Nleguan - Profil | So 19.1.2008 14:13:57
A také je dost smutné že na převážení trofejních kaprů ze svazovek do soukromáků se podílejí také všechny rybářské časopisy protože inzerují inzeráty typu koupím velké kapry 70plus nebo 15plus.Je jasné kdo podává tyto inzeráty a kam velcí kapři jdou a né jenom kapři ..a jsem rád že už konečně sice pomalu ale dávají se do svaz. revírů příkaz 70cm nad dej opatrně zpět do vody.Je mi jasné že někoho to nezajímá ale alespoń něco.
NFery - Profil | So 19.1.2008 13:42:18
carpmania-myslím si že jsem nestranej..chytal jsem i na soukromé vodě a i na svazové..holky se mi daří balit poměrně dobře,ale byly i doby,kdy jsem vyrazil za holkama "lehčíma"..nevidím ani na jedný z těchto věcí nic špatnýho..a tvoje přirovnání??..už jen z toho důvodu,že srovnáváš legální činnost s nelegální,tak mi to přijde mimo..
Ncarpmania - Profil | So 19.1.2008 13:40:38
syny: doporučuju multiplikátory a pruty na moře... bude to bomba... holt už člověk v dnešní době musí přitvrdit...
Nsyny - Profil | So 19.1.2008 13:38:58
carpmania - ® - na kaprarinu se jeste musim dovybavit :-))
NFery - Profil | So 19.1.2008 13:36:06
Kok-to s tebou souhlasím..to je právě to o čem já mluvím..nedá se dělit na svazovky a soukromky..je to daleko složitější..nezastávám se soukromejch revírů a nesouhlasím s převážením ryb..jen se na to nedá koukat jen z jednoho úhlu pohledu..
Ncarpmania - Profil | So 19.1.2008 13:34:56
syny: no jo, aero technium XT je dobrej plavačkovej naviják a Ultegra XT zas bomba vláčák... :-D a to nemluvím o cassienech, super feedrák... :-D
Nsyny - Profil | So 19.1.2008 13:29:42
carpmania - ® zapomel jsem na smajlika :-))
NDejv - Profil | So 19.1.2008 13:29:40
Podle mě by se mělo začít u kořemů všeho - MO. Většina organizací zajímají jen výnosy a ne nějaký "chyˇa pusť". Ja na to jednoduchá rovnice: Nebudou výnosy = nebudou nasazovat = není zisk. A to ještě polovinu toho, co mají v zarybňovacím plánu, rozprodají na černo. Mluvím o jedné konkrétní MO, kterou radši nebudu jmenovat. Bobrmann ví.
Jenom diskutováním tady nic nezměníme, a aby se provedl nějaký převrat ze strany členské základny, tomu nevěřím. Jsme češi a moc líný. Jakýsi náznak tu byl ve formě petice K70, ale ta nějak vyšuměla do prázdna. Já alespoň nevím o nějakém jejím dopadu. Jestli někdo něco ví, rád se to dozvím.
Jsem také pro horní míru, kšeftu s trofejníma rybama nezabrání, ale sníží procento ryb zabitých.
NIvo - Profil | So 19.1.2008 13:26:53
Z hlediska postoje k soukromým revírům mám naprosto jasno. Nejezdím na ně z mnoha důvodů. První je ten, že se dost oprávněně domnívám, že v každém z nich je nějaký ten kapr deportovaný ze svazové vody. Je jasné že na vině je především „svazová vrchnost“, která nedokázala přes mnohočetné podněty na toto téma zařadit do řádu klausuli o tom, že ryba - ulovená na svazové vodě -nesmí být převezena na jiný revír zejména k účelům komerčního rybolovu. Tedy buď zabít (ach jo...) nebo pustit. Aplikace K 70 (či její rozměrové ekvivalenty závislé na dispozicích toho či onoho konkrétního revíru) by také do určité míry něco řešila za předpokladu, že bude kvalitní dozor nad dodržováním tohoto bodu (včetně razantních postihů za porušení). Jenže vrchnost mlčí. Proč ? Druhý důvod je ten, že se jednotlivé privátní vody od sebe liší především systémem a filosofií. Někde je zřejmá snaha vydělat za každou cenu bez ohledu na ryby, jinde naopak je poměr komerce / zajištění humánního postoje k rybám velmi vyvážený. Např. jezero Vrbenský. Nikdy jsem tam nechytal ,ale byl jsem se tam jednou podívat. Velmi příjemné prostředí, všude pořádek a řád, ochotný personál. Samozřejmě velké ryby a pro rybáře ideální podmínky. Možná až příliš. Na tak malé vodě , kde je povolen lov non stop a na tři pruty je dle mého názoru možnost zavážení návnad a nástrah dost nevhodná. Na celé vodě téměř neexistuje zóna, kde by měl kapr klid a kam nedosáhnou rybářovy udice.
Ten příměr s nevěstincem mi zase tak nevhodný nepřipadá. Jde jen o to, že některé šlápoty to dělají dobrovolně , což se o kaprech na soukromáku stoprocentně říct nedá. Prostě mi taky připadá, že není zrovna košér dělat z kaprů téměř pouťovou atrakci.
Z toho vyplívá, že komu jde o to, aby se kapři ze svazových vod neodnášeli, musí bušit vrchnosti na záda. Doporučuji pevné nervy , vím o čem mluvím.
Nsyny - Profil | So 19.1.2008 13:21:54
carpmania - ®-
- tim me chces jako naznacit abych se teto debaty nezucastnoval ?
Nsyny - Profil | So 19.1.2008 13:17:28
Prave proto,ze precist si clanek o uspechu na nasi svazovce je temer nemozne,je to sami Madarsko Bulharsko.....,a tudiz i majitele techto ZOOrybniku se musi prizpusobovat zahranicni konkurenci,aby jim klientela neutikala prave tam.
Ncarpmania - Profil | So 19.1.2008 13:16:51
syny: to ano, ale je to omezeno na odvoz trofejních ryb a jde o problém omezené skupiny rybářů- kaprařů... proto bych chtěl taky pořádat plavačkáře, feedraře, vlůáčkaře a podobně, aby nezashovali do debaty, o ´jejímž významu nemají možnost si udělat úsudek z důvodu neznalosti poměrů... díky
Nsyny - Profil | So 19.1.2008 13:09:04
carpmania - ® - na to bych nespolehal,je to jako s poustenim ulovenych ryb,porad je spousta lidi,co si mysli ze jejich konani je v poradku a v podstate maji pravdu,jen si neuvodumuji,ze se tim do budoucna pripravuji o zazitky a nakonec jim nezbude nic jineho nez to lamentovani ,ze je ve vode ho.....
Ncarpmania - Profil | So 19.1.2008 13:04:40
a myslím že nejde až tak o postihy, ale o to, aby si to lidé uvědomily... jde o to, aby ve svém svědomí měli něco, co by jim řeklo, že to není dobře... čím víc lidí si to přečte, tím víc jich nad tím začne uvažovat...
Ncarpmania - Profil | So 19.1.2008 12:48:45
Fery: apeluju tím na nějaký morální kodex, který se šíří... a nemluvím o soukromých vodách, jako je Tovačov, ale o zoovodách, kam sevozí kvanta ryb ze svazovek a ty se tam potom chytají pořát dokola... tak si to představ jako naprosto nestranej člověk to srovnání, který jsem tady napsal a pak mi napiš, na co jsi přišel...
smozřejmně že reakce karelce je recese...
Nsyny - Profil | So 19.1.2008 12:44:20
Kok - ® - a ty jim na 100 procent veris,znam spoustu lidi co kazou vodu a sami piji vino
NKok - Profil | So 19.1.2008 12:42:13
syny - s těmi testery bych nesouhlasil, pač znám docela dost testerů, kteří na tyto vody také plivou,................ale ty články jsou dalším problémem, protože lidé kteří se prezentují těmito rádoby odbornými články z těchto vod jsou pro mladé a začínající rybáře vzorem a nepřímo je nabádají k lovu na těchto vodách
Nsyny - Profil | So 19.1.2008 12:37:46
Kok - ® - nekde ti testeri ty macaraty musi nachytat, aby bylo co do katalogu :-(((
NKok - Profil | So 19.1.2008 12:34:02
Fery - jsou soukromé revíry a pak jsou zologické zahrady,................vody typu Tovačov mi nevadí a dokonce se mi jejich idea líbí,.......avšak vody typu grunty, vrbenský apod. neuznávám, .....za tím si zase stojím já, a nesouhlasil bych s jejich existencí, ikdyby ryby odtama nebyli kradené,.....................jediné co tyto zoovody mohou nabídnout je nadbytečný komfort pro zhýčkané rybáře, snadný úlovek a zkreslené představy o lovu kapra:)
NRváč - Profil | So 19.1.2008 12:24:39
to all - stejne je to vsechno utopie, a tohle povidani nas akorat tak vic nastve, ale kazdopadne to nic nevyresi:-((((((