- Články
- Všechny články
- Článek
- Diskuse
Diskuse k článku: Olovo
Diskuse k článku Olovo
- Zobrazit zápisy s fotkou.
- Zobrazit vybrané uživatele.
načítám... - Zobrazit jen s poděkováním.
- Zobrazit všechny zápisy.
5x v oblíbených a 3x v ignorovaných.
NMrKos - Profil | Pá 27.12.2019 14:39:43
Poukazování na to, ze tamten nebo onen je větší znečišťovatel, už jen hezky zapadá co celkového obrazu.
Nsliver - Profil | Pá 27.12.2019 17:45:36
Málem sem puknul smíchy při čtení tohoto ,cituji :
V posledních letech vzrůstá v Evropě znečištění ovzduší rtutí z krematorií. Ostatní zdroje vypouštějí tohoto těžkého kovu díky různým opatřením čím dál méně. "Příspěvek emisí z krematorií je rok od roku výraznější. Je to způsobeno postupně se zvyšujícím relativním podílem kremací proti klasickým pohřbům do země a vyšším průměrným věkem dožití Evropanů, což s sebou nese víc zubního amalgamu a srdečních stimulátorů," konstatuje zpráva ministerstva životního prostředí
zdroj :
https://zdravi.doktorka.cz/evropane-maji-zubech-tuny
Běžte všichni aktivisti už laskavě do prdele. Děkuji
NDědek - Profil | Čt 2.1.2020 12:44:00
Jsem za to rád, že jsem na nikoho střílet nemusel.
Nicméně bylo by potřeba, neváhal bych ani na chviličku svou zbraň použít.
Ten kdo splňuje podmínky pro držení zbraně, by měl mít právo jí mít ke své ochraně.
To, že chtějí poslední roky různé levičácké a neomarxistické gerily a komouši z EU, držení zbraní zakázat, už nikoho nepřekvapuje.
Tlačí na pilu a tlačit budou dál, jen doufám, že té svoloči nepodlehneme.
Nminatrix - Profil | St 1.1.2020 21:50:27
Věřím, že i vy, kolegové a kamarádi beze zbraní, za námi budete stát. Ve finále jde o nás všechny , přítomné a hlavně budoucí....
NGlock 17 - Profil | Pá 27.12.2019 20:30:46
Nsliver - Profil | St 1.1.2020 11:11:10
Pokud vnímám okolí správně, tak za 20let budeš vůbec rád že si zajdeš k vodě nebo do lesa pěšky a to nemluvím o tom, když tam vjedeš na kole , budou ti měřit spotřebu řetězů a přesně budeš hlásit svou polohu pohybu, aby si náhodou nevydýchal více CO2 když pojedeš do kopce.
A když se vrátím k olovu, jak omezíš spad nejen olova z více než stovky polských uhelných elektráren a to jich plánují dalších padesát ? Jak omezíš splachy velmi škodlivých látek ze zemědělské výroby, které tu vodu opravdu ničí ?
Opravdu je třeba diskutovat o škodlivosti rybářských bročků ?
Nmascha - Profil | Út 31.12.2019 10:18:27
Čus.
Nmannice - Profil | Čt 26.12.2019 19:31:27
Princip spočívá v tom,že při záběru většinou dojde k odpadnutí kamene jako v případě trhačky. Možnost použití různých velikostí (hmotnosti), bez nutnosti převazování..A nestojí to defakto nic.
NRezeň 5,125 - Profil | Út 31.12.2019 10:50:36
Jinak klasika, tady se řeší olovo, a ne tankery.
Prostě opět po vzorci- já sem sice rozbil okno, ale támhle Pepa rozbil okna tři...
NPuškvorec. - Profil | Pá 27.12.2019 22:19:54
Nsliver - Profil | Út 31.12.2019 13:16:59
Mě by zajímalo, kolik je v evropě prokázaných otrav člověka olovem z rybářských zátěží . A kolik je prokázaných otrav ryb olovem z rybářských zátěží. Kačeny se u nás zkoumaly jednou, nějakým způsobem jim to vyšlo, že našly jednu otrávenou sežraným olovem a už to nikdy nikdo nechce zopakovat.
Vytáhněte si laskavě hlavu z prdele, možná pak uvidíte, že pro naše povrchové vody, když pominu průmysl, tak dusičnany, fosfor, těžké kovy a pesticidy , které jdou splachy z polí a luk jsou mnohem větší nebezpečí pro veškerý život. A kdo omezí zemědělce ?
Ale my si zakážeme oluvka a bročky, A vsecko pujde už jenom tím správným směrem.
Nsliver - Profil | Po 30.12.2019 11:38:29
Nminatrix - Profil | Čt 2.1.2020 21:48:00
Tím, že bys dal BAN na střely obsahující olovo, tim pádem automaticky zlikviduješ :
Perkusní a křesadlové zbraně
Historické zbraně
Malorážky a vzduchovky
Zbraně na střelbu na velké vzdálenosti
Adekvátní náhrada neexistuje. Většina moderních střel je potažena mědi, mosazí, teflonem... Takže olovo může působit jen z části. Navíc na střelnicích se dá snadno olovo zrecyklovat.
To s úhynem ptáků je velký bullshit a ten kdo stojí za lživým či zmanipulovaným výzkumem by měl být okamžitě potrestán. Nedokážu si představit , jak může tolik ptáků sežrat tolik broků. Stačí se podívat na terč a jednotlivá zrna olova budou od sebe rozeseta x metrů.
Nsliver - Profil | St 1.1.2020 18:14:32
Nsliver - Profil | Út 31.12.2019 13:46:28
Ale my si zakážeme oluvka :-))))))))
To nevymyslí ani Greta
NBigFlies - Profil | Út 31.12.2019 10:09:58
NSoulfish - Profil | Út 31.12.2019 0:28:29
A teď ta podstatná cesta od Pb k Pb2+
Třeba ty olověný broky polykají ptáci s kamínkama, který jim mají usnadnit trávení.
Co se stane ve styku s kyselýma žaludečníma šťávama asi není třeba rozebírat (Pb2+).
Co se stane s olovem v místě, kde má voda kyselejší pH (a že opravdu mívá!) asi taky není potřeba rozebírat (opět Pb2+). Otázkou je pak intenzita otěru, kterou naznačil MrKos, aby reakce mohla pokračovat dál a dál.
Takže článek je napsanej dobře, jen je potřeba si to dát do souvislostí, a jak můžeš vidět, tak to kovový olovo taky není to pravý ořechový.
Nmascha - Profil | Po 30.12.2019 16:54:13
Hele, test přítomnosti kovů v libovolnym vzorku dnes dělá každá vysoká chemická škola a stojí to pár korun. Vem si jigovku, hoď ji do litru čistý vody a za rok si s tim skoč na rozbor. Vsadim litr, že v tý vodě nebude molekula olova, protože prostě chemicky není způsob, jak by se tam dostala. Koncentrace olova z vodovodních trubek bude v miliontinách milimolů na ten průtok.
Ntomvec - Profil | Čt 26.12.2019 21:08:56
Nminatrix - Profil | St 1.1.2020 22:16:07
George Washington
Proč se učíme historii? Abychom neopakovali chybu našich předků.
Apropos mám to na : Sběratelství, sport a ochranu... . Ještě myslivost a povolání mi chybí. Být to na EUblbech, můžeš rovnou první čtyři kategorie vymazat...
NVojta78 - Profil | St 1.1.2020 19:45:39
NHonza7 - Profil | St 1.1.2020 19:40:09
NP!F - Profil | Út 31.12.2019 23:24:57
Akože áno, nejaký minimálny dopad to môže mat. Ale je tu hromada vecí, čo sú diametrálne väčšie zlo. Za mňa je ten článok čistá propaganda.
NSan - Profil | Út 31.12.2019 19:03:59
Právě se vracím..........ze zahrady, kde jsem s velikou chutí vypálil z brokačky olověnými broky. Senzační pocit na Silvestra:-)
A jestli Hraji tvrdí to, co tvrdí, pak se ptám, a proč bychom se měli pořád po někom opičit? Navíc labutě se nedaj žrát. Jsou hořký:-D
Nsven - Profil | Út 31.12.2019 17:53:10
Tak to jsi pojmenoval úplně přesně... Zatímco zde nejde o nic menšího než o likvidaci obranyschopnosti evropského obyvatelstva, zde se ohryzává předhozená kost a přeměřují pinďouři ....
Kdyby šlo opravdu o olovo v životním prostředí, přetřásaly by se jedni z klíčových původců...
202 tisíc letů za jediný den, český rekord zatím odolal https://zdopravy.cz/cim-dal-plnejsi-nebe-202-tisic-letu-za-jediny-den-cesky-rekord-zatim-odolal-13475/
Aktuální snímek leteckého provozu nad Evropou - 31.12.2019 - 17:50 hod.
NBigFlies - Profil | Út 31.12.2019 15:11:50
NBigFlies - Profil | Út 31.12.2019 14:26:53
NHonza7 - Profil | Út 31.12.2019 11:41:43
Kolega, který ho zde napsal ( Štěpán Lamoš ) i když nemá plně vyplněnou kartu si myslím, že je VŠ, který je specializovaný na některý obor chemie a nebo jeho zájem o některý z těchto vědních oborů je na tolik silný, že v pohodě spoustu VŠ strčí do kapsy.
Jinak k otravám olova, případně jeho vlivu na lidský organismus jsou v tomto státě nejpovolanější chemici toxikologické laboratoře a lékaři ÚSL ( Ústav soudního lékařství ).
Ke konci jsi trochu utekl od tématu ( většinou to zde používají lidé, kteří si nechtějí přiznat, že se spletli ) - řešit větší problém hormony? Pb - je prvek, ten do dnešní doby nedokážeme nějakým způsobem rozložit ( manipulovat s jádrem atomu a elektronovým obalem nezvládáme teoreticky na tož technologicky ), ale hormony se dají rozložit, tak z mého pohledu zátěže v krajině s výhledem do budoucna budou menší komplikací, než právě toxicita některých kovů a nebo synteticky získaných látek o jejichž odbourávání v přírodě se do dnešního dne nikdo ani nezabýval.
NBigFlies - Profil | Út 31.12.2019 10:31:52
NRezeň 5,125 - Profil | Út 31.12.2019 10:14:32
zde mě jasné přesvědčil kolega velká moucha:-)
Jako mě to to taky sere, bo Texas rig z ocele stojí za prd:-))
Ale nelze předtim zavírat oči a svádět to na eurokracii. Což je takový náš národní folklór...
NBigFlies - Profil | Út 31.12.2019 9:39:16
NBigFlies - Profil | Po 30.12.2019 18:06:25
https://www.suezwaterhandbook.com/water-and-generalities/corrosion-in-metal-and-concrete/corrosion-in-metallic-materials/lead
Nsven - Profil | Po 30.12.2019 18:01:38
To je něco jako vepřová husa nebo stehno z kapra.. :-)
Za dveřmi je rok 2020 a zatím nevyšly na světlo boží relevantní informace ani z roku 1918 abychom nechodili příliš daleko, z let 1938, 1939, 1945, 1948, 1968, 1989 .....a tak to pokračuje dodnes.. Stále se lže, stále se prezentují polopravdy, což je ještě horší, stále se mlží atp. a jinak tomu nikdy nebude..
Vzpomeňme namátkou na 26.dubna1986.. tehdy oficiální místa lhala o neškodnosti až se hory zelenaly a dnes tatáž oficiální místa mlčí.... a není-li zbytí, tak mlží...
Proč ? Tak to je snad každému jasné..
https://www.youtube.com/watch?v=NSYn8QArAD4
https://www.youtube.com/watch?v=5jMDMgOAWhI
Nsven - Profil | Po 30.12.2019 16:24:05
Anebo z toho vytáhnout jednu jednotku a naopak ji démonizovat.. jak se to právě hodí do krámu..
Vím o takových, dnes už skrytých skládkách, že by k jejich okolí přilehlé obyvatelstvo, dnes si spokojeně pochrochtávající, z toho do konce života hrůzou neusnulo...
To je holt už takový náš národní rys...vždy turečtější než Turci...
Za komoušů jsme jako jediní, rozprášili i posledního soukromého ševce nebo holiče, zatímco všude okolo, v Polsku, Maďarsku, NDR apod. se stejným polit.zřízením, drobní a střední podnikatelé, normálně fungovali...
A naopak za demoušů, jsme narozdíl od západu, rozprášili i pro stát strategické firmy...
NSan - Profil | Po 30.12.2019 16:03:18
A co se jedovatosti týče, téměř ustala debata ohledně organofosfátů třeba. Na jedné straně je organismus potřebuje (DNA, RNA, ATP) a na druhé straně jsou to nervové jedy, jako třeba pesticidy či nervově paralytické bojové plyny.
No prostě chuťovčičky:-)))
Nciernabaca - Profil | Po 30.12.2019 15:18:21
Nmascha - Profil | Po 30.12.2019 14:05:22
NMrKos - Profil | Po 30.12.2019 11:22:27
Ovšem zde je opět je nutné připomenout, že úmyslné a dokonce opakované ponecháni olověné zátěže ve vodě je dle naší legislativy trestným činem. Stačí si přečíst patřičný paragraf o vnášení toxických látek do povrchových vod. Domnivam se, že nemáme právo tento fakt zlehčovat.
Nmascha - Profil | Po 30.12.2019 10:34:35
Když pominu vše ostatní a podívám se jen na olovo v rybářství:
1) olovo utržené ve vodě se nerozpouští a prakticky s vodou a bahnem nereaguje. Muselo by jít o vodu či bahno obsahující silné dávky kyseliny dusičné nebo chlorovodíkové.
2) V článku se píše, že vláčkaři utrhají víc, než ostatní. Nechť autor zvedne zadek a obejde břehy právě vypuštěného Orlíku, udělá si představu poměrně rychle, že je to nesmysl.
NBigFlies - Profil | So 28.12.2019 23:48:33
Raz som niekde čítal, že pri tých otravách krvi ťažkými kovmi sa musia podávať nejaké špeciálne látky, sa mi zdá, že sú to nejaké cheláty, ktoré to na seba viažu, ale vieš ako to je, asi to úplne bez následkov nebude. Samozrejme záleží, koľko tam toho je.
Asi na to olovo neumrieme, ale tak k čistote vôd to určite nepomáha.
Čo spôsobujú ťažké kovy a ich vlastnosti:
sú smrteľné už v nízkych koncentráciách
kumulujú sa v organizme, je problém ich vylúčiť
sú karcinogénne (nie všetky)
nie sú rozložiteľné, iba menia svoj oxidačný status
narušujú imunitný systém, sú príčinou autoimunitných reakcií (biele krvinky ich pohltia a stanú sa toxické, napadajú vlastné tkanivo)
viažu sa na biomolekuly v tele, menia tak ich štruktúru, pôsobia ako enzymatické jedy
katalyzujú reakcie, pri tom vznikajú voľné radikály, sú príčinou oxidačného stresu
súťažia s esenciálnymi minerálmi a následne ich nahradzujú v tkanivách
podporujú rast kvasiniek a plesní, najmä candidy albicans
Nmilanpindryc - Profil | So 28.12.2019 9:52:35
NAllCapone - Profil | Pá 27.12.2019 13:48:32
Pokud jde o koncentraci kovů ve vodě, kde se loví ryby: znám jednu slovenskou řeku, která má dno prosycené kadmiem, které vypouštěli z provozů povrchových úprav dílů (výroba tanků, kadmium suverénně nejodolnější korozi ze všech technických kovů') po desetiletí do odpadních vod a samozřejmě čistírna si s tím nedokázala poradit. Četl jsem kdysi tajnou zprávu z analýzy vzorků dna. Sedimenty samozřejmě konzumují všelijací nižší živočichové a tak se kadmium nepochybně dostáva v potravní pyramidě do těl dravců a i lidí.
Už několik let se řeší rtuť v Liptovskej Mare, kde došlo zřejmě j vyplavení starých sedimentů z koželužní výroby, ve které se rtuť užívala. Už dost dlouho není nad Marou žádný zdroj rtuti, jde o staré usazeniny. Candáta už snad minulý rok povolili, bolen se nesmí brát a konzumovat, obsah rtuti je nadlimitní.
Známý je průser s polychlórovanými bifenyly (PCB, PCBs) z Chemka Strážského v Zemplínské Šíravě, ale to nejsou těžké kovy, ale organické sloučeniny. Na Šíravě už léta platí přivlastňování si ryb. Místní pytláci na to prý kašlou.
NBigFlies - Profil | Pá 27.12.2019 0:56:06
skús si radšej najprv niečo naštudovať - odporúčam knihu Hydrochémie od Pavla Pittera
PS: mám vyštudovanú chemicko-technologickú, environmentálne inžinierstvo - špecializácia voda
Nminatrix - Profil | Pá 27.12.2019 0:02:53
Četl jsem o případu, kdy myslivec rozkousl brokovej náboj a úlekem komplet obsah spolkl. Podle autora by měl být v pánu. Přitom si pouze naordinoval několik panáků a prý měl žaludeční potíže.
Nipixicht - Profil | Čt 2.1.2020 23:51:58
NDědek - Profil | Čt 2.1.2020 23:40:28
Tím bych to asi ukončil :-)
Nminatrix - Profil | Čt 2.1.2020 21:36:35
Nesmysl. Je to XY dosvědčeno, že dlouhá proti pistolí, nerovná se automaticky výhoda. Záleží na výcviku, stresu a využití potenciálu.
Samopal = automatická zbraň nejčastěji 9mm Luger.
Útočná puška = automatická či samonabíjecí zbraň středního balistického výkonu (Sa58, AK-47, M4..)
Pamatuji si, jak u vás po tom masakru s velkou pompou byli vyzbrojeni policisté Sa 61 Škorpion. Leč blbům nedošlo, že co mají za opaskem má lepší potenciál zastavit útočníka, než obstarožní automatická pistole 7,62 Brow.
NSan - Profil | Čt 2.1.2020 12:19:22
Nfotojakes - Profil | Čt 2.1.2020 1:11:51
Nminatrix - Profil | Čt 2.1.2020 0:06:15
Švýcaři si bohužel sami odhlasovali určité zbraňové restrikce za to, že budou spolupracovat s EU.
Norští levičáci též začali utahovat šroubky a chtějí omezit samonabíjecí pušky.
Finové jasně dali najevo, že pokud jim šáhne EU po zbraních, odchází. Tak se udělala klauzule, že civilové mohou mít zbraně za účelem obrany státu. Ale je to nastavený pouze pro Finsko. Oni totiž mají určité historické zkušenosti... Navíc je tam lov a sportovní střelba na hodně vysoké úrovni
Nminatrix - Profil | St 1.1.2020 23:18:51
Na druhé straně je "moderní a zelená" Kalifornie či NY , kde je prakticky nulová tolerance k držení zbraní za účelem sebeobrany
Nfotojakes - Profil | St 1.1.2020 22:45:43
Nminatrix - Profil | St 1.1.2020 22:38:55
Ve Švýcarsku má každý bojeschopný muž ve skříni pušku, pistolí a plnou polní. Pokud by došlo k napadení, je schopen okamžitě bránit svůj domov..
Izrael to má podobně..
Já jsem tuze rád, že bydlím tam, kde bydlím. A stejně jsme již 2x měli nezvanou návštěvu ve sklepě...
Ndrvoštěp - Profil | St 1.1.2020 19:52:15
NSan - Profil | Út 31.12.2019 19:24:15
NHonza7 - Profil | Út 31.12.2019 19:20:38
NSoulfish - Profil | Út 31.12.2019 19:07:47
Zde je studie se zdroji https://science.peregrinefund.org/legacy-sites/conference-lead/PDF/0107%20Mateo.pdf
Práce pravděpodobně prošla i recenzním řízením. Přijata byla v květnu 2008, ale akceptována byla až v září 2008. Takže to nejspíš nebude žádná blbost vycucaná z prstu.
Že se pracuje s nějakými odhady je sice pravda, ale ty odhady byly udělány dle nějakých zažitých metodik. Takže bych tomu milionu ptáků za rok i věřil.
Zajímavý počteníčko. Zvláště když koukali, kolik ptáků má polknutý broky. V závislosti na druhu se dostali na dost vysoká procenta.
Tak schválně, jestli máš koule se omluvit :)
Nhraji - Profil | Út 31.12.2019 18:42:55
Nejsem chemik, neměl jsem chemii rád ve škole, takže si nedovolím zpochybňovat škodlivost olova a sáhodlouze debatovat o tom, zda se olovo rozpustí či ne, zda uvolní do vody něco jedovatého či ne, ale i já mám pocit, že u zákazu olova jde o skutečnou ochranu přírody a zdraví lidí opravdu málo. Ne že o ni nejde vůbec, ale ....
Nsven - Profil | Út 31.12.2019 18:22:30
Na feeder ani na položenou nejsou životně nutné, bo dostatečné náhrady existují..
Na plavačku alá mlaskačka je také nepotřebuji a právě tak ani na propad.. používám waglery s přídavnými zátěžemi z mosazi, takže vyvážím až do nuly, případně zatížím silným nástavcem, kouskem amortizeru, obratlíkem... a kdyby to bylo třeba, lze použít korálky apod. až třeba tungsten s dírkou a zarážkou..
Vláčet lze plechem, woblerem s netoxickou zátěží, gumu zatížit tungstenem apod.
Tedy pokud by takový zákaz nepostrádal smysl, nemám s ním minimální problém...
Ale nejsem vůl, takže s tím problém mám...
NBigFlies - Profil | Út 31.12.2019 14:35:10
NWillow - Profil | Út 31.12.2019 12:22:54
Projednávaly se tam výstavby ČOV pro skoro každou větší vesnici a menší obec.Když jsme s několika kolegy navrhli centrální kanalizaci , která by odvedla splašky až několik km daleko, do centrální a špičkové ČOV,byli jsme nazváni blázny a utopisty a že chceme rozbagrovat celý okres.!!Dnes vím,že jsme měli pravdu,ale ona by si tenkrát ta garnitura obecních politiků ,většinou KDU,ODS, nezobla z toho balíčků datací od EU a nedokázala by ukázat tu svoji pseudo sílu na téma ,, Děláme to nejlepší pro svoje občany a voliče".
No a jak šel čas ,tak provoz těchto malých ČOV začal být více nákladný a některých měsících skoro na hraně provozuschopnosti, protože když bakterie nemají co žrát,tak je průser.
No a zároveň to začalo zvyšovat cenu vody ,která je dnes v určitých obcích 85-102kč/1m3.!!!!! Takže......?A to ty obce leží na obrovským podzemním jezeru s pitnou vodou.🙄
Paradoxy dnešní doby a má to velký vliv na všechny občany a voliče,a v řece tečou od pramenné části nedokonalé vyčištěné odpadní vody a když k tomu přijde letní období s průtokem pod 1m3 tak řekou tečou vlastně jen ty senzoricky čisté odpadní vody.V tu chvíli je život v řece odsouzen k zániku,jak říkám já ,až na 6 až 8 kolej.😞
NBigFlies - Profil | Út 31.12.2019 11:48:26
NBigFlies - Profil | Út 31.12.2019 11:45:03
NBigFlies - Profil | Út 31.12.2019 11:23:04
NR.P. - Profil | Út 31.12.2019 10:21:57
NBigFlies - Profil | Út 31.12.2019 10:04:46
Pasivácia sa už dlhé roky používa v technologických zariadenia ako napr. chladiace veže, parné kotle atď, kde sa pasivujú kovy, ktoré sú nanesené na konštrukčnej oceli a tvoria vrchnú v "ochrannú vrstvu", ktorá zvyšuje životnosť, pretože konštrukčná oceľ podlieha korózii relatívne dosť ľahko.
Za svoju prax som videl X rozožratých trubiek v chladiacich vežiach, kde je oceľ pokrytá vrstvou zinku. Na začiatku som si hovoril, ako je to možné, že voda "zožere" zinok. No je to fakt a vážnym faktom pre toto je zanedbaná pasivácia, ktorá sá musí urobiť na začiatku, pri spustení do prevádzky a až po pasivácii sa môže prejsť do režinu normálnej prevádzky a aj tam je potrebné vodu kontrolovať, aby nedošlo časom k zničeniu tejto pasivačnej vrstvy.
Nmascha - Profil | Út 31.12.2019 9:58:20
NSoulfish - Profil | Út 31.12.2019 9:53:24
Takže si to opravíme. Sírovka s olovem reaguje za vzniku solí PbSO4, kterým je potažen celý povrch olova a je tedy zamezeno další reakci do hloubky materiálu (to jest ta pasivace), dokud se teda ta vrstvička síranu neodrolí, pak to zase zreaguje.
Problém je s vodou ten, že to není jenom voda. Takže si to klidně jako reakční prostředí, kde bude probíhat změna z Pb na Pb 2+, troufnu označit.
Ono se to sice do ekosystému bude dostávat sice dlouho, ale pak už to z něj nedostaneš ven.
Dále srovanávat vodovodní potrubí s něčím tak komplexním, jako je ekosystém v rybníce/řece, mi připadá ... úsměvné.
Poslední odstavec tvého zápisu je alibismus. U vodního ptactva se už ukázalo, ze i takové naše olovo problém je, ať se nám to líbí nebo ne. A dál je to samozřejmě problém pro vrcholové predátory, ve kterých se to kumuluje z kontaminované potravy.
Oprava:
wiki tvrdí, že "olovo se sírovkou nereaguje, ale pouze jej pasivuje."
Ovšem principem pasivace je však vždy vznik nereaktivního terminálního produktu po povrchu kovu, takže na to se ještě mrknu blíž, když mi odpoledne vyjde čas.
Nmascha - Profil | Út 31.12.2019 9:24:27
Článek není napsanej úplně blbě, ale jeho výsledkem je zase jen strašení. Obsahuje jen argumenty o škodlivosti olova a bububu, místo toho, aby dával argumenty nestranně a vysvětlil, že celej ten tanec okolo olova ve střelivu a zátěžích je jen salámová metoda boje eurokracie proti svobodám držení zbraní a snaha odvádět pozornost k líbivým a ovcema snadno pochopitelným tématům jako je fujfuj jedovatý olovo a nebo fuj dýzlový čmoudy v autech a podobný, od skutečně důležitých, ale složitých problémů.
A pak se snažím vyvracet bludy, jako je zdroj olova ve vodovodním řadu apod.
Já nerozporuju toxicitu sloučenin olova, ale říkám, že vliv kovového olova ve střelivu a zátěžích na ekosystém je naprosto ale naprosto zanedbatelnej ve srovnání s tisícem jiných ekologických průserů, s kterejma se ale nic dělat nebude ani smykem, protože to je jiná politika.
NHonza7 - Profil | Út 31.12.2019 8:33:01
Své zkušenosti s tím mají akvaristé a mohli by zde o tom psát své zkušenosti z praxe.
Čistá voda je ve své podstatě pro drtivou většinu našich živočichů neživotaschopný prostor.
NBigFlies - Profil | Po 30.12.2019 18:25:26
NSan - Profil | Po 30.12.2019 17:02:47
NBigFlies - Profil | Po 30.12.2019 15:35:04
"Voda predstavuje ďalší zdroj olova, z ktorého sa môže tento toxický kov dostať do potravín. Do povrchových vôd sa dostáva olovo z priemyselných odpadových vôd a zrážkami prechádzajúcimi znečistenou atmosférou. V niektorých regiónoch môžu byť zdrojom kontaminácie vody olovom napríklad rybárske závažia používané pri rybolove. Ryby a vodné živočíchy žijúce v kontaminovaných vodách akumulujú vo svojich telách olovo a konzumáciou takýchto rýb sa olovo dostáva aj do ľudského organizmu. Primárnym zdrojom olova v pitnej vode, ktorá sa používa aj na prípravu pokrmov sú olovené potrubia alebo súčiastky vyrobené z materiálov obsahujúcich olovo."
Nmascha - Profil | Po 30.12.2019 14:37:21
Nsven - Profil | Po 30.12.2019 13:27:59
Ovšem nesrovnatelně méně než např. rtuť, PCB, DDT, dioxiny, fosfor, kyanidy, antibiotika, hormonální látky a dalších tisíc podobných záležitostí..
Myslíme-li to vážně, tedy především zrušme Spolanu a celý Unipetrol vůbec apod., zakažme ženskou hormonální antikoncepci, antobiotika, prací a mycí přípravky ..................
Střílení zvířat, stejně jako rybolov je lov. Za sport ho vydávají jen pokrytci a pomatenci..
(To není mířeno na Tebe)
Dokonce v případě lovu v oborách, pak lov volně ustájených zvířat,
po kterém zeleno-hnědo-rudí, stále volají..
Nebo snad má bažant, zajíc, muflon, apod.,větší právo na život než slepice, králík nebo ovce ?
NBigFlies - Profil | Po 30.12.2019 12:49:36
NMrKos - Profil | Po 30.12.2019 12:43:41
Na druhé straně se třeba stalo to, ze za nějakých padesát let pocitime efekt úbytku olova v mokřadech a tamním životě. Dřív to asi nebude.
Osobně jsem rád za každou snahu o zlepšení. Uz jsme toho nepáchali dost.
NMrKos - Profil | Po 30.12.2019 12:23:09
Nsliver - Profil | Po 30.12.2019 12:00:04
Nmascha - Profil | Po 30.12.2019 10:55:16
Odkaz nemám, učili jsme se to ve škole. H2O + Pb = H2O + Pb. Nulová rozpustnost. Samozřejmě, že rybniční voda není čistý H2O, a absahuje obrovskou řadu dalších příměsí. Ale nemá dostatečnou kyselost na chemickou reakci, která by olovo z kovu do roztoku uvolňovala.
Problém jsou až žaludeční kyseliny, tedy olověné broky v plážích, kde je spolu s bentosem do sebe dostanou kachny nebo možná i ryby. Nicméně i tady nejsou studie jednoznačné, protože nejznámější alarmistická studie popisující množství olova v kachnách pochází z doby, kdy vedle sledovaných vodních ploch byl více než čilý dopravní provoz ještě s olovnatými benzíny. Studie nebyla ve stejném místě s odstupem času nikdy opakována. Tolik k průkaznosti této a dalších studií.
Nsven - Profil | Ne 29.12.2019 13:11:13
Zákaz olova je samozřejmě hotová věc... rozhodnuto o nás, bez nás...
Vstoupí v platnost s největší pravděpodobností od 1.1. 2022 ... spolu s dalšími legislativními lahůdkami pro Evropany..
I po zákazu platném pro náš kozí plácek, se bude olovo samozřejmě dál těžit, dál zpracovávat, dál obchodovat na burze a samozřejmě na tom vydělají světoví hráči, v čele s USA, Ruskem, Čínou, Indií atp..po brexitu i Britanie ......
Samozřejmě, že zákaz olova pro rybáře, je alibistický, legislativní přívěsek k prioritnímu zákazu olověného střeliva.. ale to je jiná historie...
Zákaz používání je jedno kolečko salámu, zákaz držení bude druhé..
Takže z každého dosud legálního držitele, bude přes noc ilegální pachatel...
Ale nějaká menší amnestie pro ty kteří ho dobrovolně odevzdají, bude jistě následovat...
Aby ten škodlivý kov, mohl být jednou pro vždy zneškodněn.....
Nejlépe ho přiložit k tomu dalšímu nepotřebnému šubrunku, co se nám podobně jako v minulosti zlatá rezerva, jen zbytečně válí po skladištích ... a pryč s tím...
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/vlada-chce-prodat-kovy-z-hmotnych-rezerv-k-cemu-cesi-maji-16/r~e07340c40f7e11ea82ef0cc47ab5f122/
Alespoň bude na pivo,... žejo..
Takže pohoda, klídek, tabáček..... :-)
NSan - Profil | Ne 29.12.2019 11:27:48
Jo, a samozřejmě kov jako takový málokdy škodí. Většinou to jsou soli a jejich radikály, jak píšeš. Ale to už jsme někde, kde to mnoho lidí nepochopí a ani to není třeba chápat. Prostě to tak je a aby uživatel pilulek koenzymu Q10 studoval kvůli tomu energetický spád přenosu elektronů při tvorbě ATP spojený s Krebsovým cyklem či protonovou pumpou skrzevá buněčnou membránu bude asi jen pro autisty jako jsem já:-DDD Většina lidí hovořící o pH taky nezná definici:-)
Pro normálního člověka stačí to, že olovo JE zdraví škodlivé. Tééééčka:-)
NPuškvorec. - Profil | So 28.12.2019 21:56:30
NBigFlies - Profil | So 28.12.2019 21:46:56
Nfotojakes - Profil | So 28.12.2019 8:54:26
NPvl - Profil | Pá 27.12.2019 18:04:20
NWillow - Profil | Pá 27.12.2019 15:03:04
NBigFlies - Profil | Pá 27.12.2019 7:30:27
to som ale odbočil, iba som ti chcel povedať, že veľa ľudí si myslí, že kovy sú vo vode nerozpustné, ale nie je to celkom pravda
NTerryx - Profil | Čt 26.12.2019 22:42:20
NAiwen - Profil | Čt 26.12.2019 20:51:22
Nsplávkař - Profil | Čt 26.12.2019 20:43:38
Kde to žije - všechna témata
17:24NZákaz olova se blíží: V obchodech už ho nekoupíme, u vody ale (zatím) zůstává (Bleskovka) 15
16:25NNepromokavá bunda na boat a brození 9
15:39NBleskovky: Rybáři, plaťte alimenty, nebo přijdete o lístek! 1
10:24NV Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů. (Bleskovka) 39
8:10NZabezpečení člunu proti krádeži 24
5:53NEpoxid..kov..dřevo fan klub 693
5:19NDva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku (Bleskovka) 1
4:23NKorda Zig Kit 7
PáNDo Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých (Bleskovka) 52
PáNFeeder videa - výběr MM 201
PáNVýběr nových prutů a navijáků 20
PáNPENN TIDAL XT Long Cast - Naviják 112
PáNCestovni sea trout prut 51
PáNZraněné, postižené a mrtvé ryby 31
PáNVčelaření a rybolov 901
Co je nového - všeobecné
15:39NBleskovka: Rybáři, plaťte alimenty, nebo přijdete o lístek!
0:06NBleskovka: Zákaz olova se blíží: V obchodech už ho nekoupíme, u vody ale (zatím) zůstává
ÚtNBleskovka: Dva Češi zahynuli na rybářském zájezdu v Norsku
ÚtNBleskovka: V Blansku vysadili krále řeky. Ve Svitavě pluje dvanáct set dvouletých lipanů.
. . . NBleskovka: Z Nechranic odtéká minimum vody. Důvod potěší rybáře.
. . . NBleskovka: Do Moravy se vrátilo 3000 jeseterů malých
Akční nabídky
SONUBAITS krmení a nástrahyZa 125 Kč
NOVINKY skladem - nové krmení Hemp & Gingerbread, Meaty Mussel 2kg, Mega Carp Pellets 900g 4 / 6 / 8 mm, So Natural River 1kg, Absolute Fish Sauce 250ml a další najdete na www.chytil.cz
CRALUSSO novinky sklademZa 89 Kč
Nová svítíci krmítka Fluorescent Rocket Method Basket, plovoucí krmítka Floating Method Feeder, PRO SERIES pellet mixy, vlasec Method Feeder Sinking 1000 m a další vychytávky na www.chytil.cz
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - obecné
16.5.XX. Březská vydra
16.5.první ročník rybářských závodů...
16.5.Tradiční rybářské závody...
16.5.8. ročník memoriálu Karla...
16.5.18. Ročník rybářských závodů v...
16.5.Rybářské závody v Horním...
16.5.Pozvánka na tradiční rybářské...
16.5.Tradiční rybářské závody -...
16.5.MO Protivín 10. ročník...
23.5.Rybářské závody Hradčany u...


















