NJarda Š. - Profil | St 20.7.2016 22:09:33
SamotCZE >> Tak už ten Express 2.7 m, 10-35 g mám, ale u vody jsem s ním ještě nebyl. Je to takový klasický vláčák na štiku, asi nejlíp k němu budou sedět woblery 10 - 15 cm, plandavky 15-20 g, případně rotačky vel. 4. Je to prut s tvrdou špičkou, akce spíš semiparabolická, ale se začátkem ohybu až nad horní třetinou.
NPalusko - Profil | St 20.7.2016 16:42:58
SamotCZE >> Ja chytam uz len na snury, je to neporovnatelne efektivnejsie, citis zabery, lepsie seknes na dialku, lepsie sa vedu nastrahy, nehovoriac o vyssej pevnosti. Jedina nevyhoda ze silon odpruzi ale na to treba mat cit a ide to aj so snurou, Silon pouzivam len ked poriadne mrzne alebo na 2 metrovy potok na pstruhy ked sa chyta na velmi kratke vzdialenosti 5 gramove pruty na jemno.
Snuru vyber dobru, nemusi byt draha ale nech je dobra, je vela smejdov drahych a vela lacnych dobrych, lacna klasika co nesklame je fireline. Ja osobne nenavidim snury co su drsne, strasne to zavija pri navijani o ocka a rolnicku (typicky vselijake ciny alebo obycajny power pro, slick 8 je uz na tom lepsie). Hrubka na stuky tak 0,12-0,14, pri snurach urcite nadvezec, hlavne ak mas tvrde dno (strk/kamene) - rychlo sa zoderu na poslednych centimetroch pri nastrahe a mozes byt nemylo prekvapeny, niekedy nastraha odleti aj sama pri nahodeni.
Na UL a lahsiu vlacku je terno nanofil, gramove nastrahy hadzem 2x dalej ako so silonom alebo snurou.
NMartinbati - Profil | St 20.7.2016 14:09:21
SamotCZE >> kup nejaku 0,12 pre zaciatok, nieco z osvedcenych znaciek, aj ta jbraid by mala byt ok
Nsmike - Profil | St 20.7.2016 12:27:57
SamotCZE >> zajed si do fishing martu do bielska.daiwa j-braid 300m tam mají za 95 pln
NSamotCZE - Profil | St 20.7.2016 9:47:52
Martinbati >> No taky bych se rád zaměřil na ty štiky a candáty (zubáče). Takže říkáš, že pletenka ok? A můžeš mi nějakou doporučit, nebo alespoň jak má být silná? Ten prut budu mám 10-35g. Díky
NMartinbati - Profil | Út 19.7.2016 23:16:32
SamotCZE >> ake ryby chces lovit?
snurou ja chytam stuky zubace ostrieze, ked som niekedy chytaval jalce tak tam som daval silon (uz jalce nechytam), tiez pstruhy riecne silon. niekto oblubuje silon aj na stuky, je to vec vkusu, no myslim drviva vacsina uz chyta hlavne na snury. snura je neprietazna, citis velmi dobre zabery aj ked gumujes po dne. silon je prietazny, na stuky musis davat na koniec lanko inak ti to odhryzne, ale to myslim vies
NSamotCZE - Profil | Út 19.7.2016 22:59:55
Martinbati >> Fakt se v tom začínám teprve orientovat, takže si nejsem jistý, ale slyšel jsem, že šňůra není ideál na štiky? Každopádně, možná koupit šňůru i vlasec a měnit cívky? :-) Jakou šňůru by jsi doporučil? Díky
Nfuuckir - Profil | Út 19.7.2016 22:52:24
Martinbati >> Ta je lepší rozhodně...
EDIT: Za jiný love :-)
NMartinbati - Profil | Út 19.7.2016 22:47:08 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
SamotCZE >> ja by som tam dal snuru rozhodne
NSamotCZE - Profil | Út 19.7.2016 19:50:44
Tak k vybranému prutu jsem sehnal nový Ryobi Artica CF 3000 za 1800kč, tak jsem velmi rád. Teď ale nevím co za silón na to dám, někde jsem si přečetl, že na tuhle lehčí přívlač by měl být vlasec cca do 0.20, no ale značku atd. vůbec netuším.
NStandič - Profil | Po 11.7.2016 14:53:23
SamotCZE >> hlavicku jsem chytal vetsinou 7g a bylo to v pohode.
NStandič - Profil | Po 11.7.2016 14:49:57
venca1 >> jak na co:-)))
Nvenca1 - Profil | Po 11.7.2016 14:16:16
Standič >> To že je tuhej, je špatně?.:-)))
NStandič - Profil | Po 11.7.2016 12:50:37 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
SamotCZE >> urcite daj,byt tebou bral bych ten 7-30g.Rozdily nemame😀.Jen ten 10-35je dost tuhej.Podle me je ten 7-30 takovej univerzal.
NSamotCZE - Profil | Po 11.7.2016 12:22:41
Standič >> hmm, 7-30 zní možná ještě zajímavěji! Dají se na to tahat uspokojivě i menší ryby? Máte nějaké velké rozdíli mezi tebou a taťkou v rybách? díky
NStandič - Profil | Po 11.7.2016 11:35:54
SamotCZE >> exprese mam 7-30 g a super rychlej proutek.Tata ma ten 10-35 a taky spokojenej.
NJarda Š. - Profil | Po 11.7.2016 11:13:18
SamotCZE >> Ten Express mám zrovna objednaný, tak ti budu moct k němu něco říct, až mi přijde.
Njees - Profil | Čt 7.7.2016 16:45:40
nofish >> jasně, já se nijak nepřu, jen jsem napsal svůj názor, že ušetřit 500 a za půl sezóny být nespokojený není nejlepší řešení. Ale nejdůležitější je si ty pruty a navijáky vyzkoušet v ruce ve skutečnosti, pak třeba člověk zjistí, že levné je také dostačující, hlavně nedat jenom na recenze a internet, nedejbože na popisky prodejců
Nnofish - Profil | Čt 7.7.2016 16:17:43
SamotCZE >> Moje oblíbená rada. Vyber si sám a nech si spíš zkritizovat přímo výrobky. Nějak zhodnotit, co jsi vybral.
Kdybych vybíral já, tak 2500 je jenom na naviják, protože prostě do přívlače cpu peníze, za to na kapry mám "cajk z hračkářství" :-)
Npetrikveprik - Profil | Čt 7.7.2016 16:06:56
SamotCZE >> to nedělej - postupně budeš navyšovat a skončíš na desítce (možná):-))
NSamotCZE - Profil | Čt 7.7.2016 15:59:51
nofish >> Ne určitě není pevný, jen ideální, ale nebojím se připlatit pokud je to podle vás zkušenějších opodstatněné, takže 2500 není stále problém :-)
Nnofish - Profil | Čt 7.7.2016 15:51:08
jees >> jen pro jistotu dodam, ze ta sestava dole je na rychlo vybrane s ohledem na cenu 2000 z toho co znam. Urcite by se treba za cenu do 2500 dalo vybrat jinak, bral jsem ty 2000 jako by to byl pevny rozpocet a aby byly ty veci pouzitelne.
Nnofish - Profil | Čt 7.7.2016 14:21:20 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
jees >>
http://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=spro+passion
http://www.splavek.cz/prut-mikado-sensei-medium-spin-p1201-5217
Myslím, že bazírovat na rozdílu 50Kč oproti 2000 ceně nemá smysl (v případě, že budeme řešit že prut každé délky je za jinou cenu). Oboje znám, oboje je vyzkoušené a klidně s tím budu chytat, když mi to dáš do ruky. Kolega mi dává dohromady navijáky, nemysli si, že cena (rozdíly stovek, tisícovky) rozhoduje o kvalitě....
K cenám. Ono to chce taky trošku hledat. Kolikrát už jsem po pár dnech hledání našel e-shop, který jsem neznal a tam cenově zajímavé zboží.... (v r. 2013 např. spro zalt arc o 1000Kč levněji než všude jinde, rok před tím red-arc, to samé).
http://www.rsp-fishing.cz/scripts/zbozi.php?KID=69&num_all=248&POCETMAX=0&Trideni=CenaZbozi_M1
pruty - projdi si to.
Njees - Profil | Čt 7.7.2016 10:01:33
nofish >> já myslím, že koupit obě věci levné jen kvůli ušetření 5-700 Kč, aby to pak člověku překáželo ve skříni a stejně si za půl roku/rok kupoval obojí znovu je škoda. Podle mě by aspoň jedna z těch dvou věcí člověku měla vydržet delší dobu, měla by tedy být kvalitní a jedna by se obměnila, takže by mohla být naopak levnější. Což je lepší u prutu, protože tam se stejně požadavky postupně vyvíjí a proto máme asi všichni několik vláčecích prutů. Na druhou stranu vláčení s extrémně špatným prutem člověka jen odradí.
Ještě dodávám, že Passion neznám, tak nemůžu hodnotit
Nnofish - Profil | Čt 7.7.2016 4:49:39
P!F >> Dekuji :-)
Jsem na Mrku podprumer pokud se jedna o vybavu, proto vim, ze jde operativne resit jak pracovat s tim co je a na co je ( dost penez).
NP!F - Profil | St 6.7.2016 23:42:11
nofish >> Mno, neda mi nesuhlasit... Pravdu pises.
Nnofish - Profil | St 6.7.2016 18:58:10
Tooomas >> V klidu. Spro passion a nějaké mikado se vyhrabe. Netvrdím, že je to top sestava, ale nebál bych se, že by se s tím nedalo delší dobu chytat. Do 2000 v pohodě, akorát bych nechtěl kupovat do 2000 něco na velké nástrahy, nebo na sumce.
NTooomas - Profil | St 6.7.2016 18:34:18
jees >> to mas pravdu:-) zkracene receno, do 2000 prut plus navijak na vlacku Nekupovat....
Njees - Profil | Út 5.7.2016 22:19:12
Tooomas >> to je věčná debata, zda je důležitější dobrý prut nebo naviják, ale myslím, že když bude jedno z toho špatné, bude chytání otrava a člověk toho stejně nechá. Lepší bude asi vyvážit obojí na přijatelnou cenu i úroveň
Njees - Profil | Út 5.7.2016 22:16:31
ohledně rozpočtu bych myslel, že prut i naviják budou dohromady za min. 2.500 aby to bylo aspoň k něčemu, a to by byla třeba jen Catana+Exage s bojovkou, tedy rozpočtová sestava
NTooomas - Profil | Út 5.7.2016 18:37:59
Spis vic bych investoval do navijaku. Kdyz jdes vlacet, tak nahodis treba 1000 krat za den. Kdyz koupis sunt, nevydrzi to. Cim pohodlnejsi navijak, lepsi pro tvou ruku:-)
Lepsi prut se da sehnat za par stovek ze starsi kolekce...
NP!F - Profil | Út 5.7.2016 18:23:32
S&F - pescador >> tá gramáž je dobrý nápad, narezané už mám, teraz stačí nastiepat, to bude blankov.
Njees - Profil | Út 5.7.2016 16:51:53
Z osobní zkušenosti bych si hlavně vybral nějaký kvalitnější prut, ne levný, přehnaně měkký ani tvrdý. Můj první prut byl levný -a špatný- Albastar (říkal jsem si, je to na zkoušku, tak nebudu kupovat nic drahého) a nebavilo mě to s ním tak, že jsem na vláčku téměř zanevřel. Pak jsem zkusil Beast Master, zase mě to začalo bavit a zatím ještě nepřestalo. Délka bude vždy o něco větší nebo menší než by člověk právě potřeboval, osobně mám 1,8-2,1m do lodě, popř. když lze stát ve vodě, nebo na nějakou hodně malou vodu, 2,55-2,7m na břeh a 2,9-3,0m na nějaké extra chytání. Měl jsem i délku 2,4 -ten Albastar- a ten mi přišel do lodě už dost neohrabaný a na břeh už trochu krátký, prostě kompromis.
Pokud bych chtěl chytat střední štiky a menší ryby, šel bych do gramáže od 5-20 do 10-30g, záleží co to bude představovat u konkrétního prutu, dost se to liší. Já to neberu ani tak podle ryby, ale podle nástrahy kterou budu používat a podle proudu kde budu chytat
NRybkin - Profil | Út 5.7.2016 16:15:44
nofish >> To je horší verze:-))
Nnofish - Profil | Út 5.7.2016 15:31:40
Rybkin >> .... dá gumu, nahodí, urve... :-)
NRybkin - Profil | Út 5.7.2016 15:05:19
cechura09 >> Nechci ti nijak kazit radost ale zadavatel otázky je začátečník tudíž tam dá rotačku nahodí a bude navíjet,dá tam voblera nahodí a bude navíjet dá tam gumu nahodí a bude navíjet.O nějakem hraní s nástrahama nemuže bejt ani řeč takže mu podle mě stačí jakákoliv rákoska která mu ty nástrahy utáhne
NS&F - pescador - Profil | Út 5.7.2016 14:06:46
P!F >> Na Dunaj a lov ze břehu je to ideání délka ...... To Ti to trvalo než jsi na to přišel :-). Ještě zbývá pochopit další věci a snížit gramáž .... žekněme někde na 1-7g a budeš v trendu moderního rybaření.
NP!F - Profil | Út 5.7.2016 13:58:35
nofish >> ja som včera všetky zrezal na jednotnú dĺžku 198cm. Dalo to celkom zabrať, ale hotovo. Konečne niečo chytím.
Npetrikveprik - Profil | Út 5.7.2016 12:55:23
cechura09 >> docela Ti rozumím. S kraťasy jsem začal v lodi a postupně zjistil že mi vyhovoujou i na běžnou vláčku víc jak dlouhé palice. Mám doma otep prutů všech možných délek, gramáží...a není konečná: :-)) . K vodě ale stejně nejraději a nejčastěji chodím s 2m pruty. Počínaje UL a konče těžkou vláčkou. Spousta lidí si sice klepe na čelo, ale mi je to jedno. Vyhovuje mi to a vím proč.
Nnofish - Profil | Po 4.7.2016 18:40:32
poldeci >> taky že jo. Jdu prodat pruty přes dva metry, zůstane mi asi jenom jeden, ale to musí stačit.
Npoldeci - Profil | Po 4.7.2016 18:30:04
cechura09 >> píšeš o tom tak, ako by sme tu všetci doteraz seno žrali!
Nnofish - Profil | Po 4.7.2016 17:38:48
cechura09 >> na plandavku, jerka, se to da pochopit. Prijd na prehradu s 2m prutem a budeme si povidat o trhani, delce nahozu, vedeni gumy po hrane pod nohama atd...
Kazde ma sve. Taky nemam rad dlouhe pruty a stejne s nimi chytam, protoze je to pro me lepsi. Unava se dostavuje tak po 6-ti hodinach chytani v kuse...
Ncechura09 - Profil | Po 4.7.2016 17:01:07
Pruty do 2 metrů do mne začal před mnoha lety tlačit člověk, který na vláčku dlouhodobě namotá za měsíc víc prutohodin, jak drtivá většina z nás dohromady za rok. Taky jsem měl vlastní hlavu, pak jsme spolu byli na rybách. V podmínkách lovu jezerních pstruhů ze břehu na Liptovské Mary. Tanec s plandavkami. Troufnu si říct, že s pruty větších délek po hodině lovu prezentovat nástrahu způsobem, jakým do předváděl Tom až do večera, nedokáže ani jeden rybář. Opakuji - po hodině lovu. Jednoduše, únava, otupělost z nedostatku záběrů, ztráta pozornosti. S krátkým prutem - nekonečná hra. 2 - 3 záběry za den, kapitální ryby, někdy 2 záběry za 3 dny. Vše jsem pochopil až mi jeden ze svých prutů vnutil. Opět se zopakuji - nekonečná hra.
V tý době zde v těchto prutech byla zastoupena snad jen jedna jediná značka a i to jeho přičiněním - G. Loomis. Dnes je nabídka těchto prutů u nás mnohem širší a výrobky jsou cenově dostupnější. Vybereš pruty na UL, na pstruhy, ostřejší verze pro lov Bassů jsou vesměs vhodné i na boleny a štiky, Pike pruty zvládají obvykle nástrahy velikostí, které má ve výbavě jen málokdo.
Troufnu si tvrdit, že se svojí 196 budu v Lanžhotě pod splavem házet své nástrahy dál, jak 99 lovců ze 100, pokud budou vybaveni 275.
S úsměvem si vzpomenu dnes na dobu, kdy jsem si vzal Skeletora 245 jako dobrej prut. Krátký prut mi dopřává mnohem víc zábavy, mnohem víc hry a tím i více záběrů.
Z vláčáků mi v délce 2,45 zůstal jediný - prut na noční lovy velkých ryb, včetně sumců.
Každý máme to svý ale můžu doporučit jediné, někdy si to zkuste.
Tvrzení že 2,10- na pstruhy, 2,4 - univerzální vláčák 2,7 - na štiky a sumce je touto " novou " generací prutů přežité a posouvá radost z lovu na úplně jiný level. Je úplně jedno, jestli se jedná o lov z lodi, boatu, při brodění, nebo metání plandavic na 70 metrů s vysokou přesností místa dopadu. Zábava, nekonečná hra. Zkuste si to, někteří pochopili. Jura
NRytíř - Profil | Po 4.7.2016 16:05:43
cechura09 >> k čemu je prut do 2m pokud nelovíš vyloženě vertikál v lodi?
Npoldeci - Profil | Ne 3.7.2016 22:44:13
cechura09 >> k tym kratkym prutom sa siaha ani nie koli krizom-to sa da prestat chytat a len tak sediet ale koli samotnému sposobu lovu,,,na lodke uz malokto trápi dlhý prút
ja by som dotazujúcemu poradil na začiatok dlhśiu palicu a dal na radu niekde priamo v obchode
Ncechura09 - Profil | Ne 3.7.2016 22:25:03
Psal jsem z vlastních zkušeností, s prutem 2,7 m vydržím si hrát s nástrahami 4 - 6 hodin aby mne to baviloa neumíraly mi záda. S kratšíma prutama je to mnohem dýl. S prutama do 2 metrů toho nemám v lodi dost ani po 3 dnech. :)
NS&F - pescador - Profil | Ne 3.7.2016 22:07:36
cechura09 >> Lovím převážně pruty 2,75 cm a nástrahy které pasivně nevedu .... při lovu na větší vzdálenost nebo v hloubce je pohyb zápěstím nedostačující. ........ ale máš jiné zkušenosti a respektuju je.
NJarda Š. - Profil | Ne 3.7.2016 22:06:29
cechura09 >> Závodníci jsou přece jen něco jiného, než občasný vláčkař. Jim jde o to, nachytat co nejvíc kusů, takže většínou chytají v kategorii UL. Používají tenké šňůry a jsou "vyházení", takže i s krátkým prutem dosáhnou potřebnou vzdálenost. Pak mohou využít toho, že s krátkým prutem je vedení nástrahy přesnější.
Ncechura09 - Profil | Ne 3.7.2016 21:55:35
Myslel jem tím prut který v průběhu lovu plně zvládám jednou rukou, pohyby a hraní si s nástrahou pak zvládám zápěstím. U prutů 2,7 ovládáš při odhozu často oběma rukama, v průvěhu vedení nástrah si později pomáháš opřením prutu o předloktí, někdy v bok. Při vedení nástrahy už to není o tom hraní. Nějak tak.
NS&F - pescador - Profil | Ne 3.7.2016 21:45:34
cechura09 >> Co je to prosím tzv. ,,jednoruční vláčák" ?
Ncechura09 - Profil | Ne 3.7.2016 21:22:42
Vláčka je dneska o házení, přesných hodech a hraní si s nástrahama. Na tohle jsou pruty 2,7m dlouhý, mají svoje opodstatnění snad jen na větších řekách. Podívej se, s čím se dneska chytá liga, jsou to vesměs pruty do 2 metrů.Jednoruční vláčák max do 2,4m 10 - 30g, choď po krámě, ber do ruky jeden za druhým, chvilku si s něma třepej, prut musí být příjemnej do ruky, nesmí být těžkej na předek, při švihu musí být živej, ostrej, žádná hadice. To jsom moje představy o vláčáku. Pokud nesháníš konkrétní model nebo typ prutu, na netu nevybírej, krám je lepší volba.
Shimano Speed master nebo něco takovýho je moje doporučení.
NMacros - Profil | Ne 3.7.2016 20:21:26
zkus se podívat na abu garcia značku daj se sehnat za pěknou cenu a je to dost opomíjená značka tady v debatách a má slušné věci .Navi bych asi řešil přes decathlon měli tam daiwu za pěkné ceny a myslím ,že vel. 4000 taky není až tak marná .
Nevím když začínáš ,nevím kde chytání preferuješ tam gramáž beru možná bych uvažoval i 210 cm nebot se na krátkém prutu naučíš a navíc kde je roští je dobrej než dlouhej klacek .
Nvenca1 - Profil | Ne 3.7.2016 20:18:59
SamotCZE - >> Koukni do bazaru, sem tam se tam najde slušný prut za rozumnou cenu.A pokud chceš nový , tak mrkni na Mikádo.
NJarda Š. - Profil | Ne 3.7.2016 19:38:52
SamotCZE >> V ruce jsem z nich měl jen Shimano Vengeance (má ho kamarád), ne že by na něj nešlo chytat, ale vláčáky této třídy od jiných značek koupíš tak o třetinu levněji, zbylé dva jsou proti němu rozhodně podstatně vyšší třída (vyplatí se připlatit). Ten Spro Protocol vypadá na tu cenu opravdu pěkně, ale v ruce jsem ho zatím neměl a jak už jsem psal v předchozím příspěvku, u vláčáku vždy záleží na tom, jak ti sedne (co sedí jednomu, nemusí sedět druhému).
NSamotCZE - Profil | Ne 3.7.2016 16:37:15
Máte zkušenosti, či názory na:
Spro Prut Protocol 2,7 m 10-30 g
Fox Prut Rage Warrior Spin 2,7 m 10-30 g
Shimano Prut Vengeance BX Spinning 2,7 m 10-30 g
NVítek - Profil | Pá 1.7.2016 13:11:02 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
SamotCZE >> začni s plovoucími woblery, ať všechno hned neutrháš, prut celkem ucházející pořídíš tak od 1100, naviják tak od 1000, vlasec 0,18 mm, s tím se neztratíš a hurá k vodě!
NSamotCZE - Profil | Pá 1.7.2016 12:57:42
Jarda Š. >> Díky moc, velmi dobré rady!
NSamotCZE - Profil | Pá 1.7.2016 12:57:21
Dave1989 >> Má chyba, měl jsem na mysli 2500, případně 3000.
NDave1989 - Profil | Pá 1.7.2016 12:43:54
SamotCZE - >> Navijá 2000 bude na takove prut a styl přívlače vážně asi málo :-)
NJarda Š. - Profil | Pá 1.7.2016 12:26:59 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
SamotCZE - >> Se zvolenou gramáží bych také souhlasil, na stojaté vody ze břehu bývá optimální délka 270 cm. Vybírej i podle toho, na jaké nástrahy chceš chytat. Pruty s jemnými špičkami (často vlepenými a obvykle barevně zvýrazněnými) se hodí pro chytání na nástrahy z měkkých plastů ("gumy") nebo vláčecí streamery, na woblery a třpytky jsou zase podstatně lepší pruty se silnější špičkou. Naviják bych doporučil s přední brzdou, vel. 3000, nevyplatí se na něm příliš šetřit, protože při přívlači dostává zabrat a jakýkoli jeho nedostatek by ti vadil víc než u jiných způsobů lovu. Důležité je, aby když naviják nasadíš na prut, ti sestava dobře padla do ruky. Asi nejjednodušší pro začátečníka je chytání na rotační třpytky, jejich nevýhodou ale je, že dost kroutí vlasec, proto je důležité mít v sestavě obratlík a vlasec občas vyrovnat tim, že nahodíš na břeh, třpytku odepneš a vlasec při navíjení protáhneš trávou a mezi prsty.
NDave1989 - Profil | Pá 1.7.2016 11:57:22
alžběta >> Souhlas, mě jen přijde, že když se tu někdo takhle zeptá, tak většinou dostane tolik typů, že je to spíš na škodu :-)
NSamotCZE - Profil | Pá 1.7.2016 11:51:49
Díky všem za rady zatím, je pravda, když jsem byl v krámě a zmínil jsem se, že by jsem chtěl pořídit přívlačák, začal mi do ruky dávat všechno možné a na ošáhání mi všechno příjde fajn. Jinak ten naviják Catanu mám v 4000 na jednom feedru a je super, takže jsme ho měl taky za favorita ve velikosti 2000 k vláčce, jsem rád za potvrzení :-)
@Juba: To je moc pěkný set, na to jak většinou jsou to podvody na lidi, tak tenhle set vypadá hooodně použitelně! Zkusím pohledat jestli ho jinde ještě nemají. Díky
Nalžběta - Profil | Pá 1.7.2016 11:43:43
Dave1989 >> jako je to možné. Jen si myslím, že i když bude mít prut na prodejně v ruce, tak se stejně nemá jako začínající čeho chytnout a nebude vědět, že na druhém konci města nemají lepší za stejnou cenu. Fakta najdeš v katalogu a náhodou mi Mrk přijde v tomto směru jako dobrý zdroj informací, pokud se odfiltruje balast. Ale každého věc.
NDave1989 - Profil | Pá 1.7.2016 11:20:32
alžběta >> tak to jestli se nechá oblbnout, nebo ne, je téma úplně do jiný diskuze :-) Je to určitě rozumnější, než to riskovat po netu, obvzlášť v případě kdy začíná.
Nalžběta - Profil | Pá 1.7.2016 11:13:02
Dave1989 >> Ahoj, celkem s tebou nesouhlasím. Blbé je, že v obchodě se mu budou snažit prodat to, co mají, čeho se potřebují zbavit, nebo na čem můžou vydělat. Kor když začíná a není tak úplně v obraze se nechá snadněji oblbnout. Ideální by byl veletrh s někým zkušenějším a pak nákup. Já bych třeba do obchodu prut asi už vybírat nešel, kor jako začátečník. Ale je to asi případ od případu, někdy se z toho dělá věda a přitom může stačit skočit do Lidlu.
NDave1989 - Profil | Pá 1.7.2016 10:28:17
SamotCZE - >> Ahoj, no to je těžký....Tahle otázka se tu opakuje celkem často, a dopadneš stejně jako ti před tebou, akorát budeš mít ještě zamotanější hlavu než máš teď. každý ti tu poradí něco co má, něco co jemu vyhovuje, což nemusí vůbec vyhovovat tobě. Dostaneš tipy na desítky prutů a navijáků a nakonec ti stejně nezbyde nic jinýho než jít do krámu a koupit něco co ti sedne. Určitě jsi správně zvolil gramáž, prut 10-30g by se dal nazvat takovým univerzálem což bude přesně ono, jenže v týhle gramáži, a kort v nižší cenový relaci toho bude na netu strašně moc, stejně jako levnějších navijáků. Já bych prostě v tvým případě fakt zašel do prodejny a koupil si prut, kterej ti prostě sedne do ruky. Zvol si velikost 240 cm, nebo 270 cm. Myslím, že třeba prutem od Shimana, který seženeš i do tý tisícovky, nikdy úplně neprohloupíš. U toho navijáku bych to viděl podobně, el bych třeba do tohodle:
http://www.tropicliberec.cz/navijak-shimano-catana-2500-fc-rapala-karabinka-s-obratlikem-zdarma/ to je za dobrý peníze a nezradí tě. Určitě se u toho navijáku drž velikosti 2500 - 3000, to bude ideální. No a co se týče nástrah, to je ještě delší příběh :-D Koupil bych pár wobů ve velikosti třeba 3-8 cm do různých hloubek, pár rotaček ve velikosti 1-3 a nějaký gumový nástrahy. To je asi takovej řekněme základ na nějakou tu střední přívlač :-) Snad jsem ti alespoň trochu pomohl :-)
NSamotCZE - Profil | Pá 1.7.2016 10:04:26
@Odin: Díky, dávám si ho na seznam :-)
NOdin - Profil | Pá 1.7.2016 4:41:57 - SKVĚLÝ ZÁPIS!