Masař?

Kde začíná a kde končí hranice označení "MASAŘ".
Co vy na to?
Autor diskuse: Frk - Profil , 6.11.2002 všeobecné - ostatní

NPyzda | St 8.3.2006 13:06:11

Masař je ten, kdo přijde k vodě a tahá rybu za rybou. Proč to dělá? Na to zde nikdo neodpověděl. Jako kluk jsem střílel vzduchovkou vrabce. Za pár let jsem se styděl, protože jsem věděl, že když vystřelím, tak trefím. Proto s tím většina kluků brzy přestane. Pokračují v tom jen "úchylové". Mnozí namítnou, že když ryby pouštějí, tak nikomu "škodu" nedělají. Je to omyl. Lákají k vodě další dobrodruhy, kteří se nachovají jako oni (spravedliví) a samozřejmě, že každým zásekem do ryby vzniká riziko jejího poškození a následného úmrtí. Pro mě, kdo bezdůpvodně uloví 100 ryb a pustí je, je horší, než ten, kdo uloví třeba jen dvě a vezme si je.

    NCudla - Profil | Po 6.3.2006 8:15:00

    Nestydim se za to když si něco odnesu od vody,většinou je to problem ,škrábání,kuchání,tak ať radši plavou tak moc jich v pytli neskončí.

      NBachy - Profil | Po 6.3.2006 6:31:09

      Miroslav.S - Nádherně napsáno. Taky myslím, že rybářů kteří opravdu dodržují tu svou metodu chyť a pusť do důsledku je mnohem méně, než se zdá. Když se vezme kolik takoví rybáři porozdávají ryb po rodině a přátelích, přitom si harají na stylové kapráře, hnus.

        NMiroslav.S - Profil | Po 6.3.2006 5:23:21

        Asi tu neukusim definovat to, kdo je masar, ale podelim se o zkusenost z meho okoli a sami muzete vybrat,kdo z techto zminenych lidi je jaky.
        Jedna se o lonsky rok.Nemel jsem temer cas chodit na ryby, jelikoz jsem byval pracovne hodne mimo nasi krasnou zem,takze jsem ulovkac koncem roku odevzdal,aniz by tam byla jedina ryba. Nejenze jsem nemel ryby vykazane, ale ja proste zadnou zapsat nemohl,jelikoz jsem nechytil,-krome par pstruhu na soukromem reviru: Nebyl proste na rybareni cas.
        Ale mam zname mladiky-HIKOLIV DUCHODCE, kteri jsou rybari typu chyt a pust,alespon to o sobe tvrdi..Ti jkluci jezdili ke me na chalupu v lete, kdyz jsem tam byl povidali o rybach o tom, jak chytaji velke ryby a vse pousti, protoze cti zasadu chyt a pust a ryby proste z vody neberou.Nekolikrat byli pritomni toho,ze jsem cekal navstevu pratel, kteri maji k jidlu radi i ryby a tito mladi rybari se nabidli ,ze me nejake ryby dovezou, at mam pro navstevu dobrutku na ochutnani. Jednou dovezli pekneho candata a tri uhore( ti byli jasne podmirovi, ale pry na gril budou fajn) Ryby to byly cerstve, jeste nevykuchane. Podruhe mi dovezli dva kapry cca velikost 60 cm.Tehdy jsem o tom vubec nepremyslel v souvislosti, zda ty ryby koupili v supermarketu nebo chytili.Byl to pro me darek tak jsem se tim nezabyval a celkem mi to tehdy prislo k dobru. A mym navstevnikum z Prahy rybicky cerstve ugrilovane moc chutnaly.Ale koncem roku jsem videl proskrtane ulovkove listy techto dvou chytapust rybaru,predvadeli mi pocet svych dochazek k vode a zaroven jsem zjistil, ze takto rybama celkem casto podarovali cloveka, ktery ma chalupu nedaleko ode me a miva na ni hosty,ktere mu dohazuje cestovni kancelar a ryby jim pripravoval velmi velmi casto.-Celkem zvlastni,ze? Myslim si o tomto zpusobu chyt a pust sve a i o tom, jak tito mladi rybari casto zive hovorili o tom, ze by kazdej mel kazdou rybu pustit...treba se mylim a ryby opravdu kupuji? Ja si myslim, ze takovychto slovnich hrdinu je v nasi zemi pomerne hodne. Neco jine tvrdi a jinou vec praktikuji.
        Zkusenost druha:
        Mam kamarada cca 50 let veku, ktery chyta na malem reviru, stojate vode a jedne male rece.Jinam se na ryby nedostane.Ryby neji ani on,ani jeho rodina.Je vasnivy rybar, ale rybi maso mu pry proste smrdi.Vim o nem ,jakym zpusobem se k rybam chova,jak s nimi zachazi. Ale v jeho vykazu bylo presto za lonsky rok zapsano 40 kapru a 12 stik.Mel zapsane i ryby vetsi jak 70 cm.Ptal jsem se ho kam ty ryby dal, kdyz je neji? Odpoved byla-NIKAM-jsou ve vode. Nechapal jsem zprvu, ale vysvetlil mi, ze i kdyz ty ryby pousti, zapsal je, protoze pry jeho organizace podle toho dalsi kusy do vody dosadi. Sice ne tak velke, jako ma zapsane, ale proste aspon nejake, ze se podle zapsanych ulovku upravuje nasadovy plan. Takze bychom mohli rict , ze podle jeho vykazu by mohl byt v podstate masar nebo ne? Ja osobne nevim, kdo z techto dvou skupin vic pomaha a kdo skodi dobremu jmenu rybaru, kteri si rikaji sportovni , tem, kteri zachazeji s rybami nejen , ale i nejen slovem jsou temi,kdo ryby pusti, posouzeni necham volne diskuzi a nazoru kazdemu z nas.
        Chci timto poukazat na to, ze bychom nemeli hazet vsechny do jednoho pytle podle veku,generace nebo toho,co vykrikuji a trdi svemu okoli a nebo dogmaticky odsuzovat na spatne, dobre, protoze nevim, kdo z nas na to ma pravo. Ale o tom tato diskuze neni. Je to dotaz, kde zacina a konci tzv. masarina.Ja osobne to nevim a nemam na to jasne meritko.Ja ani tak nerozlisuju mezi masarem a nemasarem, ale mezi slusnym , ferovym rybarem a nebo lharem, popripade s odpustenim hovadem, ktere si bud na neco hraje nebo devastuje nase vody..Opet podotykam, ze toto je muj nazor a nevnucuji jej nikomu dalsimu.

          NHolkyn_Kolkyn - Profil | Ne 5.3.2006 23:32:33

          muj nazor je aby si clovek ponechal,tak 1 rybu tydne!!!ja osobne ryby poustim!!!prinasi mi to daleko vetsi radost darovat svobodu,nez mit plny zaludek!!!!

            Njepice.cz - Profil | Út 28.12.2004 16:28:18

            masařina začíná tam, kde rybář si bere úplně malé ryby nebo podmírové a končí když si vezme těch ryb kolik chce (hlavně velkých)

              Nzdeno - Profil | Ne 7.11.2004 20:23:42

              nahodím lehnu si do trávy,pokud tam nějaká po vás všech zůstala a relexuju protože k vůli tomu chodím k vodě.Když se mi chce a vytáhnu feedr a něco chytím tak si to vezmu když je to tak akorát(rř)a když ne tak se nic neděje.kdo je masař?důchodci určitě ne jsou to ti kteří nejvíc křičí"chyŤte zloděje...dobrou noc "páni rybáři"....

                Nrichtřík - Profil | Ne 31.10.2004 22:05:34

                vezmu si rybu pokud mám na ni chutˇ(samozřejmě pokud ji chytím).Občas udělám z cejmů salát,nebo karboše,které i nakládám do kyselého nálevu,nechám si i nějakého kapra na vánoce,ale nedělá to v průměru víc než 15 kg ročně.Pro informaci,jen letos přez léto jsem chytil přes 100 kg a vzal jsem letos zatím 6 kaprů a přes 10 se určitě nedostanu a ani nechci.

                  Nrybomil | Čt 8.7.2004 9:32:02

                  Já se taky neřadím ani tam , ani tam, slučnou rybu, zdravou a z dobré vody vezmu. Serou mě lidi co dávaj důchodcům cajky, aby jim to potom spláceli rybama ještě víc než vlastní masaři.

                    Nxycht - Profil | So 5.6.2004 13:07:27

                    siro: jestli někdo mydlí rybu pixlou od libaru tak to neni masař,ale ČURÁK :-)

                      NHonza T. | Čt 3.6.2004 16:39:32

                      Masař seš když co na háčku to do sáčku...nebo batohu,kapsy atd..

                        Njanik | Pá 30.4.2004 14:33:17

                        Ked chytis a zamordujes za rok viac ako vazis, tak si masiar. Ak si zoberies z toho co si chytil iba 10 % , tak nieco ako polovicny vegetarian, charakter, gentleman skratka cisty, lahky, viac sportovec ako rybar. Zaradte sa ! Asi malo kto ale najde sa aj taky, co je cisty + masiar
                        8)

                          NVase jmeno zde@zde | Čt 29.4.2004 9:16:50

                          "Masař,, zpravidla začíná u "masa, (když zjistí že už v mrazáku dochází zásoby) a většinou končí u "masa, když filetuje u vody všechno co mu na háčku uvízne .

                            NSalám - Profil | St 28.4.2004 8:46:45

                            siro:100%souhlas!

                              Nsiro | Po 26.4.2004 21:27:28

                              JM:Ku pomoci je sociálka ne rybářský lístek.Je li na tom někdo tak blbě neměl by vkládat tolik peněz do tak "nejisté investice" jakou je povolenka!
                              ...Každý je radši,když je jeho revír zarybněný víc...-Pak je ale trochu zázrak když má revír výtěžnost 120% a to několik let po sobě(protože většina menších stojáků se skutečně vybagruje).
                              Možná jsem radikál,ale když vidim jak dědek miklí pixlou od libaru cejna ve tření,tak je pro mne i za tu jednu rybu masař!

                                NPan Slamáček | Pá 23.4.2004 15:06:04

                                kdyz se nad tim tak zamyslim tak je to predevsim u kazde socialni skupiny jinde!

                                  NJM - Profil | Pá 23.4.2004 14:33:05

                                  Salám: Já nemyslel,že bych s tím souhlasil, myslel jsem jen jednorázově, ne pořád. Ale ono to dělá i hodně mladých lidí a ještě se tím často chlubí. První věc je, že se tím drancuje voda a druhá, že jsou taky nějaké hygienické předpisy ne? Po povodních, když se na slapech dalo ve dlou lidech za odpoledne chytit klidně 40 - 50 kaprů, tak to tam li drancovali strašně. My jsme tam byli s kamarádem a chytání, nádhera. Pak k nám přišel pán co byl vedle a vynadal nám proč to teda chytáme když to zas pouštíme a že když je nechcem tak mu je máme dávat, on že si je prodá v hospodě. Kámoš mu řekl, že by mu musely ruce upadnout a ještě mu ten blb začal nadávat. Bylo mu tak 50 a podle prutů a celkové výbavy to žádný sociál nebyl. Akorát měl s sebou asi deseti letého kluka. Co z něj bude za rybáře, jestli bude? Nejhorší je, že při našich zákonech tomu ani přes hubu dát nemůžeš.

                                    NSalám - Profil | Pá 23.4.2004 14:16:49

                                    JM: Celkem s tebou souhlasím, taky někdy rybu sním, ale to o těch důchodcích co prodávají rozhodně neuznávám, to bys mohl omlouvat i krádež jen proto, že se má někdo blbě a má hlad. - pořád to bude prachsprostá krádež. Pokud někdo prodává chycene ryby tak okrádá nás všechny, protože na to nemá živnosťák, tudíž z toho neplatí daně. (no trochu extrém, ale do důsledku je to tak)

                                      NDalibor - Profil | Pá 23.4.2004 12:59:31

                                      Kondratov>A proč se asi v v těch rybnících netřou ...
                                      1)Nějaký dobrák tam vysadil amura který yžral všechno co bylo zelené ,včetně starých utopených gumáků :-)
                                      2)protože ti masaři skoro všechny ryby vychytají týden po vysazení
                                      :-((

                                        NBHR | Pá 23.4.2004 12:29:52

                                        kondratov: hahahahahahahahahahahahahahahaha, a lidi se taky líhnou v inkubátorech hahahahahahahahahaha,