Vyvážení vláčecího prutu

Jaké máte zkušenosti? jakým způsobem a čím dovažujete pruty.Díky za odpovědi :0)
Autor diskuse: Pája - Profil , 9.3.2006 dravci - náčiní, doplňky

JaLi - Profil | Čt 28.11.2013 12:34:32

P!F >> OK, díky. Zksuím najít obchod, kde by se to dalo osahaz, nebo zkusím mrknout až bude v Brně veletrh.

JaLi - Profil | Čt 28.11.2013 12:33:26

bowman >> Díky moc za tip. Kámoš mi říkal, že jestli to chci zkusit, že si mám nejdřív koupit kosmodisk :D

P!F - Profil | Čt 28.11.2013 11:56:32

bowman >> Tie nestiham, masaz zbehnem po praci raz za mesiac a na jar som nachystany na dalsiu sezonu :o)

bowman - Profil | Čt 28.11.2013 11:54:00

P!F >> Já bych rovnou volil lázně Třeboň :-))

bowman - Profil | Čt 28.11.2013 11:53:01

P!F >> Já mám tento http://www.vmfish.cz/pruty/delene/moreasumec/r.t.ty​ransaltspin%5B1229%5D Ten materiál má tu nevýhodu že je opravdu těžký .Horní díl je oproti jiným prutům opravdu brutus a chytat s ním vláčku je očistec.

P!F - Profil | Čt 28.11.2013 11:47:53

bowman >> Ja naopak namiesto posilovanie doporucujem pravidelne masaze chrbta po sezone :D

P!F - Profil | Čt 28.11.2013 11:47:12

JaLi >> Tie co mam su 20 rokov stary model, nove ron thompsony som v ruke nemal, len sumcove ( tie boli obdobne ako tie moje, tazke, relativne jemne ale silne, neboli zle ) . Skus sa spytat radsej Bowmana, mozno ma novsie.

bowman - Profil | Čt 28.11.2013 11:47:00

JaLi >> Srandu si nedělá.Ty pruty vydrží opravdu hódně moc.Ale ta váha je dost brutální a tudíž se připrav na poctivé šichty :-((( Doporučuji v zimním období posilování hlavně zádových partií :-))

JaLi - Profil | Čt 28.11.2013 11:37:26

P!F >> Ahoj, myslíš to opravdu vážně? Chtěl bych příští roku zkusit sumcovláčku a tenhle prut se mi celkem líbí.

http://www.rybarske-nej.cz/rybarske-potreby/rybarsk​e-pruty/prut-ron-thompson-tyran-spin-3-m-20-60-g

Jencek100 - Profil | Čt 28.11.2013 11:26:53

Čus, když jsem četl jen titulek, tak to vypadalo, že se tady dozvím jak daleko kdo vyváží rotačku při přívlači :D
SOrry za spam :)

bowman - Profil | Čt 28.11.2013 11:22:22

P!F >> Ale proč ne. Hodně vydrží a stojí pár korun.

P!F - Profil | Čt 28.11.2013 11:19:01

bowman >> Ale sranda na tom je, ze tie pruty su super a bez prdele, v pripade ze budem potrebovat 12ft prut na tazku vlacku, bez vahania ich vyberiem.

bowman - Profil | Čt 28.11.2013 11:16:52

P!F >> No prostě univerzálí využití :-)))

P!F - Profil | Čt 28.11.2013 11:15:13

bowman >> Keby chodit, s tym sa da odrazat od dna, ked nemas veslo :o)

bowman - Profil | Čt 28.11.2013 11:12:25

P!F >> Jj je to také takový univerzál :-)) Po tom se dá i chodit.

P!F - Profil | Čt 28.11.2013 11:09:11

bowman >> Aha, to by to vysvetlovalo, RT mam dva pruty, take univerzaly, malo by to mat 2,1/4 LBS a s prehladom to vytiahne dvojku sumca bez povolenia brzdy :))

bowman - Profil | Čt 28.11.2013 11:00:12

P!F >> Ron Thompson do 100gr.Taková ta moderní nanotechnologie:-)))

P!F - Profil | Čt 28.11.2013 9:03:40

bowman >> Niektore pruty sa dovazit v podstate nedaju, u niektorych to ani netreba, podla mna viac nez od vahy prutu zalezi od dlzky rucky po navijak. Co si to mal za 240cm prut co nevedela dovazit 3500 certate? ved to ma kua skoro 40 dkg :)))

bowman - Profil | St 27.11.2013 20:42:28

Surf >> To jsi ještě dopadl dobře.Já jen tak ze zvědavosti zkoušel vyvážit takovýho kepla 240 cm dlouhýho a musel jsem dát vzadu do rukojeti 140gr.:-)) Takže jsem rázem poskočil na nějakých 380gr.A to jsem měl na něm Certate 3500 a to není žádná "vážka" :-)) Někdy je to prostě lepší nechat jak to je.

Old Wolf - Profil | St 27.11.2013 20:05:03

Surf >> :-)).No u nás jsou myslím i lehčí vody,ale když já raději ty svoje domácí.

Surf - Profil | St 27.11.2013 19:53:57

Old Wolf >> Přijeď k nám. Tady jsou vody samej pes. Myslím, tak po týdnu vláčky, se rád vrátíš zpět.

Surf - Profil | St 27.11.2013 19:49:49

Old Wolf >> J,j. Sice je to už delší čas, co jsi to napsal, ale taky s tebou Pepíno souhlasím. Chtěl jsem dovážit pouze 275cm a musel bych přidat, na koncovku prutu, min. 60g. Celá sestava už poměrně ztěžkla. Tak jsem od dovážení upustil. 20 - 30gr ano. Každý si musí vybrat sám. Dovážit = těžší sestava. Nedovážit = lehčí sestava.
Jinak zajímavá myšlenka: lehčí naviják = více padání na předek, ale budeš mít lehčí sestavu.

Old Wolf - Profil | St 27.11.2013 17:23:15

bowman >> Jasně :-) duševně i sportovně ,jen těch pesanů by mohlo být víc.Ale já jim jednou ty tesáky vyčistím.:-)

bowman - Profil | Út 26.11.2013 11:49:02

Old Wolf >> Ale kdeže.Jinak spokojenost??

Old Wolf - Profil | Út 26.11.2013 11:46:28

bowman >> Ahoj Vlasto,jsem rád,že jsme se shodli,jsem proti tobě přece jenom ,,vláčkařské ucho,,.:-)

bowman - Profil | Út 26.11.2013 11:37:54

Old Wolf >> Mám Pepo naprosto stejnou zkušenost :-))

Siven Polní - Profil | Út 26.11.2013 7:18:25

Zdarec kolegové! Mám Dragona Express, a taky právě řeším dovážení (275cm - doteď jsem míval pruty 240). Ani Penn 360 to nezvládá, a 460 si kupovat nechci. Podle Cardinalova obrázku sice vyvážený je, ale jsem přesvědčen, že těžiště by mělo být v místě ÚCHOPU. Když jsem na prut zkušebně přigumičkoval odpovídající olovo, ihned se prut stal "user friendly", jinak zápěstí se zády trpí (a to nejsem sušinka).
Jen ještě než začnu podnikat jakékoli zásahy - ta koncovka na Dragonech (kov. ktoužek s logem) je vlepovaná, nebo našroubovaná? Abych te zbytečně nepožvejkal... Dík předem za radu...

mirmen - Profil | Pá 24.5.2013 23:21:34

GTdpcfix >> díky za nabídku, zatím to mám vyřešený, ale je fakt, že jeden nikdy neví

GTdpcfix - Profil | Pá 24.5.2013 23:09:43

mirmen >>kdyz to tak ctu tak ti mohu nabidnout v pripade potreby nejaky drobny soustruznicky prace gratis v pripade potreby se klidne obrat na me

GTdpcfix - Profil | Pá 24.5.2013 23:07:05

Old Wolf >> take se vlozim do diskuze kdyz tady resime ten muj klacek!a napsal by jsem to strucne.chytat s nevyvazenym prutem jde!jsem mlady a mam ten prut vylozene jako candatovy a bigokounovy takze nepredpokladame ze se s nim nekde budu toulat 10 hodin po prehrade i kdyz urcite sem tam nejaky takovy den muze nastat.jsem zvyklej chytat spici nahoru a tahat cely den ten prut zapestim k nebesum je vazne o nervy ale i to by jsem vydrzel!nejdulezitejsi vec je ze kdyz to nemam podle sebe ztracim chut vlacet a jdou na me chmury:/ prirovnal by jsem to jako lovu na nastrahu ktere proste neveris a nikdy jsi na ni nic nechytnul.asi tady jde ciste o ten pocit.o nejaqkych origo trnech taky slysim prvne a tak by jsem byl rad za kazdy info jen pro zajimavost.jsem strojar a tak nemam problem vyrobit nejaky dovazovatko z bronzi ,medi ci mosazi

mirmen - Profil | Pá 24.5.2013 22:00:14

Old Wolf >> ano, naprosto souhlasím. Harisson v 330 cm, 30-75 gr. využívám k extremně dlouhým hodům s nástrahou 30 a více gramů , nelovím tak celý den, jen prochytávám určité lokality.
( A ani naviják s cívkou 60 .. twin power ... tento silový prut pro extremní přívlač dostatečně nevyváží, jak jsem zjistil ) .
Věk, opotřebení kloubů a šlach, tenisový loket .. to mne vedlo k tomu, že jsem hledal a našel cestu, jak dlouhý prut vyvážit v konci rukojeti ( a vzhledem k pořizovací ceně prutu už mi nestálo za to zhotovovat zátěž podomácku.. např. z plasteliny a broků vmáčknutých do uzavíratelné trubičky vlepené do konce rukojeti apod. , ale zvolil jsem komerční výrobek .. zhotovit na soustruhu neumím a musel bych platit částku srovnatelnou s cenou pořizovací, byť by to bylo vyrobené jako melouch někde v práci ).

Rozhodně vnímám na šlachách předloktí rozdíl mezi vyváženým a nevyváženým prutem.
Na jedné misce vah vyšší "mrtvá hmotnost " kompletu prut+naviják+zátěž - na druhé misce vah lepší ovládání zápěstím a menší tah na úpony. V mém případě ručička váhy ve prospěch dovažovací zátěže .. i když po nějakém tom roku ( pokud budou ryby ) možná ruka snese už jen marmyšku a odpovídající šťourátko.
Vyvažovací zátěže byla původně určena pro pruty na mořskou přívlač - na "big fish ", kratší pruty a lehkou přívlač s dlouhými pruty zátěží neřeším .

Děkuju za Tvou reakci a radu, protože o trnech aj. jsem nevěděl.

bowman - Profil | Pá 24.5.2013 21:41:07

Old Wolf >> Napsal jsi to Pepo moc pěkně a mám na to stejný názor.

Old Wolf - Profil | Pá 24.5.2013 12:51:33

mirmen >> Nerad se pletu do diskuze,ale snad to nebude tak vadit.Vsuvku do zadní části prutu je možno myslím ,jednak způsobem již popsaným ,ale také za použití originál trnů či adapterů,jak pro pruty muškařské tak pro vláčky.Spíš mne ,ale zaujal samotný problém vyvažování.Svého času jsme diskutovali s Pepou Čadkem o smysluplnosti tohoto počinu.Hájil jsem pozici vyvážení a uváděl příklad Harrisona 270cm do 40g kdy prut před vyvážením byl velmi nepříjemný na pocit držení ,po vyvážení cca 30g velmi zpřijemněl a zdaleka tolika nepadal na přední stranu.Jenže tento prut jsem postavil jako castový s úmyslem ho použít při lovu menších sumců,tudíž s pocitem spíš těžší vláčky.Takže mi ani tolik nevadilo,že prut celkově mírně ztěžkl.
Dnes bych kratší pruty 210-240 cm nevyvažoval vůbec ,pruty střední kategorie bych se pokusil vyvážit navijákem (při zvážení faktorů jako délka zadního gripu,váha navijáku,váha samotného prutu apod..).U prutů kategorie dlouhých ,řekněme 300-340cm bych si dovolil dát obecný příklad prutu Gamakatsu Cheetah 10-60g/335cm/217g.U vědomí toho,že zadní grip od středu navijáku ,po onec rukojeti má 43cm je myslím možné říct,že vyvážit navijákem tuto délku nelze a nelze podle mne ani vyvážit případnou zátěží v konci gripu.Prut je příliš dlouhý na to aby zátěž na konci prutu byla ,,rozumná,, a nepokazila celý dojem velmi lehkého 217g prutu.Bez osazeného navijáku se prut jeví jako neuvěřitelně lehký,po osazení těžším motadýlkem (penn cca 330g) prut ztěžkne ,ale ani zdaleka není vyvážen a pořád padá hodně na předek.Po osazení Certatem cca 200g,prut samozřejmě pořád padá,ale mám ještě pořád pocit celkové lehkosti.Pokud bych to měl shrnout,hodně bych dumal jetsli dovažovat či ne,vzhledem k uvedenému a tomu,že dovážit skoro 3m blanku by vyžadovalo poměrně těžké závaží a tím skutečně jaksi ,,znehodnotilo ,, práci konstruktérů na lehkosti blanku.