Ministr Milek podporuje stavbu přehrad i kanálu od Dunaje
Kategorie: VšeobecnéPraha - Ministr zemědělství v demisi Jiří Milek (za ANO) podporuje jak výstavbu větších přehrad, tak i úvahy o stavbě kanálu, který by propojil Dunaj s Moravou. Bez něj by v případě katastrofálního sucha nebylo možné Moravu zásobovat vodou, řekl v rozhovoru s ČTK. Chtěl by také zjednodušit budování vodních nádrží do hektarové velikosti, během prvního pololetí letoška, pokud bude ve funkci, plánuje poslat do meziresortního připomínkového řízení novelu vodního zákona, která se suchem zabývá.
Zdroj: http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ministr-milek-podporuje-stavbu-prehrad-i-kanalu-od-dunaje/1582153
Diskuse k bleskovce
sven - Profil | Čt 8.2.2018 18:34:38
Podobně jako na jiné zbytné "ře" , vlekaře, pumpaře, bioplynaře.........
Včera jezdili s ponorem půl metru, dnes potřebují metr dvacet a zítra jim nebudou v honbě za ziskem stačit ani dva.. .
(ty cifry jsem si vycucal z prstu, jsou jen ilustrační)
O přínosu jakékoli podobné investice pro řadového občana nemám nejmenší iluze :-)
Chtěl jsem jen nastínit, co v diskusi a nejen v této nezaznělo. A to, že tyto návrhy, včetně dotažených dílčích realizací, jsou staré jako dějiny českého národa a tedy nikoli výmysly jakéhosi současného politika nebo úředníka.
lowlow - Profil | Čt 8.2.2018 17:37:27
To je fakt, zisky v době Karla IV se klidně mohou překlopit v pěknou ztrátu dnes. Myslím, že to je zase jen obyčejný pokus o tunel. Se solárními elektrárnami to vyšlo, tak proč nepostavit nějaké šílené vodní dílo. A když nevyjde šílenost, aspoň nebudou tak šíleně vypadat nové přehrady. Možná jde jen o to pořádně vyprovokovat společnost proti stavbě, která nemá šanci, aby se umetla cesta pro přehrady. Kdyby se začalo přehradami, mohlo by nějaké ochranářské budižkničemu napadnout, že by něco z toho šlo nahradit poldrem. Takhle jsou o level výš. Ani jednu funkci kanálu poldrem nenahradíš, to ví každé malé dítě. Tím je poldr ze hry a zůstavají přehrady.
Honza7 - Profil | Čt 8.2.2018 16:38:38
Znovu opakuji kdo bude něco z toho garantovat vlastním majetkem, že tato akce přinese patřičné výhody řadovému občanovi - především z pohledu financí.
Opravdu nechápu tady lidi, kteří chtějí finančně přispívat velmi úzké skupině rejdařů na jejich lepší zítřky. Když chce někdo přispět ať přispívá ze svého a netlačí do tohoto projektu celý národ.
sven - Profil | Čt 8.2.2018 13:57:52
První, kdo prokazatelně s teorií propojení Baltu s Černým mořem přišel a dokonce zahájil práce na výstavbě, byl Karel IV..
Pánové Schwarzenberg a Baťa jej dokonce prakticky realizovali.
To se v současných diskusích na téma kanály, jaksi opomíná...
Rovněž dlužno dodat, že hnacím motorem obou pánů, byla výhradně vidina vyších zisku, pro jejich firmy /kapsy...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Schwarzenbersk%C3%BD_plavebn%C3%AD_kan%C3%A1l
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ba%C5%A5%C5%AFv_kan%C3%A1l
Rožnovák - Profil | St 7.2.2018 23:12:55
Jarda Š. - Profil | St 7.2.2018 22:47:11
b.gun - Profil | St 7.2.2018 22:16:46
Rhein-Main-Donau-Kanal, neboli kanál Rýn-Mohan-Dunaj, je provar jako prase. Jde o pomník bavorské vlády, o kterém tehdejší spolkový ministr dopravy prohlásil, že jde o nejhloupější projekt od stavby Babylónské věže. Průměrné vytížení za dobu provozu je na třetině plánovaného objemu a soustavně klesá, blíží se spíše k objemu pouze čtvrtinovému. Při projektování slibovaný pokles kamionové dopravy se nekoná, neboť po silnicích se přepravuje jiný typ nákladu. Částečně ale přebral náklad železniční dopravě, takže situace se dostala do stavu, že je ztrátový nejen samotný kanál, ale dotovaná musí být i železnice. Trasa se vyznačuje výrazným výškovým rozdílem a z toho důvodu je rozdělena velkým množstvím zdymadel, což ji činí náročnou a zdlouhavou. Přeprava zboží ze Severního do Černého moře se proto vyplácí po moři přes Gibraltar - je rychlejší, navíc objem nákladu, který se vejde na jednu námořní loď, by se musel rozdělit na několik lodí říčních. V neposlední řadě má též negativní dopad na přírodu - biodiverzita druhů vázaných na vodní prostředí, vlhké louky, zaplavovaná území atd. klesla o celou polovinu.
A proto se určitě vyplatí stavět prakticky paralelní trasu. Její jediný význam je v tom, že si i u nás někdo chce postavit pomník, který mu zafinancují veřejné rozpočty, a že se někdo na stavbě finančně výrazně přiživí. Ekonomický přínos stavby je marginální, dopad na přírodu výrazný (ovlivnění biodiverzity, usnadnění průniku invazivních druhů...), v neposlední řadě pak přináší aktuální problémy městům i lidem na plánované trase z důvodu stavebních uzávěr.
Mušketýr - Profil | St 7.2.2018 22:15:08
splávkař - Profil | St 7.2.2018 21:53:37
Honza7 - Profil | St 7.2.2018 21:41:00
Kolik z toho bude mít řadový občan? Budeš to garantovat i svým majetkem?
nej.vydra - Profil | St 7.2.2018 21:30:01
rybař20 10 - Profil | St 7.2.2018 21:12:01
b.gun - Profil | St 7.2.2018 20:57:55 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Jedná se o představitele společnosti Plavba a vodní cesty o.p.s., jež je vydavatelem časopisu Vodní cesty a plavba, věnuje se soustavné propagaci D-O-L, v důsledku čehož je zaháčkovaná na všechny zainteresované subjekty s tímto projektem související (ministerstvo, ŘVC, povodí, přístavy, podnikatelé z oblasti vodní dopravy atd.).
Společnost Plavba a vodní cesty o.p.s. byla založena firmami P&S, akciová společnost (předmětem podnikání je výroba a dodávky vodních turbín, zařízení na vybavení vodních elektráren, vodohospodářských zařízení, jezových klapek, česlových polí, vybavení vodních cest a přístavů aj.) a Vodní cesty a.s. (působící v oblasti jezových konstrukcí, pohonů jezů, říčních přístavů, otočných mostních konstrukcí, vodohospodářských prací aj.), v jejichž statutárních orgánech páni autoři v minulosti také figurovali.
Firma P&S, akciová společnost je navíc součástí sdružení firem rodiny páně Podzimka, které se zabývají např. projektovou činností ve výstavbě, prováděním staveb, výrobou zařízení pro vodohospodářská díla aj.
Takže veškerá publikační činnost pánů autorů má jediný, jasně patrný cíl - "malou" domů směřující buď přímo k jejich, nebo jim spřáteleným firmám - a její objektivita bude na vskutku vysoké úrovni. Asi jako by posudek na (ne)potřebu zabezpečení kurníků vytvořilo konsorcium "Liška&Kuna&Lasička a spol.".
lowlow - Profil | St 7.2.2018 17:24:14
nej.vydra - Profil | St 7.2.2018 17:19:55
Honza7 - Profil | St 7.2.2018 16:43:52 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Bohužel druhá část sdělení pana ministra mi připadá jako černá můra, která bude mít v případě realizace velmi nepříjemný dopad nejen pro zásoby vody, ale taky na celou řadu živočichů, kteří jsou s vodou spjatí. Je mi opravdu velkou záhadou jak chtějí do uvedeného kanálu natlačit vodu, bez toho aniž by došlo k odvrácení toků našich řek? Vše co by mělo se vlévat do Baltu ve své podstatě skončí v Černém moři. To bude mít zásadní vliv na migrující ryby - toto bude další hřebíček do rakve pro "životaschopnou" populaci úhoře říčního.
Celkem by mě zajímalo zda-li vůbec existuje kalkulace, která by vyčíslila veškeré škody, které by touto akcí vznikly. Nemyslím si že naší občané pocítí z finančního hlediska, že by zboží z dovozu nějakým způsobem bylo levnější. Podle mého názoru finančně podporovat velmi úzkou skupinu rejdařů je nesmysl. Stát by měl za ty prachy víc podpořit železnici na kterou stejně každým rokem doplácí.
Kde to žije - všechna témata
2:32Allegro CZ/SK - postrehy a tipy na nákup 40
0:42Lowrance hook 9 0
ČtBitcoin (a jiné krypto) mezi rybáři 657
ČtOrient Rods pruty 186
ČtChov okrasného ptactva 828
ČtKorda Developments a vše co k této značce patří 815
ČtLithiové baterie - srovnání 999
ČtMalé kalendáře k povolence 281
ČtPivo- craft beer 488
ČtLehátko Fox dutalite 6-nohé 0
ČtMethod je nutné krmení? 22
ČtVíkend v MRS - revír a ubytování 4
ČtPoradna: Přívlač 3986
ČtPoradna: MRS - pravidla, revíry, členství, povolenky, stanovy 2209
ČtVnadící cobra je dobrá?. 102
Co je nového - všeobecné
ÚtBleskovka: Kvůli invaznímu sumečkovi se v Pasohlávkách vypouští mokřady
NeBleskovka: V lipenské přehradě přibývá sumců velkých, kteří likvidují candáty
NeBleskovka: Dynamický vývoj řeky Moravy
. . . Video: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . Článek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . Článek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . Miničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . Recenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . Miničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
19.4.Carp marathon Těšetice2 3...
20.4.!!!PŘESUNUTO NA 15.6.2024!!!,...
20.4.Rybářské závody Rybnik Talian
20.4.Skutečský kapřík
20.4.Rybářské závody Ledce u Plzně
21.4.Dětské závody Skuteč
21.4.Karasobraní - Vrabčák Moravský...
26.4.Benátský Blinkr 2024
27.4.OBSAZENO !!!! Jarní rybářské...
27.4.Jarní rybářské závody Víceměřice...
Doporučujeme e-shop
www.chytil.cz
Firma Chytil byla založena v roce 2000 a od té doby vyrábí nejrůznější návnady a nástrahy pro lov nejen kaprovitých ryb....