NBoule - Profil | Ne 13.4.2008 17:55:08
Čau fire,jak jsi dopadl na Lipně?
Nfire - Profil | Ne 13.4.2008 17:40:47
tatra, Mudr.Hnátek Herbert - no je vidět že jste odborníci na toto jezero.Bez komentáře.
Mudr.Hnátek Herbert důležitý je že tys velký a silný ty republika potřebuje.
Ntatra - Profil | Ne 13.4.2008 13:07:55
Zdravím všechny normální rybáře. Na Lipno sem tam zavítám taky a vždy slyším od místňáků tu samou písničku o tom jak to stojí za h.... a jak lufťáci drancujou vodu. Večer v osvěžovně po pár kalíškách se rozhovoří o tom že candáti jdou nejlíp od jara do konce května a že pak je to jen paběrkování. Někteří se chlubí že za jaro mají 60 candátů prodaných do penzionů. Závěr ať si udělá každý sám. Tak nevím kde je zakopanej pes.
NMUDr. Hnátek Herbert - Profil | Pá 11.4.2008 19:32:10
fire: o snaze už jsme slyšeli dost. je to čurák first class a každý, kdo si myslí, že plošná restrikce něco vyřeší, aspiruje na úplně stejný titul ... a neboj, není to jen netové hrdinství, tomu lumpovi klidně flustnu do ksichtu ... stejnak jsou na jihu jen malí a slabí boys :-) ledažeby na mě komunistický agent Křivanec vypustil nějaké cvičené klíště, to bych se bál :-)
NMaara - Profil | Pá 11.4.2008 13:06:22
MM. jo, čtu rychle a blbě... Asi teda nějaký zákon o ochraně přírody.
Jenom mi není jasný, proč by svaz měl mít zájem i na nepřístupnosti pozemků. Píše se tam sice o ochraně území pro hnízdící ptáky a další tvory, ale to asi asi nebude na základě podnětu ze strany svazu...
NMartin M. - Profil | Pá 11.4.2008 12:49:26
Maara> v clanku pisi, ze o tom bude rozhodovat i krajsky urad JC kraje a Sprava Narodniho parku Sumava.
NMaara - Profil | Pá 11.4.2008 12:45:49
Nevíte někdo, na jakym právním základě chtějí omezovat resp. zakázat vstup na pozemky okolo vody? Ty pozemky jim patří? Nebo to udělá někdo jiný než oni (KÚ nebo tak) na základě domluvy? Proč se to vlastně má stát? Každý, kdo se pohybuje okolo vody je potenciální pytlák, nebo to může rušit ryby ve tření? Možná budou ty otázky někomu připadat hloupý, ale pokud znáte někdo odpověď aspoň na jednu, budu rád.
NMRKnato - Profil | Čt 10.4.2008 19:14:28
fire : jestli si si toho náhodou nevšiml, tak tady o tom nějaké 2 roky hovořím. Tu více, tu méně jasně, ale soustavně.......
NMRKnato - Profil | Čt 10.4.2008 19:06:14
drozďák : právě to, co se zove CS statutem, je ten největší mrdník, který likviduje rybařinu a to nejen asi i na Lipně. Co by bránilo komukoliv z ČR organizovanému např. ve Svazu, koupit si Jihočeskou, nebo jakoukoliv jinou územní povolenku a finance by šly skutečnému uživateli, tedy šesti ze sedmi ÚS. Redistribuce jsou finance, které dostává MO a tyto finance suplují sporné ohodnocení té které MO za ryby ve formě násady nad plán, ale pozor, do revírů, které nejsou těch MO v šesti ÚS! Redistribuce uzavírá 1. kolo hry na levnou rybu. Lipno je tak velké, že tato hra nestačí a já ti tady opět říkám, že ve svazu leží spousta financí, které se utrácejí zcela legálně, plánovitě, po odsouhlasení a to v MO, ale revírům nepřinášejí žádný užitek. Tedy ani Lipnu. Pokud se toto nezmění, může se hájit do aleluja. Ano, utrácejí se legálně, jako já mohu každý den odnést od vody 7kg candáta a kapra pouštět, protože velmi pléduji pro zvýšení jeho míry na 50cm a samozřejmě zavedení té magické horní, pro lákavě hnědozelenou vodu revírů už od 65cm.
Pokud mohu spekulovat, tak pan Hladík asi neuspěje u vás Pražáků, aby jste si zvýšili cenu vaší "územní povolenky" a z takto navýšené kalkulace ceny CS povolenky mohlo odejít pár destítek milo např. do Lipna, ale zvolí tedy druhou možnost a to zahájit polovinu jezera, vyhlásit BP pro "Jožiny" a kontrolovat a sbírat povolenky.
Nfire - Profil | Čt 10.4.2008 18:32:42
drozďák pokusím se odpovědět 1: v současné době co vím projednávají vytvoření profi RS pro UN Lipno ve spolupráci CHU Šumava .Co z toho vznikne je ve hvězdách ale pokud ochranný pásma vzniknou bude vytvořena jejich ochrana,údajně to bude hlídat i poříční policie a břehy lesní stráž CHU Šumava
2: Byl bych velkým optimistou kdybych řekl že ano ,ale současný zkurvený aparát ČRS mi to nedovolí říct ,myslím že nebude schopen .
Stále však budu věřit že to myslí s lipnem do budoucnosti dobře i když dnešní zkurvená doba není stavěná na to někomu věřit a vzlášt organizacím a politikum.
Ndrozďák - Profil | Čt 10.4.2008 18:12:16
fire: dám ti jednoduchou otázku. Vlastně dvě.
1. jakým způsobem zabezpečí JČ ÚS dodržování stanovených pravidel?
2. skutečně si myslíš, že je ČRS jako celek schopen účinně vymáhat právo?
Díky za odpověď
Nfire - Profil | Čt 10.4.2008 18:06:45
MRKnato né Někdo ale RYBAŘI jej zdevastovali a ten co tam hospodaří to hospodaření nezvládl a svou benevolencí dopustil tento stav.Nikdo netvrdí ryby nelovit vůbec ,lovit dál ale dát jasný mantineli a tím taky dát šanci jezeru aby se vzpamatovalo a pokud to představitele ČRS myslí vážně s tím aby Lipno srovnalo budu jim fandit .
Ndrozďák - Profil | Čt 10.4.2008 17:56:50
MRKnato: tak se zase do toho přeci jen pustíme. Ať návštěvníci tohoto servreu nejsou uváděni v omyl...
"Svazu nejde o počty prodaných povolenek, ani o rybobyznys dotčených obcí. Rybářskou politiku dělají MO a ty z povolenek nemají vůbec nic. Je jim tedy šuma fuk, kolik se jich prodá. MO ale není jedno, kolik má členů, protože toto je živí a živit bude, vedle klasického podnikání. Ryby jsou tak trochu na vedlejší koleji a pokud se prodá jen polovina povolenek kilo násad bude o polovinu levnější" - kdyby ses omezil na tento pouhý odstavec, tak já půjdu a vytesám ho do kamene.
Máš samozřejmě pravdu. Ne tak docela v případě CS povolenek, kde i MO formou redistribucí získavají určitý podíl a jejich prodej tedy pro ně za jistých okolností je poměrně výhodný. Jistě víš o čem mluvím, já bych toto téma nechtěl vířit a dávat někomu návod... To jen na okraj, v meritu věci to není podstatné.
Tvoji, již obligátní poznámku o Pražských MO nechám bez povšimnutí. Omíláš to tak často, až mi to smrdí nějakou formou frustrace. Což je vcelku problém, který si musíš vyřešit sám v sobě.
Ale toto: "Právě na to doplácí např. Lipno a kvalitní násady ryb se nedostává. Souhlasím, že zákazy při tomto stylu hospodaření nic neřeší." - to je perla.
Problém bude asi někde jinde, neb je celkem obecně známo, že Lipno je revír JČ ÚS. Lipno tedy na způsob hospodaření MO nedoplácí, neboť ho žádná MO neobhospodařuje.
Hladíkovy aktivity jsou už také poměrně, zejména jihočechům, známé. Z pochopitelných důvodů mu samozřejmě jde o budoucí komerční prosperitu nádrže. Tímto krokem si velmi elegantně podřízne větev pod vlastním zadkem. Jako kurvu, netající se odporem k funkcionářům (zvláště některým), mě to může svým způsobem těšit. Ale srdce rybářovo, to zatraceně pláče... Zkrátka je to nařízení ze středověku.
NMRKnato - Profil | Čt 10.4.2008 17:48:33
fire, jak to tak čtu, tak by bylo asi nejlépe ryby nelovit vůbec..... To, že někdo Lipno zdevastoval je pravda, ale já nehospodařím..... lovím způsobem povoleným pro výkon rybářského práva. Hájení něčeho může být první krok, ale bez dalších je to zbytečný cvičební či manévrovací úkon.
Nfire - Profil | Čt 10.4.2008 17:28:29
Ačkoliv je ČRS jeden velký bordel ,samej zkostnatělej strejda tak v tomto případě udělaj kus užitečný práce pokud ty ochranný pásma vytvoří ,přichází však s křízkem po funuse ale do budoucnosti Lipna to smysl bude mít.Tyto pásma měli být už vytvořeny v roce 1989 hned jak sundali hraniční boje a nikdy by nedošlo k takovéto devastaci jezera ,tady ČRS těžce zaspal.Jezero jsme zdevastovali my RYBAŘI z celý republiky ,nekončící nájezdy za dravcema a pokud brali tak se nešlo s vody a najednou candáti začali mizet ,velikost candátů na který jsme byli zvyklí byla pryč .Všichni jsme začali plakat co se to děje s jezerem odpovím jak drozdák HOVNO je vyrabovaný a ted když ČRS chce pro lipno něco udělat je začínáme odsuzovat že chcou uzavřít zátoky aby ty candátci co zůstali a je jich dost mohli dorůstat a množit se.Jestli hýbou vodou či né nemá vliv candati maj hnízda na 2-2,5m a to nikdy s vodou v této době nesjeli.Jinak hladinu si řídí Praha tam tomu moc rozumí,hrázný jen figurka.Příspěvky některých jedinců mi připadají že nemají vůbec přehled o stavu jezera jen se tu prezentují aby něco napsali.Ač Hladíka nemám rád je to prospěchář tak v současné době jeho snaha o zachranu jezera je velká,otázka zní"co se za tím skrývá"a nebo opravdu mu stav jezera není lhostejný myslím že vše ukáže čas.
NMRKnato - Profil | Čt 10.4.2008 17:08:02
Svazu nejde o počty prodaných povolenek, ani o rybobyznys dotčených obcí. Rybářskou politiku dělají MO a ty z povolenek nemají vůbec nic. Je jim tedy šuma fuk, kolik se jich prodá. MO ale není jedno, kolik má členů, protože toto je živí a živit bude, vedle klasického podnikání. Ryby jsou tak trochu na vedlejší koleji a pokud se prodá jen polovina povolenek kilo násad bude o polovinu levnější.... Proto budou narůstat počty členů pražských MO, proč asi? Právě na to doplácí např. Lipno a kvalitní násady ryb se nedostává. Souhlasím, že zákazy při tomto stylu hospodaření nic neřeší.
Ndrozďák - Profil | Čt 10.4.2008 15:53:08
Vždycky existuje řešení.
Ovšem to je buď kvalifikované, anebo z prdele. A toto je přesně z té druhé kategorie.
Není postih jako postih.
Tento stát začla posledních několik let bazírovat na buzeraci lidí v zájmu blaha občanů, kolektivní bezpečnosti či jiných sraček.
Na silnici vládne bodový systém a buzerantská čtyřistajedenáctka. A ubylo snad na českých tankodromech mrtvol? Velký hovno... Je to stejné, ne-li horší.
A Lipno je ukázka naprosto stejné "myšlenkové" synapse. Banda nekompetentních blbů omezených bolševicky upjatým myšlením se rozhodla řešit problém plošnými zákazy. Přibyde tím snad v Lipně více ryb. Ale hovno...bude to stejné, ne-li horší.
Ubyde turistů, o to méně připlave do svazové kasy peněz, zařve na to lipenský ryboturistický byznys, který je na přespolních rybářích závislý, takže časem půjde dolů i nabídka či kvalita služeb, celé Lipno přestane být rybářsky atraktivním regionem. Místo toho, aby Svaz vytvořil skutečně ÚČINNÉ a fungující mechanismy na potírání pytláctví, ať už s papírama nebo bez. Není to jen o RS, ale také o komunikaci se subjekty, které tvoří s rybářským byznysem symbiozu. Je to o komunikaci a schopnosti jednat a vyjednat oboustranně výhodné podmínky.
Koneckonců další parketa, kde je ČRS v prdeli jak Baťa s dřevákama...
NMates(původní) - Profil | Čt 10.4.2008 14:18:07
Je to všechno v nás a dobře nám tak. V nastalé situaci asi nic jiného nezbývá. Potom je ještě řešení - defenestrace.
NKacula the Great - Profil | Čt 10.4.2008 14:10:26
V idealnim pripade by ten kdo tam vstoupi nebo se jen podiva mel byt pro vystrahu zastrelen,
asi to nebude uplne idealni reseni
Nrarach - Profil | Čt 10.4.2008 13:54:15
Kouzelný, postavíme se větru dešti a také stárnutí přehrad, tenhle vývoj je totiž normální i kdyby se na tom nepodílela masa svazorybářů. Pánbůh ochraňuj Vltavu nad Lipnem, všechno co tam zbylo sežerou boleni a štiky.
Nrybarjj - Profil | Čt 10.4.2008 13:43:35
částečně je to pravda, ČRS vynakládá obrovské peníze např. na lososa, ale bez nějakých velkých výsledků. pokud by vybudovala svoje zařízení na rozmnožování a odchov ryb, tak by nemusela tolik nakupovat od soukromých firem, které tyto zařízení mají.
NCottus - Profil | Čt 10.4.2008 13:29:00
rybarjj: třeba RS Luhačovice ...
Ale to by bylo pratické, a tady jde přece o jiné řešení.
NMUDr. Hnátek Herbert - Profil | Čt 10.4.2008 13:24:50
rybarjj: za to si ale milej zlatej může ČRS (i MRS) sám ... přístup k hospodaření od rady přes všechny zatvrzelé zpátečnické degeny při MO vyplodil nádhernej bumerang :-)
Nrybarjj - Profil | Čt 10.4.2008 13:21:58
MRKnato: Jak kapr devastuje tak velkou vodní nádrž jako je Lipno?!
To že se nasazuje jen kapr není jen o penězích, ale zkuste najít někoho kdo vám prodá třeba ročka candáta!!!
NCottus - Profil | Čt 10.4.2008 13:09:24
Ukázka vhodného řešení problému....a nejlepší bude asi ta konference ukončená rybářskými závody.
Doporučil bych je právě na místech s těmi bójkami.:-))
NRobert(původní) - Profil | Čt 10.4.2008 12:19:20
Lipno neznám, proto se zeptám - jakpak se tam hýbe s vodou? Jestli se v době tření upustí jak se občas stává jinde, tak to zavírání zátok je pro kočku.
NMUDr. Hnátek Herbert - Profil | Čt 10.4.2008 11:45:13
no paráda ... a teď už mi nikdo nevymluví, že Hladík je jen další nohsled komunistického agenta Křivance s úplně stejným myšlením ... já se divil vždy, kde něktří obdivovatelé tohohle panáka berou jeho progresivitu
jinak je to opět krásný důkaz toho, jak se celý ČRS chová ... 19 let po Národní frontě je to čistokrevná totalitní organizace ... zákazy, omezení jako flastry na neschopnost něco uřídit
Ntonis - Profil | Čt 10.4.2008 7:33:57
file když jsi vyděl odnášet skopčáky s takovým úlovkem,proč jsi nezasáhl? Na to máš právo.
NPredy - Profil | Čt 10.4.2008 7:04:17
Dada87: Snížit počet odnesených ryb toho moc neřeší, dokud nebude důslednější kontrola a nezmění se myšlení "rybářů", stav zůstane stejný. Obdobné to bude s minimální mírou živé, či mrtvé nástražní rybičky - bez kontrol to budou dodržovat jen ti poctiví. Ta zakázaná pásma jsou asi nejlépe uhlídatelné řešení (pokud bude zákaz vstupu na vodě i břehu).
NMRKnato - Profil | Čt 10.4.2008 0:40:22
fire : nejsem znalec Lipna, chytal jsem tam dost dávno. Pokud jsi si nevšiml, včetně aroganta, tak jsem se tázal, neboť si myslím, že rybářskému tlaku asi neodpovídá zarybňování. No a pokud nemám finance, loupnu tam kapra, to je naprosto standardní svazový postup. Nechám se rád poučit, jak se vyvíjí cena násad, oproti ceně povolenky, hlavně CS, počet docházek a oproti tomu úlovky. To by mnohé naznačilo.
Nfire - Profil | St 9.4.2008 23:01:59
drozďák ten klacek je správná volba
Ndrozďák - Profil | St 9.4.2008 22:39:23
Fire: nepředpokládám, že by povolený limit pro cizince činil děnně 10ks ušlechtilých ryb...
Takže kde je problém?
V ceně povolenky nebo v neschopnosti vymáhat právo?
Co takhle zkusit hledat pravou příčinu problému. Lidi nepředěláš. Maximálně je klackem donutíš dodržovat pravidla hry...
Nfire - Profil | St 9.4.2008 22:05:19
drozďák jestli je povolenka pro cizince málo drahá není v mé kompetenci posuzovat,ale v roce 2006 jsem na vlastní oči viděl odvážet 2 skopčáky 73 ks candáta pruměr váha 2kg x 320kč /kg takže odvezli za 46720kč myslím že tolik ta hostovačka pro dva lidi nestála.Jak dlouho je chytali už nezjistím ale myslím že 4dni ,viděl jsem to jen proto že se chlubili jak krasný ryby tady máme,muj názor -hostovačka pro tento typ cizinců není nikdy dost drahá.
Ndrozďák - Profil | St 9.4.2008 21:43:32
Říkal jsem, že se s tebou nebudu do žádných disputací pouštět.
Tentokrát to poruším.
Pyzda, cos to zase vyblill za píčovinu????
Kapr je na Lipně ten zdaleka nejmenší problém. Zjisti si fakta a pak piš. Jsi zase jenom za vola, nic víc...
Fire: myslíš, že stávající povolenka pro cizince o více než 2000% dražší, než pro člena ČRS je málo drahá?
NDada87 - Profil | St 9.4.2008 21:28:31
Možná by nebylo špatný snížit počet možných odnesených ryb na 1 a možná upravit míry i s horní hranící podle revíru....ale to je jenom muj skromnej názor
Nfire - Profil | St 9.4.2008 21:19:23
tonis -lipno má 42km a RS je na tomto prostoru neschopná,rybí chráněná území je zachrana ten prostor se dá uhlídat je přehledný,na vodě RS, na břehu Ochránci šum .parku a poldové každej si to rozmyslí tam něco řešit.
Ntonis - Profil | St 9.4.2008 21:07:14
Nemyslím si že to je správné. Je pravdou že masařina se rozmohla všude,ale to by to museli udělat taky všude. Tímto se to nezpraví. Jedině kontroly a zase kontroly.Ale opravdové kontroly a né ty co provádí naši porybní. Našince berou u pusy,ale Němce nechají.To samé i Ukrajinci.Dají prachy a můžou vše. Proto to takhle je.
Nfire - Profil | St 9.4.2008 21:05:48
Vážený MRKnato jak můžeš prohlásit že voda mluvíme o lipně je zdevastovaná kaprem ,mám pocit že toto jezero neznáš a pálíš od boku.V žádným případě vytvoření ochraných rybích pásem není obštrukce je to nutná záležitost na ochranu tohoto jezera.Jestli má nebo nemá Jč.US dost prostředku o tom nemíním polemizovat ale co vím zcela jistě je to že v jezeru žije v současné době silný potencial candátku který potřebuje chránit aby mohl dorůst a vytvářet novou generaci a zrovna v té oblasti kterou chcou chránit jsou prostory kde se candáti třou a masaři znalí Lipna ryby hlídající hnízda vymlatí a boleni s okouna to dokonaj.Je to správné rozhodnutí vytvořit chráněné území,candat a štika se vytírá na lipně velmi dobře ale nestačí dorůstat,takže je to otázka času kdy se jezero začne vzpamatovávat,velice by pomohlo i zákaz chytaní na rybku na 2-3roky.Kapr se musí vysazovat nebot se nevytře,ale to co se tam vysazovalo za poslední leta byla tragedie,dávali tam ryby co nikdo nechtěl koupit pak se není čemu se divit že v jezeru chybí velcí a těžcí kapři ,lipno nikdy nebude kaprovou vodou je to chladný jezero.S tímto jezerem musíš žít a pak můžeš hovořit o vodě zdevastovaný kaprem a to zavedení dolní a horní míry kapra by vůbec neškodilo v tom se nemýlíš.
NMRKnato - Profil | St 9.4.2008 20:29:42
Pánové, jestli ten problém nebude v tom, že Jč. ÚS nemá na zarybnění Lipna dost prostředků a dohání to kaprem a kapr to jistí? Pak jakékoliv uzavírání čehokoliv je jen obštrukce. Ve vodě zdevastované kaprem se nebude dařit žádné rybě. Schází tam zavést ještě zvýšení dolní míry kapra a zavedení i horní....
Nferdys. - Profil | St 9.4.2008 20:07:45
Panove.Ja to schvaluju.Zakazal bych chytat dravce aspon na dva roky.Je to tam sama masarina.
Nfire - Profil | St 9.4.2008 18:42:39
Kdyby rybičku zakázali na 2 roky vůbec nic by se nestalo,naopak jen by to jezeru prospělo,vyřvávaj jen masaři ,normalní slušní rybáři s tím souhlasí nebot každej kdo na lipně chytá ví jaký je tam stav a co se tam děje.
Njindrich24 - Profil | St 9.4.2008 18:12:43
Hlavně více kontrol, protože když jedu v květnu na týden na kapry a vidím naproti v pařezech denně 1 až 2 loďky jezdit křížem krážem a mrskat prutama,tak co tam asi dělají. Opakuje to rok co rok. Míru candáta a štiky určitě zvednout. Němčouři se v Černý na pláži fotí s candátkama co mají sotva 40cm a nikdo jim nic neřekne.
Nfire - Profil | St 9.4.2008 16:59:23
Jedině dobře, konečně dostali rozum to už se mělo udělat před 3 lety a nedošlo by to tak daleko.Ještě pořádnou rybářskou stráž,omezit úlovky na den,zvýšit míry,rybičky povolit až od září a co hlavně doplnit do uzavřených oblastí reprodukce schopný ryby .Zdražit nekompromisně povolenky pro cizince .