NSopajs - Profil | Út 16.7.2013 21:57:45 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Já sám ne, ale můj otec ano - Nahodil červenou foukačku a dávalů předšpičák šponoval, ale on pořád skákal nahoru a dolů a tak sekl. První reakce byla: " to bude něco malýho, vůbec to netáhne".Po pohodlném dotáhnutí ke břehu začal bojovat a naviják s vlascem 0,25 se začal odmotávat zamířil do spladlého stromu ve vodě za rákosím. táta ani chvíli neváhal a skočil za ním do jeho živlu-vody. Bohužel si neuvědomil, že sedíme na jíném místě kde není taková mělčina. a za chvíli byla vidět jenom špička zohnuté udice. Nakonec se tátovi s vypětím všech sil podařilo amura dostat před sebe a poprvé jsme ho viděli těsně pod hladinou a bylo nám jasné, že to zrovna dorostenec nebude. Když byl amur na dosah podběráku tak jak naschvál ho tata ztratil v zakalené mělčině a nemohl ho najít a tak amur využil jeho chyby a v pálil to na druhou stranu do rostlin (naštěstí nedojel ještě dál k dalšímu spadenému stromu) Zkoušel ho dostat ven z různých úhlu, ale ani omylem nepovolil a tak nezbývalo nic jiného než jít za ním do rostlin. Podal mi udici a šel po vlasci. Vytahoval houfy rostlin. až najednou se špička dopnutého prutu povolila. V té chvíli jsme si mysleli že jsem ho ztratili. A začal jsem ke břehu táhnout chumel rostlin. Táhl jsem ho pomalu a táta mezitím našel podběrák. A tipovali jsme jestli tam je nebo není bylo to 50 na 50. Když už chuchvalec rostlin podebíral začal se "chuchvalec" hýbat a bojovat do posledního dechu, ale byl už ovšem bež šance. Po napínavém a vyrovnaném boji jsme zvítězili a amur byl na břehu, úplně vyčerpán a nebyl sám ani táta neměl zrovna sil nazbit. Amur měřil 90cm a pěkně vyžraných 11,5kg. Jediné co bych ještě dodal je to, že není radno chytat amury na rybníku plném vázek kousek od břehu nejednou se nám do vymstilo.
PS: raději si kupujte na takové případy pořádný podběrák, jelikož ten náš se pod tíhou amura prohl:D
NKreja - Profil | Ne 16.6.2013 19:21:00
dukadam - kdysi jsem se taky přetahoval s amurem až zůstal u břehu ležet tak jak tobě.Dal jsem ho vany na které byli desky na zakrytí a o půl třetí ráno rachot jak hrom a desky po celé prádelně.Ten polomrtvý amur neskutečně ožil.Vždycky říkám že amur má takovou sílu že kdyby mohl tak se postaví na čumák a tak nás vyfacká ocasem že bychom šli od vody s brekem.
NLeorim - Profil | Ne 16.6.2013 19:11:02
Jinak těm co se fotky nelíbí asi proto že jsem oba amury vzal sebou domů..chápu..ale co na plat ryby mám rád a ne jen já(přítelkyně,otec,máma, segra,bábičky,tetičky,strejdi :D)
A jsou vytažení z místenkový vody..dostal jsem povolenku za odměnu navíc na 2 rybníky za sekání ledu na 40 ks kapra+ryby níž, dravci atd... kapry mám zatí 2...takže žádnej masař snad nejsu...
za rok si vemu max do 30 kaprů-a to jsem trochu přepálil+ nějaký dravce
NLeorim - Profil | Ne 16.6.2013 19:04:54
Sven >> ne beru to ze srandy :D..a stejně umím od aut prd jen jsem se vyučil a ted makám už 7 rokem v lese...
NSven - Profil | Ne 16.6.2013 18:49:44
Leorim >> :-))))) doufám, že tě to moc nerozhodilo :-)
Tak to by byl průser... Automechaniků si vážím, protože je každou chvíli potřebuju ... :-)
NLeorim - Profil | Ne 16.6.2013 18:37:43
Sven >> díky za poučení:D tak to máš pravdu pod tím keřem jich bylo najeto víc než dva a asi chytat o pár metrů dál tak su bez záběru...snad tam zase nemám nějaký chyby:D to víš su jen vyučenej blbej automechanik:D
NSven - Profil | Ne 16.6.2013 15:31:42
Leorim >>
-Nepsal jsem, že se nedá chytit ale že je zbytečné lovit uprostřed revíru, když prioritně okusuje břeh.
- Podjeli pod keřem, není totéž jako zavrtali se pod keř, jak by to udělal kapr.
- "Ve směs" se píše dohromady, tedy vesměs. Narozdíl od: jinak nejsme spolu ve při, nikoli vepři :-)
NLeorim - Profil | Ne 16.6.2013 15:24:27
Sven >> ve směs souhlasím...jen třeba zrovna dneska jsem je pozoroval jak okusovali keře tak jsem asi 70cm od keře trochu zakrmil šrot+kuku+hrách+řepka+pšenica a netrvalo dlouho a první 66cm byl venku a asi za 1h 2hej 63cm...takže uplně nesouhlasím že se takto krmící amur nedá chytit...a s těmi vázkami to taky není uplně pokaždý že do ní nejde...dneska oba amuři po záseku podjeli pod keřem a až pak na volnou vodu a brzdu jsem musel mít dost na krev abych je prvních pár metrů z pod keře vyvedl..
NSven - Profil | Ne 16.6.2013 15:10:09 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Podle mé teorie, je rozhodujícím činitelem velikost a tvar háčku. Chytlavost a pevnost háčku je samozřejmostí.
Důležitá je i menší průtažnost vlasce aby zásek seděl.
Narozdíl od kapra, který potravu nasává, ji amur postupně "ukusuje". Velký háček mu je podezřelý a ihned ho vyplivne, u menšího háčku je i menší pravděpodobnost zachycení v jeho tvrdé tlamě.
Často pozoruji amury, jak se s vynořenou hlavou pasou na listech keřů nakloněných nad hladinu, nebo u samého břehu oškubávají pobřežní vegetaci. Těžko pak takto nasyceného amura přesvědčit k záběru na naší nástrahu, nahozenou kdesi v půli revíru.....
Výhodou je, že chycený amur nikdy nejde do vázek ale bojuje na volné vodě.
K úspěšnému zdolání stačí mít na mysli dvě zásady.
Hlavně netlačit na pilu a nesnažit se ho vyrvat z vody na první dobrou a hlídat si vlasec aby byl stále napnutý, s rybou v kontaktu.
NLeorim - Profil | Ne 16.6.2013 14:09:39
Tak dneska se podařili 2 amuři 66 a 63 cm zatím tento rok nejlepší souboj...
Ndukadam - Profil | St 15.5.2013 13:30:53
carrrrp >> Ok ,ja tak volám invazijné ryby z ameriky ako sumček americký...
Ncarrrrp - Profil | St 15.5.2013 13:25:18
dukadam >> bože......píšu "amík" jakože amur,né jako američan
to snad pochopí i američan z vysočan :-)
Ncarrrrp - Profil | St 15.5.2013 13:21:59
pouštěčka i s rozplavbou .....
Ndukadam - Profil | St 15.5.2013 13:21:05
carrrrp >> Len chcem poznamenať,že on nie je amík,on pokiaľ viem má pôvod v Ázii a aj názov Amur je rieka v ázijskej časti Ruska...
NFishky - Profil | St 15.5.2013 13:18:14
dukadam >> no vypnul se jen ten jeden, když jdeš cíleně po trofejní rybě, tak k tomu směřuješ i vybavení, tam není prostor na jemnou výbavu.
Ncarrrrp - Profil | St 15.5.2013 13:16:13
Fishky >> jo hochu a o tom jsem mluvil.ze začátku co záběr,to aspoň zaseknutá ryba ,ovšem po dvou sezonách se procento zaseklých ryb hoodně zmenšilo.Kolikrát jsem měl i záběr přes povolenou brzdu a nechal jsem ho chvíli jet a po záseku jsem ho jen škrábnul,nebo mi spadl,nebo jsem seknul úplně do prázdna,protože jen cvaknul kuku a couval.Chytal jsem na mělčině,tak jsem věděl co se pod vodou děje.dost často to jen párkrát píplo a vlna jak od ponorky.kdybych chytal na hloubce,myslel bych že se do toho ser.u cejni.
pak jsem jezdil na jednu hodně malou zarostlou vodu(která pár roků zpět bohužel vymrzla),kde byli za slunka vidět 3 amíci 110 + a pár menších do 75- 90 cm.jezdil jsem tam 3 roky každý jaro a kaprů a menších amurů hafo jen ty klády ne a ne chytit.ty menší brali jak slepice.po záběru a rozplašení místa zdoláváním se rozjeli a do 10 minut už zase zobali jak pitomý.jenže za ty tři roky jsem měl jen jednou na prutu jednoho z těch top a u břehu jsem ho upálil o rákosový pole.pointa je v tom,že by člověk řekl,že na takovým kačáku stačí víkend a pořádnej zákrm,abys ty ryby potěžkal a opak byl pravdou.podle mě zas tak blbý nebudou.....
Ndukadam - Profil | St 15.5.2013 13:13:12
Fishky >> Ten tvoj amur je tak vychcaný,že si z teba najprv urobí srandu a nechá sa povláčiť po jazere aby si mal zážitok.Potom poprosí amura kolegu,aby mu ten háčik vypol.Ten vezme do plutvičky peán,čo nejakému rybárovi spadol do vody a vybere háčik.Potom si tlapnú plutvičkami a smejú sa ,ako ďaľšieho rybára dostali. :-) Ale teraz vážne. On sa podľa mňa často vypína,lebo má takú čudnú tvrdú papulu a z mojej skúsenosti viem,že háčiky z hrubšieho drótu tam zle sedia.Z tenkého sa zasa háčik ľahko vystrie.To nie ako u kapra,ten má papulu celú mäsitú a háky sedia .A možno to časté vypínanie je zasa prejav jeho "chytrosti"...
NMAXXSKATER - Profil | St 15.5.2013 12:53:22
Fishky >> To je zástupce rodu, který bojuje za práva amurů a chce Ti ukázat, jak moc je inteligentní, abys je nepodceňoval. :-)
NShafi - Profil | St 15.5.2013 12:48:23
Fishky >> Jestli zrovna tenhle, nebude nějak abnormálně chytrej:))).
NFishky - Profil | St 15.5.2013 12:41:31
carrrrp >> On amur sice roste rychle, ale český masař je mnohdy rychlejší a tak vody, kde mají amuři metr a víc zas nejsou standardní a často prostřílet se k tomu velkému kousku není opravdu sranda /ale to už zabíháme do jiného tématu/. Na druhou stranu amura měl na prutu snad uplně každý, bohu dík většina o tom často třeba ani neví, protože jim to urve a tím to končí - a dohady zda měl metr či víc či míň jsou pak už pasé. Dva roky po sobě mi utíká amur z jedné malé vody, nežekl bych, že je chytrý, jen je těžké se k němu přes tucty těch malých 70, 80, 90... cm prostřílet. No a když ti to pak veme, tak je vždy štěstí na jeho straně a vyvadí se. Nechápu jak to dělá, ale loni i předloni se vyvadil. Nevím jak je velký, nikdy jsem ho neviděl, ale je to pašák. Během sekundy ti dá vědět s kým máš tu čest a během další ti dokáže odjet na druhou stranu rybníka. Bohužel tím to i končí, protože se vyvadí. Snad bude letos stát štěstí při mě a aspoň ho zahlédnu :-)
Ncarrrrp - Profil | St 15.5.2013 12:20:40
Fishky >> hrozně chytrej je nesmysl.žádná ryba není hrozně chytrá a přesto spoustu rybích druhů ve větších,nebo trofejních velikostech není prd.l ulovit a pro spoustu rybářů je to téměř vyloučený.K tomu,aby se amur poučil,že když se na jednom místě opakovaně píchne na nadlehčenou kukuřici a s postupem času se na to místo a možná i kukuřici (pokud má ve vodě k zobání nějakou zeleninu) vybodnul nemusí bejt zas takovej vědec
kdyby byl amur totální blbec,měl by rybu aspoň metr+ chycenej každej kdo hodí nějak něco někam do vody
NDarcy - Profil | St 15.5.2013 11:27:57
Fishky >> To rozhodně nemám, i když se v poslední době připouští že ryby jsou fyziologicky na poněkud vyšší úrovni než se dosud předpokládalo. Vím, že máš velké zkušenosti s lovem amurů, ale nechej jiným jejich názory i když jsou možná neobjektivní. Není jenom černá a bílá, je i šedá. Kdyby tady byly pouze objektivní vědecké názory, tak by to tady nebylo vůbec zajímavé. Nechci nikoho urazit, někdy se začtu do příspěvku, říkám si: " To je úplná pitomost", ale na konci zjišťuji, že aspoň z malé části si mohu vzít poučení.
NPíďa2 - Profil | St 15.5.2013 11:12:28 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Moje první setkání s amurem proběhlo někdy v 80.letech na jednom severočeském rybníku. Seznámil jsem se s chytáním na bublinu, na hladině se vyvalovali kapři, tak jsem tam mrsknul housku a čekal. Najednou velké kolo a byl tam. Nevěděl jsem, co je to za rybu, táhnul jsem ho ke břehu jako kus klacku. Říkal jsem si, co to je a jestli není napůl chcíplý, ale u břehu mi ukázal, jak jsem se mýlil. Nakonec jsem ho po 20 minutách vytáhnul /měl asi 90cm/, ale s tehdejší výbavou jsem měl srdce až v krku a málem jsem si čúrnul do gatí. Od té doby už jich na kontě pár mám, ale ten první souboj je nezapomenutelný. Ještě musím vyzdvihnout kvalitu jeho masa - ač ryby většinou pouštím, amur má smůlu. Pečený se zeleninou a bylinkami nemá chybu..
NFishky - Profil | St 15.5.2013 11:09:12
Darcy >> promiň, taky máš za to, že je amur hrozně chytrej?
NDarcy - Profil | St 15.5.2013 11:05:43
Fishky >> Klasický přístup zdejšího "mistra světa"- shodit někomu příspěvek.
NKozič origin - Profil | St 15.5.2013 11:02:23
dukadam - >> Amur je určitě strašlivě vychytralý. Nehledě na to, že umí možná i číst, tak občas jen tak pozře nástrahu s háčkem, což by samozřejmě nikdo nečekal. Ale amuři to tak dělají naschvál. Nejdřív se musí nechat chytit, aby pak při soupeření mohli ukázat, jací jsou vlastně přemýšliví taktici.Kdyby měli ruky, možná by hráli šachy. No jo, jenže nemají, a tak budou inteligentní jen do té míry, do jaké nad nimi budou lidi přemýšlet.
Zajímalo by mě, co si o amurovi myslí třeba divoké prase.
NFishky - Profil | St 15.5.2013 10:52:43
dukadam >> tak to pak jo, postavils otázku a teorii na 30 let starý zážitek, co se ti nesmazatelně vryl do paměti? dobře ty :-)
Dej se na lov amurů, chytej je cíleně, věnuj se celou sezonu jen jim a na podzim napiš co jsi zjistil.
Ndukadam - Profil | St 15.5.2013 10:45:06
Fishky >> Ver-never,ale mne zobral amur /ten popisovaný 84/ v hĺbke ca 2-2,5 m na malom slepom ramene /2h/ asi 3m od brehu,pod spadnutým stromom.. Tá hľbka bola prakticky max .v tom ramene. Neviem,či malo na to vplyv počasie,ale bol 16.6. 1983 a zima,studený front trvalý dážď.Možno ťa tie presné údaje udivili,ale bol som začínajúci rybár -pionier a tento zážitok sa mi nezmazateľne vryl do pamäti.Mám doma aj pôvodný vercajch,prút sázava-plný ťažký laminát,navyják roen3. Silon som mal 0,25 háčik mekenzák a veľké husacie brko,vyvážené sekaným olovom.Zabral na cesto z krupice ofarbené žltým farbivom a navoňané vanilkovým cukrom. Ako som v tom daždi čakal,robil som si z cesta malé guľôčky a hádzal ich po jednej ku brku.Potom to brko sa začalo divne správať.Poskakovalo ,nakláňalo sa chodilo do strán a keď sa pritopilo,zasekol som.Tá ryba išla ku mne ako červenica a po pár sekundách bola predomnou.Skoro som sa posral, inštinktívne som zdrapil podberák ležiaci na padlom strome a dotkol som sa ho,to čo bolo potom,si domyslíš. Chvála bohu,že som mal povolenú cievku.Rybu mi podobral starý rybár sediaci obďaleč svojím veľkým podberákom. Musel som ho pustiť,lebo v tej dobe tam boli nasadení, aby likvidovali trávu a rybáry mali pohodlnejšiu rybačku.Bol to najväčší môj amur,tí ďaľší boli do 72cm a scénar zdolávania takmer rovnaký. Zasa s tou hĺbkou to bude závisieť od vody,inak na ramene,inak na rieke,inak na priehrade...
NKnapík - Profil | St 15.5.2013 8:55:32
Fishky >> přesto i tak se najdou specialisté, jimž pravidelně zajíždějí do vázek :-)
NFishky - Profil | St 15.5.2013 8:48:21
dukadam >> čeho cílená taktika, amura? Ty hele, nehledej v tom žádnou genialitu, to není delfín. Kolik amurů ti uteklo do hluboké vody? je to ryba hladiny a tam také bojuje. Hloubku nevyhledává, pokud nemusí.
NKocháč - Profil | St 15.5.2013 7:03:52
Nemyslím si, že by byl amur nějakej inteligent. Potřebuje toho do sebe nacpat hodně a k tomu není inteligence potřeba. Je to bojovná ryba a jeho výpady od břehu jsou všem známé.
Nlibec77 - Profil | St 15.5.2013 6:06:00 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Stalo se mě že parkrát zajel do vázky ale možná to byla jen náhoda.
Ty boje jsou neuvěřitelný první se po záběru rozjedou i kvám takže nestíhám motat.
potom cirkus jako blázen.
NCloud - Profil | St 15.5.2013 0:33:58
dukadam - >> Amur
je stejnej jako já :Flegmatickej Cholerik! .-))
Ncarrrrp - Profil | St 15.5.2013 0:25:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
mám zkušenost takovou,že amur vázky nevyhledává.nějaký jsem nachytal i vedle padlejch stromů a i když jsem jich pár o strom upálil,určitě tam nevjeli úmyslně,prostě po záseku nabrali směr kamsi a když to náhodou bylo směrem ke stromu,měli kliku,že se nemuseki tak dlouho dřít...
jinak jsem chvíli myslel,že je amur totální tupoun,protože první rok,když brali, se snad ani nedali poplašit a zobali jak slepice,ovšem po jedné dvou sezonách co jsem je chytal a vracel zpět se kucí pěkně vyškolili a teď už je dostat není úplně jednoduchý
Ndukadam - Profil | Út 14.5.2013 23:44:59
Fishky >>Čo ak je to jeho cielená taktika.Možno tým,že je "rozumnejší" sa naschvál hneď nesplaší,ako ostatné ryby.Možno taktizuje a až keď zacíti breh,je to až vtedy varovanie,že treba zabojovať a ujsť do hlbšej vody.Možno cielene šetrí sily! /on ich vlastne naozaj šetrí,lebo súboj s amurom je vždy dlhá záležitosť/ Iná ryba po záseku spanikárii a inštinktívne bez rozumu vyskakuje nad vodu a uniká kamkoľvek,len aby sa zachránila,pričom v tejto 1.fáze zdolávania stratí podstatnú časť svojich síl. Amur nie,on je na konci tejto 1.fázy vlastne v "plnej sile". Na správaní tejto ryby je niečo fakt zvláštne. Každý rybár má s ňou nejaký problém pri zdolávaní.Myslím, že rybí "pako" je zubáč,alebo pleskáč.Zubáč je svojimi proporciami nie až tak strašne odlišný od amura a ako sa bráni? - ako handra! Ešte k tomu je to dravec.Skús porovnať bránenie sa týchto rýb. Ďaľší pako,pleskáč vysoký po záseku vypláva na vrch a nechá sa bez problémov pritiahnuť do podberáka,akoby si neuvedomoval,že mu "odzváňajú".
NFigos - Profil | Út 14.5.2013 22:19:16
Jeden bojovník ze soukromáku...
NČík - Profil | Út 14.5.2013 22:05:25
Nechytám je cíleně,ale když se něco občas povede,tak je to paráda.
NKreja - Profil | Út 14.5.2013 19:18:24 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
amur na prutě je naprostá fantazie a i když ho držíte v ruce tak je cítit že kdyby se mohl postavit na rypec tak vás vyfacká ocasem jak malýho Jardu.Jednou se mi pokazil podběrák a pár minut před půlnocí přišel skoro 70 amur.Nějakou dobu jsme se přetahovali až začal jenom kroužit pod prutem a za chvíli se totálně unavil.Nejvíc problému mi udělal 40 amur když měl jeden háček v papule a druhý ve hřbetě.Jak jsem ho přitahoval tak šel pořád bokem do rákosí a nešlo s tím nic dělat.Ale nakonec se podařilo ale byla to fuška.
NLeorim - Profil | Út 14.5.2013 18:39:57
Letos první 55cm na 16mm vlasec pěknej souboj
Naugustus12 - Profil | Út 14.5.2013 18:30:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
amur je nejuzasnejsi ryba, ason pro me je to cislo jedna, uz vlastne klasicky na dva pruty nechytam zadne jine ryby. (privlac jako druha vasen) tudiz mi sezina zacina az je voda dost tepla na cileny lov amuru. uz je chytam mnoho let. Tato ryba me vzdy dokaze prekvapit, jeji zabery nebo zdolovani, snad sem jeste nikd nemel na prute dva amury kteri by se chovaly stejne. Prirucky mc neplati. nic mene kdyz se podari zdolat krasneho amura je to radost, rekl byc i vetsi nez vytahnout velkeho kapra, pro me amur rozhodne vede
NAnýzový dědek - Profil | Út 14.5.2013 17:09:13
fotojakes >> tak asi nějak i když ryba má tendenci si zapamatovat určitá nebezpečí.
Nfotojakes - Profil | Út 14.5.2013 16:55:24
b.gun >> ten co sejmul mě byl cca také kolem 10-12 kg, opravdu jsem od člověka větší ránu do ksichtu nedostal a to jsem rok boxoval:-)
Nfotojakes - Profil | Út 14.5.2013 16:53:48
Anýzový dědek >> je to možné, ale u ryb to nebude o inteligenci, ale reflexech.
NFishky - Profil | Út 14.5.2013 15:09:41
dukadam - >> co je na amurovi inteligentního? vesměs je to pako, co zjistí, že ho někdo má na prutu až u podběráku a pak se vzpamatuje (je stejný pako, jako pako co ho tahá a netuší že má na druhém konci amura). No a až to zjistí, tak začne teprve bojovat...
Nb.gun - Profil | Út 14.5.2013 14:56:16
fotojakes >> Tak o tom by sis mohl popovídat s mým kolegou, který mi podebíral desetikilového amura. Amur se na břehu vzepjal, kolega nafasoval direkt ocasem a mohl počítat všechny svaté...
NLiborman - Profil | Út 14.5.2013 14:34:38
Většina amurů, které jsem chytil já se bránila podobně. Nejprve jsem myslel, že je to nějaký cejn, protože o sobě nedával po záseku vědět, ale jakmile byl u břehu, v místech kde hloubka přechází v mělčinu, rozjel se podél zlomu jako blesk a byl to úžasný souboj. Amur je krásná bojovná ryba a je jedno jestli je malý nebo velký, vždy je to zážitek, který prověří postřeh rybáře.
NLudaT - Profil | Út 14.5.2013 13:35:28 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
dukadam - >> Jo tak na to jsem v neděli doplatil. Byl jsem ráno se splávkem a pixlou kukuřice. Po záseku nic pak hodně slabej odpor (čekal jsem cejna) přitáh jsem ho k hladině a pak už jen mávl ocasem a lup byl v p.. i s návazcem. Moje blbost a hodně utažená brzda, amur odhadem tak 60-70cm unikl jisté smrti, budiž mu přáno.
NKnedla12 - Profil | Út 14.5.2013 13:31:09 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Když jsem byl asi potřetí v životě na rybách tak jsem ho tahal z vody....říkal jsem si že to bude nějaký kapřík, ale když se nahoře objevila ta obrovská tmavá záď, už mi to bylo jasné. Bohužel jsem byl ještě nezkušený a rval ho se zataženou brzdu :( Asi dva metry od kraje kdy už brácha natahoval podběrák škubl ocasem, prut mi ohnul div nepraskl a jediné co mi zbylo byl ohnutý háček. Velikost mohla být kolem 1m, ale ještě stále na tom revíru je a já ho jednou chytnu :D :D
Nslavahagen - Profil | Út 14.5.2013 13:24:50
Nejbojovnější je u břehu když cítí pod sebou mělčinu,to se zněj stává divočák.tak to mu chce jít s brodákama naproti aby šel do podběráku ještě v hloubce.
NBury CZ - Profil | Út 14.5.2013 13:23:56 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Já sem jednou podsekl amura na přivlač, a mužu řict že ten boj nebral konce možna to bylo tim že byl za ocas a měl sem 0.14 šnuru ale opravdu to nebralo konce přitahl sem 5 metru 15 si vzal a takle to šlo celou hodinu a pul boje , neskutečnej bojovnik měl 101 cm :) a samožrejmne vazka přojiždel jenom jak to šlo proto sem si musel zaplavat a pokaždy vyprostit vlasec
NAnýzový dědek - Profil | Út 14.5.2013 13:23:44
MAXXSKATER >> Díky, možná že to tak je. Protože v okamžiku, jak ucítí dno pod sebou, prudce vyráží od břehu pryč..
NMAXXSKATER - Profil | Út 14.5.2013 13:19:28
Anýzový dědek >> To bude možná ten důvod. Já je chytávám většinou v místech, kde jde břeh prudce dolů a hnedka je hloubka. Asi se cítí relativně v bezpečí na hloubce, ale když nemůže jet do hloubky, tak by mohl na mělčině vyhledávat překážky a vázky ve vodě. To je jediné, co mě napadá, protože mám zkušenosti podobné jako Fotojakes.
NAnýzový dědek - Profil | Út 14.5.2013 13:17:41
MAXXSKATER >> právě že většinou jsou tu mělčiny. Tak je to možné.
NAnýzový dědek - Profil | Út 14.5.2013 13:16:28
fotojakes >> Tak je opravdu možné, že se přizpůsobuje daným podmínkám na dané lokalitě. Což by až tak nepřirozené nebylo.
NMAXXSKATER - Profil | Út 14.5.2013 13:15:04
Anýzový dědek >> Je to zajímavé, s tím jsem se ještě opravdu nesetkal. Co jsem tak vypozoroval, tak po přitažení ke břehu odjíždí pryč od břehu, ale drží se už u hladiny. Není tam mělčina dlouho, kde je chytáváš ? To je jediné, co mě napadá jako možná příčina.
Nfotojakes - Profil | Út 14.5.2013 13:13:30
Anýzový dědek >> Lovím amury jen na revírech, kde je hodně vázek a nikdy se mi nestalo, že by tam zajel. Tam kam chodím na ty největší, je téměř celá voda prorostlá rostlinami a bez problémů je vytáhnu, chce to jen trpělivost:-)
NAnýzový dědek - Profil | Út 14.5.2013 13:11:47
MAXXSKATER >> fakt to nedokážu líp specifikovat, ale po záseku mi amur sice vyjede na volnou vodu. To ju, ale jak se blíží ke břehu, tak se snaží zajet někam za překážku.
Nraďula - Profil | Út 14.5.2013 13:09:19
Fajne chytání,zvlášť z hladiny,fajný bojovník,fajna ryba.
NMAXXSKATER - Profil | Út 14.5.2013 13:06:16
Anýzový dědek >> Tak s tím jsem se ještě nesetkal a to jsem je chytal na hodně revírech, kde jsou ve vodě spadlé i stromy a jiné překážky. Nicméně každá voda má svá specifika a třeba to má na tom rybníku, o kterém se zmiňuješ, nějaké opodstatnění. Na revírech, o kterých jsem mluvil já, tohle dělávají s oblibou kapři, že zajíždějí tam, kam by neměli, prevíti. :-)
NAnýzový dědek - Profil | Út 14.5.2013 13:01:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
fotojakes >> Trochu musím oponovat s tím, že amuři nejdou do vázek. Asi se to bude lišit podle lokality, kde jsou vysazeni. Nemám to nějak vědecky ověřeno, ale co jsem sám vypozoroval u nás na rybníce, tak amur vždy vyhledával únik za nějakou překážku ve vodě.
Takže si myslím, že se přizpůsobuje danému prostředí a možnostem, které mu lokalita skýtá.
NPepíkPepík - Profil | Út 14.5.2013 12:59:17
Já je chytám v nejproudnějších částech řeky kde se drží i parmy a hned po záseku je divokej a bzučí a bzučí ale když ho po těch 25ti minutách dotáhnu k podběráku tak opravdu začme znovu a muže se to protáhnou o dalších 10 min
Nfotojakes - Profil | Út 14.5.2013 12:55:41 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
dukadam - >> Amur začne bojovat ve chvíli, kdy zjistí, že je v nebezpečí (u břehu, na mělčině), proto na začátku jde jak beránek. Poté bojuje ze všech sil až to přežene (stejně jako ty, když budeš sprintovat třeba 500m). To ho unaví natolik, že ho po velkém boji podebereš uplně v pohodě. Bláznění v podběráku, či na podložce je po chvilkovém odpočinku a už mi jeden takový lump přerval napínací šňůru na kaprovém podběráku. Odhadem měl kolem 10-12 kg.
Velkým plusem u zdolávání amurů je ten, že nejede do vázek, ale na volnou vodu.
Není to o inteligenci, ale o reflexech a fyzických možnostech živočicha. Amur to hold občas přežene a poté si musí chvilku odpočinout, než bude dělat zase pořádnej brajgl.
Jinak od amura jsem dostal největší facku v životě. Kolega na líhni mu špatně držel ocas a já před ním klečel s miskou v ruce, ta bomba mě posadila na zadek:-)
NMAXXSKATER - Profil | Út 14.5.2013 12:46:49 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Moje zkušenosti s kámošem jsou takové, že většinou se nechá přitáhnout až ke břehu a potom začne teprve boj v časovém rozmezí 10 - 20 minut - to je zhruba půlka soubojů a ta druhá je taková, že bojuje hnedka od začátku třeba jako kapr. Amur má můj obdiv za to, že se nezajíždí do vázek (alespoň se mi to zatím nestalo a to ani kámošovi). Tato ryba má můj respekt a mám jí opravdu rád. :-)
NCarpHouser - Profil | Út 14.5.2013 12:42:49
Jen jediný amur mi nedopatřením vyskočil z podběráku a pak to bylo 10x do půlky rybníka. Jinak je to jako přes kopírák, gumová ryba, co se nechá poslušně navést do podběráku.