WPC dravci 2016

Zprostředkováváme vám on-line přenos ze světového poháru v lovu dravců World Predator Classic 2016. Závod proběhne ve dnech 30.6.-2.7.2016 na velkých nizozemských přehradách Haringvliet a Hollands Diep. Jedná se o největší evropský závod svého druhu, kterého se účastní 50 silných lodí, 200 streetfishingových závodníků a 34 kajaků. V hlavní kategorii lodí, které se přezdívá "Rybářská formule 1", bude Českou republiku reprezentovat naše posádka Radek Filip a Martin Štěpka. Závodu se účastní i opravdová esa v lovu dravců (Willem Stolk, Johannes Dietel, Luc Coppens, Jeremy Steverman a další). Chytají ho v podstatě jenom profesionální rybáři a průvodci. Týmu se v každý ze 3 závodních dnů započítávají největší 3 candáti, 3 okouni a 1 štika. Všechny tyto ryby se navíc chytají v opravdu velkých velikostech. Věříme, že se bude na co koukat a závod si užijete stejně jako my. Děkujeme všem, kdo nám budou držet palce.
Oficiální stránky: http://www.worldpredatorclassic.com/
Seznam týmů: http://www.worldpredatorclassic.com/2016-boat-official-list/
Průběžné pořadí: http://www.worldpredatorclassic.com/world-predator-classic-2016-leaderboard
Autor diskuse: Raf - Profil , 29.6.2016 dravci - závodní sektor

Raf - Profil | Po 4.7.2016 17:53:02

Tomuhle Finovi jsme rikali proste "Rapala". Takovy maskot zavodu. Jmenuje se Mika Vornanen. Denne vyhulil tak pul kila tabaku a jako profesionalni pruvodce pry bere 650 Euro na den. Umi chytat velke stiky a skoncil na 17. miste. Na zaverecnem ceremonialu musela prijit spolecna fotka.

Raf - Profil | Po 4.7.2016 10:34:06

Pár fotek ze street fishingu.

Raf - Profil | Po 4.7.2016 10:32:43

Tyto fotky naznačují, co se v průběhu závodu na hladině odehrávalo.

Raf - Profil | Ne 3.7.2016 20:39:11

Pecka atmosféru včerejšího večera v aréně vystihuje první fotka. Byla to opravdu velkolepá show. Jinak při streetfishingu se chytla 113cm štika.

Raf - Profil | Ne 3.7.2016 20:31:50

Moc děkujeme za gratulace. Takhle vypadá část konečného leaderboardu.

Raf - Profil | Ne 3.7.2016 20:24:47

Takhle vypadá část naší válečné kořisti po bratrském dělení v rámci týmu. Jenom woblerů je asi 50.

Raf - Profil | Ne 3.7.2016 18:42:28

Tak jsme prekrocili ceske hranice. Kdyz jsme rano byli pro lod, tak Tracker stale stal na svem miste. Dresy pujdou do pracky a vytahneme je az na konci zari na Lake Trophy na Lipne. Chci moc podekovat vsem lidem, kteri nam pri priprave pomohli. Nejvice ze vsech to byli David Chalupka, Radek Matous, Petr Filip, Marc Hoeben, ER-EM a Milan Filip. Bez vas a nasich sponzoru Kajman, Marine.cz, Rapala, VMC, Salmo, Mojeprivlac.cz, Moss.sk, Jigstreamer.cz a Orka by to neslo. Dekujeme i manzelkam a slibujeme, ze priste nebude tolik foukat :-)

Raf - Profil | So 2.7.2016 23:58:43

Zaslouzeni vitezove na jejich novem stroji.

Raf - Profil | So 2.7.2016 23:54:19

Shit happens :-) Vyhrali kluci z Rapaly Markku Tiussanen a Atti Attila. Veliky respekt. Vse vyvrcholilo obrovskym ohnostrojem nad arenou. Uzasna atmosfera. Jednou to chceme vyhrat.

Raf - Profil | So 2.7.2016 22:12:07

Stale cekame. Takhle vypada podium a cast cen.

Raf - Profil | So 2.7.2016 21:06:52

Loď je naložena. Čekáme vesele na výsledky. Na pódium se bude chodit po lávce přes dok. Bude to velká show.

Raf - Profil | So 2.7.2016 18:55:13

Naše loď si užívá poslední chvilky u holandského mola.

Raf - Profil | So 2.7.2016 18:50:46

Jedeme naložit a uklidit loď a ve 21 hodin začíná vyhlašování výsledků. Tak nám naposledy držte palce. Po ceremoniálu se ozveme.

Raf - Profil | So 2.7.2016 18:48:44

Jinak jsem dnes ráno mluvil s největším esem závodu Lucem Coppensem. Trápí se hodně s lodí Nitro, kterou loni na WPC vyhráli a museli proto v ní nastoupit. Oproti jejich Trackeru je to typově úplně jiná loď, prakticky bez zrcadla. Hodně při závodech vsázejí na back trolling a to se s Nitrem praktikovat opravdu nedá. Za první den závodu prý měli 400 litrů vody. Zase ale byli jedni z nejrychlejších :-) Samozřejmě jim také nesedí to, že se nakonec kvůli větru chytalo jenom na jedné přehradě a dobře pro ně nebyly ani zkrácené závody. Z jejich strany to nebyla žádná výmluva ale je to logický fakt. Jinak si myslím, že to že se nemohlo na druhou přehradu nepomohlo ani nám. Těsně před závodem jsme trénovali prakticky jenom na ní, protože jsme ji považovali za těžší a chtěli jsme eliminovat naději na to, že na ní uděláme špatný výsledek. Našli jsme tam hodně chytacích míst a myslím si, že ostatní týmy by si na ní vylámaly zuby mnohem více. Pravidla ale byla pro všechny stejná.

Raf - Profil | So 2.7.2016 18:24:14

Přidávám rekapitulaci dne, kdy se dlouho kazilo vše, co se kazit mohlo. Ráno jsme vstali v 5 hodin a hned začali stresem. Recepční na hotelu totiž nebyl schopen najít klíče od místnosti, kde se nám nabíjely baterky, bez kterých bychom nemohli nastoupit. Do povinné porady kapitánů zbývalo 15 minut a dělila nás od ní vzdálenost 20 km, když jsme mu prohledali celou recepci a klíče našli. V jednu chvíli jsme chtěli dveře vyrazit nebo rozvrtat zámek. Na poradě jsme se nabídli jako dobrovolníci, že vyjedeme jakožto jedna z menších lodí s marshalama projet brutální vlny u přístavu a vyhodnotit, jestli se tím dá projet. Nakonec to nebylo nutné. Šlo se do akce. Vlny byly zatím největší palba (a to už jsme tady něco zažili), ale do závětří za ostrov uprostřed přehrady, odkud se startovalo, jsme se dostali. Plán byl jasný - full house nebo nic. Proto jsme se ze startu vrhli rovnou na vítr. Rychlostní závod o nejlukrativnější místo ale s jednou lodí o pár metrů prohráváme. Let po vlnách rychlostí 47 km/h nestačil. Kotvíme ale na jiném dobrém candátím místě. Elektromotor sotva stíhá. V tom si všímáme, že nám v lodi něco chybí. Ve větrné smršti nám ulítl oficiální měřák na ryby i se štítkem, bez kterého nejde ryby uznat. Volám do zázemí a přesvědčuji je, že nám musí přivézt nový. 20 minut se nic neděje. Snažíme se nesoustředit se na to, že nemáme, jak rybu změřit a chytat dále. Je to ale těžké. Několikrát návíc trháme na přehradě, kde se netrhá. Trochu se mi zvedá žaludek, ale šavli bych si rád schoval až do přístavu. Při přípravě jednoho FC návazce se sklopenýma očima raději polykám jeden Kinedril. Měřák stále nemáme a najednou vidíme podezřelý předmět v dálce vyhozený vlnama na břehu. Jedeme se tam podávat. Je to on. Volám do zázemí, že ho vidím na břehu a získáváme povolení dostat se pro něj na břeh. V tom příboji to byla veliká paráda. Poškodili jsme při tom vrtule obou motorů. Martin se svlékl do trenek, skočil do vody a bos běžel snad půl kilometru po břehu pro měřák. Já skočil do vody v holinkách oblečenej a snažil se udržet loď, aby se nerozsekala o kameny. Povedlo se. Na pádla a pomocí elektromotoru se nám po dalším boji povedlo dostat proti vlnám od břehu. Šlo se zase chytat, ale 1,5 h závodu bylo pryč. Hrozně jsme potřebovali první rybu, ale několik záběrů jsme oba nesekli. Vítr zesiloval. Několik nástrah jsme utrhli o vrtuli příďáku. Loď se kroutila tak, že to nešlo jinak. Všechno jsme vsadili na jednu kartu a vertikálem projížděli zajímavé hrany a "chytací hloubky 7-9 m". Klasikou se chytat vlastně nedalo. Když Martin hlásil candáta na prutě a dostali jsme ho do podběráku, spadl nám obrovský kámen ze srdce. Potom jsme se ale zase dlouho trápili. Candáti nespolupracovali a zachránila nás až fantastická Martinova 103 cm štika. Podebrat ji v těch vlnách bylo něco. Ale byla v lodi. Jóó! Věřili jsme, že dochytáme minimálně candáty a budeme dobře. Věděli jsme, že sebevrahů jako my na větru moc není a předpokládali jsme, že ryb se chytá méně než včera. Vítr ale stále zesiloval a nakonec se nedal praktikovat vertikál ani klasická přívlač. 70LB Minn Kota na plný výkon proti vlnám couvala. Museli jsme prchnout na protější břeh. Přejezd byl dramatický a to jsme jeli v závětří za ostrovem. Už v tu chvíli jsem přes nepromokavé oblečení neměl na sobě suchého vůbec nic. Ani na protějším břehu nebyla situace s větrem o moc lepší. Candáty jsme našli 50 minut před koncem závodu. Martin okamžitě jednoho chytil, další byli pod námi. Pravděpodobnost úlovku vysoká. Chvíli poté ale za námi přijela loď s marshalama, že bezpečí především a že musíme jet okamžitě do přístavu. Závod byl právě o 45 minut dříve ukončen. Zbývalo to, čeho jsem se bál celý den, jestli se dokážeme přes vlny dostat do přístavu. Ale Marine mašina je přeskákala a za přístavní zdí jsme se tak bezpečně dostali do jiného světa - z pekla do míst, kde jakoby začínalo holandské léto. Vyslechli jsme si hodně pochvalných slov od soupeřů a organizátorů, ale byli jsme spíše zklamaní. Nechtěl jsem to velkohubě říkat před závodem, ale doufal jsem, že bychom mohli WPC vyhrát. Markku Tiusanen a Antti Anttila jsou borci, byli tak silní a mají za sebou obrovské informační zázemí Rapala týmu (my se museli vším protlouci úplně sami), který šlapal jenom na ně, že se v reálu závodilo o 2. místo. A my v tom závodě zřejmě o kousíček prohráli... Samozřejmě jsme moc rádi, že jsme snad opět ukázali, že Češi umí chytat z lodě i na nejvyšší úrovni a budeme se těšit na vyhlášení výsledků. Jisté je jedno - myslím si, že drsnější rybolov s větším nasazením už nikdy nezažijeme :-)

Raf - Profil | So 2.7.2016 17:16:22

Aktuálně jsme na děleném 2. místě už se 3 dalšíma týmama. Doplňují se úlovky od týmů, kterým nefungovala aplikace v mobilu, které jsme od organizátorů dostali na dokumentování úlovků.

Jagged - Profil | So 2.7.2016 13:36:19

Dalsi 58

Jagged - Profil | So 2.7.2016 12:24:44

Metrovka!!!

Beliluk - Profil | So 2.7.2016 11:48:01

Dnešní den je velmi složitý. Dokonce došlo k přerušení spojení s Holandskem. Požádal jsem proto místního zpravodaje Roberta Pomluvu o poslední informace."Pánové budete se divit, ale když se kácí les - létají třísky, v našem případě štěpky. V českém týmu došlo k hádce. Důvodem byl výběr techniky. Martin napadl Radka, že nemá filipa. Posílám Vám výsledek hádky, který je lehce čitelný z tváře kapitána" tolik zpravodaj. Názor si musíte udělat každý sám. V každém případě fandíme klukům, bojujte......

Beliluk - Profil | So 2.7.2016 8:45:50

Závod právě startuje, takže přeji jedinečný a unikátní ful house a kdo neskáče není .....V každém případě je důležité míti Filipa. Good Luck hoši.....