                                                                                                                                Piskořík >> snad Jihomoravak promine :-)

                                                                                                                                  NPiskořík - Profil | Čt 2.3.2017 16:20:09

                                                                                                                                  smike >> :o))

                                                                                                                                    Nsmike - Profil | Čt 2.3.2017 16:17:45

                                                                                                                                    Volejka >> do křížů tu nerypej :-)) a kor do Avidu:-) ten je přece citlivý a krásná:-)))

                                                                                                                                      Npoldeci - Profil | Čt 2.3.2017 15:59:37

                                                                                                                                      Volejka >> si kúp led pás aspoň dva metre a ten si nalep na palicu,už to nebude potom nuda
                                                                                                                                      ..alebo niekde doma majú deti nálepky šmolkov, tak ti vypýtam a pošlem

                                                                                                                                        Nsmike - Profil | Čt 2.3.2017 15:54:09

                                                                                                                                        Volejka - >> http://m.ebay.de/itm/381052826746 doporucuji

                                                                                                                                          NGTdpcfix - Profil | Čt 2.3.2017 15:50:27

                                                                                                                                          Volejka >> desing je nudnej u st.croix...zadny polepy,barvicky,eva a reklama taky na hovno....a vsak kdo zna,ten vi!
                                                                                                                                          Jestli chces neco moderniho zkus favorite,illex,westin...je to na tobe prece...nelibi se ti tak jej neber.
                                                                                                                                          Ja ho mam a jako ze dobry