Rybářské příběhy

Nevím čím to je ale co čtu nějaké příhody od vody tak skoro každej kam přiede tak hned a pokaždé nachytá kapry a hned velké. Všude jinde se musí krmit a záběry jsou až pár dní po zakrmení ale v příbězích jsou hned první den.
Nevím co na to říkáte. Jaké máte zkušenosti Vy? Kdy vám to začíná brát hned první den nebo až po pár dnech krmení?
Autor diskuse: carpdu - Profil , 16.2.2006 kaprařina - ostatní
54 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NOndra (carpman) - Profil | Čt 23.2.2006 20:56:21

Chlapi tak jsem brouzdal na netu a něco jsem našel. Jukněte na to: http://www.carpdevil.cz/napsali.php

    NPetrson - Profil | Ne 19.2.2006 14:50:56

    >> CDB > možná stačilo jen umáznout jméno firmy, a platili by oni Tobě :-) Ale brát článek s jedinou zmínkou názvu krmení jako komerční celostránku, to asi v té redakci nechodilo úplě košer... Pokud by Ti nevadilo se podělit na mail (v kartě), o který časák šlo, mohli bychom porovnat. Mám jakousi zkušenost, ale s něčím takovým jsem se nesetkal.

      NCDB - Profil | Ne 19.2.2006 14:32:51

      V té době už jsem měl firmu,a redakce po mě chtěla článek ,tak jsem se tam zmínil téměř skrytě o původu koulí,na které jsem chytal,jenže jak která redakce posuzuje komerční článek od obyčejného ,a co vím ,každému dopisovateli se měří co se týče reklamy v článku jiným metrem.Jinak článek komerčního typu stojí kolem 30000Kč1strana a ty jsem nehodlal zaplatit.

        NPetrson - Profil | Ne 19.2.2006 14:03:39

        >> CDB > mohl bys prosím Tě ještě osvětlit, jak to v té redakci mysleli, myslím, že jsem to dobře nepochopil. Jako že z jejich pohledu nechtějí zveřejňovat "reklamu" na boilies vlastní výroby, nebo Ti naopak chtěli podsunout propagaci na nějaký komerční výrobek?

          NDrahos | Ne 19.2.2006 14:00:27

          Lojzóóóóóóó.Napiš to!!!!!!!

            NMatesJ - Profil | Ne 19.2.2006 13:41:18

            CDB - myslim ,ze by to zajimalo hodne lidi

              Ncarpdu - Profil | Ne 19.2.2006 13:40:55

              CDB : Já bych řekl že si to přečte spousta lidí a rádi, určitě najdeš nějaké odpůrce ale ti se najdou vždycky.
              Pokud to nebude samá reklama tak si to přečtu i já rád :o))

                NCDB - Profil | Ne 19.2.2006 13:35:14

                Uvažoval jsem o tom,ale musím to sesmolit znovu neboť papír vyletěl komínem,a to nebude na 10minut.
                Další věc je jestli to bude další lidi zajímat taková zkušenost.

                  NPetrson - Profil | Ne 19.2.2006 11:54:18

                  >> CDB > co takhle ten článek nabídnout MRKu? 12 denní chytačka, ještě k tomu na Radutě, to bych si rád početl.

                    Nradoš - Profil | So 18.2.2006 13:31:18

                    all: no taky v dnešní době napsat článek který je dobrý není žádná prdel a ta Aquazona - souhlasím taktéž

                      Ncandoš - Profil | So 18.2.2006 13:22:20

                      Jaryk:nehledě k tomu,že se mi zdálo,že se ti kapři na fotografích dost často opakovali

                        NJaryk - Profil | So 18.2.2006 12:40:57

                        To co psávali pánové z carpteamu Aquazona bylo děsné,přijeli ,nakrmili,vždy nachytali....Kvůli těmto článkům jsem přestal kupovat jistý časopis.Škoda peněz.Rád se začtu(vžiju) do článků o lovu ryb,ale tohle bylo opravdu scifi.

                          Nskwor | So 18.2.2006 8:55:28

                          maca: Je to pravda, ti co uměli psát se nějak vytratili........(Jarda Vítek prý dokonce skončil rybařit:-(.............)

                            Ncandoš - Profil | Pá 17.2.2006 23:38:52

                            Já bych klidně mohl napsat článek o tom jak jsem byl na 11dní a po pěti dnech jsem chytil tři kapry to bylo vše.
                            Docela úspěch.:-))

                              NCDB - Profil | Pá 17.2.2006 21:55:10

                              Jednou jsem psal článek o Radutě,s dost silným zážitkem na psychiku (lovil jsem 12dní úplně sám)a nejmenovaná redakce mi ten článek nechtěla otisknout,že tam byla zmínka o "boilie sýr z naší produkce"tak jsem ho zmačkal a hodil do koše,zážitků je dost,psát by se dalo a nejen o supr úspěších,ale něco za něco já ten čas taky nekradu.

                                NPetrson - Profil | Pá 17.2.2006 21:34:26

                                >> Carpdu > jde hlavně o rybolovný způsob, dle zadání otázky v tomto případě nejspíš lov velkých kaprů na boilies. Čili úzce specifický lov, čemuž odpovídají i články - můžou působit poněkud jednotvárně. Jeden vyhlášený kaprař plnil časopisy články přesně podle schématu, jak jej charakterizoval Kocháč. Navíc stylem, jakoby nepsal literaturu, ale účetní závěrky: "Nachytali jsme: So 20/6 Lysec 16, 5 kig, 84 cm, šupi 12,3 kg, 78 cm ..." atd., dokořeněné přehlídkou stále stejných fotek, jen kapři se měnili. To už mě tak iritovalo, že jsem později jeho články záměrně vynechával. Na druhé straně si vybavuji hned 3 články známých kaprařů, kteří přiznali, že to několik dní nebralo, v jednom z nich dokonce nepřišel ani záběr za cca 10 dní (nejedná se o popsaný článek M. Kučery). Ono je to taky o svědomí každého pisatele, někdo to nepřizná, aby nepoškodil své ego.
                                Obecně ale neplatí, jak se ptáš, že ryby začnou obvykle brát až po mnoha hodinách nebo dnech. Při lovu, kdy se nezaměřuješ na jednu cílovou rybu, se záběry na feeder či plavanou dostaví ne po hodinách, ale už po minutách od zakrmení, jseš-li dobře připraven a ryby "mají svůj den". A i o tom se dají napsat krásné příběhy.
                                Nejraději mám zážitkové články, které jsou něčím jedinečné nebo obsahují zároveň silný lidský příběh, který může kolorit samotného lovu přesáhnout do mnohem působivější hloubky. To je ale už o kvalitních autorech, a těch je opravdu málo.

                                >> Maca > Tvůj článek je pěkný a slušně stylisticky zpracovaný. Jak dí klasik, dobrý autor je schopen napsat o čemkoliv, v tomto případě tedy i o tisíckrát popsaném lovu velkých kaprů; jde hlavně o barvité zachycení jedinečné atmosféry a přenesení napětí z boje mezi řádky. Což se Ti do jisté míry zdařilo, tak se nenech odradit případnými odmítavými reakcemi a ber je spíš jako výzvu k dalšímu pilování. Rozhodně piš dál.

                                  NAbies Alba - Profil | Pá 17.2.2006 8:45:20

                                  švec, Emroy: Nebo: "Tam jsou táááááááááááááááááááááááááákovýýýhle ryby! Ryby jako polena!"
                                  :o)))))))))))))))))))))

                                    NEmroy - Profil | Pá 17.2.2006 7:59:37

                                    Jeho věta "Jóó´tam to tenkrát byl saigon..." mě úplně dostala!!!Je to pro mě prototyp Rybářské Latiny!!!

                                      Nšvec - Profil | Pá 17.2.2006 7:56:52

                                      Emroy má 100%ní pravdu.

                                        NEmroy - Profil | Pá 17.2.2006 7:55:33

                                        No přátelé, znám jednoho borca, říkáme mu "ukecanej Pavel" a ten by mohl psát úplně všechno a nebylo by to nudný na 100%.Jenom ho poslouchat, to je krása.Po jeho vyprávění mě baví rybařina aji bez záběrů!!!!!

                                          Nšvec - Profil | Čt 16.2.2006 19:33:41

                                          Palcat - ® : tady Kocháč
                                          Možná, že se posra*i z pohledu na ty natrávený pelety:o) a než být ve vodě s tím materiálem, tak prostě páchali sebevraždy:o)

                                            NPalcat - Profil | Čt 16.2.2006 19:26:16

                                            Jednou jsem četl članek od teamu Aquazona: Podle toho co napsaly by mohli sesmolit nový díl Startreku , opravdu scifi , dojeli , zakrmily za 2 hodiny kapr jak prase , hned další , a z kapru tekli jejich natrávené pelety proudem ( Asi měli nějaké zažívací problémy ) , nemyslím si že by kapr strávil přijmutou potravu do 2 hodin a jestě se z ní po ...!

                                              NCarpion - Profil | Čt 16.2.2006 19:18:47

                                              Ne každý si může dovolit napsat dva tři články za sezonu... Každý radši napíše o top chytačce a ta může být někdy i jednou za sezonu. A když to není i tak nic moc,přidá trochu fantazie a článeček je na světě:-(

                                                NMaca | Čt 16.2.2006 17:47:34

                                                Podle me je v casopisech ten problém,že ty hodně kvalitní články už nemá kdo by psal.Články které vycházely kdysi dávno psali autoři,po kterých dnes není ani vidu ani slechu-Jarda Vítek,CT Most,CT Morava atd.Tito kapraři prostě přestali psát a není kdo by je nahradil.Proto časopisy otiskují články,které jsou na úrovni 5letého dítěte-třeba Kajman,to je fakt děs ty články.Jiný časopisy to řeší překladem ze zahraničí,což se mi taky nezdá moc dobrej nápad-přecejen je tam značnej rozdíl,co se týče našich vod....Toť můj názor

                                                  NFery | Čt 16.2.2006 13:59:58

                                                  ŠMIRGL-:-)))každému co jeho jest.

                                                    NKolči - Profil | Čt 16.2.2006 13:47:10

                                                    Maca: taky se mi tvuj clanek moc libil...

                                                      Nliborcarp - Profil | Čt 16.2.2006 13:45:53

                                                      Maca-super článek.Mě se to zamlouvalo,dobře napsané piš dál.

                                                        Ncarpdu - Profil | Čt 16.2.2006 13:40:13

                                                        Maca : Nic proti tobě, jen v těch časácích je toho hoddně a ty jsi ani nepropgoval nijakou značku v celém článku.
                                                        Na MRK si rád počtu

                                                          NKolči - Profil | Čt 16.2.2006 13:11:11

                                                          Maca: me vubec nevadi na MRKu,kdyby takovych bylo vic, nezlobil bych se.Ale vadi mi v ryb. casopisech, za ktere se plati. Za ty penize by se tam dalo dat snad i neco jineho...

                                                            NKato | Čt 16.2.2006 13:06:11

                                                            Maca: já mám tyhle články rád, zažívám to podobně (škola, auto, ....) takže si vždy vzpomenu na sebe :) mě těmahle článkama rychleji ubíhá zima, mě se to líbí.

                                                              NMaca | Čt 16.2.2006 13:01:40

                                                              Sám jsem ted jeden článek splodil-Podzimní výprava-je mi jasný že tyhle články nejsou poučný ale prostě je to jen příběh,kterej jsem si myslel,že pár rybářů zajímá a na chvíli je zabaví.Pokud snad někomu tyhle články vadí tak se omlouvám a dál nebudu mrk zaplavovat temahle zbytecnostma.Podle me je jakechkoliv clánků málo!

                                                                Nliborcarp - Profil | Čt 16.2.2006 12:35:43

                                                                carpdu-nechtěl bych někoho poškodit.

                                                                  Ncarpdu - Profil | Čt 16.2.2006 12:18:54

                                                                  libocarp : Škoda, ale kde mi se ptkáme a budeš mi to moct pustit. A proč je to tak "tajné" že nechceš poskytnou kopii?? :o)))

                                                                    Nliborcarp - Profil | Čt 16.2.2006 12:15:40

                                                                    carpdu-no to teda nemohl.Je to jediná kopie a jediná zustane ,sory ale to fakt nejde.

                                                                      Ncarpdu - Profil | Čt 16.2.2006 12:12:24

                                                                      libocarp : A nemohl by jsi mi ho poslat? Rád bych se podíval. A co je to za DVD? Je zima a já nemám co dělat a rád bych se na něco podíval

                                                                        Nliborcarp - Profil | Čt 16.2.2006 12:05:53

                                                                        carpdu-Jestli se někde potkáme tak ti to DVD pustím.Hlavně u chytání velkejch kaprů platí to že musíš své nástraze 100%věřit.

                                                                          Njurasoft | Čt 16.2.2006 12:03:11

                                                                          Nejzajímavější je, že jsi na rybách a vedle tebe sedí a chytá jeden známý kaprař. Sedíš vedle něj pár dnů a pak za rok se dozvíš z článku v časopise že jsi asi byl někde jinde nebo jsi měl vlčí mlhu případně byl pár dní sjetej. Ale protože je vás víc co máte stejnou paměť pak muselo jít o davovou psychózu. nebo se o ni někdo pokouší právě tím článkem.

                                                                            Ncarpdu - Profil | Čt 16.2.2006 11:56:09

                                                                            liborcarp : A jaké důkazy to jsou? Můžes se s nimy podělit?
                                                                            Neboj já všemu nevěřím. Ale hold je to někdy už dost přitažený za vlasy co kdo kde nachytal a taky jak rychle.

                                                                              Nliborcarp - Profil | Čt 16.2.2006 11:50:22

                                                                              carpdu-nevěř taky všemu co kdo napsal o chytání velkejch kaprů.Mám doma důkazi o tom jak testeři jedné známé firmy nachytali velké kapry na výrobky jiné firmy a potom samozřejmě propagovali svého sponzora.A to prostě není férovka.ale bohužel jde o prachy.Já jsem si taky myslel že to není možné abych nechytal aspoň z půlky jako ti borci co přijedou na flek a druhej den už maj fotku kde drží 15kg kapra.Jak někdo začne psát článek o kaprech a chválí tam jen jednu firmu tak to čtu jako pěknou pohádku.Můj názor je ten že zatím nejlepší co o lovu kapra bylo napsáno se povedlo M.KUČEROVI-on ve své knize píše všeobecně a hlavně popisuje své zkušenosti a to se cení!Troufám si říct že kdyby sis jeho knihu přečetl a hlavně jí pochopil tak se tady nemusíš nikoho na nic ptát.Pro mě je to kaprařská bible.Jen doufám že ho peníze nezkazí a bude pořád takovej lidovej kluk ,podle mě je to machr kterej si na nic nehraje.

                                                                                NKato | Čt 16.2.2006 11:44:42

                                                                                Já jsem třeba zažil, že jsme s kamošem dojeli, dali bójku (zaplaval jsem asi 60 metrů na mělčinu o které jsem věděl), nachystali montáže, a když jsem plaval poprvé zakrmit a položit montáže, tak než jsem doplaval zpět, tak kamoš už měl kapra, sice asi 60, ale byl. No a to hodiny byla i 80... Jsou samozřejmě ale i příběhy (bohužel jich je víc), kdy jsem po 4 dnech měli asi 4 kapry a nej byl 58.

                                                                                  Ncarlos - Profil | Čt 16.2.2006 11:37:39

                                                                                  Zrovna teď jsem psal o naší výpravě v otázce "Štít" asi na 8 hodin lovu. Povedlo se mi to taky. Některé příběhy jsou ale podle mne trochu přitažené za vlasy.

                                                                                    NKocháč | Čt 16.2.2006 9:30:28

                                                                                    Petr < - ® : na nový článek nenarážím, članky na MRKu čtu velice málo. A máš pravdu, jsou to vlastně příběhy lepší nebo horší:o) A někdy jsou tam moc pěkní kapř a nemusí mít 130,7 kg.

                                                                                      NPetr <´)))>< - Profil | Čt 16.2.2006 9:21:37

                                                                                      Kocháč: neberu nikomu jeho názor, ale příběhové článk jsou prostě příběhy. Berme je jako hezké články před spaním. Taky si myslím že odborných článků je málo!
                                                                                      A jestli narážíš na ten nový článek tady na MRKu, tak mě se jako příběh líbi!

                                                                                        NKocháč | Čt 16.2.2006 9:16:33

                                                                                        Petr < - ® : Snad ještě může člověk říct svůj názor. Není problém něco sesmolit, ale jak, aby to nebyl další zbytečnej článek. O tom to je. Kritizuji to, že někteří píší ač nemají o čem a neumí to. A zařazovat se do stáda prupisek nebudu. Až si budu myslet, že jsem schopen napsat zajímavej článek ( a naučím se pravopis), tak ho napíšu :o))

                                                                                          NPetr <´)))>< - Profil | Čt 16.2.2006 9:10:47

                                                                                          Když Michal Kučera napsal před pár lety články o tom jak se trápil na Cassienu a třikrát tam nic nechytil, tak se to pomlouvá až do dnes. Teď zase nadáváte na články kde autoři píší jak zachytali ...
                                                                                          Tak to pro boha nečtěte!
                                                                                          Sami napište nějaké články a nastavte laďku!!! Než začnete nadávat, dokažte že jste lepší! Nadávat, to umí každý! (toto není mířeno na nikoho osobně)

                                                                                            Ncarpdu - Profil | Čt 16.2.2006 9:10:19

                                                                                            Jo máte pravdu v podstatě všichni. No právě že je to pořád omílání dokola a chybí tam třeba ty vychytávky, přijeli jsme zakrmili a nic tak jsme něco změnily, něco vymysleli nového, nějakou vychytávku a potom se dotavili ůspěchy ale pořád to samé, přijeli jsme, našli místo, zakrmili, vyvezli nebo nahodily a za dvě hodiny jsme měli jízdu a hned tam byl kapr 10kg.

                                                                                            hraji, švec : No zas takovej začátečník nejsem to je pravda ale jsem spíš začátečník v lvu apa na domácí boilis jinak toho znám už hodně ale kdo se nemusí pořád něco učit a zdokonalovat, že? :o)))

                                                                                              NKocháč | Čt 16.2.2006 8:52:18

                                                                                              švec - ® : jen jsem těch článků podle jedné šablony přežranej:o) A nes*r nebo polezeš pro zboží po svejch:o)

                                                                                                Nhraji - Profil | Čt 16.2.2006 8:46:36

                                                                                                švec: no někdo je začátečník pořád, ale carpdu chytá deset let, to už něco zná :-)))

                                                                                                  Nšvec - Profil | Čt 16.2.2006 8:39:25

                                                                                                  Kocháč - ® :no jo ty už seš profík,tobě to nic neřekne,ale carpdu je třeba začátečník.:-)

                                                                                                    NKocháč | Čt 16.2.2006 8:37:15

                                                                                                    carpdu - ® : články typu, přijeli jsme, vyhledali vhodné místo, zakrmili, zavezli, přišlo to úmorné stavění tábora, v noci přišla první jízda, ráno druhá, potom nás prudila rybářská stráž, článek je proložen dvěma fotkama s kapry, speciálně se upozorňuje př. na nej bobky od xxx a na konci upozornění na chyť a pusť.
                                                                                                    Článků tohoto typu je mrak a jsou aspoň pro mne zbytečné:o)
                                                                                                    Zajímavým se pro mne stává článek až když v něm najdu něco co neznám. Fotky trofejních kaprů jsou super, ale ocením víc nějaký vychytávky, nákresy, ...
                                                                                                    Jenže co mají pořád ty prupisky vymejšlet novýho. Obdivuju třeba feederaře Tychlera :o), absolutně nechápu, kde to pořád bere. Mám doma od mildy Sportovního rybáře, Kajmana, Rybářství, ....Balík časáků jako prase. MInimálně v půlce toho stohu od Tychlera článek je a třeba ne jen jeden. :o)

                                                                                                      NJM - Profil | Čt 16.2.2006 8:30:55

                                                                                                      carpdu: První den? Mě to nezačalo brát ani po dvaceti letech. To by byl článek,
                                                                                                      dvacet let u vody seděl jsem,
                                                                                                      krmil jsem furt čudly,
                                                                                                      za tu doby bez záběru,
                                                                                                      i kůrky chleba ztuhly.
                                                                                                      Kolega Bezruč promine.

                                                                                                        NMiras - Profil | Čt 16.2.2006 8:19:12

                                                                                                        carpdu: přijel jsem, nenachytal jsem, odjel jsem - takový článek napsal kdysi Michal Kučera o Cassienu. Vím, že ho dost lidí peskovalo za to , že je to nezajímavé a nudné... Mě to tak nepřipadlo, mám rád příběhy od vody a nemusí nutně být jen o rybách....

                                                                                                          Nprofo - Profil | Čt 16.2.2006 8:04:13

                                                                                                          V časopise se vždy popisují příběhy úspěšných lovů, protože nikoho nezajímá jak jsi nic nechytil. Proto si přečteš jen to co ostatní chytne a zaujme. Pokud myslíš, že by se mělo psát o lovu bez záběru, zkus to, ale nevěřím, že ti to někdo vydá.

                                                                                                            Nhraji - Profil | Čt 16.2.2006 7:56:13

                                                                                                            Zkus se zamyslet, příběh v časopisu, aby jej čtenář dočetl, musí mít spád a určité napětí. Zkus si doma napsat slohovku, ve které zajímavým způsobem popíšeš čtyřdenní čekání na záběr bez jediného záběru a k tomu zábavně popiš zakrmování.
                                                                                                            Příběhy v časopisech jsou pro lidi, to nejsou reportáže nebo pravdivé zpravodajství. Funguje to tak všude, i o lovech v Norsku nikdo nenapíše, že tři dny nezavadili o ryby, a stává se to často. Popisují se jen lovy, kdy ryby berou.
                                                                                                            A k zbytku otázky, nechytám kapry (tedy ty velké), protože mě to zoufale nebaví, ale plotice a cejni mi najedou již první den skoro vždy, často stačí hodina a půl.